forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Dwa obiektywy do Canon 1000D

Pelson - Pon 03 Sie, 2009
Temat postu: Dwa obiektywy do Canon 1000D
Witam serdecznie!

Przymierzam się do kupna mojej pierwszej lustrzanki. Chciałem zaznaczyć że w temacie obiektywów jestem zielony. Wcześniej przez jakies 3 lata z niezłym skutkiem używałem Canona S1 IS z paczką filtrów... Po przeczytaniu tony testów i opinii wybór padł na Canona 1000D. Na całość mam do wydania jakies 3 - 4 tysiące. 1500 na body reszte chciałem przeznaczyć na dwa obiektywy:

1. Obiektyw "na co dzień" do fotografowania przyrody, architektury, ludzi z górną ogniskową 200-300mm. Czyli chyba okreslany mianem spacer zoom'u. Pewnie przydatna byłoby stabilizacja.

2. Zestaw do makro. Zdjęcia głównie owadów: ptaszników, skorpionów ale i naszych rodzimych: pszczół, motyli itd. itp. Myślałem nad jakimś jasnym obiektywem stałoogniskowym i dokupieniem do tego Raynox'a DCR-250. Z tego o czytałem przydałby się z ogniskową większą niż 50mm ze względu na ruchliwość owadów.

Jestem otwarty na wszelkie sugestie i propozycje, w temacie obiektywów nie mam zbytnio doświadczenia.

Pozdrawiam

Sunders - Pon 03 Sie, 2009

Pelson napisał/a:
z górną ogniskową 200-300mm... Pewnie przydatna byłoby stabilizacja.

Jeśli musi być stabilizacja to canon 70-300IS USM, jeśli nie musi to canon 70-200/4L.
Pelson napisał/a:
Zestaw do makro

Canon 100/2,8macro, bez raynoxa :smile:

B o g d a n - Pon 03 Sie, 2009

Sunders napisał/a:
Jeśli musi być stabilizacja to canon 70-300IS USM, jeśli nie musi to canon 70-200/4L.
Sunders napisał/a:
Canon 100/2,8macro, bez raynoxa

Też bym tak celował. Niestety jest tylko jeden problem, że razem kosztuje to co najmniej tyle, ile Pelson ma na cały zestaw.
Jak zwykle wszystko rozbija sie o ... pieniądze. :sad: Ponadto, przy takim zestawieniu nie mamy nic do 70mm.