forum.optyczne.pl

Pomagamy w wyborze lustrzanki cyfrowej - Kupno lustrzanki dla lamera za 2-3 k

Mastertext - Pią 31 Sie, 2007
Temat postu: Kupno lustrzanki dla lamera za 2-3 k
Witam
Jestem tu pierwszy raz
Pewnie dla Was to co poniżej, to niegodne uwagi ......, ale dla mnie bardzo poważne kwestie, które próbuję usystematyzować, dlatego proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Przymierzam się do zakupu lustrzanki („ogólnego stosowania”), ale nie mam doświadczenia i nie zamierzam na aparat wydawać zbyt dużo kasy. Z tego co udało mi się wyczytać wszystkie lustrzanki w okolicach 2-3k PLN za kit lub body+obiektyw są podobne tzn. jak mają coś jedno lepszego, to coś innego mają gorsze i cudów nie należy od nich oczekiwać. Niemniej jednak wychodzi mi, że wybierając aparat/system powinienem kierować się takimi cechami jak:
Body wygodne do trzymania
Duży, jasny wizjer
Szybki i dokładny pomiar parametrów ekspozycji
Możliwość stosowania obiektywów wyposażonych w SWM lub USM (z uwagi na szybkość działania? Nie wiem czy to ważne:)
Stabilizacja obrazu (body czy obiektyw)
Małe szumy matrycy (czy CMOS jest lepsze od CCD?)
W miarę wygodne nastawianie parametrów zdjęcia + dobry automat
Dostępność tanich i znośnych optycznie obiektywów (pewnie kupię jeden możliwie „ogólny” tzn. ok. 28-70, a potem inne w miarę konieczności)
(czy uszeregowałem cechy w tej kolejności?)

Po wizycie w sklepie podoba mi się D40(x?), ale w teście jest napisane, że nie ma „wstępnego podnoszenia lustra” (dlaczego to ważne?), Sony A-100 (ale brak obiektywów z USM) i ewentualnie Olympus 410 (chociaż z dużym ale z uwagi na obecność np. live view – po co za to płacić? I brak stabilizacji obrazu). Nie planuję tym aparatem zajmować się zbyt ambitną fotografią na początek. Mam małpkę Sony W-85, ale to dla mnie zbyt szumiący (zdjęcia we wnętrzach bez lampy) i „zbyt samodzielnie działający” aparat (za dużo automatyki – pies ma zawsze rozmazany ogon, bo nie idzie ustawić migawki:) Oglądałem też ultrazoomy, ale one są mało przydatne (rozmiar prawie lustrzanki, szumy i reszta jak w kompakcie). Nie chcę wydawać pieniędzy na coś niewiele bardziej użyteczne niż mam.

goltar - Pią 31 Sie, 2007

Mastertext napisał/a:
Dostępność tanich i znośnych optycznie obiektywów (pewnie kupię jeden możliwie „ogólny” tzn. ok. 28-70, a potem inne w miarę konieczności)
(czy uszeregowałem cechy w tej kolejności?)
Na jakość zdjęć większy wpływ ma obiektyw niż korpus więc jeśli chodzi o kolejność to zacząłbym od niego... Dla typowej lustrzanki z matrycą APS-C "ogólny" obiektyw to bardziej zakres 17-50 niż 28-70, chyba że ktoś nie potrzebuje szerokiego kąta.
Mastertext napisał/a:
Body wygodne do trzymania
Bez tego da się robić dobre zdjęcia ale to niewątpliwie ważna cecha.
Mastertext napisał/a:
Duży, jasny wizjer
do tego nie przykładałbym zbyt wielkiej wagi.
Mastertext napisał/a:
Szybki i dokładny pomiar parametrów ekspozycji
ważna cecha.
Mastertext napisał/a:
Możliwość stosowania obiektywów wyposażonych w SWM lub USM (z uwagi na szybkość działania? Nie wiem czy to ważne:)
Obiektyw wyposażone w SWM lub USM zazwyczaj działają szybciej, ciszej i celniej...
Mastertext napisał/a:
Małe szumy matrycy (czy CMOS jest lepsze od CCD?).
Tak, CMOS jest lepszy od CCD.
Mastertext napisał/a:
Stabilizacja obrazu (body czy obiektyw)
W body wychodzi taniej, bardziej przydaje się przy długich ogniskowych.
goltar - Sob 01 Wrz, 2007

Mastertext napisał/a:
Po wizycie w sklepie podoba mi się D40(x?), ale w teście jest napisane, że nie ma „wstępnego podnoszenia lustra” (dlaczego to ważne?)
Funkcjonalność ta ułatwia wykonanie zdjęć nie poruszonych - cecha ważna bardziej dla zaawansowanych fotografów.
Mastertext napisał/a:
i ewentualnie Olympus 410 (chociaż z dużym ale z uwagi na obecność np. live view – po co za to płacić?
"chociaż z dużym" ... czym ? :) a live view w 410 to gadżet i nie warto za niego płacić...
Mastertext napisał/a:
Mam małpkę Sony W-85, ale to dla mnie zbyt szumiący (zdjęcia we wnętrzach bez lampy) i „zbyt samodzielnie działający” aparat (za dużo automatyki – pies ma zawsze rozmazany ogon, bo nie idzie ustawić migawki:)
Pod względem szumów najlepiej wypada Canon. Lustrzanka zapewnia pełną kontrolę parametrów robionego zdjęcia ale pod warunkiem że posiada się wiedzę jak je ustawić :wink:
Polecam lekturę podobnych tematu na forum np: http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=1387 ,
http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=1381

eska - Sob 01 Wrz, 2007

Mastertex, skoro wiesz na co zwracac uwage, to najlepiej udac sie do sklepu i poprosic sprzedawce, o to by pozwoli pobawic Ci sie Nikonem d40x, canonem 400d, Sony A100, olympusem e410 i pentaksem k100d. Kazdy z nich ma jakies plusy i minusy, kazdy inaczej sie uzytkuje i to ty musisz zadecydowac, co Ci bedzie bardziej potrzsebne.

Nie zgodze sie goltarem, ze wizjer jest malo wazny, wrecz przeciwnie. Zeby sie o tym przekonac porownaj widok obrazu np. w Nikonie d40x i olympusie e410.

Oprocz body druga wazna sprawa to obiektywy. Canon i Nikon oferuja bogat wybor szkiel z szybkimi silnikami af. Inne systemy dopiero to wprowadzaja, ale sa jeszcze calkiem szybkie szkla sigmy, ktore mozesz podpiac praktycznie do kazdego z ww. aparatow. Dlatego polecam Ci lekture testow obiektywow na naszym serwisie, ktore moga cie zainteresowac (ich przyblizone ceny i opinie uzytkowniko podane sa w specyfikacjach).

pozdrawiam
konrad

Mastertext - Sob 01 Wrz, 2007

eska napisał/a:
Mastertex, skoro wiesz na co zwracac uwage, to najlepiej udac sie do sklepu i poprosic sprzedawce, o to by pozwoli pobawic Ci sie Nikonem d40x, canonem 400d, Sony A100, olympusem e410 i pentaksem k100d. Kazdy z nich ma jakies plusy i minusy, kazdy inaczej sie uzytkuje i to ty musisz zadecydowac, co Ci bedzie bardziej potrzsebne.


Problem w tym, że byłem w sklepie i wychodzi mi że:
1) A-100
2) D40x
reszta jest "gorsza", ale zakladam, że może nie mam doświadczenia i te moje oceny mogą być takie sobie. (Canon "chudy, paskudny i drogie obiektywy", Olympus "dobre obiektywy, ale przebajerowany i za mały), a Pentax/Samsung "jakieś dziwne".W zasadzie najbardziej podoba mi się A100 (wykonanie, liczba bajerów/udogodnień), ale odstraszają mnie potencjalny hałas generowany przez aparat, duże szumy matrycy i brak obiektywów z USM (a to jest podobno ważne). Wychodzi więc, że najrozsądniej w moim przypadku byłoby wziąć kit D40x i 18-55, także z uwagi na cenę. Tylko to "wstępne podnoszenie lustra" mi spokoju nie daje - nie wiem przy jakich zdjęciach to przeszkadza i w jakim stopniu (wyczytałem, że przy wszystkich, a szczególnie statywowych, ale to pisał jakiś nawiedzony fotoamator z Australii).

W sumie to wiem, że marudzę, ale już raz przeżyłem takie coś kupując stereo do domu - najpierw kupiłem Technicsa, o którym marzyłem jeszcze za komuny (i który "na papierze" był dobry), a po pół roku go sprzedałem zniesmaczony "bo bałagan na dalszych planach jest nieznośny". Skończyło się na Sony ES + podłogowe Dynaudio, które, choć dałem za nie jak za zboże, służa mi bardzo dobrze od ok. 10 lat. Teraz kupuję lustrzankę (bo się tą moją małpka nie da zrobić takich zdjeć jak ja chcę), ale nie wiem, czy rozważane przeze mnie aparaty to nie są aby takie "Technicsy". Nie chcę wydawać na aparat zbyt dużo pieniędzy, ale jak nie ma innego wyjścia, skłonny byłbym przeboleć. Gdyby Sony robiła Canony pod obiektywy Nikona, wybór byłby łatwiejszy.

koraf - Sob 01 Wrz, 2007

Dla podjęcia ostatecznej decyzji polecam stronę z testami lustrzanek i nie tylko : http://www.dpreview.com/reviews/specs.asp ( osobiście kiedyś tam spędzałem dużo czasu przed podjęciem właściwej decyzji).
Musisz wiedzieć ,że decydując się na body określonego producenta -> wybierasz system . I moim zdanie trzeba zacząć od wyboru systemu ( Canon lub Nikon lub ... i sprawdzić dobrze co on oferuje )

jaad75 - Sob 01 Wrz, 2007

Cytat:
...a Pentax/Samsung "jakieś dziwne"

Sam jesteś dziwny... :mrgreen:

eska - Sob 01 Wrz, 2007

Co do systemu Sony, to jest spory wybór obiektywów sigmy z HSM-em, który zapewnia całkiem szybkie ogniskowanie. Dobrze jest jednak podpiąć na miejscu upatrzony obiektyw i zrobić parę fotek, bo użytkownicy donoszą, że od body do body w alfie fokus różnie działa.

Wstępne podnoszenie lustra przydaje się przy fotkach ze statywu z użyciem obiektywów od 50 mm wzwyż i czasach typu dłuższych niż 1/100 sekundy (tak z własnego doświadczenia).

konrad

Maddha - Pon 03 Wrz, 2007

@Mastertex- mam podobny problem i podobny wątek (nawet ktoś Cię tu przelinkował)

Ja Ci mogę poradzić tyle, żebyś naprawdę przede wszystkim zobaczył jaki system będzie Ci odpowiadał. Ja zakładam, że ograniczę się póki co do 2/3 w miarę uniwersalnych obiektywów (co i tak będzie wymagało ode mnie ogromengo nakładu finansowego). Problem pojawi się, jeśli np stwierdzisz, że wystarczy Ci kit, czy dokupisz jeden obiektyw a np po roku okaże się, że chciałbyś mieć obiektyw, którego nie ma w danym systemie.

Nie ograniczaj się tylko do 2 aparatów i zdobywania wiedzy co do nich wyłącznie, przestudiuj co tylko się da (nawet Samsunga chociaż i ja się negatywnie nastawiałam) i zastanów się, do jakich zdjęć przede wszystkim potrzebujesz sprzętu (że ogólnie, to wiem, też tak mam) i tym się kieruj patrząc na parametry.

Monastor - Pon 03 Wrz, 2007

Mastertext napisał/a:
(Canon "chudy, paskudny i drogie obiektywy"

Czy ja wiem, mnie się bardziej podoba niż Alfa z jej tandetnym plastikiem przy spuście migawki. Co do obiektywów, za jakość się płaci, a jak masz kupować sigmy z HSM to na jedno wychodzi. Do jednego i drugiego dostaniesz. Pamiętaj, że inwestujesz w system, a to chyba właśnie Sony ostatnio wypuściło masowo obiektywy z zepsutym AF :twisted:

Odradzam alfę ze względu na stosunkowo wysokie szumy. Jeśli chodzi o wygląd to też nie jest za piękna.

D40x z kolei jest mocno okrojony pod względem liczby funkcji, a wiele obiektywów Sigmy nadal nie ma wersji współpracujących z tym body. Już prędzej bym kupił D70s, albo zacisnął zęby i uzbierał na D80.


Czego byś nie wybrał, to nie aparat robi zdjęcia tylko Ty. Zastanów się co Ci konkretnie przeszkadza w kompakcie.
Mnie najbardziej denerwowały szumy więc zdecydowałem się na Canona, który prezentuje się pod ich względem najlepiej. Irytowały mnie też aberracje chromatyczne, więc wybieram takie obiektywy, które radzą sobie z tą wadą na przyzwoitym poziomie. Niestety kosztują odpowiednio dużo, co sprawia że muszę dłużej czekać. Osobiście podoba mi się też design, chociaż to kwestia gustu. Jeśli jednak wybór ma paść na Canona, to odradzam obiektyw kitowy. Problem w tym, że za lepsze trzeba już sporo zapłacić.

Niewykluczone, że zechcesz wypróbować stare obiektywy z mocowaniem M42, takie jak do zenitów. To bardzo tanie szkła, a niektóre z nich są całkiem dobre optycznie, choć nie mają AF. W takim wypadku odradzam Nikony, przejściówka na M42 kosztuje krocie.

Mastertext - Pon 03 Wrz, 2007
Temat postu: Bardzo wszystkim dziękuję za rady, wyjaśnienia i opinie.
Jeszcze poczytam i pomyślę :)
Na razie pozdrawiam

MC - Wto 04 Wrz, 2007

Monastor, a skad wiesz o tych AF w obiektywach sony?
Monastor - Wto 04 Wrz, 2007

MC napisał/a:
Monastor, a skad wiesz o tych AF w obiektywach sony?

Wyraziłem się dość nieprecyzyjnie. Mam na myśli kontrolę jakości. Kilka razy doszły mnie słuchy o zupełnie nieprawidłowo ostrzących egzemplarzach któregoś obiektywu Sony. Chyba 75-300, ale głowy nie dam. Z samego grona znanych mi osób napłynęło kilka takich opinii, a to raczej świadczy o dużej skali problemu. Chyba że dziwnym zrządzeniem losu wszyscy, którzy kupili ten obiektyw i akurat mnie znają natrafili na tych kilka nie działających dobrze obiektywów. Wiadomo chyba jak mała jest na to szansa.

Jeden znajomy od razu oddał obiektyw i kupił sigmę. Inny starał się uzyskać pomoc od Sony, ale został olany.

Niestety Canon zachowuje się podobnie, choć nie słyszałem żeby pojawiały się obiektywy Canona umieszczające głębię ostrości zupełnie poza fotografowanym obiektem.

MC - Wto 04 Wrz, 2007

No to precyzyjniej bedzie: w jednym z obiektywow sony. Moj akurat dziala niezle, ale za to inne, ktore podpinalem moze nie sa hsm, ale praktycznie sie nie myla.
komor - Wto 04 Wrz, 2007

Ja jako zbierający dopiero doświadczenia amator podzielę się jedną uwagą. Decydując się na lustrzankę myślałem podobnie jak ty: odżałuję i wywalę te trzy tysiące na lustrzankę i na tym koniec. Kupię ją z kitowym obiektywem, bo i tak to jest dla mnie skok ogromny z mojego starego kompaktu.
Po konsultacji ze znajomymi wybrałem Canona 400D, czyli najpopularniejszy wybór i już po miesiącu byłem wkurzony na obiektyw kitowy, który po prostu nie dorasta do pięt możliwościom samego body. Dlatego dość szybko dokupiłem Sigmę 17-17 2.8-4.5 DC Macro (http://www.optyczne.pl/14...ro-Wst%EAp.html), powiększając tym samym wydatek o 50% :) A potem to już połknąłem bakcyla i wpadłem do reszty... Obecnie fotografia to moje pierwszoplanowe hobby, które powoli chciałbym przetworzyć na drugoplanową formę zarobkowania :)
Moim zdaniem rozważanie czy szumy, czy wizjer czy coś tam - do niczego cię nie doprowadzi. Każdy aparat i każdy system ma swoje mocne i słabe strony. Dlatego wydaje mi się, że istotne jest to, abyś sprawdził czy konkretny aparat po prostu ci "leży". Także, czy ma taki sposób działania i zmiany parametrów ekspozycji, który odpowiada twojej "manualności". Oczywiście zakładam, że nie zamierzasz fotografować na ustawieniu "ten zielony obrazek" :) Chodzi mi o to, czy łatwo przestawić przesłonę czy zmodyfikować to i tamto, nie odrywając oczu od wizjera lub nie biegając zbyt długo po menu. Z tego co widziałem, to własnie te manualne ruchy są inne w systemie Nikona niż w Canonie. Jednym może odpowiadać coś innego niż innym.
Co do wstępnego podnoszenia lustra to trzeba wyraźnie zaznaczyć, że to ma zastosowanie tylko przy zdjęciach ze statywu. Mnie osobiście przydało się to przy fotografowaniu księżyca przy pomocy tele 300 mm. Nie spodziewałem się, jak bardzo może się telepać aparat, szczególnie zanim nie zmieniłem statywu z taniochy za 60 zł na coś konkretnego.

I jeszcze wazelina do autorów serwisu. W swoich decyzjach zakupowych dot. Sigmy 17-70 oraz potem amatorskiego tele Sigmy 70-300 kierowałem się właśnie (i wyłącznie) testami z optyczne.pl. Obydwa zakupy potwierdziły tezy z testów, tzn. dostałem to, czego się spodziewałem po lekturze testów. Co do kłopotów z fokusem w tandemach Canon+Sigma to akurat na żadne nie trafiłem, obiektywy kupowałem w sklepie firmym Sigmy we Wrocławiu, więc najpierw przypiąłem do swojego body i pocelowałem, zanim wyłożyłem gotówkę na ladę.

konczako - Wto 04 Wrz, 2007

Ja tam ci radze wejść w jakiś "fotograficzny" system i nie baw się w Sony czy inne wynalazki...
Pozostaje kwestia wyboru miedzy Niconem a Canonem. Jeśli już naprawde chcesz się bawić w fotografie to te dwa systemy dadzą ci największe możliwości rozwoju. Nawet jesli będziesz później chciał zmieniać system czy po prostu chciał wymienić body na nowszy model to mniej stracisz pieniedzy przy wyprzedaży.
Możliwości aparatów są podobne...ale jesli złapiesz bakcyla do reszty to co wtedy?? Bedziesz płakać że twój sytem nie pozwala ci rozwinąć skrzydeł:)
No ale to twój wybór i mam nadzieje że uda ci się podjąć dobrą decyzje :) ...Trzymam kciuki :wink:

Ps. Może wydać się to niektórym :twisted: dziwne ale będziesz miał także taką malutką satysfakcje z tego że na aparcie NIE MASZ loga które z fotografią - wcale sie nie kojaży :P

Monastor - Wto 04 Wrz, 2007

MC napisał/a:
No to precyzyjniej bedzie: w jednym z obiektywow sony. Moj akurat dziala niezle, ale za to inne, ktore podpinalem moze nie sa hsm, ale praktycznie sie nie myla.

Chodzi tu raczej o podejście Sony do produkowanego sprzętu i do klienta, a nie zachęca ono do zdecydowania się na ten system.

@komor Też wybrałem tą Sigmę do 400D i jestem jak najbardziej zadowolony :)
Kitu nawet nie używałem. Miałem ze dwa razy w rękach przed zakupem i to mi w zupełności wystarczyło.

Wujek_Pstrykacz - Sro 05 Wrz, 2007

eska napisał/a:
Co do systemu Sony, to jest spory wybór obiektywów sigmy z HSM-em, który zapewnia całkiem szybkie ogniskowanie. Dobrze jest jednak podpiąć na miejscu upatrzony obiektyw i zrobić parę fotek, bo użytkownicy donoszą, że od body do body w alfie fokus różnie działa.

Wstępne podnoszenie lustra przydaje się przy fotkach ze statywu z użyciem obiektywów od 50 mm wzwyż i czasach typu dłuższych niż 1/100 sekundy (tak z własnego doświadczenia).

konrad


Jakie to obiektywy Sigma produkuje do Sony posiadające HSM?

MM - Sro 05 Wrz, 2007

Ja też jestem ciekawy tego "sporego" wyboru szkieł Sigmy z HSM-em do Sonolty :lol:
Trzy-cztery znam, ale to chyba nie jest sporo :wink:

goltar - Czw 06 Wrz, 2007

W aktualnym katalogu Sigmy nie ma w ofercie ani jednego szkła z HSM z mocowaniem dla Sony :? MM piszesz o jakiś starszych konstrukcjach ?
Wujek_Pstrykacz - Czw 06 Wrz, 2007

goltar napisał/a:
W aktualnym katalogu Sigmy nie ma w ofercie ani jednego szkła z HSM z mocowaniem dla Sony :? MM piszesz o jakiś starszych konstrukcjach ?


W katalogu Sigmy na 2007 rok jest napisane w tabelce przy ob.100-300/4 APO DG EX , że obiektyw ma HSM do Sony, ale to nieprawda. Na moje zapytanie o ten obiektyw w Sigmie Polska zostałem poinformowany, że do Sony/Minolty ten obiektyw nie ma HSM i w wersji DG nie został jeszcze wyprodukowany(małe zainteresowanie?).

Wujek_Pstrykacz - Czw 06 Wrz, 2007

goltar napisał/a:
W aktualnym katalogu Sigmy nie ma w ofercie ani jednego szkła z HSM z mocowaniem dla Sony :? MM piszesz o jakiś starszych konstrukcjach ?


Kolega MM napisał, że też jest ciekaw jakie to obiektywy ma Sigma z HSM do Minolty, a nie napisał, że takie są.

MC - Czw 06 Wrz, 2007

Sigma 10-20 do Sony nie ma HSM, ale AF chodzi szybko i cicho. Pewnie kwestia czasu, jak w Pentaxach.
Wujek_Pstrykacz - Czw 06 Wrz, 2007

Mam Sigme 24-70/2,8 DG i używam jej z korpusem Dynax 7 analogiem do Velvii. Nie moge złego słowa o tym obiektywie powiedzieć. AF chodzi sprawnie.
goltar - Czw 06 Wrz, 2007

Pstrykacz napisał/a:
Kolega MM napisał, że też jest ciekaw jakie to obiektywy ma Sigma z HSM do Minolty, a nie napisał, że takie są.

Kolega MM napisał: "Trzy-cztery znam, ale to chyba nie jest sporo" chodzi mi o te trzy-cztery ...

Wujek_Pstrykacz - Czw 06 Wrz, 2007

No przyznaje racje, zagalopowałem się. Myśle sobie jakie to obiektywy Sigmy kolega MM widział do Sonolty z HSM, może nam je wskaże.
MM - Czw 06 Wrz, 2007

Z tego co mi wiadomo (sam w ręku nie miałem) to Sigmy 30/1.4 ; 150/2.8 ; 12-24 EX DG... no chyba, że tam gdzie patrzyłęm to nakłamali.... :oops:
Wujek_Pstrykacz - Pią 07 Wrz, 2007

No niestety. Kłamali. 150 to wcale nie ma do Sonolty. Nie wiem jak 30. 12-24 jest ale tylko D, a bez HSM. A szkoda bo dużo jest posiadaczy Sony/Minolty.
Woytec_60 - Pią 07 Wrz, 2007

Obie stałki, 30 f/1.4 i 150 f/2.8 są dostępne dla systemu 4/3 Olympusa, Leiki i Panasonika.
Oba z napędem HSM.
Jednego (Sigma 150mm F2.8 EX DG HSM APO Macro) nawet używam z Olympusem E-510 i stabilizacją w korpusie :)

goltar - Pią 07 Wrz, 2007

Z danych podawanych przez Sigmę wynika że żaden z ich obiektywów do Sony nie jest wyposażony w HSM :( (w tym także 30 i 12-24). Dla zainteresowanych na stronie Sigmy http://www.sigma-foto.pl/?q=node/9 na dole strony jest link do specyfikacji wszystkich obiektywów w formacie PDF. Przy numerach poszczególnych modeli jest literka H wskazująca w których szkłach zastosowano HSM. Poddano także do których obiektywów można stosować konwertery oraz czy będzie z nimi działał AF.
P_M_ - Pią 07 Wrz, 2007

goltar napisał/a:
Z danych podawanych przez Sigmę wynika że żaden z ich obiektywów do Sony nie jest wyposażony w HSM :( (w tym także 30 i 12-24). Dla zainteresowanych na stronie Sigmy http://www.sigma-foto.pl/?q=node/9 na dole strony jest link do specyfikacji wszystkich obiektywów w formacie PDF. Przy numerach poszczególnych modeli jest literka H wskazująca w których szkłach zastosowano HSM. Poddano także do których obiektywów można stosować konwertery oraz czy będzie z nimi działał AF.

Wyglada to nieciekawie. Przyznam jednak, ze polityka sigmy nie dziwi mnie w tej kwestii. Skadinad po zachowaniach niektorych fanow sony mozna wnioskowac, ze i tak nie kupiliby niczego, co nie ma loga ich ukochanej firmy. Po co sie wiec wysilac?
Moze to zabrzmi kuriozalnie, ale spotkalem sie z osobnikiem, ktory kupowal szklo (18-200) do alfy i nie dal sie przekonac, ze tamron 18-200 to to samo, a na dokladke sporo tanszy i nieco lepiej wykonany. :evil:
"SONY to jakosc, niezawodnosc i lepsza dbalosc o klienta". :wink:

avalon - Pią 07 Wrz, 2007

No ba... takie rzeczy to tylko w Erze i u sonolty. Natomiast mogę dodać, że taki Olek naprawdę szanuję klienta i dostajesz taka jakość za jaka płacisz jeśli chodzi o szkła.
MM - Pią 07 Wrz, 2007

http://www.pstryk.com.pl/...macro+ex+dg+hsm
http://www.pstryk.com.pl/...f+1.4+ex+dc+hsm
http://www.pstryk.com.pl/...5+5.6+ex+dg+hsm
Proponuję tam zadzwonić i zamówić :D
Jak coś nie istnieje to niech stworzą bo na stronce mają :lol:

goltar - Pią 07 Wrz, 2007

:lol:
http://www.pstryk.com.pl/...5+5.6+ex+dg+hsm
W opisie produktu :"Wersje z mocowaniem Sigma, Canon i Nikon są napędzane cichymi i szybkimi silnikami Hypersonic (HSM)." już nie piszą o Minolcie... ale "do koszyka" z HSM-em :wink:

Woytec_60 - Pią 07 Wrz, 2007

Nic z tego:
http://www.sklepfotografi...acro-EX-DG-HSM/
http://www.sklepfotografi...f1.4-EX-DC-HSM/
http://www.sklepfotografi...-5.6-EX-DG-HSM/
Cytat:
Napęd: wbudowany silnik HSM (wersja Canon, Nikon) lub przenoszony z aparatu (pozostałe wersje)

Nie wszystkie sklepy informują rzetelnie.

MM - Pią 07 Wrz, 2007

Pstryk jest chyba dość blisko z Fotopolis. W takim razie jak wrócę z Brna to im napiszę długi elaborat. Tymczasem śmigam tam na pokazy. Miejmy nadzieję, że tym razem obędzie się bez kolizji w ruchu powietrznym....
Woytec_60 - Pią 07 Wrz, 2007

Pozazdrościć...
Pokaż fotki po powrocie.

PS
Sorry za OT.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group