|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - 50 f1,4 ; 70-200 f4 ; 24-105 f 2,8 / canon 40D, 350D
dominikakg - Czw 25 Cze, 2009 Temat postu: 50 f1,4 ; 70-200 f4 ; 24-105 f 2,8 / canon 40D, 350D planuję kupić kilka obiektywów do CANONA 40D, 350D I 500N-zastanawiam się czy to dobry zestaw do zdjęć portretowych w domu (50 i 24-105) + plenerach-spacerki (70-200)
konkretnie myślę o:
canon lub sigma 50 f1,4 ;
canon 70-200 f4 ;
canon24-105 f 2,8 (lub sigma 24-70 f2,8)
jakich firm polecacie?
candy - Czw 25 Cze, 2009
z sigmami bedzie problem na 40D i 350D(moze na jednym z nich bedzie ok,szansa jest male jednak)
nie ma obiektywu canon 24-105 f/2.8,chodzi ci chyba o f/4?
jesli masz 3 body canona to najlepiej spisza sie obiektywy rowniez canonowskie,chyba ze sprzedaz 350D i zostaniesz z 40stka i skalibrujesz sobie obiektywy sigmy pod to body(chyba najlepsze rozwiazanie jesli chcesz uzywac obiektywy producentow niezaleznych)
ted - Czw 25 Cze, 2009
dominikakg napisał/a: | canon24-105 f 2,8 (lub sigma 24-70 f2,8) |
Zapewne chodziło Ci o 24-105L f4
Sunders - Czw 25 Cze, 2009
dominikakg, moim zdaniem lepszy zestaw za zbliżoną cenę to:
c17-55/2,8
c85/1,8
c70-200/4L
dominikakg - Czw 25 Cze, 2009
tak tak chodiło o - 24-105L f4
[ Dodano: Czw 25 Cze, 2009 23:13 ]
Sunders napisał/a: | dominikakg, moim zdaniem lepszy zestaw za zbliżoną cenę to:
c17-55/2,8
c85/1,8
c70-200/4L |
dlaczego akurat te? c17-55/2,8 ; c85/1,8
Sunders - Czw 25 Cze, 2009
dominikakg, c24-105/4L i 70-200/4L częściowo "pokrywają się zakresami ogniskowych" i mają taką sama jasność. 17-55/2,8 lepiej będzie "uzupełniał zakres ogniskowych"/da "dodatkowe 7mm na szerokim kącie"/ i jest jaśniejszy. To obecnie najlepszy zoom canona w tym zakresie ogniskowych na APS-C. C85/1,8 to bardzo dobry obiektyw do tzw."ciasnych portretów" na APS-C, ostry i bardzo dobry optycznie.
AM - Czw 25 Cze, 2009
17-55 nie pasuje do 500N
mavierk - Czw 25 Cze, 2009
jak portret, to brakuje Ci 85/1.8 Canona albo 100/2 canona
oracle - Pią 26 Cze, 2009
500N jest analogowy, dlatego nie będzie pasować 17-55.
maverik podał flagowe obiektywy do portretu, jeszcze jest manualna alternatywa Samyang 85/1.4. Tańszy bo 900zł, jaśniejszy, chyba lepszy optycznie ale manualny.
szeroki kąt do pełnej klatki
-Canon 16-35 mm f/2.8L II USM
spacerowy zoom na spacery
-Canon 24-105 mm f/4 IS USM
no i coś dłuższego
Canon 70-200 mm f/4 dobry wybór chociaż do spacerów wolałbym dołożyć do wersji IS.
ew wziąć wersję f/2.8
mavierk - Pią 26 Cze, 2009
oracle napisał/a: | maverik podał flagowe obiektywy do portretu, | skoro już przekręciłeś mój nick i wspomniałeś o 'flagowych" szkiełkach to muszę je jednak napisać:
Canon 135/2L
Canon 50/1.2L
Canon 85/1.2L
to są flagowe portretówki do Canona
B o g d a n - Pią 26 Cze, 2009
Do zdjęć portretowych w domu na matrycy APS-C, naprawdę wystarcza ogniskowa 50mm. Co innego w "zakładzie" gdzie fotograf może nie zawsze ma ochotę zbliżać się do klienta.
Obiektym EF 50 f/1,4 USM to idealne narzedzie dla amatora w rozsądnej cenie - polecam.
Pełen opis: http://www.canon.pl/For_H...4_USM/index.asp
Ceny: http://www.ceneo.pl/1073474
PS. Mocowanie EF, daje możliwość zastosowania na pełnoklatkowych aparatach, w tym analogowych.
dominikakg - Pią 26 Cze, 2009
pokażę wam jakie zdjęcia robię bo to nie dokładnie portrety... bądźcie wyrozumiali...pamiętajcie dopiero zaczynam tą zabawę
http://fotek3miasto.fotosik.pl/albumy/653633.html
zdjęcia robię w domach gdzie często jest ciemno jak w.... sami wiecie i miejsca mało ( z 3-5 m robię)
często też robię spore powiększenia, dlatego wybierałam jasne obiektywy, żeby nie podkręcać iso.
B o g d a n - Pią 26 Cze, 2009
dominikakg napisał/a: | zdjęcia robię w domach gdzie często jest ciemno jak w.... sami wiecie i miejsca mało ( z 3-5 m robię)
często też robię spore powiększenia, dlatego wybierałam jasne obiektywy, żeby nie podkręcać iso. | Z Twoich prac wynika, że bardziej wykonujesz zdjęcia całych "maluszków", tym bardziej moja refleksja powinna Cię zainteresować.
dominikakg - Pią 26 Cze, 2009
ok czyli obiektywy same canony
2 body muszę mieć (co by się z mężem nie bić o nie, on często zabiera aparat na dłuższe wyprawy a wtedy ja zostają bez niczego) + analog dla zabawy i obiektywy powinny pasować do wszystkich
50 f/1,4,
70-200 f/4
a 3-ci moze 24-70 f2,8 ? (choć jest pieruńsko drogi)
B o g d a n - Pią 26 Cze, 2009
dominikakg napisał/a: | a 3-ci moze 24-70 f2,8 ? (choć jest pieruńsko drogi) | Też chętnie bym go "dziobnął" ale nie można mieć wszystkiego - używam 24-105L f/4. Jeżeli będziesz kiedyś kupowała, to radzę Canona. Niestety np. Sigmy 24-70 1:2,8 EX DG, są bardzo niertwałe.
oracle - Pią 26 Cze, 2009
Cytat: | Canon 135/2L
Canon 50/1.2L
Canon 85/1.2L
to są flagowe portretówki do Canona |
Mówiłem o tanich flagowcach
Jakby ci się udało trafić na sigmę 50/1.4 która działa dobrze z wszystkimi twoimi body to byłby to zdecydowanie lepszy wybór niż canon 50/1.4. Ja bym na twoim miejscu spróbował jeśli jest tam w okolicy sklep z tą sigmą.
B o g d a n - Pią 26 Cze, 2009
oracle napisał/a: | Jakby ci się udało trafić na sigmę 50/1.4 która działa dobrze z wszystkimi twoimi body | Takie cuda sie raczej nie zdarzają, a jeśli nawet to po co tak kombinować z obiektywem do trzech Canonów? Canon 50 f/1,4 to bardzo dobre szkło w dostępnej cenie.
komor - Pią 26 Cze, 2009
Ja nie chciałbym nikogo obrażać, ale to takich zdjęć jak we wskazanej galerii to wystarczy kit zamknięty do f/8 czy f/10 i już. Jednego kupić do 350D, drugiego do analoga, a 40D sprzedać.
Te wszystkie obiektywy które doradzają chłopaki to trzeba wykorzystać odpowiednio. Moim zdaniem szkoda na razie inwestować sporą kasę w tyle sprzętu. Jeśli trzeba wybierać spośród proponowanych szkieł to podaj proszę, dominikakg, jakie inne zdjęcia jeszcze robicie z mężem. Coś o dłuższych wyprawach wspominałaś…
Sunders - Pią 26 Cze, 2009
dominikakg, patrząc na Twoje fotki wydaje mi się, że masz rację-do tego typu zdjęć lepszy będzie c50/1,4 niż 85/1,8. Jeśli wszystkie obiektywy muszą pasować do analoga, to proponuję zamiast 17-55/2,8 kupić c17-40/4L. Wtedy będziesz miała taki zestaw:
c17-40/4L
c50/1,4
c70-200/4L
To chyba optymalne rozwiązanie Twoich potrzeb.
B o g d a n - Pią 26 Cze, 2009
komor napisał/a: | Ja nie chciałbym nikogo obrażać, ale to takich zdjęć jak we wskazanej galerii to wystarczy kit zamknięty do f/8 czy f/10 i już. Jednego kupić do 350D, drugiego do analoga, a 40D sprzedać. | Chyba trochę przesadziłeś. Przy zamkniętym obiektywie do f/8 czy f/10 zdjęcia przy zastanym świetne dziennym, gdzieś w rogu pokoju, nie da się zrobić, chyba, że na ISO 12800.
komor - Pią 26 Cze, 2009
Ja tam widzę strzelanie lampą i sytuację ustawioną, z dobranym tłem. Nawet cień lampy ze strzelania na wprost widzę… A sądząc z głębi ostrości to zdjęcia nie są robione na f/2.8 czy f/4.
EDIT: No dobra, może nie flash na wprost, ale silne, twarde źródło niedaleko osi optycznej.
ghost - Pią 26 Cze, 2009
do takich zabaw trzeba umieć operować lampami studyjnymi.
mz żonglerka szkłami niewiele tu da.
i w tą stronę bym inwestował.
as... - Pią 26 Cze, 2009
Sunders napisał/a: | dominikakg, patrząc na Twoje fotki wydaje mi się, że masz rację-do tego typu zdjęć lepszy będzie c50/1,4 niż 85/1,8. Jeśli wszystkie obiektywy muszą pasować do analoga, to proponuję zamiast 17-55/2,8 kupić c17-40/4L. Wtedy będziesz miała taki zestaw:
c17-40/4L
c50/1,4
c70-200/4L
To chyba optymalne rozwiązanie Twoich potrzeb. |
dokładnie to bardzo dobry zestaw!!!
Sunders - Pią 26 Cze, 2009
as..., patrząc na Twoją stopkę, to widać, że wiesz co mówisz
tthomass0 - Nie 28 Cze, 2009
as... napisał/a: | Sunders napisał/a: | dominikakg, patrząc na Twoje fotki wydaje mi się, że masz rację-do tego typu zdjęć lepszy będzie c50/1,4 niż 85/1,8. Jeśli wszystkie obiektywy muszą pasować do analoga, to proponuję zamiast 17-55/2,8 kupić c17-40/4L. Wtedy będziesz miała taki zestaw:
c17-40/4L
c50/1,4
c70-200/4L
To chyba optymalne rozwiązanie Twoich potrzeb. |
dokładnie to bardzo dobry zestaw!!! |
Tylko zamiast 17-40+50 można mieć 17-55 i światło 2,8 i IS
Miałem przez rok obiektywy 50/1,4 i 85/1,8 i naturalną drogą selekcji został ze mną 85/1,8(mimo iż mam APS-C wcześniej 450D a teraz 50D to wcale za wąsko nie jest)
Sigmy też przerabiałem konkretnie :17-70 i 10-20 mimo ,iż nie były to złe obiektywy(na początek na pewno lepsze niż kit)to każdemu polecam oryginały - po przesiadce na Canony naprawdę widać różnicę i to nawet na 450D
as... - Nie 28 Cze, 2009
tylko amatorowi nie jest zawsze potrzebne f2.8..
za to mam solidność i szczelność
komor - Nie 28 Cze, 2009
Tylko amatorowi nie zawsze jest potrzeba solidność i szczelność. Za to mam f/2.8
oracle - Nie 28 Cze, 2009
Cytat: | to każdemu polecam oryginały - po przesiadce na Canony naprawdę widać różnicę i to nawet na 450D |
Bo w tym przypadku canon akurat ma lepsze ~10-~20 i 17-55. Czego nie można powiedzieć o canonowskim 50/1.4 który jest gorszy od sigmy 50/1.4
Cytat: | Tylko amatorowi nie zawsze jest potrzeba solidność i szczelność. Za to mam f/2.8 |
Dokładnie, amatorowi zdecydowanie bardziej przyda się 2.8 niż szczelność (bo nie można powiedzieć że 17-55 nie jest solidny)
as... - Pon 29 Cze, 2009
ciekawie się zapowiada
f2.8 to jak dla mnie tylko kościół, i jakieś bardzo ciemne miejsca, ale od czego jest zewnętrzna lampa
komor - Pon 29 Cze, 2009
as..., oczywiście wszystko kwestia gustu i potrzeb. Ja tam wolę światło, lampę nie zawsze mogę użyć, separację od tła też nie zawsze uzyskam na f/4. Jak ktoś dużo podróżuje lub para się reporterką to szczelność i solidność może mieć większy priorytet.
as... - Sro 01 Lip, 2009
Mnie osobiście zraził brak jakości w t17-50, dlatego poszedłem w L-ki...
Sprzęt na dłuuugie lata.
f4, spokojnie da się zrobić portret na powietrzu..
W domu również.
Wiem pstrykałem 135L i jego nic nie pobije, jednak ja dla kogoś kto robi 5-6k zdjęć rocznie to w zupełności to wystarcza
dominikakg - Pon 17 Sie, 2009
komor napisał/a: | Ja nie chciałbym nikogo obrażać, ale … |
ale ja się wcale nie obrażam ... dzięki za wszystkie uwagi !
na swoja obronę powiem, ze to jedne z pierwszych tego typu moich fotek, robione głupawką...ale będzie lepiej bo zaczynam szkołę i mam nadzieję że czegoś mnie tam nauczą , dlatego też myślę o zakupie lepszego sprzętu
|
|