|
forum.optyczne.pl
|
 |
Lampy błyskowe i oświetlenie - Test Nissina Di866
luke130 - Wto 01 Wrz, 2009 Temat postu: Test Nissina Di866 Witam!
Mam dostęp do nowego nissina di 866 w wersji na Nikosia. Jeśli ktoś jes zainteresowany to mogę pstryknąć jakieś przykładowe fotki po czym te same z sb-600 i wbudowaną. jak są jakieś sugestie to proszę bardzo co kogo interesuje.
mnich - Wto 01 Wrz, 2009
nie pytaj czy ktoś chce, tylko pyknij kilka fotek dla porównania, napisz swoje uwagi, zwłaszcza odnośnie obsługi błyskadełka
Czekamy!
MasterB - Wto 01 Wrz, 2009
luke130,
Dawaj dawaj, ja jestem bardzo zainteresowany
Jak możesz to opisz też jakość budowy, i czy ten nowy ekranik LCD to badziewie czy jednak faktycznie się przydaje.
luke130 - Sro 02 Wrz, 2009
No więc zrobię tak: teraz opiszę wrażenia z 24 h użytkowania tego nissina a później wkleję jakieś przykładowe zdjątka.
1. Obudowa. Plastik, wszechobecny plastik. Jakby mogli to styki byłyby z plastiku. Ale żeby oddać sprawiedliwość jest to plastik bardzo wysokiej jakości. Kompletnie nic nie skrzypi ani nie ma luzów. zawias palnika chodzi z oporami ale takimi jakie są potrzebne do utrzymania go we właściwej pozycji. Nie ma przycisku blokowania jak w sabinkach. Stopka natomiast to też plastik i z tego co mi się wydaje taki sam jak w obudowie. Jednakże cała stopa jest demontowalna i po oględzinach wydaje mi się że można ją bez problemu wymienić w razie czego. System mocowania do korpusu w pierwszej chwili nie przypadł mi do gustu: jakoś tak ciężko wchodzi i to kółko. Błeee.... Ale po jakimś czasie doszedłem do wniosku że nie jest najgorzej. Raz że lampa się nie chwieje jak ma to miejsce przy sb-600 i jej metalowej stopce a dwa że oprócz dociskania mechanicznego do sanek w trakcie obracania kółka wysuwa się bolec zabezpieczający jak w modelach nikona. to powoduje że lampa na aparacie siedzi naprawdę solidnie. Zacząłem być na tak z tym mocowaniem.
2. Działanie na korpusie.
Co do działania na korpusie to mogę powiedzieć jedno. Jest ok. W każdym trybie A, M, Av, TTL działa bezproblemowo i naświetla właściwie. Mniej więcej tak samo jak sb-600. Czy palnik jest mocniejszy? tak, chyba tak. Jeszcze co prawda nie miałem okazji żeby go puknąć z pełną mocą bo nie mam pod ręką dość dużej sali ale myślę że jest silniejsza. I duużo głośniejsza niestety. Zoom palnika wyje dość głośno, podobnie do autofokusa z obiektywem ze śrubokrętem ale ma mniej przyjemny dla ucha dźwięk.
3. Działanie bezprzewodowe
Tu ciekawostka: lampa działa jako slave sterowana przez body d70s w trybach M i Av. W TTL-u jeszcze nie udało mi się zmusić jej do pracy. Coś robię źle jak sądzę.
Trybu Commander w tej lampie nie sprawdzałem. Będę miał wieczorem dostęp do sb-600 to dopiszę.
4. LCD
Jakbym mógł to od razy bym go wypi...lił zastąpił zwykłym monochromatycznym. Ten jest kolorowy a co za tym idzie fatalny w słońcu, wolny bo menu jest animowane, ale jest i przenetuje informacje. Zagłębianie się w menu trwa wieki. Całe szczęście że lampa ma jedną ciekawą cechę: to wyświetlacz nie nadąża za resztą. Oto przykład: w trybie M zmiana zoom-u palnika odbywa się poprze przyciskanie kursorów góra-dół (o ile mnie pamięć nie myli). Po przyciśnięciu palnik reaguje natychmiast a ekran zmienia się z pewną zwłoką, ok 1 sek. Dokładnie tak jest we wszystkim. Autorotację wyłączyłem w ogóle. Okres przełączania trwał dobre kilka sekund.
Jeśli chodzi o pewne plotki z którymi się zetknąłem:
- minimalna moc palnika w trybie M wynosi 1/128 co daje błysk trwający 1/22 000s (za instrukcją). Słyszałem opinie że jest to tylko 1/64.
- Lampa prawidłowo rozpoznaje zoom obiektywów nienikonowskich.
- Dodatkowym wyposażeniem jest miękki futerał i stopka z gwintem. Dodatkowo dostałem zapasowy koszyk na baterie.
Baku - Sro 02 Wrz, 2009
Czyli wrażenia ambiwalentne. Szkoda, bo zacząłem o tym Nissinie myśleć na poważnie.
Co można kupić do 1000 zł:
969 - Nissin 866 z LP 60 przy 105 mm.
879 - Metz 48 z LP 48 przy 105 mm.
999 - Canon 430 II z LP 43 przy 105 mm.
Ciekawiło by mnie porównanie tego Nissina do Metza 58 i 580 EX II. Czy w ogóle wytrzymałby takie porównanie pod względem np. prędkości ładowania, obsługi, etc...
luke130 - Sro 02 Wrz, 2009
Baku napisał/a: | Ciekawiło by mnie porównanie tego Nissina do Metza 58 i 580 EX II. Czy w ogóle wytrzymałby takie porównanie pod względem np. prędkości ładowania, obsługi, etc... |
Wrażenia neutralnie pozytywne powiedziałbym. Jakby na to nie patrzeć jestem jeszcze uczącym użytkownikiem tej lampy więc przez wiele funkcji dopiero muszę się przekopać.
Niestety ładowanie na tej lampie to nie jest rekord świata. Owszem potrafi cykać w ttl-u kilkanaście fotek pod rząd., ale już 1/1 i naładowanie trwa od 3-4 sek do 6-7 w zależności od stanu baterii. zawodowcy chyba po nią nie sięgną ale dla mnie jako amatora będzie wystarczająca z tego co widzę
komor - Sro 02 Wrz, 2009
luke130 napisał/a: | lampa działa jako slave sterowana przez body d70s w trybach M i Av. W TTL-u jeszcze nie udało mi się zmusić jej do pracy. |
Słabszy model Di 622 w trybie bezprzewodowym pracuje tylko z manualnie ustawioną mocą, a nie w TTL. Jest to wyraźnie napisane w instrukcji. Sprawdź czy w nowym modelu jest inaczej, bo może jednak tak samo?
MasterB - Sro 02 Wrz, 2009
Czyli jest tak jak się obawiałem - niezła lampa popsuta przez niedopracowany "bajerek" jakim jest kolorowy ekran .
To ja chyba kupię di622, myślę że wystarczy do moich potrzeb...
komor - Czw 03 Wrz, 2009
Dalsze wypowiedzi dotyczące modelu Di 622 przeniosłem do tematu Nissin Di 622.
Misek - Czw 03 Wrz, 2009
Ta lampa obsługuje bardzo krótkie czasy naświetlania w Canonie??
luke130 - Czw 03 Wrz, 2009
Oglądania Nissina ciąg dalszy:
1. Bardzo ładnie synchronizuje z krótkimi czasami migawki. Na body D70s 1/500 wychodzi ładnie bez pasów od przesuwających się lamelek migawki.
2. Mimo usilnych starań nie udało mi się zmusić tej lampy do pracy w trybie TTL slave. Z uporem maniaka lampa wyzwala błysk ale nie wtedy kiedy trzeba. Palnik odzywa się razem z ostatnim błyskiem sterującym. Tak mi się przynajmniej wydaje, na oko i ucho. Trochę się nad tym zastanawiam czy rzeczywiście jest to duży problem bo w innych trybach hula aż miło. Zwłaszcza chodzi mi o tryb priorytetu przysłony który jest u mnie najczęściej używany.
3. Palniczek przedni mógłby mieć możliwość zmniejszania mocy do mniej niż 1/8. Pomimo mizernej liczby przewodniej (12) i ustawieniu mocy na minimum dość mocno przepala przy bliskiej odległości od osoby/ przedmiotu. Dość to dziwne ale wygląda to tak jakby lampa nie uwzględniała dodatkowego oświetlenia z przedniej lampy i nie ujmuje mocy lampie głównej. Skutek jest taki że trzeba focić z odległości co najmniej 2-3m lub kompensować czułością matrycy i mocą palnika głównego. Z większej odległości już jest ok.
4. Nie zauważyłem konieczności zbijania mocy planika o 1/3 lub 2/3 EV jak to podobno ma miejsce przy Nissinie 622 ()takie opinie słyszałem.
5. Na chwilę obecną uważam że największym minusem lampy jest długi czas ładowania po błysku 1/1. Zanim nie ujrzę zielonej lampki mija dobre 6-7 sek.
Jutro mam zamiar pobawić się dodatkowo z SB-600 i pokatuję ją w trybie Commander. Zobaczę co z tego wyniknie. Dodatkowo spróbuję ją (Nissina) wysterować w slavie z D300. Mam nadzieję że to wina mojego d70s a nie lampy.
tyle
lama - Czw 03 Wrz, 2009
luke130, D70s posiada mechaniczno - elektroniczną migawkę i dzięki temu potrafi synchronizować błysk z każdym czasem, o ile nie wykryje obecności lampy bo wtedy pewno ogranicza czas do 1/500. Tak więc D70s nie jest najlepszym aparatem do testowania FP w lampie
komor - Czw 03 Wrz, 2009
luke130, ponawiam pytanie: sprawdź w instrukcji czy ta lampa w ogóle pracuje jako slave w trybie TTL. Starszy model 622 – nie. Co do pracy w priorytecie przysłony to nie wiem czy to ma coś wspólnego z TTL, przynajmniej w Canonie nie ma – mogę aparat ustawić w AV, lampę w TTL i działa, czasem tak działam. Nie powinno mieć to moim zdaniem wpływu na sposób pracy bezprzewodowej.
Co do długości ładowania się po pełnym błysku to powinieneś jeszcze napisać na jakich bateriach/akumulatorach jechałeś, bo to też ma wpływ na czas ładowania.
Co do palnika przedniego to chyba Twoje odczucia są podobne do tych jakie Palindrom miał z Metzem wyposażonym w podobny palniczek. Ten bajer jeśli ma się sprawdzać to raczej z większej odległości, żeby błysk na wprost mógł się trochę rozproszyć. Da się ten palniczek wyłączyć?
luke130 - Pią 04 Wrz, 2009
palniczek oczywiście się da wyłączyć.
co do instrukcji to...
hmm... nie jestem pewien bo nissin z oczywistych powodów określenia cls nie może używać ale wydaje mie się można. chyba.
oto cytat z instrukcji:
Tryb Błysku Bezprzewodowego TTL
Lampa Di866 posiada dwie możliwości zdalnej bezprzewodowej obsługi
błysku.
Na tej stronie zawarte są informacje na temat bezprzewodowej kontroli
błysku w systemie TTL.
(Inny system, zdalnego wyzwalania lamp Slave realizowany przy ustawieniach
M oraz Av opisano na str. 18)
Lampa umieszczona na aparacie, podłączona za pomocą zewnętrznego
przewodu, wbudowana lampa aparatu lub systemowy sterownik lamp
błyskowych nazywają się „Lampą główną”. Można ustawić tylko jedną
lampę główną.
Lampa umieszczona poza aparatem jest nazywana „Lampą zdalną”.
Można ustawić wiele lamp, które będą kontrolowane w 3 różnych
grupach (A, B i C).
Dostępne są 4 kanały do transmisji sygnału pomiędzy lampą główną
a lampą zdalną.
i dalej
Błysk zdalny
Ilość jednocześnie ustawionych lamp zdalnych jest nieograniczona. Zaleca
się jednak ustawić w jednej grupie maksymalnie 3 lampy, ponieważ większa
ich liczba może powodować interferencje pomiędzy lampami, w zależności
od warunków fotografowania.
Aby ustawić lampę zdalną należy użyć podstawki. Lampa na podstawce może
stać samodzielnie na płaskiej powierzchni lub być umieszczona na statywie
za pomocą gwintu znajdującego się na spodzie podstawki.
Kiedy ustawiamy lampę jako lampę zdalną, niektóre lampy automatycznie
kasują ustawienie auto-off (automatycznego wyłączania). Lampa Di866 nie
posiada tej funkcji. Zalecane jest skasowanie ustawień automatycznego
wyłączania lub nastawienie zegara na 60 minut w ustawieniach osobistych –
patrz str. 30.
Dokładne informacje na temat tej funkcji należy sprawdzić w instrukcji
użytkowania, ponieważ pomiędzy różnymi modelami lamp mogą
występować różnice.
W trybie zdalnym lampa Di866 automatycznie ustawiona jest na zoom
manualny a pozycja reflektora na 24mm, aby pokryć szerszy kąt błysku.
Możliwe jest ustawienie pożądanego kąta stożka błysku manualnie klawiszem
wyboru .
Przy rozmieszczaniu zdalnej lampy należy wziąć pod uwagę następujące
wskazówki:
1. Lampa zdalna nie powinna wyzwalać błysku bezpośrednio w obiektyw
aparatu.
2. Czujnik lampy bezprzewodowej w lampie zdalnej nie może być niczym
zasłonięty.
3. Lampa zdalna zwykle nie jest umieszczana za lampą główną.
4. W synchronizacji światła dziennego, czujnik lampy zdalnej może być
poddany nadmiernemu oświetleniu słonecznemu, co może negatywnie
wpłynąć na jego działanie. W takim wypadku należy rzucić cień na czujnik.
Ustawianie Lampy Zdalnej
Na lampie zdalnej należy ustawić kanał, grupę oraz pozycję zoomu reflektora
lampy.
Na lampie zdalnej dostępny jest tryb TTL i manualny, jednakże ustawiony
może on być jedynie przez lampę główną.
Spośród 6 ikon na wyświetlaczu wybrać Wireless
i zatwierdzić wybór przyciskiem Set. Wybrać Remote
i Set. Światło wspomagające automatykę AF zaczyna
migać co 2 sekundy, pokazując, że lampa Di866 jest
w trybie lampy zdalnej.
Wybrać pozycję kanał (channel) i ustawić kanał.
Dostępne są kanały 1-4.
Wybrać pozycję grupa (group) i ustawić grupę.
Dostępne są 3 grupy A-C.
Wybrać pozycję zoom i ustawić położenie zoomu.
Kiedy lampa Di866 pracuje w trybie zdalnym, zoom
ustawia się automatycznie na położenie 24 mm.
Położenie to może zostać zmienione manualnie na
dowolne inne dostępne położenie.
Nacisnąć przycisk zasilania, aby zablokować wartość.
(Nacisnąć go ponownie, aby zwolnić blokadę).
Lub nacisnąć przycisk Set– ekran pokaże 6 ikon a następnie po 8
sekundach powróci do widoku wielofunkcyjnego. Funkcja i wartość
pozostają zapisane.
Przy ustawianiu większej ilości lamp należy powtórzyć powyższą procedurę.
Wybrana grupa może być dowolna (A, B lub C), ale ustawiony kanał musi
być taki sam.
Tryb i siła błysku lampy nie mogą być ustawione na lampie zdalnej,
a jedynie na lampie głównej.
tak to wygląda
komor - Pią 04 Wrz, 2009
luke130 napisał/a: | W trybie zdalnym lampa Di866 automatycznie ustawiona jest na zoom
manualny a pozycja reflektora na 24mm, aby pokryć szerszy kąt błysku.
Możliwe jest ustawienie pożądanego kąta stożka błysku manualnie klawiszem
wyboru . |
To zmiana w stosunku do 622 – on w trybie bezprzewodowym zawsze ma 24 mm czy coś koło tego.
Co do działania w TTL to tutaj widzę klucz:
luke130 napisał/a: | Na lampie zdalnej dostępny jest tryb TTL i manualny, jednakże ustawiony może on być jedynie przez lampę główną. |
oraz:
luke130 napisał/a: | Tryb i siła błysku lampy nie mogą być ustawione na lampie zdalnej, a jedynie na lampie głównej. |
Czyli jest możliwe to co piszesz, ale ustawia się to na lampie głównej, czyli w Twoim przypadku być może w aparacie? Bo sterownikiem u Ciebie jest lampa wbudowana w D90?
luke130 - Pią 04 Wrz, 2009
komor napisał/a: | Bo sterownikiem u Ciebie jest lampa wbudowana w D90? |
Nie. Mam D70s i zapwiada się EPIC FAIL. Pożyczyłem sabine 600 od brata i zonk. nawet jej nie jest w stanie wysterować jako commander. LAMPY SYSTEMOWEJ! To chyba jednoznacznie świadczy o możliwości D70s w tym zakresie.
Co ciekawe (SIC!) Nissin w trybie Commander bez problemu steruje SB-600. sprawdzałem na wszystkich możliwych kanałach i grupach i działa.
W niedziele jeszcze spróbuję czy może D300 jest w stanie cyknąć di866 w slave. Może to tylko przypadłość mojej puszki?
XGrzesX - Wto 08 Wrz, 2009
luke130, zamieść proszę kilka zdjęć porównawczych tej lampy i SB-600.
dulak - Sro 09 Wrz, 2009
witam, mam lampę dłuższy już czas, wię podziele się plusami i minusami, o czym pisałem już na innym forum.
- wykonanie niezłe ale daleko jej do SB900
- obsługa menu fantastyczna (jak w telefonie lub aparacie)
- moc ogromna
- współpraca z d70 w iTTL bez zarzutu
- współpraca z d70 w TTL Master bez zarzutu
- współpraca z d70 w TTL Slave - PROBLEM - lampa błyska za wcześnie (reaguje na przedbłysk!!!)
- współpraca z D90 w iTTL doskonała
- współpraca z D90 w TTL Master - Problem - lampa niedoświetla całą grupą lamp o ok -3 (problem prosty do wyeliminowania, wystarczy w My Flash w Menu Setting wprowadzić ustawienie +3 i wszystko śmiga jak powinno)
- współpraca z D90 w TTL Slave bardzo dobra
- współpraca z S5Pro w iTTL doskonała
- współpraca z S5Pro w TTL Master - Problem podobny jak w D90
- współpraca z S5Pro w TTL Slave doskonała
- ładowanie lampy bardzo szybkie
- brak TTL BL (choć wydaje się zbędny - specjalnie błyskałem w dużym słońcu - lampa dozuje bardzo ładny i delikatny błysk trudny do zauważenia)
W zestawieniu z Metzem 48 AF1 i SB600 zdecydowanie najlepsza - mimo mankamentów (no z D70 to spory mankament). Lampa naświetla niemal idealnie, na pewno lepiej niż Metz i sześćsetka. Niestety, widoczne są błędy w firmware i miejmy nadzieję, że producent szybko je naprawi. Zoom lampy pracuje głośno.
Jeśli chodzi o naświetlenie oraz powtarzalność zdecydowanie przebija Metza i sześćsetkę. Ogólnie w pracy na body z S5Pro ten Nissin ociera się niemal o perfekcyjne naświetlenie. Zapewne wielu z Was z przymrużeniem oka potraktuje to poprzednie zdanie - ja również jestem zaskoczony tak doskonałym dozowaniem błysku przez Nissina. Zarówno Metz jak i SB600 pozostają baaaaaaaaaaaaaaaardzo daleko w tyle.
Podsumowując - zdecydowanie poleca, 999 raczej nie ma w tej chwili alternatywy. Dodam również, że barwa światła jest ciepła zbliżona do barwy Metza.
pozdrawiam
Wojteo - Czw 10 Wrz, 2009
Witam.
Wczoraj sprawiłem sobie tego nissina i jak na razie po "kilku" pstrykach jestem bardzo zadowolony
Ale lampka wspomagająca AF mogła by być lepsza...
XGrzesX - Czw 10 Wrz, 2009
Wojteo napisał/a: | Witam.
Wczoraj sprawiłem sobie tego nissina i jak na razie po "kilku" pstrykach jestem bardzo zadowolony
Ale lampka wspomagająca AF mogła by być lepsza... |
A co z nią nie tak ?
patronus - Pią 11 Wrz, 2009
Moze troche glupie pytanie, ale czy ta lampa moze zdalnie wyzwalac lampy systemowe Canona, np 580-ke?
Wojteo - Sob 12 Wrz, 2009
XGrzesX napisał/a: | Wojteo napisał/a: | Witam.
Wczoraj sprawiłem sobie tego nissina i jak na razie po "kilku" pstrykach jestem bardzo zadowolony
Ale lampka wspomagająca AF mogła by być lepsza... |
A co z nią nie tak ? |
Wydaje mi się, że zasięg powinien być trochę większy i w porównaniu z sb 800 daje zbyt "gładkie" światło.
Ps. nie mam porównania do innych lamp niż SB 800 bo w mojej starej lampie, lampka wspomagająca wcale nie działała. Pozdrawiam.
luke130 - Sob 12 Wrz, 2009
patronus napisał/a: | Moze troche glupie pytanie, ale czy ta lampa moze zdalnie wyzwalac lampy systemowe Canona, np 580-ke? |
Jest spora szansa że tak, jednak z tym trzeba będzie poczekać aż w ogóle wyjdzie bo jak dotąd Nissin nie wypuścił Di866 dla Cannona. Niestety.
QBUŚ - Sro 16 Wrz, 2009
Cytat: | Jest spora szansa że tak, jednak z tym trzeba będzie poczekać aż w ogóle wyjdzie bo jak dotąd Nissin nie wypuścił Di866 dla Cannona. Niestety. |
Jak to nie wypuścił dla Canona, dzisiaj prawie kupiłem 866 pod Canona, ale na stanie była tylko jedna sztuka a ja zastanawiałem sie nad kupnem dwóch sztuk na raz.
I jeszcze takie porównanie mocy lamp ściągnięte z forum nikona
Dla zoomu 35 mm i ISO100 liczba przewodnia wynosi:
PZ42X - 28
48AF1 - 29
EF 530 DG ST - 31 (DG for Digital)
EF 530 DG Super - 31 (DG for Digital)
Di622 - 32
SB900 - 34 (FX) (Standard illumination)
EF 530 DG ST - 35
EF 500 DG Super - 35
58AF1 - 35
SB600 - 37
Di866 - 40
SB900 - 40 (DX) (Standard illumination)
SB800 - 46
580 EXII - 36
Informacje pobrane z instrukcji lamp.
pablospanishguy - Czw 17 Wrz, 2009
Dlaczego niektóre lampy Ci się powtarzają i to z różnymi wartościami? Sigma błyska z różną mocą??
QBUŚ - Czw 17 Wrz, 2009
Tak jak wspomniałem, to jest skopiowane z forum nikona ja tylko dodałem 580exII, nie wiem na pewno dlaczego sigma i nikon sie powtarzają. ale zakładam że chodzi o wielkość matrycy, FX - Pełna klatka, DX - mniejsza matryca (nie wiem jak to inaczej nazwać) i w sigmie podobnie.
cygnus - Sro 23 Wrz, 2009
Dwie różne wartości LP dla tej samej ogniskowej to oczywistość.
Ogniskowa 35 mm dla aparatu z matrycą DX odpowiada innemu kątowi widzenia, niż dla matrycy FX. Lampę można przełączyć na standard DX lub FX, dzięki czemu pokrywa właściwe pole obrazowe, pokazując wartość ogniskowej przeliczoną dla DX, czyli mały obrazek.
Jeśli lampa nie ma przełącznika i - powiedzmy - ustawiona jest na 35 mm to naświetla pole obrazowe jakie daje obiektyw o ogniskowej 35 mm na klatce małoobrazkowej. Stosowanie takiego ustawienia przy matrycy DX powoduje niepotrzebne obniżenie liczby przewodniej, gdyż lampa oświetla część planu, która już nie mieści się na matrycy DX. Wtedy należy ustawiać wartość ogniskowej reflektora przeliczoną na DX, czyli najczęściej x1.5.
Wojteo - Sob 21 Lis, 2009
Witam
Zamierzam kupic do tego nissina jakiś kabel TTL ale niewiem jaki i czy to w ogóle będzie działac z tą lampą.
Póki co, znalazłem coś takiego
http://www.e-cyfrowe.pl/d...-28-p-6499.html
Moglibyście mi coś innego ewentualnie polecic?
Cena do powiedzmy 150zł i długośc od 50cm do 80cm.
Dzięki - Pozdrawiam.
mover - Sob 21 Lis, 2009
przeczytalem gdzies, ze gdy ta lampa jest wyzwalana radiowo to dzieki systemowi oszczedzania energii „double power off” trzeba ja wybudzac co pewien czas jakims klawiszem, i nie da sie tego wylaczyc. prawda to ?
jak narazie to skutecznie mnie to powstrzymuje przed jej zakupem, nie wyobrazam sobie co chwile biegania do lamp i wybudzania ich.
komor - Sob 21 Lis, 2009
Wojteo, kabel TTL działa w zasadzie jako przedłużacz, więc powinien zadziałać każdy. Kabel Delty mam, co prawda do Canona, ale działa.
Wojteo - Pon 23 Lis, 2009
Dzięki komor.
MC - Pon 23 Lis, 2009
A ja bardzo jestem ciekaw kiedy bedzie normalnie dostepna ta lampa w wersji na Canona. Nie ukrywam, ze mam ochote sprawdzic co ona jest warta. Niestety, zbyt wazny jest dla mnei HSS, bym kupil wersje 622.
komor - Pon 23 Lis, 2009
MC, kup 430 EX II i nie kombinuj. Nissin nie odpowiada jakością wykonania oraz tzw. look and feel temu co ostatnio sobie sprawiłeś za niemałe pieniądze. Ja miałbym dysonans estetyczny (nie mówiąc o funkcjonalnym).
MC - Pon 23 Lis, 2009
Pewnie masz racja. Moze do czasu gdy uzbieram na lampke to one stanieja...
cybertoman - Pią 27 Lis, 2009
Misek napisał/a: | Ta lampa obsługuje bardzo krótkie czasy naświetlania w Canonie?? |
Tak, obsluguje (1000D, 40D). Pod warunkiem, ze jest na korpusie lub na kablu. W trybie "remote TTL" niestety nie.
866 vs 580EX II - to indywidualny wynik porownania roznicy ceny do roznicy jakosci/funkcjonalnosci lamp. Za 160 Euro "sprzedalem" optyke, metalowa stopke, glosne ladowanie, glosny reflektor, stabilnosc blysku (seria 5-ciu fotek z 580 praktycznie zadnych roznic w naswietleniu, Zdjecia z 866 roznia sie od siebie, choc w zasadzie sa akceptowalne). Brak HSS w trybie slave-TTL. Na 580 korpus czekal, az sie naladuje, na 866 nie, wali w ciemno. (Dla mnie wada, dla innych niekoniecznie). Jest tez kilka "za" dla 866, jak kalibracja TTL, czy automatyka blysku bez mieszania w to korpusu, co bywa przydatne w trybie slave, jednak nie na tyle, by bylo to jakies wazne kryterium. Kolorowy wyswietlacz jest wolny, a wyzszosci samej "kolorowosci" jeszcze nie odkrylem. Odnosze tez wrazenie, ze podczas blyskania w sklepie 580 byl latwiejszy do obslugi... choc 866 tez trudno zarzucic jakis wybitny brak ergonomii.
komor - Pią 27 Lis, 2009
cybertoman napisał/a: | automatyka blysku bez mieszania w to korpusu |
Nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi, ale 580EX w wersji II ma też tzw. external metering sensor. Jest o tym w instrukcji, a krótki opis np. tu:
photo-tips-online.com/review/canon-speedlite-580ex-ii-flash/#extmeter (pierwszy z brzegu link z Gugla).
cybertoman - Nie 29 Lis, 2009
Tak wyglada. Moje doswiadczenia sa troche inne od opisanych w linku: jak dlugo lampa znajduje sie w osi optycznej obiektywu, ekspozycja jest poprawna i nie zalezy od odleglosci lampy od obiektu. Gdy jednak kat "widzenia" lampy i oboektywu sa rozne, ilosc odbitego swiatla moze znacznie sie roznic, ekspozycja rowniez. Piszac o przydatnosci tej funkcji mialem na mysli tryb pracy z dwoma lampami, jedna na kablu TTL lub manualnie, druga w samodzielnej automatyce, co pozwala na dosc wygodna zmiane proporcji swiatla miedzy lampami przy zachowaniu ekspozycji, zmieniajac parametrz tylko jednej z lamp.
Warte sprostowania - Tryb samodzielnej automatyki ekspozycji posiadaja zarowno EX580 II jak i 866.
Podczas moich weekendowych zabaw odkrylem ponadto duzo innych niepokojacych zachowan 866, nie bardzo mam mozliwosc weryfikacji, czy dotyczy to tylko mojego egzemplarza, czy calej serii. Byl obiecany update do konca listopada, moze bedzie lepiej...
komor - Nie 29 Lis, 2009
cybertoman, nie wiem jak sobie wyobrażasz żeby lampa mogła sama dobrać prawidłową ekspozycję (bez komunikacji typu TTL z aparatem) nie znajdując się na osi obiektywu. Nie ma wtedy pewności czy widzi to samo co aparat i nie bardzo wiadomo co powinno być oświetlone. Czy czegoś nie rozumiem?
Poza tym jak włączysz kilka lamp, a każda z nich sama będzie dobierała ilość światła to ekspozycja wyjdzie prześwietlona. Grupa lamp może pracować w automatyce razem tylko wtedy, gdy parametry dla wszystkich lamp dobierze jeden z elementów układanki. W obecnym stanie techniki to może być aparat, a lampy pracują w TTL.
cybertoman - Sro 02 Gru, 2009
komor, napisalem "Gdy jednak kat "widzenia" lampy i oboektywu sa rozne, ilosc odbitego swiatla moze znacznie sie roznic" w domysle "odbitego w kierunku obiektywu i ukladu pomiarowego lampy", inaczej to zdanie nie trzyma sie kupy i trudno je zrozumiec. Postaram sie pisac wolno, wyraznie i bez gestykulacji...
Co do watku wiekszej ilosci samodzielnych lamp, to jest tam tyle niewiadomych (ciemne tlo i jabluszko w srodku czy wrecz przeciwnie), ze nie mam pomyslu na praktyczne zastosowanie. Ja pisalem o jednej lampie w trybie manualnym (622) i jednej w samodzielnej automatyce (866), ktora jakims cudem daje sie "oslepic" tej manualnej i uwzglednia jej swiatlo. Wyzwala je lampa wbudowana w aparat, przykryta filtrem przepuszczajacym tylko podczerwien (po upadku 622 ma pokiereszowana stopke wiec pozostal tylko slave). Jesli nie maja prawa sie tak zachowywac, to trudno...
jaropivo - Pią 11 Gru, 2009 Temat postu: Test Nissin Di866 Pro vs Canon 430EX II
Test porównawczy lamp błyskowych Nissin Di866 Professional kontra Canon 430EX II.
Ponizej zamieszczam jedynie skrot przygotowanego przezemnie tekstu. Pelen tekst oraz zdjecia w ponizszym dokumencie PDF.
http://www.sendspace.com/file/yu24ov
Obie lampy znajdują się w podobnym przedziale cenowym ~280$, teoretycznie Nissin jest lampą bardziej zaawansowaną i mocniejszą (lp 60 – 105mm/ISO100 wg producenta). Przeczesując sieć w poszukiwaniu informacji/testów tej lampy nie znalazłem niczego co pomogłoby mi w wyborze. Postanowiłem przetestować obie lampy i podzielić się wrażeniami. Porównanie to ma głównie na celu ocenę lampy Nissin Di866 względem lampy Canona.
Wrażenia z ”obcowania” z lampami:
Lampa Canona jest wizualnie lepiej wykonana, posiada więcej przycisków przez co więcej funkcji dostępnych jest wprost z panelu sterowania. Część z funkcji dostępna jest po dłuższym przytrzymania odpowiednich klawiszy.
Canon posiada metalową stopkę która pewnie trzyma lampę w sankach aparatu. System blokujący na stopce jest prosty i szybki w użyciu. Nissin jest odrobinę gorzej wykonany od Canona co jednak nie przekłada się na słabe wykonanie tej lampy. Dostęp do menu jest realizowany za pomocą 5 przycisków + włącznik lampy oraz przycisk pilot’a.
Nissin posiada plastikową stopkę z „tradycyjnym” mocowaniem za pomocą pierścienia. Stopka trzyma lampę pewnie w aparacie – podobnie jak Canon, za pomocą dedykowanego bolca w stopce.
Dużo bardziej spodobała mi się budowa i jakość wykonania lampy Canona, stopka i system mocujący stopkę w aparacie dużo lepszy w Canonie – metalowa stopka + szybki montaż.
Kolorowy wyświetlacz Nissin'a nie służy niczemu poza utrudnieniem korzystania z lampy, na wyświetlaczu prezentowane są różne informacje w zależności od wybranego trybu jednakże nie można uzyskać jednocześnie lub w niektórych trybach pracy – w ogóle wszystkich informacji które prezentuje na swoim wyświetlaczu Canon.
Wyświetlacz zmienia swoją orientacje wraz z obróceniem lampy do kadrowania pionowego.
Zdecydowanie więcej i bardziej precyzyjnych informacji prezentuje niekolorowy wyświetlacz Canona. Dobijające w Nissinie jest bardzo wolne rysowanie i odświeżanie punktów wyświetlacza nie mówiąc już o obniżonym kontraście (może nie sprawdzić się w ostrym świetle słonecznym)
O dziwo podstawka do pracy zdalnej znacznie lepiej prezentuje się w Nissinie ale nie jest to część najczęściej używana przez użytkowników.
Mechanizm obrotu głowicy lampy w Nissinie pracuje pewnie jednakże nie ma w nim blokady. Zakres obrotów identyczny z Canonem
Błysk modelujący wyzwalany tylko przez przycisk Pilot na lampie (po uprzednim włączeniu błysku modelującego w menu)
Rozpraszacz światła palnika w lampie Canona jest dużo lepiej wykonany. Trudno jest przez niego zobaczyć konstrukcję palnika jak i mechanizmu zmiany ogniskowej. W Nissinie palnik jest dosyć widoczny. Mechanizm regulacji zoomu palnika w Nissinie jest głośny a jego dźwięk nieprzyjemny. Wydaje się jakby palnik Canona pokonywał dużo mniejszą drogę przy takim samym zakresie obsługiwanych ogniskowych. Palnik w Canonie ma stosunek boków ok. 2/3 gdzie Nissin prezentuje bardzo płaski palnik o stosunku boków ok. 1/3.
Jeżeli chodzi o pozostałe dźwięki wydobywające się z lampy to Canon jest praktycznie bezgłośny (zarówno podczas ładowania kondensatora jak i oczekiwania w gotowości do błysku). Przy lampie Nissina nie będziemy nigdy narzekać na ciszę, nie dość że wyraźnie słychać jak lampa się ładuje to jeszcze nieznośnie piszczy w trybie gotowości. Prawdopodobnie związane jest to z jakością podzespołów elektronicznych użytych w lampie Nissina.
Dodatkową, ważną różnicą w zachowaniu się lamp jest ustawienie wartości zoomu przy odchyleniu głowicy lampy od linii widzenia obiektywu oraz wyciągnięcia panelu rozpraszającego. Przy wyciągnięciu wbudowanego odbłyśnika lampa Canona automatycznie zmienia zoom na najszerszy oraz wyświetla informacje o pokryciu błyskiem dla 14mm obiektywu, na lampie Nissina wyciągnięcie odbłyśnika nie robi najmniejszego wrażenia. Sprawa ma się praktycznie identycznie ze zmianą położenia głowicy lampy względem linii patrzenia obiektywu z tą tylko różnicą że dla lampy Canona pracującej w manulanym zoomie, wartość zoomu nie zmienia się automatycznie do najszerszego kąta a pozostaje taka jak manualnie ustawiona.
Błysk wspomagający ustawienia AF – niestety Nissin nie może się tu zbytnio pochwalić. Lampa Canona świeci mocno i przypominającym siatkę sformatowanym światłem wspomagającym. Nissin po prostu uruchamia dwie czerwone diody i tyle. Przy ustawianiu ostrości w zacienionym miejscu o średnio kontrastowym wypełnieniu (jakieś 11 m od aparatu, obiektyw 135mm, f5.6, USM) i wspomaganiu lampy Nissina zdarzało się że aparat nie był w stanie ustawić ostrości. Przy lampie Canona ostrość była poprawnie ustawiana za każdym razem.
Warto także nadmienić iż Nissin może pracować w następujących trybach:
• Full auto ETTL – brak jakiejkolwiek ingerencji w pracę lampy;
• kreatywny ETTL (umożliwia kompensacje mocy na lampie + operowanie dodatkowym palnikiem + manualny zoom palnika + wybór na którą kurtynkę ma być wyzwolony błysk + Hi-speed synch + Bracketing do +- 3EV [z krokiem co 0,3]);
• Manual – umożliwia manualne ustawienie lampy. Lampa podaje orientacyjny zasięg dla ustawionej przesłony, ISO oraz zoomu palnika, możliwość ingerencji w pracę lampy - operowanie dodatkowym palnikiem + manualny zoom palnika, pracy jako Slave (w dwóch trybach: Digital lub film)
• AV – lampa sama dobiera błysk bazując na wbudowanym czujniku światła oraz informacji o ustawionej przesłonie i ISO, możliwość ingerencji w pracę lampy jak dla Manual
• Multi (Strobe) – błysk stroboskopowy: 1-90 Hz/1-90 błysków + ustawienie mocy od 1/128 do 1/8 + manualny zoom
• Bezprzewodowy Master – 3 grupy/4 kanały
• Bezprzewodowy Slave - 3 grupy/4 kanały + manual zoom (nie ma możliwości ustawienia auto zoom „co raczej jest oczywiste”)
We wszystkich trybach pracy oprócz Slave zoom palnika może być automatyczne lub manualny jeżeli zaznaczono.
Dużym plusem a raczej prognostykiem jest możliwość uaktualniania firmware’u lampy poprzez port USB oraz współpraca z battery pack’ami zarówno Nissina jak i Canona.
Znalezione w sieci wartości LP wynikające z pomiarów:
Kod: | Zoom Canon 430EX II Nissan Di866 Professional
14 7.8
24 17.7 27
28 19.1
35 21.9 34
50 24 37
70 26.2
80 28.3
105 30.4 39
|
Praca zdalna
Lampę udało mi się uruchomić zarówno w trybie Master jak i trybie Slave.
Tryb Master:
Nissin umieszczony był na stopce aparatu natomiast lampą Slave był Canon 430EX II.
Lampa pozwala definować i zarządzać 3 grupami lamp na kanał, obsługując do 4 kanałów + nią samą. Lampy mogą być sterowane TTL’em oraz kompensowane poprzez lampę Master. Lampę master można całkowicie wyłączyć oraz oczywiście kompensować moc.
Lampa komunikowała się z lampą Canon’a bezprzewodowo.
Tryb Slave
Ważną ciekawostką jest to iż Nissin może pracować w trybie Slave będąc wyzwalanym przez lampę wbudowaną w body aparatu!!! Tak też była testowana, najprawdopodobniej w takiej konfiguracji lampa pracuje albo z pełnym błyskiem, z ustawieniami ręcznymi lub poprzez własny system pomiaru światła.
Jeżeli chodzi o lampę Canona to może ona pracować tylko w trybie Slave 4kanały/3 grupy, z naświetlaniem TTL (komunikacja radiowa) lub manualnym.
Podsumowanie
Nissin jest lampą która umożliwia dużą ingerencje w sposób naświetlenia sceny jednakże niezrozumiałym jest jej niepoprawne naświetlenie poprzez odbicie od sufitu (na pewno nie jest to kwestia mocy lampy gdyż tej był zapas). Dodatkowo zdarzyło się iż jednakowa scena była naświetlana z różną intensywnością co rzutuje na powtarzalność błysku. Dziwi także stosunkowo mała moc lampy przy najwęższym zoomie względem deklarowanych LP60. Nissina należy na pewno pochwalić za pracę zdalną (chociaż nie byłem w stanie przetestować wszelkich wariacji pracy zdalnej) i mimo wszystko jakość wykonania. Przeszkadzają mi za to bardzo dźwięki wydobywające się z lampy (zarówno kondensatorów jak i silniczka zooma). Czy produkt jest wart swojej ceny? Jeżeli Nissin poprawi soft lampy tak aby dobrze współpracowała z body przy odbijaniu światła (wzorem tu jest Canon) to tak. Dodatkowo zalecałbym stonowane wypowiedzi producenta co do maksymalnej mocy lampy.
Własność oraz prawa autorskie do tekstu i zdjęć: Jarosław Piwowarczyk
lupo57 - Sob 12 Gru, 2009
dzięki za test ciekawe spostrzeżenia i wnioski, ja osobiście używam 430 EX II i raczej nie zdecydowałbym się na Nissina ale to tylko i wyłącznie moje odczucia
Janyk - Sro 16 Gru, 2009
A mogli byście zrobić zestawienie Nissina z sb-600? Może te zdjęcia przykładowe?
luke130 - Nie 20 Gru, 2009 Temat postu: Re: Test Nissin Di866 Pro vs Canon 430EX II
jaropivo napisał/a: |
Przy lampie Nissina nie będziemy nigdy narzekać na ciszę, nie dość że wyraźnie słychać jak lampa się ładuje to jeszcze nieznośnie piszczy w trybie gotowości. Prawdopodobnie związane jest to z jakością podzespołów elektronicznych użytych w lampie Nissina.
Nissin jest lampą która umożliwia dużą ingerencje w sposób naświetlenia sceny jednakże niezrozumiałym jest jej niepoprawne naświetlenie poprzez odbicie od sufitu (na pewno nie jest to kwestia mocy lampy gdyż tej był zapas). Dodatkowo zdarzyło się iż jednakowa scena była naświetlana z różną intensywnością co rzutuje na powtarzalność błysku. |
Co do pierwszego to o piszczeniu decyduje to czym się różnią lampy i co jest według mnie dużą wadą Nissina czyli kolorowy LCD. Kompletnie bezyżyteczny bajer a piszczy bo są tam przetwornice do wytworzenia wysokiego napięcia dla świetlówki w LCD.
Co do drugiego spostrzeżenia to trochę jest to dziwne. Mam tą lampę i podobnych obserwacji nie mam. Fakt że pod Nikona. Jedyna różnica pomiędzy palnikiem na wprost i od sufitu jest taka że zdjęcia różnią się temperaturą barwową. I co dziwniejsze odbite są wiarygodniejsze. Na wprost są nieco zimniejsze. Nie jest to jednak różnica rażąca. Po prostu chłodniejsza strona naturalności.
lama - Nie 20 Gru, 2009
luke130 napisał/a: | Kompletnie bezyżyteczny bajer a piszczy bo są tam przetwornice do wytworzenia wysokiego napięcia dla świetlówki w LCD. |
A czy aparaty i telefony też piszczą skoro mają LCD? LCD nie musi być podświetlane świetlówką...
komor - Nie 20 Gru, 2009
Piszczą raczej elementy odpowiedzialne za ładowanie kondensatora lampy, przecież to normalne zjawisko przy prostszych konstrukcjach. Stare lampy od Zenita też piszczały, nie? Starsze modele Canona zresztą też chyba nie są zupełnie bezgłośne.
hijax_pl - Nie 20 Gru, 2009
lama napisał/a: | A czy aparaty i telefony też piszczą skoro mają LCD? LCD nie musi być podświetlane świetlówką... |
Są takie telefony z których dobiega pisk przetwornicy
A przetwornica są różne... Od takich jak w lampie błyskowej podnosząca do 300V (to każdy zna), po malutkie odpowiedzialne za wygenerowanie ujemnych napięć (a te są często spotykane przy różnego rodzaju wyświetlaczach)
W domu mam pilot taki jeden który delikatnie piszczy jak się włącza podświetlanie klawiszy
Janyk - Pon 21 Gru, 2009
Od dzisiaj jestem szczęśliwym (albo to się jeszcze okaże ) posiadaczem Nissina di866
cybertoman - Pon 08 Lut, 2010
DI866 jako wireless master, skonfigurowana wylacznie jako sterownik - na zdjeciach widoczny jest blysk sterujacy. Slabiutko, ale jednak.
jaad75 - Wto 09 Lut, 2010
cybertoman napisał/a: | DI866 jako wireless master, skonfigurowana wylacznie jako sterownik - na zdjeciach widoczny jest blysk sterujacy. Slabiutko, ale jednak. | Ale tak się dzieje w przypadku każdej lampy - widać to zwłaszcza w oczach modeli lub gdy robisz zdjęcia powierzchni błyszczących...
hijax_pl - Wto 09 Lut, 2010
cybertoman napisał/a: | DI866 jako wireless master, skonfigurowana wylacznie jako sterownik - na zdjeciach widoczny jest blysk sterujacy. Slabiutko, ale jednak. |
I jest to normalne - i widoczne najczęściej w kryształach i oczach
Dlatego jak to przeszkadza używa się albo sterowników dedykowanych (nie błyskają bo nie mają flasha), albo wyzwalaczy radiowych, albo specjalnych przesłonek na np wbudowaną wycinających widzialne
komor - Wto 09 Lut, 2010
Ale dlaczego ten błysk widać? Czy z powodu tego, że palnik nie jest odcinany zanim otworzy się migawka? Czy po odcięciu jeszcze chwilę się „żarzy” i to się załapuje na ekspozycję?
jaad75 - Wto 09 Lut, 2010
Moim zdaniem, dopiero ostatni błysk odpala lampy - wcześniejsze są pomiarowe i komunikacyjne. Ten ostatni błysk, jest po prostu wyzwalaczem, takim samym, jak lampa w M skręcona do minimum przy wyzwalaniu dumb slave'a... Taką mam teorię...
cybertoman - Sro 10 Lut, 2010
jaad75 napisał/a: | Taką mam teorię... | Biorac pod uwage, ze poczatki sterowania bezprzewodowego blyskami siegaja lat 70-80, gdy nie wbudowywano jeszcze w kazde malenstwo kilku procesorow, to Twoja teoria wydaje sie byc nie do obalenia. I w dodatku, mechanizm "glupiego" blyskania jest juz zazwczaj zaimplementowany. Wada takiego rozwiazania jest to, ze ten ostatni blysk synchronizujacy jest stosunkowo slaby, co wplywa na zasieg i powtarzalnosc calego procesu.
hijax_pl - Sro 10 Lut, 2010
jaad75, jak tylko będę miał chwilę czasu sprawdzę tę teorię w praktyce
MC - Pią 12 Mar, 2010
A mnie znowu naszło na tą lampkę. Obecnie w e-fotojoker kosztuje 827zł.
Z lampy korzystam sporadycznie i dlatego bym nie chciał wydawać ponad 1400zł na 580EX2, ale czasami jakiś ślub zdarza mi się zrobić znajomym i bardzo bym był niezadowolony, gdyby ta lampa zawiodła.
Bo nie ukrywam, że różnica między Di866 a 580EX to połowa 85/1.8
I weź tu człowieku bądź mądry
lupo57 - Pią 12 Mar, 2010
MC jeśli czasem robisz śluby to warto zainwestować, a masz może możliwość przetestowania obu modeli lamp ??
MC - Pią 12 Mar, 2010
W przyszłym tygodniu podejdę do FJ z akumlatorkami i body, trochę zdjęć zrobię.
O inwestycji akurat tutaj mowy nie ma, bo ona z założenia miała by się zwrócić. A ja te śluby robię znajomym, jako prezent.
lupo57 - Pią 12 Mar, 2010
Pewnie na ten temat bardziej wypowie się komor bo z tego co wiem to obu modelom się przyglądał, poza tym z tego co widzę "ogarnia" tematy świetlne
komor - Pią 12 Mar, 2010
W jakimś wątku obok napisałem wczoraj/przedwczoraj, że Di866 nie przyglądałem się jeszcze, ale z tego co przeczytałem w sieci to mi się nie podoba – kolorowy ekran jako marketingowy bajer który powoduje tylko spowolnienie wyświetlania informacji. Tańsza Di622 to normalna „starodawna” lampa, nie ma nowoczesnych bajerów ani panelu tak wygodnego jak 430EX (o 580EX nie wspominając) ale podstawowe funkcje są i działają prawidłowo, a obsługa jest bezproblemowa i wygodna. Jedynie do włącznika mam zastrzeżenia, bo istnienie możliwość, że będzie sama się włączała/wyłączała w ciasnej torbie/plecaku. A kosztuje poniżej 500 zł, czyli bardzo znośnie. Di866 kosztuje już dla mnie za dużo jak na niefirmową lampę o nie do końca przemyślanej obsłudze. Ale jeszcze raz powtarzam – nie macałem jej osobiście, więc być może moje obawy są przesadzone.
Jeśli priorytetem jest moc w niskiej cenie, to być może warto. Ja jako pierwszą/główną lampę mam 580EX II i nie żałuję.
MC - Pią 12 Mar, 2010
Słabszy Nissin odpada ze względu na brak HSS.
Wojteo - Pią 12 Mar, 2010
Witam MC,
Mam tą lampkę i nie żałuję ani jednej wydanej na nią złotówki (dałem 999zł) ale nie wiem jak by taki "kundel" wyglądał na Twoim aparacie...
Cytat: | czasami jakiś ślub zdarza mi się zrobić znajomym i bardzo bym był niezadowolony, gdyby ta lampa zawiodła. |
Jeśli chodzi o niezawodność na ślubie to zdarzyło mi się, że po serii około 40 zdjęć w krótkich odstępach czasu wyskoczył komunikat o przegrzaniu. Po około 1 minucie wszystko wróciło do normy.
komor - Pią 12 Mar, 2010
Wojteo, a jak z tym menu, potwierdzasz to, co piszą niektórzy, że powoli reaguje? Jak kwestii niezawodności funkcji zaawansowanych, np. HSS, dobre naświetlanie, itd?
MC - Pią 12 Mar, 2010
Seriami nie mam zwyczaju robić zbyt często, więc raczej jej nie przegrzeje.
Dołączam się do pytania o poprawność naświetlania, także przy odbijaniu oraz o HSS.
Wojteo - Pią 12 Mar, 2010
Jeśli chodzi o wyświetlacz to faktycznie reaguje on nieco później (ale nie jest to uciążliwe). Mnie to w żaden sposób nie przeszkadza.
Natomiast jeżeli chodzi o jakość naświetlania to nie mam zastrzeżeń do jej pracy na aparacie lub kablu. W trybie slave nie mam czym jej wyzwolić to niewiem jak jest, ale z tego co czytałem to sztuki z początku produkcji nie najlepiej sobie radziły.
Jakość wykonania oceniam na dobrą. Z tym, że nie porównuje jej do SB900 czy 580EXII bo to nie ta półka cenowa itd. Ja ją kupowałem jako (lepszy jak sądze)zamiennik sb600.
Sorki ale musze iść do pracy a mam jeszcze pare słów do napisania na jej temat.
Pozdrawiam
adziohiciek - Pią 12 Mar, 2010
Cytat: | Wojteo, a jak z tym menu, potwierdzasz to, co piszą niektórzy, że powoli reaguje? |
tu można sobie zobaczyć jakie są faktycznie te opóźnienia..
http://www.youtube.com/watch?v=_NEhHzPFIyk
cybertoman - Pią 12 Mar, 2010
Baterie to mial ale juz wyczerpana...
Tak to mniej wiecej wyglada. Do tego wyswietlacz troche buczy i skwierczy, dlatego mam ustawiona opcje natychmiastowego wygaszania. Cale szczescie, ze przytrzymujac przycisk mozna szybko poruszac sie w nastawach.
MC, HSS dziala, ale to moj pierwszy HSS w zyciu i nie mam zielonego pojecia, czy tak ma byc czy ma byc inaczej i ciesze sie jak dziecko blyskajac przy 1/4000... Naswietla +- dobrze, tzn gdy ustawie na statywie i walne serie to kazde wyglada ciut inaczej, moge gdzies wstawic, jesli mialoby Ci to w czyms pomoc, ale to moze byc sprawa wspolpracy z puszka i jesli i tak bedziesz sie nia bawil, to bedzie to bardziej wiarygodne . Nowe egzemplarze maja ponoc juz nowy firmware ale nie wiem, jak sprawdzic co siedzi w srodku. Update obiecywany jest od 10.09... Ma kilka imprez za soba typu kongresy i nie narzekam, na eneloopach laduje szybko - jesli nie walnie cala moca, co raczej rzadko sie zdarza, to jest caly czas gotowa. To chyba wszystko jesli chodzi o uzywanie na korpusie.
MC - Sob 13 Mar, 2010
Sony hvl58am też potrafił przy HSS różne cuda zrobić, więc każdemu się zdarza.
Jeśli mi się spodoba to zamówię i w razie czego będę miał 10 dni na testy.
007areka - Sob 13 Mar, 2010
MC napisał/a: | A mnie znowu naszło na tą lampkę. Obecnie w e-fotojoker kosztuje 827zł.
Z lampy korzystam sporadycznie i dlatego bym nie chciał wydawać ponad 1400zł na 580EX2, ale czasami jakiś ślub zdarza mi się zrobić znajomym i bardzo bym był niezadowolony, gdyby ta lampa zawiodła.
Bo nie ukrywam, że różnica między Di866 a 580EX to połowa 85/1.8
I weź tu człowieku bądź mądry |
...hmm, ja bym jednak obstawal za 580EX2 jest ok czasem widze jakies inne wynalazki i jakos tak nijakie sa
MC zwroc uwage na jedna rzecz jeszcze ja w 580 czesto wylanczam blysk i uzywam tylko wspomagania na AF, mysle ze u ciebie z 5dII tez bys byl z czegos takiego zadowolony jest roznica zwlaszcza z niektorymi szklami .
MC - Sob 13 Mar, 2010
No tak, lampa wspomagająca AF bardzo by się czasami przydała.
Ale ten nissin też chyba taką możliwość posiada...
007areka - Sob 13 Mar, 2010
mozliwosc moze i posiada tylko jak skuteczna
MC - Sob 13 Mar, 2010
Właśnie tego chcę się dowiedzieć
Wojteo - Sob 13 Mar, 2010
Witam,
Moim zdaniem wspomaganie AF daje zbyt „miękkie” światło (zwykła lampka bez „kratek”), ale jakimś cudem działa. Nie wiem jak jest w innych lampach, bo mam tylko porównanie do SB800 i 580EXII, dzięki którym w całkowitej ciemności możliwe jest wyostrzenie na gładką ścianę (oczywiście będąc w rozsądnej odległości).
cybertoman - Sob 13 Mar, 2010
007areka napisał/a: | mysle ze u ciebie z 5dII | no to z Firmware - TODO-list mam cos takiego:
x kein HSS auch auf einer 5D Mark 2 möglich. (getest, Fehlbedienung ausgeschlossen. Auf 30D und 7D funktionierts) Update: wird mit der neuen Firmware gefixt! = HSS z 5dII nie dziala - fix obiecany w nastepnym update.
co oznacza, ze bez nowego softa mozesz sobie darowac.
dargry - Sob 13 Mar, 2010
Witam
Czy ktoś wie skąd można ściągnąć ten nowy firmware do Di866?
Byłbym wdzięczny za podesłanie linka.
Pozdrawiam
DArek
cybertoman - Sob 13 Mar, 2010
dargry napisał/a: | Czy ktoś wie skąd można ściągnąć ten nowy firmware do Di866? | Problem w tym, ze nie jeszcze nie zostal udostepniony. Poltki mowia, ze nowe egzemplarze wyposazone sa juz w nowy firmware, ale jak na razie to nigdzie nie znalazlem potwierdzenia. Sam czekam od listopada i sie powoli wkurzam.
dargry - Sob 13 Mar, 2010
Kupiłem swoją w poniedziałek... jest szansa.... zobaczymy, jutro ją testuję. Pozdro
cybertoman - Czw 05 Sie, 2010
No w koncu jest aktualizacja.
http://www.nissindigital.com/en/download.html
komor - Czw 05 Sie, 2010
Setup.exe, hm… a co ja mam z tym zrobić na jakimś normalnym systemie operacyjnym?
luke130 - Czw 05 Sie, 2010
komor napisał/a: | Setup.exe, hm… a co ja mam z tym zrobić na jakimś normalnym systemie operacyjnym? |
Ja to sobie mogę ściągnąć, zmienić nazwę, zobaczyć ile toto zajmuje...
Mogę nawet zrobić dwuklik. Tyle, że bez żadnych konsekwencji, bo żaden emulator tego nie łyknie.
ps. z tego co widzę to jest jedna wersja pliku dla tego modelu lampy. Czy to znaczy że jest jeden firmware dla nikona i canona? Dziwnawe...
[ Dodano: Pią 06 Sie, 2010 07:17 ]
Znalazłem dokładną "łopatologiczną" instrukcję operacji w sieci: http://dpanswers.com/content/nissin_flash_dm.php
Działa i firmware bezproblemowo zaktualizowany.
cybertoman - Pią 06 Sie, 2010
Moja lampa z 1121 uaktualnila sie do 1221, trudno jednak ocenic, co to znaczy i ktore bledy zostaly poprawione, szczegolnie, ze nowe egzemplarze maja znacznie wyzsze wersje oprogramowania. Wazne, ze blyska dalej.
MasterB - Pią 06 Sie, 2010
cybertoman napisał/a: | blyska dalej. |
Zwiększyła się liczba przewodnia?
Czy po aktualizacji firmware zauważyliście żeby menu zwiększyło prędkość? Chodzi o przejście z poziomu do pionu. Słyszałem takie plotki...
cybertoman - Pią 06 Sie, 2010
MasterB napisał/a: | menu zwiększyło prędkość? | Tak mi nawet sie wczoraj wydawalo, ale zlozylem to na karb zmeczenia. Potwierdzic na 100% nie moge, ja sie po prostu przyzwyczailem... Kraza tez plotki, ze cichsza jest, ale to plotki. Jesli nowsze egzemplarze sa cichsze, to trudno mi sobie wyobrazic, zeby firmware mial z tym cos wspolnego. Dzis potestuje, czy przestala sie zawieszac w trybie "slave", bo to bylo denerwujace. Zawieszanie to polegalo na tym, ze po kolejnym, przypadkowo wybranym, blysku nie nie sygnalizowala gotowosci zielonym, tylko mrugala czerwono-zielono i trzeba bylo odblokowac ja przyciskiem (Teorie typu ochrona przed przegrzaniem to tez plotki, bo zdarzalo sie to czasem po pierwszym blysku). A liczba przewodnia - myslalem, ze tylko systemowe lampy to maja, dlatego nigdy nie sprawdzalem...
ROCO - Sro 18 Kwi, 2012
WItam wszystkich szukam lampy do HSS i po wielu poszukiwaniach widze ze niestety ten Nissin nie nadaje sie do bezprzewodowego HSS . czy ktos moze potwierdzic te informacje?oraz czy kozystajac z bezprzewodowego transmitera ktory wykozystuje HSS (mimo ze lampa nie) czy taka lampa bedzie dzialac w HSS po podpieciu pod taki transmiter? chodzi np o Pixel TR331. pozdrawiam R.
komor - Sro 18 Kwi, 2012
Nie, przede wszystkim lampa musi pracować w HSS, żeby to uruchomić, dopiero w drugiej kolejności radio, jak sądzę. ROCO, jeśli chodzi Ci o strobistowanie na małych przysłonach poniżej czasu X-Sync, to ja jednak polecam filtry ND, które pozwolą lampie pracować w granicach czasów X. Chyba, że chodzi o coś innego.
ROCO - Sro 18 Kwi, 2012
Witam serdecznie, dzieki za szybka odpowiedz, rozumiem ze wtedy wybor z "tanszych" -( w okolicach 800zl) lamp nie systemowych to Metz.. czy taki model jak Metz 50 AF-1 nadawac sie bedzie do HSS? i czy roznica w mocy przewodniej bedzie zauwazalna? ten Metz ma bodajze GN 50 dla 105mm?
Jeszcze z ciekawosci jak to wyglada w sytuacji checi wykozystania bardzo krotkich czasow naswietlania np 1/1000 , 1/2000 w przypadku lamp studyjnych ? wystarczy kabel synchro? i czy bezprzewodowe wyzwalacze (radio) dadza rade przy takich czasach w przypadku lamp studyjnych ? - czy to znow musza byc lampy studyjne wyposazone w odpowiednie funkcje?
R
komor - Sro 18 Kwi, 2012
ROCO, w tym dziale są jakieś wątki dotyczące Metza, chyba nawet tego konkretnego o który pytasz. Ja odpowiedzi nie znam, bo tej lampy nie używam. Co do krótkich czasów z lampami studyjnymi, to jeśli chodzi o klasyczne lampy ze sterowaniem napięciowym, to krótkie czasy uzyskuje się sztuczkami, normalnie nie jest to dostępne. Może napisz konkretnie o co Ci chodzi: czy o zamrażanie ruchu czy coś innego, bo inaczej trudno coś napisać.
jaad75 - Sro 18 Kwi, 2012
ROCO napisał/a: | Jeszcze z ciekawosci jak to wyglada w sytuacji checi wykozystania bardzo krotkich czasow naswietlania np 1/1000 , 1/2000 w przypadku lamp studyjnych ? wystarczy kabel synchro? i czy bezprzewodowe wyzwalacze (radio) dadza rade przy takich czasach w przypadku lamp studyjnych ? - czy to znow musza byc lampy studyjne wyposazone w odpowiednie funkcje? | Weź zapoznaj się z konstrukcją migawki szczelinowej i sposobem w jaki realizowany jest HSS...
nowy706 - Sro 18 Kwi, 2012
Lampy studyjne można wyzwalać błyskiem z lampy osadzonej na sankach aparatu nawet do 1/8000.Lampa na aparacie musi mieć funkcję HSS
ROCO - Sro 18 Kwi, 2012
nowy706 napisał/a: | Lampy studyjne można wyzwalać błyskiem z lampy osadzonej na sankach aparatu nawet do 1/8000.Lampa na aparacie musi mieć funkcję HSS | - dzieki za odpowiedz , wlasnie o cos takiego mi chodzilo. Rozumiem ze to wyzwolenie nastepuje poprzez fotocele a nie przez radio..
hijax_pl - Sro 18 Kwi, 2012
ROCO, ale wiesz, że lampa studyjna błyśnie standardowym, długim błyskiem? Po co Ci taki krótki czas?
ROCO - Sro 18 Kwi, 2012
jaad75 napisał/a: | Weź zapoznaj się z konstrukcją migawki szczelinowej i sposobem w jaki realizowany jest HSS... | z czasem napewno "wezme" i sie zapoznam .. narazie wlasnie nie wiem dlatego prosze i pytam o pomoc na forum gdzie wielu ludzi mi pomaga .. nietety tak to juz jest, jesli czlowiek chcialby wiedziec wszystko o wszystkim to nie wiedzialby pewnie niczego dobrze , a jak dla mnie wiedza szczatkowa jest czasem gorsza od niewiedzy.. ale po to sa wlasnie tacy wspaniali ludzie jak Wy na forum
[ Dodano: Sro 18 Kwi, 2012 23:23 ]
hijax_pl napisał/a: | ROCO, ale wiesz, że lampa studyjna błyśnie standardowym, długim błyskiem? Po co Ci taki krótki czas? | Hej hijax_pl wlasnie jak pytal juz wczesniej potrzebuje do zamrozenia ruchu chodzi glownie o fotografie produktowa.. np wrzucane do akwarium owoce, wazywa itp..
jaad75 - Sro 18 Kwi, 2012
ROCO napisał/a: | Hej hijax_pl wlasnie jak pytal juz wczesniej potrzebuje do zamrozenia ruchu chodzi glownie o fotografie produktowa.. np wrzucane do akwarium owoce, wazywa itp.. | To realizuje się krótkim błyskiem, a nie krótką migawką. Błysk powyżej synchro musi być bardzo długi, bo lampa musi świecić przez całą drogę lamelek.
ROCO - Czw 19 Kwi, 2012
hej jaad75 dziekuje CI za odpowiedz, widze ze jest to troche bardziej skomplikowane niz mi sie poczatkowo wydawalo .. w skrocie jesli tak sie da, jaki typ lamp proponujesz do wykozystania w takim studio? czy lampy studyjne beda lepsze niz lampy systemowe? wiem ze nie ten temat, zaczalem dzis tez pisac pod tematem "na czym polega HSS" bo nie chcialem zakladac nowego.. :]
jaad75 - Czw 19 Kwi, 2012
ROCO napisał/a: | czy lampy studyjne beda lepsze niz lampy systemowe? | To zależy od wielkości oświetlanych przedmiotów - speedlighty by dawać ultrakrótki błysk muszą być skręcone minimum do 1/4-1/8, więc siłą rzeczy dają niewiele światła. Jeśli chcesz oświetlić większe przedmioty lub mocniej przymykać szkło, musisz użyć szybkich studyjnych (większość studyjnych jest wolna lub bardzo wolna), z tym, że te najczęściej akceptowalnie krótki czas błysku mają wyłącznie na maksymalnej energii błysku lub studyjnych używających technologii IGBT, która podobnie jak w speedlightach powoduje skrócenie czasu błysku przy skręcaniu lampy, tyle, że mamy zupełnie inny pułap startowy, bo schodzimy w dól np. z 500Ws, a nie z 70Ws (jak w najmocniejszych speedlightach).
ROCO - Czw 19 Kwi, 2012
Witaj, rozumiem ze taki flash nie zastapi lamp studyjnych w kazdej sytuacji, ani vice versa - lampy studyjne nie beda nigdy mialy takiej mobilnosci jak lampy systemowe.. A jakies specjalne lampy studyjne to musialbyby byc do takiej fotografii 1/2000s przykladowo i czy kabel wtedy bylby ograniczony do powiedzmy 1.5m ? bo jak juz przeczytalem wyzwalacz bezprzewodowy w domu nie koniecznie jest mi potrzebny. Ale znow problem z kablem- slyszalem ze potem moga byc problemy z synchro przy dluzszym kablu? ale nie znam sie dlatego pytam.. no i .. czy lampa ok 400Ws bylaby wystarczajaca? w specyfikacji lamp studyjnych jest podawany czas blysku.. czy na to powinienem zwracac uwage? pozdrawiam i jescze raz dzieki za odpowiedz.
dodane: a co do Nissin jak w temacie.. to nie wiem raz podaja na forum (nikona) ze di866 pro Mark 2 obsluguje AutoFP i to zdalnie.. a raz ze tylko gdy podpiete do body.
Teraz w zasadzie tylko waham sie pomiedzy Di866 pro mk1 a mk2 .. warto doplacac prawie 200 zl za model mk2? wynika ze funkcjonalnie to w zasadzie to samo.. A z tego co dowiedzialem sie juz od jednego forumowicza na tym forum to wlasnie Di866 mk1/mk2 moge w przyszlosci rozszezyc o mobilne HSS kupujac transmiter TR331 ale to znow ponad 500zl. tak wiec narazie chcialbym miec "ultraszybka fotografie" w studio.
jaad75 - Czw 19 Kwi, 2012
ROCO napisał/a: | Witaj, rozumiem ze taki flash nie zastapi lamp studyjnych w kazdej sytuacji, ani vice versa - lampy studyjne nie beda nigdy mialy takiej mobilnosci jak lampy systemowe. | Lampy "studyjne" mogą być podobnie mobilne jak speedlighty, aczkolwiek zawsze będą większe i mniej poręczne.
ROCO napisał/a: | A jakies specjalne lampy studyjne to musialbyby byc do takiej fotografii 1/2000s przykladowo | Lampa, której zdolność mrożenia ruchu to 1/2000s, musiałaby mieć czas błysku t.5 w okolicach 1/6000s, ewentualnie być lampą sterowaną IGBT.
ROCO napisał/a: | czy kabel wtedy bylby ograniczony do powiedzmy 1.5m ? | Niekoniecznie.
ROCO napisał/a: | bo jak juz przeczytalem wyzwalacz bezprzewodowy w domu nie koniecznie jest mi potrzebny. | IMHO, nie ma co się p i e p r z y ć z kablami również w domu.
ROCO napisał/a: | slyszalem ze potem moga byc problemy z synchro przy dluzszym kablu? | Przy rozsądnych długościach i dobrej jakości kablach - raczej nie, aczkolwiek nie przetestowałem osobiście.
ROCO napisał/a: | czy lampa ok 400Ws bylaby wystarczajaca? w specyfikacji lamp studyjnych jest podawany czas blysku.. czy na to powinienem zwracac uwage? | Kwestia tego jaki ma czas błysku i w jaki sposób kontrolowana jest jego energia.
ROCO napisał/a: | obsluguje AutoFP i to zdalnie |
ROCO napisał/a: | w przyszlosci rozszezyc o mobilne HSS kupujac transmiter TR331 ale to znow ponad 500zl. tak wiec narazie chcialbym miec "ultraszybka fotografie" w studio. | Jeszcze raz piszę - ultraszybka fotografia nie polega na używaniu trybu HSS.
ROCO - Pią 20 Kwi, 2012
Dzieki za odpowiedz zwroce na to uwage przy kupnie lamp, a wstepnie tez zdecydowalem sie na lampe Nissin, gdzies na necie widzialem filmik gdzie gosc za pomoca lampy a nawet 2 roznych modeli z HSS i wbudowanych fotocel w lampy studyjne wyzwalal blyski ktore poprawnie naswietlaly kadr do 1/8000s ! bez zbednych kabli i bezprzewodowego HSS i o cos takiego mi wlasnie chodzi. Lampy to byly "zwykle" CY-300 bodajze . pozdarwiam i jeszcze raz dzieki za odp.
jaad75 - Pią 20 Kwi, 2012
ROCO, tak, to znany trick. Tylko wciąż nie możesz zrozumieć, że nie na tym polega ultraszybka fotografia. To działa tak samo, jak HSS, różnica jest taka, że zamiast długiego stroboskopu lampy systemowej, masz bardzo długi błysk wolnej lampy studyjnej. Migawka szczelinowa nie zatrzymuje prawidłowo bardzo szybkiego ruchu - przeczytaj może to:
http://www.robgalbraith.c...d=7-10053-10715
Zwróć uwagę jakie zniekształcenia powoduje próba zatrzymania szybkiego ruchu przy użyciu migawki szczelinowej na obrazku Einstein 640 vs continuous light - porównaj jak wygięte są cyfry np. 1/8000s vs 80Ws, a teraz wyobraź sobie ile światła musisz dostarczyć, żeby ten zniekształcony obraz z migawki szczelinowej uzyskać (w tricku z wyzwalaniem HSS w pewnym momencie czas działa na błysk tak samo, jak na światło zastane, czyli im krótszy czas naświetlania, tym gorzej naświetlona klatka). Poza tym w ultraszybkiej fotografii 1/8000s to często grubo za mało, by zatrzymać akcję - kilka skręconych do minimum speedlightów da zdolność mrożenia ruchu rzędu 1/40000s i często wystarczającą ilość światła. 8 speedlightów na 1/64, to tyle samo światła, co jeden na 1/8, a zdolność mrożenia ruchu, to powiedzmy 1/23000s vs. 1/5000s (konkretne dane dla SB-26).
ROCO - Pią 11 Maj, 2012
jaad75 napisał/a: | ROCO, tak, to znany trick. Tylko wciąż nie możesz zrozumieć, że nie na tym polega ultraszybka fotografia. To działa tak samo, jak HSS, różnica jest taka, że zamiast długiego stroboskopu lampy systemowej, masz bardzo długi błysk wolnej lampy studyjnej. Migawka szczelinowa nie zatrzymuje prawidłowo bardzo szybkiego ruchu - przeczytaj może to:
http://www.robgalbraith.c...d=7-10053-10715
Zwróć uwagę jakie zniekształcenia powoduje próba zatrzymania szybkiego ruchu przy użyciu migawki szczelinowej na obrazku Einstein 640 vs continuous light - porównaj jak wygięte są cyfry np. 1/8000s vs 80Ws, a teraz wyobraź sobie ile światła musisz dostarczyć, żeby ten zniekształcony obraz z migawki szczelinowej uzyskać (w tricku z wyzwalaniem HSS w pewnym momencie czas działa na błysk tak samo, jak na światło zastane, czyli im krótszy czas naświetlania, tym gorzej naświetlona klatka). Poza tym w ultraszybkiej fotografii 1/8000s to często grubo za mało, by zatrzymać akcję - kilka skręconych do minimum speedlightów da zdolność mrożenia ruchu rzędu 1/40000s i często wystarczającą ilość światła. 8 speedlightów na 1/64, to tyle samo światła, co jeden na 1/8, a zdolność mrożenia ruchu, to powiedzmy 1/23000s vs. 1/5000s (konkretne dane dla SB-26). |
Widze ze to dluzszy temat, dzieki za wszystkie informacje napewno do nich wroce gdy bede wlasnie takie zdjecia robic, i wtedy tez podziele sie spostrzezeniami, jak i jakimis samplami dzieki jeszcze raz bardzo za wszelkie info. Swoja droga kupilem tego Nissina Di866 mk 2 oraz manuala Yongnuo 560 ex bodajze.. - bardzo porzadna manualna lampa, i zestawik lamp sterowanych cyfrowo 250W do studia (2x) + remote do 1/320. a sam Nissin pod Nikona. Jak zaczne sie bawic dam znac, jeszcze raz dzieki.
Jivul - Wto 22 Maj, 2012
A czy ktoś wie/pamięta czym się różni wersja pierwsza od drugiej?
mk1 -> http://www.nissindigital.com/Di866-2.html
mk2 -> http://www.nissindigital....6mkii-spec.html
Bo tak z porównań wychodzi że tylko tym, że wersja 2 jest dostępna dla Sony, no i wersja 2 jest określona mianem flagshipowca No i oczywiście różnica w cenie 200 zł
[ Dodano: Wto 22 Maj, 2012 17:06 ]
Mhmm... pogoolałem jeszcze trochę i wychodzi na to że mkII ma metalową stopkę, ciszej się zoomuje, mały palnik może zejść niżej z mocą, i jest szerszy kąt wyświetlania LCD
w sumie funkcjonalności to dużo nie przydaje, a i tak mkI jest już w cenie budżetu + przysłowiowego dozbierania
cybertoman - Wto 22 Maj, 2012
MKII mozna sterowac z korpusu.
komor - Wto 22 Maj, 2012
Myślę, że można uznać, że MkII to wersja pozbawiona najpoważniejszych wad i niedoróbek wersji MkI. Podobnie jak w przypadku Nissina 622. Jak miałbym kupować to wolałbym wersję 2, pomimo różnicy w cenie.
Jivul - Sro 23 Maj, 2012
O ludzie jak to dobrze będąc zdecydowanym znowu nie wiedzieć co kupić
Jakoś sterowanie z korpusu mnie nie kręci, tym bardziej że 10D zdaje się tego nie obsługuje (gdzieś tam przeczytałem że to jest od 40D), a przy moich autofocusach w 25-letnich obiektywach, żaden dźwięk nie wydaje się głośny jeżeli metalowa/plastikowa stopka to taka różnica jak z bagnetami, to też dam jakoś radę... hmmm... to ma być moja pierwsza lampka...
cybertoman - Sro 23 Maj, 2012
Mialem MKI, ktora po awarii wymieniono mi w ramach gwarancji na MKII. Czy to nie odzwierciedla stosunku firmy do pierwszej wersji?
komor - Sro 23 Maj, 2012
cybertoman, niekoniecznie odzwierciedla, bo dystrybutor może po prostu nie dysponować już wersją I w magazynie.
cybertoman - Sro 23 Maj, 2012
Zepsuła sie mnie, zepsuła sie koledze (tez dostał nowa wersje). Na forum tez sporo ludzi pislalo o tej praktyce. Jak na mój gust, awaryjnosc pierwszej wersjii była wysoka. Przynajmniej pierwszych serii. A MKII sprawuje sie całkiem niezłe.
kozidron - Czw 24 Maj, 2012
komor napisał/a: | cybertoman, niekoniecznie odzwierciedla, bo dystrybutor może po prostu nie dysponować już wersją I w magazynie. |
i to jest sedno sprawy.
Koledzy z zaprzyjaźnionego studia mają cały czas kłopoty z tymi lampami a to się przegrzewa a to palnik wysiada i zabawa w serwisie, moim zdaniem szkoda czasu.
cybertoman, dlaczego nie kupisz sobie metza, jeżeli tyle błyskasz, wkrótce zarżniesz i drugą wersje nissina, to jest nieuniknione.
cybertoman - Czw 24 Maj, 2012
kozidron, Nowa wersja jak do tej pory (od września) nie sprawia żadnych problemów.
Metz był już w ogródku, już witał sie z gąską, ale pojawiła sie yn565ex i ciekawość zwyciężyła.
500 blyskow na miesiąc to nie jest dużo.
komor - Czw 24 Maj, 2012
cybertoman, czekaj, czekaj, ale gadamy o Nissinie Di866, prawda?
cybertoman - Czw 24 Maj, 2012
Tak, prawda.
|
|