forum.optyczne.pl

Lampy błyskowe i oświetlenie - Zdjęcia aut w nocy - w jaki sposób "doświetlić? (580EX

dretan - Pią 30 Paź, 2009
Temat postu: Zdjęcia aut w nocy - w jaki sposób "doświetlić? (580EX
Jestem bardzo początkujący w temacie strzelania ze światłem innym niż słoneczne. Ja potrzebuję strzelać fotki samochodom (przód, tył, silnik, bagażnik) a wszystko to w nocy.

Jako iż efekty z użyciem wbudowanej lampy są FATALNE (jak na mój gust)

zaopatrzono mnie wczoraj w 580EX II.

Nie powiem ale efekt mnie lekko rozczarował (z racji braku doświadczenia i wiedzy) o pełnym wykorzystaniu 580EX II. Nie widzę po prostu WIĘKSZEJ różnicy między strzałami z wbudowanej a 580EX w automacie.

Niestety nie ma opcji by dokupić drugą lampę. Jest opcja by kupić parasol. Pytanie tylko czy to zda egazmin? Ewentualnie w jaki inny sposób poprawić "doświetlenie" aut? Czy po prostu z jedną lampą lepiej się nie da? A może zupełnie mnie ktoś skieruje na inny tor?

jaad75 - Pią 30 Paź, 2009

Jeśli będziesz strzelał na wprost, to efekty nie będą szczególnie różnić się od tych z lampy wbudowanej... Na początek strzelaj w sufit - da Ci to dość naturalne światło zbliżone do tego z lamp podsufitowych, ale dużo jaśniejsze. Jeśli chcesz mieszać światło zastane i błyskowe, to w tym przypadku (jarzeniówki) będziesz zmuszony użyć filtrów korygujących. Na kombinowanie ze światłem poza stopką, parasolkami itp. jeszcze przyjdzie czas - jak narazie rozumiem, że przede wszystkim chodzi Ci o ostre, przyzwoicie naświetlone zdjęcia...
FotoTomek - Pią 30 Paź, 2009

A może pomyśl o użyciu statywu i dłuższych czasach naświetlania. Wtedy będziesz mógł lepiej wykorzystać światło zastane.
dżony - Pią 30 Paź, 2009

ja polecam zrobić tak:
aparat na statyw, lampą bijesz na wprost ale przymykasz maksymalnie przysłonę i wydłużasz czas np na 1Sekundę :)
doświetlone perfekto i wygląda naturalnie :)