forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze obiektywu - Obiektyw/y do zdjęć z zawodów konnych

bebus17 - Sob 07 Lis, 2015
Temat postu: Obiektyw/y do zdjęć z zawodów konnych
Witam,
wstępnie myślałem nad lustrem canon 6d, 7D , 7MKII lub Nikon D610 ale chyba popełniłem błąd i powinienem zacząć od tematu obiektywu.
Ostatecznie byłyby to zdjęcia z parkuru podczas skoków, ale i zdjęcia w stadninie - sam koń lub koń z jeźdźcem który się nie porusza.
Wstępnie chciałem iść na łatwiznę canon lub nikon 70-200 2,8 w pierwszych wersjach - używane.
Później uświadomiono mnie, że skoro nie będę robił tego dla pieniędzy lepszym wyborem może być zakup stalki canon 200 mm 2.8 i jeszcze innego obiektywu może jakiejś 50 mm ?

Tu pytanie do danej tematyki jaki/e obiektywy byłyby optymalne w cenie 4 tys zł. zdecydowanie ułatwiłoby mi to decyzje z aparatem :-)

komor - Sob 07 Lis, 2015

Stałka w takiej tematyce będzie o tyle trudna, że albo obiekt będzie Ci ciągle rósł a kadrze, albo malał. Nie zawsze będziesz mógł sobie pozwolić na dogodne ustawienie się, albo brak będzie czasu na zmianę pozycji i będziesz musiał strzelać z miejsca, które niekoniecznie jest optymalne. Zoom ułatwia poradzenie sobie w takiej sytuacji.
Poza tym reporterskie szkła 70-200 jednak mają chyba najlepszy możliwy AF. Stałka EF 200/2.8 ma już jednak swoje lata. Do takiej roboty wolałbym zooma, i mówię to ja, miłośnik stałek.

T.B. - Sob 07 Lis, 2015

Fotografowanie zawodów konnych nie różni się od fotografowania każdego innego sportu (oprócz szachów i brydża). Bez zmiennoogniskowego teleobiektywu będzie trudne.
Natomiast ten "sam koń lub koń z jeźdźcem który się nie porusza", to już zadanie z portretu - jeśli ma być pięknie. Da się zrobić każdym obiektywem, ale dobrej jakości obiektyw stałoogniskowy, o tak zwanej "portretowej" długości ogniskowej, byłby najlepszy.

bebus17 - Nie 08 Lis, 2015

A z tymi 70-200 w pierwszych wersjach wiadomo bez stabilizacji warto pokusić się o nikona czy canona ?
No i jak sprawa wygląda z obiektywami ze stabilizacja.. bo cena dolara nie zachęca do robienia zakupów teraz to kto wie może nazbieram nawet na wersje ze stabilizacją które przy tych ogniskowych to raczej plus.

T.B. - Nie 08 Lis, 2015

Trochę poteoretyzuję.

Lepiej coś mieć, niż tego nie mieć. Na przykład stabilizację. Ale...
Na zawodach zdjęcia powinieneś robić z czasami rzędu 1/1000 sekundy. Stabilizacja nic wtedy nie wnosi, a wręcz może utrudniać pracę AF. Powinieneś ją wyłączyć.
I dalej - skoro krótkie czasy - wybierając pomiędzy dwoma aparatami powinieneś wybrać ten, który ma wyższe użyteczne ISO. To z kolei można wyczytać w testach.

komor - Nie 08 Lis, 2015

Stabilizacja przy fotografii dynamicznej na wiele się nie przyda, chyba że chcesz fotografować romantyczne rozmycia obiektów w ruchu. Oczywiście, swoją drogą, stabilizowane, nowsze wersje tych obiektywów są ostrzejsze.
Co do tego, czy lepszy jest Nikon czy Canon, to myślę, że jednak wiele będzie zależało od użytego korpusu – obydwa szkła są dobre.

bebus17 - Nie 08 Lis, 2015

Korpusy mogą być tylko 2 z uwagi na cenę czyli canon 6D lub Nikon 610.. Sentyment mam do canona z uwagi na małpkę, którą zrobiłem 35 tys zdjęć, ale to wiadomo inna półka do tego nie wiem czemu nie spotkałem nikogo z 6D na zawodach same nikony.. Nie wiem czy to kwestia AF gdzie ilością punktów w tym krzyżowych Nikon rozkłada Canona czy czegoś jeszcze. Bo patrząc na testy Iso to 6D wygrywa z D610.
T.B. - Nie 08 Lis, 2015

bebus17,

http://www.optyczne.pl/po...=1643&add1=1792

Robiłeś takie porównanie?
Tak na szybko: data produkcji, autofocus i zdjęcia seryjne przemawiają za Nikonem.
(Użyteczne ISO wydaje się takie samo w obu aparatach - wg testów na optyczne.pl.)

Wojmistrz - Nie 08 Lis, 2015

Moim skromnym zdaniem na wyścigi taki komplet 6D + 70-200mm f/2.8 L będzie się sprawdzał, o ile to nowy obiektyw. Mam taki zestaw, właśnie bez stabilizacji, ale z nowo produkowanych egzemplarzy (dokładnie wyprodukowany 27 czerwca 2013) i świetnie się spisuje, aczkolwiek z 7D MkII mógłby spisywać się jeszcze lepiej.
cygnus - Pon 09 Lis, 2015

Ja zaś fotografowałem w Londynie na pucharze świata w skokach używając Nikkora 80-200/2.8 i Sigmy 170-500, oba bez stabilizacji. Ale wtedy miałem tylko D90.
Na wyścigach zaś konnych - D600 + powyższe obiektywy, ale także rybie oko Sigma 14mm/2.8.
Nie ma reguły że 1/1000 s i krócej, to zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Sporo ćwiczyłem na długich czasach, ale trudno zapanować nad efektem rozmycia, doświadczenie procentuje.
Czasem na wyścigach stawałem tuż przy bandzie, wtedy ogniskowe 50-80 mm mogą się przydać, a czasem tuż za przeszkodą (co rzadko jest możliwe ale w Fontwell - owszem, było). Wtedy nawet rybka się sprawdza.
Fotografowałem też zawody koni pociągowych - tutaj wszystkie ogniskowe wchodzą w grę, zależy to głównie od tego gdzie można zająć miejsce.

siosio - Pon 09 Lis, 2015

70-200L f/4 starczy i szybciej kupisz dobrą 50tkę - Sigma 50 1.4 art, ewentualnie Tamron 45 1.8 VC.
WinSho - Wto 10 Lis, 2015

Nie za bardzo rozumiem dlaczego rozważasz zakup Canona 6D zamiast tam gdzie liczy się szybkość i sprawność AF wybrać 7D Mark II. Co do obiektywu polecam 70-200 2.8L. Taki tandem załatwi sprawę na długo :wink:
Dżozef - Sro 11 Lis, 2015

A ja Ci mówię że jeśli ogniskowa właśnie 70-200 do koni to tylko z matrycą FF. Crop z 7D lepszy byłby do ptaszków i pszczółek. Przy koniach trzeba oddać na zdjęciu ich piękno i grację ruchu co jest trudniejsze ale i bardziej efektowne od zamrażania drobiu. Właściwie to nie za bardzo jest w czym tu wybierać C6D + C70-200 w wersji wiadomo że im droższej tym łatwiejszej do obsługi. Do tego umiejętność posługiwania się wyłącznie punktem centralnym i przewidywania sytuacji aby nie skończyć na bezmyślnym trzepaniu 10kl/sek. ale aby za każdym razem wyczuć ten moment na najlepsze zdjęcie życia.
cygnus - Sro 18 Lis, 2015

Właśnie się wybieram do koni - Royal Ascot pojutrze. Zabiorę pompę 80-200/2.8 i Sigmę 170-500. Jak widać - piękno koni chcę odzwierciedlić zabytkowym sprzętem.
bebus17 - Sob 16 Sty, 2016

@cygnus jak tam zdjęcia z zawodów udane, bo widzę moc nie wrzucałeś. Masz tą tańszą wersję AF 80-200 czy AF-S ?

Co do połączenia canon 7d + 70-200 to była pierwsza opcja później pomyślałem i o 7d mkII w końcu 65 pkt AF wszystkie punkty krzyżowe do sportu demon szybkości jak znalazł choć opinie bywają różne. Patrząc na cenę 7d mkII nasunęło się pytanie skoro cena porównywalna to może jednak pełna klatka.. przy czym tu tylko 2 opcje canon 6d i nikon d610.. tu może sentyment do canona, iso użyteczne na pewno lepsze kolory też ale AF 1 krzyżowy trochę martwi.. reszta na korzyść nikona. Znalazłem sobie osobę korzystającą obecnie z d610 i 80-200 (choć nie wiem który model) - zarówno zawody w hali i na zewnątrz + portret wykonane tym samym obiektywem wg info wyciągniętych ze zdjęć. Można by powiedzieć, że kwestia obiektywu po części załatwiona bo albo 70-200 albo 80-200 choć tu przyda się pewnie konkretny wątek jak dozbieram do zakupu jednego z nich. Ale myślę, że tutaj można pociągnąć wątek w kwestii 2-go obiektywu do 1000 zł -> portret koń plus jeździec lub sam koń oczywiście używka :) W canonie pewnie 85 1,8 mm bym kupił lub 50 mm 1,4 a o czym pomyśleć można przy nikonie bo z uwagi, że do premiery canona 6d mkII daleka droga wybór będzie musiał paść na nikona d610

komor - Sob 16 Sty, 2016

bebus17, trochę chaotycznie piszesz, więc nie jestem pewien czy dobrze rozumiem tok myślenia. Ale spróbujmy.

bebus17 napisał/a:
W canonie pewnie 85 1,8 mm bym kupił lub 50 mm 1,4 a o czym pomyśleć można przy nikonie

O tym samym – w Nikonie masz w miarę świeże obiektywy 50/1.8G i 85/1.8G, które nie kosztują majątku a są bardzo przyzwoite.

bebus17 napisał/a:
Patrząc na cenę 7d mkII nasunęło się pytanie skoro cena porównywalna to może jednak pełna klatka […] 6D.

7D II jest korpusem reporterskim, pozycjonowanym wyżej niż 6D, pomimo, że niepełnoklatkowym. Autofokus 6D nie bardzo można postawić na tej samej pozycji, choć ma inne zalety, np. dobre działanie środkowego punktu w ciemnościach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group