|
forum.optyczne.pl
|
 |
Cyfrowe aparaty bez lustra z wymienną optyką - Sony NEX-5N - test aparatu
sz.starczewski - Wto 08 Lis, 2011 Temat postu: Sony NEX-5N - test aparatu Serdecznie zapraszamy do lektury testu aparatu SONY NEX-5N oraz dyskusji na jego temat.
http://www.optyczne.pl/in...st_ap&artid=165
ghost - Wto 08 Lis, 2011
o ile się nie mylę, programowalne przyciski pojawiły się także w 5 i 3, po upgradzie softu.
hijax_pl - Wto 08 Lis, 2011
Cytat: | Głównym wnioskiem z testu rozdzielczości jest to, co wiemy już z testu obiektywu Sony 2.8/16. Mianowicie, to że jest on kiepski i mając inne możliwości wolelibyśmy go nie używać do oceny maksymalnych możliwości aparatu. |
Może warto by było cały rozdział 4 po prostu usunąć?
Arek - Wto 08 Lis, 2011
hijax_pl, nie. Po pierwsze głupio by wyglądało. Po drugie, jakieś wnioski jednak są (różnica w mocy filtra AA, stopień wyostrzenia). Po trzecie, nauczka dla klientów, którzy kupują kity zawierające 16 i 18-55 - można trafić na różne sztuki 16tek lepsze i gorsze.
Po czwarte, można się zastanowić na czym inni testują rozdzielczość NEXów.
hijax_pl - Wto 08 Lis, 2011
Arek napisał/a: | Po czwarte, można się zastanowić na czym inni testują rozdzielczość NEXów. | Może jakaś przejściówka do wymiatacza ze starych, dobrych czasów?
[ Dodano: Wto 08 Lis, 2011 17:14 ]
Czy jak Sony Polska dośle do testów Zeisa - będziecie korygować test?
Arek - Wto 08 Lis, 2011
Przejściówek nie uznajemy - za dużo okazało się do luftu i nie chcę wprowadzać dodatkowej zmiennej do testów.
Jak Sony podeśle Zeissa do testów, to w redakcji nie będzie już NEX-5N.
A poza tym, rozdział "Rozdzielczość" mówi jeszcze jedno. Jak ktoś kupuje NEX-a z kitem i 16tką niech nie liczy, że w pełni wykorzysta potencjał matrycy.
hijax_pl - Wto 08 Lis, 2011
Arek napisał/a: | A poza tym, rozdział "Rozdzielczość" mówi jeszcze jedno. Jak ktoś kupuje NEX-a z kitem i 16tką niech nie liczy, że w pełni wykorzysta potencjał matrycy. | Szkoda, bo matryca bardzo dobra, a większość zdecydowana klientów ta raczej przy kicie pozostaje...
MC - Wto 08 Lis, 2011
hijax_pl, mógłbyś wskazać źródło na podstawie którego tak twierdzisz?
hijax_pl - Wto 08 Lis, 2011
Źródła ogólnie pojęte. Internet.
Takie mam domysły, że wielce znaczący procent użytkowników EL (a do tego grona zaliczam też NEXy) po prostu kupuje i pstryka - w wielu przypadkach nawet bez świadomości, że obiektyw da się odkręcić. Tyczy to się ogółu rynku fotograficznego.
dcs - Wto 08 Lis, 2011
Autor testu napisał:
"Trzeba przyznać, że przy wyciąganiu szczegółów z cieni NEX-5N przy czułości ISO 100 radzi sobie wyjątkowo dobrze. W tym przypadku efekt rozjaśnienia o 4EV wygląda zauważalnie lepiej niż w 50D, zatem testowany bezlusterkowiec zasługuje na pochwałę."
Tylko, że według DxOMark dla ustawionego ISO 100 czułość rzeczywista dla NEX-5n wynosi 71, a dla 50D 158 /tyle samo, co dla ustawionego 200ISO/.*
Do ustalenia ekspozycji brane są chyba rzeczywiste czułości?
Różnica czułości ww. matryc wynosi 1 EV. Stąd, może, lepszy efekt rozjaśniania.
Na stronę dxomark nie odsyłam, bo może to być dzisiaj niebezpieczne.
*A tyle było narzekań na forach na Nikony: D300, D300s, D90 że nie mają "prawdziwego" ISO 100. Canon 50d też nie ma.
kufel - Wto 08 Lis, 2011
dcs, rzadko kiedy rzeczywista czułość odpowiada tej nominalnej. to raczej ogólna cecha.
dcs - Wto 08 Lis, 2011
kufel,
Ale robienie w 50D ze 158 100ISO, jak dla 200ISO też jest 158 to ściema /i bez info producenta/
hijax_pl - Wto 08 Lis, 2011
dcs napisał/a: | to ściema /i bez info producenta/ | A dxo ma inne zdanie na ten temat: Cytat: | In fact, it is precisely the JPEG ISO value that all the manufacturers publish. They do so because JPEG (or any RGB) output is the visible output that photographers use. So when you select ISO 800 on your camera, you’ll have a JPEG ISO at 800, but the RAW ISO will be at (for instance) 550. The JPEG results are achieved by playing with the tone curve shape. This is absolutely legitimate: the ISO standard allows manufacturers to use this JPEG value. They are not cheating. |
dcs - Wto 08 Lis, 2011
Ale rozwala to porównania między aparatami: zakresu tonalnego w RAW i wyciągania szczegółów z cieni. Co serwują nam optyczni w testach. O tym pisałem.
TS - Sro 09 Lis, 2011
Arek napisał/a: | Jak ktoś kupuje NEX-a z kitem i 16tką niech nie liczy, że w pełni wykorzysta potencjał matrycy. |
Tylko co w takim razie wykorzysta potencjał matrycy? Ciemne makro 30/3.5 czy drogi Zeiss 24/1.8? Po co wypuszczają nowy model aparatu z wymienną optyką, kiedy mają tak ogromne braki w obiektywach? Może faktycznie większość osób korzysta tylko z kitowego obiektywu, a nowy model kupuje z irracjonalnych pobudek?
Trzeba chyba docenić konstrukcję aparatu za to, że mimo podobnej jak w bezlusterkowcach m4/3 energii w aku wyciąga według specyfikacji sporo więcej zdjęć.
wulf - Sro 09 Lis, 2011
Sony zawsze miało rewelacyjne baterie. To jest coś, co niesamowicie mi się podobało jak miałem ich aparat. Można było sobie spokojnie zaplanować co można jeszcze sfotografować i jak żeby prądu starczyło.
Rafiki - Sro 09 Lis, 2011
Arek napisał/a: |
…..
A poza tym, rozdział "Rozdzielczość" mówi jeszcze jedno. Jak ktoś kupuje NEX-a z kitem i 16tką niech nie liczy, że w pełni wykorzysta potencjał matrycy. |
Moim zdaniem z reguły,największym ograniczeniem sprzętu jest jednak użytkownik a nie obiektyw czy matryca.
Moim zdaniem dzisiaj nie ma złych aparatów, są dobre i bardzo dobre.
Niezależnie od producenta.
Zarówno do bardzo dużych wydruków jak i szczególnie do Internetu.
Fatman73 - Sro 09 Lis, 2011
Matrycę ten sprzęcik ma bardzo fajną -moim zdaniem daje obrazek taki sam jak ta z Nikona D7000:
ISO 3200
NEX-5N:
http://img683.imageshack....5/nex5n3200.jpg
D7000:
http://img402.imageshack....7/d70003200.jpg
Największą radochą podczas zabawy tym aparatem, przynajmniej dla mnie, są filmy Rewelacyjnie działa AF, zwłaszcza opcja wykrywania twarzy -dzięki czemu pierwszy plan może być częściowo przysłonięty przez jakieś przedmioty, a aparat mimo to trzyma ostrość tam gdzie powinien.
Zaskakują tylko dwa ograniczenia -maksymalne ISO podczas rejestracji filmów to 3200, nie można przestawić aparatu w tryb NTSC, przez co niedostępne są szybkości nagrywania 60 i 24 klatki na sekundę.
http://youtu.be/3IjE0Ozp-Xg?hd=1
http://youtu.be/9TvFUcPVtT0?hd=1
Rafiki - Sro 09 Lis, 2011
Fajne filmiki
Arek - Sro 09 Lis, 2011
TS napisał/a: | Tylko co w takim razie wykorzysta potencjał matrycy? Ciemne makro 30/3.5 czy drogi Zeiss 24/1.8? |
To ciemne makro, jak to makro będzie pewnie cholernie ostre i wykorzysta. Do tego jest jeszcze 1,8/50. Pstrykałem tym na warsztatach Sony. Ostre jest, więc też wykorzysta.
A 16tka im po prostu nie wyszła. I tyle.
Chris62 - Pią 18 Lis, 2011
Będziemy mieć więc marketingowy pojedynek Sony NEX-5N vs Samsung NX200
NX-5 - Pią 09 Gru, 2011
hijax_pl napisał/a: | Arek napisał/a: | A poza tym, rozdział "Rozdzielczość" mówi jeszcze jedno. Jak ktoś kupuje NEX-a z kitem i 16tką niech nie liczy, że w pełni wykorzysta potencjał matrycy. | Szkoda, bo matryca bardzo dobra, a większość zdecydowana klientów ta raczej przy kicie pozostaje... |
No może tak niezupełnie!!!'
Tu cytat:
"Inżynierów firmy Sony czekają ciężkie dni, do sieci trafiły bowiem nagrania z testów funkcji nagrywania wideo w nowym sprzęcie typu EVIL. Niewielką niespodzianką jest czas nagrywania ograniczony przez rosnącą temperaturę sensora, jednak obok drugiego problemu trudno jest przejść obojętnie…"
i dalej...
"Nieco mniejszym i bardziej spodziewanym problemem z nowym sprzętem jest ograniczenie matrycy, które sprawia, że relatywnie szybko przegrzewa się ona w trakcie filmowania. Z widocznych w sieci nagrań wynika, że wystarczy nieco powyżej 12 minut nieprzerwanego korzystania z trybu wideo (licząc od „zimnego startu”), aby aparat zaprotestował i wypluł na ekran komunikat z żądaniem ostudzenia matrycy.
Tak więc Arku nie weryfikuj, Sony od zawsze miało matryce poniżej przeciętnej, a zwłaszcza Alfa.
[ Dodano: Pią 09 Gru, 2011 17:49 ]
wulf napisał/a: | Sony zawsze miało rewelacyjne baterie. To jest coś, co niesamowicie mi się podobało jak miałem ich aparat. Można było sobie spokojnie zaplanować co można jeszcze sfotografować i jak żeby prądu starczyło. |
Wymoderowano. Młody człowieku, powstrzymaj się od wydawania opinii czegośkolwiek, nie tylko aparatów i ich baterii.
Żeby napisać taki osąd, to trzeba przejść przez wszystkie systemy i modele, to tak podobnie jak z telefonami: SGH-J700 jest zły, dobry Ci jest za to S5230.
Konkluzja taka: Sony miewało w co niektórych modelach baterie dobrą (ale nie rewelacyjną),
miewało też matrycę w aparatach też "dobrą", (ale nie rewelacyjną).
ghost - Sob 10 Gru, 2011
cokolwiek.
co się w aparacie grzeje bardziej? matryca czy elektronika? ja nie wiem.
baterie sony ma obecnie 2, dużą i małą. mała jest mała, na poziomie konkurencji. duża jest również, jak w innych w tym segmencie.
matryce sony robi ok. 16Mpx aps-c ma opinię najlepszej matrycy w tym rozmiarze.
ogólnie mam wrażenie, że nie wiesz co piszesz. cytujesz wybiórczo i bez podania źródła.
komor - Sob 10 Gru, 2011
NX-5, zmień, proszę, sposób argumentowania. Bez osobistych wycieczek i osądów. Dyskutujemy na argumenty i o meritum, a nie o innych forumowiczach.
orbs - Nie 08 Sty, 2012
a ja wam powiem co mnie ostatnio spotkało,
zadzwoniłem do głównego serwisu SONY w polsce
i rozmawiałem tam z jakimś "szpencjalystą"
który próbował mi wmówić że NIGDY nie było problemów
z klikającymi nexami - że NIGDY o czymś takim nie
słyszał.
szkoda że on nie zdaje sobie sprawy z tego że
SONY przyznało się do tego, o tutaj,:
http://esupport.sony.com/...d=439&mdl=NEX5N
wkurza mnie to że my polacy jesteśmy traktowani przez sony
jak ciemne bydło bez rozumu.
koniec żali
Fatman73 - Czw 12 Sty, 2012
Jeeee......
Nikon nie wie i nigdy nie słyszał o problemach z AF i ochlapanej olejem matrycy w D7000.
Panasonic nie wie i nigdy nie słyszał o problemie krechy na nagranym materiale filmowym (przy pewnych parametrach) w GH2.
A ja nigdy nie napisałem tego posta.........
themoth - Wto 17 Sty, 2012
TS,
czy zaproponował byś amatorowi raczej APS-C ze słabymi szkłami, czy może m4/3 z dostępną nawet ciekawą optyką?
TS - Sro 18 Sty, 2012
themoth napisał/a: | TS,
czy zaproponował byś amatorowi raczej APS-C ze słabymi szkłami, czy może m4/3 z dostępną nawet ciekawą optyką? |
Ale nie wszystkie obiektywy NEX są słabe, i nie wszystkie m4/3 - takie rewelacyjne
Nie da się odpowiedzieć bez określenia jakie szkła Ciebie interesują...
W moim przypadku na korzyść m4/3 przemawiały fajne szkła* oraz ergonomia aparatu. Na tyle, że byłem skłonny zaakceptować trochę gorszą matrycę.
* 12/2.0, 20/1.7, 45/1.8
themoth - Sro 18 Sty, 2012
TS napisał/a: | Ale nie wszystkie obiektywy NEX są słabe | mam na myśli takie w przystępnych cenach z full AF (nie interesuje mnie przejściówka i szkło z DSLRa)
chce się pozbyć Fuji S5800 i wydaje mi się że przejście na m3/4 to i tak byłby dla mnie przełom, a z drugiej strony skoro już się wydatkować...
to może jednak APS-C, myślę to o NEX C3 bo jakość zdjęć nie jest gorsza od 5N a zaoszczędzone 800PLN można dołożyć do SEL 50mm f1.8,
tylko nie wiem na ile uniwersalne było by takie 50mm?
TS - Sro 18 Sty, 2012
themoth napisał/a: | tylko nie wiem na ile uniwersalne było by takie 50mm? |
Dla kogoś takie krótkie i jasne tele to może być podstawowe/uniwersalne szkło (standardowy przykład zastosowania - portret), ale generalnie na APS-C uniwersalne ogniskowe to okolice 25-35 mm.
Skoro masz S5800, to sam możesz sprawdzić jakich ogniskowych używasz i zobaczyć czy potrzebny obiektyw znajdziesz w NEX:
http://www.optyczne.pl/in...szukaj=Wyszukaj
czy w m4/3
http://www.optyczne.pl/in...szukaj=Wyszukaj
Co do korpusów - koniecznie obejrzyj przed kupnem.
themoth - Czw 19 Sty, 2012
wałkuję te obiektywy od miesiąca, albo i dłużej... aparaty też już macałem nie raz,
nie chodzi o to że szkoda mi na aparat kasy i dlatego nie mogę się zdecydować, ale jak już kupię to chciałby żeby jakość mnie przeraziła, a nie było tylko nieco lepiej niż S5800.
Swoją drogą widziałem wczoraj NEX 5 z 18-55 (w sklepie) za 1300PLN, tańszy od C3, tak sobie teraz myślę czy zamiast NEX-5N za około 2300PLN nie lepiej wydać sobie na jakieś szkiełko? Przecież różnica w jakości zdjęć nie może być aż taka duża.
komor - Czw 19 Sty, 2012
themoth napisał/a: | jak już kupię to chciałby żeby jakość mnie przeraziła |
Ale oprócz sprzętu zależy to jeszcze od fotografa, pamiętaj…
themoth - Czw 19 Sty, 2012
mam świadomość,
ale uwierz mi że z S5800 już więcej nie jestem w stanie wyciągnąć, dlatego chcę się od niego uwolnić, więc chyba warto od razu zrobić duży krok niż wypieniężyć się i za rok znowu zastanawiać się nad zmianą sprzętu.
Piras - Czw 19 Sty, 2012
themoth napisał/a: |
nie chodzi o to że szkoda mi na aparat kasy i dlatego nie mogę się zdecydować, ale jak już kupię to chciałby żeby jakość mnie przeraziła, a nie było tylko nieco lepiej niż S5800.
Swoją drogą widziałem wczoraj NEX 5 z 18-55 (w sklepie) za 1300PLN, tańszy od C3, tak sobie teraz myślę czy zamiast NEX-5N za około 2300PLN nie lepiej wydać sobie na jakieś szkiełko? Przecież różnica w jakości zdjęć nie może być aż taka duża. |
i tak zrobisz po swojemu...
osobiście uznałem, że elektronika starzeje się bardzo szybko i zakupiłem 5n.
By na wstępie nie stać się posiadaczem czegoś co jest już "stare"
A i jednak 5n wnosi parę "ciekawostek"
Nie używałem 5 ani S5800, ale w porównaniu z Canonem G10 to różnica w jakości
spowodowała u mnie spore zdziwienie i niezchodzący z twarzy
PS - obiektywu 16mm nie kupuj, lepiej już ze starych manualnych szkiełek...
Manualne ostrzenie nie gryzie
themoth - Czw 19 Sty, 2012
Cytat: | PS - obiektywu 16mm nie kupuj, lepiej już ze starych manualnych szkiełek...
Manualne ostrzenie nie gryzie |
Piras,
może trochę pogryźć jak chcesz sobie zrobić zdjęcie z żonką i dzieckiem ze statywu... ale dzięki
gdyby nie te szkła już bym miał NEXa (bo wierzę że APS-C kompakcie to dobry kierunek), tylko że może raczej C3, bo w jakości zdjęć nie ma aż takiego przełomu do 5N, a w cenie jest 30%, a za dwa/trzy lata mniej żal będzie mi go odsprzedać ze stratą.
Piras - Czw 19 Sty, 2012
themoth napisał/a: |
może trochę pogryźć jak chcesz sobie zrobić zdjęcie z żonką i dzieckiem ze statywu... ale dzięki
gdyby nie te szkła już bym miał NEXa (bo wierzę że APS-C kompakcie to dobry kierunek) |
trochę nie trafiony przykład - ustawiasz ostrość na rodzinkę i się dołączasz.
A w NEXie manualnie ostrzy się po prostu rewelacyjnie wygodnie a i głębię od razu sam ocenisz i ustawisz...
Porównania z C3 nie mam, innych pytaj, albo czytaj...
A APS-C przynajmniej w NEX jest dla mnie rewelacją, nigdy więcej malutkich matryc.
Aha, i obiektyw 18-55 z kompletu jest naprawdę dobry,
a przynajmniej ja spodziewałem się po KITowym gorszych osiągów.
themoth - Pią 20 Sty, 2012
Piras napisał/a: | trochę nie trafiony przykład - ustawiasz ostrość na rodzinkę i się dołączasz. |
Piras,
może i nie trafiony (nigdy nie miałem MF), ale auto-portretu już sobie nie zrobisz...
Piras - Pią 20 Sty, 2012
themoth napisał/a: | Piras napisał/a: | trochę nie trafiony przykład - ustawiasz ostrość na rodzinkę i się dołączasz. |
Piras,
może i nie trafiony (nigdy nie miałem MF), ale auto-portretu już sobie nie zrobisz... |
żoneczkę poprosisz... a przy okazji wciągnie się w fotohobby...
- prawdziwa zabawa jest tam, gdzie wszystko sam ustawiasz
Ale wracając do meritum wątku, uważam zakup /własny/ 5n za dobry wybór.
fakt trochę mi brakuje drugiej tarczy do zmiany parametrów /jak w 7/
a parę szczególików które nie występują w C3, moim zdaniem jest warte dopłaty.
themoth - Sob 21 Sty, 2012
Piras napisał/a: | parę szczególików które nie występują w C3 |
Piras,
mógłbyś rozszerzyć wątek, wg mnie to tylko:
- dotykowy ekran i
- full HD,
dla mnie to cechy nie warte tej kwoty, co nie znaczy ze mnie nie stać, ale może wiesz coś więcej...
ghost - Sob 21 Sty, 2012
możliwość podpięcia wizjera, współpraca z pilotem.
Piras - Nie 22 Sty, 2012
ISO od 100,
szybsze zdjęcia seryjne,
...
ładniejsza obudowa,
i jednak filmiki Full HD, oraz parę innych rozdzielczości wg potrzeb...
Aby ci jeszcze bardziej zamieszać - to MZ jednak C3 ma wygodniejszy włącznik
i robi więcej zdjęć "z baterii"...
themoth - Nie 22 Sty, 2012
ghost napisał/a: | możliwość podpięcia wizjera, współpraca z pilotem. | ghost,
rozmawiałem wczoraj w Sony Center ze sprzedawcą i zapewnił mnie że do C3 też można wizjer podpiąć, ale wiadomo jak to jest ze sprzedawcami - mają swoje problemy i nie muszą wszystkiego wiedzieć najlepiej,
Piras napisał/a: | ISO od 100,
szybsze zdjęcia seryjne,
...
ładniejsza obudowa, | Piras,
właśnie czarna obudowa C3 podoba mi się bardziej niż 5N,
natomiast po co ISO100, jak będę chciał mieć mniej jasne zdjęcie przy oczekiwanej głębi to skrócę migawkę - nie jestem ekspertem, ale skoro jakość w ziarna ISO100 i ISO200 jest taka sama, doświetlenie to jedyny powód używania mniejszego ISO?
tak naprawdę to zacząłem przymierzać się po trochu do E-P2, ja chyba oszaleję (ach ta stabilizacja).
ghost - Nie 22 Sty, 2012
nie sprawdzałem, więc nie dam Ci 100% pewnej odpowiedzi. jednak we wszystkich komunikatach sony, jako kompatybilny, pojawia się jedynie nex5n.
niższe iso ma sens jeżeli masz duuużo światła, a chcesz użyć dużej przesłony (więcej niż f/2.8) wtedy maksymalne skrócenie czasu migawki przestaje wystarczać. nie wiem czy to iso100 jest natywne, czy oszukane. w drugim przypadku tak naprawdę można dać iso200 i korektę naświetlania na +1 i będzie to samo (w RAWie, po odpowiednim wywołaniu z korektą na -1).
hijax_pl - Nie 22 Sty, 2012
ghost napisał/a: | nie wiem czy to iso100 jest natywne, czy oszukane. | Jeśli to jest ta sama matryca co w K5/D7000, a wiele wskazuje na to że to właśnie IMX71, to ISO100 jest wartością natywną.
themoth - Nie 22 Sty, 2012
ghost napisał/a: | niższe iso ma sens jeżeli masz duuużo światła | ghost,
oczywiście, napisałem JASNE - miałem na myśli mniej czuły "film" czyli zdjęcie CIEMNE,
tak czy inaczej przemawia do mnie argument, że BLe mają sens o ile są skomponowane z naleśnikiem, dlatego skłaniam się już trochę bardziej do pen e-p2,
http://pliki.optyczne.pl/ep1/17/oly17_fot2.jpg
jeżeli robi takie zdjęcia, mnie to wystarcza, a IOS w tym aparacie przemawia do mnie jeszcze bardziej.
gdyby tak był na rynku jakiś kompakt z APS-c, optyką f1,8 i ekwiwalentem ogniskowej ~20-80... coś jak
X100 tylko że z zoomem, lub
LX-5 oparty na APS-c.
hijax_pl - Nie 22 Sty, 2012
themoth, NX czy NEXy mają matryce APS-C. Konsekwencją tego jest wielkość obiektywów, które chcąc nie chcąc są lustrzankowe. themoth napisał/a: | gdyby tak był na rynku jakiś kompakt z APS-c, optyką f1,8 i ekwiwalentem ogniskowej ~20-80... coś jak
| Canon G1X. No może ta optyka nie taka jasna, ale reszta postulatów mniej więcej spełniona
themoth - Nie 22 Sty, 2012
wczoraj o nim czytałem na optycznych i trochę na dprview, spełnia moje oczekiwania, ciekawe kiedy pojawi się w Polsce...
799$ nie wiem ile to daje ostatecznie u odbiorcy w naszym kraju, tzn. w sensie pewnie jakiś VAT albo cło, itp.
jak nie kupię EP2 albo XZ-1 w tym tygodniu, to czekam na niego... 2700 jestem w stanie dać, a jak nie to może jednak ten (bezlampowy) NEX C3.
michie - Czw 07 Lut, 2013
Mam problem, przegrzebuję fora, ale wciąż nie jestem w stanie definitywnie rozwiać wątpliwości ...
Mianowicie chiałbym kupić Nexa, ale wciąż mam dylemat jeśli chodzi o numer.
Przeglądałem tabele i wychodzi mi na to ze nexy c3, f3, 5 i chyba nawet 7 mają wciąż takie same matryce, migawki itp, a różnią się np formatami zapisu filmów (co mnie zupełnie nie obchodzi), czy tam lampami. Z lektury forów wynika również ze owa matryca jest b. dobra, natomiast kitowe obiektywy jej ' nie doganiają'.
Więc kupiłbym opcję najtańszą, powiedzmy c3 z obiektywem 13-55 i ewentualnie w przyszłości ( jesli w ogóle zajdzie taka potrzeba) dokupił jakąś przejsciówkę i próbował pozyskać np. jakieś stare ale jare obiektywy, które być moze doszusują do matrycy.
Czy takie rozumowanie ma sens?
ps. Jestem zwykłym lamerem/amatorem i chcę się przesiąść z olympusa - kompaktowego idioten apparatu cyfrowego sprzed pięciu lat. Chcę poręcznego aparatu który nareszcie wykona rozsądne zdjęcia ( szerszy kąt, ciemnawość) Filmy są mi kompletnie ale to zupełnie zbędne. Mam problem z oglądaniem tychże a co dopiero z kręceniem...
|
|