forum.optyczne.pl

Filtry, konwertery i soczewki - [FZ38] Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł?

feniks - Wto 19 Sty, 2010
Temat postu: [FZ38] Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł?
Witam,

Jestem laikiem w fotografii, dopiero zaczynam przygodę ze zdjęciami, więc proszę o wyrozumiałość.

1. Jaki najlepszy filtr polaryzacyjne Waszym zdaniem do 40zł, który będzie pasował do Panasonica FZ38?
- czy to się nada:
http://allegro.pl/item878..._fz28_fz38.html

2. Czym jest filtr Skylight?
3. Czy są jeszcze jakieś podobnie podbijające efekty naturalne filtry?

lancer - Wto 19 Sty, 2010

Cytat:
Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł?

ŻADEN

hijax_pl - Wto 19 Sty, 2010

feniks napisał/a:
2. Czym jest filtr Skylight?

Jak sama nazwa mówi robią coś z niebem ;) Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV.

feniks napisał/a:

Podobnie do?
Co do "naturalnych" filtrów można na soczewce rozmazać wazelinę, albo na obiektyw naciągnąć pończochę ;)

MC - Wto 19 Sty, 2010

lancer napisał/a:
Cytat:
Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł?

ŻADEN

I to jest słuszna odpowiedź. Przeczytaj sobie test filtrów polaryzacyjnych. Lepszy żaden niż do ....

edmun - Wto 19 Sty, 2010

hijax_pl napisał/a:
Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV.

Cyfrowe aparaty skutecznie próbuje niwelować działanie tego filtra i z mojego doświadczenia powiem tylko tyle - lepiej kupić taki filtr przy aparatach analogowych, a cyfrę zostawić w spokoju

edmun napisał/a:
hijax_pl napisał/a:
Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV.

Cyfrowe aparaty skutecznie próbuje niwelować działanie tego filtra i z mojego doświadczenia powiem tylko tyle - lepiej kupić taki filtr przy aparatach analogowych, a cyfrę zostawić w spokoju