|
forum.optyczne.pl
|
 |
Wolne tematy - Zestawienie zmian udzialu w rynku producetów lustrzanek
hijax_pl - Pią 11 Wrz, 2009 Temat postu: Zestawienie zmian udzialu w rynku producetów lustrzanek Właśnie coś takiego zobaczyłem tutaj ...
Dodatkowo takie zestawienie:
Rok 2006 Canon 47%, Nikon 33%, Sony 6%
Rok 2007 Canon 42%, Nikon 40%
Rok 2008 Canon 38%, Nikon 37%, Sony 13%
Wynika z tego że Canon - leci w dół i chyba to Sony tak podgryza ten torcik z tej strony...
Co Wy na to?
zug - Pią 11 Wrz, 2009
co miało taki wpływ że w 2007 Nikon podskoczył o 7%?
hijax_pl - Pią 11 Wrz, 2009
Chyba wprowadzenie D3.
Ale mi chodzi o to że widzę tu jakąś teorię spiskową. Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje?
kufel - Pią 11 Wrz, 2009
hijax_pl napisał/a: | Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje? | ja nie sądze wez pod uwage ,ze to ile dana firma sprzeda sprzeda sprzętu zależy przede wszystkim od samego kupującego.owszem dochodza jeszce inne rzeczy ,lecz jedna firma nie może cie zmusić zebys zamiast tego kupil właśnie inny aparat aparat. wg wykres powyzej to tylko staystyka.i byc moze pokazuje on efekt marektingu danej firmy.
komor - Pią 11 Wrz, 2009
Ja nie widzę teorii spiskowej. Po prostu Nikon, kiedy wyskoczył z D3 i D300, to zaczęła się nowa era, sporo profesjonalistów zaczęło się przesiadać i najbardziej stracił na tym dotychczasowy lider, czyli Canon. Trzeci, nowy gracz wcina się ogólnie, z Twojego zestawienia wynika, że Nikon też stracił w 2008 w stosunku do 2007. Sony wcina się głównie w niski segment, gdzie zarówno Canon jak i Nikon miał spory udział, więc tutaj obydwaj liderzy tracą na rzecz Sony.
hijax_pl - Pią 11 Wrz, 2009
kufel, marketing kształtuje sprzedaż. Ale mi chodzi też o to że takie dane, ze sprzedaży - interesują inwestorów. A jak już 3 rok z rzędu będzie się pogarszać to się w końcu zdenerwują. Osobiście mam nadzieje że produktami w stylu 7D Canon poprawi swój udział - przynajmniej zahamuje ten trend.
Cytat: | Ale mi chodzi o to że widzę tu jakąś teorię spiskową. Na zwiększeniu udziału Sony ewidentnie traci Canon. Czyżby Sony nie podgryzało Nikona skoro mu matryce sprzedaje? |
To oczywiste przerysowanie z mojej strony. Chodziło mi o to że te dane zmuszają do myślenia
kufel - Pią 11 Wrz, 2009
hijax_pl napisał/a: | Chodziło mi o to że te dane zmuszają do myślenia | niewatpliwie;) hijax_pl napisał/a: | kufel, marketing kształtuje sprzedaż | zgadza sie ,to mialem na mysli a co d samego wykresu, nie dziwi mnie on jakos bardzo , a to ze canon traci najwięcej to akurat ich własna wina. ktos kiedyś ładnie to opisał kilka lat dobrych wstecz canon byl liderem.robił toporne puszki,nienapakowane ficzerami itp. ale za to wyróżniające sie obrazowaniem i jakoscia wypluwanych fotek. nikon pod tym wzgledem byl w tyle ( ccd nikona vs cmos C. -> szumy) wiec ładował do swoich puszek rózne bajery -ficzery zeby puszka miala czym nadrabiać braki w jakosci zdjec. po tych kilku latach canon dalej robi toporne puszki natomiast nikon ( i reszte) dogoniła go w jakości matryc (cmos) i ciagle dodając do puszek "nowosci" . z poziomu konsumenta puszki canona mogły wydawac sie hmm, 'mniej zaawansowane".nie wiem jakiego slowa tu uzyc. cóz,jak sie okazało taka stagnacja wpłynęła na sprzedaż.
co do poziomu sprzedazy luster sony sony to wydaje mi sie ze tendencja bedzie zwyzkowa z takim marketingiem i $$$ ładowanymi w reklamy...
darekk - Sob 12 Wrz, 2009
Myślałem że Sony ma większy udział. W każdym MM czy Saturnie itp. widziałem palety z tymi aparatami opróżnione do połowy (promocje) i akcje marketingowe, reklamy. I tylko taki udział!
A gdzie są udziały Pentaxa, Olympusa.
hijax_pl - Sob 12 Wrz, 2009
Jest na tej stronie co podesłałem torcik z 2008.
Pentax 4%, Olek 5%, Panas 2%
MM - Sob 12 Wrz, 2009
darekk napisał/a: | Myślałem że Sony ma większy udział. W każdym MM czy Saturnie itp. widziałem palety z tymi aparatami opróżnione do połowy (promocje) i akcje marketingowe, reklamy. I tylko taki udział!
A gdzie są udziały Pentaxa, Olympusa. |
W typowym sklepie foto sprzedaje się głównie Canon i Nikon a o Sony prawie nikt nie pyta. W podanych przez Ciebie molochach kupuje sprzęt gawiedź bez wiedzy foto patrząca tylko na cenę i bajery dla małolatów. No i na to co poleci sprzedawca a już ustaliliśmy czemu sprzedawcy polecają to co polecają...
Klient wiedzący czego chce nie kupuje aparatu w tego typu sklepie.
darekk - Sob 12 Wrz, 2009
MM Masz rację, ale spotkałem się ostatnio w sklepach Fotojoker gdzie też pełno było ulotek Sony, na DVD leciała reklamówka Sony. Największa ekspozycja aparatów i obiektywów też należała do Sony. Jeśli chodzi o body, cały przegląd asortymentu chyba. Canona ze trzy modele (500d, 40d, 50d) i Nikona (d5000, d90 i tyle).
MC - Sob 12 Wrz, 2009
Zapraszam do FJ w Slupsku. Tam kroluje na wystawie Nikon. Maja D300s i D700, Nikkora 24-70, niedawno mieli tez 14-24. Sprzedawcy czesto maja zolte krawaty z oczywistym napisem, a z Bravii leci reklama bynajmniej nie producenta tego telewizora
MM - Sob 12 Wrz, 2009
darekk napisał/a: | MM Masz rację, ale spotkałem się ostatnio w sklepach Fotojoker gdzie też pełno było ulotek Sony, na DVD leciała reklamówka Sony. |
Masz rację. To właśnie w tej sieci sprzedawca dostaje dolę (obecnie 80 zł) od Sony za wciśnięcie klientowi aparatu tej marki.
mavierk - Sob 12 Wrz, 2009
chyba powinienem iść do FJ w takim razie do roboty, miesięczna premia w postaci 8000zł to nie jest mało...
nie wierzę w te 80zł od aparatu.
kozidron - Sob 12 Wrz, 2009
MM napisał/a: | Masz rację. To właśnie w tej sieci sprzedawca dostaje dolę (obecnie 80 zł) od Sony za wciśnięcie klientowi aparatu tej marki. |
a można zapytać o źródło informacji
ghost - Sob 12 Wrz, 2009
to nie jest jakaś tajna informacja. tak działa sprzedaż na rynku foto (a pewnie nie tylko).
mavierk - Sob 12 Wrz, 2009
no ale kurde, osiem dych? Przecież jak jedna osoba dziennie przyjdzie kupić kompakta, z chęcią weźmie takiego Soniaczka z serii W, głównie dlatego, że to fajne aparaty, nie dlatego, że ktoś im to podpowie
MM - Sob 12 Wrz, 2009
Ja pisałem o aparatach a nie kompaktach
Jerry_R - Wto 15 Wrz, 2009
MM napisał/a: | W typowym sklepie foto sprzedaje się głównie Canon i Nikon a o Sony prawie nikt nie pyta. W podanych przez Ciebie molochach kupuje sprzęt gawiedź bez wiedzy foto [...] Klient wiedzący czego chce nie kupuje aparatu w tego typu sklepie. |
MM, masz racje, tyle, ze te wykresy nie pokazuja wyborow klientow, ktorzy wiedza, czego chce, ale ogolu...
A to z kolei bedzie mysle mialo wplyw w najblizszym czasie na decyzje "ksiegowych", ktorzy decyduja o tym co wychodzi nowego...
7D jest z pewnoscia odpowiedzia na to co sie dzieje... Dziekujemy Ci Sony
|
|