|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Uniwersalny obiektyw i jedyny do pierwszej lustrzanki ?
trzepol - Nie 15 Lis, 2009 Temat postu: Uniwersalny obiektyw i jedyny do pierwszej lustrzanki ? Jestem na etapie zakupu aparatu. Cos z przedzialu nikon d5000, d90 , canon d500 lub Pentax K-X. Chyba bedzie to body do ktorego chcialbym obiektyw, ktory zastapi mi Canona S5 IS z 12x zoomem. Czy obiekty 18-200 lub podobne dadza mi zadowolenie przy robieniu portretow, widokow i zabawy z zoomem ? Zapewne do makro juz sie nie nada ze wzgledu na ostrzenie od ok 49cm ?
Chce wydac nie za duzo pieniedzy dlatego chialbym jeden obiektyw, ktory wykorzystam do prawie wszystkiego przy amatorskim wykorzystaniu sprzetu.
Sunders - Nie 15 Lis, 2009
Nikkor 18-200VR "zastąpi" Ci canona S5IS z 12x zoomem. Z takim zakresem ogniskowych to chyba najlepszy zoom. Jak ten canon "dawał Ci zadowolenie", to tym bardziej d90 lub d5000 z tym obiektywem Ci da, a z czasem może zechcesz dokupić do tego jakieś obiektywy stałoogniskowe
bacruk - Nie 15 Lis, 2009
Te długie zoomy dadzą obraz podobny do tego co miałeś w poprzednim aparacie. Jeżeli o to Ci chodzi to można się pokusić. Zyskasz jedynie szybkość działania lustrzanki, większą swobodę obsługi i niższe szumy. Generalnie do portetów się nie nada. O ile nie będą Ci przeszkadzały wady optyczne to do spacerowania będzie ok.
Jak chcesz się bawić tym zoomem ?
B o g d a n - Nie 15 Lis, 2009
Gdybyś się zdecydował znowu na Canona, to masz do dyspozycji EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS.
Testy:
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9050
http://www.photozone.de/c...on_18200_3556is
Cena od 1650 zł. http://www.ceneo.pl/1768034
Gdybym to ja był na Twoim miejscu wybrałbym jednak troche inaczej, a mianowicie kupiłbym 500D z kitem 18-55 IS i do tego EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Pierwszy z nich w zestawie z aparatem będzie Cię kosztował grosze, a drugi zakupisz juz od 1750 zł. http://www.ceneo.pl/142672 Razem miałbyś niezły zestaw.
trzepol - Nie 15 Lis, 2009
Coraz bardziej mysle nad Pentaxem K-X i do niego bym wsadzil raczej 18-200. Aparat ma w sobie stabilizacje wiec moglbym kupic obiektyw np Tamron lub jakas Sigme bez stabilizacji za ok 800-900zl. Co o tym myslicie lub co polecacie.
hijax_pl - Nie 15 Lis, 2009
trzepol, stabilizacja w obiektywie i korpusie to dwie różne rzeczy. Mimo że sprowadzają się do tego samego
MC - Pon 16 Lis, 2009
hijax_pl napisał/a: | stabilizacja w obiektywie i korpusie to dwie różne rzeczy. Mimo że sprowadzają się do tego samego |
Tylko teoretycznie. W praktyce przy dluzszych ogniskowych lepiej sprawdza sie stabilizacja w szkle - w wizjerze widac juz ustabilizowany obraz przez co kadr jest bardziej przewidywalny.
RB - Pon 16 Lis, 2009
MC napisał/a: |
Tylko teoretycznie. W praktyce przy dluzszych ogniskowych lepiej sprawdza sie stabilizacja w szkle - w wizjerze widac juz ustabilizowany obraz przez co kadr jest bardziej przewidywalny. |
Eee, przewidywalny kadr to może tak trochę za dużo powiedziane (no, zalezy od tego jaka kto potrafi wyprodukowac amplitudę drgań...), ale mniejsza trzęsawka w wizjerze jest niewątpliwie zaletą stabilizowania obiektywu.
MC - Pon 16 Lis, 2009
RB, napisalem bardziej przewidywalny.
palindrom - Pon 16 Lis, 2009
No niestety. Przy długich ogniskowych matryca musiałaby wykonywać ruchy o naprawdę dużej amplitudzie aby skompensować ruchy aparatu. Często to niemożliwe. Ba, na własnym przykładzie odkryłem że dla f>~400mm ruch matrycy może wywołać ruch aparatu taki, że trzeba go samego w sobie również skompensować. Ze stabilizacją w korpusie przy bardzo długich ogniskowych trzeba uważać... I nie pić przed sesją
Ale nic to, producenci niezależni zaczęli produkować obiektywy ze stabilizacją nawet do Sony i Pentaksów. Kupując jakieś 400 czy inne 600 zawsze można wyłączyć IS/SR w body i włączyć w obiektywie.
Posiadanie stabilizacji matrycy samo w sobie oczywiście jest nie do przecenienia na wszelkich szkłach o krótszej ogniskowej oraz eksponatach muzealnych. Oczywiście fotografię otworkową też można zrobić z redukcją drgań z ręki w słoneczny dzień
Conclusions
i tak warto zainwestować w body ze stabilizacją, bo to po prostu daje możliwość kupienia dowolnego obiektywu i będziemy mieli w najgorszym wypadku 2EV zysku.
A jak kogoś stać na metrową lunetę, to i tak kupi ją ze stabilizacją
trzepol,
K-x to bardzo fajne body, pamiętaj jednak że żaden obiektyw o krotności zoomu 20x nie pozwoli Ci wykorzystać potencjału któregokolwiek body, które wymieniłeś. W zasadzie w ogóle żadnego cyfrowego body To nie zmienia faktu że może się okazać przydatne jeżeli nie bierzesz ze sobą torby foto albo idziesz na jakąś wycieczkę i nie chcesz targać aparatu. Tutaj rzeczywiście ultrazoom Nikona wypada stosunkowo dobrze.
Baku - Pon 16 Lis, 2009
Cytat: | Gdybym to ja był na Twoim miejscu wybrałbym jednak troche inaczej, a mianowicie kupiłbym 500D z kitem 18-55 IS i do tego EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. |
Podoba mi się ten pomysł, zwłaszcza drugi obiektyw.
palindrom - Pon 16 Lis, 2009
Jeżeli 2 obiektywy wchodzą w grę, to za 2600 jest jeszcze to:
http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,10309s
Masz 2 kitowe obiektywy, bardzo lekkie i naprawdę niezłe. Poza tym zobacz co to body potrafi i znajdź sobie sample z obu obiektywów.
B o g d a n - Pon 16 Lis, 2009
trzepol napisał/a: | chcialbym obiektyw, ktory zastapi mi Canona S5 IS z 12x zoomem. | Tak tylko napiszę, że zakres 18-200 w lustrzance z matrycą APS-C, to dla Ciebie za mało. Faktyczne "zbliżenie" określa kąt patrzenia obiektywu, a nie podawana tzw. krotność. Krotność oznacza jedynie podzielenie najdłuższej ogniskowej przez najkrótszą, czyli jest pojeciem tylko marketingowym. W obecnym Canonie masz ogniskowe w tzw. ekwiwalencie od 36 do 432mm.
Znaczy to tyle, że kupując Canona powinieneś mieć na długim końcu napisane ok. 270mm (mnożnik 1,6), a kupując Pentax'a, powinieneś mieć obiektyw ok. 288 mm (mnożnik 1,5).
Oczywiście z takiego długiego zooma mozna zrezygnować ale warto sobie z tego zdać sprawę aby nie było rozczarowania.
dr11 - Pon 16 Lis, 2009
B o g d a n, no to wypada mu kupić 28-300L i jakiegoś Canona z pełną klatą
palindrom - Pon 16 Lis, 2009
Z drugiej strony nie potrzeba takiego zbliżenia, bo w odróżnieniu od kompaktu, można zrobić jeszcze pokaźny crop
No, może pokaźny to trochę na wyrost, trzeba jeszcze mieć dobry obiektyw...
|
|