|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Nikon D90 a D5000
lukart - Pią 01 Sty, 2010 Temat postu: Nikon D90 a D5000 Jestem laikiem wiec prosze o wyrozumiałość mam pytanie a mianowicie jak jest z obiektywani do tych korpusów a moze inaczej jak wyglada sprawa ze stabilizacja i silnikiem?
d90 ma silnik wbudowany a stabilizacja w obiektywach
d5000 to i to w obiektywie? czy sie myle
czy bedąc amatorem zauwaze wielkie roznice w tym sprzecie- moja pierwsza lustrzanka
mysle nad obiektywem 18-200
hijax_pl - Pią 01 Sty, 2010
Nie - przy takimobiektywie nie zauważysz różnicy.
Żadna lustrzanka nikona nie ma wbudowanej stabilizacji.
Te natomiast, które mają wbudowany silnik - mogą sterować autofokusem obiektywów bez silnika. W przeciwieństwie do np D5000 (bez silnika), który nie będzie automatycznie ostrzył z takim np 50/1,8D
Sunders - Pią 01 Sty, 2010
lukart napisał/a: | d90 ma silnik wbudowany a stabilizacja w obiektywach |
D90 może sterować AF zarówno obiektywów które nie mają własnego silnika jak i takimi które go mają/D5000 tylko tymi które mają własny silnik AF/. Stabilizacja obrazu jest tylko w obiektywach nikona oznaczonych symbolem VR, sigmy-OS, tamrona-VC.
lukart napisał/a: | czy bedąc amatorem zauwaze wielkie roznice w tym sprzecie- moja pierwsza lustrzanka
mysle nad obiektywem 18-200 |
Wielkich możesz nie zauważyć, chociaż odchylany wyświetlacz LCD w D5000 chyba trudno przeoczyć /. Najlepiej spróbuj w sklepie wziąść jeden i drugi do ręki, i zrobić zdjęcie.
lukart - Pią 01 Sty, 2010
o roznice chodziło mi bardziej pod wzgledem ich profesjonalności jakości zdjeć, szybkosci pracy, czy wielkości szumów. Jak zaznaczyłwm jestem laikiem co do lustrzanek i zastanawia mnie sens wydawania tych paruset złotych na d90 skoro i tak nigdy nie wykorzystam tego. Czy jedynym uzasadnieniem byłaby świadomość ze mam lepszy aparat. A i jeszcze wazne czy af w d5000 i d90 wykazuje znaczne roznice co do szybkości działania i ostrzenia w słabym oświetleniu?