|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Jaka lustrzanka do fotografowania osób w klubach?
PGlaczko - Pon 07 Gru, 2009 Temat postu: Jaka lustrzanka do fotografowania osób w klubach? Witam serdecznie
Przeczytałem uważnie regulamin i postaram się być maksymalnie konkretny.
Jestem zupełnie zielony w temacie fotografii, parę razy trzymałem lustrzankę w rękach, fotki robiłem czysto amatorsko, ale przed napisaniem, tego posta przeczytałem internetowe poradniki dla zielonych z zagadnienia, kokluzja doprowadziła mnie tu – czyli zasięgnięcia opinii praktyków – bo teoria naprawdę nie zbliża mnie do odpowiedzi, jaki model wybrać:\
Już piszę o co chodzi:
Potrzebuję aparatu (lustrzanki) która dobrze by się nadawała do dokumentowania imprez, a dokładnie zespołu dziewczyn który na tych imprezach będzie się pojawiał. Czyli musi to być aparat(zestaw) który dobrze robi zdjęcia przy SŁABYM OŚWIETLENIU. Nie musi to być jakaś masakryczna matryca. (Chyba) szukam czegoś z krótkim czasem naświetlania, tak żeby początkujący fotograf mógł robić ostre fotografie. Żeby była przyzwoita czułość ISO, Jakaś przyzwoita stabilizacja (nie wiem czy w obiektywie czy aparacie lepiej).
Na pewno do tego lampa która w takich warunkach daje możliwe naturalne/korzystne oświetlenie.
Co do obiektywów. To na pewno jakiś z którą ogniskową i jakiś standardowy. Czyli Szerokokątny, żeby objąć co się dzieje na imprezie (jaka jest atmosfera) i jakiś żeby fotografować tylko dziewczyny. Ewentualnie jeden aparat ze zmienną ogniskową. (Czy taki obiektyw łapie wystarczająco dużo światła?).
To by chyba było na tyle. Acha przedział cenowy to tak 5000-10 000zł. No chyba że poza tymi widełkami przychodzi Wam coś godnego uwagi i zgodnego z oczekiwaniami które opisałem.
Aha przepraszam że nie napisałem rozważanych modeli, ale po prostu żadnych konkretnych na razie nie rozważam, mam cichą nadzieję że po Waszych postach tutaj coś konkretnego się urodzi.
Pozdrawiam i w razie co czekam na pyt doprecyzowujące.
MasterB - Pon 07 Gru, 2009
Nie napisałeś w jakiej odległości będziesz od sceny, ale zakładając że niezbyt daleko to:
Canon 50D + Tamron 17-50 VC (albo lepiej Canon 17-55/2.8 ale jest dość drogi i nie zmieścisz się w budżecie...) + Sigma 30/1.4 jako jasny standard + Canon 85/1.8 do portretów + lampa Canon 580EXII.
Zamykasz się w 9800 PLN.
PGlaczko - Pon 07 Gru, 2009
Nie nie, przepraszam jeśli nie napisałem wystarczająco jasno:) Nie będzie sceny, to są dziewczy które promują markę alkoholu;) są więc one zawsze wśród gości, rozmawiają z nimi, pozwalają fotografują się no i generlanie ładnie wyglądają, z więc fotki raczej z bliska, coś w stylu boom'a itp. Niektóre tak zeby objąć całą imprezę. Nadzwyczajny zoom raczej nie będzie potrzebny.
POPRAWKA NA CENĘ: Jeśli możecie to miło jak byście zaproponowali byście możliwie coś w dolnych granicach widełek bo mój szef raczej może być odporny na górny przedział..
komor - Pon 07 Gru, 2009
Canon 50D + Tamron 17-50 VC + lampa Canon 580EXII.
Ewentualnie odpowiednik w Nikonie, jeśli wyjdzie taniej, czyli D5000 + Tamron + lampa SB800 czy SB900 (nie wiem czy ta poprzednia jest jeszcze dostępna). Proponuję D5000 a nie D90 bo jakość obrazowania na wysokich ISO podobna (prawda?) a lepszych cech D90 początkujący i tak nie zauważy, budżet za to zauważy. Chyba że 700 zł nie robi różnicy, to wtedy warto D90.
MasterB - Pon 07 Gru, 2009
PGlaczko,
Ahaaaaa
No to ja za komorem - 85/1.8 faktycznie będzie mniej przydatne.
Rozważyłbym 30/1.4, ale nie od razu. Nie wiadomo czy będziesz miał miejsce na zoom nożny, to już sam zobaczysz jak pstrykniesz trochę fotek.
hijax_pl - Pon 07 Gru, 2009
MasterB napisał/a: | Rozważyłbym 30/1.4, ale nie od razu. |
Niekiedy przy pracy z lampą jest bardziej przydatna krótsza ogniskowa. Oczywiście zależy to od samej lampy - jej mocy i zdolności skupiania błysku.
No ale SB-900 daje sobie świetnie radę z ogniskowymi do 200mm.
PGlaczko, jeśli nastawiasz się na światło błyskowe, wtedy jasne obiektywy nie są w sumie potrzebne. Nawet kitowy 18-105VR sprawdzi się doskonale. Czyli wg mnie zestaw: Nikon D5000 + Nikkor 18-105VR + SB-600 jest zupełnie wystarczający.
MasterB - Pon 07 Gru, 2009
hijax_pl napisał/a: | Niekiedy przy pracy z lampą jest bardziej przydatna krótsza ogniskowa. |
Wspominam o 30/1.4 dlatego że umożliwiłby fotografowanie bez użycia lampy. A krótsza ogniskowa to też większe przerysowania...
hijax_pl - Pon 07 Gru, 2009
MasterB napisał/a: |
Wspominam o 30/1.4 dlatego że umożliwiłby fotografowanie bez użycia lampy. A krótsza ogniskowa to też większe przerysowania... |
Zgadza się. Dlatego proponuję kitowy obiektyw i lampę
komor - Pon 07 Gru, 2009
hijax_pl napisał/a: | Nikon D5000 + Nikkor 18-105VR + SB-600 |
Nie za ciemno na takie imprezy? Co złego w Tamronie? To nie ma być sprzęt na ciężką walkę. Mając jaśniejsze szkło można wpuścić więcej zastanego, a błyskiem doświetlać.
hijax_pl - Pon 07 Gru, 2009
komor napisał/a: | hijax_pl napisał/a: | Nikon D5000 + Nikkor 18-105VR + SB-600 |
Nie za ciemno na takie imprezy? Co złego w Tamronie? To nie ma być sprzęt na ciężką walkę. Mając jaśniejsze szkło można wpuścić więcej zastanego, a błyskiem doświetlać. |
Nic złego - masz oczywiście rację.
Zakładam na D90 obiektyw 35/1.8, włączam tryb P i aparat mi ustawia 1/60 i f/4 a żeby doświetlić tło - podbija ISO...
PGlaczko - Pon 07 Gru, 2009
Na razie przeglądam wszystko to co tu rzuciliście:) I widzę że w piątaku chyba się nie da zmieścić? Bo mi wychodzi mniej więcej tak:
Canon 50D ok 3300zł
/Nikon D5000 ok 2000zł
/Nikon D90 ok 2600zł
+ Tamron 17-50 VC 1900zł
+ Canon 580EXII. 1500zł
Dobrze było by jak by dało się zrobić fotki także bez lampy (ale to wtedy ten Tamron nie wystarczy tak?)
Może to głupie pytanie ale widzę że te aparaty raz sprzedaje się jako samo body, raz z jakimś obiektywem, rozumiem że dla takich potrzeb jak pisałem wyżej lepiej wybrać samo body + ten Tamron 17-50 VC ?
No i czy skupić się w wyborze między Canonem 50D i Nikonem D5000/D90? Już nic innego nie ma sensu rozważać?
Pozdr
dr11 - Pon 07 Gru, 2009
hijax_pl, włączasz M, ustawiasz ISO 400-800, f domykasz 1 działkę lub na pełnej dziurze, czas tak, żeby z pomiaru wyszło -1, -1 2/3 EV. Lampa w automatyce doświetli pierwszy plan jak trzeba (jak nie to korekcja z histogramu) i w miarę powtarzalnych warunkach już o ekspozycję się nie martwisz
PGlaczko, wiadomo, im jaśniejsze szkło w takich warunkach tym lepiej. Bez lampy to zależy, jakie czasy wyjdą. Nawet jeśli utrzymasz 1/10 bez poruszenia to obiekt fotografowany już chyba nie. Lampą doświetlić wtedy warto, żeby zatrzymać ruch na pierwszym planie, poza tym lampa rzuca wzorek, który pomaga w ustawianiu ostrości na obiekcie. Ten tamron będzie ok. W zestawie go nie znajdziesz. Kupujesz osobno body i obiektyw.
hijax_pl - Pon 07 Gru, 2009
dr11 napisał/a: | hijax_pl, włączasz M, ustawiasz ISO 400-800, f domykasz 1 działkę lub na pełnej dziurze, czas tak, żeby z pomiaru wyszło -1, -1 2/3 EV. Lampa w automatyce doświetli pierwszy plan jak trzeba (jak nie to korekcja z histogramu) i w miarę powtarzalnych warunkach już o ekspozycję się nie martwisz |
A ja nie mówiłem o M tylko o tym jak się zachowuje aparat przy P
Przy M włączam auto ISO (max 800), czas ustawiam 1/125, przesłonę na f/2, lampa w TTL BL i hulaj dusza. Z histogramów wynika że niedoświetlenie zastanego jest od -1 do -1 i 2/3
komor - Pon 07 Gru, 2009
hijax_pl napisał/a: | A ja nie mówiłem o M tylko o tym jak się zachowuje aparat przy P |
Wiadomo, że P domyka obiektyw. Mając mocną lampę w TTL nie trzeba się wcale bać pracy na M, nawet jak się jest początkującym. Czas i ISO ustawiamy jak mówicie, to łatwo wytrenować patrząc na ekran, histogram lub w komputerze po pierwszej sesji, a lampa załatwia resztę. O ile oczywiście ma się gdzie odbić.
sampler - Pon 07 Gru, 2009
PGlaczko napisał/a: | Na razie przeglądam wszystko to co tu rzuciliście:) I widzę że w piątaku chyba się nie da zmieścić? Bo mi wychodzi mniej więcej tak:
Canon 50D ok 3300zł
/Nikon D5000 ok 2000zł
/Nikon D90 ok 2600zł
+ Tamron 17-50 VC 1900zł
+ Canon 580EXII. 1500zł
Dobrze było by jak by dało się zrobić fotki także bez lampy (ale to wtedy ten Tamron nie wystarczy tak?)
Może to głupie pytanie ale widzę że te aparaty raz sprzedaje się jako samo body, raz z jakimś obiektywem, rozumiem że dla takich potrzeb jak pisałem wyżej lepiej wybrać samo body + ten Tamron 17-50 VC ?
No i czy skupić się w wyborze między Canonem 50D i Nikonem D5000/D90? Już nic innego nie ma sensu rozważać?
Pozdr |
Ja jeszcze dodalbym do wyboru Alfe 550 ktore masz w cenie body 2770 i do tego tamrona 17-50 f2.8 za 1499. W sony nie musisz placic za stabilizacje. W alfie mialbys 7 klatek na sekunde z przyblokowanym AF co w klubie nie bedzie stanowilo problemu. Jesli chodzi o szumy na wysokim ISO to na pewno bedzie lepiej niz w nikonie. AF tez porownywalny bo pewnie bedziesz korzystal z centralnego krzyzowego.
Ogolnie z tych zestawow najlepszy jest Canon 50D ale tez najdrozszy. Jak dokupisz Tamrona 17-50VC to trzeba uwazac na wspolprace. Canon ma istotna przewage nad konkurencja znacznie lepszy AF co w ciemnosciach bedzie atutem. Reszta jest mniej wiecej na podobnym poziomie.
fotek - Pon 07 Gru, 2009
Ja robie czasami na potrzeby klubu zdjecia z imprez, sprzet na jakim pracuje to canon 50D + 580 EX II obiektyw sigma 17-70 a ostatnio canon 17-55 i naprawde polecam ten zestaw z obiektywem canona ostrzy bardzo szybko i celnie w sigmie troche tego brakowalo.
PGlaczko - Wto 08 Gru, 2009
sampler napisał/a: |
Ogolnie z tych zestawow najlepszy jest Canon 50D ale tez najdrozszy. Jak dokupisz Tamrona 17-50VC to trzeba uwazac na wspolprace. |
Dlaczego? W na co uważać? mogą nie współpracować?
sampler - Wto 08 Gru, 2009
Po prostu zdarza sie front lub back focus. Trzeba przetestowac kupowane szklo z posiadanym body. 50D ma kalibracje AF w body co moze pomoc.
hijax_pl - Wto 08 Gru, 2009
sampler napisał/a: | 50D ma kalibracje AF w body co moze pomoc. |
Było to już wielokrotnie podnoszone. Korekcja w korpusach FF/BF dla obiektywów o zmiennej ogniskowej sprawdza się ... średnio.
MC - Wto 08 Gru, 2009
Poza tym nie tylko o problemy z AFem chodzi. Zdarzaja sie egzemplarze, ktorych ostrosc pozostawia sporo do zyczenia.
Sunders - Wto 08 Gru, 2009
PGlaczko, tamrona trzeba kupić sprawdzając jakość egzemplarza-bywaja takie które mają na jednym końcu FF na drugim BF i korekcja zw korpusie 50d nic Ci nie da.
Takie "zjawiska" są opisane na modelu tamrona bez stabilizacji. Czy model ze stabilizacją jest pod tym względem podobny, trudno powiedzieć.
PGlaczko - Wto 08 Gru, 2009
Czy jest więc obiektyw dla Canona który do powyższych zadań jest lepszy od tego Tamrona czy mimio wszystko ten, tyle że trzeba go sprawdzać? (Jak sprawdzać, to co konkretnie mam sprawdzić? - sory jestem naprawdę zielony w tych niuansach:\)
MasterB - Wto 08 Gru, 2009
PGlaczko, jest Canon 17-55 IS USM - dużo droższy...
Tamrona nie ma co demonizować, zarówno mój egzemplarz jak i znajomego był kupowany przez internet i nie było problemów z FF/BF czy też ostrością.
Tak czy inaczej, jak chcesz być pewny to możesz sprawdzić na miejscu w sklepie, albo kupić przez internet i masz 10 dni na testowanie. Jak coś będzie "nie halo" to zawsze możesz oddać/wymienić na inny.
Jak nie wiesz co i jak testować to może po prostu zabierz do sklepu kogoś kto się zna (napisz gdzie mieszkasz, może znajdzie się ktoś chętny pomóc ).
sampler - Sro 09 Gru, 2009
PGlaczko napisał/a: | Czy jest więc obiektyw dla Canona który do powyższych zadań jest lepszy od tego Tamrona czy mimio wszystko ten, tyle że trzeba go sprawdzać? (Jak sprawdzać, to co konkretnie mam sprawdzić? - sory jestem naprawdę zielony w tych niuansach:\) |
Jest od canona ale za jedyne 4300 . Natomiast 17-55 ze swiatlem 2.8 tez jest taniutki jedyne 3300. Po prostu jak bedziesz kupowal to poczytaj jak sie sprawdza obiektywy i przygotuj sie do takiej akcji w sklepie. Mysle ze wybierzesz taki egzemplarz ktory spelni oczekiwania.
PGlaczko - Sob 12 Gru, 2009
Szybkie pytanie - bo na początku tyg. będzie podjęta decyzja co do aparatu - chciał bym się jednak jeszcze doradzić co do jednej opcji. Czy jakiś obiektyw i lampę do Sony Alpha 350 lub 380 byście proponowali (dla pełnego przekroju oferty) czy ten aparat się też do tego by nadawał? Jeśli tak to czy 350 czy raczej 380 jeśli nie to dlaczego? I czy tylko ten Tamron wchodzi w grę jeśli mówimy o jednym obiektywie czy jest jeszcze jakaś alternatywa. Przepraszam za takie zawalanie pytaniami ale to jednak spory wydatek będzie, a Wasze rady są bardzo cennym kierunkowskazem co do tego czego i jak szukać.
Z góry dziękuję za (mam nadzieję szybką) pomoc.
Pozdrawiam
ghost - Sob 12 Gru, 2009
jeżeli Sony to 500 albo 550. niższe serie mają matryce ccd i kiepsko sprawdzą się w takich warunkach
|
|