|
forum.optyczne.pl
|
 |
Edycja zdjęć cyfrowych i oprogramowanie - RAW czy JPG? Za i przeciw różnym sposobom pracy
Oaspire - Pon 18 Sty, 2010 Temat postu: RAW czy JPG? Za i przeciw różnym sposobom pracy Witam, posiadam Canona EOS 450D z standardowym kitem 18-55 oraz Sigma 70-300 F4-5.6 DG OS. Fotografuje ludzi, Sigmą kwiaty i ptaki i nie wiem jaka jest różnica między Raw a jpg i co by się lepiej w moim przypadku spisało ? Jestem początkującym fotografem.
Bardzo proszę o pomoc.
jaad75 - Pon 18 Sty, 2010
Jak już się dowiesz jaka jest różnica, to zaczniesz zapewne używać RAW, na razie śmiało możesz używać JPG.
Oaspire - Pon 18 Sty, 2010
Hmm a jak mam się dowiedzieć ?
Tadeuszek - Pon 18 Sty, 2010
Nie wiem jak 450D (miałem go kupować )ale w moim d90 jest możliwość zapisu Raw+jpg w wybranej jakości.
Dzięki takiej opcji, otrzymujesz zestawienia jakości tych 2 formatów.
Tylko potrzebna jest karta z dość szybki zapisem.
I robienie serii zdjęć odpada, wtedy już na pewno karta będzie zamulała i wydłuży się czas oczekiwania między kolejnym zdjęciem.
Na razie jadę na jpg, pierwsze dni więc trzeba nauczyć się obsługiwać aparat a w dalszej przyszłości zastanawiać się nad sprawami drugorzędnymi (ofc. jak dla świerzaka!)
ophiuchus - Pon 18 Sty, 2010
Oaspire, korzystając JPGI są fajne jak się wie co chce się osiągnąć bo większość ustawień musisz wprowadzić w aparacie przed wykonaniem zdjęcia, ewentualne poprawki są później nieco trudniejsze. Chociaż jest na forum człowiek, który z jpgami radzi sobie znakomicie. Natomiast RAWy pozwalają na większą nonszalancję. I później możesz sobie w nich o wiele więcej zmienić bez znaczącej utraty jakości zdjęcia. Choćby balans bieli.
Najlepiej praktycznie, odpalając jakąś wołarkę. Teoretycznie możesz poczytać np. tu:
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=9226
[ Dodano: Pon 18 Sty, 2010 22:05 ]
ophiuchus napisał/a: | Natomiast RAWy pozwalają na większą nonszalancję. | Niezupełnie o to chodzi...
zug - Pon 18 Sty, 2010