|
forum.optyczne.pl
|
 |
Filtry, konwertery i soczewki - [FZ38] Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł?
feniks - Wto 19 Sty, 2010 Temat postu: [FZ38] Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł? Witam,
Jestem laikiem w fotografii, dopiero zaczynam przygodę ze zdjęciami, więc proszę o wyrozumiałość.
1. Jaki najlepszy filtr polaryzacyjne Waszym zdaniem do 40zł, który będzie pasował do Panasonica FZ38?
- czy to się nada:
http://allegro.pl/item878..._fz28_fz38.html
2. Czym jest filtr Skylight?
3. Czy są jeszcze jakieś podobnie podbijające efekty naturalne filtry?
lancer - Wto 19 Sty, 2010
Cytat: | Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł? |
ŻADEN
hijax_pl - Wto 19 Sty, 2010
feniks napisał/a: | 2. Czym jest filtr Skylight? |
Jak sama nazwa mówi robią coś z niebem Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV.
feniks napisał/a: | 3. Czy są jeszcze jakieś podobnie podbijające efekty naturalne filtry? |
Podobnie do?
Co do "naturalnych" filtrów można na soczewce rozmazać wazelinę, albo na obiektyw naciągnąć pończochę
MC - Wto 19 Sty, 2010
lancer napisał/a: | Cytat: | Jaki filtr polaryzacyjny do 40zł? |
ŻADEN |
I to jest słuszna odpowiedź. Przeczytaj sobie test filtrów polaryzacyjnych. Lepszy żaden niż do ....
edmun - Wto 19 Sty, 2010
hijax_pl napisał/a: | Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV. |
Cyfrowe aparaty skutecznie próbuje niwelować działanie tego filtra i z mojego doświadczenia powiem tylko tyle - lepiej kupić taki filtr przy aparatach analogowych, a cyfrę zostawić w spokoju
edmun napisał/a: | hijax_pl napisał/a: | Przez swoje lekko różowe zabarwienie podbijają kolor niebieski oraz generalnie ocieplają całą scenę. Przy okazji działają też jako filtr UV. |