|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Test aparatu Nikon D5000
RobertO - Sro 15 Lip, 2009 Temat postu: Test aparatu Nikon D5000 Zapraszamy do lektury i dyskusji
http://www.optyczne.pl/10...ikon_D5000.html
Jesienny - Sro 15 Lip, 2009
Można o wynikach powiedzieć - to było do przewidzenia. Bardzo dobrze.
flash - Sro 15 Lip, 2009
Pierwszy raz w testach Nikona na Dpreview nie przeczytałem w podsumowaniu:
"Good high ISO performance but not the best in class".
Po raz pierwszy natomiast taki wniosek pojawił się w teście Canona 500D.
Miło, że różnice w jakości obrazu lustrzanek tych firm wyrównały się i mam nadzieję, że to w końcu zmusi Canona do obniżenia cen amatorskich lustrzanek i obiektywów.
Jak by nie patrzeć to Nikon ma więcej tanich, dość przyzwoitych obiektywów i np. D5000 w zestawie z 18-105 chyba nie ma konkurencji pod względem cena/jakość obrazu u Canona.
Coś mi się zdaję, że ceny Canona 17-85 polecą o jakieś 30% w dół.
komor - Sro 15 Lip, 2009
flash napisał/a: | Coś mi się zdaję, że ceny Canona 17-85 polecą o jakieś 30% w dół. |
Czy ja wiem? I tak jest już stosunkowo tani. Wolałbym żeby cena 17-55/2,8 IS spadła o 30%
A tak bardziej na temat to mi osobiście szkoda, że nie zrobili takiego aparatu w body D90. Nikon spozycjonował to jako bardziej amatorski, ale „z filmami”. Chyba, że teraz zrobią następcę D90, który będzie miał też filmy?
maput - Sro 15 Lip, 2009
komor napisał/a: | A tak bardziej na temat to mi osobiście szkoda, że nie zrobili takiego aparatu w body D90. Nikon spozycjonował to jako bardziej amatorski, ale „z filmami”. Chyba, że teraz zrobią następcę D90, który będzie miał też filmy? |
Ale D90 ma filmy...
A D5000 w body D90 to byłby D90.
ghost - Sro 15 Lip, 2009
d5000 to d60 z filmami i nową matrycą.
d90 ciągle ma silnik AFa i inny wizjer.
Paprycjusz - Sro 15 Lip, 2009
ghost napisał/a: | (...)
d90 ciągle ma silnik AFa i inny wizjer. |
I bezcenny cls.
radek_z - Czw 16 Lip, 2009
flash napisał/a: | Pierwszy raz w testach Nikona na Dpreview nie przeczytałem w podsumowaniu:
"Good high ISO performance but not the best in class".
Po raz pierwszy natomiast taki wniosek pojawił się w teście Canona 500D.
Miło, że różnice w jakości obrazu lustrzanek tych firm wyrównały się i mam nadzieję, że to w końcu zmusi Canona do obniżenia cen amatorskich lustrzanek i obiektywów.
Jak by nie patrzeć to Nikon ma więcej tanich, dość przyzwoitych obiektywów i np. D5000 w zestawie z 18-105 chyba nie ma konkurencji pod względem cena/jakość obrazu u Canona.
Coś mi się zdaję, że ceny Canona 17-85 polecą o jakieś 30% w dół. |
Powiem szczerze że miałem identyczne wrażenie gdy nie tak dawno wybierałem dla siebie pierwszą lustrzankę i system jaki przyjdzie mi używać. Oczywiście moja wiedza jest mocno teoretyczna, ale przeglądając ofertę i wyniki testów Canona szybko doszedłem do wniosku że jest to bardzo dobry sprzęt jeśli ktoś na całość zestawu chce wydać kilkanaście tysięcy PLN. Dla amatorów chcących spróbować swoich sił w fotografii (i przeznaczyć na komplet do 5 tys. PLN) nie ma tam kompletnie nic. Nie wspominając już o jakości obiektywów kit-owych Canona w porównaniu do kit-ów Nikona.
Sam niedawno wybrałem na początek D60 + Nikkora 18-105, a już na widelcu mam Nikora 70-300 VR co powinno zaspokoić moje potrzeby w 99%. W dalszej kolejności może jakaś stałka 35 1.8 lub 50 1.4.
To wszystko jest optyka która nie kosztuje nie wiadomo jakich pieniędzy, a która reprezentuje poziom dobry lub bardzo dobry.
Gdy czytam na forum wypowiedzi użytkowników Canon widze ze każdy z nich marzy o zakupie jakiejś używanej L-ki i zbiera na to latami, bo dopiero L-ki w systemie Canon reprezentują jakiś poziom, podczas gdy do Nikona można kupić porownywalny jakościowo sprzęt za 1,5-2 tys PLN.
kozidron - Czw 16 Lip, 2009
radek_z napisał/a: | Gdy czytam na forum wypowiedzi urzytkowników Canon widze ze każdy z nich marzy o zakupie jakiejś urzywanej L-ki i zbiera na to latami, bo dopiero L-ki w systemie Canon reprezentują jakiś poziom, podczas gdy do Nikona można kupić porownywalny jakościowo sprzęt za 1,5-2 tys PLN |
nie ma co toczyć piany ale nie masz racji, nie tylko eLki prezentują jakiś poziom(są szkła,które miały premiery w latach 90tych i też się całkiem dobrze sprawują). Faktem jest, że canon w asortymencie ma mnóstwo plastikowego szajsu i mógłby zastanowić się nad jakimś w miarę porządnym uniwersalnym i tanim krótkim zoomem bo jest dość spora różnica między 17-85 i 17-55 cenowa jak i jakościowa. Lista szkieł, które canon mógłby odświeżyć jest całkiem spora, zresztą ostatnio jakoś mało premier z tej stajni.
Za to na ogniskowych 70-200 to bym się już z nikonem nie chciał zamieniać bo tu alternatywa jest jakby mniejsza a o 100-400 już nie wspominam.
radek_z, niestety jak się potrzebuje czegoś dobrego to nie spodziewałbym się cen w granicach
radek_z napisał/a: | 1,5-2 tys PLN. |
no i ja tam jakimś obrońcą polskiej mowy nie jestem ale "użytkowników" i "używanych" to "ż" .
radek_z - Czw 16 Lip, 2009
Porównanie pierwsze z brzegu:
Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR (1800-2000 PLN):
Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM (1800-2000 PLN):
W wielu innych konkurujących modelach podobnie. U Canona drożej i gorzej. Dlaczego nie spodziewałbyś się czegoś dobrego w cenach 1,5-2 tys PLN?
- Nikkor AF-S DX 18-105 mm f/3.5-5.6 VR ED - około 1100 PLN - wręcz fenomenalnie dobry jak na swoją cenę, zapewniający amatorowi wszystko czego może oczekiwać,
- Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G - 1400-1450 PLN - bardzo dobra jasna stałka
Znajdź mi w asotymencie Canona podbobne szkła o nie gorszych parametrach?
Obiektywy 70-200 to nie jest sprzęt dla amatora, a o tym własnie mówimy. Powiedziałem na początku że Canon to bardzo dobry sprzęt jeśli ktoś na cały zestaw chce wydać przynajmniej kilkanaście tysięcy.
MasterB - Czw 16 Lip, 2009
radek_z,
Nie wiem czy jakakolwiek dyskusja ma sens, bo nie sądzę żebyś dał się przekonać (a i nie zależy mi na tym specjalnie), ale trochę przesadzasz...
- Canon 17-85 IS USM ok. 1000zł
- Canon EF 50 mm f/1.4 USM okolo 1450zł
Zaoszczędziłeś 100zł przechodząc do Canona
A skoro 70-200 to nie są obiektywy dla amatora, to w zasadzie:
- Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS za około 350zł
- Canon EF 50 mm f/1.8 II za około 450zł
Obydwa są bardzo przyzwoite optycznie. Tanie. Mam oba i z powodzeniem używam (nie są to moje jedyne szkła). Z tym że ja raczej rzadko fotografuję tablice testowe
arietiss - Czw 16 Lip, 2009
radek_z, ma dużo racji. Canon jest wybitny, ale tylko po wydaniu sporej kwoty! Dla amatora średnio bogatego po za zasięgiem...!
Gdybym miał teraz wybierać system, bez wątpienia poszedł bym w Nikona.
goltar - Czw 16 Lip, 2009
radek_z napisał/a: | Porównanie pierwsze z brzegu: | Jak już robisz takie porównanie to pamiętaj że do wyników Canona trzeba dodać ok 8-10% ze względu na to że testy Canona są na matrycy 8mpix, a Nikona 10mpix... a jak to zrobisz to N70-300 już nie będzie taki dużo lepszy od Canona 70-300...
radek_z - Czw 16 Lip, 2009
Do wyników tego akurat Canona przy najdłuższej ogniskowej na maksymalnym otworze trzebaby dodać 50% aby zbliżył się do odpowiednika Nikora.
Owszem, po przymknięciu przysłony i dodaniu owych 8-10% wyniki wychodzą bliskie Nikkora (ale też nie równie lub lepsze), tyle że amatorskie teleobiektywy przy maksymalnych ogniskowych są już na tyle ciemne, że dlasze ich domykanie aby nie mieć mydła zamiast zdjęcia jest nieporozumieniem. Właśnie tym drobnym szczególem Canony różnią się od Nikona.
MasterB-> ja też nie fotografuje tablic testowych, ale skoro za niższą cenę można mieć coś lepszego, to po co przepłacać:)
Monastor - Czw 16 Lip, 2009
radek_z napisał/a: | tyle że amatorskie teleobiektywy przy maksymalnych ogniskowych są już na tyle ciemne, że dlasze ich domykanie aby nie mieć mydła zamiast zdjęcia jest nieporozumieniem. |
Rozumiem, że focisz tylko przy otwartej przysłonie
radek_z - Czw 16 Lip, 2009
Jeżeli chce zamrozić ruch, to oczywistym raczej jest że przymykanie przysłony jest pozbawione logiki.
Jeśli będąc niedawno na zawodach lekkoatletycznych, podczas których robiło się już mocno popołudniu (czyli ciemniej) chciałem uwiecznić bez poruszeń biegających i skaczących, przymykanie przysłony własciwie uniemożliwiłoby robienie normalnych zdjęć.
Tak, wiem, widziałem obok siebie człowieka z D3 + 70-200 F2.8 + tele 2x. Przypominam tylko że mówimy tu cały czas o przyzwoitości sprzetu dla osób nie traktujących fotografii zarobkowo, a poprostu chcących porobić ładne zdjęcia. Tu czarno na białym wychodzi że wśród Canona trudno znaleźć szkło o przyzwoitych parametrach.
krisv740 - Czw 16 Lip, 2009
czarno na białym widać,że jestes zafascynowany nikonem .....
i dobrze, bo to fajna marka.
ale..... piszesz kolego bzdury i już niedługo się o tym przekonasz , pod warunkiem,że będziesz się chciał rozwijać w swoim hobby.
ale to już zupełnie inna historia...
a co do d5000.
w końcu ruch we właściwym kierunku w "betonie lusrzanek" - obrotowy wyświetlacz.
to jest imho sendo tego aparatu. reszta znana.
kozidron - Czw 16 Lip, 2009
radek_z, trudno się z tobą licytować, chciałbym ci przypomnieć że obiektyw to nie tylko rozdzielczość(pomijam uwagę goltara odnośnie porównania), dlatego ja wolałbym nikkora70-300 od canona 70-300 ale dlatego że ma szybszy af a najbardziej wolałbym 70-200/4L canona dokładając zaledwie 350 ziko -różnica niewielka a w jakości użytkowania dość spora.
radek_z, rozwiązania tymczasowe jak plastikowe obiektywy i w jednym i w drugim systemie cenowo są zbliżone, nie interesuje mnie ile kosztuje plastikowy 18-105VR czy (nie plastikowy) 17-85IS interesują mnie i Ciebie(jak wynika z twojego pierwszego postu) "średniaki" o których sam wspominałeś 1,5K do 2K czyli 16-85 i tu może nikon ma przewagę bo w canonie trzeba by szukać a 17-55 kosztuje więcej, dlatego tyle na forum o tamronie czy sigmie.
radek_z napisał/a: | Owszem, po przymknięciu przysłony i dodaniu owych 8-10% wyniki wychodzą bliskie Nikkora (ale też nie równie lub lepsze), tyle że amatorskie teleobiektywy przy maksymalnych ogniskowych są już na tyle ciemne, że dlasze ich domykanie aby nie mieć mydła zamiast zdjęcia jest nieporozumieniem. Właśnie tym drobnym szczególem Canony różnią się od Nikona. |
a ja głupi się zawsze zastanawiałem a teraz już wiem czym różni się canon od nikona, moja żona mówi że na pierwszy rzut oka to logiem a potem trzeba podejść do tematu bliżej, widzę że można też podejść zbyt blisko
goltar - Czw 16 Lip, 2009
Nim rozpocznie się kolejna wojenka systemowa przypominam że tematem jest Nikon D5000, a nie obiektywy.
MM - Czw 16 Lip, 2009
Wojenka wojenką, ale Nikkor 70-300 VR naprawdę jest o klasę lepszy od Canona 70-300 IS USM i nie chodzi tutaj tylko o jakość optyczną. Wystarczy porobić trochę dynamicznych zdjęć i prawda wyjdzie momentalnie z worka.
Nikon D5000 będzie przebojem. Bardzo przyzwoity aparat. Duży wybór dobrej amatorskiej optyki systemowej. Poleciłem córce znajomego, kupiła i... pieje ze szczęścia Dla takich ludzi (początkujących) to idealny zakup. Nadmienię tylko, że owa mądra córeczka nawet nie chciała słyszeć o czymś takim jak Sony. Tak więc nie musiałem nikomu wybijać głupot z głowy
Paweł_G - Pią 17 Lip, 2009
Bardzo podoba mi się to że wsadzili do niego matrycę z D90/D300 - to chyba oznacza że do nowych puszek klasy wyższej wpakują jeszcze fajniejszy sensor. Oby tylko pozostali przy tej ilości pixeli ale coś czuję że wobec 15 mpix w 50D dołożą swoje i wojna na pixele będzie trwać.
Arek - Pią 17 Lip, 2009
MM napisał/a: | Wojenka wojenką, ale Nikkor 70-300 VR naprawdę jest o klasę lepszy od Canona 70-300 IS USM |
Zapytaj maźka, co powie na ten temat
flash - Pią 17 Lip, 2009
"...to chyba oznacza że do nowych puszek klasy wyższej wpakują jeszcze fajniejszy sensor..."
Mam nadzieję, że będą to matryce CMOS BSI ~8MPx.
Dla mnie to optymalna liczba MPx;)
komor - Pią 17 Lip, 2009
Arek napisał/a: | Zapytaj maźka, co powie na ten temat |
Maziek swojego VR-ra utopił w piachu czy błocie, jak pamiętam, więc co on tam wie…
pursat - Sro 12 Sie, 2009
Kolejna wojenka systemowa? Jak ktos nie umie robic zdjec, to jaka roznica jaki ma system, jakie jego skladniki? Braku polotu w samym kadrowaniu nie nadrobi zaden parametr obiektywu.
Swoja droga problem, do ktorego zblizyl sie radek_z, a Monastor to niemal wysmial jest bardzo namacalny i nie trzeba byc geniuszem by go zauwazyc.
Nie zawsze dotyczy to ostrosci, mnie akurat dopadla winieta. Jasne szkla byly doskonale na APSC i mozna bylo ich uzywac w dowolnym zakresie. Przesiadka na pelna klatke sprawila, ze serio rozwazam kupno takiego softu jak DxO, albo dalej bede musial byc czujny jak pies podwojny zeby nie spartolic zdjec z jasnymi partiami kadru jak np. blekit nieba.
[ Dodano: Sro 12 Sie, 2009 16:34 ]
P.S. Obrotowy wyswietlacz w D5000 jest swietna rzecza, Sony w jakis tajemniczy sposob zapomnialo, ze tak mozna i wciaz wciskaja gniot odchylany w jednej osi.
Monastor - Sro 12 Sie, 2009
pursat, problem jest, bo te szkła to zawsze jakiś kompromis. Problem mają też kanonierzy bo konkurencja dysponuje w tym segmencie lepszym szkłem. Nie wiem tylko po co rozdmuchiwać to co oczywiste.
Za to stwierdzenie o bezsensie domykania amatorskich teleobiektywów zasługuje w pełni na "niemal wyśmianie". Wielu fotografujących robi dobre i ostre zdjęcia takimi teleobiektywami, także tytułowym Canonem. Często warto domknąć choćby ze względu na głębię ostrości, nawet jeśli dysponujemy szkłem ostrym od pełnej dziury.
Szabla - Sro 12 Sie, 2009
pursat napisał/a: | Obrotowy wyswietlacz w D5000 jest swietna rzecza, Sony w jakis tajemniczy sposob zapomnialo, ze tak mozna i wciaz wciskaja gniot odchylany w jednej osi. |
O zgrozo, niektórzy wciskają "gniot" w ogóle nieruchomy
[ Dodano: Sro 12 Sie, 2009 17:31 ]
kozidron napisał/a: | najbardziej wolałbym 70-200/4L canona |
Bardzo fajne szkło. Żałuję, że nie ma podobnego teraz w Sony...
pursat - Sro 12 Sie, 2009
Szabla, nie o tym mowa. Odchylanie wyswietlacza w jednej osi po tym jak nie tak dawno produkowali Minolte A200 to regres.
Swoja droga Sony ma podobne szklo: 70-300 albo jakos tak. To z ultradzwiekowym napedem i G w symbolu. Wysmienita jakosc za te pieniadze.
Monastor, nie widze powodu pisac koledze czy foci tylko otwarta dziura.
Do idealu zblizamy sie tylko majac APSC i jasne szkla na pelna klatke. Wszystko inne to kompromisy a szczegolnie tanie szkla bez rozmieniania sie na cokolwiek.
Ciemnymi szklami mozna focic ostro, ale tylko przymknietymi, ostrosc zas nie jest jedyna udreka bo jest jeszcze winieta, ktora nie zawsze chcemy widziec i ja akurat o tym pisalem - ze radek_z zblizyl sie do problemu, ktory ja mialem na mysli.
Swoja droga jesli ktos szuka systemu z dobrymi tanimi szklami, to polecam Pentaxa. Najlepsze kitowe szkla jakie mialem w reku.
Szabla - Sro 12 Sie, 2009
MM napisał/a: | Nikon D5000 będzie przebojem. Bardzo przyzwoity aparat. Duży wybór dobrej amatorskiej optyki systemowej. Nadmienię tylko, że owa mądra córeczka nawet nie chciała słyszeć o czymś takim jak Sony. Tak więc nie musiałem nikomu wybijać głupot z głowy |
Wybór "trochę" mniejszy po odjęciu szkieł bez silnika, co? No, ale to nie Canon, że wszystko pasuje
Podejście do innych marek przemilczę - nie można się znać na wszystkim
[ Dodano: Sro 12 Sie, 2009 17:48 ]
pursat napisał/a: | Szabla, nie o tym mowa. Odchylanie wyswietlacza w jednej osi po tym jak nie tak dawno produkowali Minolte A200 to regres. |
Przecież wiesz, że Canon również od dawna produkuje kompakty z obrotowym LCD, ale lustrzanki - żadnej.
Gwoli ścisłości: A200 to kompakt produkowany przez Minoltę (z logo Konica Minolta). Sony przejęło jedynie dział lustrzanek Minolty, a nie cały dział foto.
pursat - Sro 12 Sie, 2009
Szabla, nie rozumiem po co Twoje sprostowanie. Przeciez wspomnialem o tym gdyz Sony przejelo droga kupna Konice Minolte i dlatego produkcja wyswietlacza odchylanego jak w KM A2 jest cofnieciem sie w obliczu rozwiazania znanego Z KM A200.
Czy teraz komprende?
Szabla - Sro 12 Sie, 2009
No comprende. Co mają kompakty Minolty do lustrzanek Sony?
pursat - Czw 13 Sie, 2009
To Ci sami ludzie buduja, Sony kupila firme, ktora to wczesniej robila. Nadal nie widzisz zwiazku? Wiele rozwiazan zostalo po prostu przeniesionych do lustrzanek Sony z produktow Konicy Minolty. Soft, ergonomia, optyka i mechanika, ale zawias wyswiatlacza uzyto wykonujac krok wstecz do modelu A2. Mialem i pamietam, ze nawet tak samo byl zbudowany.
Rozwijajac, oczywiste jest wrecz, ze ktoregos dnia wypuszcza A-piec milionow z nowym modelem zawiasu. Sztuczne ruchy, powolne saczenie trywialnych rozwiazan byle marketing mial sie dobrze.
Teraz komprende?
Szabla - Czw 13 Sie, 2009
Naprawdę nie chcesz zrozumieć? Twoim zdaniem, Canon nie montuje ruchomych LCD w swoich lustrzankach bo nie potrafi?? W kompaktach potrafi od lat, a do lustrzanek nie potrafi tego przenieść?
Budowa i mechanika kompaktów w stylu A2 czy A200 nie ma ŻADNEGO związku z budową lustrzanki.
Acha, Sony przejęło ludzi z działu lustrzanek, a nie wszystkich z działu foto Minolty - to tak na marginesie.
pursat - Czw 13 Sie, 2009
Szabla, wroc prosze na chwile do lektury tego watku. W ktorym to momencie zabralem glos na temat wyswietlaczy w Canonach? Napisalem, ze odchylany wyswietlacz w D5000 (Nikona) jest swietny, szkoda, ze Sony nie potrafi dostrzec zalet odchylania w wiecej niz jendej osi. Potem byla dyskusja o regresie konstrukcyjnym i tu przytoczylem pochodzenie zawiasow.
Przestan mieszac prosze i zapoznaj sie z budowa KM A2 oraz seria A3x0 by zauwazyc nieprzypadkowe podobienstwo rozwiazania zanim jeszcze raz zabierzesz glos w rzeczonej sprawie bo to mieszanie juz nudne sie robi.
Szabla - Czw 13 Sie, 2009
Nadal nie rozumiesz?? Canon był tylko przykładem analogicznego działania.
Idąc tokiem Twojego rozumowania, można by napisać, że Canon nie potrafi dostrzec zalet odchylania ekranu, bo robi to w kompaktach a w lustrzankach nie! Przecież to nonsens.
Drugi przykład: Nikon zastosował obrotowy LCD w D5000, ale w D3000 już nie. O czym to świadczy, Twoim zdaniem? Że Nikon nie potrafi dostrzec zalet ruchomego LCD??
pursat - Czw 13 Sie, 2009
Szabla, nie wiem czemu D5000 ma ruchomy wyswietlacz a D3000 nie, pytaj ludzi w Nikonie, moze Ci powiedza. Dla mnie to conajwyzej urozmaicenie oferty, ale jak juz napisalem, nie wiem, nie jestem rzecznikiem ni nikim innym z Nikona. Jeden woli rybki, drugi akwarium. Nie interesuje mnie Canon ani to czemu nie maja ruchomych wyswietlaczy, a zwyczaj mam nie wdawac sie w dyskusje na nie interesujace mnie tematy.
Pochwalilem D5000 za tenze wyswietlacz i skarcilem Sony za uwstecznianie sie, Tobie przytaczajac rys historyczny pochodzenia zawiasu wyswietlacza w KM i nastepnie Sony.
To tyle. Dasz rade z tym zyc, czy cos zamieszasz?
Szabla - Czw 13 Sie, 2009
Poddaję się. Nic nie przyswajasz. Argumenty do Ciebie nie trafiają.
Dajmy sobie z tym spokój albo przeczytaj to jeszcze raz ze ZROZUMIENIEM.
marekcmarecki - Nie 16 Sie, 2009
Wracając do tematu, "chodzi z mną" już od kilkunastu dni D5000 i nie moge przestać o nim mysleć . Tylko teraz tyle się złego o nim naczytałem, że strach łokrutny mnie ogarnął . Poważniej, to nie wie ktoś przypadkiem jaki procent tych aparatów jest wadliwy? Jak myslicie jaki jest stosunek wadliwych do sprawnych? 50% x 50%? Mam tu na mysli wszystkie D5000 na rynku. Jakie jest prawdopodobieństwo trafienia na taką wadliwą sztukę? Boję się że kupie sobie problem z 18-55VR za 2400PLN. Cenę to moze jakoś bym przetrawił, bo przyznaję, że się trochę już napaliłem (bo pasi mi niezmiernie ze względu na małe rozmiary), tylko jak w tej cenie będą zawarte jeszcze jakieś "nieprzewidziane" atrakcje z servisem w roli głownej to będzie to katastrofa na własne życzenie i za własne pieniądze. Poczekać jeszcze? Zaznaczam, że chcę zostać przy Nikonie. Z drugiej strony na allegro pojawiają się D5000 jako używki po serwisie, po usunięciu wady zasilania. Czyli ludzie chyba się tego pozbywają, czy jak?
zug - Nie 16 Sie, 2009
marekcmarecki, możesz to sprawdzić po numerze seryjnym TU
Krys - Czw 20 Sie, 2009 Temat postu: Prblem D5000 Mój egzemplarz też kwalifikuje się do naprawy, ale na razie nie wykazuje poroblemów. Postanowiłem poczekać jeszcze z miesiąc i zawiozę do serwisu ponieważ boję się że może nawalić w najmniej oczekiwanym momencie. Wahałem się z wyborem pomiędzy 500D i D5000 - wybrałem D5000 ze względu na obiektyw 18-105 VR, którego w ofercie Canonowskiej brakuje. Jeżeli chodzi o jakość zdjęć i użytkowanie oba aparaty są na tyle zbliżone do siebie, że nie ma co fanatyzować i upierać się przy którymkolwiek. Ja mimo problemu serwisowego jestem bardzo zadowolony z obsługi i jakości zdjęć Nikona (super menu Nikona). Aparat mogę z czystym sumieniem polecić w zestawie z tym obiektywem daje dużo satysfakcji. Nie ma problemów z ostrzeniem, bateria też dłygo trzyma. Ma lepszą matryce od D60 (CMOS a nie CCD). Drobny problem z wadą zasilania nie jest w stanie zniechęcić mnie do tego modelu. Wybrałbym go ponownie.
marekcmarecki - Czw 20 Sie, 2009
No! Ja na tego nikona tez jestem "cieplutki", ale na razie się waham jeszcze. Nikon jakoś mi w ręce lepiej leży, no i to menu! Ale u mnie pewnie to kwestia przyzwyczajenia, bo mam teraz D40 i D40x. Poza tym podobno w 500D podczas nagrywania filmów działa AF, a w D5000 nie, ale za to 500D nagrywa ten dźwięk AF i jest to jego wada. No i 500D ma więcej pikseli. Jednak mimo wszystko chcę nikona i w moim przypadku to tylko kwestia czasu. Rynek jest juz delikatnie obserwowany i jak tylko nadaży sie odpowiednia okazja... . Przygotowałem się na cenę 2000zł za body, albo dodatkowo 400zł z 18-55VR lub 800zł z 18-105VR. Co myślicie o tych cenach? Moim zdaniem realne. Myślę, że jest szansa kupić to w takich pieniadzach.
ghost - Czw 20 Sie, 2009
kiedyś...
nikon raczej trzyma raczej ceny.
marekcmarecki - Pią 21 Sie, 2009
Przynajmniej samo body, obiektywy już mam . Jak nie w PL, to w DE, ale wierzę, ze się uda...
[ Dodano: Pią 21 Sie, 2009 23:52 ]
I jeszcze jedno! Właściwie to zalogowałem się wcześniej, zeby zadać to pytanie, ale zaczytałem się i zapomniało mi się .
Czy wie ktoś jak kształtują się w USA ceny sprzętu? Chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje tam D5000 z obiektywem, czy bez i jaka jest cena N70-300VR. podobno sporo taniej, ale jak jest naprawdę...? Z drugiej strony coś chyba w tym jest, bo na allego często spotyka się sprzęt przywieziony właśnie z USA.
Wujek_Pstrykacz - Sob 22 Sie, 2009
www.bhphoto.com
to chyba najlepszy sklep foto w USA.
hijax_pl - Sob 22 Sie, 2009
marekcmarecki napisał/a: | Z drugiej strony coś chyba w tym jest, bo na allego często spotyka się sprzęt przywieziony właśnie z USA. |
Nic nie ma.. coś kosztuje 299 dolarów w USA a w EU - 299 euro. Różnica kursowa daje ci już 30% prawie
marekcmarecki - Sob 22 Sie, 2009
fakt. Sprawdziłem. Ceny jak u nas praktycznie .
hijax_pl - Sob 22 Sie, 2009
Taka polityka unijna.. Jesteśmy w unii przecież
ghost - Sob 22 Sie, 2009
polityce na imie VAT
hijax_pl - Sob 22 Sie, 2009
Eeee tam, podatek jest doliczany do ceny i w USA i EU.
Daniel*1977 - Sro 26 Sie, 2009
marekcmarecki napisał/a: | Wracając do tematu, "chodzi z mną" już od kilkunastu dni D5000 i nie moge przestać o nim mysleć . Tylko teraz tyle się złego o nim naczytałem, że strach łokrutny mnie ogarnął . Poważniej, to nie wie ktoś przypadkiem jaki procent tych aparatów jest wadliwy? ... |
Nie wiem się jaki procent jest uszkodzony, ale po reklamach na ulicach Warszawy sądzę, że są nowe dostawy uszkodzonych.
Fotojoker i abfoto eklamują się , ze przy zakupie D5000 dostajesz gratis coolpix l20
Euzebiusz - Sro 26 Sie, 2009
Daniel*1977 napisał/a: | Fotojoker i abfoto eklamują się , ze przy zakupie D5000 dostajesz gratis coolpix l20 |
Aby w razie czego mieć zastępczy
wojth - Pią 09 Paź, 2009 Temat postu: instrukcja Mam prośbę, czy ma ktoś może instrukcję w pdf do D5000 z możliwością drukowania?
Byłbym wdzięczny za dosłanie, bo na stronie nikona można tylko ściągnąć zabezpieczoną hasłem przed kopiowaniem i drukowaniem (wysłałem zapytanie do Biura Obsługi Nikona, to mi odpowiedzieli, że to z uwagi na prawa autorskie). W zamian mogę oddać instrukcję książkową w j. czeskim - taką dostałem od sprzedawcy.
dzięki
wojth@wp.pl
MarcinF - Czw 08 Kwi, 2010
Dzień dobry.Mam pytanko.Co jako fachowcy i doświadczeni fotografowie sądzicie o funkcji korekcji wad obiektywów w korpusie .Czy wpływa to na jakość zdjęć?Nie mam zbyt wiele czasu ani ochoty na spędzanie godzin przy wywoływaniu RAWów więc fotografował będę głównie JPGami.Moje oczekiwania wobec fotografii to jak najwierniejsze oddanie rzeczywistości-bez upiększeń.Pytam bo jest taki fajny,ostry i niedrogi obiektyw nikkor 18-105vr.Czego się obawiam to dużych zniekształceń geometrycznych.5-procentową beczkę jeszcze mogę przeżyć ale 2-procentową poduchę ? Wiem ,że ortodoksi fotografują tylko w RAWach ale ja poświęcę trochę jakości dla wygody i zaoszczędzenia czasu a lustrzanki takie jak nikon d5000 bądź d90(wkrótce kupię którąś z nich) oferują korekcje dystorsji i aberacji chromatycznej.Czy są jakieś skutki uboczne-tak jak odszumianie powoduje rozmycie obrazu i utratę szczegółów.Jeśli tak to wybiorę 18-55vr.
hijax_pl - Czw 08 Kwi, 2010
MarcinF, D5000 powinien poradzić sobie całkiem dobrze z korekcją aberracji i dystorsji obiektywu 18-105VR. Pamiętaj że funkcja korekcji dystorsji nie działa ze wszystkimi obiektywami
Mogę powiedzieć tylko tyle żebyś wziął ze sobą kartę SD, udał się do jakiegoś sklepu i strzelił kilka przykładowych zdjęć z włączoną korekcją. Zobaczysz jak się zmienia jakość i czy Ci to odpowiada.
MarcinF - Czw 08 Kwi, 2010
Dzięki za szybką radę .To znaczy,że "skutków ubocznych "nie będzie ?Czy też wybrać obiektyw krótszy a z mniejszymi wadami ?
MC - Czw 08 Kwi, 2010
"Skutki uboczne" zapewne będą, bo to jest już kolejna ingerencja w zdjęcie. Chociaż pewnie będzie trzeba być onanistą, aby je dostrzec.
hijax_pl - Czw 08 Kwi, 2010
MarcinF napisał/a: | To znaczy,że "skutków ubocznych "nie będzie ? |
Myślę, że ich nie dostrzeżesz. Ale pamiętaj że to nie jest tak że po korekcji będzie idealnie. To tak jak z odszumianiem - nie usuwa wszystkiego ale zmniejsza jego intensywność. Niestety aparat to nie stacja robocza więc nie ma zaimplementowanych zaawansowanych algorytmów - lepsze efekty uzyskasz stosują np Photoshopa (i niekoniecznie RAWa )
Szokal - Sob 17 Kwi, 2010
koledzy słuchajcie może to bedzie banalne pytanie ale ostatnio w sklepie sprawdzałem 2 lustra d5000 , 550d jestem już prawie zdecydowany na d5000 ale bardzo nie spodobało mi sie że w d5000 obraz przez wizjer jest strasznie ciemny w porównaniu z 550d czy da się to zmienić w ustawieniach ?
komor - Sob 17 Kwi, 2010
Szokal, w Nikonie musi być naładowana bateria, żeby wizjer miał normalną jasność roboczą. Bez zasilania jest przyciemniony z przyczyn technicznych. Innymi słowy – nie przejmuj się tym.
konrad_91 - Sob 22 Maj, 2010 Temat postu: Obiektywy Koledzy i Kolezanki, mam problem, napalilem sie na tego Nikona d5000, ale nie wiem czy obiektywy o takiej ogniskowej jak podalem: "Nikkor DX 18-55mm ED II (bez VR)" " Nikkor 18-55mm VR" czy Redukcja drgan jest tu potrzebna? Jestem zupelnym laikiem, jedynie konsultowalem sie z moim nauczycielem na ten temat ale nie zdarzylem sie wszystkiego dowiedziec. Prosil bym o wyrozumiala odpowiedz... Szukalem informacji na temat roznic ale nie znalazlem..
Dziekuje za pomoc.
moronica - Sob 22 Maj, 2010
konrad_91, no na dluzszym koncu to by nie poruszyc czas musialby byc ~1/60, co w dzien na zewnatrz nie bedzie problemem ale we wnetrzach w pochmurny dzien to juz moze byc, pod warunkiem oczywiscie ze zalezy ci na jakosci i nie ustawisz ISO na auto
konrad_91 - Sob 22 Maj, 2010
Tylko ze ten z VR to jakis lichy kit a ten bez VR Lepszy ale bez VR? Bo niby po oznaczeniach " Nikkor DX 18-55mm ED II " jest jaka druga edycja jego poprzedniej wersji.. Czyli ktory lepsiejszy ? i czy to te same obiektywy? Mi sie wydaje ze nie bardzo.
moronica - Sob 22 Maj, 2010
z tego co widze tutaj to ten z VR jest najnowszym obiektywem Nikkora sposrod 18-55. nie przywiazuj takiej uwagi do cyferek w modelu, czemu ten VR mialby byc lichy a ten drugi tylko dlatego ze ma II ma byc lepszy?
konrad_91 - Sob 22 Maj, 2010
Nigdzie nie znalazlem informacji na temat tego obiektywu bez stabilizacji wiec kurde nie mam porownania.. Jedynie Byla wersja ED a ED II nie bylo.. chyba ze w stronach angielskich poszukam jeszcze..
moronica - Sob 22 Maj, 2010
mysle ze dzielisz wlos na czworo. teoretycznie (i praktycznie zazwyczaj rowniez) im nowsza wersja danego obiektywu tym lepsza. w zasadzie to nie wiem czemu ta wersja bez VR sie ostala w niektorych zestawach ale roznica w cenie jest groszowa i nie nalezy sie przejmowac, ze skoro jest o 10zl drozsza bez VR to musi od razu byc lepsza. w koncu to wszystko tylko kity
konrad_91 - Sob 22 Maj, 2010
Moze i dziele.. ale tak czyms sie musza roznic oprocz stabilizacji.. poprostu nie chce po zakupie zbierac na nowy obiektyw odrazu.
moronica - Sob 22 Maj, 2010
jesli to mialoby ci spedzac sen z powiek - to dozbieraj do 18-105 i po klopocie
a swoja droga o obu tych obiektywach na optycznych masz opinie uzytkownikow, poczytaj i wyciagnij wnioski
konrad_91 - Sob 22 Maj, 2010
w sumie jednak wezme tego ze stabilizacja.. jak nowszy jest o rok to moze i jakosciowo lepszy.. Zawsze sie mowi zeby sobie doskladac.. i to skladanie bedzie sie ciaglo w nieskonczonosc.. A zastanawiajaca jest ocena tych obiektywow.. ED II ma wyzsza niz VR no nic na cos trzeba sie zdecydowac
Mialem wczesniej brac "Nikon D5000 + Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II LD " ale po testach obiektywu stwierdzilem ze strasznie lichy ma obiektyw i sie z niego wycofalem.
[ Dodano: Pią 28 Maj, 2010 17:42 ]
Kupilem w fotojokerze.. jednak z 18-55 VR tylko ze w wizjerze gdy jest jakis pomiar po lewej stronie i watrosc jest np wskazana 45, a 46 wskazuje jako 4o I kazdy tak ma? chyba nie.. Co radzicie?
[ Dodano: Pią 04 Cze, 2010 22:25 ]
Troszke pochmurnych dniach robi ciemne zdjecia.. pewnie dlatego ze slabo jesze opanowalem lustro..
[ Dodano: Sob 05 Cze, 2010 15:19 ]
U mnie slychac pod czas nagrywania filmu czeste okresowo szumy.. czy ktos tak mial?
wojzel - Pią 10 Gru, 2010 Temat postu: Nikkor AF 50mm f/1.8 D Czy AF zadziała w przypadku tego obiektywu przy body D5000 w jakimkolwiek trybie?
moronica - Pią 10 Gru, 2010
nie zadziala
wojzel - Pią 10 Gru, 2010
ehh, no tak myślałem.. pozostają wiec tylko obiektywy AF-S i AF-I..
hijax_pl - Pią 10 Gru, 2010
Dokładnie tak jak jest napisane w instrukcji obsługi. AF-I AF-S wszystkie funkcje. AF - bez autofocusa.
Agula - Wto 08 Lut, 2011
Witam !
Jestem tu nowa, jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o fotografię, posiadam od niedawna Nikona D5000 i choć dla wielu z Was może to będzie śmieszne ale mam problem z obsługą.
W domu mam zwierzęta ( kotki rasy ragdoll, królika, pieska oraz akwaria z rybkami )uwielbiam robić im zdjęcia ale są jednym słowem brzydkie
Proszę Was o kilka wskazówek jak ustawić funcje w aparacie aby efekt był oszałamiający, pokażę może chociaż jedno z mojego albumu
Nie wiem czy post ten umieściłam w dobrym miejscu ale proszę o zrozumienie
Luke_S - Wto 08 Lut, 2011
Po tym zdjęciu widać, że aparat działa tak, jak powinien. Kup jakąś książkę do nauki fotografii i ćwicz kompozycję.
kufel - Wto 08 Lut, 2011
Agula napisał/a: | uwielbiam robić im zdjęcia ale są jednym słowem brzydkie | hmm a co dokładnie Ci w nich przeszkadza ? ja nie widzę nic nieprawidłowego ze strony aparatu.
Agula - Wto 08 Lut, 2011
kufel napisał/a: | Agula napisał/a: | uwielbiam robić im zdjęcia ale są jednym słowem brzydkie | hmm a co dokładnie Ci w nich przeszkadza ? ja nie widzę nic nieprawidłowego ze strony aparatu. |
tak masz rację aparat jest super ale moja wiedza jest niewielka, cały czas eksperymentuję, zależy mi na zdjęciach robionych maksymalnie z bliskiej odległości i najważniejsze, jak robię z bliska to jest efekt czerownych oczu
wstawiając zdjęcie wybrałam w miarę udane, ale widziałam na forum w innym dziale : fotografia zwierząt - to dopiero są zdjęcia...
to może jeszcze jedno, bliżej już nie mogę, ponieważ wychodzą czerwone oczy,
jest mi trudno to opisać, ponieważ trafiłam na forum gdzie fotografia jest w profesjonalnym wykonaniu, posługujecie się zawansowanym językiem, który dla mnie jest mniej zrozumiały,
może powinnam mieć dodatkowe oświetlenie lub lampę ...
cybertoman - Wto 08 Lut, 2011
Wrzuc na "nasze zdjecia", tam dowiesz sie wiecej.
MC - Wto 08 Lut, 2011
To albo kup zewnętrzną lampę albo rób w takim świetle, gdzie nie będzie ona potrzebna. Ewentualnie użyj wyższego iso.
komor - Sro 09 Lut, 2011
Agula, koledzy tak oględnie udzielają Ci różnych zdawkowych rad, ale tak najbardziej ogólnie, żeby zrobić „oszałamiające” zdjęcie nie wystarczą odpowiednie „ustawienia” w aparacie. Potrzebny jest odpowiedni obiektyw dobrany do zadania, odpowiednie oświetlenie, albo zastane, albo zaaranżowane, a do tego wszystkiego jeszcze fotograf, który będzie wiedział jak z tego wszystkiego skorzystać i w którym momencie naciśnąć spust migawki. Masz już bardzo ważny składnik – milusich futrzastych modeli/modelki. Poczytaj trochę o fotografii, jak Ci koledzy radzą. W odpowiednim dziale masz polecane lektury, w odpowiednim dziale możesz poczytać coś o oświetleniu, a w dziale „Nasze zdjęcia” są opinie o konkretnych zdjęciach.
|
|