| 

| 

|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Pomagamy w wyborze obiektywu - teleobiektyw do Pentaxa K200D

adamrzezacz - Sob 12 Wrz, 2009
 Temat postu: teleobiektyw do Pentaxa K200D
 Witam. Już jakiś czas temu kupiłem swoją pierwszą lustrzankę Pentaxa K200D. Teraz chciałbym zacząć się rozwijać i popróbować czegoś nowego.
 Głównie interesuje mnie fotografia ludzi.

Chciałbym kupić nowy obiektyw w granicach 50-200mm. Myślę, że coś takiego będzie najodpowiedniejszym wyborem (fotografia ludzi).
 Planuję przeznaczyć na ten cel od 500zł do około 1500zł.

Póki co znalazłem jeden obiektyw, który jest tani i ma dobre opinie:
 Pentax SMCP-DA 50-200 f/4-5.6 ED Autofocus
 http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/86428

Nie ukrywam, że jestem kompletnie zielony w temacie. Czytałem trochę artykułów, testów, forum itp., ale od nadmiaru informacji mam kompletny mętlik. Będę wdzięczny za każdą pomoc i rady odnośnie doboru obiektywu
   mavierk - Sob 12 Wrz, 2009

50/1.4 do fotografii ludzi byłby najciekawszy w cenie do 1500zł

Dzięki za sugestię co do stałki!
   Trochę poszukałem i znalazłem coś takiego:

- Pentax smc P-FA 50 mm f/1.4
 lub
 - Falcon 85mm f/1.4

Dobry wybór? Czy polecacie coś innego?
 lupo57 - Sob 12 Wrz, 2009

- Falcon 85mm f/1.4  to dobry wybór, ale nie zapominaj że to szkło manualne
 Sunders - Sob 12 Wrz, 2009

Jeden i drugi jest dobry.Nie wiem czy wiesz, że falcon nie ma autofokusa/ostrzenie tylko manualne/.
 Ja wolałbym pentaxa ze względu na solidniejsze wykonanie i AF.

Przejrzałem jeszcze kilka modeli o podobnych parametrach i wydaje mi się, że jednak Pentax SMCP-FA 50 f/1.4 będzie dobrym wyborem.

Przeszukałem kilka serwisów typu skapiec i mam jeszcze jedno pytanie. Skąd tak ogromna różnica cen?

http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/86412
 http://www.ceneo.pl/128724

Bezpiecznie jest kupić tam gdzie najtaniej? Trochę mnie dziwi, że ceny w poszczególnych różnią się o kilkaset złotych.
 mavierk - Sob 12 Wrz, 2009