forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Sony Alpha 230 vs Nikon 3000

Magellan - Wto 19 Sty, 2010
Temat postu: Sony Alpha 230 vs Nikon 3000
Witam, zamierzam kupić lustrzankę cyfrowa. Moj wybór sprowadził się jak na razie do dwoch modeli wymienionych w temacie, i nie jestem w stanie zdecydować który wybrać.
Jestem amatorem i do tej pory korzystałem tylko z kompaktu więc zdaje sobie sprawę, że na początek coś w miarę prostego i taniego będzie odpowiednie. Co do fotografii jak mnie interesuje, to przede wszystkim skupiłbym się na przyrodzie i krajobrazach. Trochę mniej na portretach, ale tego też nie wykluczam.
I tutaj leży mój problem. Każdy z tych aparatów kupowałbym z obiektywem kitowym na początek. Za Sony przemawia dla mnie wbudowana stabilizacja obrazu, która dla mnie mogłaby być przydatna jako amatora, no i Sony jest tańszy. Czy warto dopłacić odrobinę do Nikona, i jak się sprawdza ta stabilizacja w Sony ? A może jakieś inne propozycje w podobnej cenie ?

hijax_pl - Wto 19 Sty, 2010

Magellan, największa różnica między tymi aparatami jest taka iż ponoć Sony już zakończyło produkcje 230ki, a Nikon nadal produkuje ;)

A tak na poważnie - oba są tak samo dobre jak na pierwszy aparat.

Magellan napisał/a:
A może jakieś inne propozycje w podobnej cenie ?

To może jeszcze dopisz ile możesz przeznaczyć pieniędzy na lustrzankę. I - dla czego chcesz lustrzankę ;)

Nie chciałbym wydać więcej niż 1400 zl. Dlatego też takie a nie inne modele.
A dlaczego chce lustrzankę ? Bo mam od początku do końca kontrole nad tym jak zdjęcie będzie wyglądało. W przypadku kompaktu takiego wielkiego pola manewru nie ma. A nawet jeżeli jest, to w mniejszym stopniu. Na dodatek głęboko zakopane w menu i ciężko się do czegokolwiek dogrzebać.

hijax_pl - Wto 19 Sty, 2010

Magellan, są hybrydy dobre, gdzie masz kontrolę.
Lustrzanka da Ci tylko dodatkowo możliwość zmiany szkieł no i większe matryce.

Są jeszcze olympusy np e-420, pentaxy k-x, czy canon 1000d.