forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Test aparatu Sony A550

sz.starczewski - Pon 04 Sty, 2010
Temat postu: Test aparatu Sony A550
Zapraszamy serdecznie do lektury testu i dyskusji

http://www.optyczne.pl/in...rat&test_ap=118

MC - Pon 04 Sty, 2010

Uwagi:
- czesc 3 - uzytkowanie i ergonomia. Co do umieszczenia wlacznika stabilizacji jako opcji w menu - i bardzo dobrze. Tej stabilizacji nie trzeba wylaczac nawet na statywie, bo czujniki rejestruja brak ruchu i stabilizacja jest wtedy nieaktywna... Chociaz zgadzam sie, ze ten przycisk moglby miec inna funkcje.
- czesc 4 - rozdzielczosc. Czy w czasie testowania rozdzielczosci stabilizacja jest wlaczona czy wylaczona?

Poza tym - bardzo fajny test. No i oczywiscie ciekawa propozycja dla amatora.

Arek - Pon 04 Sty, 2010

MC napisał/a:
Czy w czasie testowania rozdzielczosci stabilizacja jest wlaczona czy wylaczona?


Zawsze wyłączona.

MC - Pon 04 Sty, 2010

Arek napisał/a:
MC napisał/a:
Czy w czasie testowania rozdzielczosci stabilizacja jest wlaczona czy wylaczona?


Zawsze wyłączona.

Jeden z portali zagranicznych zrobil test rozdzielczosci A200 ze stabilizacja wlaczona i wylaczona. Nie pamietam na jakiej ogniskowej. Rezultat byl oczywisty. Rozdzielczosc byla wyzsza przy wlaczonej stabilizacji. Szkoda, ze tego nie sprawdziliscie.

kozidron - Pon 04 Sty, 2010

MC napisał/a:
Uwagi:
- czesc 3 - uzytkowanie i ergonomia. Co do umieszczenia wlacznika stabilizacji jako opcji w menu - i bardzo dobrze. Tej stabilizacji nie trzeba wylaczac nawet na statywie, bo czujniki rejestruja brak ruchu i stabilizacja jest wtedy nieaktywna... Chociaz zgadzam sie, ze ten przycisk moglby miec inna funkcje.
- czesc 4 - rozdzielczosc. Czy w czasie testowania rozdzielczosci stabilizacja jest wlaczona czy wylaczona?


skoro fota jest robiona na statywie i z wężykiem (tak zrozumiałem z tekstu optycznych "Jak testujemy lustrzanki" ) a tej stabilizacji nie trzeba wyłączać nawet na statywie to teoretycznie nie da się zrobić poprawnie testu rozdzielczości z puszką na statywie + słynna stabilizacja..... bo takowa sama się wyłącza :mrgreen: .


MC napisał/a:
Jeden z portali zagranicznych zrobil test rozdzielczosci A200 ze stabilizacja wlaczona i wylaczona.


musiał to być bardzo wiarygodny test robiony z trzęsącej się ręki :wink: .... MC, jakby ci się przypomniało co to był za portal to zapodaj linka....

jaad75 - Pon 04 Sty, 2010

kozidron napisał/a:
skoro fota jest robiona na statywie i z wężykiem (tak zrozumiałem z tekstu optycznych "Jak testujemy lustrzanki" ) a tej stabilizacji nie trzeba wyłączać nawet na statywie to teoretycznie nie da się zrobić poprawnie testu rozdzielczości z puszką na statywie + słynna stabilizacja..... bo takowa sama się wyłącza :mrgreen: .
Niekoniecznie - być może stabilizację uaktywniłby właśnie ruch lustra... Kwestia jak szybko jest w stanie ustabilizować matrycę - obawiam się, że nie aż tak szybko...
Arek - Pon 04 Sty, 2010

MC napisał/a:
Rezultat byl oczywisty.


Dla jednego oczywisty, dla drugiego nie. Kiedyś testując jakiś obiektyw dziwiłem się, że ma tak kiepskie wyniki. Zajrzałem do EXIF-a i okazało się, że nie wyłączyłem stabilizacji. Test zrobiłem jeszcze raz, tym razem ze stabilizacją w korpusie wyłączoną, wyniki były wyraźnie lepsze. Nie pamiętam teraz jaki to był korpus.

RB - Pon 04 Sty, 2010

Ale faktem jest, że Sony doszo do wniosku, że po cholerę Mirror Lock jak można traśnięcie klapą kompensowac stabilizacją. Czy to działa - nie wiem (bo w moim starociu - na szczęscie - jeszcze nie przejawili tej kreatywności i ML jest), ale takie były głosy z Koncernu :-)
MC - Pon 04 Sty, 2010

jaad75 napisał/a:
być może stabilizację uaktywniłby właśnie ruch lustra... Kwestia jak szybko jest w stanie ustabilizować matrycę - obawiam się, że nie aż tak szybko...

Byc moze aparat "wie", ze zaraz klapnie lustro i wlacza ja odpowiednio wczesniej.

kozidron - Pon 04 Sty, 2010

Arek napisał/a:
Nie pamiętam teraz jaki to był korpus.


bardzo dyplomatyczna odpowiedź :wink: :mrgreen:

Arek - Pon 04 Sty, 2010

W grę chodzi 5 sztuk: A100, A900, A850, K20D lub E-3 - bo tylko na takich korpusach z wbudowaną stabilizacją testuje obiektywy.
Zabaaaa - Pon 04 Sty, 2010

Szczęka w dół. No i coraz bardziej się zastanawiam czy dobrze że weszłem w canona. Wtedy zedecydowało że razem z A700 nie miałbym mojej sigmy 100-300. Ale szkoda bo miałbym stabilizację i zamiast 100-400 l za 5 k kupiłbym sie sigmę 100-500 za 3 k ( to dopiero w przyszłości :D ). A teraz sony pokazuje wszystkim "specom", którzy mówią że sony produkuje telewizory a nie aparaty, że też dużo potrafi. Za 5-6 lat to będzie najlepszy system dla kogoś kto nie ma nieskończoność kasy na stabilizowane obiektywy. I własnie. Bez iso 100 od biedy da rade. Jakoś mieli powód by jej nie wsadzić. Ale szkoda, że tak mało wydajna stabilizacja ;/ Ale bez wachania zamieniłbym moje 450d i kita i sigmę 100-300 na system sony. Ale już za późno ;D cóż, nie można mieć wszystkiego. Trzymam kciuki za sony jak się tylko da żeby namieszało canonowi i nikonowi. Niech robią Aps-h i następce tego A700.
Ps.
Czy wy też odczuwacie, że konstruktorzy sony kończą o kilka tygodni za wcześnie ? Bo zawsze jest jakieś ale w ich puszkach i wydaje się być duperelem.

krisv740 - Pon 04 Sty, 2010

Zabaaaa, a co ci się stało ze szczęką??? - że ci tak w dół poleciała???

bo po przeczytaniu testu ja niczego co może powodować taki objaw ..... nie widzę...

zastanów się nad swoimi przemyśleniami, bo niestety są fałszywe...
np. porównanie 100-400L do 100-500 (nie wiem nawet czy jest takie szkło - raczej nie -może 120-500) to spore nadużycie... :cool:

sigmiarz - Pon 04 Sty, 2010

jest sigma 150-500 f5-6.3 :???:

po przeczytaniu testu a550 trudno mi znaleźć powody do opadania.. czy choćby lekkiego uchylania szczęki.. chyba że do ziewania. Z k-x -em nie mają szans :twisted:

Nie wiem po co kupować Sony, puszki nie są dużo tańsze, dobre obiektywy do Sony tańsze nie są i jest ich mniej, a hsmy Sigmy z bagnetem A pracować jak należy nie chcą ;) - tak słyszałem.

Jedynie nad a-850 warto się zastanowić jeśli ktoś szuka FF

RB - Pon 04 Sty, 2010

sigmiarz napisał/a:
Nie wiem po co kupować Sony,


aby oglądć telewizje, słuchac muzyki, a nawet... uwaga, tratam aby robic zdjęcia tratam, bdzynk.
natomiast taniej wychodzi rzucanie na odległośc Nokią. Nie dość że taniej to lżejsze i lepiej leży w dłoni, przez co rezultaty lepsze.

goltar - Pon 04 Sty, 2010

Seria A5xx to nadal typowo amatorskie body, czegoś ciekawego oczekuje dopiero od następcy A7xx. Mimo wszystko jest to niezła konkurencja dla Canona 500D czy Nikona D5000.
krisv740 - Pon 04 Sty, 2010

a mnie interesuje 7kl/s w a550 - jaki to ma sens np. przy fotografii poruszających się obiektów (na dodatek w trakcie panoramowania)???

imho - do handlu to się to nadaje.... ale do robienia fotografii to już raczej nie... :mrgreen:

sampler - Pon 04 Sty, 2010

Dla mnie ciekawostka jest to ze 9 polowy AF z 550 lepiej dziala niz 11 polowy z D90. W koncu to nikon jest wyznacznikiem AF w lustrzankach...
krisv740 - Pon 04 Sty, 2010

sampler,
dokładności - nie koniecznie szybkości....
i to zależy w jakim modelu....

AM - Pon 04 Sty, 2010

Nie jestem na biezaco z polskim rynkiem aparatow - jak sie sytuuje ta puszka cenowo w porownaniu z konkurencja? Ale pytam o jakies realne ceny. 500d? d90? 50d?
Sunders - Pon 04 Sty, 2010

AM napisał/a:
jak sie sytuuje ta puszka cenowo w porownaniu z konkurencja? Ale pytam o jakies realne ceny. 500d? d90? 50d?

a550-od 2767pln
500d-od 2348pln
50d-od 3199pln
d90-od 2457pln/wg ceneo.pl/

sigmiarz - Pon 04 Sty, 2010

AM napisał/a:
Nie jestem na biezaco z polskim rynkiem aparatow - jak sie sytuuje ta puszka cenowo w porownaniu z konkurencja? Ale pytam o jakies realne ceny. 500d? d90? 50d?


ceneo.pl?

MC - Pon 04 Sty, 2010

sigmiarz napisał/a:
hsmy Sigmy z bagnetem A pracować jak należy nie chcą ;) - tak słyszałem.

Raczej zle slyszales. Regulowanie Sigmy do body Sony nie jest czeste.

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 22:39 ]
krisv740 napisał/a:
jaki to ma sens np. przy fotografii poruszających się obiektów

Raczej zadnego. Ale przypominam, ze nie kazdy robi fotografie obiektow poruszajacych sie (vide przydatnosc stabilizacji).

sigmiarz - Pon 04 Sty, 2010

MC napisał/a:
sigmiarz napisał/a:
hsmy Sigmy z bagnetem A pracować jak należy nie chcą ;) - tak słyszałem.

Raczej zle slyszales. Regulowanie Sigmy do body Sony nie jest czeste.

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 22:39 ]
krisv740 napisał/a:
jaki to ma sens np. przy fotografii poruszających się obiektów

Raczej zadnego. Ale przypominam, ze nie kazdy robi fotografie obiektow poruszajacych sie (vide przydatnosc stabilizacji).


http://forum.optyczne.pl/...ghlight=#181902

MC - Pon 04 Sty, 2010

sigmiarz, moglbys jasniej? Bo ja tam nie widze o jakis wybitnych problemach AFu Sigmy z Alfami nic a nic.
darek-dorado - Pon 04 Sty, 2010

Ale po jakie lich strzelać serią 7 klatek do obiektu, który się nie porusza?
Moim zdaniem te 7kl/s, to chamski chwyt marketingowy. Chamski, bo pewnie jakaś grupa początkujących amatorów np. fotografii ptasiej się na to nabierze, a w praktyce t nieporozumienie. Już lepsze "normalne" 3fps, niż takie unieruchomione 20fps.

sigmiarz - Pon 04 Sty, 2010

MC napisał/a:
sigmiarz, moglbys jasniej? Bo ja tam nie widze o jakis wybitnych problemach AFu Sigmy z Alfami nic a nic.


yyyh
MC napisał/a:
Jesli taka Sigma ma mocowanie na bagnet A, to najprawdopodobniej szybsza bedzie wersja bez HSM. Osobiscie sprawdzalem.

ghost - Pon 04 Sty, 2010

darek-dorado napisał/a:
Ale po jakie lich strzelać serią 7 klatek do obiektu, który się nie porusza?
Moim zdaniem te 7kl/s, to chamski chwyt marketingowy. Chamski, bo pewnie jakaś grupa początkujących amatorów np. fotografii ptasiej się na to nabierze, a w praktyce t nieporozumienie. Już lepsze "normalne" 3fps, niż takie unieruchomione 20fps.

jak ptaszek siedzi to myślę że się sprawdzi :razz:
a skoro wolisz - domyślnym trybem jest zwykła seria - 5kl/s, 7 jest dostepne po włączeniu speed priority

darek-dorado - Pon 04 Sty, 2010

Wiem, że jest 5fps i bardzo dobrze, ja tylko zupełnie nie rozumie sensu tych 7 klatek w sytuacji gdy blokowany jest AF i ekspozycja na pierwszej? Gdy siedzący ptaszek podskoczy, to wszystkie fotki do kosza. Chyba, że czegoś nie kumam? Jeżeli tak, to proszę o wyjasnienie.
komor - Pon 04 Sty, 2010

darek-dorado, może się przydać, traktuj to jako dodatek, jak pisze ghost. Np. przy panoramowaniu, w przyrodzie też może być tak, że akcja odbywa się mniej-więcej w stałej głębi ostrości.

A że marketing Sony robi z tych 7 kl/s „ficzer” na pudełko to inna sprawa – to jest właśnie czarna strona marketingu, którą tępiłbym ustawowo, jak te reklamy sieci komórkowych: „już od 1 zł i aż do 1000 darmowych minut” – tylko jedno wyklucza drugie w prawdziwej ofercie.

Monastor - Pon 04 Sty, 2010

darek-dorado, sens jest taki, że ktoś zobaczy 7 klatek w specyfikacji, pomyśli że to więcej niż 6,3 w takim Canonie 40D, czy 50D i bez zbędnego czytania poleci po A550. Sprytny chwyt. I to bardzo.

Swoją drogą 5 klatek na sekundę to też wcale nie jest zły wynik.

MC - Wto 05 Sty, 2010

sigmiarz, postaraj sie opanowac trudna sztuke czytania ze zrozumieniem.
To, ze Sigmy maja sporadycznie problemy z celnoscia AFu w Alfach to jedno, a fakt, ze czesto bez HSM dzialaja szybciej to trugie.
Predkosc a celnosc to dwie rozne rzeczy.

Co do trybu seryjnego. Ja rozumiem, ze to Sony i trzeba wysmiac, ponarzekac itp. Nie uwazam, iz jest to system idealny - w koncu zmienilem go na C. Ale nie przesadzajmy. Gdyby do wyboru bylo albo te 7klatek albo 1 to ja bym to wszystko zrozumial. Ale tutaj mamy bez problemu osiagane 5kl/s a 7klatek, ktorych konkurencja na tym poziomie zaawansowania nie posiada wcale jest zwyklym dodatkiem, ktory w niczym nie przeszkadza, niczemu nie ujmuje.

kozidron - Wto 05 Sty, 2010

MC napisał/a:
ktorych konkurencja na tym poziomie zaawansowania nie posiada wcale jest zwyklym dodatkiem, ktory w niczym nie przeszkadza, niczemu nie ujmuje.


a skąd wiesz czy nie ujmuje.....? Pewnie w sensie czy przeszkadza -to nie, na pewno NIE ale nie łatwo można się domyśleć, że to zwykły ficzer zamiast czegoś co mogłoby się rzeczywiście przydać, zamiast tego trybu hdr, 7kl/s, wykrywania twarzy - wolałbym iso 100 albo wstępne podnoszenie lustra a za to rewelacyjne LV a'la sonolta wolałbym drugą rolkę a o większym wizjerze nie wspomnę....tylko że to się nie opłaca lepiej wyznaczyć konstruktorom inne targety takie jak funkcję bez "funkcji" (7kl gdy blokowany jest af) -bo to się lepiej sprzeda.

Moim zdaniem włożenie takich marketingowych bajerów właśnie ma wpływ na odjęcie tego co jest potrzebne(bo trzeba zmieścić się w budżecie) i nie mam tu na myśli tylko sony.

MC - Wto 05 Sty, 2010

kozidron, ale to jest zwykly aparat amatorski. Ja tez bym wolal to co wymieniles (za wyjatkiem odjecia LV, bo to moze czasami sie przydac). Zobaczymy co poprawia w A7x0.
Zwroc uwage, ze obecnie do aparatow pakuje sie glownie ficzery.

Zamiast "czepiac" sie 7kl/s czy HDR (Pentax ma w aparacie z wyzszej grupy i jakos lamentu nie bylo) moze lepiej zwrocic uwage na swietna robota wykonana przez programistow jesli chodzi o obraz na wysokim iso?
Ja wiem, ze u nas lepiej pisac, ze szklanka jest do polowy pusta :roll:

konczako - Wto 05 Sty, 2010

Się czepiacie na siłe :twisted: . To jest aparat amatorski który ma się sprzedać i przy tym wyszła całkiem przyzwoita lustrzanka :mrgreen: . TO JEST APARAT AMATORSKI ludziska!!! :twisted:
maput - Wto 05 Sty, 2010

sampler napisał/a:
Dla mnie ciekawostka jest to ze 9 polowy AF z 550 lepiej dziala niz 11 polowy z D90. W koncu to nikon jest wyznacznikiem AF w lustrzankach...

Sprawdź jeszcze na jakich obiektywach był AF testowany w Sony i Nikonie ;) Niestety z powodu deklarowanej przez ekipę testującą braku dostępności innych obiektywów d90 przetestowany został na obiektywie co najmniej o klasę gorszym niż zdecydowana większość puszek. A co gorsze wyniki tego testowania są kopiowane za każdym razem gdy sprawdzany jest aparat z podobnej półki co moim zdaniem fałszuje wyniki owych porównań.

I niech nikt nie pisze, że obiektyw nie ma wpływu na AF ;)

krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

MC, - "szklanka do połowy pusta"???
a co to ma wspólnego z rzeczywistym oddaniem walorów technicznych aparatu?! - no proszę cię!
a te 7kl/s to mi przypomina 16kl w serii w moim nikonie n8700 - można! - tylko co z tego?! skoro nie mam wpływu na nic w tym czasie.
ludzie potrzebujący 7kl/s chcą (a przynajmniej ja) wiedzieć,że w tym czasie af w dalszym ciągu podąża za obiektem....
gdybym kupił taki aparat do "samolocików" - raczej srodze bym się zawiódł efektami tego "osiągnięcia"
i żeby nie było! - najczęściej nie robię w serii zdjęć w czasie pokazów dynamicznych. ale są wyjątki i tam rzeczywisty tryb szybki migawki jest przydatny, jak i pojemność bufora (której też w sony nie ma) !

tak więc "chłopaki" powiedzieli sobie "zrobimy ficzerka , a głupcy się znajdą - do reklamy się nada"!

konczako,
ośmielam się zauważyć, że w chwili obecnej mozna pozycjonować nawet 1dmkII jako lustrzankę amatorską, bo już mało profesjonalistów jej używa - a dużo amatorów!

a czepiać się rzeczy pozytywnych i działających nie można, bo wówczas jest to przegięcie. a o prawdach trzeba sobie po prostu napisać, coby "ludziska poniali" - niektórzy.... - masz coś "naprzeciwko"? :evil: :lol:

MC - Wto 05 Sty, 2010

krisv740, przypominam, ze to jest amatorskie body. Pokaz mi jakiekolwiek inne body z tej grupy, ktore ma wiecej niz 5kl/s? Jak ktos potrzebuje wiecej i z AF, to kupuje wyraznie drozszy aparat i tyle.
Ja rozumiem, ze Sony powinno wypuscic odpowiednik 7D/D300s za 2899zl jako cene referencyjna, zeby bylo ok, ale bez przesady.

konczako - Wto 05 Sty, 2010

MC napisał/a:
krisv740, przypominam, ze to jest amatorskie body. Pokaz mi jakiekolwiek inne body z tej grupy, ktore ma wiecej niz 5kl/s? Jak ktos potrzebuje wiecej i z AF, to kupuje wyraznie drozszy aparat i tyle.

Dokładnie! 7k/s to jest chwyt i tyle.., ale co z tego? Popatrzcie na cenę i konkurencje :razz: . Trudno od taniego body wymagać żeby zadowoliło wszystkich. Ja w tym przedziale wybrał bym zdecydowanie Nikona D90 ale napewno znajda sie tacy którym bardziej będzie odpowiadać A550!! Bo patrząc obiektywnie to niezły aparat jak za taką cene - tak uważam :razz: .

krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

MC, i co z tego?!
mi chodzi o marketing a nie o amatorskie/profesjonalne body! jestem przeciwnikiem wsadzania "kstratych funkcji" aby później za ich pomocą budować sobie sprzedaż! tyle!
w chwili obecnej można pozycjonować a550 na poziomie 50d/d90 i to było w teście.
nie widzę powodów do narzekania w kwestii obrazowania, dr (choc można by lekko) , af w lv ( brawo dla sony!) , obsługi (nie obchodzi mnie to, bo sony nie ma szkła które by mnie interesowało więc z obsługą problemówja mieć nie będę ) - coraz częściej stwierdzam (i staram się za każdym razem to podkreślać) ,że bez różnicy czym robimy, uzyskujemy podobne zdjęcia i w 90% "urzyszkodnicy" nie odczują różnicy kupując cokolwiek!

biorąc powyższe pod uwagę, proszę , nie "stawaj mi okoniem" :D i nie udowadniaj,że funkcja 7kl/s jest ok w sony i ma jakikolwiek sens poza marketingowym - chyba,że wrzucimy ten aparat do "hybrydów" - tam , jak dla mnie może mieć i 200kl/s! :lol:

konczako,
a znasz to powiedzenie "tanie mięso to psi jedzą" :mrgreen:

[ Dodano: Wto 05 Sty, 2010 09:39 ]
a i jeszcze jedno.
nie obchodzi mnie za bardzo czy sony wypuści coś w klasie ( :lol: ) 7d/1dmkIV/d300s(x) - jeśli tak , to tylko chwała sony i dobrze dla użytkowników tego systemu , którym ja akurat dobrze życzę... :cool:

kozidron - Wto 05 Sty, 2010

dajcie spokój z tymi pięcioma czy siedmioma klatkami, urasta to do opowieści jakby to był największy atut tej puszki a w realu ktoś kto wybiera body pod względem szybkostrzelności i tak po A550 nie sięgnie, bo jak zauważył kolega wyżej co po 7kl jak af jest blokowany.


konczako napisał/a:
Ja w tym przedziale wybrał bym zdecydowanie Nikona D90


dokładnie

MC - Wto 05 Sty, 2010

krisv740, ja nie zamierzam niczego Ci udowadniac czy do czegokolwiek przekonywac.
Wyrazam tylko swoje zdanie do czego chyba mam prawo?

Na tej samej zasadzie dla mnie wylacznie chwytem martekingowym w C/N jest AF w trybie LV. Dziala z taka predkoscia, ze jesli juz potrzebuje LV, to natychmiast przelaczam na MF.

krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

MC napisał/a:
Na tej samej zasadzie dla mnie wylacznie chwytem martekingowym w C/N jest AF w trybie LV. Dziala z taka predkoscia, ze jesli juz potrzebuje LV, to natychmiast przelaczam na MF


pod tym mogę się podpisać "dwoma łapyma" - z zastrzeżeniem.... nie używam zazwyczaj (czyli w 99,99999999999%) tego trybu. parę razy próbowałem i jesli nastawiłem jakis tam dziwny tryb w 50d to z "klapaniem lustra" było to duzo szybciej niż bez... :mrgreen:
ale ogólnie "sony rządzi" !

co do początku twojej wypowiedzi - oczywiście masz prawo i jak mi się zdaje nie ograniczam swobody wypowiedzi - szczególnie twojej :wink:

dla spokoju mojego sumienia i dowartościowania go , mógłbys jednak przyznać , że 7kl/s w a550 to "bajer" i to "marketingowy" :cry: :mrgreen:

MC - Wto 05 Sty, 2010

Alez ja nie twierdze, ze jest inaczej. Uwazam tylko, ze czasami moze byc uzyteczny.

Ja z kolei trybu seryjnego nie uzywam prawie wcale. Niby 5D2 ma cos kolo 4kl/s, ale nawet nie wiem... Nigdy nie wlaczylem. W A700 wlaczylem tylko w celu zaspokojenia ciekawosci Wujka_P co do ilosci zrobionych rawow do momentu zapchania bufora. I tyle.

darek-dorado - Wto 05 Sty, 2010

Ja natomist używam niemal wyłącznie trybu seryjnego i gdyby w tej Alfie nie było tego "wykastrowanego" 7fps, to bym złego słowa o aparacie nie powiedział. Uważam, że 5 fps, to bardzo dobry wynik za tą cenę, ale strasznie denerwuje mnie, gdy ktoś robi ze mnie idiotę i wpycha coś, co jest beż sensu a następnie wmawia, że to cudo! Wystarczy przypomnieć sobie reklamę z Martyną, gdzie zachwala szybkość (mówi wyrażnie o 7 fps). Przez tą"szybkość byłem bardzo ciekaw aparatu, a tu co? A tu lipa i wielki kit!
Po prostu tego nie znoszę!

ghost - Wto 05 Sty, 2010

Cytat:
Jedną z nich jest na pewno brak czułości ISO 100. Dla wielu fotoamatorów może być to wręcz element dyskwalifikujący ten aparat już na starcie. (...) Co prawda takie lustrzanki Nikona jak D5000, D90 czy D300s też posiadają najmniejszą natywną czułość na poziomie ISO 200, jednak w ich przypadku istnieje możliwość rozszerzenia zakresu czułości do ISO 100


takie iso 100 jak w d90 to można dostać ustawiając korektę EV+1 :mrgreen:

janeczek - Wto 05 Sty, 2010

Także uważam, że z tymi 7 kl/s to mydlenie oczu, ponieważ ten tryb jest "wykastrowany", ale... Właśnie, ale tak to już jest w marketingu, czy to się komuś podoba czy nie, ponieważ każdy chce osiągnąć jak najwyższą sprzedać... Widzicie - my, interesujący się fotografią świadomie i czytający Optycznych, wiemy, że te 7kl/s to pic, który czasem może się przydać, a realne jest 5 kl/s. Na ten chwyt marketingowy nabierze się ktoś, kto chce kupić lustrzankę, bo ładnie wygląda i takiemu będzie dobrze, gdy się zorientuje po zakupie co i jak :grin: Wiem, jestem okropny :zalamany:

Co do samego testu - jak zwykle rzetelnie, nigdy nie zarzucałem braku obiektywności w stosunku do Sony :) Przed Sonym jeszcze sporo pracy, grunt, że mnie nie zniechęcają do pójścia w inny system... Denerwuje brak tego wstępnego podnoszenia lustra w tym nowym modelu i denerwuje mnie też to w mojej A200... I szkoda braku ISO 100...

Sunders - Wto 05 Sty, 2010

darek-dorado napisał/a:
denerwuje mnie, gdy ktoś robi ze mnie idiotę i wpycha coś, co jest beż sensu a następnie wmawia, że to cudo! Wystarczy przypomnieć sobie reklamę z Martyną, gdzie zachwala szybkość (mówi wyrażnie o 7 fps). Przez tą"szybkość byłem bardzo ciekaw aparatu, a tu co? A tu lipa i wielki kit!

I robienie "wody z mózgu" wcale lub słabiej zorientowanym klientom :wink: . Sprzedawcy w pomarańczowych krawatach tylko na takie "cuda" czekają :zalamany: .

hijax_pl - Wto 05 Sty, 2010

janeczek napisał/a:
wiemy, że te 7kl/s to pic, który czasem może się przydać,


No a takie Casio potrafi rejestrować nawet 1000 klatek na sekundę :D
Też nie ma AF i nawet zmniejsza rozmiar obrazka do wielkości ikony w windowsie - ale jest ;)

komor - Wto 05 Sty, 2010

No dobra, wszyscy denerwujemy się Problemem Siedmiu Klatek :) a tymczasem nikt nie pisze, że to całe A550 nawet przyzwoite obrazki wypluwa z siebie, jak wynika z testu RAW-ów. I zakres tonalny nie najgorszy.
tompac - Wto 05 Sty, 2010

komor napisał/a:
No dobra, wszyscy denerwujemy się Problemem Siedmiu Klatek :) a tymczasem nikt nie pisze, że to całe A550 nawet przyzwoite obrazki wypluwa z siebie, jak wynika z testu RAW-ów. I zakres tonalny nie najgorszy.


Bo świadomy fotograf nie zawraca sobie głowy takimi bzdetami :mrgreen:

hijax_pl - Wto 05 Sty, 2010

komor napisał/a:
A550 nawet przyzwoite obrazki wypluwa z siebie, jak wynika z testu RAW-ów. I zakres tonalny nie najgorszy.


I wreszcie D90 ma godnego przeciwnika ;)

krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

komor - a czytałeś dokładnie mojego posta...?

tompac napisał/a:
Bo świadomy fotograf nie zawraca sobie głowy takimi bzdetami


świadomy fotograf poradzi sobie z 5kl/s i nie trzeba go "bajerować" że ma 7!
nieświadomy kupi to coś , a później będzie się wkurzał , albo zadawał "dziwne pytania" - dlaczego na pierwszym zdjęciu xxxxx jest "ostre" a na następnych XXXXX już jest nieostre...
dopiero później stwierdzi , że to podobny objaw jak w kompakcie przy używaniu funkcji zdjęć seryjnych, tylko tam jest taka głębia ostrości, że w 95% wypadków tego się nie zauważa....

nie lubię nieprecyzyjności (oszustwa/niedomówień) w reklamach... :cool:

Marian - Wto 05 Sty, 2010

Niemowlę strojące miny nadaje się do użycia 7 klatek. Fotografowanie myśliwców w locie to nie jedyne zastosowanie siedmiu klatek. Jeśli wyraźnie piszą o braku AF przy 7 klatkach, to nie "róbcie z igły widły".
RB - Wto 05 Sty, 2010

krisv740 napisał/a:

nie lubię nieprecyzyjności (oszustwa/niedomówień) w reklamach... :cool:

ale na tym się reklama zasadza... Chciałbys aby w reklamie dokładnie opisali co aparat robi w trybie speed priority? Ludzie...

i swoją drogą to jak napisał Marian - ten speed priority to wcale nie musi być taki głupi pomysł...

krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

pass............. :cool:
janeczek - Wto 05 Sty, 2010

tompac napisał/a:


Bo świadomy fotograf nie zawraca sobie głowy takimi bzdetami :mrgreen:


Dlatego wcześniej napisałem ;)

Cytat:
Widzicie - my, interesujący się fotografią świadomie i czytający Optycznych, wiemy, że te 7kl/s to pic


Ja tam, krótko rzecz ujmując, cieszę się z w miarę udanego produktu Sony i bez większych obaw patrzę w przyszłość, która niekoniecznie jest już taka straszna :)

SlawGaw - Wto 05 Sty, 2010

Jak zwykle, osoby które nigdy nie kupią tego aparatu, bo jest nie dla nich, plują na cechy które nie odbierają zwykłej funkcjonalności, a dają nowe inne możliwości.
7 kl/s to przecież wcale nie znaczy że musimy robić siedem klatek przez całą sekundę, po drugim trzecim zdjęciu można podnieść palec ze spustu i nadusić ponownie, AF przeostrzy, przy odrobinie wprawy można to wykorzystać twórczo.
Jeśli robię zdjęcia jedno po drugim to bardzo często nie odpuszczam spustu do końca, a zatrzymuję się w pozycji środkowej i duszę ponownie, aparat nie ustawia ostrości odnowa tylko zachowuje poprzednie ustawienie, czym różni się ta technika od tych 7 kl/s? Dla mnie tylko szybkością. A po co na lepszych obiektywach jest przycisk pamięci ostrości?
Myślę że te 7 kl/s może okazać się przydatne.

AM - Wto 05 Sty, 2010

Canon F1 mial takie speed priority 9fps i ludzie wykorzystywali. Jakbym mial w d700 speed priority 11fps na FX to bym sie ucieszyl.
Radeczek - Wto 05 Sty, 2010

Sunders napisał/a:
AM napisał/a:
jak sie sytuuje ta puszka cenowo w porownaniu z konkurencja? Ale pytam o jakies realne ceny. 500d? d90? 50d?

a550-od 2767pln
500d-od 2348pln
50d-od 3199pln
d90-od 2457pln/wg ceneo.pl/


sony stanieje po pewnym czasie. 500d we wrześniu kiedy wybierałem puszke kosztował prawie 3000 tys. zł. Jesli sony tez stanieje o tyle ile staniał 500d to konkurencja wysiada. 2150 zł za taki aparat ? Pożyjemy zobaczymy ale myślę że cena szybko zejdzie i bd tańszy od 500d a przypominam że 500d dostał tylko 0.1 mniej w teście. Nie rozumiem waszej nienawiści do sony. Ba jak canon robi filmy - to zawsze może się przydać. Jak sony robi 7 klatek na sekundę to nie nie nie poco to wgl.OSZUSCI !!! SPALIC ICH !!! JAK ONI TAK MOGA. Jesli używa się szerokiego kąta i duża f to to się naprawdę może przydać.

A co do sigmy
http://www.fotoprzyroda.pl/
zobacz ile osob ma puszki nie canon i nie nikon i sigme 150-500. Tylko na optycznych jeszcze opinia o sony jest aktualna. Na innych forach widze że powoli zanika. Ja kibicuje sony bo dzięki temu nikon i canon wezmą się do roboty. A jak ktoś spyta mnie sie co ma kupić to mu polecę cokolwiek sony. Mimo tego ze mam canona. Pozdrawiam napinaczy.



Monastor napisał/a:
darek-dorado, sens jest taki, że ktoś zobaczy 7 klatek w specyfikacji, pomyśli że to więcej niż 6,3 w takim Canonie 40D, czy 50D i bez zbędnego czytania poleci po A550. Sprytny chwyt. I to bardzo.

Swoją drogą 5 klatek na sekundę to też wcale nie jest zły wynik.



No sory batory chłopie ty naprawdę ocipiałeś. 550 konkurent 40d i 50 d ? Ich konkurentem to będzie 7xx. 550 to konkurent 500d i odpowiednika nikona. I jak stanieje to ich zmiażdży. Przestańcie porównywać BO TO NIE TA PÓŁKA.


kozidron napisał/a:
MC napisał/a:
ktorych konkurencja na tym poziomie zaawansowania nie posiada wcale jest zwyklym dodatkiem, ktory w niczym nie przeszkadza, niczemu nie ujmuje.


a skąd wiesz czy nie ujmuje.....? Pewnie w sensie czy przeszkadza -to nie, na pewno NIE ale nie łatwo można się domyśleć, że to zwykły ficzer zamiast czegoś co mogłoby się rzeczywiście przydać, zamiast tego trybu hdr, 7kl/s, wykrywania twarzy - wolałbym iso 100 albo wstępne podnoszenie lustra a za to rewelacyjne LV a'la sonolta wolałbym drugą rolkę a o większym wizjerze nie wspomnę....tylko że to się nie opłaca lepiej wyznaczyć konstruktorom inne targety takie jak funkcję bez "funkcji" (7kl gdy blokowany jest af) -bo to się lepiej sprzeda.

Moim zdaniem włożenie takich marketingowych bajerów właśnie ma wpływ na odjęcie tego co jest potrzebne(bo trzeba zmieścić się w budżecie) i nie mam tu na myśli tylko sony.

No sory chłopie ty chyba nie widzisz co piszesz.
Canon na swoje bajery szmery z filmami musiał masę kasy wydać. Masę. I jeszcze te pro hd reklamy też ich kosztowały. A tryb hdr to zrobił mądry programista w dwa dni. O NIE PRZEZ NIEGO CENA WZROSŁA O 34 grosze. AAAA RATUNKU. SONY TO CIOTY JAK TAK MOŻNA. Nie rozumiem czemu macie taki nacisk na sony. Nie rozumiem w czym problem. Świadomy klient zawita na to forum i wściekła horda zniszczy jego wizerunek o sony a nieświadomy kupi to 7 klatek na sekundę a w prezencie dostanie puszkę na wysokim poziomie ze stabilizacją i 5 klatkami na sukndę/

Stop
A może pomyślisz że także ja jako fotograf czasem chce miec zdjęcie dla rodzinki a nie na konkursy. I oddałbym z mojego canona z 200 pikseli za taka funkcję. dorzuciłbym też z 1000 pikseli za taki tryb speed coś tam. Co tam mogę mięc 8 mega pikseli ale dajcie mi stabilizacje.

janeczek - Wto 05 Sty, 2010

Akurat to, że Sony broni się przed implementacją funkcji filmowania w swoich lustrzankach jest zrozumiałe ;) Robi to, ponieważ ma bardzo rozwiniętą ofertę kamer, które z tego co wiem są całkiem, całkiem ;) Ja jestem przeciwny instalowaniu tej funkcji w lustrzankach, ale żyjemy w wolnym kraju i jeżeli jest taka funkcja to nie szkodzi, a korzystać nie trzeba :zalamany:
MC - Wto 05 Sty, 2010

Wedlug mnie to tylko kwestia czasu. Przypominam, ze C/N mialy LV szybciej. Ale jak Sony wypuscil to przynajmniej dzialajacy. Podobnie moze byc z filmowaniem.
krisv740 - Wto 05 Sty, 2010

Radeczek,
czy ty naprawdę wiesz o czym piszesz i tak na prawdę o co ci chodzi?

nie widziałem w tym wątku nikogo kto narzekał na podstawowe funkcje i parametry a550! - bo tak naprawdę to tylko do braku niskiego iso można się przyczepić!
a ty preparujesz jakieś dziwne teorie spiskowe! dobry sprzęt broni się sam !
a550 jako sprzętu , jego parametrów, nie trzeba bronić.
normalne 5kl/s to bardzo dobry wynik , jeśli ktos potrzebuje więcej to poszuka czegoś innego i jest to całkowicie normalne posunięcie.
o 7kl/s pisać już nie będę ! kto chciał zrozumiał, kto nie zrozumiał , widocznie nie musi.... przykazania nie ma! - na szczęście... :cool:

ale takie tyrady jak twoje , niczego dobrego do dyskusji nie wnoszą.... :neutral:

Radeczek - Wto 05 Sty, 2010

krisv740 napisał/a:
Radeczek,
czy ty naprawdę wiesz o czym piszesz i tak na prawdę o co ci chodzi?

nie widziałem w tym wątku nikogo kto narzekał na podstawowe funkcje i parametry a550! - bo tak naprawdę to tylko do braku niskiego iso można się przyczepić!
a ty preparujesz jakieś dziwne teorie spiskowe! dobry sprzęt broni się sam !
a550 jako sprzętu , jego parametrów, nie trzeba bronić.
normalne 5kl/s to bardzo dobry wynik , jeśli ktos potrzebuje więcej to poszuka czegoś innego i jest to całkowicie normalne posunięcie.
o 7kl/s pisać już nie będę ! kto chciał zrozumiał, kto nie zrozumiał , widocznie nie musi.... przykazania nie ma! - na szczęście... :cool:

ale takie tyrady jak twoje , niczego dobrego do dyskusji nie wnoszą.... :neutral:

mi oto chodzi ze ludzie nie widza podstawowych paramentrów a się czepiają. A może czytaliśmy inny temat ?


A tak wgl. to np. na pokazie lotniczym jak się zderzą dwa samoloty to ja będę mieć 7 zdjęć a canoniarz obok mnie chociaz tak naprawdę używał tego samego trybu.

sigmiarz - Sro 06 Sty, 2010

MC napisał/a:
sigmiarz, postaraj sie opanowac trudna sztuke czytania ze zrozumieniem.
To, ze Sigmy maja sporadycznie problemy z celnoscia AFu w Alfach to jedno, a fakt, ze czesto bez HSM dzialaja szybciej to trugie.
Predkosc a celnosc to dwie rozne rzeczy.


niekoniecznie, z hsmem mają właśnie problem na bagnecie A
na Nikonie jest różnica na korzyść HSM, podobnie jest na SIgmie, co jest moze oczywiste
ale warto zwrócić na to uwagę, można sobie dopowiedzieć gdzie leży problem.

RB - Sro 06 Sty, 2010

Radeczek napisał/a:

A tak wgl. to np. na pokazie lotniczym jak się zderzą dwa samoloty to ja będę mieć 7 zdjęć a canoniarz obok mnie chociaz tak naprawdę używał tego samego trybu.


Przykłady dajesz po prostu przednie... takie przemawiające do wyobraźni :sad:

MC - Sro 06 Sty, 2010

sigmiarz napisał/a:
niekoniecznie, z hsmem mają właśnie problem na bagnecie A


A skad takie informacje? Pierwszy raz slysze...

RB - Sro 06 Sty, 2010

sigmiarz napisał/a:
MC napisał/a:
sigmiarz, postaraj sie opanowac trudna sztuke czytania ze zrozumieniem.
To, ze Sigmy maja sporadycznie problemy z celnoscia AFu w Alfach to jedno, a fakt, ze czesto bez HSM dzialaja szybciej to trugie.
Predkosc a celnosc to dwie rozne rzeczy.


niekoniecznie, z hsmem mają właśnie problem na bagnecie A
na Nikonie jest różnica na korzyść HSM, podobnie jest na SIgmie, co jest moze oczywiste
ale warto zwrócić na to uwagę, można sobie dopowiedzieć gdzie leży problem.


Niedobre Sony, nie zrobiło korpusu zoptymalizowanego pod HSM Sigmy, a ta tak się postarała żeby HSM na Sigmach i Nikonach działało szybciej niż śrubokręt... Niedobre Sony.

kozidron - Sro 06 Sty, 2010

Radeczek napisał/a:
No sory chłopie ty chyba nie widzisz co piszesz.


Radeczek, a zauważyłeś to:

Moim zdaniem włożenie takich marketingowych bajerów właśnie ma wpływ na odjęcie tego co jest potrzebne(bo trzeba zmieścić się w budżecie) i nie mam tu na myśli tylko sony.

a mi się właśnie wydaje, że masz kłopoty ze zrozumieniem...ja nie wspominam o żadnych gadżetach a'la twoje wyliczenia na 34 grosze, tylko o tym co rzeczywiście się przydaje(abstrahując od tego że to amatorska puszka).
Poza tym proponuje nabrać do dyskusji odrobinę dystansu, proponuje też zajrzeć na krainę cudów kkm i tam "prostować" tematy.

Marian - Sro 06 Sty, 2010

Mam pytanie do testujących.

Ten aparat ma zdaje się tryb ręcznego ustawiania ostrości przy podniesionym lustrze (MF Check LV, czy jakoś tak).

Skoro podejrzewacie, że lustro jest przyczyną niższej rozdzielczości, to czy robiliście pomiary rozdzielczości w tym trybie?

SlawGaw - Sro 06 Sty, 2010

Marian, dobre pytanie.
janeczek - Sro 06 Sty, 2010

kozidron napisał/a:
proponuje też zajrzeć na krainę cudów kkm i tam "prostować" tematy.


Tak z ciekawości zapytam - co miałeś na myśli??

jaad75 - Sro 06 Sty, 2010

krisv740 napisał/a:
o 7kl/s pisać już nie będę ! kto chciał zrozumiał, kto nie zrozumiał , widocznie nie musi.... przykazania nie ma! - na szczęście... :cool:
Nie kris, to raczej Ty nie rozumiesz. I jeżeli nie potrafisz znaleźć zastosowań trybu Speed Priority, to masz po prostu problem z kreatywnością... Fotografia nie kończy się na samolotach...
krisv740 - Sro 06 Sty, 2010

jaad75, może i masz rację.... :roll:
z tym,ze już parę razy pisałem, że do samolotów nie używam w większości trybu seryjnego , po prostu mój palec ma parę pośrednich pozycji pomiędzy <on i off>

a co do zastosowania trybu speed prioryty .... - zastosowanie mogę znaleźć , ale i dla trybu 8-10kl/s z działającym af i pomiarem światła "tyż" :cool:

RB - Sro 06 Sty, 2010

krisv740 napisał/a:

a co do zastosowania trybu speed prioryty .... - zastosowanie mogę znaleźć , ale i dla trybu 8-10kl/s z działającym af i pomiarem światła "tyż" :cool:


No ale chyba nikt nie próbował Ci wmawiać, że speed priority "bije na głowę", "zjada na sniadanie" i "miażdzy" (itede) normalne 8-10 kl/s z AF i pomiarem ekspozycji? :mrgreen:

jaad75 - Sro 06 Sty, 2010

krisv740 napisał/a:
zastosowanie mogę znaleźć , ale i dla trybu 8-10kl/s z działającym af i pomiarem światła "tyż" :cool:
A nie widzisz zastosowań, w których pożądane byloby zablokowanie jednego i drugiego? Szczerze mówiąc, to w ogóle nie widzę potrzeby mierzenia światła 7 razy na sekundę i widzę więcej potencjalnych zagrożeń z tym związanych, niż korzyści... Światło nie zmienia się z taką częstotliwością, a jeśli się zmienia (np. stroboskop na koncertach), to i tak nie widzę sensu jego pomiaru...
hijax_pl - Sro 06 Sty, 2010

jaad75 napisał/a:
Światło nie zmienia się z taką częstotliwością,


Jeśli aparat stoi na statywie - zgadzam się. :)

Gorzej jak się panoramuje i przelatujemy z jasnych do ciemnych partii otoczenia ;)

jaad75 - Sro 06 Sty, 2010

hijax_pl napisał/a:
Gorzej jak się panoramuje i przelatujemy z jasnych do ciemnych partii otoczenia ;)
Owszem wtedy to przydatne...
komor - Sro 06 Sty, 2010

Czy ja wiem czy przydatne? Pomiar raczej chciałbym mieć zrobiony na śledzony przedmiot, a czy w tle pojawi się na chwilę przepalone niebo czy niedoświetlona ściana lasu – to już trudno. Ale z drugiej strony można sobie „wyłączyć” pomiar poprzez przejście do trybu M lub użycie AE-Lock, więc posiadanie dodatkowego trybu w którym jest mierzone światło – jest tylko zaletą.

Marian napisał/a:
Ten aparat ma zdaje się tryb ręcznego ustawiania ostrości przy podniesionym lustrze (MF Check LV, czy jakoś tak).

Skoro podejrzewacie, że lustro jest przyczyną niższej rozdzielczości, to czy robiliście pomiary rozdzielczości w tym trybie?


A przypadkiem w LV nie jest tak, że przed ekspozycją i tak jest na chwilę opuszczane lustro i znowu podnoszone?

Marian - Sro 06 Sty, 2010

komor napisał/a:
A przypadkiem w LV nie jest tak, że przed ekspozycją i tak jest na chwilę opuszczane lustro i znowu podnoszone?
Tego nie wiem. Ale byłoby to moim zdaniem dziwne i mniej użyteczne. Wydaje mi się, że przełączenie w ten tryb powinno automatycznie włączać tryb ekspozycji M, bo na ekranie mamy podgląd obrazu z głównej matrycy.
lolek88 - Sro 06 Sty, 2010

Po włączeniu tego trybu ustawiamy sobie tylko ostrość i albo spowrotem wracamy do normalnego trybu - wizjer/LV, albo naciskamy spust migawki, lustro opada i robione jest zdjęcie.
Marian - Sro 06 Sty, 2010

lolek88 napisał/a:
lustro opada i robione jest zdjęcie.
Także gdy przy MF Check LV w aparacie ustawiony jest tryb M?
lolek88 - Czw 07 Sty, 2010

Tak, niezależnie od trybu. Naciskając przycisk od MFCheckLV słychać klapnięcie lustra. Takie samo słychać po ponownym naciśnięciu, czyli wyjściu z tego trybu. Jak wyżej napisałem, przy naciśnięciu migawki przy aktywnym tym trybie słychać jakby dwa klapnięcia, czyli najpierw najpierw powracające lustro a następnie 'zrobienie zdjęcia'.
Marian - Czw 07 Sty, 2010

lolek88 napisał/a:
Tak, niezależnie od trybu. Naciskając przycisk od MFCheckLV słychać klapnięcie lustra. Takie samo słychać po ponownym naciśnięciu, czyli wyjściu z tego trybu. Jak wyżej napisałem, przy naciśnięciu migawki przy aktywnym tym trybie słychać jakby dwa klapnięcia, czyli najpierw najpierw powracające lustro a następnie 'zrobienie zdjęcia'.
Jest to dla mnie "okaleczenie" pomysłu, bo wygląda na to, że opuszczają lustro tylko po to, aby w trybie M włączyć układy pomiaru ekspozycji, i pokazać czy dobrane przez użytkownika parametry ekspozycji odbiegają od proponowanych przez układy aparatu.
Uważam to za bezsens.
Należało albo w ogóle zrezygnować z włączania pomiaru ekspozycji (gorszy wariant), albo zrobić pomiar ekspozycji za pomocą głównej matrycy, i wtedy nie potrzebny byłby ruch lustra, a jedynie ruch migawki.
Moim zdaniem pomysł jest niedopracowany.

ghost - Czw 07 Sty, 2010

wynika to raczej ze sprzężenia mechaniki migawki, lustra i przesłony, nie z pomiaru.
Marian - Czw 07 Sty, 2010

ghost napisał/a:
wynika to raczej ze sprzężenia mechaniki migawki, lustra i przesłony, nie z pomiaru.
Co przez to sprzężenie rozumiesz :?:

Ja sobie tłumaczę to inaczej. Układ pomiaru ekspozycji (m. in. odpowiednia matryca sensorów) znajduje się w wizjerze, więc aby uruchomić zadziałanie tego układu trzeba opuścić lustro.

ghost - Czw 07 Sty, 2010

tłumaczyć możesz sobie jak chcesz ;) sensor jest w wizjerze, jednak pomiar można oprzeć o główną matrycę - i zwykle tak to działa w LV.
w sonowskim Quick AF LV pomiar światła przejmuje matryca generująca obraz na ekran.
ja obstawiam kwestię naciągnięcia migawki. żeby to zrobić trzeba wpierw klapnąć lustrem, naciąganym zapewne przez ten sam silnik (bo nie da się naciągnąć napiętego mechanizmu lustra).

z tych samych przyczyn w nikonie (przynajmniej d90 - chyba w wyższych się tego pozbyli) do dziś pokutuje mega idiotyczne działanie podglądu głębi ostrości - domknięcie przysłony wymaga klapnięcia lustrem :mrgreen:

ostatnia minolta jaką miałem z takim mechanizmem to 800si. d7 miał niezależny popychacz.

Marian - Czw 07 Sty, 2010

ghost napisał/a:
w sonowskim Quick AF LV pomiar światła przejmuje matryca generująca obraz na ekran.
Nie jest ważne co jest w Quick AF LV lecz co jest w MF Check LV.
Wiesz jak mierzona jest ekspozycja w MF Check LV?

ghost - Czw 07 Sty, 2010

jak dostanę w łapki a550 to ci powiem ;-)
Marian - Czw 07 Sty, 2010

ghost napisał/a:
ja obstawiam kwestię naciągnięcia migawki. żeby to zrobić trzeba wpierw klapnąć lustrem, naciąganym zapewne przez ten sam silnik (bo nie da się naciągnąć napiętego mechanizmu lustra).
Być może tak jest, ale to dopiero byłoby horrendum. "Kłapać lustrem" gdy ma się już wcześniej zarówno pomierzoną ekspozycję jak i ustawioną ostrość. To byłoby jeszcze gorsze od sytuacji, w której ekspozycję mierzy się dopiero po opuszczeniu lustra.
hijax_pl - Czw 07 Sty, 2010

Cytat:

wynika to raczej ze sprzężenia mechaniki migawki, lustra i przesłony, nie z pomiaru.


Co dokładnie widać na tym przykładzie http://regex.info/blog/2008-09-04/925
Co prawda to nikon d3, ale przecież zasada działania migawki szczelinowej + lustra jest w zasadzie uniwersalna ;)

Marian - Czw 07 Sty, 2010

hijax_pl napisał/a:
Co dokładnie widać na tym przykładzie http://regex.info/blog/2008-09-04/925
Tyle że tam nie widać aby tym samym silnikiem oba mechanizmy były poruszane. Może tak nawet jest w tej "przodującej" firmie N, a może nawet w innych, "nieprzodujących" też, ale nie byłby to powód do dumy jeśli efektem jest oferowanie klientom ułomnych rozwiązań manualnych.
hijax_pl - Czw 07 Sty, 2010

Marian, ale widać jak to wszystko jest zsynchronizowane. Więc napęd jest wspólny a synchronizacja mechaniczna - inaczej byłby to skomplikowany mechanizm. To nie szwajcarski zegarek z 1000 części ;)
jaad75 - Czw 07 Sty, 2010

Ale to mechaniczne sprzężenie nie powinno dotyczyć aparatów z MLU...
hijax_pl - Czw 07 Sty, 2010

jaad75, a czas B albo T? ;)

Eeej no.. przecież nowoczesne aparaty mają migawki elektroniczno-mechaniczne. No i podwójne kurtyny. Przecież podwójne kurtyny zostały właśnie wprowadzone (o ile dobrze wiem) na potrzeby MLU. Podnoszące się lustro automatycznie podnosi jedną kurtynę (druga nadal zasłania). Normalnie zaraz po podniesieniu lustra druga kurtyna rusza w dół otwierając migawkę. W trybie MLU - po prostu wyzwolenie tego kroku jest opóźniane. Dalej jest już niezależnie od trybu: po prostu w zdefiniowanym czasie po ruszeniu pierwszej druga kurtyna opada. Jak całkowicie zamknie migawkę, lustro automatycznie się opuszcza - w tym samym czasie druga kurtyna się podnosi co przywraca migawkę do stanu wyjściowego (podwójna zasłona)

Więc (przynajmniej) w Nikonie migawka sterowana jest niezależnie od lustra - w sensie że to są dwa niezależne układy. W Nikonie też - o ile się dobrze orientuję - z lustrem zsynchronizowany jest popychacz przesłony.

dżony - Sob 09 Sty, 2010

może nie doczytałem.
ten sony chyba dalej ma plastikowy bagnet?

ghost - Sob 09 Sty, 2010

fachowo się mówi kompozytowy :razz:
dżony - Sob 09 Sty, 2010

orzeszku dlaczego?
ja się boję że moja dwusetunia się złamie pod tamronem 180mm
wkręce go i odpadnie wraz z połową aparatu :P

ghost - Sob 09 Sty, 2010

każdy aparat o plastikowej konstrukcji ma podobne szanse na taki wypadek.
nawet jak pierścień bagnetu jest bardziej metalowy, to przykręcony jest 4 czy 6 śrubkami do plastikowego szkieletu ;)

dżony - Sob 09 Sty, 2010

^^
no tak :D
zobaczymy jak będzie.
a może kupie porządny korpus i bez zmartwień będę podpinał takie sprzęty.
oby tak było ;)

Marian - Sob 09 Sty, 2010

Nigdy był nie trzymał za korpus jeśli mam wpięty cięższy lub dłuższy obiektyw, a zresztą jest nawet wygodniej trzymać za obiektyw.
Warciarz - Pon 11 Sty, 2010

Widzę, że tutaj naprawdę wiele osób ma uprzedzenia co do Sony :wink: Jak było marudzenie, że szumi, a teraz przestał, to trzeba się czepić czego innego, bo to w końcu Sony, a Sony chwalić nie wolno. Cóż z tego, że zrobiło świetny aparat za relatywnie niewielkie pieniądze. To się w końcu nie liczy.7fps może i kulawe trochę, ale czy aby na pewno się nie przyda? Można przy obiekcie, który jest blisko i się porusza nie do końca, ale przy czymś co jest daleko i ostrości ustawionej na nieskończoność to bajka. Ja tam już znalazłem do czego te 7 klatek mi się przyda i niedługo sprawdzę jakie są tego rezultaty. To nie specyfikacja aparatu Was ogranicza, tylko sami się ograniczacie wmawiając sobie, że to się nie przyda, nie szukając żadnego zastosowania tego "ficzera" :wink:
komor - Pon 11 Sty, 2010

dżony napisał/a:
ja się boję że moja dwusetunia się złamie pod tamronem 180mm


Dlatego to nie Tamrona będziesz dokręcał do dwusetuni tylko dwusetunię do Tamrona. I – jak pisze Marian, lewą ręką będziesz trzymał za obiektyw, a nie za aparat.

Warciarz, a Tobie to marketing Sony płaci czy co? Przecież ustaliliśmy w tym wątku, że takie „okrojone” 7 kl/s też ma swoje zastosowania. Drażni nas (przynajmniej mnie) tylko marketing, który czyni z tego flagowy „ficzer” zapominając dodać, że to okrojona funkcjonalność w stosunku do tego co przyjęło się nazywać trybem seryjnym.

MC - Pon 11 Sty, 2010

komor, na tej samej zasadzie należałoby ganić praktycznie wszystkich producentów chwalących się iso, którego najwyższa wartość jest praktycznie zawsze nieużywalna. Bez przesady.
tompac - Pon 11 Sty, 2010

MC napisał/a:
komor, na tej samej zasadzie należałoby ganić praktycznie wszystkich producentów chwalących się iso, którego najwyższa wartość jest praktycznie zawsze nieużywalna.


Albo "wykastrowanym" LV ;)

dżony - Pon 11 Sty, 2010

no tak, jak już ma się aparat w dłoniach to trzyma się za obiektyw,
ale jak podnosi się go do oka to trzyma się za rękojeść i obiektyw :D

RB - Pon 11 Sty, 2010

tompac napisał/a:
MC napisał/a:
komor, na tej samej zasadzie należałoby ganić praktycznie wszystkich producentów chwalących się iso, którego najwyższa wartość jest praktycznie zawsze nieużywalna.


Albo "wykastrowanym" LV ;)


Przecież juz wszyscy ustalili że LV i stabilizacja nie są tzw. powaznemu naciskaczowi na spust w aparacie uczestniczącemu w pogaduchach internetowych w niczym potrzebne :-) A wysokie używalne (cokolwiek miałoby to znzcayć) ISO to jak tez już zostało wielokrotnie potwierdzone (przez co stało się oczywistą oczywistością) podstawa nowoczesnej fotografii. Bo coś tam zamraża... - IMO argument obecnie niezbyt marketingowo trafiony, ja tam bym akurat dziś wolał jak by mi akurat rozmrażało.
Do tego dołożyć nalezy jeszcze takie zadziwiające zjawisko, że jedni z owych naciskaczy mają cały czas na łbie kaski a inni uciskające kalesony oraz wyłącznie pomarańczowe, czerwone i żółte przed oczami zamiast normalnego koła barw...
I dla tego jest ciekawie i dyskusja jeszcze nie umarła póki my zyjemy...
Bo jak się nudzi to internet lepszy nawet od szopa pracza.

[ Dodano: Pon 11 Sty, 2010 09:00 ]
dżony napisał/a:
no tak, jak już ma się aparat w dłoniach to trzyma się za obiektyw,
ale jak podnosi się go do oka to trzyma się za rękojeść i obiektyw :D


To u Ciebie łapki mają taka amplitude grgań i taki grip żelazny, że boisz suię, że siłą własnych mięśni kompozytowy :mrgreen: bagnet złamiesz... Łoł...

dżony - Pon 11 Sty, 2010

RB

Tak Ci się chciało śmiać jak to pisałeś że aż byków narobiłeś :D

Warciarz - Pon 11 Sty, 2010

komor napisał/a:


Warciarz, a Tobie to marketing Sony płaci czy co? Przecież ustaliliśmy w tym wątku, że takie „okrojone” 7 kl/s też ma swoje zastosowania. Drażni nas (przynajmniej mnie) tylko marketing, który czyni z tego flagowy „ficzer” zapominając dodać, że to okrojona funkcjonalność w stosunku do tego co przyjęło się nazywać trybem seryjnym.


Tak mam 3% zniżki za każdą pochlebną opinie na temat Sony :wink: Ale tak poważnie. Wiem, że marketing Sony może nie do końca jest fair, ale takie są prawa rynku. Pokażmy coś czego nie ma konkurencja. Cóż, z tego, że to coś jest nie do końca użyteczne, ale konkurencja tego nie ma, więc tu mamy przewagę. MC celnie też zauważył, że z ISO są podobne machlojki. Np w kompaktach reklamują, że ma ISO do 6400, a 400 jest max używalne i to jeszcze nie do końca. Może Sony nie robi najlepszych aparatów, ale potrafi je sprzedać. To z kolei przełoży się na zyski i być może inwestycje w lepsze technologie, które zostaną wykorzystane w przyszłych modelach i każdy będzie z tego zadowolony. Wszystko ma swoje pozytywy :smile:

Ostegolectric - Pon 11 Sty, 2010

Jak by miało 20 klatek na sekundę z pomiarem światła i AF to by było, że za dużo, na co tyle, nigdzie tego nie wykorzystasz, co 3 zdjęcie wyrzucisz bo bedzie takie samo jak poprzedzające je i następne itp itd. niech będzie wstępne podnoszenie lustra, nieszumiace 12800 mega rozpiętość tonalna i kosztuje 1200zł. To będzie 7 stron pisania o tym, że w reklamie ta guma na gripie wydaje się być bardziej chropowata :cool:
Jak wprowadzano AF, LV czy nagrywanie wideo też patrzono na to z przymróżeniem oka. A teraz za brak filmowania jest minusik w testach :lol:

komor - Wto 12 Sty, 2010

Oj, przesadzacie chłopaki, przesadzacie… :) Za dużo negatywnych emocji, przecież to tylko konstruktywna krytyka, a cnota, jak wiadomo, jej się nie boi. :D
MC - Wto 12 Sty, 2010

komor napisał/a:
cnota, jak wiadomo, jej się nie boi

Jeśli jest z sensem to oczywiście, że nie.

RB - Wto 12 Sty, 2010

MC napisał/a:
komor napisał/a:
cnota, jak wiadomo, jej się nie boi

Jeśli jest z sensem to oczywiście, że nie.


No wiesz, przy takim zacytowaniu to brzmi tak jakbys podważał sens cnoty :mrgreen: :mrgreen:

Marian - Wto 12 Sty, 2010

Rozumiem broniących Sony, bo za dużo ludzi używa słów w sposób nieodpowiedzialny, i to niestety dotyka w dużym stopniu sprzętu Sony. Aby nie było wątpliwości sam nie mam Sony, ale jak czytam niektóre posty to moim zdaniem zuchwałość niektórych w obelżywym używaniu słów przekracza granice przyzwoitości.
Ostegolectric - Wto 12 Sty, 2010

Marian napisał/a:
zuchwałość niektórych w obelżywym używaniu słów przekracza granice przyzwoitości.

O to to to właśnie :lol:

pursat - Pon 18 Sty, 2010

MC napisał/a:
Tej stabilizacji nie trzeba wylaczac nawet na statywie, bo czujniki rejestruja brak ruchu i stabilizacja jest wtedy nieaktywna...


Trzeba ja wylaczac na statywie i to nawet na calkiem dobrych statywach. Ruch lustra wprawia caly zestaw w drgania, stabilizacja probuje to skompensowac i czesto bywa, ze powstaje dodatnie sprzezenie zwrotne. Najprosciej jest to zjawisko uslyszec.
Osobiscie zauwazylem, ze przypinanie dlugich i ciezkich szkiel zapobiega owemu sprzezeniu i chyba nie trzeba duzo wyobrazni by zrozumiec jak to dziala.

Szabla odgrazal sie jaki to bedzie fenomenalny aparat (A550) gdy optyczni go w koncu przetestuja. Test sie pojawil, jednak wyniki nie powalaja. Jeszcze raz wyszlo ile warte sa zdjecia testowe przedprodukcyjnymi egemplarzami, wykonane przez nie wiadomo kogo, w bialy dzien i w przypadkowym kompletnie plenerze zdjeciowym - byle podgrzac atmosfere czy wyprzedzic konkurencje w informacyjnym wyscigu.
Dzieki za kolejny test Optyczni! Moje wnioski sie nie zmienily: Sony "odkryje" ponownie ktoregos dnia przegub do obracania wyswietlacza oraz rozpietosc tonalna rejestrowanych obrazow i niechybnie bedzie to motywem przewodnim kolejnych kampanii marketingowych.
Gratulacje za postep w efektywniejszym wykorzystywaniu baterii! 900 strzalow z ladowania, to juz niemal wynik jaki konkurencja ma od kilku lat. Super.

SlawGaw - Pon 18 Sty, 2010

pursat napisał/a:
Test sie pojawil, jednak wyniki nie powalaja.

Nie powalają, są zwyczajnie dobre, nie ekstremalnie rewelacyjne, tylko/aż dobre. Co do szumnych zapowiedzi to nie jest to tylko cecha Sony, jednak trzeba brać na to margines, lepiej być mile zaskoczonym niż się rozczarować.
Cytat:
Gratulacje za postep w efektywniejszym wykorzystywaniu baterii! 900 strzalow z ladowania, to juz niemal wynik jaki konkurencja ma od kilku lat. Super.

Sony też od kilku lat ma podobne wyniki, a nie tylko konkurencja, np A200 była za to chwalona, a ja na swojej A700 tez uzyskuje przeszło 1000 strzałów z jednego ładowania baterii, którą mam już dwa lata i użytkuję intensywnie. A200 i A700 nie mają jednak LV, nie obciąża to dodatkowo baterii, więc za ten wynik należą się gratulacje.

RB - Pon 18 Sty, 2010

pursat napisał/a:
Sony "odkryje" ponownie ktoregos dnia przegub do obracania wyswietlacza oraz rozpietosc tonalna rejestrowanych obrazow i niechybnie bedzie to motywem przewodnim kolejnych kampanii marketingowych.


W przegub wierzę. W rozpiętość tonalną... niezbyt.

Ale dlaczego nie mogą marketingować podnoszenia lustra (i to pełnego, a nie w formie 2 sekundowego samowyzwalacza) to tego po prostu moja ograniczona mózgownica nie pojmuje.

pursat - Pon 18 Sty, 2010

RB napisał/a:
Ale dlaczego nie mogą marketingować podnoszenia lustra (i to pełnego, a nie w formie 2 sekundowego samowyzwalacza) to tego po prostu moja ograniczona mózgownica nie pojmuje.


Bo nacisk kladziony jest na skalowanie cen oferowanego asortymentu. W tej sytuacji rzeczy, ktore latwo rozwiazac w tym samym sofcie bez ingerencji w sprzet po prostu gina.

SlawGaw - Pon 18 Sty, 2010

pursat, a swoją drogą to skąd tobie się wzięło te 900 strzałów na jednym ładowaniu baterii, w teście jest napisane o 1500?
sampler - Pon 18 Sty, 2010

pursat napisał/a:
MC napisał/a:
Tej stabilizacji nie trzeba wylaczac nawet na statywie, bo czujniki rejestruja brak ruchu i stabilizacja jest wtedy nieaktywna...


Trzeba ja wylaczac na statywie i to nawet na calkiem dobrych statywach. Ruch lustra wprawia caly zestaw w drgania, stabilizacja probuje to skompensowac i czesto bywa, ze powstaje dodatnie sprzezenie zwrotne. Najprosciej jest to zjawisko uslyszec.
Osobiscie zauwazylem, ze przypinanie dlugich i ciezkich szkiel zapobiega owemu sprzezeniu i chyba nie trzeba duzo wyobrazni by zrozumiec jak to dziala.

Szabla odgrazal sie jaki to bedzie fenomenalny aparat (A550) gdy optyczni go w koncu przetestuja. Test sie pojawil, jednak wyniki nie powalaja. Jeszcze raz wyszlo ile warte sa zdjecia testowe przedprodukcyjnymi egemplarzami, wykonane przez nie wiadomo kogo, w bialy dzien i w przypadkowym kompletnie plenerze zdjeciowym - byle podgrzac atmosfere czy wyprzedzic konkurencje w informacyjnym wyscigu.
Dzieki za kolejny test Optyczni! Moje wnioski sie nie zmienily: Sony "odkryje" ponownie ktoregos dnia przegub do obracania wyswietlacza oraz rozpietosc tonalna rejestrowanych obrazow i niechybnie bedzie to motywem przewodnim kolejnych kampanii marketingowych.
Gratulacje za postep w efektywniejszym wykorzystywaniu baterii! 900 strzalow z ladowania, to juz niemal wynik jaki konkurencja ma od kilku lat. Super.


W sony nie trzeba wylaczac stabilizacji na statywie. Przetestowane. Na stronie glownej toczy sie dyskusja i to wlasnie stabilizacja w obiektywie nie dziala jak nalezy. Co do samej A550 uwazam ze to bardzo dobry aparat. Jest to jeden z najlepszych wyborow w tej chwili. Ma godnych konkurentow D90, K-x, 500D czy tez troszeczke o wyzszej klasie 50D. Kazdy sobie cos wybierze. Ja wybralem 550 i jestem bardzo zadowolony. Z moich spostrzezen podczas pracy wynika ze potrzebna jest zmiana softu poniewaz odszumianie na ISO od 1600 zjada szczegoly. W RAW tego nie ma na szczescie. Bardzo czuly tez jest AF. Trzeba uwazac gdzie sie celuje :) . Akurat jesli chodzi o baterie to sony od dawna nie ma z tym problemu. Nie dosc ze info lithanium bardzo dlugo trzymaja to wskaznik dziala naprawde rewelacyjne. Niemniej pozostaje czekac na nastepce 700 cobaczymy co tam wymysla. Jesli bedzie to cos z plotek to bedzie dobrze.

RB - Pon 18 Sty, 2010

sampler napisał/a:

W sony nie trzeba wylaczac stabilizacji na statywie.


Ale na szczęście można. W a100, a700, a850 i a900 nawet jakoś tam się ten ruch lustra jest kompensowany bez bzykadła.

Zdaje się, że po a100 korporacja S stwierdziła, że uzytkownik a100 i rzeszy jej nastepców i tak zapomni wyłączyc stabilizacje i nie przełączy się na MLU, więc to wyp...ła żeby nie mnozyc bytów ponad miarę. Jak słodko i (wy)godnie...

Aby nie było, jestem użytkownikiem a100




Ale nie następców.

pursat - Pon 18 Sty, 2010

sampler napisał/a:
W sony nie trzeba wylaczac stabilizacji na statywie. Przetestowane.


Trzeba - wypraktykowane. Tak sie sklada, ze robie zdjecia, nocne tez.
Jak sie dobrze zastanowic (nie zadna strona tylko wyobraznia potrzebna), to po prostu musi. Czysta fizyka, od ktorej produkty Sony nie sa wolne...
Im lzejszy obiektyw tym latwiej pada sie tego zjawiska ofiara.
Oczywiscie mozemy sie teraz zaczac licytowac, bo przeciez nawiedzonych, ktorzy nie dadza zlego slowa o swoim ulubionym logo powiedziec nie brak.
Sony wolne od praw fizyki. Rownie dobre jak ten tekst, ze ktos droga testu uzyskal ostrzejszy obraz stabilizujac matryce niz nie ruszajac jej. Brawo!

Ad SlawGaw: wzielo mi sie to z danych technicznych producenta, znajdziesz je na pierwszej stronie w tabelce.
Zaokraglilem je z 950 do 900 zakladajac, ze takie parametry sa zawyzane. Zreszta bateria nowa jest tylko chwile, potem wszystko sie zmienia, urealnia, wiele zalezy tez od typu obiektywow. Te z silnikami zjadaja akumulator na sniadanie oraz chyba im ciezsze szkla tym wiecej pradu trzeba (patrz SSM 70-200).

Szabla - Pon 18 Sty, 2010

pursat napisał/a:
Szabla odgrazal sie jaki to bedzie fenomenalny aparat (A550) gdy optyczni go w koncu przetestuja. Test sie pojawil, jednak wyniki nie powalaja.


Bo optyczne.pl to nie jest alfa i omega :lol:

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 23:28 ]
komor napisał/a:
Drażni nas (przynajmniej mnie) tylko marketing, który czyni z tego flagowy „ficzer” zapominając dodać, że to okrojona funkcjonalność w stosunku do tego co przyjęło się nazywać trybem seryjnym.


Nikon przy D90 reklamował nagrywanie filmów, które nie jest tam w pełni funkcjonalne.
Canon przy 500D reklamował filmy Full HD, choć ten model ich tak naprawdę nie nagrywa.

Reklama dźwignią handlu. :-)

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 23:47 ]
Marian napisał/a:
Ten aparat ma zdaje się tryb ręcznego ustawiania ostrości przy podniesionym lustrze (MF Check LV, czy jakoś tak).


W trybie tym, gdy podgląd na LCD generowany jest z głównej matrycy, istnieje możliwość uaktywnienia AF. Wystarczy nacisnąć kciukiem przycisk AF (środek wybieraka). Aparat wtedy na chwilę opuszcza lustro (obraz znika z LCD), ustawia ostrość, potwierdza to sygnałem dźwiękowym i wtedy zwalnia się przycisk AF. Obraz pojawia się ponownie - tym razem ostry.
Trwa to krócej niż AF w trybie LV większości lustrzanek (obraz z głównej matrycy).

Marian - Wto 19 Sty, 2010

Szabla napisał/a:
W trybie tym, gdy podgląd na LCD generowany jest z głównej matrycy, istnieje możliwość uaktywnienia AF. Wystarczy nacisnąć kciukiem przycisk AF (środek wybieraka). Aparat wtedy na chwilę opuszcza lustro (obraz znika z LCD), ustawia ostrość, potwierdza to sygnałem dźwiękowym i wtedy zwalnia się przycisk AF. Obraz pojawia się ponownie - tym razem ostry.
Trwa to krócej niż AF w trybie LV większości lustrzanek (obraz z głównej matrycy).
Cenna informacja. Dzięki.
Natomiast jeszcze chciałbym się upewnić czy gdy już ustawię ostrość jakimś sposobem w tym trybie, to gdy w końcu nacisnę migawkę w tym trybie, lustro też jest opuszczane przed zrobieniem zdjęcia?

SlawGaw - Wto 19 Sty, 2010

pursat, dzięki za wyjaśnienie. Widzę ze te 900 zdjęć to wartość która ledwie tobie wystarcza i chciałbyś więcej, ja także wolałbym więcej ale skoro mam tyle ile mam i wystarcza, to nie narzekam. Więcej wyraźnie odczułem postęp, używając KM D7D, miałem 6 szt różnych akumulatorków i nadal nie czułem się pewnie, w tej chwili po dwóch latach używania A700 z dwoma aku, nadal mogę ufać swojemu zasilaniu i nie odczuwam potrzeby dokupowania następnych baterii.
Moje zdanie o baterii NP-FM500H używanej między innymi w A700 i w A550, jest takie jak:
sampler napisał/a:
Akurat jesli chodzi o baterie to sony od dawna nie ma z tym problemu. Nie dosc ze info lithanium bardzo dlugo trzymaja to wskaznik dziala naprawde rewelacyjne.

dodam do tego że są jeszcze trwałe.

janeczek - Wto 19 Sty, 2010

Na co jak na co, ale narzekanie na zasilanie w Sony jest z lekka niepoważne...
pursat - Wto 19 Sty, 2010

SlawGaw, przypnij 70-200 2.8 G i zapomnij o 900 strzalach jesli bedziesz uzywal autofocusa.
Aby miec empiryke do tej dysputy warto miec szklarnie inaczej nie koniecznie o tym samym mowimy. Jak przypne lekka stalke albo malutkiego Zeissa 16-80, to tez natrzaskam fotek z jednego ladowania, ale takie zabawki jak 70-200, 24-70 i 16-35 pobieraja sporo wiecej pradu.
Zrobilismy kiedys z kolega fajne porownanie. On Nikonem D300 ja Sony A700. On mial stalke Nikkora 105 mm macro f2.8, ja analogicznie Minolte 105 mm macro f2.8. Obie baterie mialy kwartal przebiegu i Nikon zrobil 2x tyle fotek co Soniak. Aparaty z tej samej polki.
Jesli po przyjmijmy pol roku eksploatacji A550 bedzie robil 900 fotek z przypietym nie za ciezkim obiektywem, to bedzie bardzo dobry wynik. Przyjmujac, ze wlaczany bedzie wyswietlacz zeby podejzec histogram czy zmienic parametry i oczywiscie uzywajac live view.

MC - Wto 19 Sty, 2010

Dodam, że przy podpięciu 70-300G SSM też poziom naładowania bakterii spadał szybciej niż moimi pozostałymi szkłami.
Wniosek ogólny (nie mój) - obiektywy SSM szybciej rozładowują baterię.

SlawGaw - Wto 19 Sty, 2010

pursat, fakt nie mam optyki z SSM, jednak jednym z obiektywów którego używam jest Minolta 80-200 2,8 G Apo (biała) a to ciężki obiektyw, z dużymi soczewkami i nie odczuwam jakiejś drastycznej różnicy, w tym przypadku bardziej drażni mnie gubiący się w trudnych warunkach AF, szukający kontrastu, niż brak prądu. A700 szybciej nim kręci niż myśli.

Czy chwiałbym większej pojemności - oczywiście, czy chciałbym body mniej prądożernego - oczywiście, czy to co mam mi wystarcza - tak.

pursat napisał/a:
Zrobilismy kiedys z kolega fajne porownanie. On Nikonem D300 ja Sony A700. On mial stalke Nikkora 105 mm macro f2.8, ja analogicznie Minolte 105 mm macro f2.8. Obie baterie mialy kwartal przebiegu i Nikon zrobil 2x tyle fotek co Soniak. Aparaty z tej samej polki.

Że też wam się chciało, no chyba że poszło o zakład. :mrgreen:

kozidron - Wto 19 Sty, 2010

pursat napisał/a:
Szabla odgrazal sie jaki to bedzie fenomenalny aparat (A550) gdy optyczni go w koncu przetestuja. Test sie pojawil, jednak wyniki nie powalaja.


i co, czar prysł - spodziewałeś się kilera D90tki ......?

pursat - Wto 19 Sty, 2010

kozidron napisał/a:
i co, czar prysł - spodziewałeś się kilera D90tki ......?


Ja niczego sie nie spodziewalem i to nie ja usilowalem wkrecic innych, ze to taka rewolucja nas czeka :)

Szabla - Wto 19 Sty, 2010

Marian napisał/a:
Natomiast jeszcze chciałbym się upewnić czy gdy już ustawię ostrość jakimś sposobem w tym trybie, to gdy w końcu nacisnę migawkę w tym trybie, lustro też jest opuszczane przed zrobieniem zdjęcia?

Tak.

[ Dodano: Sro 20 Sty, 2010 19:25 ]
W zasadzie, D90 powinien być porównywany z A500.
Nikon nie ma lustrzanki APS-C z matrycą powyżej 12 MP.
Dpreview porównywał A550 z 500D (15 MP) i K-7 (14 MP).

[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 18:25 ]
Test A550 w amerykańskim Popular Photography (d. Modern Photography):
http://www.popphoto.com/r...-sony-alpha-550


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group