|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Quasi-amatorska lustrzanka dla grafika-schizofrenika
tupisac - Nie 19 Lip, 2009 Temat postu: Quasi-amatorska lustrzanka dla grafika-schizofrenika Witam,
Trafiłem na to zacne forum bo/i wpadłem w czarną dziurę pełną dylematów. Straszna sprawa taki wybór aparatu
Na początek trochę kontekstu - jestem grafikiem DTPowcem, przemielonym przez kilka drukarni (małych i dużych) na przestrzeni ostatnich 7 lat. Z color managementem jestem za pan brat, mam też brązowy pas w photoshopie i illustratorze. Raczej rysuję niz fotografuję. Dotychczas starczył mi wiekowy olympus małpka z matrycą 3mpx, używany do łapania inspirujących motywów i ustawianych kompozycji pod wektory. W temacie fotografii jestem laikiem, nadrabiającym braki na kompie. Latałem kiedyś z zenitem i nawet babrałem się w chemii, ale to było na początku studiów i niewiele pamiętam z tamtego okresu - ciemnia raczej kojarzy mi się z urywaniem filmu a nie wywoływaniem...
Ostatnio mam coraz więcej zleceń typu produktówki pod internet oraz przygarnąłem małego kociaka. Z produktówkami jeszcze sobie dawałem jakoś radę (wg. wzoru: fotka x photoshop x dupogodzina kwadrat), ale kociak niestety mnie przerósł... Tyle zgubionych chwil i lolcatów że nie zliczysz, wyszedłby z tego dobrze płatny blog . No i oto jestem...Help...
Budżet obecnie wynosi około 2k złociszy, z możliwoscią przeciągnięcia do jakiś 3k max. Nastawiam się na cierpliwe polowanie na używkę. Jednocześnie chciałbym aby zakup stanowił bazę pod przyszły nałóg, czyli żeby szkła i akcesoria mogły zostać przy zmianie body na bardziej "pro" i żeby nie było żal ładować w nie kasy. Wielkosc rynku używek ma duże znaczenie.
Na obecną chwilę najbardziej mi zależy na szybkiej reakcji, bracketingu, duzej ilości zdjęc seryjnych, szybkim AF no i na niskich szumach. Główne cele wiadome - kot, noc, stół bezcieniowy. Pobocznie cała reszta