forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Canon 50 f 1.4 Warczy i drży przy cofaniu

DG - Pon 25 Sty, 2010
Temat postu: Canon 50 f 1.4 Warczy i drży przy cofaniu
Witam

Posiadam obiektyw Canon 50/1.4 i w ostatnich dniach usłyszałem dziwny odgłos:
przy cofaniu się obiektywu słychać lekkie chrobotanie i razem z tym pojawiają się drgania.
Przy ruchu soczewek do przodu jest cicho i nic się nie dzieje, do tyłu słychać "grrrrrr" i wszystko lekko drży.

Co to może być???

MC - Pon 25 Sty, 2010

Jak warczy to może chce ugryźć?

A tak poważnie - mi to wygląda na początek uszkodzenia napędu USM.

dr11 - Pon 25 Sty, 2010

To moze byc sprzeglo w ukladzie przeniesienia napedu albo slabe smarowanie na prowadnicach tubusu. W obu przypadkach mozna to poprawic przez dodanie niewielkiej ilosci smaru. Niezbedna jest jednak cierpliwosc, instrukcja montazowa, srubokrety, checi i brak gwarancji ;) Inaczej serwis wskazany (w koncu moze sie zatrzec i zablokowac). Naped AF w tym obiektywie czesto dotykaja takie lub podobne przypadlosci. Najblizsze trwale rozwiazanie USM w Canonach znajduje sie w 50L :|
DG - Pon 25 Sty, 2010

Czy da się gdzieś wyszukać instrukcję montażową i "nasmarowania" elementów???
dr11 - Pon 25 Sty, 2010

DG, schemat jest tu:http://www.f20c.com/stuff...201.4%20USM.PDF

Sprzeglo jest w YG9-0526 (YG2-0453), poznasz je po tym, ze jak je wymontujesz i rozlozysz, wypadna z niego 3 metalowe kuleczki :)
Elementy do smarowania to kolki prowadzace: YA2-1776 i YA2-1777 oraz ich prowadnice.

Pamietaj, ze istnieje ryzyko uszkodzenia obiektywu podczas manipulacji wewnatrz, gwarancje jesli masz to stracisz!

DG - Pon 25 Sty, 2010

Gwarancji nie mam więc chyba popatrzę.
O ile po zapoznaniu się z instrukcją mnie nic nie przerazi, dzięki za link, zaraz z niego skorzystam.

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 13:31 ]
dr11 czy dużo trzeba będzie rozkręcić aby dostać się do tych elementów???

....trochę się obawiam, że po ponownym złozeniu będę miał nadmiar części :o .....

dr11 - Pon 25 Sty, 2010

Przod (pierscien), tyl (plastik, styki), plytka z elektrobebechami, prowadnice 1776 i w zasadzie masz dostep 1777. Zastanow sie nad smarem, ja nie znalazlem silikonowego nigdzie wiec uzylem grafitowego ale troche za lepki chyba jest bo AF chodzi wolniej niz zwykle ;) Po smarowaniu prowadnic sprawdz czy wystarcza taka akcja, jesli nie - trzeba spowrotem sie dostac do wnetrza i wymontowac modul AF.
Nie zetrzyj z zebatek istniejacego smaru. Jesli w sprzegle bedzie jeszcze go troche, to znaczy ze przyczyna moze lezec w samym silniku AF. Do tego etapu jeszcze na szczescie u mnie nie doszlo.

Mozesz przejrzec workflow: http://www.fotomozaic.ro/...idstory=225&s=1
Smarujemy prowadnice z fot. 6 i 8.

Usjwo - Pon 25 Sty, 2010

DG napisał/a:


....trochę się obawiam, że po ponownym złozeniu będę miał nadmiar części :o .....


Najwyzej zlozysz sobie dodatkowo 85 :mrgreen:
Z Twojego postu juz widze ze i tak go rozkrecisz :mrgreen: Zrob jakies zdjecia i poradnik dla innych (no chyba ze to Twoj jedyny obiektyw :wink: )

dr11 - Pon 25 Sty, 2010

Usjwo napisał/a:
...Zrob jakies zdjecia i poradnik dla innych (no chyba ze to Twoj jedyny obiektyw :wink: )

Podlinkowalem fotostory powyzej ;)

DG - Pon 25 Sty, 2010

To mój aktualnie jedyny obiektyw i niestety faktycznie mam zamiar go rozkręcić.
Pewno 85 mi zniego nie wyjdzie,
ale może uda się podrasować na L-ke :mrgreen:

dr11 - Pon 25 Sty, 2010

Na L-ke to musisz miec odpowiedni lakier do paznokci ;) :mrgreen:
DG - Pon 25 Sty, 2010

Przeleciałem fotki w linku i...
sporo tych rzeczy do rozebrania, czekam do weekendu i podejmę wyzwanie

[ Dodano: Pon 25 Sty, 2010 15:18 ]
Lakier w kolorze WHITE już zakupiłem :lol:

dr11 - Pon 25 Sty, 2010

No to komplet srobokretow, troche czasu, seta wodki i powodzenia ;)

EDIT: I jeszcze lakier RED na pasek :lol:

Baku - Sro 27 Sty, 2010

Można też budżetowo - wyciąć sobie z kolorowego papieru cienki paseczek i nakleić na kropelkę do obiektywu :smile:
DG - Sro 10 Lut, 2010

rozebrałem, nasmarowałem, złożyłem - działa i nie warczy....

Nadwyżek części brak.... jak również L-ki nie widać, lakier do kosza :lol:

Moje spostrzeżenie to że "ciężej" pracuje-wolniej wychodzi i chowa sie tubus.

Czy za dużo smaru dałem i mu za ciasno? może trochę wytrzeć...
Czy za mocno dokręciłem białe elementy prowadnic? może troche poluzować...

dr11 Jak to wynika z Twojego doświadczenia przy rozbieraniu i smarowaniu?

[ Dodano: Sro 10 Lut, 2010 15:52 ]
...zastosowałem smar silikonowy, bezbarwny, myślałem, że będzie mniej gęsty...

dr11 - Sro 10 Lut, 2010

DG, spokojnie, rozrusza się. Mi nawet się zatrzymywał a teraz już jest ok. Pokręć trochę ręcznie pierścieniem MF w te i we wte, możesz nawet dość szybko to zrobić. Po jakimś czasie się ułoży. To raczej nie jest kwestia smaru, tylko ułożenia białych dzyndzli. Dokręcając je śrubkami mogłeś zmienić kąt w prowadnicach. Jeśliś niecierpliwy, rozłóż i poluzuj nieco, daj im się ułożyć podczas ruszania, następnie delikatnie dokręć.
DG - Sro 10 Lut, 2010

Fakt, jestem niecierpliwy, długo się zbieram ale jak już zbiorę się w kupę to chce mieć efekt natychmiast...

Mi nic się nie zatrzymuje, więc wg Twoich wskazówek nic sie nie uszkodzi jak myślę...
Dam więc sobie chwile, niech sie ułoży.

Kręcić recznie na włączonym AF czy MF ??

dr11, jak by mi coś jeszcze do głowy wpadło to będę sie dobijał :mrgreen:

Pozdrawiam
Darek

dr11 - Czw 11 Lut, 2010

DG napisał/a:
Kręcić recznie na włączonym AF czy MF ??
Nie ma znaczenia, przełącznik AF/MF w tym obiektywie nie ma sprzężenia z mechaniką.
DG - Nie 14 Lut, 2010

dr11

Wyszedłem dziś po reperacji w plener i jakoś mam wrażenie jak by słabo ostrzył, czy mogłem coś nie tak złożyć?

dr11 - Nie 14 Lut, 2010

DG, możliwe, że tak jest, jak mówisz. Rozłóż, sprawdź czy nie za dużo smaru i złóż.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group