|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D3000, D5000 czy Sony A330
johnb - Nie 06 Wrz, 2009 Temat postu: Nikon D3000, D5000 czy Sony A330 Witam wszystkich.
Planuję zakupić jeden z aparatów zawartych w temacie. Wcześniej miałem canon s5 is, ale niestety zepsuł się, a cena naprawy była zaporowa. Jestem amatorem, z lustrzanką będzie to mój pierwszy kontakt.
Wymieniłem tylko te trzy aparaty ponieważ mam maksimum 2200zł. ( d3000 kosztuje 2000, a330 - ok 2200, natomiast d5000 mogę kupić za około 2300 (aparat ma zrobione około 100 zdjęć i odsprzedałby mi go mój przyjaciel). Wszystkie oczywiście z kitowym obiektywem. W najbliższym czasie nie mam zamiaru rozbudowywać zestawu o kolejne obiektywy ze względu na ograniczenia finansowe. Potrzebuję również czasu, aby ogarnąć całą tą materię związaną z fotografią.
Chciałbym zasięgnąć u Was opinii na temat tych aparacików, który byłby najbardziej odpowiedni dla amatora chcącego się czegoś nauczyć oraz byłby dobry do ewentualnej późniejszej rozbudowy o kolejne szkła. Powiem tylko, że w d5000 podoba mi się uchylny LCD, który miałem w Canonie i z którego dość często korzystałem.
Z góry dzięki
mavierk - Nie 06 Wrz, 2009
Ja bym kupił d5000, tylko pomyśl o tym, że najprawdopodobniej kolega będzie miał wadliwą serię.
W drugiej kolejności d3000 jak dla mnie - malutki, świetna (moim zdaniem) matryca CCD, bez zbędnych bajerów.. no mi się podoba.
A a330 bym po prostu nie kupil
Monastor - Nie 06 Wrz, 2009
johnb, ja też na Twoim miejscu wziąłbym Nikona D5000, ale najpierw zajrzyj tutaj: http://www.optyczne.pl/21...5%9B%C4%87.html
A330 bym sobie odpuścił. To niezbyt udana puszka, zwłaszcza pod względem ergonomii. Uchwyt jest po prostu nie do zniesienia.
johnb - Nie 06 Wrz, 2009
Już się z kolegą zaznajomiliśmy z tym artykułem. Aparat ma około miesiąca, sprawdzaliśmy już po numerze seryjnym czy jest wolny od wad. Na szczęście jest.
zug - Nie 06 Wrz, 2009