forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro a podczerwień

alternus - Czw 16 Lip, 2009
Temat postu: Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro a podczerwień
Jestem osobą nową na forum więc na wstępie witam wszystkich.
Nawiązując do tematu chciałbym zadać pytanie. Mianowicie, czy testował może ktoś z forumowiczów ów obiektyw w fotografii IR. Przede wszystkim problem dotyczy hot spota - czy pojawia się ta uciążliwość powodująca tak wiele zepsutych kadrów? Przymierzam się do zakupu co prawda do innych celów (po prostu spacer-zoom) jednak, iż od pewnego czasu jestem rozmiłowany w "fotografowaniu niewidzialnego" byłoby miło mieć szeroki kąt na który mógłbym założyć również filterek IR a dodatkowy zakup w ciemno do tak dużej średnicy obiektywu nierozerwalnie wiąże się z wyrzuceniem sporych pieniążków. Może wydać się to nieco dziwne, ale jestem bardzo zadowolony z obiektywu canona 50 mm 1,8f który wykonuje naprawdę świetne zdjęcia i pozwala na dość krótkie czasy naświetlania 1-2 s, gdzie przy kitowym obiektywie proporcjonalnie uzyskiwałem niemal dziesięciokrotnie dłuższe, dodatkowo obdarzone uciążliwym hot spotem (taka przypadłość canonów). Niestety stałka nie zawsze pozwala na uchwycenie stosownego kadru.
Wszystkich, którzy mieli możliwość przetestowania sigmy do takich celów bardzo proszę o możliwie szybką pomoc.

lupo57 - Czw 16 Lip, 2009

mogę się mylić, ale chyba fotografia w podczerwieni zależy od puszki i filtra a nie od obiektywu
zug - Czw 16 Lip, 2009

lupo57 napisał/a:
fotografia w podczerwieni zależy od puszki i filtra a nie od obiektywu

zgadza się :wink:
alternus, jaką masz puszkę

Monastor - Pią 17 Lip, 2009

alternus, Sigma 17-70 daje na moim 400D bardzo delikatny hot spot, widoczny przy dłuższych ekspozycjach, da się go dostrzec od 25 sekund wzwyż. Jak się przyjrzysz to może zauważysz go tutaj, na czarnych literach w napisie: http://forum.optyczne.pl/...php?pic_id=2097