|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Wybór: Canon EOS-450D vs. Nikon D5000 ?
LF - Sob 02 Sty, 2010 Temat postu: Wybór: Canon EOS-450D vs. Nikon D5000 ? Witam,
Jest to mój pierwszy post na tym forum więc: witam wszystkich!
Jestem amatorem fotografii i chciałbym sięgnąć po aparat nieco bardziej profesjonalny niż ten który posiadam teraz(Kodak EasyShare ZD710). Mam zamiar używać nowego aparatu do fotografowania wszystkiego tj. pejzaże, portrety, zdjęcia sportowe, imprezy rodzinne, itd.
Piszę tu ponieważ mam dylemat jaką lustrzankę wybrać.
Budżet: max 3000zl.
Inne: obiektyw ma być 18-200 mm.
Waham się miedzy Canonem EOS-450D a Nikonem D5000.
Obiektyw który chcę zastosować do wybranych modeli aparatów to: Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 DC.
Brałem pod uwagę inne firmy np. Sony, ale wykluczyłem je po przeczytaniu opinii i testów na optyczne.pl.
Z testu dostępnego TU wynika, że Nikon nie ma wbudowanego silnika AF. Czy to oznacza, że z wybranym obiektywem jestem skazany na ręczne ustawienia ostrości? Czy może ta sigma posiada wbudowany silnik?
pozdrawiam!
hijax_pl - Sob 02 Sty, 2010
IMHO ta sigma to niezbyt udana konstrukcja - poza tym bez "OS" się umęczysz.
LF napisał/a: | Czy to oznacza, że z wybranym obiektywem jestem skazany na ręczne ustawienia ostrości? Czy może ta sigma posiada wbudowany silnik? |
Z opisu http://www.sigma-foto.pl/...-dc,535,pr.html pierwszy akapit napisał/a: | Uniwersalny lekki i poręczny obiektyw, dedykowany specjalnie do lustrzanek cyfrowych o matrycy APS-C. Posiada wbudowany silnik napędzający AF w aparatach typu D40, D60, D3000 itp. |
W tej cenie i przy tych założeniach to może jakaś hybryda? Po co Ci lustrzanka jak się przywiązujesz do "superuniwersalnego" zooma?
Sunders - Sob 02 Sty, 2010
LF, lepiej zrobisz kupując dwa obiektywy zamiast tego kiepskiego zooma sigmy, np. taki zestaw:
http://e-planet.pl/strona...40,kat,530.html
LF - Nie 03 Sty, 2010