forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - rozważania nad 1d mark II

as... - Nie 08 Lis, 2009
Temat postu: rozważania nad 1d mark II
Bardzo męczy mnie temat 5d I czy 1d mark II..

Za 1d mark II przemawia:
45 punktowy pomiar światła

Jak to się ma w praktyce, przyznam próbowałem parę razy 5d i jego af odpowiada poziomem af z 350d.

Myślę nad zakupem 1d mark II z przebiegiem ok. 45k pstryknięć używanym tylko w studio z pewnego źródła. (cena 5-6k pln jeszcze nie ustalona, nie jest to okazja tylko pewność sprzedającego)

Jestem totalnym amatorem :) , który jednak chce mieć w końcu lustrzankę trochę lepszą od obecnych amatorskich na rynku.
Czy moja szklarnia którą posiadam 17-40L i 70-200L (oba f4) wykorzystam możliwości af 1d mark II???

Czy af w 1d marku będzie się sprawdzał ze szkłami f4???
czy nie trzeba będzie posiadać szkieł f2.8 bądź jaśniejszych?

Czy ktoś ma tutaj z obecnych i używa 1d mark II
A jeśli tak to jakie opinie o tym profi sprzęcie.

**
http://fotopolis.pl/index.php?n=1702

zaczerpnięte z konkurencji

krisv740 - Nie 08 Lis, 2009

1dmkII nie ma 45 punktowego pomiaru światła tylko af.... :cool:

pomiar światła jest 21 strefowy?
nawet nie wiem... :oops: , choć mam ... :razz:

ok! już sprawdziłem... 21 stref pomiaru... :mrgreen:

co do 1dmkII af działa dużo lepiej niz w 50d..., a tym samym odnoszę wrażenie, że lekko lepiej niż w 7d mimo ,że ten posaiada wszystkie krzyżowe...

według mnie każde szkło podpięte pod to body dostaje "kopa" - zdziwiło mnie zachowanie nawet 28-135 w ciemnym pomieszczeniu - duuuuuuzo lepiej niż na 50d - o 30d nie wspominając /choć pomiędzy tymi ostatnimi już tak dużej różnicy nie ma.../

jak dla mnie 1dmkII to dużo lepszy wybór niż 7d - taniej, szybciej, mobilniej...
dlatego mam i co najmniej przez rok /do spadku cen 1dmkIV/ nie zamierzam go zmieniać...

co do 1dmkII - jakoś nie mam przekonania z powodu byłych problemów z af i opinii mojego brata o głośności pracy migawki - dużo głośniej niż w mkII....