|
forum.optyczne.pl
|
 |
Serwis sprzętu i usterki - 5D mark III bad pixel -problem
fotobartfoto - Wto 19 Cze, 2012 Temat postu: 5D mark III bad pixel -problem Witam
Pierwszego czerwca kupiłem 5D MKIII i po kilku dniach musiałem wymienić go na nowy egzemplarz, bo miał dwa bad pixele. Dzisiaj odebrałem grugi egzemplarz i tutaj też jest ten sam problem, ale już tylko jeden pixel... poziom mojego wkurzenia już sięga zenitu -będę musiał znowu czekać na wymianę na nowy -ale znowu jestem pełen obaw, czy i tym razem nie będzie to samo...
Miał ktoś z Was ten problem?
[ Dodano: Wto 19 Cze, 2012 14:59 ]
Sorry -jednak jest jeszcze gorzej -w międzyczasie znalazły się jednak trzy bad pixele -czyli jest jeszcze gorzej niż było...
[ Dodano: Wto 19 Cze, 2012 15:02 ]
hmmm -nie ma załączników które wrzuciłem z zaznaczonymi punktami z obu puch...
Usjwo - Wto 19 Cze, 2012
tak z ciekawosci, czy jeden lub dwa bad pixele mozna reklamowac?
Podejdz optymistycznie, zobacz ile masz dobrych
dcs - Wto 19 Cze, 2012
Usjwo napisał/a: | Podejdz optymistycznie, zobacz ile masz dobrych |
Albo policz...
fotobartfoto - Wto 19 Cze, 2012
można -ja korzystam po prostu z rękojmii i wymieniam na nowy, ale nie zmienia to faktu, że jest to upierdliwe załatwianie spraw, zamiast już zapomnieć o sprzęcie i skupić się na zdjęciach...
optymistycznie podszedłem za pierwszym razem -teraz już trochę się wkurzyłem, bo raczej przy sprzęcie tej klasy nie powinno być takich wpadek -a jeszcze na dwóch sztukach pod rząd??? miałem już całą masę puszek Canona i nigdy nie było takiej wtopy...
komor - Wto 19 Cze, 2012
Ciekawe, ciekawe. Swoją drogą też ciekawe jest kto dostanie te puszki, które Ty zwróciłeś.
fotobartfoto - Wto 19 Cze, 2012
Jeszcze tej drugiej nie oddałem -zrobię to dopiero jutro, ale już się boję, że będzie bujanie co kilka dni, bo się może okazać, że była jakaś chu...wa seria i wszystkie mają wadliwe matryce... -nie mam ochoty ani czasu na takie .........
hijax_pl - Wto 19 Cze, 2012
komor napisał/a: | Swoją drogą też ciekawe jest kto dostanie te puszki, które Ty zwróciłeś. | I czy zauważy problem...
fotobartfoto - Wto 19 Cze, 2012
he he wykropkowali moje niecenzuralne wypociny
hijax_pl - Wto 19 Cze, 2012
fotobartfoto napisał/a: | wykropkowali | Raczej wykropkowało
fotobartfoto - Wto 19 Cze, 2012
Dam Wam znać jak się skończy temat i za którym razem w końcu trafię na właściwy egzemplarz...
A swoją droga, to jak ktoś będzie kupował, to dawajcie znać na priva -podam numery seryjne, żeby Wam tego ... nie wcisnęli.
[ Dodano: Wto 19 Cze, 2012 15:42 ]
siur -to miałem na myśli
[ Dodano: Wto 19 Cze, 2012 15:42 ]
hijax_pl napisał/a: | fotobartfoto napisał/a: | wykropkowali | Raczej wykropkowało |
siur -to miałem na myśli
Usjwo - Wto 19 Cze, 2012
A jak naprawiaja takie bad piksele? Czy nie robi sie tego w sofcie, biorac wartosci z sasiednich? to chyba podobnie jak mapowanie kurzu na matrycy. Zakladajac ze robia to w serwisie nie mozna tego zresetowac, wiec nastepny sie nie dowie ze takie ma, nawet jak wszystkie sprawdzi osobno pod lupa. Moglbym zaryzykowac twierdzenie ze po zlozeniu apartu, matryce ktore nie przekrocza jakiej granicznej liczby "bad pixli" w okreslonym rozmiarze, tak wlasnie sa naprawiane (i nie tylko w Canonie)
MM - Wto 19 Cze, 2012
Tak swoją drogą to ciekawe, że chciało ci się tego szukać...
Inna sprawa, czy to nie jest tak, że producent dopuszcza śladowe ilości tych złych pikseli i czy nie jest o tym napisane w instrukcji...
komor - Wto 19 Cze, 2012
Na pewno dopuszczone są jakieś bad-pixele, pytanie czemu nie były fabrycznie zmapowane.
xadam4 - Wto 19 Cze, 2012
ja się podepnę pod temat. mam ten sam problem. tyle ze tych pixeli jest ze 30.. gdyby nie to ze robiłem zdjęcia "otworkiem" w ogóle bym tego nie zauważył. robiłem, jak wcześniej pytałem, czyszczenie ręczne ale to nie pomogło tym razem. co z tym zrobić?
http://www.wrzucaj.com/605018
tutaj zdjecie
komor - Wto 19 Cze, 2012
Bardzo interesujące krążki. Czyżby nikonowskie chlapanie matrycy olejem przeniosło się do Canona?
fotobartfoto - Sro 20 Cze, 2012
Chłopaki nie siejcie fermentu
Stwierdzenia w stylu retoryki Prezesa Jarosława takie jak MM napisał/a: | czy to nie jest tak, że producent dopuszcza śladowe ilości tych złych pikseli i czy nie jest o tym napisane w instrukcji... | absolutnie nic nie wnoszą do dyskusji, a są poniekąd pytaniem i stwierdzeniem, że ja piszę głupoty bo na 100% muszę się mylić. otóż nie jest tak, że jest na to norma i nie jest tak, że jest to opisane w instrukcji.
Jest norma dotycząca procentowego udziału bad pix w wyświetlaczach (TV, monitory; telefony itd.) ale nie matryce światłoczułe -tutaj nawet jeden już uprawnia do wymiany na nowy Za pierwszym razem faktycznie wymienili i z góry powiedzieli że jak i tutaj będzie problem to też wymienią.
Wczoraj miałem zdjęcia i jeszcze bardziej się wkurzyłem, bo znalazłem kolejny -w sumie jest ich cztery.
A jeszcze do fotoinkwizytora -nie musiałem ich jakoś specjalnie szukać -na zdjęciu w miejscu gdzie jest ciemne tło taki pixel świeci jak gwiazda zaranna, więc nie trzeba się jakoś specjalnie wysilać.
MC - Sro 20 Cze, 2012
Co do uprawnień to mylisz się kolego tak bardzo i tak głęboko jesteś przekonany o własnej wiedzy, że nie mam ochoty polemizować.
I pewnie sprzedawca w sklepie do takiego samego wniosku doszedł, bo tacy "znafcy" nie trafiają się często.
fotobartfoto - Sro 20 Cze, 2012
co do jakich uprawnień? -masz na mysli rękojmię? ludzie piszcie konkretnie a nie kreujecie się na wielkich znawców i tylko gdybacie -konkrety proszę. Sprzedawca nie polemizował, bo towar który mi sprzedał jest niezgodny z umową i to czy go wymieni, czy nie, to nie jest tylko kwestia jego widzimisię.
MC - Sro 20 Cze, 2012
Małe pytanie - kupowałeś jako przedsiębiorca czy konsument?
MM - Sro 20 Cze, 2012
Panie ZNAFCO, nie jedź mi tutaj jarusiem bo ci pojadę rydzykiem. Skoro już tak mocno narobiłeś w gacie na widok kilku pikselków to zmień rajtuzki i kup sobie kliszaka.
Jak trafiłeś frajerski sklep to cyckaj go dalej. Gdy zmądrzeją to będziesz się barował z serwisem...
xadam4 - Sro 20 Cze, 2012
komor napisał/a: | Bardzo interesujące krążki. Czyżby nikonowskie chlapanie matrycy olejem przeniosło się do Canona? |
czyścić na mokro?? czy serwis ?
fotobartfoto - Sro 20 Cze, 2012
MC napisał/a: | Małe pytanie - kupowałeś jako przedsiębiorca czy konsument? |
jako konsument -na osobę fizyczną
[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:14 ]
Panowie mam prośbę -proszę nie trollujmy -jednego z trolli dodałem już do ignorowanych -prowadzimy rzeczową dyskusję i osoby które nie mają do powiedzenia nic poza trollowaniem proszę o niezabieranie głosu Wszelkie inne konstruktywne uwagi czy podpowiedzi jak najbardziej mile widziane
[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:24 ]
MC napisał/a: | Co do uprawnień to mylisz się kolego tak bardzo i tak głęboko jesteś przekonany o własnej wiedzy, że nie mam ochoty polemizować.
I pewnie sprzedawca w sklepie do takiego samego wniosku doszedł, bo tacy "znafcy" nie trafiają się często. |
w żadnm z postów nie kreuję się na znawcę -nie wiem do czego pijesz kolego... proszę nie próbuj trollować, i nie psuj rzeczowej dyskusji, a do polemizowania czy zabierania głosu w dyskusji nikt cię nie zmusza -bez napinki -więcej luzu
[ Dodano: Sro 20 Cze, 2012 16:28 ]
Może zadam pytanie bardziej konkretnie i poproszę o odpowiedź posiadaczy mkIII -czy ktoś jeszcze spotkał się z tym problemem osobiście? czy jest może jakaś wadliwa partia?
komor - Sro 20 Cze, 2012
Dołączam się do wniosku o ostudzenie nastrojów. Tylko merytoryczne posty.
MC - Sro 20 Cze, 2012
Napiszę najbardziej rzeczowo jak się da.
Po pierwsze mylisz pojęcia. Rękojmia i niezgodność z umową do dwa różne reżimy prawne.
Po drugie - żądać wymiany można w przypadku, gdy wada jest istotna. Jeden wadliwy piksel na 21 MILIONÓW, który można w ciągu kwadransa zmapować w serwisie (zakładając przesyłkę kurierem - góra 3 dni robocze) nigdy, przed żadnym sądem nie zostałby uznany jako przyczyna uzasadniająca wymianę sprzętu na nowy.
Ergo.
Nie znasz przepisów, a sprzedawca podszedł do Twojego problemu baaaardzo życzliwie.
fotobartfoto - Sro 20 Cze, 2012
Gdybym był omnibusem i wiedział wszystko na ten temat -nie zadawałbym pytań na forum.
Faktycznie nie znam idealnie przepisów i być może mylę pojęcia -widzę że znasz się na tym co piszesz, więc zakładam, że masz rację -jednak informacje jakie uzyskałem od naszego redakcyjnego prawnika pomogły mi w rozmowie ze sprzedawcą.
Zakupiłem sprzęt wlaśnie konkretnie jako osoba fizyczna i w przypadku uszkodzonego pixela na matrycy światłoczułej moge korzystać z ustawy (tutaj własnie chyba chodzi o niezgodność z umową) i naprawdę ilość pixeli na matrycy nie gra roli, bo jeśli chociaż jeden z nich jest uszkodzony -to już jest istotna wada. W skrócie niezgodność z umową polega na tym, że ja zapłaciłem za sprzęt ze wszystkimi pikselami działającymi jak należy. Za sprzęt bez żadnej historii serwisowej. Nawet na tym swoim formularzu miał pole czy zgadzam się na naprawę czy chcę wymienić na nowy.
Efekt na dzień dzisiejszy jest taki, że jutro będzie już czekał na mnie nowy egzemplarz i już się z nimi umówiłem, że biorę ze sobą jutro kompa i przetestujemy matrycę już na miejscu, żeby wyeliminować problem już na starcie.
Nie po to kupuję nowy sprzęt, żeby zaraz po zakupie bujać się z nim po serwisach i sowtwareowo naprawiać problem hardwareowy... (jakie mi wyszło słowotwórstwo)
I tutaj zawczasu dodam komentarz dla trolli -nie wymądrzam się i nie uważam się za znawcę tematu -po prostu opisuję cały ten kabaret, żeby inni wiedzieli że mogą się z takim czymś spotkać i że nie muszą się godzić na ściemy sprzedawców w stylu "uszkodzone piksele? -to przecież nie problem -wyślemy do serwisu i oni je przymaskują " -należy się taki sprzęt za jaki klient zapłacił, czyli nowy, sprawny i w 100% taki jak deklarowany przez sprzedawcę. Co innego gdyby sprzedawca powiedział -sprzedaję panu aparat, ale proszę pamiętać o tym, że ma na matrycy kilka uszkodzonych pikseli...
MC - Czw 21 Cze, 2012
Jako również konsument i prawnik w życiu się nie zgodzę z taką interpretacją przepisów.
Ale czego to niektórzy prawnicy nie zrobią dla klienta...
kozidron - Czw 21 Cze, 2012
fotobartfoto napisał/a: | żeby wyeliminować problem już na starcie.
Nie po to kupuję nowy sprzęt, żeby zaraz po zakupie bujać się z nim po serwisach i sowtwareowo naprawiać problem hardwareowy... (jakie mi wyszło słowotwórstwo) |
a zdajesz sobie sprawę, że serwis własnie tak naprawia ten problem nazwany przez ciebie problemem "hardwareowym" i istniej duże prawdopodobieństwo (a może nawet pewność), ze każda puszka ma jakieś "uszkodzone pixele", tylko powinny one być mapowane zanim aparat trafi na rynek.
fotobartfoto napisał/a: | I tutaj zawczasu dodam komentarz dla trolli -nie wymądrzam się i nie uważam się za znawcę tematu -po prostu opisuję cały ten kabaret |
dobra ale na lewo i na prawo rozrzucasz zwroty do wszystkich pokroju "trol" czy trolowanie lub jednego trola dodałem do ignorowanych.
Wbij sobie do głowy że bad pixele to niestety norma, co innego że powinny byc one mapowane zanim aparat trafi do klienta.
fotobartfoto napisał/a: | -należy się taki sprzęt za jaki klient zapłacił, czyli nowy, sprawny i w 100% taki jak deklarowany przez sprzedawcę. Co innego gdyby sprzedawca powiedział -sprzedaję panu aparat, ale proszę pamiętać o tym, że ma na matrycy kilka uszkodzonych pikseli... |
Czy ty wcześniej czytałeś z jaką wadą trafił ten aparat na rynek, czy naprawdę udajesz nieświadomego zileonka te bad pixel to pikuś w porównaniu z tym jak canon wtopił z tą premierą i tu żaden software na pewno by nie pomógł.
fotobartfoto, aha proponuje zmienic prawnika, to raz albo co wiecej prawdopodobne, proponuje zacząć go uważnie słuchać, bo cos mi się wydaję że to ostatnie jest przyczyną błędnego rozumowania.
tak na boku
fotobartfoto, blizej ci do trola, niż tym którym to zarzucasz
fotobartfoto - Czw 21 Cze, 2012
No już, już -ludzie -co Was ciśnie że się tak rzucacie???
człowiek na spokojnie opisuje sprawę, ale nie -trzeba zgnoić i pokazać swoją wyższość, oraz to jak bardzo ktoś się myli.
Jak już powiedziałem -mogę się mylić -gdybym był pewny, to nie pisałbym na forum, to po pierwsze, a po drugie, to mimo tego że się mylę sprzedawca ze mną się zgodził, bo kupuję już u niego którąś z kolei puchę i wie że o dobrego klienta trzeba dbać. A o tym, że bad pixele są normą -ale zawsze naprawianą jeszcze zanim sprzęt trafi do sprzedaży, nie wiem -cóż -tutaj jak widać nie był, a jeżeli płacę za sprzęt, to powienien być taki że biorę i robię zdjęcia, a nie że najpoerw muszę przejechać się ze sklepu do serwisu, żeby mi go naprawili -no chyba sami dostrzegacie ten paradoks.... Zobaczę jak dzisiaj, czy będzie już o.k., czy nie.
Powiem szczerze, że po raz pierwszy wogóle piszę na jakimś forum i jestem naprawdę zszokowany tym jak wrogo nastawieni są ludzie! Piszę na spokojnie o tym co mnie spotkało, a tu nagle tyle osób atakuje bez powodu... przykra sprawa -nie tego oczekiwałem po profesjonalnym forum... Zawodowo fotografią zajmuję się od ponad dwudziestu lat i może faktycznie nie do końca skupiam się na tym czy bad pixele to norma czy nie -aparat to dla mnie narzędzie pracy i oczekuję od niego pełnej gotowości do zadań zaraz po zakupieniu, a nie jeszcze dodatkowo po wizycie w serwisie.
mozer - Czw 21 Cze, 2012
fotobartfoto, ja mogę tylko powiedzieć, jako nieuczestniczący w tej dyskusji, że Twój ton nie jest normalny i nie dziwię się reakcji innych...
Ludzie Ci mówią jak jest - dobra wola sprzedawcy, a nie narzucone na niego paragrafy.
fotobartfoto - Czw 21 Cze, 2012
O.K. dzięki za uwagi te konstruktywne i niekonstruktywne też i jedne i drugie czegoś mnie nauczyły.
Podsumowując dowiedziałem się tego, że takie akcje moga się zdarzyć, ale naprawiają to w serwisie, a zazwyczaj do sklepów trafia sprzęt już po naprawieniu tych pikseli.
Faktem jest to, że ja dostałem dwa pod rząd aparaty, które nie przeszły tego etapu.
Abstrachując od wszelkich paragrafów -dla mnie nie jest normalne to, że aparat, który człowiek kupuje -nie jest taki jak powinien być -będzie, ale dopiero po wizycie w serwisie... Na szczęście są sprzedawcy, którzy znając klienta od lat i wiedząc że nie kupuje aparatu do zabawy, biorą to bujanie się po serwisach na siebie...
Te mniej konstruktywne uwagi nauczyły mnie tego, że tego typu fora są miejscem, gdzie czasem faktycznie można uzyskać pomoc, bo trafi się kilka konkretnych osób, ale trzeba liczyć się też z tym, że przy okazji można trafić na takich, których nie interesuje merytoryczna dyskusja, tylko bicie piany, a przez nich traci się tylko czas i nerwy. Chyba to duch czasu -kiedyś osób żyjących z fotografii było sporo mniej, ale każdy był wobec siebie życzliwy i zawsze mógł liczyć na pomoc drugiego fotografa. Teraz każdy kto kupi sobie lustro za parę złotych, już mianuje się profesjonalistą i myśli, że wszystkich innych może traktować z góry.
Pozdrawiam i życzę powodzenia -wszystkim
mozer - Czw 21 Cze, 2012
fotobartfoto, no cóż - prawo jest kulawe, a jakość produktów też pikuje w dół. Znak czasów...
MC - Czw 21 Cze, 2012
fotobartfoto napisał/a: | Abstrachując |
Oby tylko takie "wady" były w sprzęcie foto...
kozidron - Czw 21 Cze, 2012
MC napisał/a: | Abstrachując
|
MC, co ty masz z tym, że to cie tak koli Czytając pewnie moje dysortograficzne posty musisz się grubo męczyć, no chyba że daje jeszcze inne powody
Cytat: | Zawodowo fotografią zajmuję się od ponad dwudziestu lat i może faktycznie nie do końca skupiam się na tym czy bad pixele to norma czy nie -aparat to dla mnie narzędzie pracy i oczekuję od niego pełnej gotowości do zadań zaraz po zakupieniu, a nie jeszcze dodatkowo po wizycie w serwisie. |
fotobartfoto
Zazwyczaj zawodowca(niekoniecznie profesjonalistę) cechuje to, że interesuję się narzędziami, które służą mu do zarabiania pieniędzy, zawsze szuka nowości, czegoś lepszego śledząc rynek, żeby go konkurencja nie zjadła, szczególnie w dziedzinach powiązanych z elektroniką. Dziwi mnie to, że nie słyszałeś z jaką niedoróbą canon wypuścił na rynek 5DIII robiąc sobie z pierwszych użytkowników beta testerów, twoje bad pixele to pikuś dla serwisu i nie ma o co piany toczyć
Na szczęście 5d3 to amatorski korpus więc nie musiałeś nic o tym wiedzieć
MC - Czw 21 Cze, 2012
kozidron, za ten wyraz, napisany bezbłędnie, lecz z małym myślnikiem dostałem ostrzeżenie na kanondesce
kozidron - Czw 21 Cze, 2012
MC napisał/a: | kozidron, za ten wyraz, napisany bezbłędnie, lecz z małym myślnikiem dostałem ostrzeżenie na kanondesce |
Od którego moda ?
Dla takich "idiotów" nie bójmy się tego słowa, nie mam słów, mnie tamto forum zniechęca, jest kwaśne i pełno tam lizotyłków.
MC - Czw 21 Cze, 2012
Od miłego kolegi "janmar". Cóż, wcześniej dostałem ostrzeżenie za to, że go poprawiłem jak wypisywał głupoty.
Sunders - Czw 21 Cze, 2012
MC napisał/a: | Od miłego kolegi "janmar". Cóż, wcześniej dostałem ostrzeżenie za to, że go poprawiłem jak wypisywał głupoty. |
MC, możemy "przybić piątkę". Ja też dostałem warna od tego ponurego "kolegi" za to, że po sugestii jednej z zadowolonych klientek, spytałem jednego z TIP-ów, czy to prawda że dojeżdża teraz do klientów komunikacją publiczną.Zostało to potraktowane jako "prowokowanie kłótni oraz trollowanie"
IMO szanujmy tolerancyjność i poczucie humoru modów z tego forum
MC - Czw 21 Cze, 2012
Pamiętam tego posta Cóż, takie życie.
O dziwo, na forum androida za nazwanie administratora trollem i przygłupem dostałem tylko jednodniowego bana, choć "działalność" tamtejszych modów (w głównej mierze to gówniarze) zwala mnie z nóg.
No, ale koniec już tego OT.
fotobartfoto - Pią 22 Cze, 2012
Witam
W końcu się udało trafić na dobry egzemplarz-finalnie dopiero trzeci z kolei jest wolny od wad -przynajmniej na chwilę obecną takich nie stwierdziłem
Pozdrawiam
Sunders - Pią 22 Cze, 2012
fotobartfoto, no to gratulacje i ... czekamy na foty w dziale "nasze zdjęcia"
MC - Pią 22 Cze, 2012
Niekoniecznie te z czasem naświetlania 30s i nałożonym dekielkiem...
fotobartfoto - Pią 20 Lip, 2012
Witam wszystkich
pisząc dalej w temacie -gdyby ktos zaglądał tutaj w celu znalezienia rozwiązania -warto przynajmniej spróbować takiego, na jakie przypadkiem trafiłem:
http://www.youtube.com/wa...ture=plpp_video
Naprawdę jestem ciekaw czy to działa -jeśli tak, to okazałoby się, że cały ten mój kabaret z wymianą dwóch egzemplarzy na kolejny -byłby bez sensu Gdybym tylko znalazł to wcześniej, to bym spróbował. Dajcie znać jak komuś się uda.
ashley - Pią 20 Lip, 2012
A nie jest to przypadkiem tak, ze takie bad pixele, dokladniej hot pixele, te czerwone, z czasem sie powiekszaja? Kiedys takie cos widzialem. To byl stary SP-50z mial 2 male czerwone hot-y. Po jakichs 2 miesiacac mialem okazje znow go miec w rekach. Tchnelo mnie i sprawdzilem. Bylo ich chyba 4 a te 2 sporo wieksze niz za pierwszym raazem.
W takich przypadkach to chyba taka reklamacja jest uzasadniona. Bo po powiedzmy roku, kiedy gwarancja minie, bedzie problem.
No i jak to jest czy po takim mapowaniu one tez rosna?
|
|