forum.optyczne.pl

Lampy błyskowe i oświetlenie - Wyposażenie studia do fotorgafowania firan, zasłon, pościeli

fazmen - Wto 29 Wrz, 2009
Temat postu: Wyposażenie studia do fotorgafowania firan, zasłon, pościeli
Witam,
Proszę o pomoc w wybraniu sprzętu do studia, w którym fotografowane będą firany, zasłony, tkaniny, pościele, ręczniki itp. Potrzebuję korpus (najlepiej z matrycą FX - pełna klatka), obiektyw, oświetlenie oraz akcesoria.
Studio ma wielkość 9 x 6 x 3 (dł. szer. wys.).

Zasięgnąłem języka i mam już pewne rozeznanie, ale jedynie u sprzedawców sprzętu. To mi jednak nie wystarczy, dlatego, że każdy chce mi sprzedać co innego, więc chciałem zapytać Was, fotografujących i używających sprzętu praktycznie codziennie.

Chodzi mi o osiągnięcie efektu jak na zdjęciach poniżej:
- zdjęcie 1
- zdjecie 2
- zdjęcie 3
Mogę udostępnić więcej zdjęć do podglądu jeśli jest taka potrzeba.

Koszt całości (korpus, obiektyw, oświetlenie, akcesoria) powinien się zamknąć w przedziale 20-25 tysięcy.

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Arek - Wto 29 Wrz, 2009

Nie wchodziłbym w pełną klatkę. Sam aparat zje Ci wtedy połowę budżetu, a do tego typu zdjęć pełna klatka nie ma żadnych zalet nad APS-C. Musisz mieć przy tym trochę pieniędzy na dobre lampy błyskowe z dużymi softboxami, wyzwalacze radiowe i inne akcesoria i przy kupnie pełnej klatki może Ci na to nie starczyć.
hijax_pl - Wto 29 Wrz, 2009

No może jedyna zaleta FX to brak cropa - w sumie przedmiot do sfotografowania to w zasadzie cała ściana...

I myślę że wcale nie powinieneś wybierać od aparatu, ale od oświetlenia. Bo to ono powinno być dobrze przemyślane. Aparat + obiektyw to będą mniejsze lub większe dystorsje reszta będzie naprawdę nieistotna...

Arek - Wto 29 Wrz, 2009

hijax_pl napisał/a:
No może jedyna zaleta FX to brak cropa - w sumie przedmiot do sfotografowania to w zasadzie cała ściana...


A jaka to różnica? Teraz masz taki wybór szkieł ultraszerokich na APS-C/DX, że zalety pełnej klatki, w tym konkretnym przypadku, znikają. Polecam pewnien eksperyment. Weź 5D MkII i 16-35L, ustaw na 16 mm oraz f/2.8 i zrób zdjęcie. Potem zrób to samo ujęcie 50D z Tokiną 11-16 ustawioną na 11 mm i f/2.8. Rezultat może Cię zdziwić :)

mavierk - Wto 29 Wrz, 2009

że z tokiną masz 2mm wężej? :mrgreen:
fazmen - Wto 29 Wrz, 2009

Czyli jakie światło zastosować?
Lepiej światło stałe, czy błysk? Nad światłem stałym miałbym chyba większą kontrolę, ale nie mam pewności.
czekam na propozycje:)

MM - Wto 29 Wrz, 2009

Arek napisał/a:
Rezultat może Cię zdziwić :)


Weź D700 plus 14-24 i sam zacznij się dziwić... :razz:

Arek - Wto 29 Wrz, 2009

MM napisał/a:
Weź D700 plus 14-24 i sam zacznij się dziwić...


Czym? Swoją głupotą, że do mało wymagającej matrycy kupiłem szkło za 7000 zł? I tym, że kupiłem zestaw za 15 tys. zł, który nie da lepszych efektów niż ten za 6000 zł?

MM - Wto 29 Wrz, 2009

Do tych zdjęć to tak naprawdę wystarczy kupić G11.

Masz obsesję na punkcie wyciskania wszystkiego co możliwe z obiektywu, epatowania się cropem i negację normalnego aparatu małoobrazkowego. Co fotografa interesuje, że matryca jest mało wymagająca skoro efekt obrazowania jest w skrócie pisząc ZAJEBISTY? Mam boleć nad mało upakowaną matrycą bo nie napiszę o niej rozprawki naukowej i nie dojdę do kresu jakiegoś wykresu? A co mnie to kurka wodna obchodzi?
Przykład z tym D700 podałem jako jakościową przeciwwagę dla super jakości z cropa. Wiem jak wygląda powiekszenie do skali cropa z małej matrycy i wiem jak to wygląda na mało upakowanym FF. Nie trzeba tak naprawdę Nikkora 14-24 po testach którego byłeś wniebowzięty. To mało praktyczny obiektyw. Wystarczy pod tego D700/starego 5D podpiąć Tamrona 17-35, domknąć i też jakość będzie zarąbista.

mszczyrek - Sro 30 Wrz, 2009

Panowie, spokojnie:) To takich zastosowan: C450D + Sigma 10-20 + Tamron 17-50 + 2-3 chinskie lampy 100Ws z parasolkami/softboxami np takie

http://allegro.pl/item744..._parasolka.html

lub takie

http://allegro.pl/item744...tbox_50x70.html

Do tego chinski wyzwalacz:

http://allegro.pl/item746...h_powerlux.html

i voila! To jest oczywiscie zestaw minimum, ale miesci sie w budzecie. Pelna klatka ze wzgledu na koszt odpada na starcie.

[ Dodano: Sro 30 Wrz, 2009 00:13 ]
A co do malo wymagajacych matryc, to jest to swietna rzecz - zakladam do starej piątki 85/1.8 i mam od 1.8 miód malinę. Natomiast zakaladajac 50/1.4 na 450D mam przy 1.4 - mydło i powidło :mrgreen: Polecam sprobowac.

[ Dodano: Sro 30 Wrz, 2009 00:14 ]
BTW, 450D tanio sprzedam:)

MM - Sro 30 Wrz, 2009

mszczyrek napisał/a:

A co do malo wymagajacych matryc, to jest to swietna rzecz - zakladam do starej piątki 85/1.8 i mam od 1.8 miód malinę. Natomiast zakaladajac 50/1.4 na 450D mam przy 1.4 - mydło i powidło :mrgreen: Polecam sprobowac.


Mnie tego tłumaczyć nie trzeba. Ja świetnie wiem jak to wygląda i dlatego kocham jakość FF z taką matrycą. Na koniec tak z ręką na sercu - czy więcej niż 5% ludzi nie wystarcza 12-15 MPx?

jaad75 - Sro 30 Wrz, 2009

mszczyrek napisał/a:
A co do malo wymagajacych matryc, to jest to swietna rzecz - zakladam do starej piątki 85/1.8 i mam od 1.8 miód malinę. Natomiast zakaladajac 50/1.4 na 450D mam przy 1.4 - mydło i powidło :mrgreen: Polecam sprobowac.
Tylko na co Ci f/1.8, czy tym bardziej 1.4 do takich zdjęć... :smile:
mszczyrek - Sro 30 Wrz, 2009

No do takich zdjec niepotrzebne:) To byla ogolna uwaga w niekonczacej sie dyskusji APSC vs FF. Mam chwilowo 5D i 450D ze sporym zestawem szkiel wiec troche poeksperymentowalem. 85@1.8 na FF porownuje do 50@1.4 na cropie ze wzgledu na podobny efekt zdjeciowy (glebia ostrosci nawet "płytsza" przy 85@1.8). Analogiczny efekt (przewaga FF) wystepuje przy porownaniu 135@2.8 do 85@2 czy 35@2 do 24@1.4. Pelna klatka ma wyrazna przewage w moich zastosowaniach (zakres ogniskowych do 300mm).

[ Dodano: Sro 30 Wrz, 2009 01:52 ]
Mysle ze 12mpix wystarczy 99%. Ostatnio robilem wydruki A3+ na Epsonie R2880 - jakosc jest swietna.

[ Dodano: Sro 30 Wrz, 2009 02:15 ]
Jeszcze jeden przyklad - ciekawe co pokaze Samyang 14/2.8 na "rzadkiej" FF, skoro nawet na D3x bylo calkiem niezle :mrgreen: ? Ostrze sobie zeby :mrgreen: Tu sie juz odpowiednika na cropie po prostu nie znajdzie...

goltar - Sro 30 Wrz, 2009

Dyskusja ciekawa ale proszę o powrót do tematu.
fazmen - Sro 30 Wrz, 2009

Dokładnie. Proszę o powrót do tematu, bo bardziej interesuje mnie oświetlenie :)
Arek - Sro 30 Wrz, 2009

MM, ale to Ty w tym wątku wyskoczyłeś z pełną klatką i obiektywem, które do tego typu zastosowań są zbędne (więc kto ma obsesję?). Do zdjęć, o które pytał fazmen, nie potrzebujesz FF z jej winietą. Nie potrzebujesz ultraszerokiego szkła f/2.8, bo w świetle studyjnym i tak większość fotek
będziesz robił w okolicach f/8. No i nie potrzebujesz sprzętu za 15 tys. zł, skoro czymś 3x tańszym zrobisz to samo, tak samo dobrze. A G11 bym do tego celu nie kupował, bo jego odbowiednik 28 mm na szerokim końcu, to może być ciut za wąsko.

A oświetlenie o dobrym stosunku jakości do ceny znajdziesz tutaj:
http://www.quantuum.pl/

fazmen - Sro 30 Wrz, 2009

Wreszcie jakiś konkret :) Rzeczywiście wybór ogromny i ceny przystępne. Proszę jeszcze o podpowiedź, jaki sprzęt najlepiej będzie pasował do tych zdjęć?
Arek - Sro 30 Wrz, 2009

Może to?:
http://www.quantuum.pl/de...ang=pl&curr=PLN
http://www.quantuum.pl/de...ang=pl&curr=PLN

oczywiście razy 2.

jaad75 - Sro 30 Wrz, 2009

Te softy mogą być trochę za wąskie do takich zastosowań...
Arek - Sro 30 Wrz, 2009

Możesz mieć rację. Może trzeba będzie zainwestować w szersze, albo kolumnowe, albo kupić 3 lampy.
fazmen - Sro 30 Wrz, 2009

Co powiecie na to?


Bowens zestaw lamp
+
Bowens lampa
+
statyw
+
1 softbox --- BW 1685 Softbox 140x100cm z adapterem Bowens

Arek - Sro 30 Wrz, 2009

Pewnie da radę.
jaad75 - Sro 30 Wrz, 2009

Moim zdaniem, jeśli już, to powinieneś inwestować raczej w nowe Gemini 500R (najlepiej oczywiście w Pro, ale te już kosztują znacznie więcej) - dadzą większą uniwersalność również w innych zastosowaniach. 250-tka do tak dużego softboxa będzie na styk, zresztą nie uważam, żeby trzecie światło było konieczne, tym bardziej, jeśli użyłbyś parasolek shoot-through, zamiast odbijających. Generalnie jednak, do takich zastosowań wystarczy znacznie tańszy zestaw - choćby oparty o wspomniane wyżej Quantuumy. Bowens będzie miał tę przewagę, że możesz go zabrać w plener i bezproblemowo zasilać z akumulatora oraz w przypadku zakupienia wersji R lub Pro da krótsze czasy błysku, co jest istotne, ale nie w przypadku takiej fotografii...
fazmen - Sro 30 Wrz, 2009

Czyli reasumując quantuumy R+ 600 wystarczą, tylko z większymi softboxami. Czy coś takiego da radę?
http://www.quantuum.pl/de...ang=pl&curr=PLN

jaad75 - Czw 01 Paź, 2009

W Twoim zastosowaniu softboksy są raczej zbędne, IMHO. Lepiej sprawdzą się duże parasolki - dają szerszy kąt świecenia i są poręczniejsze. Większa kontrola nad światłem jaką dają softboksy jest tu akurat mało istotna.
fazmen - Czw 01 Paź, 2009

Więc które parasolki polecasz jaad75?
jaad75 - Czw 01 Paź, 2009

120-150cm białe convertible, czyli ze zdejmowanym poszyciem.
fazmen - Czw 01 Paź, 2009

W ofercie quantuum tego nie ma. Są tylko parasolki przepuszczające lub odbijające. Czy chodzi Ci o coś takiego?
http://fripers.pl/product...7c49f667e3c2a1a

orbs - Czw 01 Paź, 2009

Jezeli kto mowi ze w studio nie robi sie zdjec na 2.8 to znaczy ze ma bardzo waskie pojecie o fotografii wogole, bo to jaka diafragme :) sie stosuje determinuje jedynie zamysl plastyczny fotografa i naprawde nie jest to wina zbyt "mocnych" lamp :) bo mala GO mozna osiagnac stosujac filtry szare, lub po prostu robic zdjecia na samych pilotach :)

niektore posty pisza ludzie ktorzy w zyciu w studio nie pracowali. Lub ktorym wykres kazal robic zdjecia na f 8.0 :)

To byla taka mala dygresja.

I jeszcze jedna mala rzecz, chyba nie bedzie to Twoje jedyne zlecenie? Jesli nie to wchodz w pelna klatke bo w przyszlosci moze ci jej zabraknac.

firanki to raczej na f 8.0 :) dzieki temu
detale beda dobrze widoczne.

Arek - Czw 01 Paź, 2009

orbs, czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group