|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze obiektywu - Jaki najlepiej rozbudować do canon d550
fotojuzer - Wto 20 Gru, 2011 Temat postu: Jaki najlepiej rozbudować do canon d550 Witam mam canona d550 z kitowym obiektywem 18-55.
Chciałbym dokupić jakąś dobrą lampę z canona i obiektyw o większym zoomie.
Zajmuje się robieniem amatorkich zdjęć zawodów tanecznych które odbywają się w halach widowskowych.
Chciałbym poprawić ostrość zdjęć tańczących par w ruchu, co moglibyście doradzić.
Mam mogę zainwestować do 2000 tysięcy na obiektyw i z 1500 na lampę.
kufel - Wto 20 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | Chciałbym poprawić ostrość zdjęć tańczących par w ruchu, co moglibyście doradzić. | hmm , skrócenie czasów migawki fotojuzer, a co de facto powoduje te nieostrość? czy aby nie właśnie za długie czasy? w jakich warunkach świetlnych robisz te zdjęcia? na hali? jeśli kupisz dłuższy zoom i dalej będziesz robił na tych samych czasach to nic nie zmienisz.
ale do sedna; jeśli zakres 18-55 Ci w miarę odpowiada to rozważ zakup tamrona 17-50 2.8 , czy to ze stabilizacja czy bez.
jeśli potrzebujesz dłuższych ogniskowych to sprawa sie komplikuje bo zooma o takim świetle nie kupisz w tej kwocie. wtedy to chyba "stałka" 85 1.8 zostaje.
jaad75 - Wto 20 Gru, 2011
Nawet f/2.8, to trochę mało do zawodów tanecznych, bo wymusi zazwyczaj ISO6400 w górę, a to dla 550D trochę za dużo... Proponuję np. 85/1.8, no chyba, że podejście w okolice parkietu jest kompletnie niemożliwe... Lampę bym sobie do takich celów raczej darował, ale co kto lubi...
kufel - Wto 20 Gru, 2011
jaad75 napisał/a: | Nawet f/2.8, to trochę mało do zawodów tanecznych, | racja , dlatego dodałem jako alternatywę właśnie 85 1.8 . choć operowanie stałką przy takich zdjęciach nie koniecznie będzie wygodne.
jaad75 - Wto 20 Gru, 2011
kufel napisał/a: | choć operowanie stałką przy takich zdjeicach nie koniecznie będzie wygodne. | Dla mnie ok, ale zdjęcia na zawodach tanecznych robiłem tylko raz w życiu...
komor - Wto 20 Gru, 2011
fotojuzer, też bym poszedł drogą wskazaną przez Jaada - czyli jasna stałka. A jaka ogniskowa to już zależy jaką masz odległość. Skoro masz kita 18-55 to określ czy robisz pary zawsze na maksymalnym „zoomie”, czyli 55 mm czy na szerszym kącie. Pewnie trochę tak i tak, ale Canon EF 85/1.8 na pewno w takich zastosowaniach będzie fajny. Można wyizolować parę z grupy, albo złapać jakąś twarz czy detal.
Do tego ja bym wziął Sigmę 30/1.4. Mam ją i sprawdza mi się w zastosowaniach „reporterskich” w trudniejszych warunkach oświetleniowych.
Co do lampy to rzeczywiście strzelanie nią na wprost daje przeważnie kiepskie efekty, chyba, że jako delikatne doświetlenie. Rozważ, czy używanie lampy skierowanej w sufit ma sens (tzn. czy przeważnie jest jakiś sufit od którego można odbić światło). Jeśli nie, to lepiej środki wydać na drugą jasną stałkę niż na lampę. Choć nie da się ukryć, że i jedno i drugie i trzecie jest przydatne…
kufel - Wto 20 Gru, 2011
jaad75 napisał/a: | Dla mnie ok, ale zdjęcia na zawodach tanecznych robiłem tylko raz w życiu... | ale zapewne z całym zestawem szkieł wtedy można coś zdziałać , a z jedną ogniskową to średnio , bo mamy trochę zawężone pole działania. dlatego popieram pomysł by zamiast lampy zainwestować w drugą stałkę. choćby wspomnianą 30mm f 1.4.
jaad75 - Wto 20 Gru, 2011
kufel napisał/a: | ale zapewne z całym zestawem szkieł | Ale w praktyce użytecznym okazał się tylko 77/1.8...
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
Dzieki za poruszenie mojego tematu, po kilku turniejach najlepiej wychodza mi zdjecia przy parametrach od 1/100 do 1/160, F5,7 do F6,4 ISO 3200.
Zoom może nie jest faktycznie problemem bo najlepsze są te zdjęcia gdy para jest blisko. Ponieważ chce wtedy uchwycic w kadrze cała parę.
Czyli mówicie nadawała by się jasna stałka?
jaad75 - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | po kilku turniejach najlepiej wychodza mi zdjecia przy parametrach od 1/100 do 1/160, F5,7 do F6,4 ISO 3200.
| To są absolutnie zbyt długie czasy, żeby mieć ostre zdjęcia bez rozmycia wynikającego z ruchu tancerzy. Najdłuższy czas naświetlania, to przy dynamicznych scenach okolice 1/500s (z tego co zauważyłem, przy dynamicznych tańcach latynoskich nawet 1/800s to było na granicy), jak przy typowych zdjęciach sportowych, a tego praktycznie nie ma szans uzyskać w dobrej jakości na przysłonach typu f/5.6 i wyżej. Zresztą możesz sobie policzyć dla powyższych warunków oświetleniowych i założonej czułości - powiedzmy 1/125 przy f/5.6, to 1/250 przy f/4 i 1/500 przy f/2.8 i 1/1000 przy f/2. Z tego wynika, że powinieneś użyć szkła, które daje Ci conajmniej możliwość otwarcia do f/2.8 - f/2 lub podnieść nieco czułość...
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
Ale na tym obiektywie gdybym ustawił czas na 1/500 to będzie za ciemne zdjęcie bez lampy już przy 1/200 było widać różnicę. czyli Kupić jasną stałkę? czy moze być Canon EF 35 f/2.0?
jaad75 - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | Ale na tym obiektywie gdybym ustawił czas na 1/500 to będzie za ciemne | No właśnie o tym piszę - potrzebujesz jaśniejszego obiektywu, który da się otworzyć conajmniej do f/2-f/2.8.
fotojuzer napisał/a: | czy moze być Canon EF 35 f/2.0? | IMHO, trochę za szeroko.
hijax_pl - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | Ale na tym obiektywie gdybym ustawił czas na 1/500 to będzie za ciemne zdjęcie |
jaad75 napisał/a: | Z tego wynika, że powinieneś użyć szkła, które daje Ci conajmniej możliwość otwarcia do f/2.8 - f/2 lub podnieść nieco czułość... |
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
to jeszcze mam pytanie o konkret bo chodzi jak zawsze o stosunek jakości do ceny.
Znalazłem takie na ceneo:
Canon EF 85mm f/1.8 USM za 1455 zł
Canon EF 35mm f/2 za 1039zł
Która bardziej mi się przyda?
MC - Sro 21 Gru, 2011
Oba.
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
na dwa nie mogę sobie pozwolić.
hijax_pl - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer, a wiesz jaka jest między tymi dwoma szkłami największa różnica?
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
no niestety jeszcze nie wiele wiem na ten temat. Z tego co rozumiem z ogniskową do 35mm będę musiał stać blisko parkietu, jasność mają podobną nie wiem co to USM.
jaad75 - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | Z tego co rozumiem z ogniskową do 35mm będę musiał stać blisko parkietu | I będziesz miał dość szerokie kadry... IMHO, 85, względnie 50mm przyda Ci się akurat trochę bardziej, ale jak mówię, moje doświadczenie w temacie fotografowania tańca ogranicza się zaledwie do jednego razu, przy którym już 43mm było nieco zbyt szerokie (poruszałem się w okolicach pierwszego rzędu widowni)...
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
to moze Canon EF 50 mm f/1.4 USM
zdjęcia będę robić z samego brzegu parkietu, z tego co wiem przy 85 pary tanczące blisko mogą nie mieścić mi się w kadrze.
hijax_pl - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer, z jakiej odległości będziesz robił zdjęcia?
fotojuzer - Sro 21 Gru, 2011
te co do tej pory robiłem to około 3-6 m
hijax_pl - Sro 21 Gru, 2011
To powinieneś używać ogniskowych z przedziału 30 do 50mm by mieć w kadrze pełne sylwetki (bliżej tej pierwszej wartości)
jaad75 - Sro 21 Gru, 2011
fotojuzer napisał/a: | zdjęcia będę robić z samego brzegu parkietu, z tego co wiem przy 85 pary tanczące blisko mogą nie mieścić mi się w kadrze. | No owszem, ale wtedy dostaniesz zbliżenia fragmentów, co będzie ciekawym urozmaiceniem...
Z 43mm miałem mniej więcej coś takiego:
|
|