|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw dla początkującego Sony Alfa
suprnowa - Czw 07 Sty, 2010 Temat postu: Obiektyw dla początkującego Sony Alfa Witam.
Na samym początku chciałbym się przywitać:)
Przeczytałem trochę testów,opinii i recenzji na stronie i stoję przed wyborem obiektywów.
Posiadam od niedawna Sony Alpha 330 ze standartowym obiektywem 18-55.Jak wiadomo jest to dość kiepski obiekt.
Myślę nad zakupem czegoś innego.Jestem początkujący,zdjęcia to głównie portrety i krajobrazy.
Mam na oku:
Sigmę 18-200
Sony 55-200
Tamron 18-200
Kwestia tego czy zostawić sobie obecny obiektyw i dokupić coś z zakresu 18-200 czy do obecnego zestawu dokupić Sony 55-200?
Chyba że macie jakieś inne propozycje.
Myślę jeszcze o jakimś obiektywie typu FishEye-czy warto coś takiego kupić?
Samyang 8mm f/3.5 fish-eye
Pozdrawiam
SlawGaw - Czw 07 Sty, 2010
suprnowa napisał/a: | Posiadam od niedawna Sony Alpha 300 ze standartowym obiektywem 18-55.Jak wiadomo jest to dość kiepski obiektyw. |
Nie wiadomo. 18-200 wcale nie będą lepsze.
suprnowa napisał/a: | do obecnego zestawu dokupić Sony 55-200 |
Dobry pomysł, z tych wszystkich chyba najlepszy obiektyw, można spróbować także z Tamronem 55-200 to te same szkła ale inne wykonanie.
Cytat: | Samyang 8mm f/3.5 fish-eye |
Może być, ale trzeba pamiętać że to totalnie manualny obiektyw.
ophiuchus - Czw 07 Sty, 2010
suprnowa, czołem! A jakie zdjęcia masz zamiar robić? Ile kasy chcesz przeznaczyć na zakup? Na Twoim miejscu dokupiłbym coś z okolic 55-200, jeśli rozważałbym Sigmę, to może 70-300 APO czy jakoś tak. Dublowanie ogniskowych obiektywem typu 18-nieskończoność nie wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Gdybym już miał kupować coś co pokrywa zakres ogniskowych posiadanego obiektywu - byłaby to jakaś jasna stałka długości 30-50 mm ze światłem 1.4-1.8.