forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Phase One Achromatic Plus

AM - Nie 18 Paź, 2009
Temat postu: Phase One Achromatic Plus
http://www.luminous-lands...chromatic.shtml

Teraz tylko czekac na taka wersje P65+ i zestaw filtrow do przepuszczania koloru.

komor - Nie 18 Paź, 2009

O, proszę. Pamiętam jak z rok czy dwa lata temu marzyliśmy o czymś takim na forum. :) Ale ten Achromatic to jednak trudny produkt, z tego co piszą, bo bardzo uniwersalny – nie filtruje ani UV ani IR, więc żeby sensownie użyć trzeba się wyposażyć w odpowiednie filtry. To oczywiście żadna przeszkoda, jak już się wyda tyle pieniędzy na cyfrowy tyłek i ma się już coś z przodu tego tyłka…
Ciekawe są te aspekty jakościowe, o których piszą, czyli selekcja pod względem bad-pikseli i bad-rows - o tym ostatnim to nawet nie słyszałem, że się dopuszcza. :shock:

mszczyrek - Pon 26 Paź, 2009

Co ciekawe, patrzac na cropy z Luminous Landscape przyrost jakosci po usunieciu filtru Bayera nie jest tak duzy jak sie spodzeiwalem. Filtr AA wydaje sie miec znacznie wiekszy wplyw.
papatki - Pon 26 Paź, 2009

po zastosowaniu kolorowych filtrów jakość będzie znacznie wyższa niż w przypadku kamery z maską bayera (ale, to żadne odkrycie). Zastanawiające jest niskie moim zdaniem QE kamery. Myślę, że sporo zeżarła ABG, w końcu głupio by było gdyby kamera bloomiła ;)
Ogólnie jestem pod wrażeniem tego, że ktoś zdecydował się wypuścić taką kamerę na rynek konsumencki, choć kogoś kogo stać na ściankę w tym segmencie może sobie na takie wariactwo pozwolić. 41tys $ to jednak zdecydowanie zbyt dużo, w sumie biorąc pod uwagę, że można sobie kupić np. specjalizowaną monochromatyczną kamerkę (FF) którą wprawdzie można obsługiwać wyłącznie przez kompa ale w 1/4 tej ceny to jednak ta oferta nie jest niczym specjalnym...

AM - Pon 26 Paź, 2009

papatki napisał/a:

Ogólnie jestem pod wrażeniem tego, że ktoś zdecydował się wypuścić taką kamerę na rynek konsumencki, choć kogoś kogo stać na ściankę w tym segmencie może sobie na takie wariactwo pozwolić. 41tys $ to jednak zdecydowanie zbyt dużo, w sumie biorąc pod uwagę, że można sobie kupić np. specjalizowaną monochromatyczną kamerkę (FF) którą wprawdzie można obsługiwać wyłącznie przez kompa ale w 1/4 tej ceny to jednak ta oferta nie jest niczym specjalnym...

Moglbys jednak wskazac cos konkretnego, co moze konkurowac z ta scianka?

papatki - Pon 26 Paź, 2009

nie pisałem o ściance a o kamerze do zastosowań naukowych, to dwa zupełnie różne produkty. Biorąc pod uwagę zaawansowaną konstrukcję takiego urządzenia i małą mobilność nie da się konkurować tym dwóm produktom, a przynajmniej nie pod względem mobilności. Z drugiej jednak strony taka kamera kosztuje 1/4 ceny - ma wbudowane koło filtrowe i hmmm schładza się do -40st poniżej otoczenia, więc komuś (np takiemu jak ja) może przyjść do głowy sprawdzenie jak to działa w dzień :) ahaaaaa - no i jak już wspominałem ma koło filtrowe więc da się robić coś co się nazywa LRGB, lub RGB (w pełnej rozdzielczości matrycy) - no chyba, że model żyje i się rusza :)
AM - Pon 26 Paź, 2009

To jaki jest sens mowic, ze cos jest tansze skoro jest calkowicie czym innym.

Ta scianka wlasnie ma fantastyczna zalete - usuniecie etapu interpolacji koloru. W fotografii UV/IR to bardzo wazne.

papatki - Pon 26 Paź, 2009

a jest sens mówić o ściance, której sprzeda się pewnie na świecie kilkanaście sztuk?
Co do koloru to przyjacielu nie będzie tak wesoło jak się wydaje. Po pierwsze nie słyszałem o żadnym producencie filtrów którzy robili by je w rozmiarze umożliwiającym na stosowanie jako naobiektywowe, największe z tych naprawdę dobrych to zdaje się 50x50mm a zestaw kosztuje 1200$.
W zależności od tego jak szeroki zakres światła przepuszcza taki filtr w przypadku stosowania go jako naobiektywowy dochodzą dodatkowe problemy w postaci różnorakich winiet, a co najważniejsze gdyby chcieć robić z takich filtrów kolorowe zdjęcia po zmianie filtra potrzebne jest ponowne przeostrzenie obrazu. W sumie gdyby tak wszystko zreasumować to, myślę, że realnie robienie koloru jest równie skomplikowane jak z kamery o której wspominałem.
No i teraz wracając do tego do czego taka ścianka - czy wyłącznie do IR? za 42tys $? Nawet z tego testu wynika, że różnica pomiędzy b&w a kolorową matrycą nie jest w tym przypadku oszałamiająca w jakości uzyskanego detalu. Owszem zakres tonalny będzie lepszy, lepiej też kamera będzie pracować w gorszych warunkach (nie przycinana przez filtry rgb).
Tylko ten price to szaleństwo....

AM - Pon 26 Paź, 2009

papatki napisał/a:
a jest sens mówić o ściance, której sprzeda się pewnie na świecie kilkanaście sztuk?

Musisz miec niezle rozeznanie na rynku MFDB. Wliczyles mnie w te kilkanascie sztuk?
Mnie niestety ten rozmiar nie interesuje. Wolalbym kwadrat 36 albo 645.

Ja koloru nie chcialbym robic na takiej sciance, nie wiem skad to przypuszczenie.

Mowilem o interpolacji koloru bo to ona w para-konsumenckich rozwiazaniach UV/IR najlepiej niszczy efekt. I wlasnie w tej fotografii ostrosc obrazu jeszcze wzrosnie.

Co do ceny - patrzac na pozostale akcesoria to nie jest spora. Kryjace ledwie FF makro 60/4 coastala kosztuje $5k. Cena Alpy Metric tez potrafi poszybowac w gore. Zreszta brak rozsadnej konkurencji. MegaVision 16MP kosztuje $12k a juz swoje jest na rynku.

Tez bym wolal, zeby wolali mniej niz poltora raza tyle za "zdjecie filtrow".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group