forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - lustrzanki - Twoja była w serwisie ?

sigmiarz - Wto 02 Lut, 2010
Temat postu: lustrzanki - Twoja była w serwisie ?
Nie jest oczywiście pewne że stan fotoposiadania forumowiczów optyczne
odpowiada temu w ogóle ale może być zbliżony, stąd pomysł tej ankiety,
żeby określić chocby pobieżnie zawodność/niezawodność poszczególnych marek.
Mam na myśli naprawę usterki, itp, z wyłączeniem regualcji af ;)

garreth - Wto 02 Lut, 2010

chyba za mało opcji...
a Olek? Fuji? Panas? Samsung?

poza tym - wątek raczej do "Serwis sprzętu i usterki" :razz:

wulf - Wto 02 Lut, 2010
Temat postu: Re: lustrzanki - Twoja była w serwisie ?
sigmiarz napisał/a:
Mam na myśli naprawę usterki, itp, z wyłączeniem regualcji af ;)

Źle działający AF jest poważną usterką uniemożliwiającą lub znacznie utrudniającą pracę lub hobby, wysłanie sprzętu do regulacji BF/FF uniemożliwia korzystanie z niego na okres taki sam jak wysłanie go do czyszczenia matrycy zababranej olejem lub naprawy wypadającej matówki.
Podłączam się do pytania garretha - gdzie inne marki?

hijax_pl - Wto 02 Lut, 2010

Ja bym proponował zamiast regulacji AF wpisać np "czyszczenie" ;)
komor - Wto 02 Lut, 2010

sigmiarz, jako posiadacz obiektywów Sigma z bólem serca ale Sigmę z listy lustrzanek out, Olympus in. Co najmniej. Pewnie zabraknie opcji na Fuji, może coś jeszcze? Panasłonik tylko historycznie, nie?
sigmiarz - Wto 02 Lut, 2010

niestety nie mogę już nic zmienić. Mozna edytować swój post tylko przez 60 minut, rzeczywiscie zapomnialem o Olku. Chcialem zeby to byly lustrzanki firm współcześnie produkujących lustra. Sigma robi sd15, długo bo długo ale robi, puszka samsunga to pentax..
komor - Wto 02 Lut, 2010

Wyedytowałem, opcji na razie wystarczyło na wszystko. Ale i tak, jak chyba większość ankiet, ta też jest ułomna i jej nie wypełnię. Na trzy lustra Canona jakie miałem jedno było w serwisie, więc którą opcję mam wybrać? Statystycznie 1/3 mojego Canona była w serwisie, a 2/3 nie. :)
sigmiarz - Wto 02 Lut, 2010

wybierasz że był.
komor - Wto 02 Lut, 2010

Edit: jednak musiałem usunąć Sigmę, żeby zmieściło się Fuji, które raczej jest popularniejsze w PL, choć trudno to będzie stwierdzić.

sigmiarz napisał/a:
wybierasz że był.


Moim zdaniem wybieram że nie był, bo 2/3 nie było, a to więcej niż 1/3 która była. :)

sigmiarz - Wto 02 Lut, 2010
Temat postu: Re: lustrzanki - Twoja była w serwisie ?
wulf napisał/a:
sigmiarz napisał/a:
Mam na myśli naprawę usterki, itp, z wyłączeniem regualcji af ;)

Źle działający AF jest poważną usterką uniemożliwiającą lub znacznie utrudniającą pracę lub hobby, wysłanie sprzętu do regulacji BF/FF uniemożliwia korzystanie z niego na okres taki sam jak wysłanie go do czyszczenia matrycy zababranej olejem lub naprawy wypadającej matówki.
Podłączam się do pytania garretha - gdzie inne marki?


wulf, regulacja to regulacja.. sporo osób wysyła lustra do regulacji tylko dla jakiegoś konkretnego obiektywu.

[ Dodano: Wto 02 Lut, 2010 19:51 ]
komor napisał/a:
Edit: jednak musiałem usunąć Sigmę, żeby zmieściło się Fuji, które raczej jest popularniejsze w PL, choć trudno to będzie stwierdzić.

sigmiarz napisał/a:
wybierasz że był.


Moim zdaniem wybieram że nie był, bo 2/3 nie było, a to więcej niż 1/3 która była. :)


ale fuji nie robi teraz zadnego lustra.

[ Dodano: Wto 02 Lut, 2010 19:52 ]
jak na razie bryluje Sony :P

Paweł_G - Wto 02 Lut, 2010

A ja posiadam dwie lustranki Canona z których jedna byłą w serwisie a druga nie to co mam zaznaczyć?
wulf - Wto 02 Lut, 2010
Temat postu: Re: lustrzanki - Twoja była w serwisie ?
sigmiarz napisał/a:
wulf, regulacja to regulacja.. sporo osób wysyła lustra do regulacji tylko dla jakiegoś konkretnego obiektywu.

Wysyła czyli nie ma sprzętu przez 7-14 dni! Liczy się fakt pobytu w serwisie.

hijax_pl - Wto 02 Lut, 2010
Temat postu: Re: lustrzanki - Twoja była w serwisie ?
wulf napisał/a:
sigmiarz napisał/a:
wulf, regulacja to regulacja.. sporo osób wysyła lustra do regulacji tylko dla jakiegoś konkretnego obiektywu.

Wysyła czyli nie ma sprzętu przez 7-14 dni! Liczy się fakt pobytu w serwisie.


A to się kalibruje pod obiektyw korpus czy raczej korpus jest referencją dla obiektywu? :D

B o g d a n - Sro 03 Lut, 2010

Paweł_G napisał/a:
A ja posiadam dwie lustranki Canona z których jedna byłą w serwisie a druga nie to co mam zaznaczyć?

Według mnie nie powinienes głosować bo wypaczyłoby to wynik.
Według mnie statystyki by wyszły bardziej zblizone do realii, gdybyśmy mogli głosować kilka razy.
Ponadto przecież niektórzy mają lub mieli różne marki lustrzanek więc na każdą sztukę powinien być możliwy głos.

kozidron - Sro 03 Lut, 2010

sigmiarz napisał/a:
Nie jest oczywiście pewne że stan fotoposiadania forumowiczów optyczne
odpowiada temu w ogóle ale może być zbliżony, stąd pomysł tej ankiety,
żeby określić chocby pobieżnie zawodność/niezawodność poszczególnych marek.
Mam na myśli naprawę usterki, itp, z wyłączeniem regualcji af ;)


eeee....poza tym wszystkim co koledzy wspomnieli (czego nie uwzględniłeś), powinna być też opcja -zepsułem sam swoją lustrzankę na przykład z powodu :

- frustracji po stwierdzeniu zbyt małego DR
- w wyniku okoliczności niezależnych od mnie
- w wyniku złego użytkowania
- inne

ps. te ankiety coraz ciekawsze....widzę tematy się wyczerpują :razz: :wink:

sigmiarz - Sro 03 Lut, 2010

mam nadzieje ze nikt regulacji AF nie klikał - byla w serwisie, ja utowrzylem tą ankietę i uwazam ze klikanie byla w serwisie bo padla elektronika, styki pod przyciskami nie pracowały jak należy, wyświetlacz miał problemy z odświeżaniem, lustro się nie podnosi :P
SlawGaw - Sro 03 Lut, 2010

Ja swoją A700 wysłałem do serwisu (ta jedna odznaczona w Sony, na teraz) bo styki pod pokrętłami nie pracowały jak należny, tyle że ja mam trzy lata gwarancji a obecnie Sony daje dwa lata gwarancji, więc okres gwarancyjny też nie jest określeniem precyzyjnym. Zanosi że wyślę ponownie z tego samego powodu, więc czy nie powinienem mieć możliwości klikania dwa razy?

Swoją drogą trochę mało osób przyznaje się że wysyłało sprzęt do serwisu, tyle narzekań na serwisy, a jeśli nikt im nie wysyła sprzętu to nie powinien narzekać. Czyżby jakieś przywiązanie do marki niepozwalające na jej dyskredytację w takiej ankiecie?

Tutejszyn - Sro 03 Lut, 2010

SlawGaw napisał/a:
...Swoją drogą trochę mało osób przyznaje się że wysyłało sprzęt do serwisu, tyle narzekań na serwisy, a jeśli nikt im nie wysyła sprzętu to nie powinien narzekać....

To ciekawe, co mówisz. Nie bralem udziału w ankiecie i nie będę znał odpowiedzi. Jednak ciekawiłby mnie ostateczny wynik. Z moich obliczeń wynika, że reklamacji powinno być na poziomie 1,8% ~ 2%

SlawGaw - Czw 04 Lut, 2010

Tutejszyn napisał/a:
Nie bralem udziału w ankiecie i nie będę znał odpowiedzi.

Możesz podejrzeć wyniki, na dole ankiety jest coś takiego jak poznaj wyniki.

Tutejszyn napisał/a:
Z moich obliczeń wynika, że reklamacji powinno być na poziomie 1,8% ~ 2%

Ja myślę że znacznie więcej, osoby na tym forum nie są przeciętnymi użytkownikami sprzętu (próba niereprezentatywna), przynajmniej mam taką nadzieję że używają sprzętu częściej niż ci co tu nie zaglądają.

Tutejszyn - Czw 04 Lut, 2010

SlawGaw napisał/a:
..Możesz podejrzeć wyniki, na dole ankiety jest coś takiego jak poznaj wyniki...

Chyba jednak trzeba wziąć udział w ankiecie, aby poznać wyniki. Teraz nie mam takiej opcji. Nie chcę z kolei głosować, bo... zresztą nieważne dlaczego.

Usjwo - Czw 04 Lut, 2010

Tutejszyn dla Ciebie wyniki

Z punktu widzenia Canona
tylko 6% aparatow bylo w serwisie, jest to najmniejszy odsetek wsrod serwisowanych marek!!!

Z punktu widzenia Nikona
Ilosc serwisowanych aparatow jest taka sama jak w C!!!

Z punktu widzenia Sony
Doloaczylismy do czolowki. Nasze produkty sa tak dobre jak C i N, tyle samo aparatow bylo serwisowanych!!

Z punktu widzenia Pentaxa i Olympusa
Zadna nasz lustrzanka nie potrzebuje serwisu!! Jestesmy lepsi od C, N i S

Z punktu widzenia innych marek
Wciaz jestesmy niszowymi markami, ale ilosc reklamacji mamy jak w Pentaxie, czyli na tym polu jestesmy w scislej czolowce!!

Tutejszyn - Czw 04 Lut, 2010

Usjwo, Dzięki :)

Handlowa zasada 20 do 80 mówi, że dwadzieścia procent klientów hurtowni przynosi osiemdziesiąt procent dochodu. Gdziekolwiek byśmy tę miarkę przyłożyli okaże się, że tak właśnie jest. Można przyjąć, że istnieje jeszcze kilka zasad, lub obserwacji, które będą podobnie działały.
Mam dostęp do danych sprzedaży dwóch zupełnie nieprzystających do siebie branż. Sprawdziłem dla jednej poziom reklamacji, zwrotów itp i wyszło mi 1,8%. Przed chwilą popatrzyłem jak to wygląda w przypadku drugiej znanej mi branży. Jest podobnie - od 1,9% do 2,3% Więc dlaczego w przypadku branzy Foto miałby być inaczej? Mam na myśli całą branżę, a nie to forum.. Tutaj z kolei można zauważyć*) , że przynajmniej rozkład w branzach jest podobny. Jestem prawie pewny, że gdybyśmy wzięli odpowiednio dużą próbkę reklamacje byłyby na poziomie... 2%
Takie też są szanse na awarię naszych aparatów :)

*) wg danych Usjwo,

SlawGaw - Czw 04 Lut, 2010

Tutejszyn, gdyby mieć dane od przedstawicielstw to może i te 2% byłoby zachowane, jednak w każdej marce większość aparatów jest sprzedawana ludziom, u których aparat leży na półce, a na tym forum przeważają jednak osoby używające sprzętu intensywnie, więc powinien częściej się psuć, może jeszcze za mało osób wzięło udział.
sigmiarz - Czw 04 Lut, 2010

może warto przykleić wątek ;)
palindrom - Czw 04 Lut, 2010

Tak, poza tym można zmienić ilość możliwych wyborów do 2-4, na wypadek gdyby ktoś miał 2 systemy po 2 aparaty, z których po jednym się zepsuł ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group