| 
				
					| 
							
								|  | forum.optyczne.pl 
 |  |  Cyfrowe lustrzanki - c20D Pola AF w progr P -Manual
 
 tores - Nie 19 Sty, 2014
 Temat postu: c20D Pola AF w progr P -Manual
 Mimo że sprzęt wiekowy czasem stawia znaki ?????
 Czy  w programach manualnych ustawień (tzw strefa tfurcza:)  przy ostrzeniu i wcisnęciu spustu migawki 1/2 , potwierdza sie AF w punktach w wizjerze. Czy funkcję AF uruchamia drugi przycisk w prawym górnym rogu tylnej ścianki a następnie wyzwalamy migawkę .W zakresie pełnej automatyki pola AF obrazuja reakcję przy 1/2 wciśniecia  migawki.
 Sorry jeżeli temat do zakładki ANTYKI , ale takowej nie ma:)
 muzyk - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | tores napisał/a: |  	  | Czy w programach manualnych ustawień (tzw strefa tfurcza:) przy ostrzeniu i wcisnęciu spustu migawki 1/2 , potwierdza sie AF w punktach w wizjerze. | 
 a dlaczego miałby tego nie robić?
   tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 Bo nie robi tego za sprawą wyzwalacza migawki a ostrzy przez wciśniecie przycisku* na tylnej ściance. Przycisk mgawki jedynie ją wyzwala.Nie powoduje ostrzenia przez AF.
 muzyk - Nie 19 Sty, 2014
 
 Cn. i grzebać i ustawić tak, żeby przy do połowy wciśniętym spuście się to działo.
 Dziadek 20 de jest bdb dziadek.
 tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 Dzięki za sugestie CFn .
 Jednak w instr znalazłem że nie ma sterowania z wyzwalania migawki AF-em w tej strefie(P-M). Słuzy do tego przycisk * .
 muzyk - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | tores napisał/a: |  	  | Słuzy do tego przycisk * . | 
 Normalnie, standardowo, powinno być tak, że w programach P,Av, Tv, M przycisk spustu migawki do połowy = potwierdzenie ostrości, w tym błyśnięcie na czerwono w wizjerze (nie sądzę, żeby w 20D tego nie było).
 Jeśli w C.fn. jest coś przestawione, to może być tak jak piszesz.
 cybertoman - Nie 19 Sty, 2014
 
 C-FN-04 ustaw na "0"
 jaad75 - Nie 19 Sty, 2014
 
 
 Albo nic nie grzebać, ustawić ciagły AF na stałe i przyzwyczaić się do takiego sposobu pracy - wbrew pozorom jest efektywniejszy. Znacznie. 	  | muzyk napisał/a: |  	  | Cn. i grzebać i ustawić tak, żeby przy do połowy wciśniętym spuście się to działo. | 
 muzyk - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | jaad75 napisał/a: |  	  | wbrew pozorom jest efektywniejszy. Znacznie. | 
 Hmm
 kozidron - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | jaad75 napisał/a: |  	  | Albo nic nie grzebać, ustawić ciagły AF na stałe i przyzwyczaić się do takiego sposobu pracy - wbrew pozorom jest efektywniejszy. Znacznie. | 
 
 to ma sens ale nie z tym body
  już nie wspomnę o tym co tam może być przypięte z drugiej strony jak czytało się wcześniejsze wątki OP tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | cybertoman napisał/a: |  	  | C-FN-04 ustaw na "0" | 
 
 I to była trafna , sensowna podpowiedź.
 Dzięki cybertoman
 
 [ Dodano: Nie 19 Sty, 2014 14:12 ]
 
  	  | kozidron napisał/a: |  	  |  	  | jaad75 napisał/a: |  	  | Albo nic nie grzebać, ustawić ciagły AF na stałe i przyzwyczaić się do takiego sposobu pracy - wbrew pozorom jest efektywniejszy. Znacznie. | 
 
 to ma sens ale nie z tym body
  już nie wspomnę o tym co tam może być przypięte z drugiej strony jak czytało się wcześniejsze wątki OP | 
 
 dla wyjasnienia podpinane było na czas poszukiwań rozwiązania problemu
 17-85 IS             18-55II IS
 24-105L              50/1,8 II
 18-135IS            S18-125DC
 55-250IS
 28-105 USM
 i objawy takie same były.Więc nie wina w optyce A w wątku pisałem tylko o 17-85 IS ,skąd więc ta sugestia wielo-szkana?
 kozidron - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | tores napisał/a: |  	  | i objawy takie same były.Więc nie wina w optyce A w wątku pisałem tylko o 17-85 IS ,skąd więc ta sugestia wielo-szkana? | 
 
 a jakie miały być jak tak miałeś ustawione w fn. ?
 
 Uwaga tyczyła się tego, żebyś nie zmieniał na af ciągły, tym bardziej z tą optyką, którą masz, twoje body nie powala skutecznością ciągłego(jak na obecne czasy) a połączenie tegoż z tym całym szplajsem (no może poza 24-105L) może się okazać zgubne dla celności tego zestawu a jak jeszcze dołożyć do tego doświadczenie albo jego brak, możesz zacząć byś niezadowolony ze zdjęć.
 tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 [quote="kozidron"]
  	  | tores napisał/a: |  	  | a jak jeszcze dołożyć do tego doświadczenie albo jego brak, możesz zacząć byś niezadowolony ze zdjęć. | 
 No tak- mistrzowie rozwiają  się z Canonem lub Nikonem  w pieluchach
   kozidron - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | tores napisał/a: |  	  | No tak- mistrzowie rozwiają się z Canonem w pieluchach   | 
 
 tores, przeczytaj jeszcze raz co ci napisał jaad75 i zobacz jak pracuje twoje body na ciągłym z tymi szkłami a później zastanów się czy twoja praca będzie efektywniejsza
   tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 Ale post niżej jest :
 
 Hmmm.......
 
 ?
 
 [ Dodano: Nie 19 Sty, 2014 20:29 ]
 Genealnie można zamknąć temat - info co i jak uzyskane.
 jaad75 - Nie 19 Sty, 2014
 
 tores, to co masz/miałeś ustawione określa się skrótem BBF (back button focusing) i jest typowym ustawieniem stosowanym w reporterce, zwłaszcza reporterce sportowej. Zazwyczaj używa się wtedy ustawionego na stałe trybu ciągłego, bo taka technika ustawiania ostrości pozwala na korzystanie z trybu pojedynczego i ciągłego jednocześnie - wystarczy przerwać ostrzenie po złapaniu ostrości i masz typową blokadę, jak w AF-S, możesz przekadrowywać itp., natomiast jeśli trzymasz wciśnięty przycisk ostrzenia, używasz trybu AF-C (czyli AI Servo - nikonowskie skroty są szybsze), mogąc dodatkowo w każdej chwili przerwać na chwilę śledzenie, jeśli coś znajdzie się między obiektem, a Tobą, bez uciekania się do konfiguracji automatów pozwalających na ignorowanie przeszkód. Masz rozpięty AF spod spustu, więc w każdej chwili możesz zrobić zdjęcie, a śledzenie, blokada ostrości jest całkowicie niezależne. Jedyny moment, w którym opłaca się zmienić tryb na AF-S, to ten gdy potrzebujesz wspomagania ostrzenia z lampy lub gdy nie chcesz, by aparat zrobił zdjęcie jeśli ostrość nie została potwierdzona, ale to też zależy od możliwości konfiguracyjnych poszczególnych modeli.
 Oczywiście, 20D nie ma jakiegoś rewelacyjnego trybu ciągłego, ale to bez znaczenia - po prostu, taka konfiguracja pozwoli Ci na sprawne korzystanie z obu trybów naraz, co czasem Ci się może przydać, a nie upośledza znacząco korzystania z ekwiwalentu AF-S.
 tores - Nie 19 Sty, 2014
 
 Dziękuję jaad75 .Cenię twoją wiedze w umiejetny sposób przekazaną tym co jej j e s z c z e  nie posiadają. Doswiadzenie zdobywa sie z czasem mając dobrych nauczycieli.
 Nie każdy od razu jest miszczem.
 Raz jeszcze thx
 muzyk - Nie 19 Sty, 2014
 
 
  	  | jaad75 napisał/a: |  	  | Zazwyczaj używa się wtedy ustawionego na stałe trybu ciągłego, bo taka technika ustawiania ostrości pozwala na korzystanie z trybu pojedynczego i ciągłego jednocześnie - wystarczy przerwać ostrzenie po złapaniu ostrości i masz typową blokadę, jak w AF-S, możesz przekadrowywać itp., natomiast jeśli trzymasz wciśnięty przycisk ostrzenia, używasz trybu AF-C (czyli AI Servo - nikonowskie skroty są szybsze), mogąc dodatkowo w każdej chwili przerwać na chwilę śledzenie, jeśli coś znajdzie się między obiektem, a Tobą, bez uciekania się do konfiguracji automatów pozwalających na ignorowanie przeszkód. Masz rozpięty AF spod spustu, więc w każdej chwili możesz zrobić zdjęcie, a śledzenie, blokada ostrości jest całkowicie niezależne. | 
 Świetnie!
 dzięki!
 kozidron - Pon 20 Sty, 2014
 
 
  	  | tores napisał/a: |  	  | Nie każdy od razu jest miszczem. | 
 
 tores, praca ciągłego opisana jest w instrukcji, tu nie potrzeba żadnego mentora, nie jest to też wiedza tajmena. Mimo wszystko przy tym aparacie odradzam ci taką konfigurację, co zresztą wcześniej  zauważył też jaad75. Oczywiście sporo zalezy od warunków(obiektywu, ilości światła, itd.) ale pewnie sam to sprawdzisz.
 
 
  	  | muzyk napisał/a: |  	  | Świetnie! dzięki!
 | 
 
 a było tyle puszek po drodze
   muzyk - Pon 20 Sty, 2014
 
 
  	  | kozidron napisał/a: |  	  | a było tyle puszek po drodze   | 
 Wiesz, zawsze korzystałem tylko z pojedynczych zdjęć i trybu ONE-SHOT, stąd nie interesowałem się tego typu możliwościami.
 
 |  |