|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe lustrzanki - Nowa platforma Hartblei dla naszych szkieł
AM - Wto 15 Wrz, 2009 Temat postu: Nowa platforma Hartblei dla naszych szkieł Hartblei znowu zaprezentowal cos ciekawego :
http://www.hartblei.de/en/hartbleicam1.htm
Polaczenie Horsemanowych Digiwide i DigiFlex. Choc ja bym to nazwal mini Sinar arTec.
Montujemy dowolne szkla 35mm, ktore zamontujemy na Canona EOS, ale omija nas problem lustra - czyli Nikonowskie super stalki szerokokatne, Heliary voigtlandera w bagnecie F czy super stalki FD.
Reklamuja, ze TS-E dzialaja. Migawka pokrywa format 645 - FD 85L kryje prawie caly ten format, minimalna winieta.
Optyczni, dajcie newsa!
hijax_pl - Wto 15 Wrz, 2009
Nooo. całkiem całkiem fajoski pomysł
komor - Wto 15 Wrz, 2009
Kosmos. Niemcy lubią takie ekwilibrystyki Ale nie do końca rozumiem zastosowania tego:
1. Kanonierskie/nikoniarskie super-tele podpięte pod cyfrowy tyłek - czy pole obrazowe obejmie całą matrycę MF, nawet jeśli to będzie ta skundlona, mniejsza niż prawdziwa? No i jaka korzyść wtedy ze średniego formatu, jeśli w ISO wyższych niż 200 raczej 1Ds czy D3x pobije jakością średni format? Czy są jakieś, bo ja wiem, studyjne czy plenerowe zastosowania super-tele dla statycznej fotografii bez AF, na ISO 100-200?
2. Czy te super-szerokie obiektywy, dostępne tylko dla formatu 35 mm, jak piszą na stronie Hartblei, pokryją też matrycę MF?
AM - Wto 15 Wrz, 2009
komor napisał/a: | Czy te super-szerokie obiektywy, dostępne tylko dla formatu 35 mm, jak piszą na stronie Hartblei, pokryją też matrycę MF? |
14mm na 35mm daje wieksze katy niz 645 na filmie ze szklem 23mm - a to najszersze szklo na MF.
17TS-E z pewnoscia pokryje wiekszosc cyfrowych scianek.
Pytanie o zastosowania - to troche jak z M9. Wszystko mozna zrobic D3x, ale chodzi o charakter i komfort pracy. Jednak to co mnie urzeka w tym to polaczenie z Canonem.
Mamy solidny zestaw z wysokiej jakosci cyfrowa scianka i niezlymi szklami. Ale w razie czego zabieramy te dwa TS-y, 1ds i mozemy robic niezle fotki tez z reki.
komor - Wto 15 Wrz, 2009
AM napisał/a: | 14mm na 35mm daje wieksze katy niz 645 na filmie ze szklem 23mm |
Ale ja się nie pytam o kąty tylko o pole obrazowe. Bo jeśli na matrycy MF dostaniemy obrazek wielkości 35 mm i dookoła piękną winietę to zamiast inwestować w ten wynalazek Hartblei (który pewnie też tani nie jest) to lepiej sobie 5DII/1Ds czy D700/D3/D3x dokupić?
AM - Wto 15 Wrz, 2009
komor napisał/a: | Ale ja się nie pytam o kąty tylko o pole obrazowe. Bo jeśli na matrycy MF dostaniemy obrazek wielkości 35 mm i dookoła piękną winietę to zamiast inwestować w ten wynalazek Hartblei (który pewnie też tani nie jest) to lepiej sobie 5DII/1Ds czy D700/D3/D3x dokupić? |
Ale tu chodzi o to, zeby kupic tanie 14mm i powiedzmy 20mm, te kamere i miec duze katy zamiast wykosztowywac sie na drogiego Rodenstocka 23mm.
Teraz pytanie czy wolimy te kamere do naszej cyfrowej scianki czy nowa kamere z matryca w srodku. W pierwszym wypadku mozemy czesto zyskac pare stopni bo pole krycia zalezy od szkla, a w 5D matrycy nie powiekszymy.
No i mozemy zawsze pobajdurzyc o plastyce i takich tam.
Tutaj FD 85L na filmie 645 : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/771979/1
|
|