|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - Matówka?
Paaaweu - Pon 31 Sie, 2009 Temat postu: Matówka? Czy porysowana matówka może mieć coś wspólnego z tym, że ostatnio trudno mi złapać ostrość? Wydaje mi się ze po przekadrowaniu ostrość ucieka. Może jakieś porady? Bo jestem laikiem w tych sprawach.
MasterB - Pon 31 Sie, 2009
To chyba zależy jaki masz aparat... Np w canonach matówka nie ma wpływu na AF.
Paaaweu - Pon 31 Sie, 2009
oooops zapomniałem napisać jaki mam, Sony Alpha 200 .
MasterB - Pon 31 Sie, 2009
Nie znam się na sony, ale nie powinno mieć to żadnego wpływu na AF.
Czy się objawia utrata ostrości? Może po prostu zmieniłeś tryb AF z pojedynczego na ciągły?
Mam pojedynczy, obszar AF szeroki.
A objawia sie tym że zdjęcia są mało ostre, przez wizjer jak nastawie ostrosc na twarz i np skadruje trochę do dołu to potem ta twarz wygląda mało ostra. Tymbardziej portrety, na 75-300mm w aparacie wyglądają niby ostro a na kompie już nie. W dodatku długo nastawia mi ostrość..
MC - Pon 31 Sie, 2009
Mozesz pokazac jakies zdjecie? Chociaz nie wydaje mi sie, aby matowka miala cos do ustawiania ostrosci.
ghost - Pon 31 Sie, 2009
to że po przekadrowaniu ostrość ucieka to normalne.
w żadnym aparacie matówka nie ma nic wspólnego z AFem. problemem może byc brudne lustro/lustro pomocnicze.
A jak wyczyscic te lustra?
Czym? Na mokro, sucho?
Czy lepiej oddac do serwisu żeby wyczyścili całą komorę lustra? [matówka, lustro, lustro pomocnicze itd] Ile by to kosztowało? I jak uniknąć tego problemu z ostrością? Bo trochę to mnie denerwuje przy portretach Zmienić obszar AF czy przymknąć przysłonę ? Z góry dziękuję
MC - Pon 31 Sie, 2009
Jak wlaczysz w menu czyszczenie CCD, to odkrec obiektyw. W komorze, przed matryca, na dole, jest miejsce gdzie sa czujniki AFa. Sprobuj przedmuchac przy uzyciu gruszki z apteki (tak, jak sie czysci matryce).
Ok.