|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Canon 50D lub Nikon D90 portret/macro
kantor - Pią 10 Lip, 2009 Temat postu: Canon 50D lub Nikon D90 portret/macro Witam
W sierpniu/wrześniu planuje zakup pierwszej lustrzanki. Aktualnie posiadam FUJI 6500 od ponad dwóch lat (uważam, że jak na kompakt aparat super – nie zamierzam sprzedawać)
Do lustra przymierzałem się od jakiegoś czasu. Fotografia zajmuję się z od jakiś 30 lat oczywiście z różną intensywnością. Aktualne zainteresowania to głównie portret i makro z tym, że takie nietypowe (akwarystyka). Kwota, którą będę mógł przeznaczyć to ok. 5000 na korpus + szkło (na razie jakieś podstawowe i w miarę uniwersalne). Jestem zdecydowanym zwolennikiem kupowania raczej na lata, – czyli raz a dobrze. Dlatego jestem zdecydowany więcej wydać na body wbrew temu, co sugerują niektórzy. Oczywiście w 100% zgadzam się, że zdjęcia przy w miarę wyrównanym poziomie różnych lustrzanek zależą większej mierze (pomijając fotografa) od obiektywu. Jestem w trakcie wyboru między Nikonem D90 + 18-105VR a Canonem 50D + 17-85 IS. Oczywiście z czasem dokupię szkła raczej jakieś stałoogniskowe do makro i portretu, (stałoogniskowe, – dlatego że przy mniejszej kasie lepsza jakość) Byłem już raczej na 99% zdecydowany na C50D, ale czytam, czytam i czytam (problemach FF i BF źle działającej mikroregulacji o wadliwych sRAW-ach) i sam już nie wiem nie chciałbym się rozczarować…
Posiadam kilka szkieł M42.
Co wybrać?
pozdrawiam Janusz
krisv740 - Pią 10 Lip, 2009
kantor, z tego duetu to ja bym bardziej patrzył na cwakona...
z mikroregulacją nie jest tak źle.... po pewnym czasie nie jest konieczna. a sraw to ja nie wiem, ale u mnie jest ok.....
jeśli koniecznie potrzebujesz ficzerów z 50d to ok. , ale jeśli nie to lepiej 40d.
ew. pomyśl o lepszym szkle na początek. szkoda (jeśli masz już 30 lat doświadczenia w lustrzankach/fotografii) wydawać kase na podstawowe szkła....
ale, ale .... d90 to też dobry wybór.
Sunders - Pią 10 Lip, 2009