|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - APARAT DO ZDJĘĆ SPORTOWYCH - Downhill
kajabis - Sro 15 Lip, 2009 Temat postu: APARAT DO ZDJĘĆ SPORTOWYCH - Downhill Witam !
Potrzebna mi pomoc w wyborze aparatu i obiektywów do zdjęć sportowych a konkretnie downhill. Polecono mi 2 aparaty - Nikon D90, Canon EOS 50D. Sama wyczytałam wiele pozytywów na temat Nikona D300 i mam dylemat. Wiem, że będą mi potrzebne 2 obiektywy i koniecznie jasne, do wydania mam ok. 10-12 tys. Nie wiem czy potrzebny mi aż tak dobry aparat. Do tej pory zdjęcia robiłam Olympusem C-8080 i foty były całkiem niezłe, za to serie - porażka, Olympus jest za wolny. Niewiele się znam na fotografii, raczej wszystko robię na wyczucie ale uwielbiam to i chcę by moje zdjęcia były coraz lepsze.
Prosze wypowiedzcie się na ten temat
goltar - Sro 15 Lip, 2009
Jeśli chodzi o body proponuje zostać przy Canonie 50D, Nikon D300 choć fajny jest za drogi. Lepiej różnice w cenie zainwestować w lepsze obiektywy. Do tego Canona 17-55 f/2.8 i 70-200 f/4 USM. Zamkniesz się w 10 tys. a zestaw będzie dobry i szybki. Jak trochę nim porobisz, to z czasem można pomyśleć jeszcze o jakiejś stałce.
lupo57 - Sro 15 Lip, 2009
i po poradzie, goltar wszystko napisał
Kamcio649 - Sro 15 Lip, 2009
Też jestem za 50D + te obiektywy co goltar poradził.
komor - Sro 15 Lip, 2009
kajabis, mi zestaw Goltara też się podoba, natomiast w Twoim komputerze chyba zepsuła się klawiatura, bo ani jednej dużej litery nie zauważyłem w poście. Poprawiłem, bo strasznie się to czyta.
Co do meritum to mi w tym zestawie brakowałoby jeszcze lampy, przydałaby się do doświetlania ostrych cieni, jakie mogą pojawić się w ciągu słonecznego dnia. Ale można to dołożyć później.
Wujek_Pstrykacz - Sro 15 Lip, 2009
Też bym wybrał 50d, zresztą chce go kupić jak najszybciej, 17-55 i 70-200 mam i wiem że nadają się do szybkiego ostrzenia.
lotr15 - Sro 15 Lip, 2009
Ja tez bym wybrał EOS 50D. Sam chcę go kupić. Do tego Canona 17-55 f/2.8 i 70-200 f/4 USM i masz super zestaw.
Pozdrawiam
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
Bardzo dziękuję za opinie (i poprawę małych literek
Mam jeszcze pytanie - jaka karta do canona
-San Disk CF 16GB Extreme IV - 45 MB/s - 750 zł
-San Disk CF 32GB Extreme III -35 MB/s - 679 zł
-Pretec CF 32GB 233x -30 MB/s - 369 zł
-Kingston CF 16GB Ultimate 266x - 40 MB/s -399 zł
Czy 15 MB na szybkości odczytu to w praktyce dużo ?
zug - Sro 15 Lip, 2009
ja bym proponował (z tych wybranych przez Ciebie) SanDisk'a Extreme III -35 MB/s ale mniejszych rozmiarów np dwie po 4GB,mniejsze prawdopodobieństwo utraty zdjęć w przypadku uszkodzenia.
albo np 2X 8GB
lepiej zainwestować w więcej kart ale np mniejszej pojemności
Wujek_Pstrykacz - Sro 15 Lip, 2009
Nie jest wskazane kupowanie bardzo dużych kart, znacznie lepiej jest kupić np. dwie karty po 8 GB, ja sam mam więcej kart mniejszej pojemności. Proponuje karty Sandiska Extreme III 30mb/s. To najbardziej optymalne rozwiązanie.
mavierk - Sro 15 Lip, 2009
Kurcze, ale ten downhill to na zawodach, czy raczej fotki popisówki? Bo jeśli zawody, to się zgodzę z przedmówcami, a jeśli popisówki, to byłbym za systemem oświetlenia, czyli bardziej CLS, czyli nikon no i szerszy kąt.. jak zresztą sami pamiętamy
d90 (3300) + Tokina 12-24 (2000zł) + Sigma 24-70 (3700) + sb800(1300-1500) na statywie z parasolką na doświetlanie z boczków + może... nie wiem na co tele w sumie ale 85/1.8 warto mieć
A jak foto stricte sportowe - to, co powyżej będzie fajnym zestawem.
B o g d a n - Sro 15 Lip, 2009
zug napisał/a: | albo np 2X 8GB
lepiej zainwestować w więcej kart ale np mniejszej pojemności |
Podzielam w pełni to zdanie.
Do swego 50D używam kart:
Pretec CompactFlash 8GB 333x
parametry:
• Prędkość przenoszenia danych: odczyt do 50MB, zapis do 40MB na sekundę
• Karta Pretec CF333x wykorzystuje najnowszą specyfikację CF 4.0
• Jest wykonana w najnowszej technologii 50nm technologii z chipem SLC NAND
• Bardzo niski pobór energii
• Temperatura pracy: -20°C do +85°C
• Wsparcie Ultra DMA mode 0-6
• Metalowa obudowa
Ceny od 282 zł. http://www.ceneo.pl/1191098
AM - Sro 15 Lip, 2009
Downhill?
To po co 70-200 na cropa?
Ja bym wzial 50d + 17-55 IS i z dwa razy sie przeszedl na te zawody. Predzej bede podejrzewal, ze bedzie brakowac szerokiego kata albo lampy.
Oczywiscie nie mowie, ze obiektyw kiepski - tylko ogniskowe to mi nie podchodza.
lotr15 - Sro 15 Lip, 2009
Co do karty ja też proponuję wziąć 2 karty o mniejszej pojemności. Proponuje SanDisk Extreme III 8GB. Pretec CompactFlash 8GB 333x to też bardzo dobra i szybka karta.
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
mavierk
Fotki przed zawodami i na zawodach i tam gdzie chłopaki ćwiczą i się świetnie bawią !
ALE - rzadko robię zdjęcia ELICIE ( oni mają ich wiele)
Jeżdżę na zawody z chłopakami 14 - 17 lat , którym profesjonaliści nie cykają fotek
więc zależy mi na tym , żeby zdjęcia były SUPER - często te robione przeze mnie to jedyne jakie mają . "Fotki popisówki " - TAK - czasami po kilka razy pochodzą i zjeżdżają , żebym uchwyciła jakiś trik na gapie .
Paweł_G - Sro 15 Lip, 2009
Mam zestaw który poleca goltar, i do tych celów jest super. Dodatkowo lampa wydaje mi się obowiązkowa, wszak często trasy prowadzą w ciemnym lesie. Do lampki dokupiłbym długi kabel przenoszący TTL i jazda. Tego typu zdjęcia fajnie też wychodzą robione fisheyem więc za jakiś czas można zastanowić się nad Samyangiem lub jak więcej kasy Sigmą czy Canonem. Ewentualnie zainwestować w jakiś UWA.
mnich - Sro 15 Lip, 2009
Cytat: | "Fotki popisówki " - TAK - czasami po kilka razy pochodzą i zjeżdżają , żebym uchwyciła jakiś trik na gapie . |
To ja się zgadzam z Mavierk'iem. Nikona da Ci możliwość bezprzewodowego wyzwalania lampy zewnętrznej (CLS) świetnie to się sprawdzi w takich warunkach jak las, by ustawić światełko pod kątem gdzieś za pniem i wyzwalać lampkę zdalnie. W Nikonie też znajdziesz dla siebie duży wybór szkieł, jednak pod względem cenowym Canon wypada korzystniej.
Paweł_G - Sro 15 Lip, 2009
Wiedziałem że Żółci zaraz wyskoczą z CLS-em
mavierk - Sro 15 Lip, 2009
mnich napisał/a: | jednak pod względem cenowym Canon wypada korzystniej. | moim zdaniem to nie jest takie oczywiste, bo CLS oprócz tego, że wyzwala bezprzewodowo, to jeszcze dużo lepiej naświetla A optyka - ta tokina/sigma, ktore zaproponowałem z tych zabaw, które z Wujkiem_Pstrykaczem, Komorem czy Tobą, mnichu uskutecznialiśmy na wypadach na kilimandżaro byłyby bardzo dobrym wyborem, do tego dochodzi powtarzalny AF
brońmy jedynego słusznego systemu
mnich - Sro 15 Lip, 2009
No tak, zgadzam się mavierk,
Baku - Sro 15 Lip, 2009
A ja bym chciał zapytać czy ten downhill ma być aktywny (to jest jazda i robienie zdjęć) czy tylko z zasiadki (czekanie na downhillowców w bezpiecznym miejscu).
Bo jeśli z zasiadki to ok - można inwestować nawet w D700 i cuda pokroju 14-24, jednak jeśli downhill ma być aktywny, to może lepsza będzie tańsza puszka i obiektyw. Coś, co jak wpadnie do wody lub potłucze się na skałkach nie spowoduje ataku depresji. Do tego jak będzie lekkie to też niewątpliwy plus, bo jakoś trzeba ten cały sprzęt wtargać na górę żeby później uskutecznić downhill.
Propozycja goltara jest bardzo dobra, ale to już taki można powiedzieć full-wypas fotograficzny w tym budżecie. Wiem, że aparat służy do zdjęć, ale na downhill bym czegoś takiego nie zabrał - prędzej jakiegoś kompakta.
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
No cóż - biegam z aparatem po stoku , ale na rowerze nie jeżdżę
więc mam nadzieję że sprzęt który teraz wybiorę posłuży mi parę lat
Baku - Sro 15 Lip, 2009
W takim razie 50D, 17-55/2.8, 70-200/4 i nie powinnaś mieć powodów do narzekań. Budżet powinien się domknąć, choć na torbę, karty pamięci, dodatkowy akumulator, statyw czy filtry kasy już nie starczy - nie wspominając o błyskadełku.
Chyba, że zapolujesz gdzieś na 40D i za różnicę kupisz torbę, kartę pamięci i statyw bo te elementy na pewno Ci się przydadzą.
zug - Sro 15 Lip, 2009
Baku napisał/a: | Chyba, że zapolujesz gdzieś na 40D i za różnicę kupisz torbę, kartę pamięci i statyw bo te elementy na pewno Ci się przydadzą.
|
ja bym pozostał przy 50D a mając taki budżet myślę ze można go trochę naciągnąć tak aby starczyło na dodatki typu torba karty..
Baku - Sro 15 Lip, 2009
Nigdy nic nie wiadomo... Tak było by oczywiście najlepiej, ale ileż to razy zaczynamy porady od Sony a200 a kończymy na 5DII...
komor - Sro 15 Lip, 2009
Paweł_G napisał/a: | Wiedziałem że Żółci zaraz wyskoczą z CLS-em |
A ten ich cały CLS to działa w słońcu? Bo kanonierski odpowiednik ponoć nie bardzo, w końcu to nie radio. Mnich, próbowałeś w słońcu?
mavierk napisał/a: | bo CLS oprócz tego, że wyzwala bezprzewodowo, to jeszcze dużo lepiej naświetla |
Tak, zwłaszcza, że w takich sytuacjach jak ta z downhillu to ja bym ręcznie ustawiał moc lampy, a nie zdawał się na aparat.
Baku - Sro 15 Lip, 2009
Dodam jeszcze tylko jedno -- kajabis nie pozbywaj się kompakta i zabieraj go ze sobą do torby. Czasem najlepsze ujęcia pochodzą z takich miejsc gdzie dużej lustrzany z lufą nie da się zabrać lub ryzyko zniszczenia sprzętu jest zbyt duże. Swoją drogą może warto też pomyśleć o jakiejś kamerce video?
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
Budżet mogę spokojnie nagiąć - po to pracuje przez cały rok , by realizować marzenia
zug - Sro 15 Lip, 2009
kajabis napisał/a: | Budżet mogę spokojnie nagiąć - po to pracuje przez cały rok , by realizować marzenia
|
to tak jak myślałem zostań przy 50D,aparat będzie na lata (dwa )
nie zdziwię się jak zaraz po tym że możesz nagiąć budżet pojawi- a może 5D
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
Boję się tylko że podejmę niewłaściwy wybór , a wtedy na zmianę sprzętu kasy już nie będzie .
Baku - Sro 15 Lip, 2009
Bardzo mi się podoba takie podejście. Jest bliskie temu co sam wyznaje - marzenia są po, by je realizować. W takim razie wielu udanych kadrów życzę!
zug - Sro 15 Lip, 2009
kajabis napisał/a: | Boję się tylko że podejmę niewłaściwy wybór , a wtedy na zmianę sprzętu kasy już nie będzie .
|
to nasze typy już znasz to teraz do sklepu i pomac.. tfu po dotykać zobaczysz który najlepiej leży Ci w dłoni.
50D jest spory
możemy tu pisać calymi dniami o naszych typach ale aby uniknąć rozczarowania polecam wycieczkę do sklepu
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
W sklepie już byłam i wiem że oba są świetne i dobrze leżą w dłoni . Menu i tak się muszę nauczyć , czy to w tym czy innym aparcie .Lepszy model nie jest mi potrzebny ! Nie wykorzystałabym jego możliwości .Natomiast nadal nie wiem czy canon - czy nikon , a w wypadku nikona -czy d300 czy d 90 ???
zug - Sro 15 Lip, 2009
kajabis napisał/a: | a w wypadku nikona -czy d300 czy d 90 |
d300
[ Dodano: Sro 15 Lip, 2009 8:50 am ]
a jak z obsługą operowanie klawiszami?
jak pod tym względem?
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
d90 mi polecano a d 300 lepiej leży i szybciej robi serie ma też lepsze opinie w necie , ale jest również dużo droższy
[ Dodano: Sro 15 Lip, 2009 15:56 ]
Canon ma dziwnie ( dla mnie) ustawione przyciski , ale to przecież kwestia przyzwyczajenia
Mam w domu Nikona F65 - staruszka więc tą firmę troszkę znam , ale czy to ma jakieś znaczenie?
MC - Sro 15 Lip, 2009
D300 ostatnio stanial w FJ do 4999zl i to jest juz cena do zniesienia.
zug - Sro 15 Lip, 2009
widzę że jednak bardziej "leży" Ci D300 skoro tak naciągnąć budżet jeśli się da
po co zmuszać się na siłę, nie ma sensu
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
No tak chyba rzeczywiście jeżeli chodzi o nikona to d 300 , ale co z canonem d 90 ?
zug - Sro 15 Lip, 2009
a później żałować, że można było jednak dołożyć
a tym bardziej jeśli to ma być aparat tak jak wspomniałaś na lata.
mnich - Sro 15 Lip, 2009
zug, ma rację, nie ma się co zmuszać. Jeśli sprzęt ma dawać radochę, to D300 napewno będzie to robił przez lata.
lupo57 - Sro 15 Lip, 2009
myślę że to powinien być Twój wybór, weź do ręki pobaw się guzikologią i podejmij decyzję 50D lub D300 to piękne puszki
ale decyzję podejmij sama nasze typy już znasz
PS możesz kupić co chcesz ale kup ........
pozdrawiam
zug - Sro 15 Lip, 2009
lupo57 napisał/a: | możesz kupić co chcesz ale kup ....... |
D300
i tego bym się już trzymał, nie próbuj się samej na siłę przekonywać.
komor - Sro 15 Lip, 2009
Obiektyw typu 17-50/2,8 będzie w Nikonie droższy niż w Canonie. Ponadto jak wszyscy wiedzą nie ma tam też budżetowego 70-200/4 tylko znacznie droższy model ze światłem f/2,8. D300 też droższy, choć D90 nie jest przecież wcale za słaby do takiego zadania.
Co do lampek i CLS to moim zdaniem to jest następny etap (umiejętności i finansowy) i tam nie ma już znaczenia czy CLS czy nie, bo w takich sytuacjach należy lampę ustawić na manual, a wyzwalać można radiowo, z Canona też. Lampę na gorącą stopkę zawsze można dokupić i używać do doświetlania w słońcu.
Ciekaw jestem odpowiedzi nikoniarzy czy zdalne wyzwalanie w systemie CLS pracuje w słońcu i przy braku widoczności optycznej lampa-aparat?
lotr15 - Sro 15 Lip, 2009
Tak jak koledzy wcześniej pisali. Idź to sklepu pooglądaj oba aparaty. Porób kilka zdjęć, pochodź po menu itp. Zobacz który aparat Ci bardziej odpowiada To powinna być TYLKO Twoja indywidualna decyzja. Obie puszki bardzo dobre i warte uwagi. Sama zdecyduj:)
Pozdrawiam
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
OGROMNE DZIĘKI wszystkim , którzy zaangażowali się w rozmowę
Wierzcie to naprawdę nie jest łatwa decyzja , a przecież chciałabym wybrać jak najlepiej . Szkoda że obu aparatów nie można po prostu wypróbować , a niestety za mało wiem na ten temat by wybrać patrząc na parametry , czy markę .
[ Dodano: Sro 15 Lip, 2009 16:31 ]
W sklepie już byłam i wiem że oba są świetne i dobrze leżą , ale któy bardziej i efektywniej wykorzystam do DH ???
zug - Sro 15 Lip, 2009
kajabis napisał/a: | Szkoda że obu aparatów nie można po prostu wypróbować |
może tam gdzie mieszkasz, mieszka też jakiś optyczny z taką właśnie puszką.
AM - Sro 15 Lip, 2009
CLS na zawodach sie nie sprawdzi.
Argument komora o 70-200 moim zdaniem niewazny, bo to szklo jest niepotrzebne. Za to 85/1.8 z Canona lepiej sie sprawdza.
D300 to fajny aparat, ale w tym zastosowaniu to canon to best-value.
alsimair - Sro 15 Lip, 2009
A może Olympus?
E-30 + 14-54 + 50-200 = ok. 10000 zł
http://fotozakupy.pl/lust...-14-54-ii,8857s
http://fotozakupy.pl/obie...8-3-5-swd,7463s
Przy takim zestawie na pewno można coś uszczknąć z ceny. No i cały komplet uszczelniany. Olki też potrafią bezprzewodowo wyzwalać flesze (choć nie mam pojęcia jak sobie radzą w pełnym słońcu).
W dodatku w E-30 jest system AF z E-3 (nie wiem czy tak jest nadal, ale jeszcze 2 lata temu był najszybszy na świecie).
To tak tylko, żeby Ci dodatkowo zamotać w głowie
zug - Sro 15 Lip, 2009
alsimair napisał/a: | To tak tylko, żeby Ci dodatkowo zamotać w głowie
|
no tym to akurat jej chyba nie pomogłeś
lupo57 - Sro 15 Lip, 2009
Jak sama nie wiesz i nie znasz się na parametrach i markach to właśnie po to odsyłamy do sklepów, żeby podotykać sprawdzić porobić kilka fotek i podjąć decyzję, aparat jest tylko narzędziem do pracy, zabawy, hobby... itp a fotografie i tak wykonuje fotograf
Dlatego nie śpiesz się z wyborem, każdy system ma plusy i minusy przeanalizuj je posprawdzaj, do sklepu a potem w plener !!!!!!
alsimair - Sro 15 Lip, 2009
Po prostu nie wiem czy jest sens zawężać propozycje tylko do C i N. Olympus jest według mnie bardzo ciekawym systemem, który także brałbym pod uwagę.
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
A może ktoś ma ochotę się wybrać w ten weekend do Wisły na zawody DH ???
jaad75 - Sro 15 Lip, 2009
Po pierwsze, D300 ma lepszy AF-C, a po drugie, Nikon lepszy system błysku - jak dla mnie wybór jest oczywisty. A CLS niebawem obsłużysz również w Nikonie przez radio i jak wynika z pierwszych testów nie będzie problemów z sianiem po zakresie i ograniczeniem zasięgu, jak w przypadku "wypasionych" lamp Canona (580EX)...
komor - Sro 15 Lip, 2009
jaad75 napisał/a: | Po pierwsze, D300 ma lepszy AF-C |
Ale z jakim szkłem? Bo jak się skończy na D90 i czymś poniżej 17-50/2,8…
AM napisał/a: | Argument komora o 70-200 moim zdaniem niewazny, bo to szklo jest niepotrzebne. Za to 85/1.8 z Canona lepiej sie sprawdza. |
Tutaj pewnie będą różne opinie. Moim zdaniem dłuższa ogniskowa przyda się, a w warunkach reporterskich długi zoom będzie łatwiejszy do opanowania niż ciasna stałka. Do czego chciałbyś użyć 85 mm, AM?
jaad75 - Sro 15 Lip, 2009
komor napisał/a: | Ale z jakim szkłem? Bo jak się skończy na D90 i czymś poniżej 17-50/2,8… | Zależy od miejsca i stylu fotografii - 17-55/17-35, ale akurat ja uważam, że lepiej sprawdzi się 70-200. A, że droższy, to nieistotne - jest lepszy. I oczywiście nie mówię o D90.
komor - Sro 15 Lip, 2009
jaad75, skoro kajabis robi też (a może przede wszystkim) zdjęcia z treningów (sorry, pewnie teraz downhillowcy śmieją się z terminu który użyłem ) to szeroki kąt lub nawet fish-eye też byłby przydatny, bo wtedy można ustawić się blisko, zrobić coś od dołu.
Akurat podobne rzeczy ćwiczyliśmy dwa razy podczas naszych warsztatów wrocławskich i tak na szybko, amatorsko, to był najłatwiejszy sposób na zrobienie ciekawego zdjęcia, jak mi się wydaje.
AM - Sro 15 Lip, 2009
komor napisał/a: | Tutaj pewnie będą różne opinie. |
Oczywiscie, dlatego uparcie dodaje "moim zdaniem".
Sam lubie prace reporterska ze sportu w ogniskowych 135-200. Dopiero jak mam warunki to rozstawiam lampe i biore cos szerszego. Jednak na downhillu rzadko jest okazja by miec dogodny kadr przy odleglosci od tematu jaka niejako wymusza 70-200 po cropie. Masa drzew pomiedzy aparatem a tematem a dlugich prostych, coby sie wystawic na trase tez raczej brak.
W dalszej perspektywie 85 przyda sie na rozne trudne sytuacje, detal i jakies easy-shoty reportazowe.
jaad75 - Sro 15 Lip, 2009
komor, dlatego piszę, że zależy od miejsca, z którego robione będą zdjęcia i preferowanego stylu fotografii...
kajabis - Sro 15 Lip, 2009
Powiem tak
-większość zdjęć robię z odległości ok 10-15 m , ale pozostałe powiedzmy 30 % to zdjęcia z bliskich odległości 1-3 m
potrzebny mi 1 obiektyw z dużym zoomem
a drugi może coś ala rybie oko , ale nie do końca
[ Dodano: Sro 15 Lip, 2009 17:26 ]
no mże jednak 8 -10 , a nie 15 - przesadziłam
jaad75 - Sro 15 Lip, 2009
kajabis napisał/a: |
-większość zdjęć robię z odległości ok 10-15 m | To są akurat odległości na których 70-200 się sprawdzi, choć zależy też co chcesz mieć w kadrze...
alsimair - Sro 15 Lip, 2009
Szerokie obiektywy Olympusa:
9-18 mm (tani, szeroki) 2000 zł
http://fotozakupy.pl/obie...-f4-0-5-6,8087s
8 mm (fisheye, uszczelniany) 3200 zł
http://fotozakupy.pl/obie...-fish-eye,5286s
11-22 mm (drogi, profesjonalny, uszczelniany) 3400 zł
http://fotozakupy.pl/obie...-f2-8-3-5,1044s
Baku - Sro 15 Lip, 2009
To prawda, że i 50D i D300 to zacne aparaty, ale dla mnie wybór jest oczywisty właśnie w stronę Canona. Za swoje 10 000 zł u Nikona dostaniesz korpus i obiektyw 17-55. U Canona korpus, 17-55 (wcale nie gorsze) i jeszcze do tego znakomite 70-200, które jak wnioskuje z poprzednich wypowiedzi, będzie dość użytecznym szkiełkiem. CLS jest bardzo fajny, ale nie uważałbym go akurat w tych zastosowaniach za czynnik decydujący. Myślę, że Canon za te same pieniądze daje jednak dużo więcej. Pomijam już fakt, że Nikon nie posiada jak na razie takiego obiektywu jak 70-200/4. Można wybierać wśród ciemniejszego 70-300VR lub horrendalnie drogiego 70-200VR.
jaad75 - Sro 15 Lip, 2009
Baku napisał/a: | CLS jest bardzo fajny, ale nie uważałbym go akurat w tych zastosowaniach za czynnik decydujący. | Praca z lampą/lampami, to bardzo często czynnik decydujący przy wszelkiego typu sportach ekstremalnych. Podobnie jak bywa nim AF-C.
goltar - Czw 16 Lip, 2009
Jeśli względy techniczne nie mogą Cię przekonać to może przekona cena . Zestaw Canona 50D+17-55/f2.8+70-200/f4 to cena 10.800 zł (wg foto-net.pl), Nikon D300+17-55/2.8+80-200/2.8 to cena 17.100 zł. Aby było sprawiedliwiej można w zestawie Canona uwzględnić wersję 70-200/f2.8 - i tak zestaw Canona wyjdzie za 13.000. Dla mnie wybór jest prosty, chyba że lubisz przepłacać. Dodam że sam używam Canona 50D i Nikona D700...
komor - Sob 18 Lip, 2009
jaad75 napisał/a: | Praca z lampą/lampami, to bardzo często czynnik decydujący przy wszelkiego typu sportach ekstremalnych. Podobnie jak bywa nim AF-C. |
Dyskusję dotyczącą systemów błysku bezprzewodowego w Canonie, Nikonie oraz przy pomocy radia, w szczególności rozwiązań Pocket Wizard wydzielona została do osobnego wątku:
Systemowe rozwiązania błysku bezprzewodowego a Pocket Wizard
|
|