|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony Alpha 300 vs. Pentax K-M
k.com - Pon 10 Sie, 2009 Temat postu: Sony Alpha 300 vs. Pentax K-M witam,
to moj piewrszy post na forum, wiec prosze nie linczowac.
jestem amatorka jesli chodzi o lustrzanki cyfrowe i w najblizszym czasie chce kupic moja pierwsza.
w oko wpadly mi w/w dwa typy. od razu pisze, ze chce dokonac zakupu od razu z dwoma kitowymi obiektywami, zeby miec duzy przdzial ogniskowych. w najblizszym czasie nie planuje tez kupna lepszych szkiel - moze kiedys w przyszlosci (z akcentem na "moze").
sony alpha 300 zbiera dobre recenzje - Pentax zreszta tez. upatrzymal sobie bialego pentaxa (juz slysze wasze glosy pogardy i smiech przed komputerem). tak, jestem lansiara i nie wstydze sie tego nie potrafie jednak nigdzie znalezc bialego pentaxa z dwoma objektywami. znalazlam tylko z jednym kitowym szklem:
http://www.euro.com.pl/lu...-mm-bialy.bhtml
wiem, ze ten przedzial ogniskowych mi nie wystarczy, wiec bede zmuszona dokupic drugi objektyw. koszt wiec wyraznie wzrosnie. czy ktos wie, gdzie moge kupic BIALEGO Pentaxa k-m z dwoma objektywami??
Alpha 300 z dwoma szklami kitowymi jest dostepna od ok 2400zl. czy LIve View, ktore posiada, jest ulatwieniem, czy tylko dodatkiem marketingowym (zreszta tak jak biala obudowa pentaxa ). dotychczas uzywalam tylko kompatkow i jestem pezyzwyczajona do pstrykania "przez wyswietlacz". wiem jednak, ze lustrzanki to inna bajka i Live View moze okazac sie zbedne.
co radzicie??
oracle - Pon 10 Sie, 2009
Ja proponuje kupić dobrą hybrydę. Główną przewagą lustrzanek nad kompaktami jest to że możemy zmieniać obiektywy. A skoro ty 'może' coś później dokupisz to troche bez sensu kupować lustrzankę.
Jeśli już się upierasz to bierz pentaxa km. Pentax z 2 obiektywami bedzie droższy od pentaxa z 1 obiektywem także nie masz co liczyć że kupisz białego dual-kita w cenie z jednym kitem.
SlawGaw - Pon 10 Sie, 2009