forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - sony a700 a canon 50d pod kątem obiektywów

karolciamastka - Czw 13 Sie, 2009
Temat postu: sony a700 a canon 50d pod kątem obiektywów
Wiem że podobne tematy były poruszane wielokrotnie, jednak częściej znajdywałam porównania a700 do 40d, a ja prosilabym o porownanie do 50d.
Zaczne od tego że jestem początkującą fotoamatorką, fotografią sie interesowałam ale nie na tyle poważnie aby kupować sprzęt profesjonalny, teraz to się zmieniło.
Nie interesują mnie aparaty z wyższej półki bo mnie na to nie stać z niższej róznież nie. Zostawiłam sobie wybór międz dwoma wymienioymi wyżej. I o ile wybór body nie jest może dla mnie aż taki trudny (aktualnie bardziej sie sklaniam do 50d) to chodzi mi bardzie o optykę, a mianowicie, czy ta stabilizacja w sony daje aż tak dużo i czy rzeczywiście warto dopłacac 1000 zł do puszki i później jeszcze do obiektywów ze stabilizacją (rozumiem ze nie wszytkie muszą ją mieć ale jednak..), czy leoiej pojsc w sonego? W sumie oba body mi się podobają, lepiej trzyma mi się canona, no i 50d ma sporo paramatrow lepszych (wnioskuje na podstawie testu obu aparatów na fotopolis i opisach z różnych forów) ale sony jest w porzadku, na starcie tańszy i pożniej tańszy w utrzymaniu.
I jeszcze jedno pytanie, jakie szkła do obu modeli polecacie na początek? Mój budżet to max 6000.
Przepraszam że się tak rozpisałam i z góry dziękuję za odpowiedzi :grin:

SlawGaw - Czw 13 Sie, 2009

A co chcesz fotografować?
Sony ma takie obiektywy uniwersalne jak CZ 16-80 czy Sony 16-105, Canon 17-85 przy nich to cienias, jednak Canon ma tych obiektywów więcej w specyficznych sytuacjach łatwiej dobrać tam obiektyw pod siebie.

Hmmmm, w sumie to ciężko powiedzieć, bo wiadomo sytuacje są różne, zdaję sobie sprawę z tego że nie ma rzeczy do wszystkiego, ale żeby w wielu sytuacjach było chociaż ok, a fotografia na której chciałabym się szczególnie skupić to krajobrazy, ludzie miejsca...

[ Dodano: Czw 13 Sie, 2009 11:06 ]