forum.optyczne.pl

Wolne tematy - Fotografia w F1

mnich - Pią 23 Maj, 2008
Temat postu: Fotografia w F1
Może ta pozycja nie jest ściśle związana z warsztetem foto ale zawiera świetne zdjęcia reporterki sportowej.

Mowa o F1 racing wydanie polskie. Świetny magazyn, świetne zdjęcia, dużo ciekawostek o F1 i solidna dawka informacji.

PS: Zabierzcie ze studia F1 w polsacie tego Dowbora, co za lamuch. :(

MM - Pią 23 Maj, 2008

Zbieram to pismo w polskim wydaniu od samego początku (F1 interesuję się jakieś 20 lat) i studiuję zawarte tam kadry. Są niesamowite i odlotowe, jeszcze niedawno chłopaki focili analogami. Czasami są nawet podane użyte nastawy i obiektywy. Chyba nie muszę wymieniać marki sprzętu robiącego te piękne zdjęcia :wink: Fotografowie są oczywiście (jest ich tam coś koło ośmiu) genialni i jeżdzą z F1 po całym świecie.
mavierk - Pią 23 Maj, 2008

MM napisał/a:
Chyba nie muszę wymieniać marki sprzętu robiącego te piękne zdjęcia
Marki mózg fotografa? Marki solidny warsztat? Marki dobre doświadczenie? Marka II i III? :P
MM - Pią 23 Maj, 2008

Zdziwko na czym innym polega - ta reporterka jest robiona generalnie na 1Ds...
mavierk - Pią 23 Maj, 2008

No po prostu coś niesamowitego :) Chociaż pewnie niebawem d3 wejdzie między canony :)
mnich - Sob 24 Maj, 2008

Da się zauważyć w transmisjach sportowych co raz więcaj czarnych tele ;)
k1caj_ns - Sob 24 Maj, 2008

mnich napisał/a:
Da się zauważyć w transmisjach sportowych co raz więcaj czarnych tele


A biorąc pod uwagę to ,że białe się bardziej w oczy rzucają to tych czarnych może być jeszcze więcej tylko ich nie widać :wink: Ciekawy jestem jaki obiektyw byłby najlepszy dla szpiega :razz: C100-400L Czy Sigma 150-500 heh

komor - Sob 24 Maj, 2008

MM napisał/a:
Zdziwko na czym innym polega - ta reporterka jest robiona generalnie na 1Ds...


Ale chodzi Ci o obecność literki "s" na końcu nazwy? Przy takim budżecie i... hm... niepowtarzalności sytuacji zdjęciowych mnie to nie dziwi. Oni na pewno produkują całe mnóstwo materiałów w dużym formacie.
Chyba że mylę się myśląc, że np. autofocus pełnoklatkowego 1Ds jest gorszy niż odpowiadającemu mu generacją modelu 1D? Pewnie masz na myśli prędkość trybu seryjnego w 1Ds, który jest zauważalnie gorszy: 1Ds MkII 4 klatki/s, a aktualny 1Ds MkIII 5 kl/s, czyli mniej niż byle 40D. Ale może chłopaki radzą sobie z tym jakoś...

MM - Sob 24 Maj, 2008

To "s" mnie właśnie pozytywnie zdziwiło bo ja gdybym miał kupować to właśnie ten model. Mam teraz w domu 1D Mark III i choć aparat jest zarąbisty to poczciwe 5D jakością fotografii jest nadal klasę wyżej. Tak "między nami" to oprócz spottingu lotniczego bardzo bym chciał mieć dostęp do takich miejsc i takie obiektywy jak mają ci panowie plus oczywiście 1Ds Mark III. Wtedy bym się wyszalał z np. 600/4 IS L lub 300/2.8 IS L bo w sumie resztę potrzebnej szklarni to już mam :mrgreen:
mnich - Sob 24 Maj, 2008

MM, byłeś kiedyś na którymś z GP? Może masz jakieś fotki... :)
Pozatym cieszy że są na tym forum osoby który intersują się Formułą 1.

Chociaż ja zaledwie od 2006. :)

MM - Nie 25 Maj, 2008

Niestety nie stać mnie na takie wycieczki, spotting i wyjazdy na pokazy choć też kosztują to są bardziej "ekonomiczne". Gdybym miał jednak możliwość być po właściwej stronie siatki to jadłbym przez rok suchary i na takie GP pojechał :!:
krisv740 - Nie 25 Maj, 2008

no proszę :grin: miłosnicy F1 :shock:
a jak chciałem jechać na wyścig na węgry to chetnych nie było :cry:
w tym roku nie dam rady, bo już za nieplanowane wydatki mógłbym kupić 5D, ale w przyszłym sezonie na pewno choc na jeden wyscig pojadę.
zawsze jeżdzę sam , więc jest możliwość minimalizacji kosztów dla chętnych.

timi1970 - Pon 26 Maj, 2008

MM napisał/a:
Niestety nie stać mnie na takie wycieczki, spotting i wyjazdy na pokazy choć też kosztują to są bardziej "ekonomiczne". Gdybym miał jednak możliwość być po właściwej stronie siatki to jadłbym przez rok suchary i na takie GP pojechał :!:

Ja też interesuję się F1 od ok. 20 lat. Pierwszy raz byłem na GP w 2000 roku w Belgii (niesamowite przeżycie!!!). Niestety miałem ze sobą analoga C300 ze standardowym obiektywem, jak robiłem pierwsze zdjęcia jadącego bolidu to udało mi się zrobić tylko pusty tor :lol:
W zeszłym roku wybrałem się na Monzę mając Canona 2IS, ale przede mną siedział hiszpan, który miał 1D, ale nie wiem dokładnie jaki, nie siedziałem jeszcze w temacie DSLR, z tego co zapamiętałem to szkło miał coś jakby 100-400L i wtedy powiedziałem sobie, że jak pojadę następny raz to muszę mieć znacznie lepszy sprzęt, żeby nie oglądać po powrocie takich fotek, jak ta poniżej.
Ale jeszcze trzeba nauczyć się robić dobre foty, potem lepszy sprzęt i zrobić dobrą fotę Kubicy na najwyższym stopniu podium!!!

mnich - Pon 26 Maj, 2008

Może by jakiś moderator wyciął część wątku o F1 i zrobił osobny temat z tego ?
goltar - Pon 26 Maj, 2008

Zgodnie z prośbą mamy nowy temat. Także zastanawiam się nad wycieczką na jakiś tor F1 i ciekawy jestem na ile można porobić fotki z miejsc przeznaczonych dla normalnych widzów oraz jaki sprzęt to minimum. Z tego co timi1970 pisze to 400mm może być mało :shock: ?
Oglądać na żywo taki wyścig jak wczoraj to sama przyjemność :grin:

krisv740 - Pon 26 Maj, 2008

najlepiej chyba w monaco, bo z tego co słyszałem to można nie płacić za wejście i stać w pobliżu trasy. co prawda można g. widzieć, ale jeśli to chyba nawet 50 wystarczy :mrgreen:
a poważnie , raczej da się oblecieć 400. szczególnie na hungaroring - płasko i jak jestes na miejscach ekonomicznych-tarwka-to w miarę blisko nieciekawych miejsc?

mnich - Pon 26 Maj, 2008

Przypomniało mi się GP Japoni w 2007 roku. Nie samowite warunki pogodowe. Zdjęcia też z tego wyścigu były nie samowite.

Dla wszystkich którzy jeszcze nie wiedzą, a oglądają formułę 1 i lubią być na bierząco
polecam oficjalną stronę F1.com

Niezłe zdjęcia, wideo relacje z całego łikendu i świetna rzecz w postaci LIVE TIMING

Services>live timing



Świetnie się ogląda relacje mając włączony ten aplet. Natychmistowość aktualizacji danych jest wyśmienita.

krisv740 - Pon 26 Maj, 2008

no chyba że się lekko spóźniają :mrgreen:

ja oglądam f1 kometując na bieżąco wyniki z swoim przyjacielem z usa. siedzimy na skype , oglądamy wyscig i kibicujemy kubicy. chyba normalne - nie? :grin:

mnich - Pon 26 Maj, 2008

krisv740 napisał/a:
no chyba że się lekko spóźniają


Jeszcze mi się nie zdarzyło :)

Normalne? No jasne że normalne.

Nie podobają mi się za to dwie rzeczy.

:arrow: Dowbor w studiu F1 w Polsacie. Sam Zientarski jako znawaca tematu- dziennikarz motoryzacyjny- wystarczył by zupełnie. Za to chętnie bym widział p. Marka K. w studiu częściej.

:arrow: Nadmierna Ekscytacja Osobą Roberta.

Nie mówie że to źle interesować się osobowościami kierowców, bo klimat właśnie tworzy ta cała otoczka F1.
Nie mniej jednak widać że Kubica jest 100% profesjonalistą. Kiedy inni dopiero przychodzą na tor on już jest ubrany i wsiada do bolidu. I nie wymaga to dodatkowego komentarza- w postaci tego że kogoś ogrywa w pokera.

pawel23 - Pon 26 Maj, 2008

Ja też jestem fanem F1 :smile: Co do studia F1 w polsacie, nie podoba mi sie ani Dowbor ani Zientarski, moim zdaniem nie maja żadnego pojęcia o formule i gadają zwyczajnie głupoty :???: Tylko Artur Kubica i Maurycy Kochański wiedzą o co w tym chodzi :wink: Co do nadmiernej ekscytacji osoba Roberta zgadzam sie z Mnichem w 100%, mocno z tym przesadzają.
Niestety nigdy nie byłem na wyścigu F1, ale na pewno sie kiedyś wybiorę :mrgreen: Na razie zbieram na sprzęt a potem na wyścig :smile:

mnich - Pon 26 Maj, 2008

pawel23 napisał/a:
nie podoba mi sie ani Dowbor ani Zientarski


Mam na myśli Zientarskiego jako prowadzącego program. Dobrze by było jakby to robił ktoś doświadczony i jednak lepszy dziennikarsko niż Dowbor. Marek Kondrat natomiast świetnie się sprawdza w roli osoby patrzącej na to widowisko z troszke innej perspektywy niż Dziennikarz/specjalista od F1- bardziej lajtowo ;)

pawel23 - Pon 26 Maj, 2008

No faktycznie nie pomyślałem o tym w tych kategoriach :smile: Pod tym względem Zientarski wypada dobrze, ma fajny ciepły głos i miło go posłuchać (pod warunkiem że nie mądrzy sie za bardzo o Formule 1 :razz: ) Wizyta Marka K. też mi sie podobała, zwłaszcza jego mini relacja z jazdy dwuosobowym bolidem :grin:
komor - Pon 26 Maj, 2008

Pozwolę sobie na mały off-topic. A jak tam starszy Zientarski kondycyjnie-psychicznie się sprawuje? Mam na myśli fakt, że jego syn miał tak poważny wypadek. I czy coś o młodszym Zientarskim wiadomo? Dochodzi do zdrowia? Nie widziałem żadnych wiadomości z wyjątkiem tych po samym wypadku. Nie będą go ciągnąć do odpowiedzialności za śmierć kolegi? No i co na to wszystko właściciel rozbitego Ferrari...
MC - Pon 26 Maj, 2008

komor, mnie tez to interesuje. Wiem, ze lezy na rehabilitacji w Bydgoszczy.
Wlasciciel Ferrari albo mu daruje jako kolega, albo bedzie chcial zwrotu kasy. Natomiast jesli chodzi o odpowiedzialnosc karna, to mam nadzieje, ze prokuratura i sad stana na wysokosci zadania :twisted:

mnich - Pon 26 Maj, 2008

Słyszałem że młody ma uszkodzony mózg w dużym stopniu. Po Włodku Z. nie widać żeby wogóle miał jakiś z tym problem, ale to magia telewizji.
MM - Pon 26 Maj, 2008

Panowie, wróćmy może do F1...
mnich - Pon 26 Maj, 2008

No to jakie Twoje wrażenia po wyścigu w Monako i P2 Roberta?
Z pespektywy człowkieka który interesuje się F1 20 lat.. ?

MM - Pon 26 Maj, 2008

Rośnie nam mistrz. Chłodny umysł godny Schumachera (dla mnie wzór kierowcy F1 i wzór do grobowej deski), opanowanie, strategiczne myślenie, wysoka umiejętność jazdy w deszczu i opanowanie emocji, powtarzalność, dobre czucie samochodu... Nie wyję z zachwytu nad Kubicą tylko dlatego, że to Polak. Jego narodowość jest mi tak naprawdę obojętna. Gdyby "szumi" jeszcze się ścigał to za nim trzymałbym kciuki. Taki jestem :mrgreen: Patrzę na to jakby z boku - Robert jest naprawdę niezły a sam wyścig z pewnością bardzo interesujący. Ja lubię jak pada (szczególnie jak elektroniki jest mniej) bo wtedy widać bardziej klasę kierowcy. Sutila mi tylko strasznie szkoda, świetnie chłopak jechał.
mnich - Pon 26 Maj, 2008

Zwycięstwo Hamiltona to tylko przewaga technologiczna srebrnych strzał i strategia ?
Wydaje mi się że jednak zbyt narwany jest, by stanowić sobą klase mistrza.
Nie wspomne o koszmarnym błędzie który pozbawił go Czempionatu w 2007...

MM - Pon 26 Maj, 2008

Mnich, to co pisałem to było z myślą o Kubicy :mrgreen:
Hamilton... nie jestem rasistą, ale nie trawię tego faceta.

mnich - Pon 26 Maj, 2008

MM napisał/a:
Mnich, to co pisałem to było z myślą o Kubicy


Wiem :)

Napisłem to co powyżej dlatego że nie moge strawić, tego że Kubica jechał bezbłędnie dobrym tempem a Hamilton.... wygrał...
Też go nie trawię. Jego zachowanie i bufonada... ehhh... ma za duże szczeście. Ale to wychowanek maklarena... i może dlatego mu tak dobrze idzie w tym bolidzie?

Wujek_Pstrykacz - Pon 26 Maj, 2008

Czemu? Jest kolesiem Kubicy. Może ma bardziej narwany charakter, ale za to go nie lubić. No bo chyba nie za to że jest innego koloru skóry :mrgreen:
mnich - Pon 26 Maj, 2008

Widzisz, może to dla tego, że poprostu podobają mi się ludzie którzy są nie tylko profesjonalistami w ale i poza swoim zawodem.
Wujek_Pstrykacz - Pon 26 Maj, 2008

Wiesz młody człowiek z niego, kasy ma sporo to mu niestety odbija. Masz racje za to można go nielubić.
mnich - Pon 26 Maj, 2008

Ja stary też nie jestem. :mrgreen:

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 23:06 ]
Wracając do F1.
Są też inni młodzi zawodnicy. Ale Robert jest chyba bardziej odpowiedzialny, bardziej profesjonalny. Pytanie co będzie jak zaczenie wygrywać?

Wujek_Pstrykacz - Pon 26 Maj, 2008

Na razie zachowuje pozory odpowiedzialności i dużego profesjonalizmu. A wygrywać zacznie pewnie dopiero jak w Ferrari będzie śmigał.
timi1970 - Wto 27 Maj, 2008

goltar napisał/a:
Z tego co timi1970 pisze to 400mm może być mało :shock: ?
Oglądać na żywo taki wyścig jak wczoraj to sama przyjemność :grin:

Z miejsc, na których byłem nie było problemu, żeby robić foty, ale czasem trzeba się trochę inaczej ustawić bo np. zasłania siatka płotu. 400mm to minimum, ale starczy, no chyba, że trybuna jest bardziej oddalona od toru :mad:

MM - Wto 27 Maj, 2008

Dlatego pisałem o tym, żeby być z właściwej strony siatki. Bo jak mam być z tej niewłaściwej to jadę bez aparatu, szkoda moich nerwów przy wywalaniu zdjęć do kosza.
timi1970 - Wto 27 Maj, 2008

Jak jesteś na odpowiedniej wysokości to siatka nie przeszkadza. Trzeba wybrać dobre miejsce kupując bilety. Ja przed zakupem biletów oglądałem sobie wyścigi pod kątem dobrej widoczności i ewentualnego wyprzedzania, na Monzie np. wybrałem pierwszy zakręt na końcu prostej start-meta i byłem zadowolony, nawet bardzo :mrgreen:
mnich - Wto 27 Maj, 2008

Wracając do wyścigu w Monaco.
Zanim wyjechał SC na tor Hamilton miał ponad 37/39 sekund przewagi nad P2 - Kubica.
Czy ktoś może sensownie to wytłumaczyć? Przecież to prawie czas w jakim pokuje się tam 2 sektor. Wiem że po otarciu o bande zjechał dotankować i wymienic koło i potem długo długo jechał bez problemów. Więc czyżby pierwotną strategią były 3 postoje ?

Paweł_G - Wto 27 Maj, 2008

Co do bycia po własciwej stronie siatki z aparatem to nie wiem czy zauważyliście kolesia który stął za bandą dokładnie w miejscu gdzie przywalił Rosberg. Miał jakieś czarne długie szkło na monopodzie które gdy padał na ziemię poleciało chyba mocno na glebę :mrgreen: Ciekawe czy jakieś uszkodzenia były?


Przeanalizowałem filmik z wypadku i obstawiam że fotograf miał D3 i 200-400. :roll:

mnich - Sob 05 Lip, 2008

Kolejny numer F1 racing i znów fenomenalne zdjęcia :)
----------------------------------------------------------------
Pytanie co się dziele z bolidem Kubicy? Czy po świetnym początku sezonu i pierwszej wygranej, czeka nas katastrofa? :(

timi1970 - Sob 05 Lip, 2008

Spokojnie trzeba poczekać aż będzie miał dobre auto, może czerwone?!
mnich - Sob 05 Lip, 2008

Chciałbym aby miał taką szansę. On ją wykorzysta.
timi1970 - Sob 05 Lip, 2008

Myślę, że prędzej czy później dostanie, musi być cierpliwy i mieć trochę szczęścia, ale to drugie chyba ma i dobrego managera też ma :razz:
mnich - Pon 08 Wrz, 2008

Piękny wyścig prawda? Wspaniała końcówka okazała całe piękno F1! Ten sport jest nie przewidywalny.
Wisienką na szczycie tortu, było dla mnie to żę Kubica potrafił szczrze przyznać że zespół skupia się bardziej na Nicku. Ciekaw jestem jaki to będzie miało wydźwięk w światku F1.
Z ciekawostek, napiszę jeszcze o ciekawym wywiadzie w F1 racing z Kimim. ( W dużej części wydanie poświęcone Ferrari) Żałuje tylko że przegapiłem poprzedni numer z Kubicą na okładce- może ktoś ma w pdf'ie? ;)

A 14 września czekaja kibiców znów emocje, bo pochód F1 po europie zagości na Monzie. :)
Myślę że to może być najważniejszy wyścig w tym sezonie, a jeśli nie to chociaż najpiękniejszy. :)

MC - Pon 08 Wrz, 2008

Ja wczoraj oczy ze zdumienia przecieralem jak stoper lecial i lecial a Kubica stal i stal i stal i stal...
mnich - Pon 08 Wrz, 2008

http://kabarety.fani.pl/videos/view/1982
MC - Pon 08 Wrz, 2008

Duzo w tym niestety prawdy :sad:
pawel23 - Pon 08 Wrz, 2008

mnich gdzie wyczytałeś te oskarżenia Kubicy w kierunku zespołu?
MM - Pon 08 Wrz, 2008

Jednak "wygrał" Massa. Ferrari górą :cool:
pawel23 - Pon 08 Wrz, 2008

MM jesteś kibicem "Czerwonych"? :wink:
timi1970 - Pon 08 Wrz, 2008

pawel23 napisał/a:
mnich gdzie wyczytałeś te oskarżenia Kubicy w kierunku zespołu?
Robert mówił w wywiadzie po wyścigu. Znowu w boksach mu skaszanili, ale w zeszłym roku na Monzy było jeszcze gorzej :evil:
Ferrari to Ferrari :razz:

MM - Pon 08 Wrz, 2008

pawel23 napisał/a:
MM jesteś kibicem "Czerwonych"? :wink:


Od zawsze. Choć pamiętam jeszcze jak startował Senna to nadal "Szumi" jest dla mnie The Best a do Ferrari mam taki sentyment jak do 5D :lol:

pawel23 - Pon 08 Wrz, 2008

timi1970 napisał/a:
Robert mówił w wywiadzie po wyścigu. Znowu w boksach mu skaszanili, ale w zeszłym roku na Monzy było jeszcze gorzej :evil:

Aha, nie oglądałem już niczego po wyścigu bo byłem wk*rw*ony że Kimi nie ukończył :mad:

MM napisał/a:
Od zawsze. Choć pamiętam jeszcze jak startował Senna to nadal "Szumi" jest dla mnie The Best a do Ferrari mam taki sentyment jak do 5D :lol:


Witam kolegę :wink: Ja też im kibicuję odkąd interesuję się F1, czyli od jakiś 11 lat :smile: Schumi był zdecydowanie najlepszy w historii, zresztą w przed ostatnim F1 Racing czytałem że podobno sezon w którym Senna zginał miał być ostatni, bo nie szło mu już tak jak miało iść...

mnich - Nie 14 Wrz, 2008

http://www.formula1.com/s...ive_timing.html


Zapowiada się fascynujący wyścig :)

krisv740 - Nie 14 Wrz, 2008

no i jest ciekawy :mrgreen:
MM - Nie 14 Wrz, 2008

Pierwszy fascynujący wyścig w tym sezonie, aż chciało się oglądać. Gratuluję zwycięzcy, zasłużył na tę wygraną w 100%.
Monastor - Nie 14 Wrz, 2008

Brawo Vettel... no i brawa dla BMW za dobrą taktykę dla Kubicy

I brawa dla fotografów, którzy w tej ulewie stali i robili co do nich należy

mnich - Nie 14 Wrz, 2008

Czyli dobrze przewidziałem. Super!
jaad75 - Nie 14 Wrz, 2008

MM napisał/a:
to nadal "Szumi" jest dla mnie The Best

Ja tam wolałem Montoyę, szkoda, że nigdy nie został mistrzem świata, bo miał potencjał...
Żałuję, że już go nie ma w F1, bo to był gość, który przypuszczam szybko usadziłby Hamiltona (zakładam, ze nie jeździliby w jednym teamie)... Brakuje mi takiej postaci w obecnej stawce...

davaeorn - Nie 14 Wrz, 2008

jaad75 napisał/a:
Ja tam wolałem Montoyę, szkoda, że nigdy nie został mistrzem świata, bo miał potencjał...


chwilowo wykorzystuje go w Nascarze :) z różnym skutkiem ale wykorzystuje :)

jaad75 - Nie 14 Wrz, 2008

davaeorn napisał/a:
z różnym skutkiem

Zwykle z marnym skutkiem niestety... A poza tym, nie cierpię NASCAR...

pawel23 - Nie 14 Wrz, 2008

Montoya był szybszym odpowiednikiem dzisiejszego Nakajimy, zawsze musiał coś odwalić :razz:
jaad75 - Nie 14 Wrz, 2008

Ale był też jednym z niewielu, którzy potrafili zagrozić MSC i odpowiedzieć równie bezczelnie na jego bezczelne zagrywki na torze (poza torem zresztą też)...
pawel23 - Pon 15 Wrz, 2008

Może oglądaliśmy inna F1 bo ja widziałem że jedynym kierowcą który był w stanie go pokonać był Fernando Alonso :razz: JPM był bardzo szybki, ale moim zdaniem za łatwo dawał się ponosić emocja i dlatego nie mógł nigdy poważnie zagrozić MSC w walce o tytuł. Co do bezczelnych zagrywek i odpowiedzi Juana to się z tobą zgadzam.
jaad75 - Pon 15 Wrz, 2008

pawel23 napisał/a:
Może oglądaliśmy inna F1 bo ja widziałem że jedynym kierowcą który był w stanie go pokonać był Fernando Alonso :razz:

No bez przesady - a Damon Hill, Villeneuve, Hakkinen? W ostatnich latach, to właśnie głównie Alonso i Montoya mogli z nim powalczyć...

pawel23 - Pon 15 Wrz, 2008

Racja ale ja patrzyłem tylko na czas w którym jeździł Montoya, i byłem nie dokładny. Zapomniałem o Kimi Raikkonenie. W sezonie 2003 stracił do MSC tylko 2 punkty a i w sezonie 2005 zajął drugie miejsce w generalce przegrywając tylko z Alonso.
marcin-vlc - Nie 21 Wrz, 2008

Wroce do fotografowania na F1, bo jest okazja przed sezonem, gdy teamy testuja sprzet. Na przelomie stycznia i lutego na torach w Valencji Jerez Barcelona, odbywaja sie pierwsze proby bolidow po zimowej przerwie. Wejscie na tor (Przynajmniej w Cheste w Walencji) kosztuje 5 euro, za niewiele wiecej mozna dodatkowo kupic wejscie Vip i pochodzic po paddocku i zobaczyc z bliska kierowcow jak wychodza z boxow. Bylem 2 razy w Valencji, przez caly dzien mozesz sie przemieszczac dowolnie, niestety nie po calym torze tylko po kilku otwartych trybunach. Nie mialem za bardzo czym focic bo mialem ze soba 28-80, ale siedzac przy prostej startowej zrobilem kilka zdjec jak przejezdzali powyzej 250kmh ( ciezko ustrzelic gdy przejezdzali z ta predkoscia jakies 10 m ode mnie). To nie wyscig ale adrenalina od dzwieku i zapachu i tak sie podnosi. :grin:
mnich - Nie 21 Wrz, 2008

marcin-vlc, - dobrze wiedzieć :)
Ktoś jeszcze obstawia jak ja, że Kubica zostanie w biemdablju ?

pawel23 - Nie 21 Wrz, 2008

Na pewno zostanie, nie ma nawet dokąd przejść :wink:
MM - Nie 21 Wrz, 2008

250 km/h z takiej odległości to nie jest problem. Stałem w takiej odległości jak startowały, lądowały lub nisko przelatywały Mig-i, Su-ki czy Tornada i sprzęt dawał spokojnie radę a prędkości były nawet sporo większe :mrgreen:
Skoro są takie możliwości wejścia na F1 to może zorganizujemy jakąś wycieczkę? Może warto by się do Roberta Kubicy jakoś odezwać i wybrać z fan-klubem foto F1 na taki trening? Panowie - co Wy na to?

mnich - Sro 24 Wrz, 2008

MM napisał/a:
Skoro są takie możliwości wejścia na F1 to może zorganizujemy jakąś wycieczkę? Może warto by się do Roberta Kubicy jakoś odezwać i wybrać z fan-klubem foto F1 na taki trening? Panowie - co Wy na to?

Jestem za!
Ale można by było kupić takie białe skafandry ponaszywać napisy petronas, koło pod pachę( w kole ukryty sprzet foto oczywiście ) i można wejśc na pitlane ;)
PS: Wrocław jest tak ostatnio intensywnie remontowany że można by było zrobić w niektórych miejscach tor uliczny ;)

komor - Sro 24 Wrz, 2008

mnich napisał/a:
Wrocław jest tak ostatnio intensywnie remontowany że można by było zrobić w niektórych miejscach tor uliczny ;)


Tak, natomiast w pozostałych miejscach można zrobić poligon dla czołgów... :)

mnich - Sro 24 Wrz, 2008

... albo warsztaty fotograficzne :P
Paweł_G - Czw 25 Wrz, 2008

MM napisał/a:

Skoro są takie możliwości wejścia na F1 to może zorganizujemy jakąś wycieczkę? Może warto by się do Roberta Kubicy jakoś odezwać i wybrać z fan-klubem foto F1 na taki trening? Panowie - co Wy na to?


Jestem za - ma ktoś załatwić busa? :mrgreen:

davaeorn - Czw 25 Wrz, 2008

komor, mnich, z całym szacunkiem do waszego miasta - drogi we wrocławiu są w tak masakrycznym stanie że powinno się je w 90% wymienić... to jest stan masakryczny nawet jak na polskie warunki...
komor - Pią 26 Wrz, 2008

davaeorn, jeszcze 2 lata temu na takie dictum odpowiedziałbym, że masz 100% racji, ale obecnie to można powiedzieć, że masz jakieś 60% procent racji. :) Dużo się zmienia w ostatnich latach, jeśli chodzi o drogi we Wrocławiu. Jest wysyp remontów i przebudów, rozbudów i nawet powiem więcej, część dróg nie rozsypuje się ponownie w rok po remoncie... :D
mnich - Pią 26 Wrz, 2008

Zgadza się, a trudno o to by remontowali wszystko naraz. Ja tylko piszę że naprzykład na takiej ul. Borowskiej można zrobić prostą startową :D
edmun - Sob 27 Wrz, 2008

davaeorn, a ja powiem że w okolicach Poznania też nie ma się czym poszczycić
Dopiero co byłem, gdyby nie mięciutkie zawieszenie Vito to straciłbym pewnie wszystko :)
Wrocław jak Wrocław... rozkopany i remontowany. Powiem tylko że jest dobrze, a będzie coraz lepiej (wystarczy pojeździć dzisiaj po Wrocku a 4 lata temu kiedy dopiero zaczynali z remontami)

Każde miasto ma swoje wady i zalety, ale nigdy nie zgodzę się że Wrocław jest aż tak gorszy od Poznania czy innych miast

Choć z drugiej strony i tak w całym kraju jest kiepsko. Nie ma co porównywać

mnich - Nie 28 Wrz, 2008

Już widzę te jutrzejsze nagłowki.

Mechanicy znów oszukali Kubice. Nasz kierowca został ukarany za źle zatankowany bolid. Mario Theisen kłamie. Alonso zmienia narodowość. Kubica podpisał kontrakt z ING Renault.


Więcej w Fuckcie.

Paweł_G - Nie 12 Paź, 2008

No i jak wrażenia po dzisiejszym GP Japonii? Dla mnie sposób w jaki Kubica dysponując o wiele słabszym bolidem odpierał ataki Raikonena to mistrzostwo świata.
mnich - Nie 12 Paź, 2008

Paweł_G napisał/a:
to mistrzostwo świata.


Prorocze słowa! :)
HAMiltona czeka powtórka z zeszłego sezonu. Nie wytrzyma psychicznie.

marcin-vlc - Nie 12 Paź, 2008

Dobrze , ze nastepne GP juz za tydzien, bo zapowiada sie extra finisz, szkoda tylko ze BMW takie wolne :cry:
jaad75 - Nie 12 Paź, 2008

Ja za to jestem pod wrażeniem postępów Renault. Ciekawe, czy nie odbije się to na wynikach w przyszłym roku, bo wydaje mi się, że cała para idzie w tegoroczny samochód...
A co do mistrzostwa, to myślę, że jednak w tym roku Hamiltonowi się uda. Niestety...

mnich - Nie 12 Paź, 2008

ciekaw już jestem czy BMW zbuduje na następny sezon maszynę zdolną prowadzić i wygrywać wyścigi w normalnych warunkach. Będą sliki, KERS, otwarte boxy gdy SC będzie na torze... :!: :neutral:
marcin-vlc - Nie 12 Paź, 2008

Dzisiaj slyszalem podczas wyscigu, ze poszla decyzja z zarzadu Renault w polowie sezonu, zeby sie sprezyli, za tym dodatkowe pieniadze, dolozyc do tego doswiadczenie skladu i sa efekty i to imponujace. Obawiam sie, ze w przyszlym roku moga byc przed BMW, ale czas pokaze.
MC - Pon 13 Paź, 2008

Co prawda w F1 jakos mnie nie pasjonuje, ale milo poczytac, ze nasz rodak sobie tak swietnie radzi. Mimo ciezkiej pracy mechanikow :wink:
piotrmkg - Wto 14 Paź, 2008

to ja wkleje swoje zdjecia F1 od innej strony :)
mnich - Sob 01 Lis, 2008

piotrmkg, Klimatyczne zdjęcia z zaplecza- zwłaszcza drugie. Jakiś komentarz dałbyś do nich? ( jak tam się dostałeś)

Jutro zapowiada się pasjonujący wyścig- patrząc na wyniki kwalifikacji. Chciałbym żeby zwyciężył Massa. Ale bardziej bym wolał aby Robert Kubica był na podium w końcowej klasyfikacji.

Monastor - Sob 01 Lis, 2008

Będzie trudno dogonic Raikkonena. Bez pomocy zdarzeń losowych może to byc niewykonalne.
Wujek_Pstrykacz - Sob 01 Lis, 2008

Oby Massa przegrał z Hamiltonem. Ferrari pomagają sędziowie, a ja tego nie lubię dlatego nie chciał bym zwycięśtwa zawodnika tego teamu. A Kubica no cóż obniżka formy? A może mała zemsta BMW?
MM - Nie 02 Lis, 2008

No i kto wygra?
Kto będzie mistrzem?
Chwilowo jest ciekawie...

krisv740 - Nie 02 Lis, 2008

nawet nie chce mi się pisać
po prostu czekam na nastepny sezon
szkoda :sad:

mnich - Nie 02 Lis, 2008

krisv740 napisał/a:
czekam na nastepny sezon

tylko to nam pozostaje

Paweł_G - Nie 02 Lis, 2008

Zastanawia mnie co zrobił Kubica przy wyprzedzaniu go przez HAMiltona i Vetela? Czyżby chciał pomóc Ferrari licząc na posadę w przyszłości? No wiem że to głupia teoria ale widzieliście sami - ewidentnie pomagał Vetelowi.
mnich - Nie 02 Lis, 2008

tak mi się też wydaje że Kubica chciał rozdawać w tym wszystkim karty...
MM - Nie 02 Lis, 2008

Niedobrze mi się robi jak patrzę kto wygrał te mistrzostwa...
Na szczęście dla mnie mistrzem zawsze będzie Senna i Schumi.

Wujek_Pstrykacz - Nie 02 Lis, 2008

A mi się humor poprawił. Jakoś nie przepadam za Ferrari (te układy, układziki). Teraz tylko czekać na dyskwalifikacje Hamiltona za wyprzedzenie Glocka :lol:
marcin-vlc - Nie 02 Lis, 2008

Bardzo tak dobrze BMW, Alonso wyprzedzil Heidfelda, Kimi niestety Kubice, spedzili pol roku analizujac slabe kwalifikacje Heidfelda, a teraz maja problemy przejsc do Q3 i zamiast byc trzecia sila, sa z tylu stawki. Ciekawe jaki rewolucyjny samochod pokaza 20 stycznia.
piotrmkg - Nie 02 Lis, 2008

mnich napisał/a:
piotrmkg, Klimatyczne zdjęcia z zaplecza- zwłaszcza drugie. Jakiś komentarz dałbyś do nich? ( jak tam się dostałeś).


Zdjecia zrobione podczas Ferrari Challenge na torze Nurburgring. Po zaplaceniu wejsciowki mozna krecic sie dowoli po padoku zagladac do garazy, porozmawiac, pomacac, nikt nikogo nie goni (no chyba ze ktos tak sie pcha ze zagraza to jego bezpieczenstwu)



ps. zaraz mnie szlak trafi z tym skanerem, przyznac sie kto jedzie na czasie do USA i moglby dla mnie przytargac nikona coolscana?? :-)

pawel23 - Nie 02 Lis, 2008

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
A mi się humor poprawił. Jakoś nie przepadam za Ferrari (te układy, układziki). Teraz tylko czekać na dyskwalifikacje Hamiltona za wyprzedzenie Glocka :lol:

Ktoś się tu za dużo Borowczyka nasłuchał :lol: Nie bardzo wiem o jakie układy Ci chodzi? Proszę podaj jakieś przykłady bo być może coś przeoczyłem...

davaeorn - Pon 03 Lis, 2008

Cóż... hamilton wygrał... oby pierwszy i ostatni raz... najbardziej żal 3 miejsca dla kubicy które bylo w zasięgu - gdyby nie głupota teamu - heidfield mógł kubicę przepuścić w chinach... byłby 1 pkt więcej i pudło na koniec...
pawel23 - Pon 03 Lis, 2008

davaeorn napisał/a:
Cóż... hamilton wygrał... oby pierwszy i ostatni raz... najbardziej żal 3 miejsca dla kubicy które bylo w zasięgu - gdyby nie głupota teamu - heidfield mógł kubicę przepuścić w chinach... byłby 1 pkt więcej i pudło na koniec...

No właśnie, nie mam pojęcia dlaczego tego nie zrobili. Inne pytanie, dlaczego Robert wyjechał na suchych oponach w Brazylii? Wszyscy inni wyjechali na przejściówkach. I ostatnie pytanie dlaczego samochód BMW przestał się rozwijać od GP Kanady? Czyżby aż tak zadowolił ich plan minimum na ten sezon? (jakby ktoś nie wiedział to planem minimum było zwycięstwo w jednym z wyścigów)

piotrmkg - Pon 03 Lis, 2008

pawel23 napisał/a:
dlaczego samochód BMW przestał się rozwijać od GP Kanady? Czyżby aż tak zadowolił ich plan minimum na ten sezon?

mysle ze bylo to podyktowane innym pytaniem:
czy na koniec sezonu 2008 umiescic kubice na 3 miejscu w klasyfikacji kierowcow i dac sobie skopac tylek w sezonie 2009? czy tez skupic sie na przygotowaniu bolidu na sezon 2009 zeby miec jakies szanse na rownozedna walke z Ferrari i MacLarenem kosztem sezonu 2008.

Zmiany na sezon 2009 sa spore, a kubica dzokejem nie jest, tak wiec przygotowanie dla niego bolidu, ktory bedzie mial szanse walczyc z F i M wymaga naprawde sporo pracy.

MC - Pon 03 Lis, 2008

Wyscig generalnie nudny jak flaki z olejem. Gdyby sie nie rozpadalo kilka minut przed koncem wyscigu, to poziom emocji siegnalby "0". Jak w wiekszosci przypadkow :mad:
piotrmkg - Pon 03 Lis, 2008

MC, Ty wogole interesujesz sie jakimkolwiek sportem motorowym? np MotoGP, Motocross, zuzel, WRC, Off-road (np. Camel Trophy, Dakar, Berlin-Wroclaw, i inne przeprawowe), LeMans (i inne wyscigi wytrzymalosciowe), wyscigi samochodow turystycznych, moze cos z wodnych. Czy moze dla ciebie auto to pudlo z kolami i silnikiem sluzace do przemieszczania siebie i ladunku z punktu A bo B, i na tym koniec?
Jesienny - Pon 03 Lis, 2008

A teraz już skończyli jeździć w kółko, a zaczną biegać w kółko (na nartach) z bronią :)
pawel23 - Pon 03 Lis, 2008

piotrmkg napisał/a:
pawel23 napisał/a:
dlaczego samochód BMW przestał się rozwijać od GP Kanady? Czyżby aż tak zadowolił ich plan minimum na ten sezon?

mysle ze bylo to podyktowane innym pytaniem:
czy na koniec sezonu 2008 umiescic kubice na 3 miejscu w klasyfikacji kierowcow i dac sobie skopac tylek w sezonie 2009? czy tez skupic sie na przygotowaniu bolidu na sezon 2009 zeby miec jakies szanse na rownozedna walke z Ferrari i MacLarenem kosztem sezonu 2008.

Zmiany na sezon 2009 sa spore, a kubica dzokejem nie jest, tak wiec przygotowanie dla niego bolidu, ktory bedzie mial szanse walczyc z F i M wymaga naprawde sporo pracy.

Wygląda na to że to jedyny sensowny powód zachowania BMW. Gorzej będzie jak za rok ich bolid będzie się spisywał tak samo źle jak pod koniec tego sezonu. Tak w ogóle to ciekaw jestem jaki będzie rozkład sił w przyszłym sezonie, duża ilość zmian może troszkę namieszać :smile:

MC napisał/a:
Wyscig generalnie nudny jak flaki z olejem. Gdyby sie nie rozpadalo kilka minut przed koncem wyscigu, to poziom emocji siegnalby "0". Jak w wiekszosci przypadkow :mad:

Chłopie o czym Ty mówisz? Ja miałem przez cały wyścig stan przed zawałowy a Ty mówisz że był nudny i nie było emocji? Jeśli Cie F1 nie interesuje to po prostu nie oglądaj :razz:

Jesienny - Pon 03 Lis, 2008

pawel23 napisał/a:
Chłopie o czym Ty mówisz? Ja miałem przez cały wyścig stan przed zawałowy a Ty mówisz że był nudny i nie było emocji? Chyba oglądałeś nie właściwy kanał... Jeśli Cie F1 nie interesuje to po prostu nie oglądaj


Podobno w afryce jest plemię, w którym to ojciec dziecka, a nie matka przeżywa poród i związane z tym bóle ;)
MSPANC

MC - Pon 03 Lis, 2008

piotrmkg, rozczaruje Cie. Do momentu, gdy zmienilem miejsce zamieszkania na zuzel chodzilem kilka razy w sezonie. Co nie zmienia faktu, ze swoj samochod wykorzystuje wlasnie w sposob ktory opisales :wink:
pawel23 napisał/a:
Ja miałem przez cały wyścig stan przed zawałowy

Mam nadzieje, ze nic Ci sie nie stalo. Ponoc nitrogliceryna pod jezyk pomaga. W sezonie dobrze regularnie brac aspirin.
pawel23 napisał/a:
Jeśli Cie F1 nie interesuje to po prostu nie oglądaj

Ogladalem z ciekawosci i juz tego bledu nie bede powtarzal. I nie wiem czy Polsat jest kanalem niewlasciwym. W pewnej stacji radiowej dowodzono, ze sama nazwa pochozi od szatana, wiec moze cos w tym jest :lol:

PS. widze, ze mniejsze emocje bym wywolal piszac, ze S jest lepszy niz C lub N :wink:

pawel23 - Pon 03 Lis, 2008

Jesienny napisał/a:
pawel23 napisał/a:
Chłopie o czym Ty mówisz? Ja miałem przez cały wyścig stan przed zawałowy a Ty mówisz że był nudny i nie było emocji? Chyba oglądałeś nie właściwy kanał... Jeśli Cie F1 nie interesuje to po prostu nie oglądaj


Podobno w afryce jest plemię, w którym to ojciec dziecka, a nie matka przeżywa poród i związane z tym bóle ;)
MSPANC

Ciekawe jak to się odbywa?? :mrgreen: Napisz mi co znaczy skrót "MSPANC" bo jakoś nie mogę zapamiętać.

MC napisał/a:
Mam nadzieje, ze nic Ci sie nie stalo. Ponoc nitrogliceryna pod jezyk pomaga. W sezonie dobrze regularnie brac aspirin.

Nie musisz się o mnie martwić. Poza tym dobrze wiesz że to była tylko przenośnia żeby uzmysłowić wam jakie emocje budzi we mnie F1 i wszystko co z nią związane.

MC napisał/a:
Ogladalem z ciekawosci i juz tego bledu nie bede powtarzal.

Wyjdzie Ci to na zdrowie :mrgreen:

MC - Pon 03 Lis, 2008

pawel23, ja dobrze znam smak emocji sportowych, ale moze nie do tego stopnia. Jesli odebrales to jako zlosliwosc to :oops:
pawel23 - Pon 03 Lis, 2008

MC napisał/a:
pawel23, ja dobrze znam smak emocji sportowych, ale moze nie do tego stopnia. Jesli odebrales to jako zlosliwosc to :oops:

Tak to odebrałem, ale nie ważne :wink: Lepiej wrócić do F1, żeby nie robić moderatorom dodatkowej pracy :razz:

mnich - Pon 03 Lis, 2008

Dziś, już na chłodno, warto napisać, że to był piękny sezon. Końcówka nerwowa- ale emocja są dla kibiców ważne. Sam wyścig GPB, był naprawdę zaskakujący dla mnie. Szkoda błędu BMW, bo być może Kubica byłby w stanie więcej namieszać w czasie wyścigu.
Pytanie brzmi czy w świetle nowych przepisów i nowinek technicznych w sezonie 2009 BMW będzie wstanie walczyć z najlepszymi jak równy z równym. Ponoć końcówkę sezonu odpuścili ze względu na prace nad bolidem na 2009r.

piotrmkg - Pon 03 Lis, 2008

pawel23 napisał/a:
co znaczy skrót "MSPANC"


M oglem
S ie
P owstrzymac
A le
N ie
C hcialem

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 19:47 ]
mnich napisał/a:
końcówkę sezonu odpuścili ze względu na prace nad bolidem na 2009r


Koncowke? od polowy sezonu siedza nad nowym bolidem.

MC, i tak z dnia na dzien przestales sie sportem motorowym interesowac :?: :shock:

MC - Pon 03 Lis, 2008

piotrmkg, interesuje sie zuzlem, ale juz na mecze nie chodze (tzn. tylko raz w roku). F1 mi nie pasi. Za duzo okrazen, za malo sie zmienia itp. Bys mnie slyszal, jak w tv byla transmisja finalu DMP na zuzlu...
Paweł_G - Pon 03 Lis, 2008

Nawiązując do Waszych rozważań co by było gdyby, to jednak nie da się nie zauważyć, że F1 jest sportem w którym pieniądze wybitnie wpływają na wynik rywalizacji. Tak się kiedyś zastanawiałem jak by można podzieliś procentowo sukces w F1 pomiędzy umiejętności kierowcy a technikę to myślę że po stronie techniki jest 60-70% a reszta to kierowca. Mówię o wyścigu na suchym torze bo proporcje te znacznie zmieniają się podczas deszczu. To właśnie te ogromne sumy które trzeba wyłożyć by odnieść sukces są siłą napędową F1 a jednocześnie jej przekleństwem bo wielu producentów uważa że jednak kwoty te są nie adekwatne do rozwoju technicznego jaki gwarantuje udział w F1. Przez to F1 pomimo że elitarna nigdy nie będzie w pełni odzwierciedlała obecnego zaawansowania technicznego producentów aut. Przykładem jest VW którego prezes otwarcie uważa pieniądze jakie trzeba włożyć w F1 za zbyt wysokie. I coś w tym jest bo zobaczcie jaki postęp osiągnęli w konstrukcji silników TDI które projektują dla samochodów startujących w Paryż - Dakar czy WTTC. Podobnie Peugeot który kiedyś chyba dostarczał silniki a potem zainwestował w WRC a obecnie jego silniki HDI rządzą w Le Mans. Tak więc Kubica jest świetnym kierowcą ale bez auta ma jedynie 30% sukcesu.
mnich - Pon 03 Lis, 2008

piotrmkg napisał/a:
Koncowke? od polowy sezonu siedza nad nowym bolidem.

Pisząc to powyżej miałem namyśli "końcówkę" czyli okres od realizacji celów założonych na ten sezon do końca sezonu

Paweł_G - Pon 17 Lis, 2008

No i jak Wam się podoba nowy bolid BMW? Mnie przypomina samochody kóre ścigały się w F1 w połowie lat 90-tych. Generalnie pierwszym co rzuca się w oczy jest ten duży odwłok :)
jaad75 - Pon 17 Lis, 2008

Mnie się nie podoba jak cholera... Zawsze wydawało mi się, że samochody F1 brzydną, ale ten retro-design podoba mi się jeszcze mniej...
mnich - Pon 17 Lis, 2008

oj, ale mu się zdarły opony...
;)


Wygląd... sliki prezentują się pięknie... reszta niech tylko nie nawala :)

Paweł_G - Pon 17 Lis, 2008

mnich napisał/a:
oj, ale mu się zdarły opony...
;)



Bo jak zwykle dostał opony w spadku po Heidfeldzie :mrgreen:

krisv740 - Pon 17 Lis, 2008

Paweł_G, jakaś lina do zdjęć nowej mydelniczki? :mrgreen:
piotrmkg - Pon 17 Lis, 2008

info dla tych co lubia F1 i mieszkaja blisko lub w warszafce. bylem ostatnio umowic sie na serwis auta i oczom nie wierze :shock: stoi sobie grzecznie bolidzik bmw sauber z roku 2006. ciekawa karteczka tylko byla na nim postawiona: prosimy nie wsiadac :-)

dla zainteresowanych salon bmw przy czerniakowskiej.

Paweł_G - Wto 18 Lis, 2008

krisv740, np tu http://f1.wp.pl/gid,10577...riazdjecie.html
Dzemus - Wto 30 Gru, 2008

F1 Racing w styczniowym numerze umieściło 20 najlepszych zdjęć sezonu.
Chyba dwa zdjęcia tam są zrobione obiektywem o ogniskowej 70 mm, na Canonie. Co to może być za obiektyw?
Wszystkie zdjęcia robione na 1Ds i 1D. :wink:

piotrmkg - Wto 30 Gru, 2008

Dzemus, 70-200 f/2.8 L IS USM, co do korpusów, żadne odkrycie bolidy na tyle szybko się poruszają że porządne AI SERVO to konieczność, a te jest tylko w jedynkach.
Dzemus - Wto 30 Gru, 2008

A D3?
Co do 70-200 to mi się nie wydaje, bo jak był użyty przy jednym zoom 70-210mm, to taką ogniskową podali. Dlatego wydaje mi się, że ten obiektyw odpada.

krisv740 - Wto 30 Gru, 2008

Dzemus, z zasady nie spotkasz 70-210 podpiętego pod żadną cyfrową jednynkę - chyba że 1ds mkI - ale i to wątpię-stawiam na błąd
Dzemus - Sro 31 Gru, 2008

Zdjęcie nr 10.
Szczegóły: Canon EOS-1D MkIII, 70-210 mm, 1/10 przy F22
Przepisałem literka w literkę. Jutro spróbuję skany zrobić. Bo zdjęcia ciekawe :wink:

krisv740 - Sro 31 Gru, 2008

Dzemus, bardzo ciekawe - do nowej puchy podpiety stary złom - bardzo wątpię :???:
piotrmkg - Sro 31 Gru, 2008

Dzemus, 1/10sec i f/22 :?: to zdjęcie bolidu w pitstopie :?: :P aż jutro przejdę się do empiku i obejrze sobie te zdjęcia.
Dzemus - Sro 31 Gru, 2008

No też mi się to nie widzi.
Ale bynajmniej dowiedziałem się, że Canon ma 200mm f1.8. Jakoś mnie omineła informacja o tym obiektywie ;)

krisv740 - Sro 31 Gru, 2008

ma , ale juz nieprodukowane......
piotrmkg - Sro 31 Gru, 2008

krisv740, czyli miał :wink: zresztą te nowe 200 f2 poza IS nie wprowadziło żadnych zmian na lepsze, ba część osób twierdzi iż jest mniej ostre od f/1.8
krisv740 - Sro 31 Gru, 2008

to są malkontenci - miłościwie nas kopiący w zad canon nie moze popełnić błędu i na pewno nowe jest lepsze od starego , bo canon się nie myli :twisted: :evil: :shock: :idea: :?:
Dzemus - Sro 31 Gru, 2008

piotrmkg napisał/a:
Dzemus, 1/10sec i f/22 :?: to zdjęcie bolidu w pitstopie :?: :P aż jutro przejdę się do empiku i obejrze sobie te zdjęcia.


Dokładnie. D.C. ruszający z postoju. Ale jeśli chodzi o czas to są dwa zdjęcia Kimiego z toru przy 1/8.
Właśnie przeglądając te zdjęcia odkryłem, że jeszcze jedno zdjęcie ma dokładnie to samo info. To samo miejsce, ten sam fotograf, ten sam "exif".

mnich - Sob 28 Mar, 2009

http://www.formula1.com/s...ive_timing.html

Właśnie ruszyło widowisko :)

marcin-vlc - Sob 28 Mar, 2009

jest niezle, lepiej niz sie mozna bylo spodziewac ogladajac treningi, ciekawe jak bedzie jutro :?:
jaad75 - Sob 28 Mar, 2009

marcin-vlc napisał/a:
ciekawe jak bedzie jutro :?:

Miejsca 1-2 są już raczej zajęte... Jak oni to zrobili z taką ilością paliwa? :shock:

Monastor - Nie 29 Mar, 2009

jaad75, nie mają jeszcze sponsorów. Kiedy dołożą naklejki, bolid będzie kilka(naście) kilogramów cięższy :smile:
mnich - Nie 29 Mar, 2009

Ja tam nie jestem pewien do końca czy to Robert nie przeszkodził sam sobie...
Wyścig bardzo emocjonujący w końcówce.
Mam nadzieje ze dobra postawa Kubicy to wynik jednak udanej konstrukcji bolidu, co dało by dobre rokowania na przyszłe wyścigi.

davaeorn - Nie 29 Mar, 2009

wydaj mi się że vettel zawinił... kubica był już przed nim, na kolejnym zakręcie byłby po wewnętrznej, vettel nie dałby rady go wyprzedzić... nie spuścił nogi z gazu, i wywaliło go na zewnątrz... szkoda, ale miejmy nadzieje że za tydzień już będzie bezkolizyjnie ;)
Paweł_G - Nie 29 Mar, 2009

Jak Kubica chce zdobyć mistrzostwo świata to być może dziś stracił decydujące punkty. Z drugiej strony jego agresywna jazda bardzo przypomina Schumachera więc poczekajmy. Vetel miał dużo miejsca po wewnętrznej ale bć może te opony tak go wyniosły na zewnątrz w Kubicę.
jaad75 - Nie 29 Mar, 2009

Swoją drogą, to Kubica ma pecha na tym torze... Ale zgadzam się, że być może stracił tu decydujące punkty - jak już wszyscy opracują "własne" dyfuzory, to w czołówce będzie bardzo ciasno...
marcin-vlc - Nie 29 Mar, 2009

Byla szansa na duzo punktow, ale jest troche optymizmu na przyszlosc, samochod jest bardzo szybki i to bez KERS i dyfuzorow, jest duza nadzieja, ze Robert sie odkuje.
mnich - Nie 29 Mar, 2009

No tak dyfuzory, ale czy obecne przepisy pozwalają na modyfikacje areodynamiki w tym stopniu?

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 13:38 ]
No i jeszcze jedna sprawa.
Uważam że trochę przesadzacie z tymi ważnymi punktami.
Kierowcy B.GP popełniają jednak sporo błędów i myślę że nadal będą popełniać i tu jest szansa na zwycięztwa Roberta.

davaeorn - Nie 29 Mar, 2009

Vettel dostał 10 miesc w plecy w malezji za wjechanie w kubice + 50 000$ kary za jazde uszkodzonym bolidem...

sądzę że strata pkt w tym wyścigu nie będzie miała aż takiego wielkiego znaczenia - w zeszłym roku też niedojechał, a później był 1 w klasyfikacji przez chwile... więc niczego bym nie przesądzał... zwłaszcza że nie wierzę w możliwość utrzymania przez Brawn GP takich wyników przez więcej niż 2 wyścigi...

skoro bez dyfuzorów i KERS kubica jechał podobnie do Buttona, to w momencie kiedy pokombinują z dyfuzorami, lub Brawn będą musieli je wywalić, sytuacja zmieni się mocno... poza tym - nie można zapominac o ferrari - dzisiaj wyścig im nie wyszedł, ale za 1-2 wyścigi po decyzji o dyfuzorach mogą być bardzo groźni...

Paweł_G - Nie 29 Mar, 2009

Punkty utracone dziś wcale nie są bez znaczenia patrząc na to w kontekście zeszłorocznej finałowej walki HAMiltona z Massą, tym bardziej że w tym roku różnice są jeszcze mniejsze. Pożyjom uwidzim...
pawel23 - Nie 29 Mar, 2009

Cytat:
samochod jest bardzo szybki i to bez KERS i dyfuzorow

davaeorn napisał/a:
skoro bez dyfuzorów i KERS kubica jechał podobnie do Buttona

Chyba raczej dzięki temu że nie miał KERS był konkurencyjny. Jeśli nie BMW nie uda się obniżyć wagi tego ustrojstwa to wątpię żeby Robert używał go w tym sezonie.
davaeorn napisał/a:
Vettel dostał 10 miesc w plecy w malezji za wjechanie w kubice + 50 000$ kary za jazde uszkodzonym bolidem...

Kare pieniężna dostał zespół a nie Vettel :smile:

Usjwo - Pon 30 Mar, 2009

Dzieki nowemu kalendarzowi "u nas" juz za trzy tygodnie, nie trzeba czekac do jesieni :grin:

A tu Robert Kubica w poprzednim sezonie, tak niewiele wtedy brakowalo, gdyby "kolega" go przepuscil bylby trzeci :cry:

W Szanghaju idzie mu coraz leiej (w 2007 wypadl z trasy) wiec moze w tym roku podium


mnich - Nie 05 Kwi, 2009

Sprzedam KERS, kupię dyfuzor. R.K
davaeorn - Nie 05 Kwi, 2009

sprzedam zapalniczkę kupię parasol chyba ;P

szkoda tej awarii, bo patrząc na heitfelda który awansował mocno, kubica mógł w sumie na podium być... miał też b.mocno dotankowany bolid...

mnich - Nie 05 Kwi, 2009

Jedno jest wiadome. Formuła 1 jest piękna.
A że wszystko może się zdarzyć...

jaad75 - Nie 05 Kwi, 2009

davaeorn napisał/a:
miał też b.mocno dotankowany bolid...

No właśnie niezbyt mocno... A już zwłaszcza w porównaniu z Nickiem...

pawel23 - Nie 05 Kwi, 2009

mnich napisał/a:
Sprzedam KERS, kupię dyfuzor. R.K

Ciekawe skąd go weźmie jak nie ma :P

mnich - Nie 05 Kwi, 2009

pawel23 napisał/a:
Ciekawe skąd go weźmie jak nie ma

Ma, ino nie używa.

jaad75 - Nie 05 Kwi, 2009

Spokojnie, jeszcze dwa wyścigi i wszyscy będą mieli własne wersje dyfuzorów (no może poza Red Bullem, ale oni bez tego mają dobry samochód), albo ich używanie zostanie zakazane... :wink: Myślę, że w Hiszpanii dominacja Brawn GP będzie już historią.
mnich - Nie 05 Kwi, 2009

No tak, ale jeśli ich używanie zostanie zakazane, to co się stanie z oprotestowanymi wyścigami/kwalifikacjami w których dominował "gang dyfuzorów"... ??
jaad75 - Nie 05 Kwi, 2009

Też się zastanawiam, ale FIA z pewnością coś wymyśli... :twisted:
Może nawet uda im się przyznać jakieś punty Ferrari... :razz:

mnich - Nie 05 Kwi, 2009

Punkty może nie koniecznie, ale dodatkowe 80 mln $... może jakoś wcisną Ferrari... ;)
jaad75 - Nie 05 Kwi, 2009

W sumie fakt - Ferrari oceniło, że opracowanie dyfuzora będzie ich kosztować 20 mln, Mc Laren oszacował koszt na bodajże 8 mln... FIA mogłaby wyrównać Ferrari różnicę i dopłacić za stresy... :razz:
spiggythecat - Pon 06 Kwi, 2009

Usjwo napisał/a:
Dzieki nowemu kalendarzowi "u nas" juz za trzy tygodnie, nie trzeba czekac do jesieni :grin:

za 4 Bahrain dokad sie wybieram
i mam pytanie
coby jakis fajny obiektyw kupic na ten wyjazd
i porobic troche fajnych fotek z Grand Stand
warto dokupic jakies filtry coby te ostre slonce zneutralizowac?

poprosze o porady (tak do circa 1000-1500 CHF)

Usjwo - Sro 15 Kwi, 2009

No i 'dyfuzory" staly sie faktem. W zasadzie dobrze sie stalo, to przetasowanie na gorze troche uatrakcyjnilo wyscigi.
mnich - Sro 15 Kwi, 2009

O tak, jest atrakcyjnie.
Nawet specjalnie nie dziwi mnie słaba forma Ferrari i McKłamczucha, ale to że Button tak sobie świetnie radzi :)
Sezon 2007 i 2008 to była tragedia- rzadko kończył wyścig jesli dobrze pamiętam.

Usjwo - Sro 15 Kwi, 2009

Bo to jest wyscig samochodow nie kierowcow :mrgreen:
mnich - Sro 15 Kwi, 2009

Ja się obawiam że z powodu kryzysu ( niby) zespoły zaprzestaną rozwoju bolidów sezonu 2009 i skupią się na sezonie 2010 gdzie K.E.R.S. będzie obowiązkowy

[ Dodano: Sro 15 Kwi, 2009 18:23 ]
Z drugiej stronu prace nad bolidem 2009 znacznie ułatwią sezon 2010

Mówie oczywiście o wszystkich zespołach nie tylko o "gangu dyfuzorów"

goltar - Nie 19 Kwi, 2009

I co tu dziś tak cicho... :wink: ładny dublecik ustrzelił RedBull... dla BMW powodów do radości nie ma i kiepsko wyglądają perspektywy na obecny sezon :(
davaeorn - Nie 19 Kwi, 2009

RedBull fajnie :) dobrze że ktoś jest w stanie skutecznie walczyć z BrawnGP bo już się bałem że nudny sezon będzie...

BWM słabiutko, zwłaszcza porównując do np. Webbera - który jest tak samo ciężki jak kubica, jechał bez dyfuzora i bez kersa, a jaka różnica w jakości... no cóż...

jaad75 - Nie 19 Kwi, 2009

Kurde, przespałem wyścig... :evil:
Zdaje się, że Vettel wygrał kolejny z rzędu rozpoczynający się za SC... :!:

spiggythecat - Nie 19 Kwi, 2009

oto dzisiejszy zwyciezca (ustrzelilem go na Monzy, gdy zdobyl 10 pkt dla Czerwonego Byka)



ciezko go bylo zlapac, na wyjsciu z tego zakretu bolidy maja cirka 200km/h


fajna impreza sie zapowiada w ten piatek
http://www.westumfahrung....pril-2009/#c111

davaeorn - Nie 19 Kwi, 2009

spiggythecat napisał/a:
ciezko go bylo zlapac, na wyjsciu z tego zakretu bolidy maja cirka 200km/h


nawet za samochodem bezpieczeństwa?? :wink:

mnich - Nie 19 Kwi, 2009

a ja myślałem że to chodzi o tego pana w PDR z łupierzem :P
spiggythecat - Nie 19 Kwi, 2009

@ davaeorn
ha!
zlapales mnie i wyszlo, com formulowy lajkonik :wink:
sie nastepnym razem poprawie, juz za tydzien

w telewizji szwajcarskiej okreslili Vettela krolem deszczu
no i of kors sie cieszyli, co Buemi zdobyl jeden punkt

Usjwo - Pon 20 Kwi, 2009

Panowie troche optymizmu. To pierwszy wyscig ktory ukonczyl Kubica :grin: Czyli postep jest. Jakby mu ten "nos" zalozyli poprawnie to moze nie bylby ostatni, a przynajmniej przed kolega Heifeldem. Jemu chyba opon nie starczylo, przed ostatnim okrozeniem jeszcze byl 10, a po malo go RK nie wyprzedzil.

Kilka zdjec (Red Bull rulez :mrgreen: ) na szybko , moze potem cos jeszcze dorzuce

Tu jeszcze sobota i bez deszczu:


W niedziele nie tylko ciezko bylo kierowca, ale i tym co robili zdjecia:



a to jeszcze chyba Buemi z tego drugiego "Red Bull'a"


Monastor - Sob 25 Kwi, 2009

http://sport.onet.pl/0,0,...toreportaz.html

Czy mi pada na mózg, czy spora częśc zdjęc w tym reportażu jest kompletnie spartolona? Rozumiem, trudny temat, do tego falujące, rozgrzane powietrze, ale żeby tak masakrycznie gubic ostrośc :???: (swoją drogą nawet statyczne ujęcia bywają nietrafione)
Pomijam foty nr 15 i 18 robione chyba jakimś lens baby, doceniam inwencję, ale chyba nie za bardzo wyszło :zalamany:

Najgorsze, że dobre zdjęcia są, jedyne czego brakuje to skrócenia zestawu :roll:

mnich - Sob 25 Kwi, 2009

Ale badziewie, obróbka z picassy, jedynie pierwsze i to z bolidem RBR jest w miarę...

a ja zapraszam na F1.com tam są piękne zdjęcia.

Monastor - Sob 25 Kwi, 2009

mnich, wiem, tam też widziałem. Tutaj zajrzałem zachęcony widokiem ognia. Zdjęcia jadących bolidów niestety szybko się nudzą :zalamany:

A w pozujących zwycięzców klasyfikacji naprawdę można było już trafic. Jeśli tego nie zrobił jakiś mechanik w wolnej chwili... to komu oni tam dają akredytacje? :roll:

spiggythecat - Nie 26 Kwi, 2009

napisze krotko
do 10 okrazenia halas jest nie do zniesienia
do okolo 40 staje sie miodem dla uszu (szczegolnie, gdy na prostej startowej jest kumulacja kilku bolidow)
po 50 mozna juz odroznic po odglosie, ktory bolid wjezdza\wyjezdza z pitstopu

po wyscigu przez dluuugi czas dzwoni mi w uszach
i to pomimo korkow (takze w drodze do Manama)

ponizej fotka z piatku z okolic Zurichu

Usjwo - Pon 27 Kwi, 2009

spiggythecat napisał/a:
napisze krotko
do 10 okrazenia halas jest nie do zniesienia


Trzeba chodzic w piatki na treningi, albo przynajmniej w sobote na trening + eliminacje, wtedy w czasie wyscigu, w niedziele, mozna ogladac (i slyszec co nie co :wink: ) bez bolu i zatyczek

Nie mogles wykadrowac tego ramienia :???: :sad:

Jak widac po ostatnim wyscigu BMW ma juz pozamiatane. Beda kotrolowac wyscigi z ostatnich pozycji.
Chociaz ja jeszcze mam nadzieje...

jaad75 - Pon 27 Kwi, 2009

Usjwo napisał/a:
Jak widac po ostatnim wyscigu BMW ma juz pozamiatane. Beda kotrolowac wyscigi z ostatnich pozycji.

Ale trzeba ich pochwalić z równą jazdę w tych nienajłatwiejszych warunkach... :razz:

spiggythecat - Pon 27 Kwi, 2009

krotki fotoreportaz z Bahrainu
http://picasaweb.google.c...thecat/Bahrain#

to jest podroz low-costowa
samolot 37000 mil z miles & more plus 470CHF tax-ow
wiza za darmo (maly cud, ze dali mi ja na lotnisku-normalnie dla obywateli PL niedostepna)
zakwaterowanie w mieszkaniu firmowym za friko
bilet na trybune glowna 350EUR
straty - zagubiony przez Lufthanse bagaz

przezycia - niesamowite

zug - Pon 27 Kwi, 2009

spiggythecat, to faktycznie krótki :cry:
Cytat:
bilet na trybune glowna 350EUR

350 euro główna trybuna i żadnej foty z toru spiggythecat, coś Ty tam robił :?: szukałeś bagażu :mrgreen:

spiggythecat - Pon 27 Kwi, 2009

zug
sie o bagaz nie martw, to zemsta za Rokite
moje fotki pokazuja to, czego w tivi nie ujrzysz

Usjwo - Wto 28 Kwi, 2009

spiggythecat Kliszy Ci w aparacie zabraklo? Pewnie byla w bagazu... :wink:

Kto sie wybiera do Barcelony? Moze sie uda umiescic fotki na "optycznych" ze wszystkich pozostalych wyscigow :smile: Tak tylko marze...

BMW sie odgraza ze bedzie "nowy" bolid w Hiszpani, ale inni tez nie czekaja. Zapowiada sie wiec mocna walka w koncu stawki :mrgreen:

spiggythecat - Wto 28 Kwi, 2009

sie w tym roku na Monze wybiore
w planach mam Walencje albo DE
moze pojade do Abu Zabi (znam tamte klimaty, spedzilem pare miesiecy w UAE)

usjwo
sie o klisze nie martw, he he
nie pekla

jaad75 - Wto 28 Kwi, 2009

Usjwo napisał/a:
BMW sie odgraza ze bedzie "nowy" bolid w Hiszpani, ale inni tez nie czekaja.

Z tego co czytałem, Force India tak łatwo nie odpuści - będzie ciężko... :razz:

mnich - Wto 28 Kwi, 2009

jaad75 napisał/a:
Force India tak łatwo nie odpuści

Hahaha :D

jaad75, komu właściwie kibicujesz? ;)


A tu coś dla fanów ferrari ( polecam na większej głośności )
http://www.joemonster.org...errari_i_Shella

jaad75 - Wto 28 Kwi, 2009

mnich napisał/a:
jaad75, komu właściwie kibicujesz? ;)

Nie jestem raczej typem kibica... :smile:

mnich - Czw 30 Kwi, 2009

Zmiany, zmiany zmiany jescze raz zmiany.
FIA potwierdza ograniczone budżety od 2010 roku
FIA: Zakaz tankowania w ramach oszczędności
FIA zwiększa minimalną wagę samochodów



no i jescze zakaz używania koców grzewczych.

davaeorn - Pią 01 Maj, 2009

mnich napisał/a:
FIA: Zakaz tankowania w ramach oszczędności


zwłaszcza to jest dziwne... odbierze to wyścigom trochę z taktycznego myślenia - a co gorsza zmniejszy szanse kierowców którzy niezakwalifikują się do Q1 - teraz mogą dobrać taktykę jak chcą i zatankować jak chcą... po wprowadzeniu tego przepisu wszyscy będą mieli bardzo podobnie zatankowane samochody...

Usjwo - Nie 10 Maj, 2009

I znowu bez punktow, dobrze chociaz ze jest poprawa :cry:
garreth - Nie 10 Maj, 2009

ciekawią mnie Wasze komentarze na temat tego, co wyprawiali stratedzy Ferrari w dzisiejszym wyścigu...
Massa: 3-2-3-4-5- ostatecznie 6, dotaczając się do linii mety na oparach... :zalamany:

mnich - Nie 10 Maj, 2009

garreth napisał/a:
co wyprawiali stratedzy Ferrari


to co myśle ja na temat tych "stretegów" to mało ważne, za to na miejscu Massy to bym wywalił garaż do góry nogami.

pawel23 - Pon 11 Maj, 2009

Kawałek wywiadu z Massa:

Miałeś na starcie 9 kg paliwa więcej niż Jenson Button, a mimo to zjechałeś do boksów tuż po nim. Możesz powiedzieć, czym było to spowodowane?
„Nie wiem dlaczego tak się stało. Może mieliśmy większe zużycie. Nie wiem”.

Więc musiałeś zjechać na pit-stop?
„Tak”.

Nie mogłeś przejechać więcej okrążeń?
„Wątpię”.

i coś na temat za małej ilości paliwa

Musiałeś być bardzo rozczarowany, kiedy zespół powiedział ci, że musisz oszczędzać paliwo?
„Nie chodzi tutaj o złe obliczenia. Problemem była maszyna tankująca, ale musimy jeszcze sprawdzić, czy zawiniła pompa, czy człowiek. To było bardzo frustrujące. Walczysz przez cały wyścig i nagle musisz dać za wygraną. Najpierw przepuściłem Vettela, następnie wyprzedził mnie Alonso i dojechałem ledwo co przed Heidfeldem”.

garreth - Pon 11 Maj, 2009

mnich napisał/a:
to co myśle ja na temat tych "stretegów" to mało ważne, za to na miejscu Massy to bym wywalił garaż do góry nogami.

czemu tak brutalnie - wystarczy, że Massa przypomni sobie ten "mały i nieistotny" incydencik na torze wtedy, gdy szefostwo Ferrari przyjdzie do niego przedłużać umowę na kolejny sezon :twisted:
pawel23 napisał/a:
Miałeś na starcie 9 kg paliwa więcej niż Jenson Button, a mimo to zjechałeś do boksów tuż po nim. Możesz powiedzieć, czym było to spowodowane?
„Nie wiem dlaczego tak się stało. Może mieliśmy większe zużycie. Nie wiem”.

wniosek: Massa nie stosuje się do zasad eko-drivingu :razz: :mrgreen:

Monastor - Pon 11 Maj, 2009

Massa po prostu pozazdrościł kierowcom tych bolidów: http://moto.onet.pl/15565...kul.html?node=2
Usjwo - Pią 10 Lip, 2009

BMW sie odgraza ze na GP Niemiec pokaze co potrafi. Ktos sie wybiera do sasiadow obejzec wyscig i pokaze zdjecia?
mnich - Pią 10 Lip, 2009

ta... założą Kubicy dojazdówki :P
garreth - Sro 29 Lip, 2009

http://f1.wp.pl/kat,1775,...,wiadomosc.html
:shock: :shock: :shock:

Paweł_G - Sro 29 Lip, 2009

No to możemy obstawiać nowego pracodawcę dla Kubicy. Wszyscy chcieliby widzieć go w czerwonym kombinezonie ale ja myślę że jakby tak poszedł do Brown GP lub Wiliamsa to też byłoby nieźle. Szczególnie jego wyczucie auta wraz z wiedzą Rossa Browna mogłoby pomóc stworzyć niezły samochód na przyszły sezon.
marcin-vlc - Sro 29 Lip, 2009

Ciekawe gdzie pojdzie, w Renault moga byc wolne 2 miejsca, Piquet moze jeszcze zostac zwolniony przed koncem sezonu, a Alonso ma duze szanse przejsc do Ferrari, bo Santander jest gotowy zaplacic kase Raikonenowi za sezon, nawet gdyby nie startowal zwalniajac miejsce. Chyba bedzie duzo ruchow transferowych po tym sezonie.
garreth - Sro 29 Lip, 2009

Paweł_G napisał/a:
No to możemy obstawiać nowego pracodawcę dla Kubicy.

Force India

MSPANC :razz:

marcin-vlc napisał/a:
Ciekawe gdzie pojdzie, w Renault moga byc wolne 2 miejsca

właśnie też mi się wydaje, że to może być Renault

f11whocares - Sro 29 Lip, 2009

Kubica w FERRARI?! Ciekawe na co Robert teraz bedzie zwalal swoje slabe wystepy :)
goltar - Sro 29 Lip, 2009

Wiadomo że już nie w Ferrari, bo tam wraca Schumacher :shock:
garreth - Sro 29 Lip, 2009

f11whocares napisał/a:
Kubica w FERRARI?! Ciekawe na co Robert teraz bedzie zwalal swoje slabe wystepy :)

to, że Kubica może wyląduje w Ferrari nie oznacza, że będzie zawsze na pierwszym miejscu :!:
dla przykładu należy przytoczyć choćby tegoroczny bolid Scuderii - to jakaś porażka, w poprzednim sezonie nie musieli wprowadzać w środku sezonu tylu modyfikacji w bolidzie, co w tegorocznej maszynie

goltar, powrót Schumiego, to na razie jeszcze nic potwierdzonego, poczekajmy jeszcze parę dni :wink:

krisv740 - Sro 29 Lip, 2009

och , jak ja kocham tą polską , małą , pokrętną złośliwość dla samej złośliwości.... :roll: :mrgreen: :lol: :razz:

to do wypowiedzi f11whocares, :twisted:

MM - Sro 29 Lip, 2009

goltar napisał/a:
Wiadomo że już nie w Ferrari, bo tam wraca Schumacher :shock:


SUUUUUPER!!!!! :grin:
Wraca facet dla którego tak naprawdę przez wiele lat oglądałem F1 :mrgreen:

f11whocares - Sro 29 Lip, 2009

krisv740 napisał/a:
och , jak ja kocham tą polską , małą , pokrętną złośliwość dla samej złośliwości.... :roll: :mrgreen: :lol: :razz:

to do wypowiedzi f11whocares, :twisted:


To nie zlosliwosc, to rzeczywistosc! :wink: Zycze Robertowi jak najlepiej ale ostatnio kazdy jego wywiad to ciagle negatywne komentowanie bmw, nawet gdy we wszystkich mediach komentarze o Robercie byly raczej negatywne. On poprostu popelnial tyle samo bledow jako kierowca jak i jego bmw team jako support. :???: Sam nigdy do tego sie nie przyznal :razz:

goltar - Czw 30 Lip, 2009

MM napisał/a:
goltar napisał/a:
Wiadomo że już nie w Ferrari, bo tam wraca Schumacher :shock:


SUUUUUPER!!!!! :grin:
Wraca facet dla którego tak naprawdę przez wiele lat oglądałem F1 :mrgreen:
Także się bardzo cieszę z tego powodu :mrgreen:
marcin-vlc - Czw 30 Lip, 2009

no to nie cieszycie sie sami!!! podobno rano po tym newsie sprzedalo sie 5000 wejsciowek na najblizszy wyscig :twisted:
Paweł_G - Pią 31 Lip, 2009

Powrót Shumiego na pewno podniesie atrakcyjność F1 ale obiektywnie rzecz biorąc czasy w których był królem torów należą do najnudniejszych lat w historii tego sportu. Ja wolę walkę do ostatniego zakrętu jak rok temu na Interlagos niż wielomiesięczną dominację jednego kierowcy. Ile razy o zwycięstwie decydowały wtedy polecenia zespołu nawet nie chcę wspominać.
spiggythecat - Nie 30 Sie, 2009

Usjwo napisał/a:
Moze sie uda umiescic fotki na "optycznych" ze wszystkich pozostalych wyscigow :smile: Tak tylko marze...

robie co moge :razz:


http://picasaweb.google.c...ropyF1Walencja#




marcin-vlc - Pon 31 Sie, 2009

Valencia Street Circuit to chyba najgorszy obiekt w calym kalendarzu, jesli chodzi o focenie z trybun, ale przynajmniej okolica portu jest fotogeniczna.
Spiggythecat do ilu przymykales, zeby rozmazac choc troche??

mnich - Czw 03 Wrz, 2009

Co dziś o 16:30 usłyszymy na konferencji prasowej Ferrari?
Wizjerioner - Czw 03 Wrz, 2009

No usłyszeliśmy "Jestem na nie" :wink:
pawel23 - Pią 04 Wrz, 2009

A ktoś się spodziewał czegoś innego? :razz:
Wizjerioner - Pią 04 Wrz, 2009

Ja po cichu w duszy liczyłem, że może jest jakaś szansa. Ale na zagranicznych stronach poświęconych F1 zdecydowanie mniej pisali o szansach R. Kubicy na objęcie sterów jednego z włoskich bolidów.
Panowie tak w ogóle to świetne zdjęcia z wyścigów. Szczerze zazdroszczę możliwości ich robienia.

spiggythecat - Pią 04 Wrz, 2009

Wizjerioner napisał/a:
Szczerze zazdroszczę możliwości ich robienia.


ja zazdroszcze takim jak ten ponizej


Wizjerioner - Pią 04 Wrz, 2009

spiggythecat napisał/a:

ja zazdroszcze takim jak ten ponizej

No Panowie, który tam z tym białasem maszeruje? Przynać się grzecznie...

marcin-vlc - Sob 05 Wrz, 2009

Moze ten http://www.flickr.com/photos/wenny_wu
Z Monako ma fajne foty

mnich - Pon 07 Wrz, 2009

Czy ktoś coś wie o tej roszadzie? >>


[ Dodano: Pon 07 Wrz, 2009 12:09 ]
:twisted: :twisted: :twisted:

Usjwo - Pon 07 Wrz, 2009

mnich napisał/a:
Czy ktoś coś wie o tej roszadzie? >>


No to by sie zgadzalo Fisichella do BMW, a Kubica (jak pisala prasa) do Ferari :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Ciekawe czy Kimiego z Heidfledem tez zamienia :mrgreen:

hijax_pl - Pon 07 Wrz, 2009

I nagle BWM przyspieszy? :wink:
Wizjerioner - Pon 07 Wrz, 2009

hijax_pl napisał/a:
I nagle BWM przyspieszy? :wink:

Oby było tak szybkie, jak ostatnio to już będę zadowolony bardzo, a roszada ciekawa. :lol:

Monastor - Pon 07 Wrz, 2009

Wizjerioner, fakt, ostatnio było szybsze między innymi od 4 bolidów roztrzaskanych na poboczu, z których przynajmniej dwa wcisnęłyby się przed BMW :twisted:
Wizjerioner - Pon 07 Wrz, 2009

Monastor, takie są wyścigi, że rzadko kiedy kończą wszyscy. To nie fizyka tutaj szczęście też jest potrzebne. Poza tym może by się wcisnęły, a może nie... trudno cokolwiek przewidzieć w tym sezonie.
A co do samej szybkości BMW, to po kwalifikacjach było widać, że są szybsi niż wcześniej.

hijax_pl - Pon 07 Wrz, 2009

Szybsi... wolniejsi.. przy różnicach liczonych w setnych częsciach sekundy to tak na prawdę - z perspektywy kierowcy małego fiata - sa tak samo szybcy :wink:
Wizjerioner - Pon 07 Wrz, 2009

spiggythecat, te zdjęcia robiłeś L-ką 70-200? (nie mam możliwości sprawdzić danych na tym kompie, dlatego pytam)
hijax_pl, No z perspektywy małego Fiata świat wygląda inaczej, niż z perspektywy bolidu. Nie da się ukryć.

marcin-vlc - Pon 07 Wrz, 2009

Cytat:

Szybsi... wolniejsi.. przy różnicach liczonych w setnych częsciach sekundy to tak na prawdę - z perspektywy kierowcy małego fiata - sa tak samo szybcy


W przypadku Badoera do od sekundy wzwyz :twisted:

bodym - Pon 07 Wrz, 2009

Co do Badoera to nie ma się co dziwić - oststni raz brał udział w wyścigu jakieś 10 lat temu, pozatym w tym roku nie ma testów.
Kubica i Ferrari- Kubica jest dużo wyższy i cięższy od Masy. Ferrari musiałoby przerobić bolid a wtedy wyniki Roberta byłyby na poziomie Badoera - a przecież nie o to chodzi.
I cieszę się, że Szumacher nie wraca.

Usjwo - Wto 08 Wrz, 2009

Przejscie do Ferrari Kubicy w tym momencie to nie ma troche sensu, jak zauwazyl bodym, w tegorocznym bolidzie, ktory nie byl przygotowany dla niego, moglby znow zamykac peleton i ktos moglby blednie wysnuc wniosek ze zajete miejsce bardziej zalezy od kierowcy a nie od samochodu :mrgreen: . Fisichella prawdopodobnie zakonczy kariere z koncem sezonu (no chyba ze wygra kilka wyscigow), wiec miejsce w Ferrari moze byc znowu wolne, bo Masse chyba nie ma jeszcze co liczyc w przyszlym sezonie. Poniewaz Kubica bedzie bezrobotny po sezonie to zycze mu Ferrari. Przynajmniej zyskalby dodatkowych kibicow na GP Chin ze wzgledu na czrwony kolor bolidu :mrgreen: :mrgreen:
Wizjerioner - Wto 08 Wrz, 2009

Usjwo napisał/a:
Przejscie do Ferrari Kubicy w tym momencie to nie ma troche sensu, jak zauwazyl bodym, w tegorocznym bolidzie, ktory nie byl przygotowany dla niego, moglby znow zamykac peleton i ktos moglby blednie wysnuc wniosek ze zajete miejsce bardziej zalezy od kierowcy a nie od samochodu :mrgreen: . Fisichella prawdopodobnie zakonczy kariere z koncem sezonu (no chyba ze wygra kilka wyscigow), wiec miejsce w Ferrari moze byc znowu wolne, bo Masse chyba nie ma jeszcze co liczyc w przyszlym sezonie. Poniewaz Kubica bedzie bezrobotny po sezonie to zycze mu Ferrari. Przynajmniej zyskalby dodatkowych kibicow na GP Chin ze wzgledu na czrwony kolor bolidu :mrgreen: :mrgreen:


Moim zdaniem przejście do Ferrari w każdym czasie ma sens.

Usjwo - Sro 09 Wrz, 2009

Wizjerioner napisał/a:

Moim zdaniem przejście do Ferrari w każdym czasie ma sens.


Chyba zeby miec w CV satajnie Ferrari :wink: , bo konca sezonu nie ustawiliby mu dobrze bolidu. Jest ciezszy od Masy, a dodatkowo maja KERS, wiec moglby sie nie wykazac i byc bez pracy na koniec sezonu i szans na Ferarri.
Poza tym jak bedzie co pol roku zmienial zespol to niewyrobie na koszulki i czapeczki dla syna, takze to nie ma sensu :mrgreen: :wink:
Ciekawe jak wypadnie GP Italy? BMW chyba zlapalo o co chodzi w bolidzie 2009, wiec moze bedzie ciekawie.
Kto robi zdjecia z Monzy :?:

Wizjerioner - Sro 09 Wrz, 2009

Usjwo, uważam, że szybciej by wygrał wyścig w Ferrari niż w BMW, szczególnie na Monzy, co do czapeczek i koszulek pełna zgoda. Z resztą Fisi jest nieznacznie niższy i nie jestem przekonany, czy lżejszy.
hijax_pl - Sro 09 Wrz, 2009

Macie jakieś foty z tego możliwego "przejścia" ? :wink:
spiggythecat - Czw 17 Wrz, 2009



fotoreportaz GP F1 Monza 2009

http://picasaweb.google.c.../GPF1Monza2009#
@ wizjoner
tak, czesc fotek z Walencji robilem 70-200L
wiekszosc z Monzy dodatkowo wspomagana konverterem Canon 1.4x

Paweł_G - Sro 07 Paź, 2009

Ok to mamy Kubicę w Renault. To nie Ferrari ale zawsze team fabryczny więc myślę że opcja dobra, tym bardziej że Kubica może zostać tam wyznaczony jako lider zespołu. Wszystko zależy kogo Francuzi posadzą do drugiego bolidu.
mnich - Sro 07 Paź, 2009

Kubica? On nie nadaje się na kierowcę numer 2, jest zbyt waleczny.
Przypomnijmy sobie sezon 2008 kiedy chciał zrobić wszystko by walczyć o Mistrza. Stało się jak się stało.
Nie wiem czy Renówka będzie dobrym zespołem ( bolid) w sezonie 2010, ale mówi się o oszczędności jednostki napędowej, przypominając o zakazie tankowania- wg nowych przepisów.
Zobaczymy co z tego wyniknie.
W tym sezonie czeka nas jeszcze moc atrakcji.
Wspaniała Brazylia i nowy tor w Abu Dabi.
Ale przyznaje że już i tak myślę o nowym sezonie :)

Usjwo - Czw 08 Paź, 2009

Jak dokoptuja jeszcze Kimeigo to Robert raczej nie bedzie no 1 :sad: . Wczoraj byla nawet plotka ze bedzie to Heidfeld :mrgreen: .

mnich napisał/a:

W tym sezonie czeka nas jeszcze moc atrakcji.
Wspaniała Brazylia i nowy tor w Abu Dabi.
Ale przyznaje że już i tak myślę o nowym sezonie :)


No wlasnie.
Sprzedam koszulke i czapke BMW Sauber, kupie Renault'a, oferta wazna po 1 listopada :wink: :mrgreen:

Wizjerioner - Czw 08 Paź, 2009

Myślę, że jeśli chodzi o wybór Teamu na przyszły sezon, to jeśli nie Ferrari to tylko Renault! Co do innych nigdy nie ma pewności, czy nie będą na końcu stawki! A Renault z wielką dozą prawdopodobieństwa nie będzie.
mnich, podpisuje się całym sobą, Brazylia super, ale już bym chciał, żeby się zaczął nowy sezon :)

Usjwo - Pon 19 Paź, 2009

Kontrakt juz podpisany, aktualny sezon juz pozamiatany i na spokojnie Robert jest drugi. Czyzby stres mu przszkadzal?
Paweł_G - Pon 19 Paź, 2009

Przeszkadzał to mu na pewno silnik który ma już spory przebieg. Przykre że Robert robi najlepszy wynik w sezonie dla BMW a oni narzekają że zepsuł kwalifikacje. Ehh te Niemce... :razz:
mnich - Pon 19 Paź, 2009

Brawo Robert !

Ale ten nowy... Kobayashi?
Rewelka

[ Dodano: Nie 14 Mar, 2010 22:17 ]
Oj.
Pierwszy wyścig sezonu 2010 za nami.
Jak wam się podobało?
Mi bardzo :)

Usjwo - Nie 18 Kwi, 2010

No to odswierze troche watek, bo juz kilka wyscigow mamy za soba. R. Kubica calkiem dobrze sobie radzi w bolidzie ktoremu na poczatku sezonu nikt nie dawal wiekszych szans. Wczoraj tez mogl byc na podium, gdyby nie safety car :sad:
Tak na szybko jedno zdjecie, reszta pozniej w innych watkach.

mnich - Wto 20 Kwi, 2010

Usjwo napisał/a:
No to odswierze troche watek

No w końcu :)

Usjwo - Wto 20 Kwi, 2010

Jak tak dalej pojdzie z tym wulkanem, to GP Hiszpani bedzie tez w Szanghaju :lol: . A dalem sobie rok na dokupienie TC :mrgreen:
mnich - Wto 20 Kwi, 2010

Taa... ponoć może ta erupcja potrwać nawet 2 lata :mrgreen:
Będzie ciekawie. Bardziej czekam na GP Monako.
Ale trzeba przyznać że miło jest oglądać Kubike w czołówce niż snującego się w ogonie z awariami, błędami...

[ Dodano: Pon 31 Sty, 2011 14:16 ]
http://www.formula1.com/n...11/1/11687.html

Nowy bolid Kubicy

Jutro pierwsze test... to znaczy crash testy bo będzie jeździł W Pietrow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group