|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Canon EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM do portretu
kundzik100 - Sro 22 Lip, 2009 Temat postu: Canon EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM do portretu Witam.
Jak w tytule, czyli co sądzicie o Canon EF-S 60 mm f/2.8 Macro USM używanego wyłącznie do portretu ?
Po przeczytaniu testu tego obiektywu, napaliłem się na niego ze względu na ostrość zdjęć. Światło też fajne, ale nie mam doświadczenia z obiektywami innymi niż mój "KIT"
Czy f/2,8 to wartość wystarczająca do portretu ?
Kocur - Sro 22 Lip, 2009
Ostrość ma, ale do portretu to nie ostrość jest najważniejsza, a czasem wręcz przeciwnie, chciało by się bardziej miękkiego rysowania. Jeśli już chcesz ostrą stałkę do portretu, to dołóż trochę i kup 100/2,8 MACRO, dłuższa ogniskowa da ładniejsze rozmycie tła.
Z drugiej strony jeśli to ma być tylko do portretu, to warto jednak kupić coś jaśniejszego, np. 50/1,4, albo 85/1,8 lub nawet 100/2. Ostrość nie będize aż taka żyleta na pełnej dziurze, ale za to tło będzie znacznie lepiej wyglądać.
alsimair - Sro 22 Lip, 2009
100/2,8 MACRO przy niepołnoklatkowym korpusie jest IMO do portretu za długie. Zakres 50 - 85 mm jest w sam raz.
Zbytnią ostrością nie ma się co przejmować - zawsze można zmiękczyć obraz w post-processie. Lepiej ją mieć niż nie mieć
as... - Sro 22 Lip, 2009
dlaczego???
mi najbardziej odpowiada ogniskowa 135mm
candy - Sro 22 Lip, 2009
tez uzywam 135mm do portretowych pstrykow i to w dodatku manualne "z gwintem" i jest super
B o g d a n - Sro 22 Lip, 2009
Panowie, portret można wykonać w zasadzie dowolnym obiektywem. Ja np. czasami robię C100-400L ustawionym w zakresie 300 - 400mm. Ale chyba nie o to chodzi aby sie prześcigać w długości ogniskowych.