forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze cyfrowego aparatu bez lustra z wymienną optyką - Aparat do 2500 z dobrym filmowaniem

zibis5 - Sob 17 Maj, 2014
Temat postu: Aparat do 2500 z dobrym filmowaniem
Witam
Szukam bezlusterkowca lub ewentualnie kompacta, który będzie robił dobre zdjęcia (wycieczki, góry itp.), ale zależy mi też żeby sobie dobrze radził z filmowaniem w HD. Niechciałbym żeby na filmie było słychać jakieś terkoty od silniczków zumu lub autofokusa i żeby autofokus chodził wystarczająco szybko.
Co byście polecali?

T.B. - Sob 17 Maj, 2014

Ja bym podzielił tę kwotę na pół i za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2, a za drugą połowę kupiłbym kamerę, na przykład taką http://www.saturn.pl/kame...CFdMftAodqR8AyA (ta na dodatek z projektorem).
Jedno nosiłbym w jednej kieszeni kurtki, drugie w drugiej - i tyle.
Wybór jest oczywiście znacznie większy - ja przedstawiam tylko ideę.

A odpowiedzi dokładnie na zadane pytanie na pewno też dostaniesz.

zibis5 - Nie 18 Maj, 2014

No właśnie tak mam teraz i jest to mało wygodne nosić dwa urządzenia. Te moje do kieszeni się raczej nie mieszczą, a takie które sie mieszczą bez problemu to raczej nie robią zdjęć czy filmów dobrej jakości, dlatego szukam jednego aparatu który robiłby dobre zdjęcia i dobrze sobie radził z filmowaniem. Potrzebne mi to głównie na jakieś wypady w góry czy na wycieczki gdzie chodzenie obładowanym sprzętem jest mało wygodne.
komisarz_ryba - Nie 18 Maj, 2014

T.B. napisał/a:
Ja bym podzielił tę kwotę na pół i za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2, a za drugą połowę kupiłbym kamerę, na przykład taką http://www.saturn.pl/kame...CFdMftAodqR8AyA (ta na dodatek z projektorem).
Jedno nosiłbym w jednej kieszeni kurtki, drugie w drugiej - i tyle.


To ja proponuje kwote przeznaczona na kamere podzielic przez 2 i za polowe kupic kamera a za druga polowe projektor. Oczywiscie potrzebna jest tu kurtka z 3 kieszeniami, ale z kamera i projektorem nie bedzie problemu. Schowanie E-PM2 do kieszeni moze byc wyzwaniem ale wystarczy wyciac dziure na obiektywie wtedy nawet nie trzeba wyjmowac aparatu z kurtki i mozna robic zdjecia (potrzebna odrobina wprawy). No i sprawdza sie podczas deszczu.

zibis5 - Nie 18 Maj, 2014

komisarz_ryba dobrze to skomentowałeś, ale proponuję wrócić do mojego zapytania.
dcs - Nie 18 Maj, 2014

http://www.faxtel.com.pl/...gma-18-135.html


http://www.euro.com.pl/ko...mm-czarny.bhtml

T.B. - Nie 18 Maj, 2014

komisarz_ryba napisał/a:
wystarczy wyciac dziure na obiektywie
(pisownia oryginalna)

Ciekawa koncepcja - nie mogę wyjść z podziwu :roll:

zibis5 - Nie 18 Maj, 2014

dcs te aparaty przewyższają 2,5 tyś zł (Panas w tej cenie jest niedostępny). Mógłbyś podać coś do tej kwoty wartego uwagi?
A może warto byłoby kupić coś starszego np. na Allegro?

dcs - Nie 18 Maj, 2014

http://www.euro.com.pl/ko...mm-czarny.bhtml
zobacz ile ten obiektyw luzem kosztuje.

komisarz_ryba - Nie 18 Maj, 2014

T.B. napisał/a:

Ciekawa koncepcja - nie mogę wyjść z podziwu :roll:


Staralem sie dorownac twojej.


@zibis5 -zerknij na Samsung NX300 z kitem 18-55. AF jest szybki (na czujniki fazowe) i nieslyszalny, jakosc obrazu bardzo dobra (dzwieku tez) i obiektyw ma stabilizacje. Do tego mozesz dokupic jasna stalke 30mm f2 za 500zl do robienia zdjec w gorszym swietele i masz zestaw za 2k.

Z drugiej strony panasonic g5 z 14-140 to fajny zestaw wycieczkowy z bardzo uniwersalnym i dobrej jakosci obiektywem.

zibis5 - Nie 18 Maj, 2014

Cytat:
zobacz ile ten obiektyw luzem kosztuje.

Faktycznie obiektyw kosztuje prawie tyle co cały kmpl. Aparat wygląda na niezły, ale podaj jeszcze coś tańszego.

[ Dodano: Nie 18 Maj, 2014 19:40 ]
Cytat:
Aparat posiada wbudowany mikrofon stereo. Niestety poza dźwiękiem otoczenia rejestruje on również wszelkie dźwięki związane z obsługą aparatu. W związku z tym na ścieżce dźwiękowej można usłyszeć pracę autofokusa oraz inne odgłosy związane na przykład z obsługą pokręteł podczas korzystania z trybu ręcznego.


To piszą o Samsungu NX300, wolałbym raczej takich dzwięków nie słyszeć :)

[ Dodano: Nie 18 Maj, 2014 20:31 ]
Na tego panasonica w tej chwili musiałbym wydać bez przesyłki 3K. Co byście polecali do 2-2,5K?

komisarz_ryba - Pon 19 Maj, 2014

zibis5 napisał/a:

To piszą o Samsungu NX300, wolałbym raczej takich dzwięków nie słyszeć :)


Niestety optyczni odwalili chalture bo zamiescili dokladnie ten sam tekst w recenzji NX1100, NX20, NX300 i NX2000.

Prawda jest taka, ze kazdy aparat zerejestruje oglos ustawiania ostrosci o ile jest to slyszalne. W koncu masz mikrofon tuz przy obiektywie. Tymczasem kit do NX300 ustawia ostrosc bezglosnie wiec mikrofon nic nie rejestruje.

Panasonic 14-140 (ktory tez posiadam) rowniez robi to bezglosnie. Niestety nowa wersja ma slyszalna stabilizacje - taki lekkie ale ciagly szmer. W cichym pomieszczeniu slychac to na nagraniu. Ale kto filmuje cisze... na zewnatrz szum tla jest wiekszy.

Proponujwe youtube i samemu ocenic jakos nagrywania i problem z rejestrowaniem pracy aparatu. Bo zarowno Samsung jak i Panasonic to moim zdaniem najlepszy wybory w tej cenie. Panasonic wygrywa uniwersalnym obiektywem (ale ciemny, wiec w ponieszczeniu bedzie ciezko) + wizjerem + ogolnie pojeta funkcjonalnoscia (jak np w pelni odchylany ekran co bardzo cenie), a Samsung jakoscia obrazu (ma wieksza rozpietosc tonalna co sie liczy przy krajobrazach) i cena (w tym cena dodatkowej stalki do fotografowania przy slabym swietle). panasa mozesz miec i za 2,5k w koncu euro RTV agd to nie jakis niszowy sklep.

mavierk - Pon 19 Maj, 2014

T.B. napisał/a:
za jedną połowe kupiłbym aparat, na przykład Olympusa E-PM2
Olek E-PL5 z kitem i wszystko masz załatwione. Sprzęt wielkości aparatów z last 90, stabilizacja i tylko obiektyw ewentualnie możesz sobie dokupić jeszcze - 14/2.5, 20/1.7 jeśli zależy Ci na niewielkich rozmiarach.

Nie rozumiem sensu kupowania kamery jeśli nawet w pięcioletnich bezlusterkowcach jakość obrazu przekracza znacząco wymagania popołudniowego wypadu w góry.

T.B. - Pon 19 Maj, 2014

Zacytuję sam siebie z innego wątku w tym dziale:
Cytat:
Do filmowania mam kamerę filmową, która ma wszystko inne niż aparat - od obiektywu począwszy (optycznie i mechanicznie), a na chwycie skończywszy (do prowadzenia kamery przy filmowaniu z wolnej ręki potrzebny jest zupełnie inny chwyt, niż przy pstrykaniu obrazków aparatem).
Z wakacji na przykład, przywozimy z żoną zdjęcia i filmy(*) - cokolwiek by to dla filmowców i "filmowców" oznaczało (dla nas są to filmy). I po wieloletnim już doświadczeniu nie przychodzi nam do głowy zostawić kamerę w domu, bo mamy też E-PL5 właśnie.

Ale to nie mój wątek i nie moje pytanie - ja wiem czego chcę i mam to. Natomiast co do filmowania E-PL5, to potwierdzam - jeden klip filmowy, który testowo zrobiłem, wyszedł OK. Byłem nawet zaskoczony, że tak fajnie (jeśli chodzi o obraz).


__________________________
(*) Tak dokładnie, to przywozimy materiał filmowy, z którego dopiero później powstaje film.

muzyk - Pon 19 Maj, 2014

mavierk napisał/a:
jeśli nawet w pięcioletnich bezlusterkowcach jakość obrazu przekracza znacząco wymagania popołudniowego wypadu w góry.

ba, nawet w tak archiwalnym gf1, który nie ma full hd, jakość filmów też jest niczego sobie.
np. do eksperymentowania z jakimś manualnym szkłem - bardzo fajna zabawka.
Jak zależy na dźwięku stereo, to najlepiej nagrać go jakimś przenośnym rejestratorem, np. zoom h2n.

zibis5 - Pon 19 Maj, 2014

Cytat:
panasa mozesz miec i za 2,5k w koncu euro RTV agd to nie jakis niszowy sklep.

Niestety w tej cenie nie moge go mieć bo w mojej okolicy nigdzie nie jest dostępny, o ile w ogóle jeszcze gdzieś jest.

mavierk o tym olympusie piszą
Cytat:
Maksymalny czas nagrywania wynosi 29 min. (format MOV), 7 min. (format Motion JPEG HD) lub 14 min. (format Motion JPEG VGA). Maksymalna wielkość plików wideo ograniczona jest do 4 GB w przypadku MOV i 2 GB w przypadku Motion JPEG

Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu?

Cytat:
Z wakacji na przykład, przywozimy z żoną zdjęcia i filmy(*) - cokolwiek by to dla filmowców i "filmowców" oznaczało (dla nas są to filmy). I po wieloletnim już doświadczeniu nie przychodzi nam do głowy zostawić kamerę w domu, bo mamy też E-PL5 właśnie.

Ok, jeśli chodzi o dłuższy wyjazd jak wakacje to może warto wziąść kamere, ale jak masz jedniodniowy wypad np. w góry to wg. mnie nie warto.

komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.
http://www.optyczne.pl/22...5%9B%C4%87.html

Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?

komisarz_ryba - Pon 19 Maj, 2014

zibis5 napisał/a:

komisarz_ryba jesli chodzi o tego Samsungu NX300 to sciągłem przykładowy film pokazujący działanie AF i nie wiem czy w innych aparatach też tak jest, ale tutaj widać że jest dość wolny, potrzebuje troche czasu żeby się dostroić przy zmianie planu.


Obiektyw dostraja ostrosc gdy:
- zmienimy plan, wtedy aparat "po chwili" to zauwaza i zaczyna ostrzyc
- wskazemy obszar ostrzenia dotykajac palcem w odpowiednim punkcie ekranu, wowczas ostrzenie zaczyna sie natychmiastowo i trwa ok 0.5s

Wyglada na to, ze optyczni zdali sie na automat zamiast ustawiac ostrosc troche bardziej aktywnie.


[/quote]
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres.
[quote]

Coz, tu trudno mi cos poradzic, bo obiektywy nie wydluze.

Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw (a i jakosc filmowania w panasonicach jest bardzo dobra). Samsung tez ma obiektyw o podobnym zakresie (18-200) ale drogi (2,8k) i gorszej jakosci (tzn. jest cichy i ma bardzo szybko AF ale zdjecia jednak wychodza gorsze + jest ciezki).

Cytat:

Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?


Na obiektywie

mavierk - Pon 19 Maj, 2014

muzyk napisał/a:
ba, nawet w tak archiwalnym gf1, który nie ma full hd, jakość filmów też jest niczego sobie.
Mówię własnie o swoim aparacie ;)

zibis5 napisał/a:
Czy to oznacza że max długość nagrania w mov będzie mieć 29 min przy max bitrate 20Mbps czy mniej?
Jak jest z regulacją ogniskowej w tego typu aparatach, jest na obiektywie jak w lustrzankach, czy dźwignia na korpusie. Jeśli na obiektywie to nie wiem czy będzie to wygodne przy filmowaniu?
Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać. Ja ostrość zmieniam pierścieniem AF, ogniskowa pewnie zmienia się w ten sam sposób - jeśli masz zmienną ogniskową ;)

zibis5 napisał/a:
Druga sprawa to zakres ogniskowej tego kitowego obiektywu przydałby się większy, szczególnie przy filmowaniu, a widze że są sprzedawane tylko z 18-55mm. Porównując z ogniskowymi kamery to się traci. Nie wiem czy nie wymyślam za bardzo, ale wydaje mi się ze szczególnie do filmowania przydałby się większy zakres. Jak jest z regulacją zoomu w tych obiektywach, jest na korpusie czy na obiektywie?
To kup sobie kamerkę :) W lewej będziesz trzymać aparat, w prawej kamerę a w zębach wężyk spustowy.
Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?

Ale nie bronię Ci - kup sobie teleobiektyw albo właśnie 14-140 i będziesz miał sprzęt do nagrywania filmów na luxie.

RB - Pon 19 Maj, 2014

mavierk napisał/a:

Czy Wy zapominacie że wycieczki, wypoczynek i rekreacja ma służyć zrelaksowaniu się i odprężeniu a nie nagrywaniu dokumentu z wyjazdu, którego lepiej po prostu przeżyć?

mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy :mrgreen:

muzyk - Pon 19 Maj, 2014

komisarz_ryba napisał/a:

Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw

Komisarzu, ale problem w tym, że to jest w sumie ciemny obiektyw i nie każdemu te ciemności odpowiadają. :razz:

RB - Pon 19 Maj, 2014

muzyk napisał/a:
komisarz_ryba napisał/a:

Dlatego uwazam, ze panasonic G5 z 14-140 to dobry zakup wlasnie ze wzgledu na obiektyw

Komisarzu, ale problem w tym, że to jest w sumie ciemny obiektyw i nie każdemu te ciemności odpowiadają. :razz:


Ale każdy ma rację. Bo dla jednego to dobry, baa wręcz rewelacyjny zakup, dla drugiego zupełnie kretyński. To wszak norma. Po to się te różne typy obiektywów robi.
W każdym razie nie jest to żadną miarą beznadziejny zoom, choć gdy już abstrahujemy od zakresu ogniskowych to raczej jest to takie sobie raczej słabowite...

muzyk - Pon 19 Maj, 2014

Moim zdaniem, ten obiektyw jest zwyczajnie za drogi.
RB - Pon 19 Maj, 2014

G5 z tym kosztuje ca. 2800 złotych. Czyli biorąc dzisiejszą cenę samego korpusu G5 masz toto za jakieś 1400 złotych. Kupowanie tego obiektywu samego jest IMO dość "wydumane". Z korpusem... no już czemu nie... jak ktoś potrzebuje takiego zestawu trochę "kompaktopodobnego". Choc wolałbym szczerze mówiąc z innym korpusem. Ale z kolei cena GX7 czy GH ileś z tym obiektywem to się robi najzwyczajniej śmieszna :-)
muzyk - Wto 20 Maj, 2014

Mimo to, wolałbym np. 20 1.7, czy 45 1.8 albo oba wraz, zamiast tego szkła.
Kwestia gustu, priorytetów, kasy i widzimisię.

dcs - Wto 20 Maj, 2014

[nie lubię punktować, ale]

-G5 ma najlepsze video/transfer z polecanych -jednak 60p -w m4/3 z video Olek odstaje

-ma jako jedyny wizjer. a czasami wk...ją odblaski

- z 14-140 /-i to NOWĄ wersją/ jest wszechstronniejszy niż polecane z "kitowym", albo dwoma /14-42+40-150 (e-pm2, czy nawet z 14-150{takie zestawy też widziałem})
Ta wersja bije dwie: 14-140 Panas i 14-150 Olek
...i jest mniejsza od 18-200 samsunga, czy sony E

-AF jest dobry /polecane też nie mają "fazowego"/ -równie dobrze można by było 5T / z fazowym/ albo inne S. z 16-50 /tańsze, ale z takim samym zapisem video/

-wydatek na podobny ob. Samsunga, czy Sony -18-200 jest większy.

muzyk - Wto 20 Maj, 2014

Tak mnie namawiasz, że sobie kupię używkę 14-140 :razz:
dcs - Wto 20 Maj, 2014

a...
zapomniałem napisać:

-możliwościami wpływania na parametry ekspozycji video -też bije polecanego Olympusa

[ Dodano: Wto 20 Maj, 2014 00:29 ]
muzyk, są dwie wersje -nowa lepsza (lżejsza) wg. Dxo -sprawdź.

Ja nie mam m4/3 -jakby co

muzyk - Wto 20 Maj, 2014

Oj tam, żartowałem.
Po co mi szkła do systemu w kurzu
:razz:

zibis5 - Wto 20 Maj, 2014

Cytat:
Że im lepsza jakość tym krótsze filmiki możesz nagrywać.

Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?

Druga sprawa to regulacja ogniskowej na obiektywie przy filmowaniu. Jakie macie z tym doświadczenia, bo mi się wydaję że ciężko to zrobić żeby obraz nie latał w trakcie filmowania.
Pewnie do filmowania wygodniejsza jest regulacja na korpusie.

muzyk - Wto 20 Maj, 2014

Zibis, nie wiem czy na tego Olka, ale np. Panasa Gf 1 jest zhackowane firware i można jednorazowo zdaje się coś do 3h nagrywać.
komor - Wto 20 Maj, 2014

zibis5 napisał/a:
Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?

Wielkość 4GB jest ograniczeniem stosowanego systemu plików na karcie, a nie samymi możliwościami aparatu. Więc tego problemu bym specjalnie nie podnosił w kontekście pytania czy jakość wideo jest dobra.
Podobnie ograniczenie do 29 min ciągłego nagrywania – obchodzenie przepisów celnych. Pytanie jak mocno się zagrzeje aparat przy takim ciągłym nagrywaniu. Lustrzanki i bezlustrowce raczej nie są pomyślane pod kątem takich zastosowań. To nie ma zastąpić ciągłej rejestracji kamerą, to ma służyć do filmowania. W filmach przeważnie nie ma takich długich ujęć.

komisarz_ryba - Wto 20 Maj, 2014

zibis5 napisał/a:

Druga sprawa to regulacja ogniskowej na obiektywie przy filmowaniu. Jakie macie z tym doświadczenia, bo mi się wydaję że ciężko to zrobić żeby obraz nie latał w trakcie filmowania.
Pewnie do filmowania wygodniejsza jest regulacja na korpusie.


Jest jak piszesz. trudno plynnie zmieniac ogniskowa w trakcie filmowania. Stad sa tez obiektywy z power zoom (czyli z regulacja ogniskowej silniczkiem).

mavierk - Wto 20 Maj, 2014

RB napisał/a:
mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy :mrgreen:
A idź Pan w :mrgreen: . Druga Japonia to chyba tylko wśród nastolatków oglądających chińskie bajki.

zibis5 napisał/a:
Tyle to ja też wiem, tylko jeśli podają że max wielkość pliku to 4GB to czy ta przy max jakości nagraniu video odpowiada 29min w tym Olek E-PL5?
Odpisałem Ci w taki sposób, żebyś zrozumiał że takimi głupotami nie powinieneś się przejmować :)
RB - Wto 20 Maj, 2014

mavierk napisał/a:
RB napisał/a:
mavierk, Ty chyba jakoś nie pamiętasz, ze my tu drugą Japonię budujemy :mrgreen:
A idź Pan w :mrgreen: . Druga Japonia to chyba tylko wśród nastolatków oglądających chińskie bajki.


niestety, jeśli chodzi o aspekt posługiwania sie rejestratorami obrazu to owo budowanie idzie w całkiem sporej częsci społeczeństwa niezależnie od wieku i bajki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group