forum.optyczne.pl

Sklepy i promocje - Cyfrowe.pl -> Olympus E-M10 Mark II !UWAGA!

Cvdak - Pon 30 Lis, 2015
Temat postu: Cyfrowe.pl -> Olympus E-M10 Mark II !UWAGA!
Witam wszystkich,

od dłuższego czasu jestem biernym 'użytkownikiem' forum ale po ostatnich zakupach na cyfrowe.pl postanowiłem założyć konto i przestrzec ludzi.

Początkiem listopada postanowiłem zakupić Olympusa E-M10 Mark II i padło na cyfrowe.pl. Sklep polecany przez znajomych, a i opinie na internecie były bardzo pozytywne. I nie ukrywam - podejście do klienta jest na najwyższym poziomie jednak.. z jednym ALE. Cała historia jest dość długa (pierwszy kontakt z cyfrowe.pl nastąpił w połowie listopada a dopiero dziś mój "finalny produkt" trafił w ręce kuriera i już do mnie jedzie) dlatego skupię się na sednie sprawy.

14 listopada zakupiłem w w/w sklepie Olka który był.. używką. Po sprawdzeniu ustawień serwisowych okazało się ze ma ~2k zdjęc przebiegu. Po kontakcie ze sklepem poinformowano mnie że jest to JEDYNA posiadana przez nich (srebrna) puszka w zestawie z kitowym pancake-kiem a taki właśnie zestaw mnie interesował. I rzeczywiście - nawet na ich stronie internetowej zaraz po moim zakupie produkt zmienił status z "Wysyłamy w 24" na "Spytaj o dostępność". Po kontakcie i delikatnym rabacie skusiłem się niewiele dopłacić i wziąć ten sam model jednak w zestawie z dwoma kitowymi obiektywami. Konsultant wielokrotnie powtarzał ze sprzęt który do mnie pierwotnie trafił NIE JEST powystawowy i wyjechał do mnie prosto z magazynu dlatego też będą go reklamować (jako sklep) do producenta a mi wysłano inny zestaw. Jednak.. co się okazało? "Nowy" aparat który był w moich rękach, jak tylko wrócił do Gdańska do cyfrowe.pl znów trafił do sprzedaży. Jest do jedyna sztuka dostępna na cyfrowe.pl

http://www.cyfrowe.pl/apa...42-srebrny.html

Sklep zarzekał się że ma ogromny problem z dostawami tego modelu od Olympusa, proponował mi model czarny lub w zestawie z innymi obiektywami wiec jest wielce prawdopodobne że to co ja reklamowałem może trafić do nieświadomej osoby która liczy na kupno nowego sprzętu ze sklepu. Dlatego jeśli ktoś by się decydował na zakup tego modelu przez cyfrowe.pl - poproście o sprawdzenie przebiegu aparatu przed wysłaniem przez nich - żeby nie było niepotrzebnych rozczarowań.

PS. Zdaję sobie sprawę że przebieg ~2k zdjęć nie jest przebiegiem który dyskwalifikuje sprzęt bo taka liczba to jest nic. Ale jeśli bym szukał używanego sprzętu to bym patrzył na 'alledrogo' a nie w sklepach internetowych.

PS2. Może to puszka która była na testach w optyczne.pl? ;)

dcs - Pon 30 Lis, 2015

Jakbyś jeszcze podał numer/y seryjny/e. :wink:

[ Dodano: Pon 30 Lis, 2015 19:06 ]
http://www.imaging-resour...ers-free-repair

Cvdak - Pon 30 Lis, 2015

Akurat tak się złożyło że jak go dostałem to weryfikowałem go na stronie producenta czy nie trafiał on już na reklamacje w związku z felernym plastikowym mocowaniem obiektywu i.. na szczęście przeglądarka zapamiętała numer który wpisywałem ;)

Proszę: BHKA12141

Arek - Pon 30 Lis, 2015

Jak to był nasz, to wypuściłeś okazję z ręki :) Taka już się nie powtórzy. Teraz będziesz miał zwykłego Olympusa. A miałeś szansę mieć niezwykłego... Echchch... ;)
dcs - Pon 30 Lis, 2015

No i dzięki temu numerowi nie wszystkie srebrne z tego sklepu będą podejrzane. :wink:
Cvdak - Wto 01 Gru, 2015

No to historii ciąg dalszy..

Właśnie rozpakowałem puszkę. Tym razem wszystko wygląda na nowe. Wkładam baterie do puszki, przełączam na "ON" i... nic. W sumie to nie takie nic - przez około ~10sek aparat wydaje nieprzerwany cichy 'pisk' i przez pierwsze 2-3 sek słychać jak "pracuje" po czym się wyłącza. Próbowałem bez/z obiektywem oraz bez/z karta SD. Po podłączeniu aparatu do komputera pojawia się menu do wyboru Storage/MTP/Print i normalnie można się dostać do karty SD ale nie do menu aparatu.

Po uruchomieniu aparatu nic nie jestem w stanie zrobić - nie reaguje na żadne naciśnięcia, po prostu piszczy i po kilkunastu sekundach się wyłącza (obiektyw się wysuwa/chowa)

Poziom mojej frustracji sięga zenitu. Chyba nie jest mi dane mieć tą puszkę na własność.

Nr seryjny: BHKA29478

[edit]
Znalazlem na YT filmik ilustrujący dokładnie mój problem tylko modelu Mark I.

https://www.youtube.com/watch?v=oF4b8bZPVHE

Ktoś ma pomysł o co chodzi czy zwrot/serwis?

siosio - Wto 01 Gru, 2015

M10 II jest póki co mało - jak był dobry ten srebrny to trzeb było go trzymać - nieważne, że miał te 2 tyś .... przebiegu ....
dcs - Wto 01 Gru, 2015

siosio

Protestuję!

Czas najwyższy, żeby polscy dystrybutorzy sprzedawali używane po obniżonej cenie (jak http://www.ebay.pl/sch/Fo...w=&LH_PrefLoc=3 niemiecki ), a nie pchali nieświadomym kupującym jako nówki.

siosio - Wto 01 Gru, 2015

Ale Niemcy mają tego więcej ....
dcs - Wto 01 Gru, 2015

Czego mają więcej, tego http://wiadomosci.dzienni...za-krotkie.html ?
:lol:

Nie wiem jak u Niemców, ale w USA konsument jest wymagający i po takiej jak ww. wpadce mógłby nic już w danym sklepie nie kupić.
Co sprawia, że takie praktyki są zwyczajnie nieopłacalne.

[ Dodano: Wto 01 Gru, 2015 23:46 ]
...no ale my się dopiero cywilizujemy po latach piep... komuny https://www.youtube.com/watch?v=LxjxqgMG6GE

Cvdak - Sro 02 Gru, 2015

siosio

Serio byś wziął sprzęt który ewidentnie nie jest nowy w cenie nowego TYLKO DLATEGO że "w sumie chodzi"? Zazdroszczę twoim przyszłym kontrahentom :)

Sunders - Sro 02 Gru, 2015

Cvdak napisał/a:
cyfrowe.pl. Sklep polecany przez znajomych, a i opinie na internecie były bardzo pozytywne. I nie ukrywam - podejście do klienta jest na najwyższym poziomie jednak..


Kupowałem parokrotnie w tym sklepie i też opinie o nim mam jak najbardziej pozytywną.

Cvdak napisał/a:
zakupiłem w w/w sklepie Olka który był.. używką. Po sprawdzeniu ustawień serwisowych okazało się ze ma ~2k zdjęc przebiegu. Po kontakcie ze sklepem poinformowano mnie że jest to JEDYNA posiadana przez nich (srebrna) puszka w zestawie z kitowym pancake-kiem a taki właśnie zestaw mnie interesował. I rzeczywiście - nawet na ich stronie internetowej zaraz po moim zakupie produkt zmienił status z "Wysyłamy w 24" na "Spytaj o dostępność".


Jako ostatni egzemplarz na półce mógłby być, zgodnie z niepisanym zwyczajem handlowym, przeceniony o parę procent :smile: Jako używany/powystawowy powinien być przeceniony o ok.15-20%. Z takimi praktykami spotykałem się niejednokrotnie w Polsce, chociaż nie dotyczyło to sprzętu foto.

Cvdak napisał/a:
Konsultant wielokrotnie powtarzał ze sprzęt który do mnie pierwotnie trafił NIE JEST powystawowy i wyjechał do mnie prosto z magazynu dlatego też będą go reklamować (jako sklep) do producenta a mi wysłano inny zestaw. Jednak.. co się okazało? "Nowy" aparat który był w moich rękach, jak tylko wrócił do Gdańska do cyfrowe.pl znów trafił do sprzedaży. Jest do jedyna sztuka dostępna na cyfrowe.pl


Jesli to prawda, to świadczyłoby o ewidentnej nieuczciwości sprzedawcy.
Cvdak, mam nadzieję że nie jesteś zakamuflowaną konkurencją cyfrowe.pl :???:

Cvdak napisał/a:
Zdaję sobie sprawę że przebieg ~2k zdjęć nie jest przebiegiem który dyskwalifikuje sprzęt bo taka liczba to jest nic. Ale jeśli bym szukał używanego sprzętu to bym patrzył na 'alledrogo' a nie w sklepach internetowych.


Sprzęt pewnie by działał, ale tutaj chodzi o uczciwość/rzetelność znanego sprzedawcy. Stosowanie takich praktyk dyskresytowałoby go w oczach kupujacych.
Sprawa wydaje się być bulwersująca, ale póki co, jak dla mnie "testis unus, testis nullus". :???:

Cvdak - Sro 02 Gru, 2015

1) Sprzęt który udowodniłem że jest używką sklep obniżył dla mnie o... 50pln czyli o jakies 1,5%.

2) Zapewnienia o nowości sprzętu dostawałem zarówno telefonicznie jak i mailowo.

Ogólnie rzecz biorąc naprawdę byłem ogromnie zadowolony z podejścia do klienta bo potrafią się przyznać do błędu i go naprawiają wysyłając nowy sprzęt na ich koszt bez żadnej dyskusji. Tylko niestety - M10 MII jest resztka na rynku bo są ogromne problemy z dostawami od producenta i widać to co na rynku zostało to w większości albo powystawówki albo jakieś felerne egzemplarze więc jest duże prawdopodobieństwo że się trafi na niepełnowartościowy sprzęt. I wygląda na to że zanim go do mnie wysłali nie został on sprawdzony.

Tak to sobie tłumacze :mrgreen:

dcs - Sro 02 Gru, 2015

Cvdak napisał/a:
I wygląda na to że zanim go do mnie wysłali nie został on sprawdzony.


Z tym sprawdzaniem jest tak, że lepiej żeby w sklepie nie sprawdzali i nie rozpieczętowywali pudełka.
(przynajmniej wtedy wiadomo, że nieużywany i niemacany)

W kategoriach Condition ebay jest:
New: ...
New other (see details)
A new, unused item with absolutely no signs of wear. The item may be missing the original packaging, or in the original packaging but not sealed. The item may be a factory second or a new, unused item with defects. See the seller's listing for full details and description of any imperfections.
http://pages.ebay.com/hel...ondition_1.html

stąd takie zastrzeżenia w opisach:
"This kit is NEW in open box, opened to check/package for safe delivery!" http://www.ebay.com/itm/S...dEAAOSwo0JWHp95

Kontrola powinna mieć miejsce w fabryce.

Cvdak - Sro 02 Gru, 2015

Sprawa jest zakończona - aparat wraca do sklepu a pieniążki na moje konto.

Czy w przyszłości skorzystam z cyfrowe.pl? Szczerze mówiąc, jeśli cenowo będzie to opłacalne to pewnie tak. Mimo dość dużych problemów podeszli do sprawy profesjonalnie i 'bez spiny' zwrócili pieniążki :) . A ja 'ruszam w miasto' do stacjonarnych sklepów w Krakowie żeby przetestować sprzęt przed zakupem.

dcs
Po przygodzie z pierwszym egzemplarzem spytali się mnie czy wyrażam zgode na to aby dla mnie go rozpakowali i sprawdzili ilość wykonanych zdjęć przed wysłaniem drugiego

TS - Czw 03 Gru, 2015

Cvdak, współczuję problemów i dzięki za ostrzeżenie. Robiłem u nich nie raz zakupy, wszystko było bez zarzutu, i jak sam przyznajesz - Ty też ich nie skreślasz. Natomiast 2x zdarzyło mi się, że próbowano (gdzie indziej) sprzedać mi obiektyw, który nie był fabrycznie nowy. Skąd wiem? Bo nie było taśm ochronnych na pierścieniach, a nówki takie miały. Więc pewnie zwroty. Prawo niby miało chronić klienta dając mu 14 dni na zwrot, ale zarazem uderza w niego, bo ja chcę nówkę fabryczną nie dotykaną. Rozumiem, że to jest kosztowne dla sklepów, ale też uważam, że sklep foto-optyczny to kiepski biznes, bo producent może sam sprzedawać. tu naprawdę nie potrzeba pośredników (tak samo jak firm pośredniczących w sprzedaży ofert biur podróży, czy domów mediowych pośredniczących w procesie reklamowania towaru)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group