forum.optyczne.pl

Serwis sprzętu i usterki - Fabryczny serwis Tamrona w Gdańsku

lech pepliński - Czw 15 Sty, 2009
Temat postu: Fabryczny serwis Tamrona w Gdańsku
http://www.foto-technika.pl/
MC - Czw 15 Sty, 2009

za Foto-technika napisał/a:
Za dostarczenie reklamowanego produktu do siedziby firmy Foto-Technika znajdującej się w Gdańsku przy ulicy Ks. Robaka 63c
odpowiada klient .

Czyli, w przeciwienstwie do Sigmy, wysylka ma sie odbyc na koszt reklamujacego? Ladne kwiatki...

lech pepliński - Czw 15 Sty, 2009

Ale odesłanie jest na koszt firmy . :mrgreen:

Dodano: Czw 15 Sty, 2009 15:25
Mało tego , zawodowiec na czas naprawy dostanie obiektyw zastępczy . :grin:

as... - Czw 15 Sty, 2009

dlatego tak nielubie tamron-a..
zamiennik beznadziejnie wykonany :???:


bf/ff, luzy, nieostra lewa bądź prawa strona, wypadające soczewki i takie tam :mad:

I ktoś się dziwi że otwierają serwis... :razz:

Wróbel EOS - Czw 15 Sty, 2009

Pytanie tylko na jakim poziomie jest ten serwis?!
as... - Czw 15 Sty, 2009

zapewne takim jakiej jakości są obiektywy..

Nie pisze tutaj o właściwościach optycznych :arrow:

lech pepliński - Czw 15 Sty, 2009

Mówią , że po wielokrotnym szkoleniu w Japoni .
MC - Czw 15 Sty, 2009

lech pepliński napisał/a:
Mówią , że po wielokrotnym szkoleniu w Japoni .

Czy to znaczy, ze trzeba bylo tych technikow kilka razy wysylac, zeby zaczeli cos rozumiec?? :lol:

Arek - Czw 15 Sty, 2009

Nie bądźcie od razu złośliwi. Dajcie szansę. Serwis Tamrona był w naszym kraju dotychczas słaby. Teraz jest szansa, że się to zmieni. Więc to raczej dobra wiadomość niż zła.
MC - Czw 15 Sty, 2009

Ja mam wielka nadzieje, ze to sie zmieni, ale fakt wysylki obiektywu do serwisu na wlasny koszt nie napawa mnie szczegolnym optymizmem.
Kocur - Czw 15 Sty, 2009

Bardzo mnie cieszy ta wiadomość, bo miesiąc temu padł mi jeden Tamron i nie mogłem się zdecydować co zrobić (sprzedać uszkodzony czy próbować serwisować). Ale teraz widzę, że niedługo przetestuję ten serwis :D
novy - Czw 15 Sty, 2009

Można się na razie pocieszyć że na pewno nie będzie gorszy niż serwis Canona - bo gorszy już nie może być :razz:
MM - Czw 15 Sty, 2009

MC napisał/a:
Ja mam wielka nadzieje, ze to sie zmieni, ale fakt wysylki obiektywu do serwisu na wlasny koszt nie napawa mnie szczegolnym optymizmem.


Co w tym takiego niesamowitego? Bo Sigma robi wszystko, żeby ludzie kupowali jej szkła? Bo daje gwarancje na 2, 3 lub 5 lat? Optyka Tamrona i tak jest zwyczajnie lepsza. Wystarczy pierwsze z brzegu "dobre" szkło klasy 70-200/2.8. Tamron jak dla mnie o klasę lepszy optycznie (minimum). Drugi przkład to Tamron 17-50/2.8. Sigma nie ma czegoś tak dobrego optycznie i jakiś HSM mi tego nie zastąpi.
Siłą Sigmy jest większy wybór optyki i jej "niszowość" w pewnych zakresach a także cena w porównaniu to oryginałów "firmowych" producentów.

MC - Czw 15 Sty, 2009

MM napisał/a:
Co w tym takiego niesamowitego?

To, ze odpowiedzialnosc gwarancyjna firmy, ktora szanuje siebie i klientow rozciaga sie na calosc obslugi sprzetu. A dluzsza gwarancja i sprawny serwis nie jest bez znaczenia.

MM - Czw 15 Sty, 2009

Tylko ja nigdy nie wybiorę sprzętu tylko dlatego, że ma lepszą gwarancję. Wolę kupić lepszy sprzęt a mam wtedy gwarancję, że ta normalna gwarancja nigdy mi nie będzie potrzebna. Do tej pory mam jedno szkło Sigmy i ta musiała być serwisowana (ba, wymieniono cały obiektyw) a szkieł Canona mam sporo, jeszcze więcej używałem i tylko jedno miało drobny problem techniczny.
Oczywiście dobry serwis jest wskazany i mile widziany, ale coś mi się zdaje że Sigma miałaby dużo gorszą sprzedawalność bez tych akcji serwisowych. Za dużo tych szkieł klienci muszą wysyłać do serwisu - niestety.

MC - Czw 15 Sty, 2009

Nie znam statystyk. Mam jedna i jestem zadowolony. Ale kupujac w przyszlosci T70-200 wolalbym miec swiadomosc, ze jak sie cos sypnie to nie zostane sam z problemem.
MM - Czw 15 Sty, 2009

MC napisał/a:
Ale kupujac w przyszlosci T70-200 wolalbym miec swiadomosc, ze jak sie cos sypnie to nie zostane sam z problemem.


To jest właściwy problem i dlatego cieszy mnie polepszenie jakości serwisu Tamrona. Ja wolę zapłącić więcej, ale mieć pewność dobrej jakości usługi. Mam nadzieję, że serwis będzie dobry. Tylko nadzieja to nie jest pewność niestety...

Arek - Czw 15 Sty, 2009

MM napisał/a:
Optyka Tamrona i tak jest zwyczajnie lepsza. Wystarczy pierwsze z brzegu "dobre" szkło klasy 70-200/2.8. Tamron jak dla mnie o klasę lepszy optycznie (minimum). Drugi przkład to Tamron 17-50/2.8. Sigma nie ma czegoś tak dobrego optycznie i jakiś HSM mi tego nie zastąpi.


Eeee tam. Jedni mają to, drudzy tamto. Mógłbym napisać na odwrót. Że optyka Sigmy jest wyraźnie lepsza, bo ma świetne 1.4/50 i 100-300 f/4, a Tamron nie ma niczego tak dobrego Albo, że wystarczy porównać 70-300 mm obu firm. Albo Tamrona 11-18 mm do Sigmy 10-20 mm...

mavierk - Czw 15 Sty, 2009

Arek, to widać dla MM nie jest argument, od siebie dodałbym jeszcze 150/2.8 Macro :)
skalim1 - Wto 05 Kwi, 2011

Odkopuję stary temat. Spekulować można dużo, mógłby ktoś napisać o doświadczeniach związkowych z tym serwisem?
krzysztoff77 - Pią 08 Lut, 2013

To ja napiszę kilka zdań na temat swoich doświadczeń z w/w serwisem.
Dwa tygodnie temu po wyjęciu aparatu z torby zauważyłem, że nie działa AF. Co jest grane myślę. Majdruję przyciskiem obiektywu do zmiany MF/AF i diagnoza: zacięty przycisk. Tzn. nie wchodzi do końca. Dobrze, że chociaż zostały jeszcze dwa miesiące gwarancji. To była niedziela. We wtorek wysyłam z duszą na ramieniu paczuszkę ze sprzętem priorytetem (Pocztą Polską) i z widmem miesięcznej rozłąki ze sprzętem.
Ku mojemu zaskoczeniu w piątek!!! powraca w pełni sprawny obiektyw. Mało tego. Przy okazji (jak mniemam była to prawdopodobnie jedna z przyczyn usterki) skasowali luzy na pierścieniu ustawiania ostrości.
Reasumując chłopaki z Tamrona zrobili co do nich należy a na szczególną pochwałę uznać trzeba szybkość reakcji, co sprawiło, że byłem pozbawiony obiektywu na zaledwie kilka dni. Chwała im za to i oby tak trzymać.

Sunders - Pią 08 Lut, 2013

krzysztoff77, "dla porządku" napisz jeszcze który z obiektywów Tamrona uległ takiej awarii :?:
krzysztoff77 - Pią 08 Lut, 2013

Oczywiście, to nie jest żadna tajemnica: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 XR Di II LD; 22 miesiące niezbyt intensywnego użytkowania: 7-8 tys. pstryków.
damianGR83 - Sro 20 Lut, 2013

Witam, mam ten sam obiektyw ale z dużo większymi problemami. W dodatku dziś ten "złom" znowu wrócił z serwisu i nadal nie działa tak jak powinien. Generalnie przeklinam dzień w którym zdecydowałem się na to gó*no i sklep w którym go zakupiłem.
kqba - Pon 19 Sie, 2013

Mi naprawili Tamrona 28-75 (wymiana przysłony). Po powrocie z serwisu, po tygodniu zepsuł się AF. Naprawili to w kosztach.
Pomijając, że 60% kosztów naprawy to roboczogodziny, to w końcu sprzęt działał poprawnie.

r_a_v_e_n - Wto 03 Wrz, 2013

Ja wysyłałem 17-50, padła elektronika., naprawa łącznie z przesyłkami niecały tydzień! 17-50VC do canona.
cobalt - Pią 24 Sty, 2014

Jedyne moje doświadczenie z serwisem Tamrona to regulacja AF do body (na gwarancji) - T 17-50 f/2,8 VC.
Czas realizacji 4 dni. Rozkład GO bez zastrzeżeń. Krótko mówiąc jestem zadowolony.
Znajomy już 6-ty tydzień buja się z Sigmą i ostatnio usłyszał, ze wszystko ma swój zakres regulacji. Oczywiście AF w body skalibrowany jest do wzorca.

MM - Sob 25 Sty, 2014

Z tego co wiem to serwis Tamrona bije Sigmę na głowę. Ponad 90% akcji serwisowych przeprowadzają w ciągu 3 dni roboczych ( w serwisie, bez czasu przesyłek). Podobno zbadał to ktoś niezależny. Generalnie z pewnością jest to dość szybki i pewny serwis. Nikon może tylko pozazdrościć...
MC - Sob 25 Sty, 2014

Kupiony pod koniec października 2013 r. Tamron 70-300 - jak się okazało - miał zepsuty układ VC. Za pośrednictwem sprzedawcy trafił do serwisu. Po niecałych 2 tygodniach otrzymałem nowy egzemplarz.
Beny kuleczka - Czw 06 Lut, 2014

moja przygoda z serwisem F.H foto-technika trwała niecały tydzień , w poniedziałek dostali Tamrona 17-50 na naprawę gwarancyjną , w czwartek kurier już był z naprawionym szkłem , podczas robienia zdjęć AF się blokował i zmieniał się AF na MF w korpusie , pomagała zmiana ogniskowej lub potrząśnięcie aparatem , zrobili "czyszczenie i regulację mechanizmu Zoom" , szkiełko działa super , jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to do zabezpieczania paczek przy odsyłaniu , ja zużyłem kilka metrów bąbelkowej a oni tylko włożyli pudełko w drugie pudełko:) ogólnie bardzo dobry i szybki serwis.
860lacov - Wto 10 Lis, 2015
Temat postu: Jak działa serwis Tamrona
Możecie mi powiedzieć na ile skuteczny jest serwis Tamrona jeśli chodzi o usuwanie FF i BF?
Jestem po kilku testach i wygląda na to, że 90 nie bardzo się dogaduje z moim d7100 także chyba czeka mnie wysyłka obiektywu i body do Gdańska jednak chciałbym wiedzieć czy warto wysyłać (ryzykować, ze będzie gorzej) jeśli mikro regulacja ogarnie temat (u mnie chyba +15)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group