|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Trzeci obiektyw dla drugiego fotografa na pierwszym ślubie
ziebol1 - Pią 25 Gru, 2009 Temat postu: Trzeci obiektyw dla drugiego fotografa na pierwszym ślubie Witam,
Moi dobrzy znajomi poprosili mnie, żebym, obok profesjonalnego fotografa, uwiecznił ich ślub i wesele.
Jestem amatorem, czasami jakieś zdjęcie sprzedam. Cieszę się, że mnie docenili i nie chciałbym ich zawieść. Do rzeczy:
W tej chwili śmigam na Nikonie D90 (APS-C) z obiektywem 50mm/1.4 oraz 28-75mm/2.8
Na moje potrzeby mi wystarczają. Do tego ślubu pierwszy wziąłbym na portrety, drugi w plener... no i właśnie- co do kościoła i na wesele? Brakuje mi szerokiego kąta. Tak więc noszę się z zakupem czegoś jasnego <24mm.
Opcja 1:
-kupuje obiektyw stałoogniskowy i ew zbliżenia robię drugim obiektywem (tym na plener)
Opcja2:
-kupię zmiennoogniskowy
Grunt, żeby obiektyw był jasny i szerokokątny- tak mi się wydaje.
Gdyby ktoś chciał doradzić zakup konkretnego modelu (z góry dzięki), to dodam, że jako amatorowi i DRUGIEMU fotografowi , nie zależy mi na niesamowicie profesjonalnej jakości zdjeć- 99% ludzi i tak nie zauważy różnicy między zdjęciem z lekką winietą w rogach, a zdjęciem bez niej. Tak więc obiektywów za kilka tysi nie biorę pod uwagę. Maksymalny pułap cenowy to 1,5-2 tys. A może macie jakieś inne pomysły niż 2 przedstawione opcje? Wszelkie mądre rady mile widziane (oprócz tych w stylu „ale za 2 tys nie ma porządnego obiektywu na śluby”- wiem). Ślub jest za pół roku, więc mam czas na namysł.
Pozdr,
Tomek
.
Sunders - Sob 26 Gru, 2009
Sigma 10-20/4-5,6EX DC HSM
http://www.mixelectronics...&id_kat=&prt=66
+lampa z dyfuzorem
mavierk - Sob 26 Gru, 2009
brakuje Ci szerszego kąta i lampki, SB-600 powinna wystarczyć,
natomiast jeśli chodzi o szeroki kąt - wymień Tamrona 28-75 na 17-50.
lupo57 - Nie 27 Gru, 2009
mavierk napisał/a: | brakuje Ci szerszego kąta i lampki, SB-600 powinna wystarczyć,
natomiast jeśli chodzi o szeroki kąt - wymień Tamrona 28-75 na 17-50. |
i to jest dobra rada, poza lampą, wybrałbym SB-900
Sunders - Pon 28 Gru, 2009
mavierk napisał/a: | wymień Tamrona 28-75 na 17-50. |
Jeszcze lepiej wymień d90 na d700 a tamrona 28-75 zostaw
Ale takiej opcji nie wymieniałeś i niestety poza tym, że jest moim zdaniem najlepsza jest niestety sporo droższa.
sigmiarz - Pon 28 Gru, 2009
Sunders napisał/a: | mavierk napisał/a: | wymień Tamrona 28-75 na 17-50. |
Jeszcze lepiej wymień d90 na d700 a tamrona 28-75 zostaw
Ale takiej opcji nie wymieniałeś i niestety poza tym, że jest moim zdaniem najlepsza jest niestety sporo droższa. |
co za bzdura.. koleś ma robić okazjonalnie na jednym ślubie jako drugi fotograf....
nikon d90, wystarczy, robiłem już 3 śluby.... i jeden pogrzeb.
sigma 20 f1.8 albo samyang 14mm 2.8 jak z budżetem krucho - on ma naprawdę niefajną dystorsję, w kościele przy rzędach ławek, linii dywanu czy ułożenia płytek na podłodze będą wyłazić dziwne rzeczy.
Sunders - Pon 28 Gru, 2009
sigmiarz napisał/a: | co za bzdura |
sigmiarz, a tego " " nie zauważyłeś
D90 oczywiście wystarczy, jak krucho z kasą, to samyang 14/2,8 jest ciekawą propozycją, ale wolałbym już tamrona 17-50/2,8 proponowanego przez mavierka.
mavierk - Pon 28 Gru, 2009
d700 będzie lepszym wyborem, ale tylko dla kogoś, kto planuje związać się z fotografią na poważnie, ale ja też chciałbym d700, nawet tylko z ciamciamgiem
sigmiarz - Pon 28 Gru, 2009
mavierk napisał/a: | d700 będzie lepszym wyborem, ale tylko dla kogoś, kto planuje związać się z fotografią na poważnie, ale ja też chciałbym d700, nawet tylko z ciamciamgiem |
d700 znajduje się i w moich planach zakupowych ale tu jest pytanie o obiektyw.
mavierk - Pon 28 Gru, 2009
jaki obiektyw? z jakiego zakresu i z jakim preferowanym świetle?
sigmiarz - Pon 28 Gru, 2009
napisane, jasny i szeroki, Mavierk - czytaj wątek od pierwszego postu, będzie Ci łatwiej.
mavierk - Pon 28 Gru, 2009
rzeczywiście lepiej by było, gdybym czytał..
kurde.. do d700 najlepszym szerokim kątem będzie Sigma 12-24 Ciemna, ale czasy, jakie potrzebujesz na utrzymanie to 1/30 spokojnie - ISO również do dyspozycji masz niemałe.
No, chyba, że chcesz f2.8 - 14-24/2.8 jest... eh... jak na niego nie stać, to lepiej nawet nie brać go do rąk, ani 24-70 ani 70-200VR nie wywarły na mnie takiego wrażenia.
No i jeszcze dwa szkiełka, już nie produkowane: droższy Nikkor 17-35/2.8 oraz tańszy 20-35/2.8 - oba na 12mpix mają super jakość, natomiast gdy bardzo szkoda Ci kasy, masz Nikkora 18-35/3,5-4,5 czy Sigmę/Tamrona 17-35/2.8-4 bodajże.
A gdy nie chcesz zooma, to Sigma 20/1.8 jest przez wielu chwalona i wiele osób za nią tęskni, jak tylko sprzeda z przyczyn gotówkowych. Gdy chcesz szerzej, to chyba... bardziej opłaca się zooma.
darekk - Pon 28 Gru, 2009
Kup Tokinę 11-16/2.8. Sam robię nim śluby i architekturę ciemnych wnętrz (stare kościoły drewniane, cerkwie, są bardzo ciemne, zawsze zgaszone światła mają). Obiektyw nigdy mnie nie zawiódł. Ja go kupiłem 1,5 roku temu za 1,6 tyś zł przez ebay w Anglii. Teraz chodzą w Polsce za 2,5 tyś zł, pewnie w Anglii trochę taniej. Ostry od przesłony f2.8 w całym kadrze, daje bardzo ładne obrazki. Polecam.
Sunders - Pon 28 Gru, 2009
darekk, zdjęcia zapisujesz w formie RAW-ów czy JPG-ów? Czy AC i utrata kontrastu pod światło nie sparawiają Ci problemów? Jak działa w tej tokinie AF?
sigmiarz - Pon 28 Gru, 2009
darekk napisał/a: | Kup Tokinę 11-16/2.8. Sam robię nim śluby i architekturę ciemnych wnętrz (stare kościoły drewniane, cerkwie, są bardzo ciemne, zawsze zgaszone światła mają). Obiektyw nigdy mnie nie zawiódł. Ja go kupiłem 1,5 roku temu za 1,6 tyś zł przez ebay w Anglii. Teraz chodzą w Polsce za 2,5 tyś zł, pewnie w Anglii trochę taniej. Ostry od przesłony f2.8 w całym kadrze, daje bardzo ładne obrazki. Polecam. |
ciekawa opinia o Tokinie na samym koncu
http://www.optyczne.pl/13...ików_(35)_.html
a tu fotki http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12955
bardzo ciekawy obiektyw nie brałem pod uwagę jak kupowałem 10-20... szkoda.
niestety jak będziesz chciał przejść na FF będziesz miał sporą winietę
darekk - Pon 28 Gru, 2009
Zapisuję tylko w Rawach. W kościołach i wnętrzach AC i utrata kontrastu mi nie grozi. Na dworze pod światło zazwyczaj jest OK, ale czasami jak słońce mam w kadrze zdarzą się niewielkie bliki. Co do kontrastu to nie zwróciłem uwagi, ale chyba jest dobrze. AF jest dość szybki i średnio głośny, skala zakresu AF jest dość krótka dlatego działa szybko. Mój nie pudłuje, sprawdzałem go po zakupie na palikach, słupkach i itp. Budowa jest solidna, pancerna.
Powiem tak, jak na moje potrzeby jest wystarczający, jedynie na co mogę go zamienić to N 14-24/2.8 ale tylko do FF.
Sunders - Wto 29 Gru, 2009
darekk napisał/a: | W kościołach i wnętrzach AC i utrata kontrastu mi nie grozi |
darekk, czy mógłbyś jakiegoś sampla z tokiny 11-16 z kościoła tu wrzucić?
darekk - Sro 30 Gru, 2009
W piątek lub sobotę coś wrzucę.
ziebol1 - Wto 05 Sty, 2010
Dzięki za rady, bardzo mi pomogliście Dokupię tamrona 17-50, a lampkę pożyczę od znajomego.
Pozdr,
Tomek
hijax_pl - Wto 05 Sty, 2010
sigmiarz napisał/a: | niestety jak będziesz chciał przejść na FF będziesz miał sporą winietę
|
No ale nie wspomniałeś że ta winieta nie jest stała w całym zakresie zooma i przy 13mm już niewiele z niej zostaje
http://www.kenrockwell.com/tokina/11-16mm.htm#fx
|
|