|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Aparat do filmów
elmuz - Nie 03 Lis, 2013 Temat postu: Aparat do filmów Szukam aparatu do filmowania, rzadziej zdjęcia - cena max 4000zł z jakimś niedużym +.
Filmy to: teledysk, przyroda - pejzaż.
Gh3 raczej za drogi, więc biorę pod uwagę:
Gx7, G6 + jakiś, na początek w miarę uniwersalny obiektyw. Kiedyś interesowała mnie kamera Panasonic x920, ale dobrze ktoś doradził mi to forum i teraz wiem, ze nie uzyskałbym z niej takiego dobrego obrazka jak z w/w aparatów. Cały czas biorę tez pod uwagę blackmagic pocket cinema camera, ale jakoś chyba mało u nas osób używających jej w praktyce, a przydałby sie jakis koleżeński support...
Doradźcie coś proszę.
mavierk - Pon 04 Lis, 2013
niestety nie pamiętam, czy to było to forum, ale ktoś narzekał, że blackmagic pocket cinema camera nagrywa tylko 25klatek na sekundę i to wg tej osoby ten sprzęt dyskredytowało. Ale z tego, co widzę to nie prawda. Inna sprawa, że matryca w tym ma 12,5x7mm zamiast 17x13,5mm jak w Panasach. No i z serwisem chyba będzie słabiej.
Myślę, że GX7 aktualnie dla Ciebie to jest to
elmuz - Pon 04 Lis, 2013
Blackmagic pocket cinema camera nagrywa klatki od 24 do 30 na sekundę. Z serwisem, tak jak piszesz, na pewno byłoby kiepsko. Ludzi posiadających te kamerkę raczej niewielu. Szkoda, może przebolałbym brak 50p, bo sam obrazek jest naprawdę świetny.
A co do Gx7 - czy matryca jest tam lepsza, nowsza niż w Gh3? Tak chyba gdzieś wyczytałem. No i najważniejsze - jaki obiektyw na początek?
muzyk - Pon 04 Lis, 2013
elmuz napisał/a: | No i najważniejsze - jaki obiektyw na początek? |
Może od razu manualny do filmów, np. Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS?
Albo odpowiedni adapter i któryś o odpowiadającej Ci ogniskowej z m42, czy innych systemów?
manolo - Pon 04 Lis, 2013
mavierk napisał/a: | Inna sprawa, że matryca w tym ma 12,5x7mm zamiast 17x13,5mm jak w Panasach. No i z serwisem chyba będzie słabiej. |
tyle tylko że w blackmagic jest efektywna rozdzielczość 1920 x 1080, więc sensel sporo większy niż w panasaonic'u
mavierk - Pon 04 Lis, 2013
manolo, tylko wtedy co? 14mm to standard? Już chyba fajniej mieć 20mm
elmuz napisał/a: | A co do Gx7 - czy matryca jest tam lepsza, nowsza niż w Gh3? Tak chyba gdzieś wyczytałem. No i najważniejsze - jaki obiektyw na początek? | Czy tak, czy nie - nie stać Cię na gh-3, więc nie ma co się zastanawiać
muzyk napisał/a: | Może od razu manualny do filmów, np. Samyang 16mm T2.2 ED AS UMC CS?
Albo odpowiedni adapter i któryś o odpowiadającej Ci ogniskowej z m42, czy innych systemów? | ale.. czemu? Ktoś chce wydać 4 kafle na dobry sprzęt i ma do tego dokupywać radzieckie kundle? Zwłaszcza jak widzę że body nowe kosztuje tyle samo co z kitem.
Co do obiektywu to nie wiem czego potrzebujesz, więc się nie wypowiem..
elmuz - Pon 04 Lis, 2013
Jako kompletny amator z wdzięcznością przyjmuję i dziękuję za każdą waszą radę. Mavierk, póki jeszcze nie kupiłem, zawsze pozostaje nadzieje, że nagle cena gh3 leci mocno w dół Ale serio - gx7 znajduję za cenę 3699zł z kitem. Czy widziałeś może lepszą cenę? Nie wiem czy obiektyw kitowy da zawsze radę, a tak jak napisałem na początku - służyć to ma do teledysków i do filmowania przyrody, pejzażu.
mavierk - Pon 04 Lis, 2013
Tak, dwie stówy niżej na aledrogo.
Myślę że na początek kit Ci starczy, aczkolwiek do teledysków będziesz potrzebował jeszcze oświetlenia
elmuz - Pon 04 Lis, 2013
Dwie stówy niżej, to chyba przeszłość, bo nie widać już tych ofert
Mavierk, w kwestii oświetlenia, to już całkiem jestem ciemny Oświeć mnie choć trochę. Co powinienem kupić na początek?
A jeszcze co do samego Gx7. W jednym z polskich testów napisano, cyt. "Filmy nagrywane przez GX7 są bardzo dobrej jakości, nie ustępując amatorskim kamerom, z tą różnicą, że w GX7 możemy zastosować różne obiektywy". Czy to znaczy, że co do jakości nagrywania filmów Gx7 jest na tym samym poziomie co np. kamera Panasonic x920 (podobna cena)?
muzyk - Wto 05 Lis, 2013
mavierk napisał/a: | i ma do tego dokupywać radzieckie kundle? |
Ale czy m42 to tylko radzieckie kundle?
Poza tym... nie byłby to przecież jedyny obiektyw.
Z resztą... każdy kupuje finalnie i tak co sam zechce.
Mnie, jeśli by zależałoby na filmowaniu zastanowiłbym się właśnie nad szkłami typu Samyang czy podobnymi.
mavierk - Wto 05 Lis, 2013
elmuz, wybacz, ale nie pomogę Ci w kwestii oświetlenia
muzyk napisał/a: | Ale czy m42 to tylko radzieckie kundle?
Poza tym... nie byłby to przecież jedyny obiektyw. | Luz, napisałem to chyba zbyt dosadnie, wybacz.
Jasne, mamy przecież jeszcze Zeissy i Takumary którym jednak już bardzo blisko do 45/1.8
elmuz - Wto 05 Lis, 2013
Ok, ale czy możecie mnie przekonać o wyższości Gx7 nad kamerą x920 w kwestii filmowania? Przede wszystkim chodzi o jakość obrazka. Jeszcze raz zacytuję jeden z polskich testów: "Filmy nagrywane przez GX7 są bardzo dobrej jakości, nie ustępując amatorskim kamerom, z tą różnicą, że w GX7 możemy zastosować różne obiektywy" Czy te "różne obiektywy", to jedyna przewaga Gx7?
manolo - Wto 05 Lis, 2013
obrazek z blackmagic jest naprawdę dużo lepszy niż z panasa, co istotne iso800 itd. jest dużo lepsze, to bardzo istotne przy filmowaniu.
ale co ważne
Cytat: | Compressed Recording Formats
Apple ProRes 422 (HQ) in QuickTime MOV, lossless CinemaDNG RAW. Recording in 1920 x 1080 with choice of Film or Video Dynamic Range. |
[ Dodano: Wto 05 Lis, 2013 11:18 ]
crop to 2.1x, więc przewaga Panasonica w tym względzie jest niewielka (2x)
elmuz - Wto 05 Lis, 2013
Manolo, gdybyś miał kupować blackmagic pocket cinema camera, to gdzie? No i jaki, koniecznie tani, obiektyw na początek?
manolo - Wto 05 Lis, 2013
jakiś szeroki zoom Panasonica albo Olympusa, może coś Sigmy dla m4/3 ? ale to chyba później
niedrogi jest 14-42 Olympusa, świetny na początek, a nawet na potem, warto pamiętać że matryca blackmagica nie ma wielkich wymagań co do rozdzielczości obiektywu
elmuz - Wto 05 Lis, 2013
Ok, dzięki. Znasz może jakiś pewny, sprawdzony sklep sprzedający blackmagic pocket cc?
manolo - Sro 06 Lis, 2013
szukaj na skąpcu
[ Dodano: Sro 06 Lis, 2013 10:26 ]
na ceneo nie ma
dcs - Sro 06 Lis, 2013
Zastanawiałem się nad BMP, ale nie ma /dla mnie/ sensownych szkieł pod m4/3 i o efekt filmowy /małą głębię ostrości/ trudno.
Liczyłem na nowego Canona M z flilmami i matrycą z 70D lub lepszego Nexa /mam trzy/, a stanie chyba na A7R.
manolo - Sro 06 Lis, 2013
przesadzasz z tą małą głębią ostrości, poszukaj filmów np. na vimeo, już kilka jest
poza tym to jest do filmowania, masz video zapisane w rawie albo prores, nic do 3000$ tego Ci nie da, oprócz blackmagic camera (bez pocket) ale jest droższy 2x od BMP
poza tym BM mają sporo ciekawych akcesoriów w dość sensownych cenach, jeśli ktoś poważnie myśli o filmowaniu świetny system
ps. oczywiście są przejściówki na inne bagnety, jeśli masz szkła z innego systemu, poradzisz sobie
elmuz - Sro 06 Lis, 2013
Napisałem do paru sklepów. Na razie 1 ofertę mam, tzn. BMP będzie w tym tygodniu chyba.
Jeżeli udałoby mi się uzyskać rozsądną cenę za Pocketa + 14-42 Olympusa (wg sugestii Manolo), to raczej się zdecyduję.
Analizator - Pią 08 Lis, 2013
Pierwsze recenzje z sieci tego Blackmagica:
http://www.studiodaily.co...-cinema-camera/
http://provideocoalition....a-camera-review
http://www.learningdslrvi...-pocket-review/
http://www.fcp.co/dslr/ca...y-marco-solorio
[ Dodano: Pią 08 Lis, 2013 09:44 ]
Do BM, IMO, lepiej pasowałby chyba Olympus 9-18mm f/4-5.6.
Dobrze by się też sprawdzały Olkowe obiektywy które mają taki przesuwany pierścień ostrzenia, przesunięcie = przełączenie na ręczne ostrzenie (12mm f/2, 17mm f/1.8, 12-50mm f/4-6.3, 12-40mm f/2.8).
Świetnie by też pasował pewnie najnowszy zoom-naleśnik Panasonica 12-32mm f/3.5-5.6.
No i wszelkie ultrajasne manualne SLR Magic i Voitlander. A i manualna rybka Samyanga też nie do pogardzenia.
elmuz - Sob 09 Lis, 2013
Na razie w sklepach na blackmagic pocket cinema camera realizują same preordery, więc trzeba czekać. Gh3 znalazłem w niezłej cenie 4.250zł i trochę się waham...
manolo - Nie 10 Lis, 2013
ja bym się nie wahał, różnica w obrazowaniu (przy filmowaniu) zawsze będzie na korzyść takich wyspecjalizowanych kamer, warto zwrócić uwagę że dla tej kamerki optymalne iso to iso800
poza tym
[ Dodano: Nie 10 Lis, 2013 09:01 ]
http://woodencamera.com/bmpcc-footage.html
elmuz - Nie 10 Lis, 2013
Dla mnie obrazek Pocketa jest rzeczywiście najlepszy. Fajnie to widać na tym przykładzie: http://www.fcp.co/dslr/ca...y-marco-solorio Tutaj Canon 5D Mk III wypada słabiej... Nie wiem tylko jak ja dam radę z tymi formatami ProRes, Raw. Nawet tego nigdy nie dotknąłem. A DaVinci Lite? Co tam będę (musiał?) robić? Napiszcie może w skrócie jak będzie, a właściwie jak powinna wyglądać praca z plikami wychodzącymi z BM Pocket?
manolo - Nie 10 Lis, 2013
nie przesadzaj
musiał ? będziesz mógł wprowadzić korekcję barwną itd. więcej w opisie/helpie tego programu, nie znam go ale interface wygląda na bardzo przejrzysty, bardziej przyda się raw niż prores, rawy lepiej się obrabia, więcej można z nich wydobyć.
elmuz - Nie 10 Lis, 2013
Manolo, a co sądzisz o max 30p w BMPC? Szczerze mówiąc, to był główny powód sprzedaży mojej poprzedniej kamery (2 x tańszej - canon legria hf m506) - dużo kłopotów np. z panoramowaniem (ząbki, skoki) i wiele innych. Wiem, że to nie ta klasa sprzętu... Teraz dla jakości obrazka BMPC gotów jestem zrezygnować z 50p.
dcs - Pon 11 Lis, 2013
manolo napisał/a: | przesadzasz z tą małą głębią ostrości |
Trzeba być idiotą żeby za mydlane na f/1.4 obiektywy http://www.optyczne.pl/21...%87_obrazu.html i http://www.optyczne.pl/27...%87_obrazu.html /i bardzo ciężkie/ dać tyle kasy http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/4944376 i mieć /na bardzo mydlanym f/0,95/ GO jak jak z obiektywów f/2.7 na FF.
przekątna matrycy BMP to 14,3mm,
więc mnożnik przy porównaniach z 9x16 z FF to 2.8
manolo - Pon 11 Lis, 2013
Ta matryca ma inne proporcje.
dcs - Pon 11 Lis, 2013
manolo napisał/a: | ważne jest koło obrazowe, specu od siedmiu boleści |
[ Dodano: Pon 11 Lis, 2013 16:17 ]
manolo napisał/a: | Ta matryca ma inne proporcje. |
mnożnik podawałem jak napisałem ~√(36²+20²)=41mm
41/14,3=2,8 -dla tych samych proporcji 16/9
mavierk - Pon 11 Lis, 2013
ostrością na matrycy 1920 x 1080 nie będzie kiepsko (wystarczy pooglądać filmy na necie z tych szkieł). Z racji, że:
szumy mamy takie same jak na pełnej klatce i
światło 0,95
i głębia jak na f2.8
to do robienia filmów w słabych warunkach wydaje mi się być rzeczywiście super. Ale po co gadać o tych szkłach, skoro przekraczają one budżet kilkukrotnie?
I zakładając, że ma rzeczywiście cropa koło 3... czyli szeroki kąt uzyskamy tylko przy 7-14 (20-40)? A wszystkie jasne stałki to takie coś bliżej standardu?
jaad75 - Pon 11 Lis, 2013
mavierk napisał/a: | I zakładając, że ma rzeczywiście cropa koło 3... czyli szeroki kąt uzyskamy tylko przy 7-14 (20-40)? A wszystkie jasne stałki to takie coś bliżej standardu? | A cóż to za bzdury? Liczy się wtedy kąt poziomy, a nie po przekątnej.
mavierk - Pon 11 Lis, 2013
Po prostu mi to wytłumacz a nie piszesz, że bzdury.
Czyli mam założyć, że po szerokości to będzie niewiele węższe niż dowolna matryca w Olympusach czy Panasonicach?
jaad75 - Pon 11 Lis, 2013
mavierk napisał/a: | zyli mam założyć, że po szerokości to będzie niewiele węższe niż dowolna matryca w Olympusach czy Panasonicach? | 1mm różnicy w szerokości matrycy i to tu jest istotne, a nie różnica po przekątnej, liczonej z całości sensora.
dcs - Pon 11 Lis, 2013
... GH3 używa w wideo część sensora -17.3mm x 9.7mm z 17.3mm x 13mm
-czyli prawie dwa milimetry różnicy /po przekątnej/
jaad75 - Pon 11 Lis, 2013
17.3mm vs 15.8mm - no dobra, 1.5mm... Swoją drogą nie wiedziałem, że aparaty 4:3 mają tak różne kąty widzenia GH2 ma 19mm po szerokości...
mavierk - Pon 11 Lis, 2013
Na stronie producenta mam napisane:
Effective Sensor Size: 12.48mm x 7.02mm
Gdzie tu 1mm różnicy? Nawet zaokrąglając do 13 to nadal 4mm czyli jakieś 25%...
dcs - Pon 11 Lis, 2013
jaad75, nowe nie mają "multiaspekta"
[ Dodano: Pon 11 Lis, 2013 19:03 ]
http://www.dvxuser.com/V6...sor-explanation
http://m43photo.blogspot....ect-sensor.html
jaad75 - Pon 11 Lis, 2013
mavierk napisał/a: | Na stronie producenta mam napisane:
Effective Sensor Size: 12.48mm x 7.02mm | Ok, w przypadku wersji Pocket Cinema, pisałem o wersji Cinema. W takim razie masz rację.
manolo - Pon 11 Lis, 2013
ważna jest też odległość obiektywu od matrycy, czyż nie ?
obiektyw obrazuje jak rzutnik, zresztą zasada rzutnika jest podobna, tam też jest rzucany obraz przez obiektyw itd. może dla wielu oczywiste, a może dla wielu jednak nie
według jednego z bloggerów podczas jego testów kąty widzenia odpowiadały mniej więcej m4/3, ale może on ma dużą tolerancję, teraz nie jestem tego taki pewny.
Z drugiej strony według mnie filmowość (czyli typowa dla filmu 35mm plastyka obrazu) to nie mała głębia ostrości, ale kontrast, płynność przejść tonalnych itd.
czyli przez adapter będzie 2.1
http://www.eoshd.com/cont...8-speed-booster
jaad75 - Pon 11 Lis, 2013
manolo napisał/a: | ważna jest też odległość obiektywu od matrycy, czyż nie ? | Nie, dlaczego? manolo napisał/a: | według jednego z bloggerów podczas jego testów kąty widzenia odpowiadały mniej więcej m4/3, ale może on ma dużą tolerancję, teraz nie jestem tego taki pewny. | Ze zwykłego BMC tak to wygląda, ale Pocket ma jednak znacząco mniejszą matrycę, więc musiałby być bardzo tolerancyjny, żeby nie zauważyć takiej różnicy w kątach widzenia.
manolo - Pon 11 Lis, 2013
http://www.metabones.com/product/micro-43
[ Dodano: Pon 11 Lis, 2013 19:04 ]
a nie napisałem wyżej dlaczego ?
mavierk - Pon 11 Lis, 2013
jaad75 napisał/a: | Ok, w przypadku wersji Pocket Cinema, pisałem o wersji Cinema. W takim razie masz rację. | Dzięki, przynajmniej zrozumiałem Jeśli tak się sprawy mają to.. jest to też wspaniały aparat, który ma nie za dużo mpixeli
Więc generalnie wprowadziliśmy właściciela wątku w błąd, mówiąc że kupi Blackmagic Cinema za 4 tysiące podczas gdy w takiej cenie szansa jest tylko na wersję pocket, która jednak ma lekko mniejszą matrycę.
manolo napisał/a: | ważna jest też odległość obiektywu od matrycy, czyż nie ? | Dlatego też dodając pierścienie pośrednie nagle obiektyw zaczyna pomniejszać obraz zamiast go powiększać
manolo - Pon 11 Lis, 2013
mavierk, nie wprowadziłem w błąd, było małe nieporozumienie dotyczące jednego z punktów specyfikacji, ale poza tym sam bym chętnie kupił ten aparat, gdyby nie to że muszę kupić w pierwszej kolejności coś do fotografowania, gdybym kupował w tym budżecie coś do filmowania wybrałbym właśnie tą kamerę, w dalszym ciągu ze względu na matrycę i na świetny software który do kamery producent daje za darmo.
mavierk - Pon 11 Lis, 2013
W sumie lekko odbiegnę od tematu: jakie ogniskowe są najpopularniejsze w filmowaniu? Czy jest to praktycznie to samo, co w przypadku obiektywów fotograficznych? 28/35/135?
dcs - Pon 11 Lis, 2013
mavierk,
-Praktycznie tak samo, jak w przypadku obiektywów fotograficznych -każdy ma swoje preferencje.
manolo - Wto 12 Lis, 2013
zależy od ujęcia
rzadko uzywane są ultra szerokie i dłuższe niż 70-80mm
czyli 28-70, np. ta Sigma 18-35 może okazać się wystarczająca dla wielu,
z długimi lufami przy filmowaniu jest taki problem że są bardzo wrażliwe
na nieprecyzyjny ruch kamery i mają bardzo płytką głębię ostrości,
a bardzo szerokie przerysowują.
elmuz - Wto 12 Lis, 2013
A wracając do moich niewielkich możliwości finansowych - potwierdzacie, że na początek do BMPocket może wystarczyć 14-42 Olympusa?
Pozostaje tez kwestia karty SD. Chyba minimum to jakaś szybka 64GB Sandisk? Ile to minut RAW..?
manolo - Wto 12 Lis, 2013
karta musi umożliwiać transfer conajmniej 60MB/s
tutaj ktoś poumieszczał surowe klatki
https://www.copy.com/s/s36D39T6q7oa/Pocket%20DNG
każda klatka waży 2-2.5 MB
http://bmpcc.rubenkremer.nl/
tak, ten 14-42 Ci wystarczy
możesz już sciągnąć software o którym pisałem i zobaczyć czy Ci odpowiada,
http://www.blackmagicdesi...solve/software/
co ciekawe jest na Mac, Win i Linux, to rzadkość, np. FinalCut jest tylko na Mac, a Premiere tylko na Mac i Win
elmuz - Wto 12 Lis, 2013
Fakt, oprogramowanie jest fajne, ale czy FinalCut w tym wypadku jest też na Win? Jakoś nie widzę.
manolo - Wto 12 Lis, 2013
a jest Ci potrzebny FinalCut ?
elmuz - Wto 12 Lis, 2013
Nie, ale zrozumiałem Twoje zdanie tak jakby był również na Win
[ Dodano: Wto 12 Lis, 2013 16:02 ]
Manolo, powiedz jeszcze co sądzisz o braku 50p? Czy odczuję ten brak poza slow motion?
manolo - Wto 12 Lis, 2013
wyobrażasz sobie 50p w rawach ? bo ja nie
ale nawet gdybyś miał taką kartę SD która temu podoła,
według mnie 24kl/s albo 25 spokojnie wystarczą.
nie, to co napisałem wyraźnie wskazuje na to że FC jest tylko na MAC
elmuz - Wto 12 Lis, 2013
Ok, chyba mam w miarę jasność (nie pomroczną) Mogę już kupić Pocketa - http://sklep.creativetool...ema-Camera/1322
, ale w związku z tym pytanie: Czy znacie ten sklep? Czy ktoś tam kupował? Także on line? Mam za daleko żeby odbierać osobiście.
mavierk - Sro 13 Lis, 2013
W głowie mi się nie mieści kupno tego aparatu/kamery za takie pieniądze
Ale nie znalazłem tańszej oferty.. jeśli możesz wziąć za pobraniem to raczej nie musisz się o nic martwić
elmuz - Sro 13 Lis, 2013
[quote="mavierk"]W głowie mi się nie mieści kupno tego aparatu/kamery za takie pieniądze
Aż tak?
Gx7 do filmowania raczej zdecydowanie słabszy. Gh3 znalazłem za 4250zł, ale też obrazek ma gorszy od Pocketa, tak samo 5D3. Nie wiem, pewnie musielibyście analizować, podważyć zamieszczane w necie testy żebym myslał inaczej.
manolo - Sro 13 Lis, 2013
mavierk Ci zazdrości , a może uważa że jak coś trochę kosztuje musi być wielkie i ciężkie
LX7 jak dla mnie odpada nawet do zdjęć, straszny banding i plastikowe obrazki, co ciekawe to chyba matryca Sony, a np. w Nex6 obrazek wygląda o niebo lepiej.
elmuz - Sro 13 Lis, 2013
Ok, kupuję, bo będę się was pytał do us****ej śmierci (sklep już do mnie dzwonił z sugestią, że oni tę sztukę sprzedadzą, a ja będę miał czas na zastanawianie się nad obiektywem i kupie z nastepnej dostawy). Teraz tylko ten obiektyw. Manolo mówi, że ma byc ten (niska cena+jakość ok): http://fotonia.eu/-o_l_628.html
Zerknijcie czy dobrze wybrałem model. Kolor czarny do Pocketa będzie chyba lepszy niz srebrny? Ceny lepszej tez nie widzę...
manolo - Sro 13 Lis, 2013
sprawdż jeszcze czy soft działa dobrze na Twoim komputerze..
potrzebuje sterowników do Nvidia Cuda, oczywiście możesz używać innego softu, ale to może Cię zniechęcić... już do kupionego aparatu.
elmuz - Sro 13 Lis, 2013
Masz na myśli DaVinci czy te inne też?
Właśnie, jeszcze mój komputer:
Win7 64bit
Intel Core i5 CPU 750 @ 2.67GHz 2.67GHz
RAM: 8 GB
ATI Radeon HD 4770
Szału nie ma A ta karta to raczej nie pozwoli na w/w soft?
[ Dodano: Sro 13 Lis, 2013 19:23 ]
Blackmagic wymienia te ATI:
ATI Radeon HD 4650
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4680
To moja jest nowsza, więc powinno działać wg tego, co piszą?
manolo - Sro 13 Lis, 2013
sprawdź, ściągnij software, zainstaluj, w paczce masz pliki mov, pliki dng są w wątku, jeśli je otwiera i renderuje to wszystko ok, z tego co wiem nie wszędzie działa daVinci
ale Twój komputer jest dość nowy
elmuz - Sro 13 Lis, 2013
Zainstalowałem. Przy uruchomieniu DaVinci mam komunikat: "No openCL Acceeration Hardware Detected! Please quit Resolve and install a OpenCL accelerated GPU card or update your OpenCL software driver... idt" Później niby działa, ale jakoś nie widzi, albo nie umiem ja otworzyc żadnego pliku. Masz rację, to trochę zniechęca Jutro do godz. 12 musze dac odp. czy kupuję. Trochę kiepsko...
mavierk - Sro 13 Lis, 2013
Nie jest istotne, czy zazdroszczę, czy nie, po prostu nie mieści mi się w głowie i tyle Mam panasonica gf1 i dopiero co zaczynam robić jakiekolwiek filmiki aparatem. Już teraz jestem niesamowicie zaskoczony jakością. Więc pewnie mam bardzo niskie wymagania
Życzę dobrej zabawy nową zabawką!
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
Manolo, a jaki program mógłby spełniać rolę daVinci? Szkoda mi tego progr., naoglądałem sie trochę tutoriali, ale cóż... Suma summarum, znów jestem w punkcie wyjścia, tj. wahania, bo jak jeszcze inne podobne "niespodzianki" miałyby mnie spotkać, to chyba bezpieczniej iść w stronę gh3 Napisz coś do 10 rano
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 09:50 ]
zainstalowałem nowe sterowniki do karty i daVinci ruszył teraz potestuję
manolo - Czw 14 Lis, 2013
w lewym górnym rogu DAVINCI pokazuje listę dysków, to jest rozwijana lista, więc możesz się doklikać do folderu gdzie masz jakieś pliki dng czy mov
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 09:16 ]
mavierk, jak widzisz tytuł wątku jest aparat do filmów.
Na kamerę HD o podobnych możliwościach musiałby wydać o wiele, wiele więcej.
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
No niestety, gdy chcę wczytać dng, daVinci wywala się
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 10:25 ]
mov działają, ale nie wiem czemu nie ma dźwieku
manolo - Czw 14 Lis, 2013
niedobrze, możesz spróbować z Sony Vegas, ale nie wiem czy ma obsługę RAW,
obsługę raw ma jeszcze Adobe Premiere CC, do czego zmierzam, jeśli nie możesz
otwierać raw, nie ma sensu zakup Pocket'a
Możesz jeszcze próbować pisać do supportu BlackMagic, może coś będzie na forum,
może udostępnią Ci starszą wersję DaVinci, która może być zgodna.
Jeśli zupełnie się zniechęcisz po tych próbach do BMC, całkiem dobrą alternatywą będzie np. Sony NEX6, co do wymienianego Panasonica, mam poważne wątpliwości..
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
zaraz spróbuję w Vegasie - w sumie w tym progr będę składał filmy. DaVinci to raczej tak jak w muzyce edytor audio
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 12:54 ]
niestety, dng nie otwiera również Vegas. Może trzeba jakieś kodeki?
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 13:24 ]
zainstalowałem dng codec adobe no i vegas czyta bez problemu pliki dng (te, które wyżej podałeś)
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 13:26 ]
kurcze, na razie odmówiłem Pocketa i tez mi z tym źle
manolo - Czw 14 Lis, 2013
jeśli masz w czym obrabiać dng to źle zrobiłeś odmawiając,
na da vinci świat dng się nie kończy jak widać
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
no i już - dowiedziałem się, że "mój" Pocket jest sprzedany Ten towar nie leży na półkach. Następna dostawa za ok. 3 tygodnie - będzie czas na testowanie DaVinci Manolo, teraz mi pomagaj, bo zejdę niechybnie zanim dokonam zakupu U Ciebie działa DaVinci?
manolo - Czw 14 Lis, 2013
może poszukaj jeszcze gdzieś jakiegoś filmu w dng z tej kamery do ściągnięcia, gdzieś widziałem, ale nie pamiętam gdzie, teraz nie mam czasu szukać
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
Wiem, że na DaVinci świat sie nie kończy, ale przyznaj, że to chyba najlepszy soft do obróbki w tym wypadku. Ciekaw jestem czy wymiana karty graf. na polecaną przez BM gwarantuje pewne działanie tego programu czy też inne komponenty komputera tez mają na to wpływ?
manolo - Czw 14 Lis, 2013
to właśnie karta jest problemem w tym wypadku, chodzi właśnie o ten nieszczęsny openCL, to znaczy że masz bardzo starą kartę ATI(teraz AMD), największy problem mają użytkownicy starszych mac'ów z ATI, ale jak widać nie tylko.
Jeśli jesteś gotowy na zakup karty to Ci sie przyda nie tylko do daVinci, ale uprzedzam że starą kartę będzie ciężko sprzedać na np. allegro, co do bezpośredniej odpowiedzi na Twoje pytanie, gwarancję na to może dać Ci tylko support BMD, napisz do nich.
[ Dodano: Czw 14 Lis, 2013 16:33 ]
Chociaż przed openCL było jeszcze gorzej, ATI i NVIDIA miały swoje rozwiązania zupełnie niekompatybilne ze sobą, co oznaczało że każdy producent software'u musiał wybrać, albo robić na obie. Teraz wszyscy czołowi producenci wspierają OpenCL, chociaż akurat daVinci oprócz tego wspiera Cuda, czyli Nvidia
elmuz - Czw 14 Lis, 2013
W sumie żałuję, że nie kupiłem dzisiaj. Ale już mam inne odzewy, może nie będę czekał aż 3 tygodnie (o ile cena będzie porównywalna, tzn. 3.860zł). Z kartą zobaczę jak będzie. Manolo, wśród softu do Pocketa jest Photoshop? (nie pamietam gdzie było o tym sofcie).
manolo - Pią 15 Lis, 2013
Photoshop to program Adobe, DaVinci to program BMD, dlatego jest dostarczany razem z kamerą, photoshop to nie jest soft do obróbki video, a poza tym kosztuje tyle co ta kamera, nie wiem dlaczego miałby być z nim dostarczany
Jak pisałem do raw'ów oprócz Vegas możesz użyć Premiere albo Premiera Elements (chyba, nie wiem czy Elements obsługuje rawy), jest jeszcze kilka innych programów do korekcji barwnej video, montażu itd. ale te dwa wymienione są popularne, dostępne i mają bogate wsparcie. Vegas ma bardzo dobrą opinię, wiele osób go chwali.
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
Wiem co to Photoshop Chodziło mi o jakąś wersję light i chyba tam coś takiego jest. Powoli dowiaduję się jak ludzie pracują z rawami i doceniając DaVinci, pracują bez niego i z efektami, których pewnie nigdy nie osiągnę. Ale to nie ważne. Ważne, że zamówiłem już dzisiaj Pocketa... i to w lepszej (zdecydowanie) cenie! Przez weekend jeszcze poszukam karty SD i oczywiście obiektyw.
dcs - Pią 15 Lis, 2013
elmuz, nie polegniesz na nastawianiu ostrości?
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
Ale pytasz o obiektyw czy moje słabe umiejętności?
dcs - Pią 15 Lis, 2013
elmuz, w kontekście braku AF.
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
A mógłbyś cos w miarę taniego zaproponować?
dcs - Pią 15 Lis, 2013
elmuz, Odpowiedziałeś już sobie na pytanie: czy chce ci się ciągle jechać /z ostrzeniem/ na ręcznym?
mavierk - Pią 15 Lis, 2013
Ale już były propozycje Samyanga 16/2 czy kita 14-42 na którego elmuz może sobie teraz tylko pozwolić.
Czemu wałkować ten temat po raz kolejny skoro można wrócić do strony drugiej?
manolo - Pią 15 Lis, 2013
taak.. af w kamerach wprowadza w ujęcia pewną unikalną nerwowość
dcs napisał/a: | elmuz, nie polegniesz na nastawianiu ostrości? |
dcs, ile bierzesz za to trollowanie ?
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
Ale sytuacja finansowa nieco się zmieniła (zwłaszcza, że dobrą cenę na Pocketa uzyskałem ) i mógłbym przeznaczyć na obiektyw ok. 1400zł.
mavierk - Pią 15 Lis, 2013
Jak dla mnie 12-50 używany z allegro na początek. Mimo że ciemny to szeroki, spoko zakres i jeszcze macro.
I 700zł na dodatkowy sprzęt jeszcze.
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
Mavierk, ten masz na myśli? http://allegro.pl/olympus...3716313353.html
Pytam w ten sposób, bo gubię się w tej ilości modeli, oznaczeń obiektywów...
dcs - Pią 15 Lis, 2013
Czasami fajnie jest włączyć AF i mieć jedną rzecz mniej do ogarnięcia.
manolo napisał/a: | dcs, ile bierzesz za to trollowanie ? |
manolo,
Nie kieruj do mnie bezpodstawnych zarzutów.
-już raz dałeś ciała /i edytowałeś posta/. http://forum.optyczne.pl/...ghlight=#432773
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
dcs, założyłem ten wątek, ponieważ chciałem poprosić o pomoc w wyborze. Pobocznych wątków lepiej nie uskuteczniać...
Bardzo cenię pomoc i cierpliwośc manolo wobec mnie - cinkiego bolka w te klocki
manolo - Pią 15 Lis, 2013
dcs, AF przy filmowaniu a BMD to nie ta kategoria, dlatego uważam że wyskoczyłeś z tym naprawdę jak krokodyl z przerębla na Kamczatce
dcs - Pią 15 Lis, 2013
Tak. BMP jako jedyny z wymienionych przez OP w pierwszym poście tematu http://forum.optyczne.pl/...der=asc&start=0 nie posiada autofokusa.
manolo - Pią 15 Lis, 2013
ok, nie musisz po wielokroć udowadniać swojej ignorancji, dobranoc :}
elmuz - Pią 15 Lis, 2013
manolo, jaka w praktyce będzie różnica miedzy Olkiem 14-42 a 12-50? Przez weekend muszę coś kupić, bo Pocket przyjdzie i nie będę miał jak sprawdzić
mavierk - Sob 16 Lis, 2013
Tak, ale raczej myślałem o opcji za jakieś 600-700zł, bo można urwać. To szkło daje Ci większy zakres zarówno z przodu jak i z tyłu a jeśli chodzi o jakość to masz testy na głównej i nie musisz o wszystko pytać innych bo w końcu to Ty wydajesz te 5 klocków na sprzęt
komor - Sob 16 Lis, 2013
manolo, możesz mi wyjaśnić, na czym polega ignorancja dcs w kontekście waszej sprzeczki? Gdzie się myli?
elmuz - Sob 16 Lis, 2013
mavierk, ja wydaję, ja pytam. Dlaczego miałbym nie pytać "o wszystko"? Ktoś nie chce odpowiadać, to nie odpowiada.
Podsumowując obiektywy, mam do wyboru:
Olympus Digital 14-42 mm
Olympus M. Zuiko 12-50 mm
A kolega polecił mi jeszcze Olympus 14-54mm / 2,8-3,5 (za ok.990zł)
Co myslicie o tej ostatniej opcji? Byłaby lepsza od poprzednich?
manolo - Sob 16 Lis, 2013
komor napisał/a: | manolo, możesz mi wyjaśnić, na czym polega ignorancja dcs w kontekście waszej sprzeczki? Gdzie się myli? |
po pierwsze, auto focus jak najbardziej jest w BMPC, można się dość łatwo przełączać między focus peaking a auto focus używając jednego przełącznika "focus", oczywiście działa to tylko ze szkłami MFT które mają AF, ale nie jest to funkcja która jest tak ważna w kamerach jak w aparatach fotograficznych, do kontroli focusa podczas ujęcia lepiej używać manualnego focusa. Jeśli jest to film reżyserowany można to przećwiczyć, jeśli to reportaż trzeba zdać się na intuicję, ciągły af jest ryzykowny, ujęcia mogą wyglądać jak z frontu albo z zamieszek, w większości sytuacji lepiej tego unikać, a nawet jeśli taki efekt jest potrzebny lepiej go symulować i podporządkować scenariuszowi.
co do 12-50 różnica jest spora, jest większy zakres, ale 12-50 jest dużo większy, prawie dwa razy taki jak 14-42, 14-54 jest ciekawy bo jasny, niestety nie wiem gdzie ty go widziałeś z taką cenę bo wszędzie kosztuje powyżej 2k, ja bym został przy 14-42 bo jest mały i tani. Zamiast kupować drogiego zooma pomyśl nad jakąś bardzo szeroką i jasną stałką.
są jeszcze takie szkła jak Olympus 9-18mm f/4.0-f/5.6 za około 2500, i Panasonic 7-14 mm f/4,0, niestety ten ostatni jest bardzo drogi, widziałem go za 3999
elmuz - Sob 16 Lis, 2013
manolo, na allegro znalazłem 14-54.
mavierk - Sob 16 Lis, 2013
elmuz, ale to nie jest tak, że masz tylko kity od Olympusa, bo są też z Panasonica.
I nie uważam, żeby 12-50 był taki duży. Nie zmienia swojej wielkości podczas ostrzenia, jest uszczelniany i (moim zdaniem) świetnie wygląda. No i przy cropie 2.8 daje te ~10 stopni szerzej.
Kup już coś, proszę
Analizator - Sob 16 Lis, 2013
9-18mm f/4-5.6 - przez crop BM może mieć lepsze kąty widzenia
dlatego też 12mm lepsze od 14mm, bo BM nie ma cropa x2 tylko jakieś x2,8 (przy filmowych proporcjach)
[ Dodano: Sob 16 Lis, 2013 21:45 ]
12-50, jak i 12/2, 17/1.8 albo 12-40/2.8 mają taki dzynk do filmów - ruchomy pierścień po przesunięciu włączający ręczne ostrzenie
jest też kupę jasnych manualnych stałej różnych producentów z bagnetem m43
manolo - Sob 16 Lis, 2013
Analizator napisał/a: | jest też kupę jasnych manualnych stałej różnych producentów z bagnetem m43 |
Analizator, to wrzuć tą kupę, nie krępuj się, analna fiksacja nikomu nie przeszkadza, ważne że chcesz pomóc
muzyk - Nie 17 Lis, 2013
Analizator - Pon 18 Lis, 2013
- Samyang 7,5/3.5 rybka
- SLR Magic 12/1.6
- Samyang 16/2
- Voigtlander 17,5/0.95
- SLR Magic 23/1.7
- Voigtlander 25/0.95
- SLR Magic 25/0.95
- Jackar 34/1.8
- Mitakon 35/0.95
- SLR Magic 35/0.95
- SLR Magic 35/1.4
- Voigtlander 42,5/0.95
- SLR Magic 50/0.95
- Samyang 300/6.3 lustrzany
- Tokina 300/6.3 lustrzany
A ostatnio Kowa pokazała kilka szkiełek z tym bagnetem (chyba pod filmy):
- Kowa 8.5mm T/3.0
- Kowa 12mm T/1.9
- Kowa 16mm T/1.6
- Kowa 25mm T/1.9
- Kowa 50mm T/2.1
muzyk - Pon 18 Lis, 2013
Ależ sporo tego!
Analizator napisał/a: | - Samyang 7,5/3.5 rybka |
Ta rybka jest super!
Tutaj zaś test SLR Magic 12 f1.6
Nie wiem, czy jest sens bulić dość sporą kasę za takie szkło...
To jest coś coolistego
Na NEXie
komor - Wto 19 Lis, 2013
muzyk napisał/a: | Tutaj zaś test SLR Magic 12 f1.6
Nie wiem, czy jest sens bulić dość sporą kasę za takie szkło... |
Do filmowania może być fajne, szczególnie właśnie, jak ma się relatywnie mały budżet na zabawki filmowe. Jak zwykle wszystko zależy od pomysłu i zastosowania.
muzyk - Wto 19 Lis, 2013
komor napisał/a: | Do filmowania może być fajne |
Do filmowania... to wziąłbym nawet taki szit jak Holga 25 f8...
o rany, jaki to szajsowaty obraz daje.
elmuz - Wto 26 Lis, 2013
Pocket zakupiony. Obiektyw Olumpus 14-42 (super okazja), karta SD 64GB 95MB/s. Wszystko działa bez problemów. Nie uaktualniałem jeszcze do v 1.5 (Raw), bo muszę dokupić kabel USB z koncówką "MINI-B". Jak na razie wszystko działa idealnie. Dzięki wszystkim za porady, szczególnie manolo.
WiciuV1 - Nie 01 Gru, 2013
Ponoć GX7 jest super (nieco gorszy obraz od GH3 i brak wejścia MIC oraz wyjścia Audio; poza tym jest świetny i tańszy od GH3). IBIS nie działa ponoć tak dobrze jak w Olkach (w video nie działa wcale), ale Panny do video jest z tego co czytałem (a czytałem sporo, bo sam szukam, ale tańszego EVIL-a) the best.
manolo - Nie 01 Gru, 2013
WiciuV1, to jedyny ratunek Panasonic'a reklamować go jako kamera, ale prawda jest taka że video kamera z niego taka jak z każdej innej cyfrówki z opcją filmowania,
co ważne aparat fotograficzny wyjątkowo z GX7 kiepski, największy problem to dr i wysokie światła które wyglądają jak przepały z kamery VHS, tragedia..
WiciuV1 - Pon 02 Gru, 2013
manolo napisał/a: | WiciuV1, to jedyny ratunek Panasonic'a reklamować go jako kamera, ale prawda jest taka że video kamera z niego taka jak z każdej innej cyfrówki z opcją filmowania, |
Aż tak z nim źle jest? Ogólnie jest bardzo chwalony (niektórzy go porównują z GH3).
Analizator - Pon 06 Sty, 2014
Wielka recenzja Blacmagic Pocket Cinema Camera:
http://www.eoshd.com/cont...view-final-part
Pros
•Beautiful image at an accessible price for a pro-cinema camera ($999)
•Great range of accessories and lenses around the camera
•High end codec – ProRes with 10bit 422 colour at very high bitrate
•Cinema DNG raw for even more grading creativity, keying and visual FX work
•Lossless compression on the raw files (2:1)
•Better than expected low light performance especially with Metabones Speed Booster
•Very adaptable active Micro Four Thirds lens mount
•Very adaptable form factor – it’s tiny
•Nice ergonomics for shooting held to the eye via loupe – chunky grip and very light
•Way above average build quality and materials given price point
•Large, nicely detailed screen
•10bit 4:2:2 HDMI output for accurate monitoring
•Records to SD card
•Peaking works well (better than the competition)
•Very close to Blackmagic Cinema Camera 1080p ProRes so intercuts well
Cons
•Audio aspects really lacking
•Flawed auto-iris feature at power-on with active Micro 4/3 lenses cannot be turned off
•ProRes 422 HQ and Cinema DNG could benefit from further compression (is HQ overkill?)
•Very basic physical control scheme with no dials or jog wheels
•ISO, shutter angle, white balance are buried in the menus
•Only lasts an hour at most on a fully charged battery
•Some occasional moire issues (no AA-filter installed)
•Dull screen in video Rec 709 mode doesn’t accurately represent colour or contrast (more usable in Film Mode)
•Soft surface of the LCD is prone to scratching easily
•Wobbly mini HDMI output (should be full sized HDMI or better yet HD-SDI)
•Poor SD card placement under the camera
•Centre-point AF could have been useful for quick one-shot setup, but it’s duff!
•No 2.5K resolution mode or 4:3 aspect for anamorphic shooting
•No slow-mo capabilities
•Does not bring you breakfast or make coffee!
•Is not a Sony F55!
|
|