|
forum.optyczne.pl
|
 |
Obiektywy fotograficzne - Canon EF 85 mm f/1.4L IS USM - test obiektywu
RobertO - Czw 15 Mar, 2018 Temat postu: Canon EF 85 mm f/1.4L IS USM - test obiektywu Zapraszamy do lektury i dzielenia się uwagami
https://www.optyczne.pl/4....4L_IS_USM.html
Wojmistrz - Czw 05 Kwi, 2018
Porównując do Canon EF 85 mm f/1.2L II ... rewelacja, zwłaszcza za tę kasę.
Jacek(Baton) - Sob 16 Maj, 2020
Warto kupić ten obiektyw, w Euro AGD ma cenę 6400pln ?
Arek - Sob 16 Maj, 2020
To świetne szkiełko, więc dlaczego nie? Chyba, że wolisz tańszą Sigmę, ale wiekszą i cięższą.
Jacek(Baton) - Sob 16 Maj, 2020
Arek napisał/a: | To świetne szkiełko, więc dlaczego nie? Chyba, że wolisz tańszą Sigmę, ale wiekszą i cięższą. |
No właśnie, Sigma rozdzielczość lepsza, jednak brak stabilizacji, ciężar, no i chyba daleko jej do bokehu Lki 1.4 Canona.
Mam szkło Canon EF 85 mm f/1.8 USM, pytanie, czy odczuję różnicę portretując z wrzutami do internetu.
Cholera, mam chcicę na tą Lkę, tym bardziej, że AGD ma raty 30x0%, chociaż kasa, jest to po co wywalać gotówkę.
Achhhh, oszaleję chyba.
Jacek(Baton) - Nie 17 Maj, 2020
Znalazłem fajny test porównawczy Canonowska Elka vs Sigma Art 85mm
https://youtu.be/mxLrY8HXkxE
Arek - Nie 17 Maj, 2020
Mając Canon EF 85 mm f/1.8 USM nie dokładałbym do 1.4/85. Ale ja nie jestem wielkim fanem małej GO.
Jacek(Baton) - Nie 17 Maj, 2020
Za późno
Czy z CANON EF 50MM F/1.4 USM też nie ma sensu przechodzić na Lkę, czy jakąś inną sigmę?
Dżozef - Wto 19 Maj, 2020
Jacek(Baton) napisał/a: | Za późno |
Też się "szczypałem", niepotrzebnie. To szkło w praktyce nie ma żadnej alternatywy. Jedyny problem wielki jest taki że inne moje szkła nie są tak ostre, celne nie mają takich rozmyć ani takiej stabilizacji.
To będziesz miał niestety teraz jeszcze większy nacisk na 50L -jak ja.
Jacek(Baton) - Wto 19 Maj, 2020
Kurde, dzisiaj tak na szybko zrobiłem kilka zdjęć (testowych) na pełnej dziurze i z f/2.8.
Jest moc
Bokeh mnie rozwalił
Dżozef - Czw 21 Maj, 2020
Cytat: | Mając Canon EF 85 mm f/1.8 USM nie dokładałbym do 1.4/85. Ale ja nie jestem wielkim fanem małej GO. |
Ale to właśnie mając EF 85/1,8 na FF, chce się ten świetny obrazek na pełnej dziurze mieć jeszcze ostry , zawsze trafiony i z elkowymi kolorami.
Przy pełnej użyteczności od F1,4 i stabilizacji, zdjęcia w ciemnym lesie wyglądają bajecznie jak u Irene Rudnik i to bez żadnej obróbki.
Arek - Czw 21 Maj, 2020
Mi tam w 1.8/85 na pełnej dziurze ostrości i kolorów nie brakuje...
Negatyw - Pią 22 Maj, 2020
Trudno powiedzieć bo zdjęciu brakuje rozdzielczości. Przy rozdzielczości 0,67 Mpx wszystkie zdjęcia wydają się być ostre. Przy powiększaniu brak szczegółów.
Arek - Pią 22 Maj, 2020
Negatyw, 1.8/85 jest ostry w centrum od pełnej dziury nawet wg naszych procedur testowych. Nie zmienia to faktu, że L-ka będzie jeszcze ostrzejsza, jaśniejsza i będzie miała lepszy AF. No i będzie pozbawiona LoCA, która dla mnie jest najbardziej denerwującą wadą 1.8/85.
Jak ktoś ma pieniądze, niech kupuje 1.4/85L. Na pewno sprawdzi się lepiej, szczególnie jeśli jest się zawodowcem i zdjęcia z eventu muszą wyjść wzorowo. Przestrzegam jednak przed ciągłym gonieniem króliczka. Mając 1.8/85 też można nieźle się bawić.
Negatyw - Pią 22 Maj, 2020
Co to za skrót "LoCA"? W słowniczku nie występuje. https://www.optyczne.pl/słownik.html
Arek - Pią 22 Maj, 2020
Longitudal Chromatic Aberration czyli podłużna aberracja chromatyczna.
Negatyw - Pią 22 Maj, 2020
Rozumiem, że chodzi o Longitudinal Chromatic Aberration. Dzięki.
Arek - Pią 22 Maj, 2020
Tak. Literkę h zjadło, już poprawiłem
Negatyw - Pią 22 Maj, 2020
Jeszcze literki "in" zjadło.
Dżozef - Sob 23 Maj, 2020
Arek napisał/a: | Mając 1.8/85 też można nieźle się bawić. |
Właśnie, bawić. Zwłaszcza mając stabilną modelkę, ale ani to ostre ani kolorowe.
Zamieniłem na L głównie dla plenerów z wnukami i nareszcie mogę ustrzelić każdego.
komor - Pon 25 Maj, 2020
Co prawda Canona 85/1.8 nigdy nie miałem, ale obrabiałem zdjęcia z niego i przy nie-portretowych, ale reportażowych zastosowaniach nie tylko LoCA jest problemem widocznym przy zdjęciach do druku, ale też jednak brak precyzji AF na dalszych odległościach. Błąd ustawienia AF zwiększa jeszcze tylko „kolorki” blisko ostrego planu. Jak ktoś używa mocno stałek i ma kasę na 85/1.4L, to nawet posiadanie 85/1.8 nie powinno być przeszkodą.
as... - Pią 29 Maj, 2020
Powolniak 85II L1.2 , genialny jest.
Zakładając że się nikomu nie spieszy.
Jacek(Baton) - Nie 07 Cze, 2020
Jestem po pierwszej próbie portretowej z 85/f1.4 L.
Jest tak mała GO, że muszę się nauczyć tego obiektywu.
Arek - Nie 07 Cze, 2020
Zawsze możesz przymknąć
Jacek(Baton) - Pon 08 Cze, 2020
Arku, tak wiem.
Jednak nawet przymykając do f3,2 musze uważać na płaszczyznę ostrzenia. Chyba trzeba będzie celować między oczy przy portetach, jak celuję w jedno, a postać jest lekko skręcona, to np. oczy lub oko na którą był ustawiany AF są ostre, a nos już niekoniecznie podobnie uszy. Bardzo płytką GO, ale to pewno też podyktowane odległością obiektyw-postać. Podobnie jak dwie postaci na zdjęciu, wystarczy, że jedna jest nie obok, a zdziebko za tą pierwszą i już nawet przy f4, ta dalsza postać jest lekko rozmyta. Ostra jest ta postać na którą jest ustawiony pkt AF, obie postaci muszą być w jednej płaszczyźnie. Trzeba chyba na stycznej tych postaci, mam kilka zdjęć, które kto inny pstrykał, a pozwalam ja z ojcem i tak właśnie wyszło jak wyszło 😁
Ogólnie szkło jest w pytę w porównaniu do 85 f1,8 USM.
Dżozef - Nie 14 Cze, 2020
Jacek(Baton) napisał/a: | Jest tak mała GO, że muszę się nauczyć tego obiektywu.
|
Problemem są nawyki z EF1,8. W EF1,4 nie musisz się silić na maksymalizowanie efektów GO poprzez małą odległość od punktu ostrości, czego przykładem jest powyższe zdjęcie arka.
Najlepsze efekty uzyskuje się zamieszczając całą postać w poziomym kadrze. nawet jeśli chcesz tylko pionowy portret do pasa. Ostrość w przypadku np. 6D jest do ostatniego piksela więc dowolnie można potem kadrować, do różnych celów.
Jacek(Baton) - Sob 27 Cze, 2020
Zauważyłem, że właśnie w poziomych fajne efekty wychodzą.
Tak mała GO, może też wynikać z tego, że odległość od obiektu jest mniejsza niż w plenerze.
Tutaj kiedy zaadoptuję duży pokój na studio foto, to od obiektu jestem raptem 1,5-2m max.
Następnym razem przymknę jeszcze szkło.
A może pkt AF nie wybierać skrajnych w ustawieniach na matówce mam widoczne tylko te z pkt krzyżowymi.
Dżozef - Nie 28 Cze, 2020
Ten obiektyw ma pewną ciekawą cechę i trudno go za to nie lubić.
Mianowicie głębia ostrości nie ogranicza się tylko do jednej płaszczyzny lub jej wycinka i stopniowego przechodzenia w nieostrość. Głębia sięga dosłownie "od -do" a dopiero na jej granicach jest dość gwałtowne przejście do rozmyć.
Jeśli zmieścisz w tej głębi całą postać na F1,4 to masz gotowe arcydzieło.
W studio nie skorzystasz z jego zalet, tu wystarczy 50mm F5,6 bez is bez F1,4 nawet bez AFa.
as... - Czw 08 Paź, 2020
Jakie 1.4,
-spróbuj 85L II 1.2,
Tego szkła naprawdę trzeba się nauczyć.
|
|