|
forum.optyczne.pl
|
 |
Wolne tematy - "Profesjonalny aparat"
Selfie - Pon 28 Lis, 2016 Temat postu: "Profesjonalny aparat" Tak sie ostatnio zastanawiałam, jakie czynniki/właściwości sprzętu decyduja o tym ze jeden aparat nazywa sie" półprofesjonalnym" a drugi " profesjonalnym"?
PDamian - Pon 28 Lis, 2016
To zależy kto go tak nazywa.
Jak producent, to mogą to być tylko pobożne życzenia.
ryszardo - Pon 28 Lis, 2016
Moim zdaniem istnieją tylko dwa sensowne kryteria:
Pierwsze, to klasyfikacja producenta - aparat 'profesjonalny' to taki, który zostanie tak oznaczony i na przykład włączony do programu serwisowego dla profesjonalistów.
Drugie jest prostsze - aparat 'profesjonalny' to ten, który jest wykorzystywany profesjonalnie, czyli w celach zawodowych/zarobkowych.
PDamian - Pon 28 Lis, 2016
ryszardo napisał/a: | aparat 'profesjonalny' to ten, który jest wykorzystywany profesjonalnie, czyli w celach zawodowych/zarobkowych. |
-czyli może to być każdy, bez wyjątku.
http://petapixel.com/2013...re-photo-staff/
http://petapixel.com/2013...s-with-iphones/
ryszardo - Pon 28 Lis, 2016
Oczywiście, że tak. Przy czym dotyczy to konkretne sztuki, a nie modelu. Czyli to, że zawodowy fotograf X używa aparatu Y firmy Z oznacza, że dana sztuka jest aparatem profesjonalnym. Nie oznacza to jednak, że jeśli ja kupię sobie aparat Y, to będzie to sprzęt profesjonalny.
PDamian - Pon 28 Lis, 2016
ryszardo napisał/a: | oznacza, że dana sztuka jest aparatem profesjonalnym. |
Selfie raczej chodziło o model, a nie o egzemplarz.
Selfie napisał/a: | jakie czynniki/właściwości sprzętu decyduja o tym ze jeden aparat nazywa sie" półprofesjonalnym" a drugi " profesjonalnym"? |
Tutejszyn - Wto 29 Lis, 2016
Aparat pół profesjonalny ma możliwość dołączania akcesoriów. Posiada możliwość ustawienia wszystkich parametrów zdjęciowych. Jest wygodny w użytkowaniu, jednak producent przy konstruowaniu aparatu pół profesjonalnego poszedł na pewne kompromisy, aby cenowo aparat był dostępny dla większej ilości zaawansowanych fotografów. Aparat profesjonalny jest zbudowany bez żadnych kompromisów.
Selfie - Wto 29 Lis, 2016
to pytanie pojawilo sie stad, ze sledzac prace niektorych znanych fotografow, zauwazylam ze czesto posluguja sie aparatami, ktore bynajmniej nie sa okreslane jako "profesjonalne", a mimo to, jakosc ich prac jest czesto fenomenalna. W takim razie, dla kogo (poza osobami o zasobnym portfelu) sa aparaty profesjonalne?
Tak sie tez zastanawiam czy taki aparat (profesjonalny) to nie jest bardziej wyznacznik statusu czy chwyt marketingowy... co o tym sadzicie?
maziek - Wto 29 Lis, 2016
Zależy w czym i jak robi fotograf. Jeśli przykładowo w sporcie czy przyrodzie to przedmiot zdjęć stawia poprzeczkę dla sprzętu (szumy, kl/s, szczelność itp). A jak fotografuje mniej wymagające obiekty (np. krajobraz) i poświęca dużo czasu na obróbkę zdjęcia - to aparat nie ma tak wielkiego znaczenia. Są zastosowania, których nie zrobisz porządnie aparatem entry-level, bo się nie da. I inne, w których niedostatki takiego aparatu nie mają istotnego, bądź żadnego znaczenia.
Z rozważań należy w ogóle wyłączyć "sztukę", bo tu już niedostatki sprzętowe i wady zdjęcia mogą być środkiem wyrazu.
90s - Wto 29 Lis, 2016
Aparaty profesjonalne to topowe modele danego producenta. Cechują się najlepszym wykonaniem i najnowszymi rozwiązaniami oraz topowymi parametrami. półprofesjonalne to podobna grupa ale niektóre parametry są słabsze, chociaż skierowane do podobnej grupy odbiorców. Modele amatorskie to sprzęt który ma być po prostu "tani".
Wszystkie te trzy grupy robią bardzo podobne zdjęcia w dobrych warunkach oświetleniowych. Różnice wychodzą gdy te warunki są ciężkie jak słabe światło, tematy które są ciężkie do sfotografowania lub powtórzenia jak sport, street, zwierzęta itd.
Sport jest najlepszym przykładem jakie są różnice pomiędzy sprzętem pro a dla amatorów.
Wtedy niezawodność, ilość klatek na sekundę, ilość punktów, szybkość i dokładność punktów AF, oraz ISO oraz jakość obrazu na jej wysokich wartościach stanowią te różnice.
Selfie napisał/a: | Tak sie tez zastanawiam czy taki aparat (profesjonalny) to nie jest bardziej wyznacznik statusu czy chwyt marketingowy... co o tym sadzicie? |
Sprzęt profesjonalny daje ci pewność że masz topowe rozwiązania które dają ci dużo większe szanse i pewność wykonania dobrych zdjęć.
Zwłaszcza gdy twoja praca opiera się na tematach gdzie nie możesz wykonać powtórek.
komor - Wto 29 Lis, 2016
90s napisał/a: | Cechują się najlepszym wykonaniem |
Tak.
90s napisał/a: | i najnowszymi rozwiązaniami |
Niekoniecznie.
90s napisał/a: | oraz topowymi parametrami. |
Tak.
Modele pro niekoniecznie pierwsze dostają najnowsze rozwiązania. Canon np. często testuje przydatność nowych rozwiązań oraz szlifuje możliwości najpierw w modelach tańszych, dopiero jak się sprawdzą, to przechodzą do „jedynek”. Oczywiście nie jest to zasada, nie zawsze tak jest.
Wojmistrz - Wto 29 Lis, 2016
Jakiś czas temu mówiło się, że profesjonalistą w fotografii jest ten, kogo środki na utrzymanie pochodzą minimum w 40% z fotografii. Idąc tym tropem, profesjonalnym aparatem będzie każdy, który przynosi kasę. Inna sprawa to to, co chcieliby narzucić nam producenci swoją klasyfikacją, chociaż i tu zmieniło się sporo. Obecnie widać podział: dla początkujących, entuzjastów i profesjonalistów, a nie od amatora do profesjonalisty. Poprzedni podział sugerował linię zarobkową, dziś wskazuje na tego, który wie czego chce i w jakim stopniu umie wykorzystać kupiony aparat.
Kerebron - Wto 29 Lis, 2016
Dodałbym jeszcze jedną cechę sprzętu profesjonalnego, jako takiego, niekoniecznie fotograficznego. Jest to sprzęt określany prasłowiańskim wyrażeniem "heavy-duty". Chodzi o intensywność wykonywanych zadań, pracę ciągłą, z dużym natężeniem i często w ciężkich warunkach, przy zachowaniu niezawodności i stałości parametrów pracy (o czym wspominał już 90s). Co się z tym wiąże, ergonomia sprzętu profesjonalnego jest też przeważnie dużo bardziej dopracowana od sprzętu amatorskiego. Dochodzi do tego jeszcze niejednokrotnie znacznie wyższy poziom wsparcia technicznego producenta/dystrybutora. Przy sprzęcie mocno specjalizowanym to mogą być nawet relacje bezpośrednie z oddelegowanymi pracownikami, technikami lub serwisantami.
Dżozef - Wto 29 Lis, 2016
"Półprofesjonalny" aparat jest wtedy gdy fotograf zarabia nim na chleb a po godzinach jego żona używa go do selfie.
No chyba że chodzi o 5D to wtedy oboje są amatorami bo to sprzęt dedykowany przez Canona dla amatorów.
Wojmistrz - Wto 29 Lis, 2016
Dżozef, a gdzieś to wyczytał, że to sprzęt dla amatorów?
http://www.canon.pl/cameras/pro-dslr-cameras/
komor - Wto 29 Lis, 2016
Wojmistrz, zdaje się pierwsze 5D było tak pozycjonowane, jako aparat consumer, albo prosumer?
Dżozef - Wto 29 Lis, 2016
Noo, przecedziłem przez zęby Twój link i tylko jedynka jest nazwana dosłownie- "profesjonalną", o piątkach mówi się tam tylko jako: "wszechstronne" lub "profesjonalne parametry".
muzyk - Czw 01 Gru, 2016
Dżozef napisał/a: | No chyba że chodzi o 5D to wtedy oboje są amatorami bo to sprzęt dedykowany przez Canona dla amatorów. |
To jest bzdura.
Dżozef - Sob 03 Gru, 2016
Jeżeli dla fotografa wychodzi dobrze co drugie zdjęcie to jest to sprzęt i fotograf "półprofesjonalny", natomiast jeśli co czwarte to jest to zestaw "ćwierćprofesjonalny".
muzyk napisał/a: | To jest bzdura. |
Jakieś argumenty?
Wojmistrz - Sob 03 Gru, 2016
Dżozef napisał/a: | Jakieś argumenty? | Na przykład, czy możesz wskazać miejsce, gdzie Canon lub Nikon wypisuje, że jakiś sprzęt jest dla amatorów?
viss - Sob 03 Gru, 2016
Nie uzywa slowa amator bo to moze miec negatywny wydzwiek. Chociaz amator to: milosnik, koneser, entuzjasta tak tutaj jest odbierane jako nowicjusz, poczatkujacy. Stad go pewnie nie ma.
http://www.nikon.pl/pl_PL...egory_SLR.page?
(Dajemy filtruj i jest podzial)
Dżozef - Sob 03 Gru, 2016
Wojmistrz napisał/a: | Na przykład, czy możesz wskazać miejsce, gdzie Canon lub Nikon wypisuje, że jakiś sprzęt jest dla amatorów? |
Że profesjonalny to tak piszą o jedynkach, ale że coś jest amatorskie to nawet na moich skarpetkach tego nie napisali. A skoro chodzę w nich do pracy to co?-są "profi".
Tutejszyn - Sob 03 Gru, 2016
Dżozef napisał/a: | ale że coś jest amatorskie to nawet na moich skarpetkach tego nie napisali. A skoro chodzę w nich do pracy to co?-są "profi". | Jeśli pracujesz w cyrku i codziennie pokazujesz ludziom jak się zwisa na linie, będąc jedynie w skarpetkach, tak wtedy można byłoby mówić o skarpetkach profesjonalnych. Oczywiście musiałby by być to skarpetki wykonane specjalnie do tego numeru, a nie jakieś byle jakie, w dodatku cerowane...
T.B. - Sob 03 Gru, 2016
Dyskusja wygląda tak:
- ktoś mówi, że skoda octavia WRC jest dla profesjonalistów, a skoda octavia jest dla amatorów,
- na to inni "a co będzie jak bogaty łoś kupi se WRC?", "a co będzie, jak Kubica pojedzie do roboty zwykłą octavią?".
No nic nie będzie. A co ma być? W każdym przypadku nic nie będzie.
viss - Sob 03 Gru, 2016
T.B. no przeciez nie jestes pierwszy raz na forum w internetach. Tutaj wiekszosc dyskusji tak wyglada
muzyk - Pon 05 Gru, 2016
Dżozef napisał/a: | Jakieś argumenty? |
Choćby to, że: jest pełnoklatkowy (te póki co nie są dedykowane dla amatorów), drogi i nie ma "scen" typowych dla aparatów dedykowanych dla amatorów.Jedynie automatyczny tryb zielony i ewentualnie P.
Nie posiada lampy błyskowej, co jest też utrudnieniem dla potencjalnego amatora.
Jest dość skomplikowany w obsłudze dla przeciętnego amatora, pstrykającego jpg.
Posiada rozbudowane menu, które również nie jest automatycznie zrozumiałe dla fanów "włącz - pstryknij - zapomnij".
Wysoka cena zakupu 5D - nawet stary 5D I kosztuje sporo jak na swój wiek.
komor - Pon 05 Gru, 2016
muzyk napisał/a: | Choćby to, że: jest pełnoklatkowy (te póki co nie są dedykowane dla amatorów) |
muzyk, że może 6D też jest dla profesjonalistów?
Pierwsze 5D, jak pamiętam, stało w materiałach marketingowych jako aparat dla entuzjasty. Zasobnego co prawda, ale entuzjasty/hobbysty.
muzyk napisał/a: | Jest dość skomplikowany w obsłudze dla przeciętnego amatora, pstrykającego jpg. |
Zielony prostokąt i jedziesz. Nic skomplikowanego.
muzyk napisał/a: | Posiada rozbudowane menu, które również nie jest automatycznie zrozumiałe dla fanów "włącz - pstryknij - zapomnij". |
Przełącz na zielony prostokąt i zobacz jak wtedy wygląda menu. Założę się, że wygląda to podobnie jak we wszystkich innych Canonach, czyli połowa opcji znika.
Dżozef - Pon 05 Gru, 2016
Myślę że ze względu na nagminne nadużywanie piątek przez zawodowców, Canon nie robi krzyku o to, że jest to sprzęt amatorski i jako taki jest nieźle okrojony z funkcjonalności. Baardzo powoli przywraca go do pełnej funkcjonalności a że jego ograniczenia za bardzo nie zmuszają profesjonalistów do zakupu jedynek- to się nie spieszy wcale.
muzyk - Wto 06 Gru, 2016
komor napisał/a: | muzyk, że może 6D też jest dla profesjonalistów? |
prawda, zapomniałem o 6D dla entuzjastów.
ophiuchus - Wto 06 Gru, 2016
Ło matko się dyskusja wywiązała A drzewiej jak się robiło aparatem "pełnoklatkowym" (w sensie z kliszą 135), to profesjonaliści od średniego czy wielkiego formatu patrzali na takiego jegomościa z politowaniem. Teraz panie pełna klatka to "tylko dla zawodowców"
Tutejszyn - Sro 07 Gru, 2016
Za bardzo koloryzujesz. Patrzyli z politowaniem? A nie aby z zazdrością? Trudno teraz powiedzieć, czy w góry z torbą szklanych płyt i wielką drewnianą skrzynią na plecach szli profesjonaliści. Na pewno szli tam pasjonaci.
kelvinpiotr - Sro 07 Gru, 2016
Hm... ciekawa dyskusja profesjonalistów . Profesjonalnie używamy międy innymi 5D mkIII i 5D SR . I jakoś nie czuję się z tego powodu gorzej Niekiedy , dla trudnych warunków zewnętrznych ( pogoda ) przydała by się jedynka , ale pokrowiec Manfrotto robi swoją robotę.
Jak dla mnie to wyznacznikiem czy sprzęt jest profesjonalny jest jego wytrzymałość i utrzymanie parametrów ( np lampy ) . Dodatkowo w grę wchodzi ergonomia obsługi.
T.B. - Sro 07 Gru, 2016
A co Wy na to?
http://fotoblogia.pl/9904...nana-smartfonem
Selfie - Sro 07 Gru, 2016
Skoro mowa o konkursach, to proszę spojrzeć na aparaty za pomocą których wykonano zwycięskie zdjecia w konkursie world press photo w 2016
http://petapixel.com/2016...ess-photo-2016/
Czy o wszystkich z wymienionych modeli można powiedzieć ze są "profesjonalne"?
Tutejszyn - Czw 08 Gru, 2016
Selfie, mam wrażenie, że źle rozumiesz słowo "profesjonalny". Pomijając pstrykadełka, aparat profesjonalny, nie robi lepszych zdjęć. Aparat profesjonalny ma szybszą i doskonalszą migawkę, która wytrzyma sto tysięcy więcej naciśnięć spustu. Jest odporny na deszcz. Ma rozbudowany i precyzyjny autofokus. Jest bardziej ergonomiczny. Jest bardziej odporny na uderzenia. Współpracuje z większą ilością akcesoriów i tym podobne. Te wszystkie cechy są pomocne ludziom, którzy potrafią z nich skorzystać. Pomagają i ułatwiają pracę, często w trudnych i wymagających warunkach, ale nie decydują o wykonaniu lepszego zdjęcia, od tego wykonanego aparatem o wiele tańszym.
Oczywiście na efekt zdjęciowy nakłada się użycie profesjonalnych obiektywów, które oprócz wyższej jakości wykonania i wytrzymałości, mają też lepsze parametry optyczne, a to już ma ogromny wpływ, na jakość zdjęcia.
Na koniec dodam, że profesjonalny obiektyw bez problemu można podpiąć do dowolnego aparatu w danym systemie.
Analizując tabelkę, którą podałaś w załączniku, nie ma najmniejszego znaczenia, jakim aparatem wykonano zdjęcia. Ważny jest obiejtyw.
Selfie - Czw 08 Gru, 2016
Chyba faktycznie mylę pojęcie aparatu profesjonalnego z jakością wykonania zdjęcia. Jakoś w mojej wyobraźni zaistniała myśl ze profesjonalny aparat= profesjonalne zdjęcie
Sugerowałam sie również rodzajem konkursu, bo kto jak kto, ale zdawać by sie mogło ze fotoreporterzy używają sprzętu profesjonalnego...
Dzięki Tutejszyn za wyjaśnienie i zabranie głosu w dyskusji
komor - Czw 08 Gru, 2016
Bardzo ładna reklama. Zresztą to już było wcześniej, tzn. zdjęcie studyjne zrobione przy stałym świetle smartfonem niewiele się różniło od tego wykonanego prawdziwym aparatem.
Selfie napisał/a: | Sugerowałam sie również rodzajem konkursu, bo kto jak kto, ale zdawać by sie mogło ze fotoreporterzy używają sprzętu profesjonalnego... |
Bo używają, właśnie z przyczyn podanych przez Tutejszyna – wytrzymałość, odporność na warunki, lepszy autofocus, szybszy tryb seryjny. Oczywiście inne kluczowe cechy są potrzebne przy fotografii sportowej, inne przy reportażu itd. No i przede wszystkim różnie to bywa z tym sprzętem, w zależności od państwa o którym mówimy, miasta, prowicji, rangi imprezy…
Tutejszyn - Czw 08 Gru, 2016
Postarajmy się popatrzeć na opisaną sytuację przez pryzmat kosztów. Ogromna sala studyjna, bogaty zestaw oświetleniowy, znany aktor pozujący do zdjęć... Kampanie reklamowe potrafią być naprawdę drogie. Jedynym niepasującym elementem w tej scenerii jest smartfon w drucianym wieszaku. Szukając analogii można posłużyć się podobnymi elementami scenerii... Wielki dom, wypełniony starannie wkomponowanymi, wyszukanymi dodatkami. W ogrodzie piękna kobieta, znana aktorka podąża do rozkładanego basenu na stelażu z rurek PCV. Tu również można pokusić się o odnalezienie jakiegoś niepasującego elementu. Potrafisz go wskazać?
Dżozef - Czw 08 Gru, 2016
T.B. napisał/a:
A co Wy na to?
http://fotoblogia.pl/9904...nana-smartfonem
-Doświadczony Fotograf zawodowiec
-Profesjonalny doświadczony model-aktor
-Profesjonalne wielkie studio
iiii....
udane zdjęcie smartfonem dopiero za 18tym razem
Mówię wam dzieciaki- porzućcie wszelką nadzieję
|
|