forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - System z Nikonem D300(s) czy Canonem 7D

prezio - Wto 10 Lis, 2009
Temat postu: System z Nikonem D300(s) czy Canonem 7D
Zamierzam wejsc w system ale wstepnie zastanawiam sie w jaki - wejscie teraz wiaze sie z pozostaniem na wiele lat.
Cenowo wypadaja podobnie - tym bardziej ze czesc obiektywow bede kupowal w HongKongu. Zastanawiam sie jeszcze nad Sigma - ale w obu systemach ceny takie same (prawie)
Zakres pracy - w wiekszosci tylko dla siebie: Przyroda, portrety. Od czasu do czasu Wesela - ale tylko od czasu do czasu.

Nikon D300(s) +
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Nikon Nikkor 35mm f/1.8G AF-S DX
- Nikon Nikkor 85mm f/1.8D AF
- Lampa blyskowa Nikon SB-900
+ pierscienie posrednie (zestaw) + Telekonwerter 1.4x/1.7x
(Jeszcze sie zastanawiam nad telekonwerterem - jezeli nie kupie to wtedy zamiast 85mm kupie 50mm)


Canon 7D +
- Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
- Canon EF 35mm f/2
- Canon EF 85mm f1.8 USM
- Lampa blyskowa Canon Speedlite 580EX II
+ pierscienie posrednie (zestaw) + Telekonwerter 1.4x
(Jeszcze sie zastanawiam nad telekonwerterem - jezeli nie kupie to wtedy zamiast 85mm kupie 50mm)

Co sadzicie?

mnich - Wto 10 Lis, 2009

prezio, piękny zestaw w nikonie sobie stworzyłeś.
Taki brałbym w ciemno, świetny zakres ogniskowych.
ale zamiast 85 mm i pierścieni oraz telekonw. brałbym 105 VR micro.

Sunders - Wto 10 Lis, 2009

Ja wziąłbym canona, ale z 17-55/2,8IS USM+70-200/4L+85/1,8 USM+TCx1,4+Speedlite 580EX II.
hijax_pl - Wto 10 Lis, 2009

prezio, po zsumowaniu uwag dot szkieł mnicha i Sundersa po prostu... rzuć monetą...

W nikonie to te telekonwertery to do którego z obiektywów?

prezio - Wto 10 Lis, 2009

hijax_pl napisał/a:
prezio, po zsumowaniu uwag dot szkieł mnicha i Sundersa po prostu... rzuć monetą...

W nikonie to te telekonwertery to do którego z obiektywów?


Do stalek: 35, 85 - przedewszystkim

[ Dodano: Wto 10 Lis, 2009 22:54 ]
mnich napisał/a:
prezio, piękny zestaw w nikonie sobie stworzyłeś.
Taki brałbym w ciemno, świetny zakres ogniskowych.
ale zamiast 85 mm i pierścieni oraz telekonw. brałbym 105 VR micro.


Ciekawa propozycja.
A co myslisz o Nikkor 60mm f/2.8D AF Micro - fakt bez VR

Sunders - Wto 10 Lis, 2009

prezio napisał/a:
Do stalek: 35, 85 - przedewszystkim

Z tymi obiektywami TC nie współpracują.

krzys13k - Wto 10 Lis, 2009

prezio, nie znam tych szkieł (oprócz 70-300), ale rzucił mi się w oczy w Canonie brak szerokiego kąta. Te szkła zaczynają się od 28mm, a do krajobrazu może przydać się szerszy kąt.
mnich - Wto 10 Lis, 2009

PS: tel konwerter podepniesz tylko pod takie obiektywy jak AF-S 70-200 2.8, o podpięciu do 70-300 możesz zapomnieć...



osobiście wolałbym 105 mm do makro i do portretu niż 60 mm
- większy dystans w makro, i wąsko w portrecie :)

hijax_pl - Wto 10 Lis, 2009

prezio napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
prezio, po zsumowaniu uwag dot szkieł mnicha i Sundersa po prostu... rzuć monetą...

W nikonie to te telekonwertery to do którego z obiektywów?

Do stalek: 35, 85 - przedewszystkim


To polecam przyjrzenie się takiemu dokumentowi ftp://ftp.nikon-euro.com/...v/LCM_EN_18.pdf

Co prawda jest zaje... duży, ale generalnie da się wyczytać że te nowe telekonwertery są dedykowane do 105/2.8VR (ale bez af) 70-200/2,8 i stałki supertele >=300

No chyba że pisałeś o konwerterach kenko...

lupo57 - Sro 11 Lis, 2009

prezio w Twoim zestawie canona brak szerokiego kąta !!! wg. mnie to dość istotna kwestia i obiektyw C28-135 IS zastąpiłbym C17-55/2,8 IS lub C17-40 4 L lub nowym 18-135 IS.

PS. A tak na poważnie to bym wybrał nikona :cool: :mrgreen:

kozidron - Sro 11 Lis, 2009

prezio, odpuść te tele konwertery a już używanie 50+konwerter 1.4 żeby mieć coś na wzór 85 to mija się z celem( i czy to w ogóle jest możliwe ?). Mogę zrozumieć jeszcze taką zabawę przy tele bo brakuje kasy na coś dłuższego i się podpina to do jakiegoś 70-200 ale pod taką ogniskowa jak 50-tka to już mordowanie jakości.

Sunders napisał/a:
Ja wziąłbym canona, ale z 17-55/2,8IS USM+70-200/4L+85/1,8 USM+TCx1,4+Speedlite 580EX II.


święta prawda i bardzo dobry zestaw - popieram !!!

Wróbel EOS - Sro 11 Lis, 2009

Napiszę krótko. Canon ale z 17-55 2.8 i 70-200/4.
goltar - Sro 11 Lis, 2009

Canon 7D +
- Canon EF 17-55mm f/2.8 IS USM
- Canon EF 85mm f1.8 USM
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 IS USM L lub polecany 70-200 f/4 jeśli nie potrzebujesz ogniskowych z zakresu 300-400.
- Lampa błyskowa Canon Speedlite 580EX II
Daruj sobie konwertery. 17-55 zastąpi Ci stałke 35mm f/2 która i tak jest użyteczna od f/2.8. Lukami w ogniskowych 55-85-100 także nie trzeba się przejmować, w praktyce tego się nie odczuje. Jak kasy starczy to warto jeszcze pomyśleć o stałce makro do przyrody.

Wersja dla Nikona:
Nikon D300(s) +
- Nikon Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Nikon Nikkor 85mm f/1.8D AF
- Lampa blyskowa Nikon SB-900

Za Canonem przemawia szkiełko 100-400 i 70-200 f/4 których w ofercie Nikona nie ma, za to za Nikonem Nikkor 70-300 VR i Nikkor 17-55 które są lepsze niż Canonowskie odpowiedniki.

prezio - Sro 11 Lis, 2009

Nikon D300(s) +
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM
cena okolo - 10750 w Polsce - a HK badz USa - 9800

A to w drugim rzucie jak kasa splynie:
- Nikon Nikkor 105mm f/2.8G AF-S VR Micro


Canon 7D +
- Canon EF-S 17-55 F2.8 IS USM
- Canon EF 70-200mm f/4L USM (bez ISa)
- TC 1,4
Cena 13030 - w US badz HK - 11630

Lamp nie wpisalem bo to oczywiste
I co z tym zrobic? Nikon wypada 2k mniej wiec zostaje kaska na dodatkowe obiektywy a nawet na 105 VR Macro - hmmmmm

[ Dodano: Sro 11 Lis, 2009 12:07 ]
goltar napisał/a:
...
- Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 IS USM L lub polecany 70-200 f/4 jeśli nie potrzebujesz ogniskowych z zakresu 300-400.
- Lampa błyskowa Canon Speedlite 580EX II
Daruj sobie konwertery. 17-55 zastąpi Ci stałke 35mm f/2 która i tak jest użyteczna od f/2.8. Lukami w ogniskowych 55-85-100 także nie trzeba się przejmować, w praktyce tego się nie odczuje. Jak kasy starczy to warto jeszcze pomyśleć o stałce makro do przyrody.

100-400 zje moje fundusze

goltar napisał/a:
Wersja dla Nikona:
Nikon D300(s) +
- Nikon Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Nikon Nikkor 85mm f/1.8D AF
- Lampa blyskowa Nikon SB-900

Podobnie myslalem jednakze zamiast Nikon Nikkor AF-S DX 17-55 mm f/2.8G dokupic Sigme jak w poprzednim poscie - Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM (ewentualnie Tokina AF 16-50mm f/2.8 AT-X Pro DX)
Przejrzałem testy i zle nie wypada

lupo57 - Sro 11 Lis, 2009

w zestawie niconowym dublujesz obiektywy wg mnie sigma albo nikon i do tego dedykowane szkło do macro np wspomniany przez Ciebie nikkor 105 VR
prezio - Sro 11 Lis, 2009

Juz chyba znalazlem swoj zestaw - co sadzicie
Nikon D300(s) +
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM
- Sigma AF 105mm F2.8 EX macro DG
Calosc W US okolo (body w Polsce) 12700 z Lampa

mnich - Sro 11 Lis, 2009

prezio napisał/a:
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
to ten obiektyw możesz sobie odpuścić masz przecież sigmę
prezio - Sro 11 Lis, 2009

lupo57 napisał/a:
w zestawie niconowym dublujesz obiektywy wg mnie sigma albo nikon i do tego dedykowane szkło do macro np wspomniany przez Ciebie nikkor 105 VR

Zgadza sie ale tylko dlatego ze sigma jest jasna i bez stabilizacji
Zamiast 10 VR nikona mysle o 105 Sigmy (niestety tez bez stabilizacji)
Dublowanie jest tylko dlatego ze Stabilizacje potrzebuje na przyrode i krajobrazy a jasne swiatlo przedewszystkim do portretow.
Jeszcze mysle zeby zamienic 16-85 i obie sigmy na jeden w zakresach 18-70 z VR i 2.8 ale nie widze nic ciekaweg

[ Dodano: Sro 11 Lis, 2009 12:30 ]
mnich napisał/a:
prezio napisał/a:
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
to ten obiektyw możesz sobie odpuścić masz przecież sigmę

Tak tylko ze Sigma nie ma stabilizacji a nie ukrywam nie mam wprawionej reki tak zeby sobie to odpuscic.
Chyba ze kupie cosik tanszego jak 18-105 VR

Sunders - Sro 11 Lis, 2009

prezio, rozpatruj teraz samą szklarnię, bo ceny d300s i 7d są obecnie/w Polsce? zbliżone.
Zamiast nikkora 16-85 i sigmy 18-50/2,8 lepiej już zakupić nikkora 17-55/2,8 chociaż trzeba dołożyć ok.1400pln :???: Wtedy ceny tych zestawów mniej więcej się wyrównają.
Może zmodyfikuj zestaw z 7d na taki:
canon 17-55/2,8IS USM
canon 100-400/4,5-5,6L IS USM
Dołożysz ok. 2000pln do tego, któty rozważałeś, ale powiększy Ci się zakres ogniskowych i obejdziesz się bez TC.

mavierk - Sro 11 Lis, 2009

prezio napisał/a:
Zamiast 10 VR nikona mysle o 105 Sigmy (niestety tez bez stabilizacji)
zamiast 105 nikkora zrezygnuj z 16-85 i za zaoszczędzoną kasę kup 105/2.8VR, albo wymień i Sigmę 18-50 i 16-85VR na Nikkora 17-55/2.8 :)
Sunders - Sro 11 Lis, 2009

mavierk napisał/a:
wymień i Sigmę 18-50 i 16-85VR na Nikkora 17-55/2.8

Co do tego jesteśmy zgodni :smile:

mavierk - Sro 11 Lis, 2009

a co do wymiany 16-85VR + 105/2.8 na 105/2.8VR nie? to też dobra opcja :)
prezio - Sro 11 Lis, 2009

Canon z ladnymi oczkami wychodzi poza moj zakres juz.
Co do nikosia to mam 2 opcje:
1. D300
- Nikon 105 VR F2.8
- Nikon 18-105 mm f/3.5-5.6 AF-S VR DX ED
- Nikon70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S

2. D300
- Nikon70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Nikon Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX Zoom

Ktory ?

mnich - Sro 11 Lis, 2009

prezio, zdecydowanie drugi :)
prezio - Sro 11 Lis, 2009

Czy roznica w cenie okolo 3000 odzwierciedla jakosc pomiedzy tymi dwoma obiektywami ?

Nikon Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX Zoom

Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM

Na testachy PhotoZone wypadaja w miare dobrze obydwa

007areka - Sro 11 Lis, 2009

...odzwierciedla.
prezio - Sro 11 Lis, 2009

Kurna - ciezki wybor - gdyby nie ograniczenie kasy nie b ylo by tak zle
jest jeszcze jedna opcja
1. D300
- Nikon 105 VR F2.8
- Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM
- Nikon70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S

Wszystko sie kreci w okolicy ceny 12k - niestey nie mam wiecej ;(

magiczny - Sro 11 Lis, 2009

moze pomysl nad tamrone 17-50 f/2.8 VC?
masz swiatlo, jest niezly optycznie, masz stabilizacje.
gorszy od nikkora, lepszy od sigmy.

hijax_pl - Sro 11 Lis, 2009

prezio, skoro tyle kasy to proponuję D700 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-300VR + 105/2.8VR
veenee - Sro 11 Lis, 2009

hijax_pl napisał/a:
nowe telekonwertery są dedykowane do 105/2.8VR (ale bez af) 70-200/2,8 i stałki supertele >=300


w 105 VR AF dziala zarowno z TC 1.4 jak i z 1.7 - sprawdzone :mrgreen:

hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009

veenee, być może, nigdy nie sprawdzałem. Nie widzę sensu dokręcania konwertera do tego typu szkiełek ;)
prezio - Czw 12 Lis, 2009

hijax_pl napisał/a:
prezio, skoro tyle kasy to proponuję D700 + 50/1.4 + 85/1.8 + 70-300VR + 105/2.8VR

Kupujac body w PL a reszte w US to przekracza moj budzet - c.a. 15k

jarecki_jg - Pią 13 Lis, 2009

Ja z mojej Sigmy 18-50/2.8 HSM jestem bardzo zadowolony.

Polecam więc zestaw. który mam stopce oczywiście jak kto woli z puszka D300s.


Ja przymierzam się do zakupu dodatkowo D700 + 24-70 i sprzedaniu 18-50, ale nie dlatego ze jest zły tylko po prostu będzie zbędny.
Jak na razie nie wychodzi mi opcja rozbudowy systemu. Wiec ciesze się z tego co mam, a uważam ze jest naprawdę nieźle i jakoś dobrze rade sobie daję.

Niestety nie było dinegów na 70-200 VR stad alternatywą była adekwatna Sigma ale bez stabilizacji, analogicznie z 17-55 Nikkora, który został zastąpiony przez Sigmę 18-50/2.8 HSM. Szkła wróciły z kalibracji i naprawdę nie mam nim nic do zarzucenia i na pewno nie są to półśrodki !!!

Wiec:
S10-20 HSM - krajobraz i reporterka
S18-50/2.8 HSM - uniwerslany zoom
S70-200/2.8 HSM - sport, portret, reporterka
N35/1.8 - reporterka w pomieszczeniach

Polecam zastanowic sie nad zestawem zbliżonym do mojego, a miesci się on w założonej do wydania kasie.

Pozdrawiam.

veenee - Pią 13 Lis, 2009

hijax_pl napisał/a:
veenee, być może, nigdy nie sprawdzałem. Nie widzę sensu dokręcania konwertera do tego typu szkiełek ;)


1.7 moze nie ma sensu, ale po zalozeniu 1.4 masz 150mm f4 ze stabilizacja - calkiem fajne szklo do focenia bardziej "nerwowych" bugow... :wink:

komor - Pią 13 Lis, 2009

prezio, generalnie to Twoja pierwsza propozycja to są mocne puszki plus takie nieco fajansiarskie szkła. Wszystkie propozycje kolegów sprowadzały się do proponowania lepszych szkieł i likwidowania dubli. Skoro mimo wszystko kasa ogranicza to pomyśl o Nikonie D90 lub Canonie 50D a zaoszczędzoną kasę przełóż na te szkła, które Ci chłopaki proponują? Skoro piszesz, że jesteś amatorem i boisz się szkieł bez stabilizacji to czemu celujesz w takie drogie puszki jak D300s czy 7D?
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009

veenee napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
veenee, być może, nigdy nie sprawdzałem. Nie widzę sensu dokręcania konwertera do tego typu szkiełek ;)


1.7 moze nie ma sensu, ale po zalozeniu 1.4 masz 150mm f4 ze stabilizacja - calkiem fajne szklo do focenia bardziej "nerwowych" bugow... :wink:


No cóż.. Może i masz rację. Ciekawe jak się to ma do 70-300VR ;)

veenee - Pią 13 Lis, 2009

"nie ma sie" w ogole :razz: choc gdzies tam czytalem o stracencach zakladajacych TC na 70-300...
prezio - Pią 13 Lis, 2009

komor napisał/a:
prezio, generalnie to Twoja pierwsza propozycja to są mocne puszki plus takie nieco fajansiarskie szkła. Wszystkie propozycje kolegów sprowadzały się do proponowania lepszych szkieł i likwidowania dubli. Skoro mimo wszystko kasa ogranicza to pomyśl o Nikonie D90 lub Canonie 50D a zaoszczędzoną kasę przełóż na te szkła, które Ci chłopaki proponują? Skoro piszesz, że jesteś amatorem i boisz się szkieł bez stabilizacji to czemu celujesz w takie drogie puszki jak D300s czy 7D?

Masz racje.
Powiem tak - to ze napisalem ze jestem amatorem to tylko dlatego ze nie zajmuje sie tym na codzien i nie profesjonalnie.
Z fotografia jestem zwiazany juz dosc dlugo jeszcze za czasow poczciwego Zenitha TTL ;)
Rowniez w swoim dorobku mialem wlasna ciemnie w domu;)
Co do puszek jak najbardziej sa w pewnym sensie na wyrost - ale to nie dlatego ze mi sie tak podoba ale dlatego ze nie planuje narazie w przyszlosci jakichkolwiek updatow.
Co do szkielek 16-85 i 70-300 - tak jak nazwales je fajansiarskie - sa dla codziennego uzytku - czyli jak ktos juz nazywal spacerzoomki
co do reszty interesuje mnie swiatlo ale zdecyduje sie na stalki - to mi jest potrzebne do portretow i makro.
Nie chce inwestowac w szkla ca 5 czy 6 tys. bo :
1. Nie zwroca mi sie - nie bede uzywal zawodowo.
2. Nie jestem na takim wysokim poziomie profesjonalizmu.
3. Uwazam ze inwestowanie w szkla po 5 czy 6 tys. musi byc naprawde umotywowane wieloma rzeczami (przynajmniej zarobkowymi).
Co do fajansiarskich oczek - no coz. Bardziej mnie interesuje zakres i mozliwosci w stosunku do ceny.
Ogladam testy na optyczne i photozone i nie ukrywam ze kazde szkielko ma dobre oceny wiec dla mnie OK.
Puszke kupuje sie na dluzszy okres a szkielka zaqwsze mozna wymienic;)
Zeby to zreasumowac to juz sie zdecydowalem (z jednym malym wyjatkiem):
- Nikon D300 + Lampa SB900
- Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX / badz zamienie na 18-105 VR / badz patrz nizej
- Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
- Nikon Nikkor 50mm f/1.4G AF-S /badz/ Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM
- Sigma 105mm F2.8 EX DG MACRO /badz/ Sigma 150mm F2.8 EX DG HSM APO Macro
Zastanawiam sie jeszcze na 85 mm / 1.8D Nikor'a - albo Sigma 105mm F2.8 EX DG MACRO jezeli wczesniej sie zdecyduje na Sigme 150mm - ale to na pozniej
Za chwile pewnie zacznie sie burza ale coz.
Docelowo bedze jeszcze musial pomyslec o szerokim kacie.

Male pytanko co do Stabilizacji a swiatlo i tu laickie pytanie: ( Komor ) - nie krytykuj prosze - bo tak jak pisze jestem nadal jestem amatorem a nie profesjonalista. ;)
- jak sie ma Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 ze stabilizacja
a Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM - roznica w pracy i na ile Stabilizacja daje mio dluzszy czas naswietlania t na ile dluzszy mi daje swiatlo o jeden przeskok jasniejsze?
I nie ukrywam ze jeszcze rozwazam: Tamron AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II VC - zamast Nikora - to moj ostatni dylemat.
Ile kosztuje kalibracja obiektywu pod korpus?

ophiuchus - Pią 13 Lis, 2009

prezio, jeśli obiektyw jest na gwarancji to powinna kosztować Cię co najwyżej koszty przesyłki, ale pewien nie jestem. Co do stabilizacji w tak krótkich obiektywach - chyba bardziej opłaca się mieć lepsze światło i zastosować krótszy czas naświetlania niż ciemniej ale ze stabilizacją, co np może mieć negatywny wpływ na fotografię dajmy na to żwawych pociech ;) Oczywiście fajnie by było mieć stabilizację i dobre światło, ale za to się już konkretnie płaci :D
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009

prezio napisał/a:
Puszke kupuje sie na dluzszy okres a szkielka zaqwsze mozna wymienic;)


W sumie to powiem tyle że w zasadzie to jest dokładnie odwrotnie ;)

darek-dorado - Pią 13 Lis, 2009

hijax_pl napisał/a:
prezio napisał/a:
Puszke kupuje sie na dluzszy okres a szkielka zaqwsze mozna wymienic;)


W sumie to powiem tyle że w zasadzie to jest dokładnie odwrotnie ;)


Masz hijax_pl 200% racji, ale i tak żaden początkujący Ci nie uwierzy. Podobnie jak w to, że jest przepastna różnica między szkiełkiem f/2.8 i np. f/4,, to po prostu trzeba przeżyć na własnej skórze (sparzyć się).
P.S. A póżniej się ludziska dziwią, że kompaktem robili często fotki lepsze niż "wypasioną" lustrzanką...

komor - Pią 13 Lis, 2009

prezio napisał/a:
Co do puszek jak najbardziej sa w pewnym sensie na wyrost - ale to nie dlatego ze mi sie tak podoba ale dlatego ze nie planuje narazie w przyszlosci jakichkolwiek updatow.


I właśnie dlatego powinieneś skupić się na przyzwoitych szkłach, bo puszka i tak się zestarzeje, a skoro nie robisz zarobkowo, to zainwestowana w puszkę kasa szybko się zdewaluuje. Nowe super-puszki moim zdaniem powinni kupować ci, którzy tu i teraz na tym coś zyskają (w sensie zarobkowym). Do nauki szkoda kupować coś, co za rok będzie warte połowę ceny wejściowej, szczególnie jeśli brakuje kasy na szkło.

prezio napisał/a:
Co do szkielek 16-85 i 70-300 - tak jak nazwales je fajansiarskie - sa dla codziennego uzytku - czyli jak ktos juz nazywal spacerzoomki


Wiesz, to są świetne szkła o dobrym stosunku jakości do ceny. Tylko podpinanie ich do puszek takich jak 7D czy D300 wydaje mi się nieadekwatne.

prezio napisał/a:
Nie chce inwestowac w szkla ca 5 czy 6 tys. bo :
1. Nie zwroca mi sie - nie bede uzywal zawodowo.


A puszkę chcesz zawodową… :) Tymczasem wartość szkieł nie maleje tak bardzo, a puszki starzeją się moralnie szybko.

prezio napisał/a:
Co do fajansiarskich oczek - no coz. Bardziej mnie interesuje zakres i mozliwosci w stosunku do ceny.


Bardzo dobre podejście. Teraz zastosuj je tak samo do puszek a zaoszczędzone pieniądze zostaw w portfelu lub… wydaj na lepsze szkła. :D Zarówno D90 jak i 50D mają świetny stosunek jakości do ceny, a kosztują zauważalnie mniej niż D300 czy 7D. Ja, mając taki budżet a nie mając w ogóle szkieł, nie kupowałbym tych droższych korpusów.


prezio napisał/a:
Puszke kupuje sie na dluzszy okres a szkielka zaqwsze mozna wymienic;)


Jak już koledzy napisali – zwykle jest dokładnie odwrotnie.


prezio napisał/a:
Male pytanko co do Stabilizacji a swiatlo i tu laickie pytanie: ( Komor ) - nie krytykuj prosze - bo tak jak pisze jestem nadal jestem amatorem a nie profesjonalista. ;)


Ja też jestem amatorem! :) Co do dylematu czy lepiej światło czy stabilizacja, to szkoły są różne, ale generalnie światło daje więcej możliwości, a stabilizację można czasem zastąpić statywem. Niestety nie zawsze, stąd i trzeba szkoła, że najlepiej mieć szkła jasne i stabilizowane. :)

prezio - Sob 14 Lis, 2009

Dobra - wqrzylem sie - macie racje co do puszki. myslalem o zmianie ale jednak pozostaje d300 badz 7d - zobaczymy chyba ze nie znajde kompromisu to bede myslal o d90 badz 50d.
Mysle co zrobic ze szkielkami.
Szczerze - co z ponizszymi Sigmami - jakie sa wasze odczucia?

Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM lub Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO
Sigma 70-200 F2.8 EX DG IF MACRO HSM II

Jak sigma zachowuje sie z telekonwerterami 1.4x?

hijax_pl - Sob 14 Lis, 2009

komor napisał/a:
stabilizację można czasem zastąpić statywem. Niestety nie zawsze, s


Są całkiem dobre metody stabilizacji aparatu/ręki bez statywu. Spokojnie wystarczy to jako stabilizacja dająca 1EV, dla wprawnych 2 a nawet 3EV :D

prezio - Sob 14 Lis, 2009

Zdrac nam ;)
hijax_pl - Sob 14 Lis, 2009

Po pierwsze: trzymając aparat oburącz, powiedzmy lewą ręką za obiektyw, podeprzyj lewy łokieć na pasku spodni - tak ustabilizujesz jedną rękę, prawą możesz za pomocą paska od aparatu owiniętego o przedramię - tak "unieruchomisz" nadgarstek... Albo usiądź, oprzyj łokcie o kolana. Zawsze wstrzymaj oddech, ustaw aparat na seryjne strzelanie i zrób co najmniej 3 zdjęcia.

Po drugie "na statyw". Rozchodzi się o to żeby ze statywu zrobić przeciwwagę ;)

Albo.... po prostu tak ;) http://www.youtube.com/watch_popup?v=Af3aJ2kviJ4

prezio - Sro 25 Lis, 2009

Sytuacja sie klaruje
Aktualnie zblizam sie ku finalizowaniu. Po analizach znalazlem nastepujace rozwiazania - co sadzicie?
Ja sklaniam sie kku Zestawowi 1 badz 3 - 2 jest alternatywa.
Przy okazji - jak pracuja Telekonwertery Kenko z Sigma czy Canonem (see zestaw)? jakies doswiadczenia?


Zestaw 1
Nikon D300S Body
Nikon SB-900
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO HSM
Sigma 70-200 F2.8 EX DG IF MACRO HSM II
Nikon Nikkor 50mm f/1.8D AF
+ Teleconverter KENKO 1.4 badz 2.0

Zestaw 2
Nikon D300S Body
Nikon SB-900
Nikon Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX
Nikon Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G VR Zoom-Nikkor AF-S
Sigma 105mm F2.8 EX DG MACRO


Zestaw 3
Canon EOS 7D Body
Canon Speedlite 580EX II + dyfuzor
Canon EF 70-200mm f/4L USM
Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
Canon EF 50mm f/1.8 II/badz 85 macro/105 Macro
+ Teleconverter KENKO 1.4

[ Dodano: Sro 25 Lis, 2009 18:49 ]
Jeszcze jeden mozliwy zestaw:

Nikon D300S Body
Nikon SB-900
Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO
Sigma 70-200 F2.8 EX DG IF MACRO HSM II
Tokina AF 11-16mm F/2.8 AT-X PRO DX lub Tokina AF 12-24mm F/4 AT-X PRO DX

Prosze dajcie mi swoje opinie - please - jest to dosc wazne bo w tym tygodniu moze bedzie finalizacja.

dżony - Czw 26 Lis, 2009

jakby do zestawu 4 dorzucić jeszcze telekonverter to zestaw miodzio :)
a z czasem i tak dokupisz pierścienie i kabelek do lampy i będzie makro jak znalazł. sam używam takiego zestawu.= lampa na statywie połączona kablem z aparatem i do tego pierścienie pośrednie.
ostatni zestaw pokrywa idealnie cały zakres ogniskowych w dodatku z jasnymi szkłami.
pozdrawiam.

mnich - Czw 26 Lis, 2009

prezio napisał/a:
Nikon D300S Body
Nikon SB-900
Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO
Sigma 70-200 F2.8 EX DG IF MACRO HSM II
Tokina AF 11-16mm F/2.8 AT-X PRO DX lub Tokina AF 12-24mm F/4 AT-X PRO DX

zdecydowanie definitywnie i ostatecznie.

hijax_pl - Czw 26 Lis, 2009

prezio, ostatni - czyli 4. Dlaczego? Bo jasne obiektywy od 12 do 200. Z czasem dokupisz sobie konwerter do tej długiej sigmy ;)
prezio - Czw 26 Lis, 2009

Ciesze sie za pomoc - zrobilem kalkulacje i odrobine przerosl moj budzet - mysle nad zmiana body na d90 a szkielka pozostawic niezmienne ;0
co wy na to ?
Ile trace przechodzac na d90 z d300s - hmm musze jeszce ten maly szczegol przeanalizowac.
Zmieniajac na d90 bede mogl dokupic telekonwerter - hmm - ciezki wybor
Co sadzicie?

no jeszce ewentualnie zamiana na Canona 50D - szkielka sa uniwersalne

hijax_pl - Czw 26 Lis, 2009

prezio, z D300 na D90? Po pierwsz tracisz doskonały system AF. Po drugie korekcje FF/BF, po trzecie współpraca ze starszymi obiektywami jest bardziej manualna w D90. Poza tym parę kosmetycznych, choć użytecznych zmian.

Konwerter nie będzie Ci super niezbędny chyba od razu? Może lepiej go dokupić za jakiś czas?

prezio - Czw 26 Lis, 2009

Zastanawiam sie jeszcze czy
Tokina AF 11-16mm F/2.8 AT-X PRO DX - trace 16-24 w zakresie
Czy
Tokina AF 12-24mm F/4 AT-X PRO DX - mam zakres od 12 do 200 ale swiatlo 4
(tu mnie jeszcze bedzie stac na Kenko 1.4x

Ktory lepszy wybor?

Co myslicie o konwerterach Kenko Teleplus Pro 300? do Sigmy oczywiscie

Tak tylko z D300s budzet mi pozwala bez lampy SB900
alebo bez szerokiego konta 12-24

Czyli zostal bym z D300 bez lampy ale calym zakresem 12-200 lub z lampa ale z zakresem 24-200
Znowu dylemat - ajk ja tego nie cierpie?
Hijax - a co ewentulanie z Canonem 50D jak to sie ma do tych opcji co wpisales dla D300 ?
No chyba ze podaruje sobie sigme 70-200/2.8 na poczet Nikora 70-300/f4.5-5.6G VR

Jejku jak juz sie prawie zdecyduje to znowu sie jawia pytanie hmmmmmmmmmm
Jeszcze zamast Tokiny w takim razie moze
Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM
badz
Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM
albo
Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM - jezeli pojde w Canona

Co proponujecie w ramach szerokiego kata ?
Nie ukrywam ze juz tu jest ostatni dylemat - mam nadzieje

mnich - Czw 26 Lis, 2009

prezio, po pierwsze uspokój się, bo robisz masę błędów ( ?szerokiego konta?). Po drugie, czy aż tak Ci się spieszy z tym zakupem? Po trzecie, telekonw. nie zastąpi Ci światła w obiektywie- więc lepiej go kupić później. 4- Czy zdajesz sobie sprawę że D300 ma tylko tryby P,A,S,M? 5- nie wiem jak te tokiny wspomniane prezentują się optycznie, ale i tak wolałbym tą jaśniejszą.6- idź do sklepu pomacaj puszki Nikona i Canona.
Wujek_Pstrykacz - Czw 26 Lis, 2009

Wymyśliłeś fajne zestawy puszek i telezoomów, natomiast zoomy szerokokątne które zaproponowałeś są najsłabszym ogniwem tej układanki. Jakoś nie widzę D300s(7d) z S 17-70 :wink:
16-85 już lepiej się wpasowuje, ja wiem, finanse, ale do takich puszek to co najmniej 17-55/2,8 lub 17-40/4 jeśli chodzi o Canona. :grin:

prezio - Czw 26 Lis, 2009

mnich napisał/a:
prezio, po pierwsze uspokój się, bo robisz masę błędów ( ?szerokiego konta?). Po drugie, czy aż tak Ci się spieszy z tym zakupem? Po trzecie, telekonw. nie zastąpi Ci światła w obiektywie- więc lepiej go kupić później. 4- Czy zdajesz sobie sprawę że D300 ma tylko tryby P,A,S,M? 5- nie wiem jak te tokiny wspomniane prezentują się optycznie, ale i tak wolałbym tą jaśniejszą.6- idź do sklepu pomacaj puszki Nikona i Canona.


OK - masz racje.
1. Co do bledow - ok pisze na kolanie wiekszosc rzeczy w pospiechu wiec nie zwracam uwagi na bledy.
2. Za zakupem sie nosze od dluzszego czasu. Aktualnie posiadam srodki a wybor systemu jest juz wybierany od dluzszego czasu. Problem w tym ze jak cos skompetuje to okazuje sie ze brakuje czegos istotnego.
3. Telekonwerter bedzie kupiony w przyszlosci - to nie jest problemem. Aktualnie jest problemem dobor szkla kosztem lampy lub lampa kosztem szerokiego kąta - i tu jest dylemat.
4. Co do trybow - wiem ze sa tylko PASM - uzywam od czasu do czasu pozyczonego D300 jak rowniez EOS50d.
5. Jasniejsza OK - tylko kurna musze poswiecic lampe.
6. Juz macalem D300 ide pomacac EOS 7d - dzisiaj - byle bym sie nie wymacal za duzo ;) \

Wujek_pstrykacz napisał/a:
prezio,Wymyśliłeś fajne zestawy puszek i telezoomów, natomiast zoomy szerokokątne które zaproponowałeś są najsłabszym ogniwem tej układanki. Jakoś nie widzę D300s(7d) z S 17-70 :wink:
16-85 już lepiej się wpasowuje, ja wiem, finanse, ale do takich puszek to co najmniej 17-55/2,8 lub 17-40/4 jeśli chodzi o Canona. :grin: .

aktualnie wchodzi w rachube Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO. i Tokkina 11-16

I teraz pytanie czy kupic Tokine czy lampe - ale tu musze sam zdecydowac - Lampa w wiekszosci w pomieszczeniach i portrety a ja jednak wiekszosc robie w plenerze.

A co do Canona to w twoim wykonaniu bylo by tak:

Canon EOS 7D Body
Canon Speedlite 580EX II + dyfuzor
Canon EF 70-200mm f/4L USM
Canon EF 17-40mm f/4L USM

Tylko ze nie ma Makro - ale z tym przezyje przez jakis czas

dżony - Czw 26 Lis, 2009

jak mówiłem do makro kupisz pierścienie i będzie git np jako alternatywa późniejszego obiektywu...
myślę że można zrezygnować z szerokiego kąta na rzecz lampy, bo w końcu ile ujęć robimy szerokim kątem? raczej tylko sporadycznie, a lampa zawsze się przyda, i przydaje się bardzo często :D

mnich - Czw 26 Lis, 2009

prezio, szkło to szkło, zdjęcia lampą nie zrobisz ;)
Myślę że takie akcesoria jak lampa, telekonw. lepiej dokupić później kiedy faktycznie będzie Ci ich brakować.

tkosiada - Pią 27 Lis, 2009

prezio namieszam trochę, wg mnie wybierz:
D300
16-85
70-300 VR
35 1.8
50 1.4 G
o takim zestawie myślałem zanim kupiłem FF
pozdro :cool:

prezio - Pią 27 Lis, 2009

No i jestem w punkcie wyjscia.
komor - Pią 27 Lis, 2009

No jesteś w punkcie wyjścia :) a ja Ci nadal radzę – weź słabszą puszkę a lepsze szkła. Rzeczywiście D300 z Sigmą 17-70 to lekki mezalians, piszę to ja, zadowolony posiadacz tej Sigmy. Po co Ci 7D, weź 50D, a jeśli jednak zdecydujesz się na Nikona to czemu nie D90? Naprawdę potrzebujesz tych wszystkich profesjonalnych cech korpusu takiego jak D300s?
Odpowiedz sobie na pytanie, czy chodzi Ci o szpanowanie lustrzanką czy o robienie zdjęć. Jak to pierwsze to bierz D300 z jakimś jednym szkłem o dużej średnicy przedniej soczewki :) Jeśli o to drugie to ja radzę 50D/D90.

tkosiada - Pią 27 Lis, 2009

prezio napisał/a:
No i jestem w punkcie wyjscia.
nie kupil bym 7D ze wzgledu na upakowanie matrycy co oznacza ze absolutnym minimum to szkła typu C17-55 lub 70-200 f4 IS
Szkła canona ktore wymieniłes na początku nie dadzą rady na tej matrycy. Wg mnie granica matrycy w aps-c to 50D. Natomiast z uwagi wiekszą ilosc pól i dokładnosc AF wybierz D300 i kupuj tylko szkła nikkora. Ewentualnie Tamron bo z nim mailem bardzo dobre doświaczenia

prezio - Pią 27 Lis, 2009

komor napisał/a:
No jesteś w punkcie wyjścia :) a ja Ci nadal radzę – weź słabszą puszkę a lepsze szkła. Rzeczywiście D300 z Sigmą 17-70 to lekki mezalians, piszę to ja, zadowolony posiadacz tej Sigmy. Po co Ci 7D, weź 50D, a jeśli jednak zdecydujesz się na Nikona to czemu nie D90? Naprawdę potrzebujesz tych wszystkich profesjonalnych cech korpusu takiego jak D300s?
Odpowiedz sobie na pytanie, czy chodzi Ci o szpanowanie lustrzanką czy o robienie zdjęć. Jak to pierwsze to bierz D300 z jakimś jednym szkłem o dużej średnicy przedniej soczewki :) Jeśli o to drugie to ja radzę 50D/D90.


Myślałem nad słabszą puszką - dość długo.
Co do szpanowania to jakbym chciał szpanować to kupiłbym sobie D700 albo 5DMarkII Canona + 1 szkiełko - wystarczyłoby mi.
A jeżeli chciałbym tylko sobie popstrykać to kupiłbym sobie EOS 1000d bądź N D5000 albo Alfe
Zastanawiałem się nad D90 i 50D - D90 nie leży mi w reku (mam duże dłonie i d90 jakaś mała ;) - choć zrobiłem nią trochę fotek i w sumie jakość jest super. Myślę jeszcze nad 50D - przez weekend będę się niem bawił - zobaczymy.
D300 mogę kupić taniej wiec dlatego je rozważam.
Zakup aparatu to tak jak z samochodem czy komputerem - kupujemy na tyle na ile nas stać. Często powtarzałem ludziom że jak kupują komputer to niech kupują na tyle na ile im jest teraz potrzebny. Okazało się jednak - ze niestety nie do końca to jest prawda. Wchodzą nowe programy, gry i inny hardware, który nie chce już współpracować z kompem kupionym za rozsądne pieniądze 2 lata temu - za to jak ktoś kupił bardziej wypasiony to jeszcze mu trochę pochodzi.
Tak samo z instrumentami muzycznymi - nie kupuje się mistrzowskich instrumentów, ani z niskiej półki (oczywiście o ile kogo stać na jaki instrument - wiadomo że finanse sa bardzo istotne w tej kwestii) ale jeżeli ktoś może wydać więcej pieniędzy to kupuje instrument który daję przynajmniej piękny dźwięk - czemu z prostej przyczyny: idz do sklepu i kup gitarę a chin za 300 zl - czasami trafisz ładny sound and 80% instrumentów będzie do duszy. Idź wybierz jakąś ładną hiszpańska gitarę - nie mowie i lutniczych - piękny sound będzie w przypadku 50-60% - ale już cena inna. I teraz tak - jak ktoś słyszy piękny sound to aż chce się uczyć i grac a jak ktoś słyszy byle by słyszeć jakąś tam melodie bez barwy to po jakimś krótkim czasie przestaje się uczyć i grać.
Z aparatami jest tez podobnie choć tu wchodzą 2 grupy produktu body i szkiełka.
Masz również racje że body się zdewaluuje - jak każde - kwestia spadku ceny.
Ale kupując samochód tez tracisz to znaczy ze zamiast forda masz kupić Malucha bo mniej stracisz?
Uważam że szpan nie ma tu nic do rzeczy - próbuje korzystając z mojego budżetu który mam sztywny coś wykrzesać optymalnego. Pracuje nad tym. Dziękuje za dobre rady i jestem wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Z drugiej strony wielu z was mówi ze szkiełka powinny mieć dobre światło - co za tym idzie wyższa cena.
Ale niech ktoś mi powie ile zdjęć się robi poniżej F4 w porównaniu do wszystkich zdjęć - i przy jakiej ogniskowej.
To samo dotyczy szerokiego kąta ;) (mnich - poprawiłem się - mam nadzieję).
Analizuje zdjęcia z portali (również wasze) celem weryfikacji ilości w stosunku do światła i ogniskowych. I muszę przyznać że używanie światła poniżej 4 jest w 2-5%.
Fakt faktem - czasami jedno zdjęcie (może z dużym światłem - poniżej 4) jest więcej warte niż 1000 innych zdjęć - dlatego są ważne możliwości a nie analizy.
Co do fotografowania - to była moja pasja w młodości, później niestety praca i kasa. Teraz wraca to co najważniejsze - czyli moje pasje - muzyka i foto. i dlatego koncentruje się na optymalizacji sprzętu bo uzbierałem fundusze - i oszczędzanie bez optymalizacji nie wchodzi w rachubę.

[ Dodano: Pią 27 Lis, 2009 14:54 ]
Dlatego tez właśnie cały czas się waham z wyborem gorsze światło w zamian za stabilizacje czy lepsze światło ale bez stabilizacji

[ Dodano: Wto 01 Gru, 2009 12:24 ]
Widzę że cisza nastała.
Mam propozycje - może faktycznie zrobić jakieś analizy - jakie zdjęcia tak naprawdę robimy - chodzi o używalność przysłony i ogniskowej - co wy na to ?

leszek3 - Nie 20 Gru, 2009

prezio napisał/a:

Widzę że cisza nastała.

No i co, zdecydowałeś się na coś?

prezio - Sob 26 Gru, 2009

Jeszcze nie kupiłem.
Przeczekuje okres świąteczny - i w sumie jest Ok.
D300s spadł około 1000 pln
Skłaniam się ku D300s z rodzina SIGM na pokładzie 24-70/2.8 i 70-200/2.8 + tokina 11-16/2.8
Do tego jeszcze portretowka Nikona 85/1.8.
W marcu będę w HongKongu wiec Sigmy pewnie tam kupie.
Dam znać jak już wszystko zrealizuje

jarecki_jg - Sob 16 Sty, 2010

prezio napisał/a:
Czy roznica w cenie okolo 3000 odzwierciedla jakosc pomiedzy tymi dwoma obiektywami ?

Nikon Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX Zoom

Sigma 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM

Na testachy PhotoZone wypadaja w miare dobrze obydwa



Mam Sigme 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM z D300 i bardzo sobie chwale. Mialem ten sam dylemat cenowy jak ty. Ja kupiłem Sigme.
Bawiałem sie tez adekwatnym Nikkorem, o którego pytasz i powiem ze na pewno jest szybszy. Mi Sigma pasi chociaż chyba ja zmienie na 24-70 HSM.

Rezultaty d300 z Sigma 18-50 zobaczysz w mojej galerii od 6 karty.

nazgul - Czw 21 Sty, 2010

prezio napisał/a:
lupo57 napisał/a:
w zestawie niconowym dublujesz obiektywy wg mnie sigma albo nikon i do tego dedykowane szkło do macro np wspomniany przez Ciebie nikkor 105 VR

Zgadza sie ale tylko dlatego ze sigma jest jasna i bez stabilizacji


A po co Ci stabilizacja w tak krótkich ogniskowych?

Usjwo - Czw 21 Sty, 2010

nazgul napisał/a:

A po co Ci stabilizacja w tak krótkich ogniskowych?


A to na krotkich ogniskowych nie uzywa sie dluzszych czasow :???:

MC - Czw 21 Sty, 2010

Usjwo, nie wiesz, że tutaj się tylko ruch zamraża? :lol:
P_M_ - Czw 21 Sty, 2010

Do dluzszych uzywamy statywu ;)
Usjwo - Czw 21 Sty, 2010

P_M_ napisał/a:
Do dluzszych uzywamy statywu ;)


Stabilizacja jest lzejsza do noszenia i nie trzeba jej z plecaka wyciagac :mrgreen:

MM - Czw 21 Sty, 2010

Usjwo napisał/a:


Stabilizacja jest lzejsza do noszenia i nie trzeba jej z plecaka wyciagac :mrgreen:


To rozumiem, że 1 sekundę albo i 5 sekund utrzymasz z ręki (powtarzalnie i pewnie) dzięki stabilizacji? Gratuluję samopoczucia.

Sunders - Czw 21 Sty, 2010

Usjwo napisał/a:
A po co Ci stabilizacja w tak krótkich ogniskowych?


A to na krotkich ogniskowych nie uzywa sie dluzszych czasow

Poraz kolejny nie mogę się nadziwić jak można tak przeceniać znaczenie stabilizacji i to jak stało się to powszechne :???: Chyba zostanę anty IS-owcem :???: :smile:

jaad75 - Czw 21 Sty, 2010

Sunders napisał/a:
Poraz kolejny nie mogę się nadziwić jak można tak przeceniać znaczenie stabilizacji i to jak stało się to powszechne
Tu nie chodzi o przecenianie, a o docenianie wygody jaką daje.
Sunders - Czw 21 Sty, 2010

jaad75 napisał/a:
Tu nie chodzi o przecenianie, a o docenianie wygody jaką daje.

prezio napisał/a:
cały czas się waham z wyborem gorsze światło w zamian za stabilizacje czy lepsze światło ale bez stabilizacji

Jak czytam takie stwierdzenia, to będę się upierał, że to jest jednak przecenianie.

nazgul - Czw 21 Sty, 2010

Usjwo napisał/a:
nazgul napisał/a:

A po co Ci stabilizacja w tak krótkich ogniskowych?


A to na krotkich ogniskowych nie uzywa sie dluzszych czasow :???:


Dłuższe czasy to IMO i tak tylko ze statywu.

MC - Czw 21 Sty, 2010

nazgul, gdybyś miał przy nich stabilizację, to nie zawsze byś musiał statyw targać.
nazgul - Czw 21 Sty, 2010

MC napisał/a:
nazgul, gdybyś miał przy nich stabilizację, to nie zawsze byś musiał statyw targać.


I tak nie targam - dlatego właśnie nie mam tylu fajnych zdjęć które mieć mógłbym...

Ale to się zmieni :)

Sunders - Czw 21 Sty, 2010

MC napisał/a:
gdybyś miał przy nich stabilizację, to nie zawsze byś musiał statyw targać.

Ale czy zawsze możesz być pewny, ze stabilizacja Ci wystarczy?
nazgul napisał/a:
nie targam - dlatego właśnie nie mam tylu fajnych zdjęć które mieć mógłbym...

Ale to się zmieni

I to jest moim zdaniem właściwe podejście :smile:

nazgul - Czw 21 Sty, 2010

A co sie tyczy D300s - bo wlaśnie moja D90 poszła do ludzi i chcę kupić trzysetkę - to czy ktos sie orientuje czy w stosunku do gołej trzysetki coś się w esce zmieniło oprócz dodania filmów i obsługi SDHC? Ktoś mi powiedział niedawno, żeby odpuścic D300 i brać eskę bo jest to wersja "dopracowana", między innymi poprawiona została rzekomo precyzja pracy układu Multicam 3500.

Zauważył ktoś coś takiego?

Usjwo - Pią 22 Sty, 2010

MM napisał/a:
To rozumiem, że 1 sekundę albo i 5 sekund utrzymasz z ręki (powtarzalnie i pewnie) dzięki stabilizacji? Gratuluję samopoczucia.


To jest manipulacja, bo wiesz ze nie o to chodzilo :evil:

Sunders napisał/a:
prezio napisał/a:

cały czas się waham z wyborem gorsze światło w zamian za stabilizacje czy lepsze światło ale bez stabilizacji .


Jak czytam takie stwierdzenia, to będę się upierał, że to jest jednak przecenianie..


Czesto glownym motywem takich stwierdzen jest cena (lepsze swiatlo kosztuje wiecej niz stabilizacja). Nasze wybory sa w pierwszej kolejnosci determinowane przez portfel a dopiero potem przez jakosc. Ja tam jestem zdania ze lepiej ja miec (stabilizacje), niz nie miec :mrgreen: Statyw wyciaga sie wtedy rzadziej (i nie znaczy to ze nie jest on nigdy potrzebny).
A poza tym to troche odjechalismy od tematu.

tkosiada - Pią 22 Sty, 2010

nazgul napisał/a:
A co sie tyczy D300s - bo wlaśnie moja D90 poszła do ludzi i chcę kupić trzysetkę - to czy ktos sie orientuje czy w stosunku do gołej trzysetki coś się w esce zmieniło oprócz dodania filmów i obsługi SDHC? Ktoś mi powiedział niedawno, żeby odpuścic D300 i brać eskę bo jest to wersja "dopracowana", między innymi poprawiona została rzekomo precyzja pracy układu Multicam 3500.

Zauważył ktoś coś takiego?

częściej piszą o delikatnej poprawie AWB na + i chwala tą puszkę

prezio - Pią 22 Sty, 2010

OK - uderze jeszcze raz ;)
Aktualnie zamowiony i juz jedzie:
- Sigma 100-300/F4 - bez dyskusji
- Nikkor 50mm/f1.4D - rowniez jedzie

Zamawiane w najblizszych dniach - 100% pewnosci - Sigma 150/f2.8 Makro

Zastanawiam sie teraz nad jedna sprawa - moze pomozecie.
Mysle o Sigmie 17-70/f28-4.0 DC OS HSM - ale opinie o jej starszym bracie/siostrze sa ze mydlana. (ogolnie)
Majac na uwadze ze bede mial 50/1.4D i za chwile 85/1.8D zastanawiam sie nad nikkorem 16-85/f3.5-5.6 VR jako spacer zoom i fotki w plenerze.
Oraz jeszcze mysle o Tokinie 11-16/f2.8
I teraz - czy brac Sigme czy jednak nikkora 16-85 o ile bede mial stalki jak narazie 50mm oraz ewentualnie Tokine 11-16/2.8 ?

tkosiada - Pią 22 Sty, 2010

Jak dla mnie to nikkora 16-85, pewniejsze szklo
prezio - Pią 22 Sty, 2010

Jescze dodam ze posiadam lampe SB-900 - niby nic ale daje dodatkowe swiatlo ;)
nazgul - Pią 22 Sty, 2010

tkosiada napisał/a:

częściej piszą o delikatnej poprawie AWB na + i chwala tą puszkę


No, o AWB to czytałem gdzieś że już D90 miał poprawiony względem D300 więc tu rewolucji się nie spodziewam :)

hijax_pl - Pią 22 Sty, 2010

nazgul napisał/a:
o AWB to czytałem gdzieś że już D90 miał poprawiony


Jako posiadacz D90 uważam, że AWB ma on taki sobie. ;)

komor - Pią 22 Sty, 2010

prezio napisał/a:
Mysle o Sigmie 17-70/f28-4.0 DC OS HSM - ale opinie o jej starszym bracie/siostrze sa ze mydlana. (ogolnie)


Moja mydlana nie jest, a Arek parokrotnie pisał, że każda następna którą miał w rękach już po teście wypadała lepiej niż ta testowana. Jest na forum parę osób, które niedawno też kupiło tę Sigmę, może coś napiszą o swoich nowszych egzemplarzach, bo moja ma już 2 lata. Edmun, kmosw?

nazgul - Pią 22 Sty, 2010

hijax_pl napisał/a:
nazgul napisał/a:
o AWB to czytałem gdzieś że już D90 miał poprawiony


Jako posiadacz D90 uważam, że AWB ma on taki sobie. ;)


Hmmm, ja nie narzekałem. Wyjątek stanowiło (co zreszta wykazano już w teście tutaj) światło żarowe.

Usjwo napisał/a:

Czesto glownym motywem takich stwierdzen jest cena (lepsze swiatlo kosztuje wiecej niz stabilizacja). Nasze wybory sa w pierwszej kolejnosci determinowane przez portfel a dopiero potem przez jakosc. Ja tam jestem zdania ze lepiej ja miec (stabilizacje), niz nie miec :mrgreen: Statyw wyciaga sie wtedy rzadziej (i nie znaczy to ze nie jest on nigdy potrzebny).
A poza tym to troche odjechalismy od tematu.


Wiesz, jasne że stabilizacja rzecz dobra. Bardzo ja sobie cenię w Nikkorze 70-300, zwłaszcza na długim końcu a zwłaszcza zwlaszcza przy foceniu obiektów szybko poruszających się. Nie do przecenienia - ale czasy naświetlania muszą byc rozsądne. Jak nie będą, to żadna stabilizacja Ci nie pomoże. Pamietasz, jak optyczni oceniają skuteczność stabilizacji? Odsetkiem zdjęć nieudanych dla różnych czasów. Zazwyczaj wychodzi ok. 2-3EV, no niech zaszalejemy, 4EV max czyli jeśli jesteśmy w stanie utrzymać aparat bez stabilizacji na 1/60 sekundy to ze stabilizacją bedzie to max 1/8 sekundy, jak się pofarci - 1/4. I zakładam, że jest to do osiągnięcia z lekkim szkłem bo z Nikkorem 70-200 VR pewnie obydwa czasy będą musiały być krótsze.

Wniosek?

Dla mnie jeden: Szkło musi być jasne, stabilizowane i trzeba mieć ze sobą statyw bo życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz co Ci się trafi :) .

Że drogo?

A od kiedy fotografia to tanie hobby? :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group