|
forum.optyczne.pl
|
 |
Warsztat foto, literatura, teoria, art - Identyczna kolorystyka zdjeć - zdjecia produktowe.
jasiekcom - Wto 13 Lis, 2012 Temat postu: Identyczna kolorystyka zdjeć - zdjecia produktowe. Mam do zrobienia trochę zdjęć produktowych, wymogi sesji zdjęcia muszą być wykonywane przy świetle naturalnym czyli na dworze. Set będą się składał z np 5 zdjęć jednego przedmiotu takich setów będzie około 50 na wszystkich zdjęciach przedmiot ma być w tej samej tonacji kolorystycznej i jest to najistotniejsza sprawa i nie może być tu dużych odstępstw. W studio nie było by z tym problemów jednak te zdjęci muszę wykonać jak powiedziałem wcześniej na dworze. Niestety ze względów logistycznych nie będzie to możliwe aby jeden przedmiot zrobić od ujęcia pierwsze do piątego po sobie tylko wszystkie przedmioty w ustawieniu pierwszym, później w ustawieni drugim itd.
Wiadomo warunki atmosferyczne, natężenie światła jak i temperatura barwowa będą się zmieniać z czasem. I tak np ujęcia jednego przedmiotu będą wykonywany przy rożnych tych parametrach.
Czy jest jakiś sposób aby różnice w dokładności kolorystycznej mimo tych zmiennych były jak najmniejsze czy zastosowanie ustawienia balansu bieli według wzorca z wykorzystaniem szarej karty 18% i korekcji go powiedzmy co jakiś czas aby zminimalizowania te odstępstwa to jedyne rozwiązanie aby nie ślęczeć później długo przy programie graficzny.
A może zupełnie coś innego co byście doradzili z od razu wielkie sory za ujęcie tego w taki sposób i ewentualne błędy ale pracuje teraz nad czymś innym 24 h na dobę i moje szare komórki zupełnie nie funkcjonują
hijax_pl - Wto 13 Lis, 2012
Xrite Color checker Passport i robienie unikalnych profili kolorystycznych per sesja.
Najlepiej by cały czas był w kadrze. Tak by można było go pózniej wyciąć.
komor - Wto 13 Lis, 2012
hijax_pl napisał/a: | Xrite Color checker Passport |
No też pierwsze, co mi przyszło do głowy, ale to będzie trochę roboty – co parę minut ujęcie z Passportem, potem zrobić profile na podstawie wszystkich takich zdjęć, potem je nadać na wszystkie zdjęcia z serii… jasiekcom, jak rozumiem chodzi o te tkaniny, 5000 sztuk, tak? Przy zmiennej pogodzie będziesz miał przechlapane. Naprawdę nie da się tego zorganizować w pomieszczeniu i ze światłem błyskowym? Moim zdaniem cały wysiłek, jaki skierowałbyś na zorganizowanie tego zwróci się w dwójnasób w postprodukcji, przy takiej ilości zdjęć.
nienietaktak - Wto 13 Lis, 2012
hijax_pl napisał/a: | Xrite Color checker Passport i robienie unikalnych profili kolorystycznych per sesja.
Najlepiej by cały czas był w kadrze. Tak by można było go pózniej wyciąć. |
Mogę tylko potwierdzić.
jasiekcom - jeszcze potrzebny jest DNG Converter, bo Xrite (przynajmniej moja wersja) odczytuje tylko z DNG.
jasiekcom - Wto 13 Lis, 2012
komor napisał/a: | nie da się tego zorganizować w pomieszczeniu i ze światłem błyskowym? |
oczywiście że się da ale zleceniodawca uparł się na światło naturalne wiec muszę się zastanowić oczywiście odpowiednio wycenić bo widzę że w trochę zachodu przy tym będzie a czas to pieniądz wiec trzeba się cenić
k33l - Wto 13 Lis, 2012
A czy ten zleceniodawca musi wiedzieć o tym że robisz w swoim naturalnym świetle?
jasiekcom - Wto 13 Lis, 2012
komor napisał/a: | jasiekcom, jak rozumiem chodzi o te tkaniny, 5000 sztuk, tak? | nie to na tym już pracuję to coś innego ale w podobnym temacie nawet
hijax_pl - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom napisał/a: | oczywiście że się da ale zleceniodawca uparł się na światło naturalne | Lampy czy otoczenie? nienietaktak napisał/a: | bo Xrite (przynajmniej moja wersja) odczytuje tylko z DNG. | Nikt nie każe korzystać z oprogramowania dostarczanego z tym paszporcikiem No i nikt nie każe korzystać z DNG
choć - w moim odczuciu to najbardziej przyjazny system jeśli się korzysta z Ligtrooma
nienietaktak - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom, wyceń przy świetle naturalnym razy trzy albo cztery i zobacz jaka będzie rakcja. albo pokaż różnicę między naturalnym a studyjnym. może przekonasz do innej koncepcji. Poza tym teraz pogoda niepewna, zimno, chmury raz są a raz ich nie ma itd. Sam nasuwa się cytat: "ja tu na deszczu, wilki jakieś!"
dcs - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom,
Najbardziej naturalne do zdjęć produktów jest światło sztuczne.
[szczególnie do robionych po kolei]
90s - Wto 13 Lis, 2012
Ja bym proponował trochę inaczej podejść do problemu.
Bo wydaje mi się że klient z tym naturalnym oświetleniem nie jest do końca świadom co to takiego jest.
Może chodzi mu bardziej o jakiś konkretny efekt jaki masz osiągnąć?
Bo jak sam słusznie zauważyłeś są różne typy takiego światła a celem ma być i tak jak najdokładniej oddana kolorystyka przedmiotu.
Więc do czego to naturalne oświetlenie? poza tym różne materiały i przedmioty różnie się oświetla.
Ale co ja będę ojca uczył....:)
Co do sposobów to możesz też na zewnątrz świecić światłem sztucznym i naśladować jeden z typów światła naturalnego, co da ci stałą temperaturę oraz moc światła i rozwiąże wszystkie problemy a klient nie zorientuje się.
jasiekcom - Wto 13 Lis, 2012
Mówiąc oczywiście o świetle naturalnym mam na myśli to co mój klient czyli światło to panujące na dworze czyli światło powiedzmy "nieprzewidywalne"
Ja to wszystko wiem obawiam się że klient tego po prostu nie pojmuje albo nie chcę pojąć. Praca nad tym materiałem była by sto razy ekonomiczniejsza wykonując ją w studio i efekty też były by bardziej zadowalające. Chodzi o pewien rodzaj włókniny coś w rodzaj sztucznego włosia w stu procentach sztucznej niektóre próbki świeca się jak pasu ja.... . Ponoć mieli już kilku wykonawców którzy próbowali fotografii tego przy oświetleniu studyjnym i straszna kicha z tego wyszła bo odblaski niby biły po oczach dlatego jedynym rozwiązaniem dla klient jest fotografowanie tej włókniny przy świetle dziennym. i nie da się po prostu przekonać.
Jak uporam się z obecnym zleceniem to wezmę te próbki do studia zrobię kilka ujęć studyjnych oraz przy "naturalnym " i wycenie jedno i drugie no i zobaczymy .
90s - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom, to wiele tłumaczy:) choć naturalne oświetlenie nie da ci zbyt dużego pola do popisu:)
i popraw mnie ale czy materiały jak właśnie włókna nie oświetla się z boku by wydobyć ich strukturę?
cybertoman - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom napisał/a: | przy oświetleniu studyjnym i straszna kicha z tego wyszła bo odblaski niby biły po oczach | Folie polaryzacyjne na lampy i w "przeciw-fazie" na obiektyw potrafia byc pomocne w takich przypadkach.
jasiekcom - Wto 13 Lis, 2012
90s, ja mam wrażenie że oni sami nie do koca wiedzą o co im chodzi zleceniodawca powiedział że im tylko zelży aby w secie wszystkie fotki były zbieżne kolorystycznie i ma być to wykonane przy świetle dziennym., które tak jak wspominałem że jest "nieprzywidywalne" i nie daje za dużego pola manewru dla fotografującego. Oczywiście w studio poeksperymentowałbym sobie z rożnymi ustawieniami i dyfuzorami choć zastanawiam się np: czy przy tych materiałach rzeczywiście nie będzie masy mikro blików i tak sobie myślę najlepszym sposobem może być taka kalka fotograficzna o rożnym stopniu rozpraszania. Muszę to zabrać to na warsztat i popróbować a nie teoretyzować
jaad75 - Wto 13 Lis, 2012
jasiekcom, jak sami nie wiedzą o co chodzi, to po prostu nie przejmuj się bzdurami o "świetle naturalnym", oświetl to prawidlowo i pokaż im próbkę.
jasiekcom - Sro 14 Lis, 2012
jaad75 napisał/a: | jasiekcom, jak sami nie wiedzą o co chodzi, to po prostu nie przejmuj się bzdurami o "świetle naturalnym", oświetl to prawidlowo i pokaż im próbkę. |
tak też zrobię powalczę trochę z ustawieniami lampa i będę miał spokój w procesie obróbki i ciekawe czy się skapną a jeszcze jedno miał ktoś doświadczenie z tymi kalkami o rożnym stopniu dyfuzji ???
|
|