|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - sprzet dla amatora ; fotografowanie w ruchu
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009 Temat postu: sprzet dla amatora ; fotografowanie w ruchu witam
szukam kita
budzet do 3000
cel: przede wszystkim chodzi mi o fotografowanie w ruchu (motocykle rajdy itp)
czyli potrzebuje funkcji seryjnych zdjeć, i.... no własnie i jeszce (
w moim małym rozumku kiełkuje mysle ze przydatna jest duza rozdzielczośc zeby potem sobie poobcinac zle wykadrowane zdjecie a 380 z 14.2 (czy te liczby wogole sa dla mnei wazne?)
albo a 500 bo robi juz 5 klatek na sek ale za to w nizszej rozdzielczosci 12,3
nikon 5000 jkos na stronie nie widze zeby ten aparat wogole miał funkcje seryjnych zdjec
3000 rozdzielczośc 10,2
canon eos 500d tez fajny
a moze cos innego w tej cenie?
druga rzecz równiez wazna to mozliwośc robienia zdjec przy słabym świetle (np.nocne posiadówki przy ognisku) czyli wysokie iso?
za głupoty wypisywane w tym poscie z góry przepraszam
jestem totalnym laikiem który w zyciu nie miał lustrzanki w rekach
a ze z lustrem w rekach bede bardziej trendy to se musze kupić (zart)
pozdrawiam i dziękuje
PS wazne jest tez zeby ten aparat był prosty w obsłudze (jak da sie wywnioskować z tersci posta jego autor nie grzeszy yntelygencją)
PS2 jesli coś tanszego jest dla mnie odpowiedznie było by super
Sunders - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | witam
szukam kita
budzet do 3000 |
ducati_greywolf, sprecyzuj czego szukasz?Piszesz że chodzi o kita/obiektyw/ a potem wymieniasz aparaty fotograficzne
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
oki w moim małym rozumku kit to zestaw body + obiektyw ale of course moge sie mylic
wiec precyzując chodzi mi o zestaw (obiektyw chyba standart 18-55 byłby git)
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | cel: przede wszystkim chodzi mi o fotografowanie w ruchu (motocykle rajdy itp)
czyli potrzebuje funkcji seryjnych zdjeć, i.... |
ducati_greywolf napisał/a: | druga rzecz równiez wazna to mozliwośc robienia zdjec przy słabym świetle (np.nocne posiadówki przy ognisku) |
.. jeśli tak to znaczy wysokie ISO (żeby były relatywnie krótkie czasy), szybki AF z dużą ilością sensorów (najlepiej ze śledzeniem 3D), dobry balans bieli (żeby strzelać w jpgach), duży bufor (żeby się ich sporo tam zmieściło).
Przy takich założeniach...
ducati_greywolf napisał/a: | budzet do 3000 |
...wygląda jak wpłata własna do kredytu na zakup lustrzanki D300+24-70/2,8
Nie da się.. Za wysokie wymagania w porównaniu do budżetu. Musisz przemyśleć jeszcze raz co chcesz uzyskać.
[ Dodano: Czw 12 Lis, 2009 19:13 ]
ducati_greywolf napisał/a: | wiec precyzując chodzi mi o zestaw (obiektyw chyba standart 18-55 byłby git) |
Niestety nie. No chyba że zamiast rajdów i ognisk będziesz strzelał imieniny cioci lub widoczki latem
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
wiesz po szybkich poszukiwaniach najtanszy obiektyw sigma 24-70/2,8 2098 złociszy
jak dla mnie nie do przeskoczenia
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf, sam aparat to 6tysi...
Tak na poważnie... W takiej fotografii rajdowej będziesz robił na krótkich czasach. Jak masz ciemny obiektyw to ISO będzie musiało pójść na 1600 czy 3200. No i na aparacie typu Nikon D3000 będzie kaszka.
To że takich zdjęć się "nie da" zrobić kompaktem nie oznacza że pierwszą lepszą lustrzanką się da.
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
. jeśli tak to znaczy wysokie ISO (żeby były relatywnie krótkie czasy), szybki AF z dużą ilością sensorów (najlepiej ze śledzeniem 3D), dobry balans bieli (żeby strzelać w jpgach), duży bufor (żeby się ich sporo tam zmieściło).
jak pisałem autor nie grzeszy doswiadczeniem ani inteligencją wiec bardzo prosze po polskiemu pisać
(wiem ze to forum profesjanalistów ale jakos do mnie nie docierają narazie niektóre kwestie, trudno dywagować na temat szybkiego AF czy balansu bieli komus kto nie miał nigdy lustra w rekach, wiec prosze o wyrozumiałość)
Sunders - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | nikon 5000 jkos na stronie nie widze zeby ten aparat wogole miał funkcje seryjnych zdjec |
Ma 4kl/sek.
Nikon d5000 + obiektyw nikkor 18-105VR=aparat z kitem. Jak na lustrzankę, uważam, że proste w obsłudze
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | To że takich zdjęć się "nie da" zrobić kompaktem nie oznacza że pierwszą lepszą lustrzanką się da. |
da sie zrobić kompaktem tylko samo fotografowanie i efekt jest srednio interesujący
do poziomu zdjec profi jest bardzo duzo szczebli a ja narazie złaze z dywanu
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf, propozycja Sundersa jest uczciwa. To dobry aparat na początek. Jak się nauczysz nim robić zdjęcia to i przy ognisku zrobisz i na jakiś samochód w ruchu zapolujesz. A jak już będziesz wiedział czego Ci w nim brakuje - po prostu zmienisz na lepszy
Co do cen lustrzanek to drabinka jest w miarę prosta:
do 3tyś
sprzęt typowo entry-level, do rozkręcenia hobby
2x więcej - czyli ok 6tys
sprzęt bardzo zaawansowanego amatora, półprofesjonalny, dla większości osób - docelowy
2x więcej - czyli ok 12tyś
sprzęt profesjonalny, zdecydowanie dla osób które się zajmują zarobkowo fotografią
2x więcej - czyli ok 24tyś
sprzęt specjalizowany, profesjonalny, po prostu top
Sunders - Czw 12 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | jak już będziesz wiedział czego Ci w nim brakuje - po prostu zmienisz na lepszy |
Najpierw będzie musiał zmienić budżet
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
Sunders napisał/a: | Nikon d5000 + obiektyw nikkor 18-105VR=aparat z kitem. Jak na lustrzankę, uważam, że proste w obsłudz |
i o to chodziło thx
tylko teraz powiedzcie mi dlaczego ten obiektyw
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
Sunders, dokładnie
[ Dodano: Czw 12 Lis, 2009 19:46 ]
ducati_greywolf napisał/a: | tylko teraz powiedzcie mi dlaczego ten obiektyw |
Bo najlepszy kitowy. I przy okazji - najtańszy z tych najlepszych.
Sunders - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | dlaczego ten obiektyw |
Bo:
1.jest bardzo dobry optycznie
2.ma celny autofokus
3.ma skuteczną stabilizację
4.jest relatywnie tani/dobry stosunek:jakość/cena/
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
"Seryjne szybkie: do 4 kl./s (manualne ustawianie ostrości, manualna lub automatyczna ekspozycja z preselekcją czasu, czas otwarcia migawki 1/250 s lub krótszy, wartości domyślne pozostałych ustawień oraz wolne miejsce w buforze pamięci)"
to z instrukcji d 5000
to jest funkcja z której pewnei bede najczesciej korzystał i czy jestescie pewnei ze w tym aparacie jest tak jak ma być (w sensie czy sobie z tym poradze:) )
jescio jakby mi to ktos przetłumaczył tak na polski to byłbym wdzieczny
Sunders - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | czy jestescie pewnei ze w tym aparacie jest tak jak ma być (w sensie czy sobie z tym poradze:) ) |
W tym aparacie wszystko jest tak jak ma być jeśli Cię dobrze rozumiem.
Czekają Cię na pewno ćwiczenia z instrukcją obsługi. Jak już pisałem jest dość prosta w obsłudze-jak na lustrzankę
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | "Seryjne szybkie: do 4 kl./s (manualne ustawianie ostrości, manualna lub automatyczna ekspozycja z preselekcją czasu, czas otwarcia migawki 1/250 s lub krótszy, wartości domyślne pozostałych ustawień oraz wolne miejsce w buforze pamięci)" |
ducati_greywolf napisał/a: | jescio jakby mi to ktos przetłumaczył tak na polski to byłbym wdzieczny |
4kl/s to max możliwości tego aparatu.. Żeby to uzyskać musisz mieć czas nie dłuższy niż 1/250s (bo 4x1/250=1s).
Wypada ustawić program manualny (M) i dobrać parametry ręcznie. Można też wybrać program S (preselekcja czasu) żeby czas był stały, a aparat dobierał przesłonę/czułość odpowiednia. Inaczej, gdy będzie się zmieniał czas automatycznie, może być on ustalony na dłuższy od 1/250 co spowoduje spadek liczby klatek na sekundę.
Można ustawiać ostrość manualnie, lub automatycznie. Ale w trybie AF powinno się ustawić na śledzenie 3D - inaczej aparat może czekać na ustawienie ostrości co może negatywnie wpływać na szybkostrzelność.
ducati_greywolf - Czw 12 Lis, 2009
ok narazie dziekuje panowie
troche jasniej mi sie zrobiło
prosze takze o opinie o innych aparatach jesli uwazacie je za godne polecenia
lama - Czw 12 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | (bo 4x1/250=1s) |
A ja zawsze myślałem że 0,016s
hijax_pl - Czw 12 Lis, 2009
lama,
Ostegolectric - Czw 12 Lis, 2009
matematyka wyzsza... ale wracajac do kitów to moim zdaniem ducati_greywolf, ma rację, zestaw body + obiektyw to 'kit'. i błędem jest tłumaczyć kit'a jako obiektyw dołączony do zestawu...
komor - Pią 13 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | 4kl/s to max możliwości tego aparatu.. Żeby to uzyskać musisz mieć czas nie dłuższy niż 1/250s (bo 4x1/250=1s). |
No ewidentnie komuś się tu kalkulator popsuł jak już lama zauważył, ale ja chciałem jeszcze tylko dodać, że tak ogólnie to mając tryb seryjny o prędkości n kl/s nie da się w takim trybie uzyskać czasu dokładnie 1/n, ponieważ migawka po zamknięciu się musi mieć jeszcze czas na powrót do pozycji wyjściowej. Mając więc 4 kl/s na pewno nie zrobimy zdjęć z czasem 1/4 sekundy, tylko nieco krótszym.
Nie wiem co oznacza dokładnie ta liczba 1/250 cytowana z instrukcji do D5000, ale być może chodzi o to, że jest jeszcze potrzebny czas na pomiar światła i/lub AF jeśli przy tych 4 kl/s ma być zapewnione śledzenie obiektu? W tym czasie lustro musi być opuszczone, a więc i migawka zamknięta.
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009
Używam starego ruskiego kalkulatora zasilanego energią słoneczną. Problem w tym ze wraz z różnym oświetleniem podaje różne wyniki
A tak na poważnie.. Musiałem mieć jakąś słabszy chwilę kiedy to pisałem
Baku - Pią 13 Lis, 2009
Skoro już ustaliliśmy ile trwa sekunda (przypomina trochę konstytuowanie się komisji śledczej) to wracając do polecanego sprzętu Canon z podobnym obiektywem w zestawie (18-135IS) będzie jednak kosztować znacznie drożej od polecanego Nikona.
500D + 18-135IS = 3899PLN
Taniej można wziąć D90 z 18-105VR (3567PLN). Dla mnie sprawa jest prosta - Nikon. Albo D90 (może Święty Mikołaj przyniesie brakujące 6 stówek) albo D5000. I polecany przez Sundersa zestaw z 18-105VR.
ducati_greywolf - Pią 13 Lis, 2009
swiety mikołaj niestety nic nie przyniesie (kurdesz; pewnie temu ze to ja musze robić za mikołaja)
a budżet juz i tak jest mocno naciągniety (hause gestapo czuwa)
jak narazie skłaniam sie do tego zestawu sundersa
czemu nikt nic nie pisze o soniaczach? temat tabu wsród profi czy poporstu nie są warte swojej ceny?
Sunders - Pią 13 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | czemu nikt nic nie pisze o soniaczach? temat tabu wsród profi czy poporstu nie są warte swojej ceny? |
ducati_greywolf, dobry zestaw sony po prostu nie mieści sie w Twoim budżecie:
http://www.cyfrowe.pl/apa...ob.-16-105.html
MC - Pią 13 Lis, 2009
Taki zestaw mozna skompletowac za 3500, lekko uzywany, ale oczywiscie na gwarancji.
ducati_greywolf - Pią 13 Lis, 2009
myslałem raczej o alfie380 lub 500
pamietajcie ze dla mnie entry level to jeszce sufit
cytując z innego posta dickw
"Z tym budżetem koledzy dobre dają rady: D3000 lub D5000 (po sprawdzeniu czy kupowany egzemplarz jest wolny od wiadomej usterki w tymże modelu). "
eee jakiej usterki ?
dickw - Pią 13 Lis, 2009
Zapewne nowa partia D5000 jest bez błędów układu zasilania, niemniej na wszelki wypadek poczytaj tutaj:
Problemy_z_Nikonami_D5000
Sunders - Pią 13 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | D5000 (po sprawdzeniu czy kupowany egzemplarz jest wolny od wiadomej usterki w tymże modelu). "
eee jakiej usterki ? |
Chyba takich egzemplarzy nie ma już w sklepach ale nigdy nie zawadzi sprawdzić:
http://www.techmaniak.pl/...wade-fabryczna/
http://advisory.nikonrepa...age_select.aspx
ducati_greywolf - Pią 13 Lis, 2009
no to mina
nie chciałbym kupic czegos z czym zaraz musze lecieć do serwisu (który podobno nie działa najlepiej)
jakies porady jak sprawdzic czy jest oki zanim sie kupiło?
i czy wogole jest to powazny problem czy sie nie stresować?
Sunders - Pią 13 Lis, 2009
ducati_greywolf, nie stresować sie tylko sprawdzić
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009
ducati_greywolf napisał/a: | jakies porady jak sprawdzic czy jest oki zanim sie kupiło? |
"Wadliwość" D5000 można spradzić po numerze seryjnym na stronce nikona http://www.nikondealernet.com/saD5000/
AM - Pią 13 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | ducati_greywolf napisał/a: | "Seryjne szybkie: do 4 kl./s (manualne ustawianie ostrości, manualna lub automatyczna ekspozycja z preselekcją czasu, czas otwarcia migawki 1/250 s lub krótszy, wartości domyślne pozostałych ustawień oraz wolne miejsce w buforze pamięci)" |
ducati_greywolf napisał/a: | jescio jakby mi to ktos przetłumaczył tak na polski to byłbym wdzieczny |
4kl/s to max możliwości tego aparatu.. Żeby to uzyskać musisz mieć czas nie dłuższy niż 1/250s (bo 4x1/250=1s).
|
Przy czasie naswietlania 1/250 ekspozycja trwa 1/125.
Co gorsza przy nawet najkrotszym czasie naswietlania ekspozycja trwa dluzej niz czas x-synchro.
komor - Pią 13 Lis, 2009
AM napisał/a: | Przy czasie naswietlania 1/250 ekspozycja trwa 1/125. |
Yyy… Czy tego tylko ja nie rozumiem?
ophiuchus - Pią 13 Lis, 2009
komor, może chodzi o ekspozycję lampy?
AM - Pią 13 Lis, 2009
komor napisał/a: | AM napisał/a: | Przy czasie naswietlania 1/250 ekspozycja trwa 1/125. |
Yyy… Czy tego tylko ja nie rozumiem? |
Przez czas trwania ekspozycji rozumiem czas w ktorym *jakikolwiek* fragment matrycy jest naswietlany.
Zakladamy, ze migawka leci z prawej na lewa. Czas 1/250 i to jest czas x-sync.
Migawka startuje odslaniajac od prawej do lewej. Leci przez ~1/250 ciagle odslaniajac kolejne kolumny matrycy. W okolicach 1/250 dochodzi do "ostatniej kolumny" pikseli. W tym momencie rusza druga lamelka. I tez dochodzi do ostatniej kolumny w czasie ~1/250. No bo przeciez kazdy fragment matrycy musi byc zasloniety 1/250 po odslonieciu go przez pierwsza lamelke. Czyli 2/250 = 1/125.
Przy szybszych, niesynhronizowanych czasach lamelka nadal sie porusza z czasem 1/250 na matryce, tylko druga jest puszczana wczesniej. Czyli okolo czas synchronizacji + czas naswietlania.
W dzisiejszych czasach to juz malo przydatna wiedza, ale jak ostatnio robilem sport Pentaxem z x-synchro 1/30 to nalezalo to brac pod uwage. 1/1000 wcale nie zamraza tam ruchu jakby sie wydawalo. W sumie jak sie fotografuje jakies szybkie cuda to jeszcze dzis mozna zauwazyc efekty na zdjeciach.
edmun - Pią 13 Lis, 2009
hmmm nie myślałbym w taki sposób
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009
AM napisał/a: | Migawka startuje odslaniajac od prawej do lewej. Leci przez ~1/250 ciagle odslaniajac kolejne kolumny matrycy. W okolicach 1/250 dochodzi do "ostatniej kolumny" pikseli. W tym momencie rusza druga lamelka. I tez dochodzi do ostatniej kolumny w czasie ~1/250. No bo przeciez kazdy fragment matrycy musi byc zasloniety 1/250 po odslonieciu go przez pierwsza lamelke. Czyli 2/250 = 1/125.
Przy szybszych, niesynhronizowanych czasach lamelka nadal sie porusza z czasem 1/250 na matryce, tylko druga jest puszczana wczesniej. Czyli okolo czas synchronizacji + czas naswietlania. |
Wnioski jakie z tej lekcji płyną...
- Czas w którym lamelka przesuwa się w poprzek klatki to 1/250 (w poprzek, czyli pionowo, bo krótsza droga)
- Moment kiedy jest wyzwalana lampa błyskowa, to moment w którym przednia lamelka zakonczy swój bieg a tylnia właśnie zaczyna, czyli kiedy migawka jest całkowicie otwarta.
- Czas przy którym migawka jest całkowicie otwarta to 1/250, w innych przypadkach tylnia lamelka rusza szybciej (czasy krótsze od 1/250) lub pózniej (dłuższe od 1/250)
- Z uwagi na to że czas poruszania się lamelki to 1/250, w przypadku krótkich czasów (np wspomniany 1/1000s) podczas pionowego przesuwania się szczeliny czas pomiędzy naświetleniem górnej i dolnej części klatki jest równy 1/250 - powstaje efekt przesunięcia obrazu podobny do efektu w telewizji (wyświetlanie półklatek)
lama - Pią 13 Lis, 2009
A na potwierdzenie teorii...
http://upload.wikimedia.o...distortions.jpg
hijax_pl - Pią 13 Lis, 2009
No pięknie na tym śmigle to widać
Choć chybanajsłynniejsze to zdjęcie autorstwa Jacques-Henri Lartigue:
http://ep.yimg.com/ca/I/y...6_2080_56932492
Fakt faktem że takie zachowanie jest typowe dla migawki lamelkowej... W przeciweństwie do centralnej, która co najwyżej zmieniała GO lub winietowała
Przy okazji ciekawostka, migawka w D40 ma uproszczoną konstrukcję dzięki czemu nie potrafi wytworzyć szczeliny - zawsze otwiera się maksymalnie przed zamknięciem. Aby uzyskać czasy krótsze od x-sync, zastosowano elektroniczne sterownie matrycą
lama - Sob 14 Lis, 2009
Podobnie jak w D70s - wymarzony aparat dla strobistów
komor - Nie 15 Lis, 2009
AM, dzięki za wytłumaczenie, nie pomyślałem o tym tak kompleksowo. To wiele tłumaczy.
ducati_greywolf - Sro 30 Gru, 2009
to odswieze troszke temat bo nadejszła wiekopomna chwila gdzei hause gestapo (zona ukochana) zaakceptowała budżet i mozna leciec po aparat
no i........
powiedzcie mi jeszce o roznicach miedzy d5000 a d90. słyszałem opinie ze d5000 jest dośc delikatnym sprzetem (a moj wiekszoć czasu spedzi w plecaku i to niekoniecznie podrozujac po asfalcie, kwestia torby/pudła na zabezpiecznie to juz inna sprawa)
nie miałem w rekach d90 ale słyszałem ze jest bardziej ergonomiczny wieksze i szezej rozmieszczone klawisze ( z d5000 miałem fucktycznie problem z naciskaniem 3 klawiszy naraz)a po drugie ze sam aparat nie jest tak bardzo plastikowy
i czym one sie wogole róznią bo jak patrze na parametry to w sumie nieduzo
MC - Sro 30 Gru, 2009
3 klawisze jednoczesnie trzeba naciskac?
D5k przede wszystkim ma obracany wyswietlacz i cos tam poprawione w filmowaniu. Z drugiej strony nie ma silnika AF w korpusie, co ogranicza troche mozliwosc podpinania obiektywow. Jesli chodzi o wygode trzymania, to dla mnie D5k to porazka.
Dla niektorych D5k moze zdyskwalifikowac brak gornego wyswietlacza.
Usjwo - Czw 31 Gru, 2009
MC napisał/a: | 3 klawisze jednoczesnie trzeba naciskac? |
Chyba chodzi o to ze nie trzeba, ale sie naciskaja bo sa kolo siebie
ducati_greywolf - Czw 31 Gru, 2009
MC napisał/a: | 3 klawisze jednoczesnie trzeba naciskac?
|
z moimi paluszkami delikatnymi jak u antka z petrobudowy nie jest łatwe nacisniecie jednego klawisza jesli chciałbym szybko przestaweić cos w ustawieniach.
jesli chodzi o silnik w d90 to daje mi tyle ze moge do niego podpinac "starsze" obiektywy bez silnika? jesli tak to co mi to daje tak naprawde?
Usjwo - Czw 31 Gru, 2009
ducati_greywolf napisał/a: |
jesli chodzi o silnik w d90 to daje mi tyle ze moge do niego podpinac "starsze" obiektywy bez silnika? jesli tak to co mi to daje tak naprawde? |
Daje Ci to ze mozesz podpiac do niego starsze obiektywy bez silnika.
Starsze wiec czesto tansze, starsze wiec takie ktore juz posiadasz z poprzedniego modelu, itp.
lotofag - Czw 31 Gru, 2009
MC napisał/a: | Dla niektorych D5k moze zdyskwalifikowac brak gornego wyswietlacza. |
I nie tylko, a dwie rolki, wizjer oparty o pryzmat czy możliwość podpięcia gripa to pies?
ducati_greywolf - Pią 01 Sty, 2010
Cytat: | I nie tylko, a dwie rolki, wizjer oparty o pryzmat czy możliwość podpięcia gripa to pies |
a tak po polsku prosze?
opłaca sie dac pare stowek wiecej za d90???
ophiuchus - Pią 01 Sty, 2010
ducati_greywolf, opłaca się grip czyli uchwyt pionowy, przydatny przy robieniu pionowych kadrów i dodaje trochę masy korpusowi co poprawia ergonomię pracy z doczepionym np ciężkim obiektywem i lampą, dwie rolki powodują to, że np możesz w trybie manualnym szybko zmienić przysłonę i czas naświetlania, w aparatach z jedną rolką trzeba w tedy trzymać przyciśnięty jakiś dodatkowy przycisk co może być trochę niewygodne. Pryzmat zamiast lusterek to jaśniejszy, wyraźniejszy i większy wizjer. Poza tym D90 jest bardzo wygodny w użytkowaniu.
hijax_pl - Pią 01 Sty, 2010
ducati_greywolf, opłaca się dopłacić
Obrotowy wyświetlacz jest jedynym czynnikiem który powinien być rozważany przy wyborze d5000 a d90. Tyle że trzeba być świadomym, że brak tego wyświetlacza ruchomego w d90 jest "rekompensowana" dużą ilością innych zalet. Po prostu d90 to inna półka
ducati_greywolf - Sob 02 Sty, 2010
jednak padło na d5000. owszem organoleptycznie duzo fajniej mi lezy w rekach d90 ale jak wspominał hijax_pl obrotowy wyświetlacz.... pewnie mi sie przyda, pamietając ze chce fotografowac głownie motocykle i pewnie kilka ujęc z poziomu asfaltu tez sie pstrykniea tu juz sie przydaje ten wyswietlacz.
to jeszce jedno pytanie apropos zdjec seryjnych.
rozumiem ze podawane przez producenta ~4kl/s jest max szybkosci przy minimalnych ustaieniach? (rozmiar small, zapisywanie tylko w jpq)
na moj moj mały rozumek karta z predkościa zapisu 15m powinna wystarczyć czy musze kupowac 30 ?
hijax_pl - Sob 02 Sty, 2010
ducati_greywolf napisał/a: | kilka ujęc z poziomu asfaltu tez sie pstrykniea tu juz sie przydaje ten wyswietlacz. |
Wróć do sklepu i zrób takie zdjęcie
ducati_greywolf napisał/a: | rozumiem ze podawane przez producenta ~4kl/s jest max szybkosci przy minimalnych ustaieniach? (rozmiar small, zapisywanie tylko w jpq)
|
To maksymalna szybkość z jaką aparat robi zdjęcia - nie ma znaczenia czy to będzie RAW czy RAW+JPG czy tylko JPG small/basic. A ile tych zdjęć zrobi - to zależy od tego jak szybko opróżni się bufor w korpusie - czytaj - jak szybka jest karta pamięci.
komor - Sob 02 Sty, 2010
hijax_pl napisał/a: | Wróć do sklepu i zrób takie zdjęcie |
Dokładnie. Kadrując przy pomocy ekranu LCD nie będziesz miał szybkiego AF (w trybie Live View działa on znacznie wolniej) i w sumie i tak będziesz musiał liczyć na łut szczęścia. Stosując tradycyjne podejście (czyli spodnie bojowe, ciało na glebę, tryb seryjny, zerkanie w wizjer, albo i nie…, śledzenie obiektu) uzyskasz raczej lepsze rezultaty.
Ten cały odchylany ekran to tak naprawdę jest dobry do sytuacji typu makro, jak wspólnie tu „ustaliliśmy” na forum. Bo nawet fotografowanie wydarzeń znad głowy jest trudne ze względu na powolność AF. W Sony jest lepszy AF w trybie Live View to ilość zastosowań może być wyższa, ale w pozostałych markach to – na dzień dzisiejszy – zysk jest nieco iluzoryczny. Jeśli coś pominąłem (czy w Olkach czasem też nie ma/nie było drugiej matrycy?) to proszę o sprostowanie.
hijax_pl - Sob 02 Sty, 2010
komor napisał/a: | Kadrując przy pomocy ekranu LCD nie będziesz miał szybkiego AF (w trybie Live View działa on znacznie wolniej) i w sumie i tak będziesz musiał liczyć na łut szczęścia. |
No chyba że się zapomni o AF i ustawi na hiperfokalną - wtedy nie jest źle
Zaletą AF kontrastowego jest dokładność ustawienia ostrości - ale ta żenująca szybkość pracy..
ducati_greywolf - Sob 02 Sty, 2010
no to mi znowu namieszaliście
po pierwsze co to jest hiperfokalna??
a po drugie jak jest z tymi kartami? 15mb/s wystarczy czy musze jednak patrzec wyzej?
hijax_pl - Sob 02 Sty, 2010
ducati_greywolf, po pierwsze to wikipedia http://pl.wikipedia.org/w...87_hiperfokalna
Co do karty to: 4fps przy RAW+JPEG fine daje około 50MB/s. Znasz tak szybkie karty? Ja nie
Tyle że to nie tylko szybkość karty ale też i szybkość interfejsu. No i ile tych zdjęć w serii chcesz zrobić? Bufor aparatu wytrzyma około 7 fotek, dalej - ograniczeniem będzie karta.
ducati_greywolf - Sob 02 Sty, 2010
przespie sie z hiperfokalna to moze zrozumiem o co biega nawet tutaj w slowniczku jest wzór
jak narazie to wszystko oczywiscie tylko teoria, ale wydaje mi sie ze moja seria moze trwac 2-3 sek. robiąc to w samych jotpegach fajn to wydaje mi ze ta 15 powinna starczyć
hijax_pl napisał/a: | Bufor aparatu wytrzyma około 7 fotek |
ale zapis raw + jpg ??
komor - Nie 03 Sty, 2010
ducati_greywolf, jak zamierzasz robić zdjęcia seryjne to weź kup jedną kartę, która ma ze 30 MB/s (ale zapisu!). Może być nawet mała, jak kasa krótka, to będziesz miał na takie okazje. A wolniejszą większą kartę na codzień.
ducati_greywolf - Nie 03 Sty, 2010
komor no tez tak sobie to wykombinowałem z tym ze na start to sobioe kupie jakąs taka wieksza karte z wolniejszym zapisem ( do poczatku sezonu moto jescio mam troche czasu) a z kasa to bardzo krotko bo z załozen poczatkowych (do 3000) robi sie powoli do prawie 4000 ale negocjacje trwają
[ Dodano: Sro 20 Sty, 2010 17:44 ]
tak więcv dzieki forum zostałem szczesliwym posiadaczem d90 18-105
moja mniej szczesliwa zona niechce mi pozować wiec musze czekac az sie zacznie sezon motocyklowy
wielkie dzieki panowie
(pewnie bede jeszce miał miliony pytan ale to juz w innych tematach)
|
|