|
forum.optyczne.pl
|
 |
Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Aparat do 2500 z dobrym filmowaniem
zibis5 - Sob 17 Maj, 2014 Temat postu: Aparat do 2500 z dobrym filmowaniem Witam
Szukam bezlusterkowca lub ewentualnie kompacta, który będzie robił dobre zdjęcia (wycieczki, góry itp.), ale zależy mi też żeby sobie dobrze radził z filmowaniem w HD. Niechciałbym żeby na filmie było słychać jakieś terkoty od silniczków zumu lub autofokusa i żeby autofokus chodził wystarczająco szybko.
Co byście polecali?
T.B. - Sob 17 Maj, 2014
Ja bym podzielił tę kwotę na pół i za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2, a za drugą połowę kupiłbym kamerę, na przykład taką http://www.saturn.pl/kame...CFdMftAodqR8AyA (ta na dodatek z projektorem).
Jedno nosiłbym w jednej kieszeni kurtki, drugie w drugiej - i tyle.
Wybór jest oczywiście znacznie większy - ja przedstawiam tylko ideę.
A odpowiedzi dokładnie na zadane pytanie na pewno też dostaniesz.
zibis5 - Nie 18 Maj, 2014
No właśnie tak mam teraz i jest to mało wygodne nosić dwa urządzenia. Te moje do kieszeni się raczej nie mieszczą, a takie które sie mieszczą bez problemu to raczej nie robią zdjęć czy filmów dobrej jakości, dlatego szukam jednego aparatu który robiłby dobre zdjęcia i dobrze sobie radził z filmowaniem. Potrzebne mi to głównie na jakieś wypady w góry czy na wycieczki gdzie chodzenie obładowanym sprzętem jest mało wygodne.
komisarz_ryba - Nie 18 Maj, 2014
T.B. napisał/a: | Ja bym podzielił tę kwotę na pół i za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2, a za drugą połowę kupiłbym kamerę, na przykład taką http://www.saturn.pl/kame...CFdMftAodqR8AyA (ta na dodatek z projektorem).
Jedno nosiłbym w jednej kieszeni kurtki, drugie w drugiej - i tyle.
|
To ja proponuje kwote przeznaczona na kamere podzielic przez 2 i za polowe kupic kamera a za druga polowe projektor. Oczywiscie potrzebna jest tu kurtka z 3 kieszeniami, ale z kamera i projektorem nie bedzie problemu. Schowanie E-PM2 do kieszeni moze byc wyzwaniem ale wystarczy wyciac dziure na obiektywie wtedy nawet nie trzeba wyjmowac aparatu z kurtki i mozna robic zdjecia (potrzebna odrobina wprawy). No i sprawdza sie podczas deszczu.
zibis5 - Nie 18 Maj, 2014
komisarz_ryba dobrze to skomentowałeś, ale proponuję wrócić do mojego zapytania.
dcs - Nie 18 Maj, 2014
http://www.faxtel.com.pl/...gma-18-135.html
http://www.euro.com.pl/ko...mm-czarny.bhtml
T.B. - Nie 18 Maj, 2014
komisarz_ryba napisał/a: | wystarczy wyciac dziure na obiektywie | (pisownia oryginalna)
Ciekawa koncepcja - nie mogę wyjść z podziwu
zibis5 - Nie 18 Maj, 2014
dcs te aparaty przewyższają 2,5 tyś zł (Panas w tej cenie jest niedostępny). Mógłbyś podać coś do tej kwoty wartego uwagi?
A może warto byłoby kupić coś starszego np. na Allegro?
dcs - Nie 18 Maj, 2014
http://www.euro.com.pl/ko...mm-czarny.bhtml
zobacz ile ten obiektyw luzem kosztuje.
komisarz_ryba - Nie 18 Maj, 2014
T.B. napisał/a: |
Ciekawa koncepcja - nie mogę wyjść z podziwu |
Staralem sie dorownac twojej.
@zibis5 -zerknij na Samsung NX300 z kitem 18-55. AF jest szybki (na czujniki fazowe) i nieslyszalny, jakosc obrazu bardzo dobra (dzwieku tez) i obiektyw ma stabilizacje. Do tego mozesz dokupic jasna stalke 30mm f2 za 500zl do robienia zdjec w gorszym swietele i masz zestaw za 2k.
Z drugiej strony panasonic g5 z 14-140 to fajny zestaw wycieczkowy z bardzo uniwersalnym i dobrej jakosci obiektywem.
zibis5 - Nie 18 Maj, 2014
Cytat: | zobacz ile ten obiektyw luzem kosztuje. |
Faktycznie obiektyw kosztuje prawie tyle co cały kmpl. Aparat wygląda na niezły, ale podaj jeszcze coś tańszego.
[ Dodano: Nie 18 Maj, 2014 19:40 ]
Cytat: | Aparat posiada wbudowany mikrofon stereo. Niestety poza dźwiękiem otoczenia rejestruje on również wszelkie dźwięki związane z obsługą aparatu. W związku z tym na ścieżce dźwiękowej można usłyszeć pracę autofokusa oraz inne odgłosy związane na przykład z obsługą pokręteł podczas korzystania z trybu ręcznego. |
To piszą o Samsungu NX300, wolałbym raczej takich dzwięków nie słyszeć
[ Dodano: Nie 18 Maj, 2014 20:31 ]
Na tego panasonica w tej chwili musiałbym wydać bez przesyłki 3K. Co byście polecali do 2-2,5K?
komisarz_ryba - Pon 19 Maj, 2014
zibis5 napisał/a: |
To piszą o Samsungu NX300, wolałbym raczej takich dzwięków nie słyszeć
|
Niestety optyczni odwalili chalture bo zamiescili dokladnie ten sam tekst w recenzji NX1100, NX20, NX300 i NX2000.
Prawda jest taka, ze kazdy aparat zerejestruje oglos ustawiania ostrosci o ile jest to slyszalne. W koncu masz mikrofon tuz przy obiektywie. Tymczasem kit do NX300 ustawia ostrosc bezglosnie wiec mikrofon nic nie rejestruje.
Panasonic 14-140 (ktory tez posiadam) rowniez robi to bezglosnie. Niestety nowa wersja ma slyszalna stabilizacje - taki lekkie ale ciagly szmer. W cichym pomieszczeniu slychac to na nagraniu. Ale kto filmuje cisze... na zewnatrz szum tla jest wiekszy.
Proponujwe youtube i samemu ocenic jakos nagrywania i problem z rejestrowaniem pracy aparatu. Bo zarowno Samsung jak i Panasonic to moim zdaniem najlepszy wybory w tej cenie. Panasonic wygrywa uniwersalnym obiektywem (ale ciemny, wiec w ponieszczeniu bedzie ciezko) + wizjerem + ogolnie pojeta funkcjonalnoscia (jak np w pelni odchylany ekran co bardzo cenie), a Samsung jakoscia obrazu (ma wieksza rozpietosc tonalna co sie liczy przy krajobrazach) i cena (w tym cena dodatkowej stalki do fotografowania przy slabym swietle). panasa mozesz miec i za 2,5k w koncu euro RTV agd to nie jakis niszowy sklep.
mavierk - Pon 19 Maj, 2014
T.B. napisał/a: | za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2 | Olek E-PL5 z kitem i wszystko masz załatwione. Sprzęt wielkości aparatów z last 90, stabilizacja i tylko obiektyw ewentualnie możesz sobie dokupić jeszcze - 14/2.5, 20/1.7 jeśli zależy Ci na niewielkich rozmiarach.
Nie rozumiem sensu kupowania kamery jeśli nawet w pięcioletnich bezlusterkowcach jakość obrazu przekracza znacząco wymagania popołudniowego wypadu w góry.
T.B. - Pon 19 Maj, 2014
Zacytuję sam siebie z innego wątku w tym dziale: Cytat: | Do filmowania mam kamerę filmową, która ma wszystko inne niż aparat - od obiektywu począwszy (optycznie i mechanicznie), a na chwycie skończywszy (do prowadzenia kamery przy filmowaniu z wolnej ręki potrzebny jest zupełnie inny chwyt, niż przy pstrykaniu obrazków aparatem). | Z wakacji na przykład, przywozimy z żoną zdjęcia i filmy(*) - cokolwiek by to dla filmowców i "filmowców" oznaczało (dla nas są to filmy). I po wieloletnim już doświadczeniu nie przychodzi nam do głowy zostawić kamerę w domu, bo mamy też E-PL5 właśnie.
Ale to nie mój wątek i nie moje pytanie - ja wiem czego chcę i mam to. Natomiast co do filmowania E-PL5, to potwierdzam - jeden klip filmowy, który testowo zrobiłem, wyszedł OK. Byłem nawet zaskoczony, że tak fajnie (jeśli chodzi o obraz).
__________________________
(*) Tak dokładnie, to przywozimy materiał filmowy, z którego dopiero później powstaje film.
muzyk - Pon 19 Maj, 2014
mavierk napisał/a: | jeśli nawet w pięcioletnich bezlusterkowcach jakość obrazu przekracza znacząco wymagania popołudniowego wypadu w góry. |
ba, nawet w tak archiwalnym gf1, który nie ma full hd, jakość filmów też jest niczego sobie.
np. do eksperymentowania z jakimś manualnym szkłem - bardzo fajna zabawka.
Jak zależy na dźwięku stereo, to najlepiej nagrać go jakimś przenośnym rejestratorem, np. zoom h2n.
zibis5 - Pon 19 Maj, 2014
Cytat: | panasa mozesz miec i za 2,5k w koncu euro RTV agd to nie jakis niszowy sklep. |
Niestety w tej cenie nie moge go mieć bo w mojej okolicy nigdzie nie jest dostępny, o ile w ogóle jeszcze gdzieś jest.
mavierk o tym olympusie piszą Cytat: | Maksymalny czas nagrywania wynosi 29 min. (format MOV), 7 min. (format Motion JPEG HD) lub 14 min. (format Motion JPEG VGA). Maksymalna wielkość plików wideo ograniczona jest do 4 GB w przypadku MOV i 2 GB w przypadku Motion JPEG |
Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu?
Cytat: | Z wakacji na przykład, przywozimy z żoną zdjęcia i filmy(*) - cokolwiek by to dla filmowców i "filmowców" oznaczało (dla nas są to filmy). I po wieloletnim już doświadczeniu nie przychodzi nam do głowy zostawić kamerę w domu, bo mamy też E-PL5 właśnie. |
Ok, jeśli chodzi o dłuższy wyjazd jak wakacje to może warto wziąść kamere, ale jak masz jedniodniowy wypad np. w góry to wg. mnie nie warto.
komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.
http://www.optyczne.pl/22...5%9B%C4%87.html
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?
komisarz_ryba - Pon 19 Maj, 2014
zibis5 napisał/a: |
komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.
|
Obiektyw dostraja ostrosc gdy:
- zmienimy plan, wtedy aparat "po chwili" to zauwaza i zaczyna ostrzyc
- wskazemy obszar ostrzenia dotykajac palcem w odpowiednim punkcie ekranu, wowczas ostrzenie zaczyna sie natychmiastowo i trwa ok 0.5s
Wyglada na to, ze optyczni zdali sie na automat zamiast ustawiac ostrosc troche bardziej aktywnie.
[/quote]
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres.
[quote]
Coz, tu trudno mi cos poradzic, bo obiektywy nie wydluze.
Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw (a i jakosc filmowania w panasonicach jest bardzo dobra). Samsung tez ma obiektyw o podobnym zakresie (18-200) ale drogi (2,8k) i gorszej jakosci (tzn. jest cichy i ma bardzo szybko AF ale zdjecia jednak wychodza gorsze + jest ciezki).
Cytat: |
Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie? |
Na obiektywie
mavierk - Pon 19 Maj, 2014
muzyk napisał/a: | ba, nawet w tak archiwalnym gf1, który nie ma full hd, jakość filmów też jest niczego sobie. | Mówię własnie o swoim aparacie
zibis5 napisał/a: | Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu? | Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać. Ja ostrość zmieniam pierścieniem AF, ogniskowa pewnie zmienia się w ten sam sposób - jeśli masz zmienną ogniskową
zibis5 napisał/a: | Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie? | To kup sobie kamerkę W lewej będziesz trzymać aparat, w prawej kamerę a w zębach wężyk spustowy.
Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?
Ale nie bronię Ci - kup sobie teleobiektyw albo właśnie 14-140 i będziesz miał sprzęt do nagrywania filmów na luxie.
RB - Pon 19 Maj, 2014
mavierk napisał/a: |
Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?
|
mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy
muzyk - Pon 19 Maj, 2014
komisarz_ryba napisał/a: |
Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw |
Komisarzu, ale problem w tym, że to jest w sumie ciemny obiektyw i nie każdemu te ciemności odpowiadają.
RB - Pon 19 Maj, 2014
muzyk napisał/a: | komisarz_ryba napisał/a: |
Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw |
Komisarzu, ale problem w tym, że to jest w sumie ciemny obiektyw i nie każdemu te ciemności odpowiadają. |
Ale każdy ma rację. Bo dla jednego to dobry, baa wręcz rewelacyjny zakup, dla drugiego zupełnie kretyński. To wszak norma. Po to się te różne typy obiektywów robi.
W każdym razie nie jest to żadną miarą beznadziejny zoom, choć gdy już abstrahujemy od zakresu ogniskowych to raczej jest to takie sobie raczej słabowite...
muzyk - Pon 19 Maj, 2014
Moim zdaniem, ten obiektyw jest zwyczajnie za drogi.
RB - Pon 19 Maj, 2014
G5 z tym kosztuje ca. 2800 złotych. Czyli biorąc dzisiejszą cenę samego korpusu G5 masz toto za jakieś 1400 złotych. Kupowanie tego obiektywu samego jest IMO dość "wydumane". Z korpusem... no już czemu nie... jak ktoś potrzebuje takiego zestawu trochę "kompaktopodobnego". Choc wolałbym szczerze mówiąc z innym korpusem. Ale z kolei cena GX7 czy GH ileś z tym obiektywem to się robi najzwyczajniej śmieszna
muzyk - Wto 20 Maj, 2014
Mimo to, wolałbym np. 20 1.7, czy 45 1.8 albo oba wraz, zamiast tego szkła.
Kwestia gustu, priorytetów, kasy i widzimisię.
dcs - Wto 20 Maj, 2014
[nie lubię punktować, ale]
-G5 ma najlepsze video/transfer z polecanych -jednak 60p -w m4/3 z video Olek odstaje
-ma jako jedyny wizjer. a czasami wk...ją odblaski
- z 14-140 /-i to NOWĄ wersją/ jest wszechstronniejszy niż polecane z "kitowym", albo dwoma /14-42+40-150 (e-pm2, czy nawet z 14-150{takie zestawy też widziałem})
Ta wersja bije dwie: 14-140 Panas i 14-150 Olek
...i jest mniejsza od 18-200 samsunga, czy sony E
-AF jest dobry /polecane też nie mają "fazowego"/ -równie dobrze można by było 5T / z fazowym/ albo inne S. z 16-50 /tańsze, ale z takim samym zapisem video/
-wydatek na podobny ob. Samsunga, czy Sony -18-200 jest większy.
muzyk - Wto 20 Maj, 2014
Tak mnie namawiasz, że sobie kupię używkę 14-140
dcs - Wto 20 Maj, 2014
a...
zapomniałem napisać:
-możliwościami wpływania na parametry ekspozycji video -też bije polecanego Olympusa
[ Dodano: Wto 20 Maj, 2014 00:29 ]
muzyk, są dwie wersje -nowa lepsza (lżejsza) wg. Dxo -sprawdź.
Ja nie mam m4/3 -jakby co
muzyk - Wto 20 Maj, 2014
Oj tam, żartowałem.
Po co mi szkła do systemu w kurzu
zibis5 - Wto 20 Maj, 2014
Cytat: | Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać. |
Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?
Druga sprawa to regulacja ogniskowej na obiektywie przy filmowaniu. Jakie macie z tym doświadczenia, bo mi się wydaję że ciężko to zrobić żeby obraz nie latał w trakcie filmowania.
Pewnie do filmowania wygodniejsza jest regulacja na korpusie.
muzyk - Wto 20 Maj, 2014
Zibis, nie wiem czy na tego Olka, ale np. Panasa Gf 1 jest zhackowane firware i można jednorazowo zdaje się coś do 3h nagrywać.
komor - Wto 20 Maj, 2014
zibis5 napisał/a: | Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?
|
Wielkość 4GB jest ograniczeniem stosowanego systemu plików na karcie, a nie samymi możliwościami aparatu. Więc tego problemu bym specjalnie nie podnosił w kontekście pytania czy jakość wideo jest dobra.
Podobnie ograniczenie do 29 min ciągłego nagrywania – obchodzenie przepisów celnych. Pytanie jak mocno się zagrzeje aparat przy takim ciągłym nagrywaniu. Lustrzanki i bezlustrowce raczej nie są pomyślane pod kątem takich zastosowań. To nie ma zastąpić ciągłej rejestracji kamerą, to ma służyć do filmowania. W filmach przeważnie nie ma takich długich ujęć.
komisarz_ryba - Wto 20 Maj, 2014
zibis5 napisał/a: |
Druga sprawa to regulacja ogniskowej na obiektywie przy filmowaniu. Jakie macie z tym doświadczenia, bo mi się wydaję że ciężko to zrobić żeby obraz nie latał w trakcie filmowania.
Pewnie do filmowania wygodniejsza jest regulacja na korpusie. |
Jest jak piszesz. trudno plynnie zmieniac ogniskowa w trakcie filmowania. Stad sa tez obiektywy z power zoom (czyli z regulacja ogniskowej silniczkiem).
mavierk - Wto 20 Maj, 2014
RB napisał/a: | mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy | A idź Pan w . Druga Japonia to chyba tylko wśród nastolatków oglądających chińskie bajki.
zibis5 napisał/a: | Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5? | Odpisałem Ci w taki sposób, żebyś zrozumiał że takimi głupotami nie powinieneś się przejmować
RB - Wto 20 Maj, 2014
mavierk napisał/a: | RB napisał/a: | mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy | A idź Pan w . Druga Japonia to chyba tylko wśród nastolatków oglądających chińskie bajki. |
niestety, jeśli chodzi o aspekt posługiwania sie rejestratorami obrazu to owo budowanie idzie w całkiem sporej częsci społeczeństwa niezależnie od wieku i bajki.
|
|