|
forum.optyczne.pl
|
 |
Sklepy i promocje - Internet czy sklepy "w realu"
MarekTob - Pią 13 Wrz, 2013 Temat postu: Internet czy sklepy "w realu" Witam,
Gdzie kupujecie swój hardware?
Jestem przed poważnym zakupem i nie wiem czy brać w sklepie internetowym taniej czy iśc do sklepu i kupić "bezpieczniej".
Sunders - Pią 13 Wrz, 2013
Co konkretnie zamierzasz kupić?
Tutejszyn - Pią 13 Wrz, 2013
Nie istnieje jednoznaczna odpowiedź. Równie dobrze mógłbym spytać, czy mam się ożenić z Marysią, czy Krysią..
nienietaktak - Sob 14 Wrz, 2013
Tutejszyn, istnieje: nie żeń się
Sunders - Sob 14 Wrz, 2013
Jakkolwiek zrobi ... będzie żałował
Werwik - Wto 17 Wrz, 2013
Ja kupuje tylko to co mam w rękach, sprzęt lepiej sprawdzić dokładnie. Możesz też popstrykać fotki testowe i pojechać do domu analizować albo na laptopie w sklepie od razu np czy lustro nie ma oleju itp. Jak szkiełko pracuje. Zawsze wolałem dołożyć nieco i mieć pod ręka sprzedawce któremu na gwarancji sprzęt łatwo oddam i nie będzie się krył za emailem czy telefonem.
kozidron - Wto 17 Wrz, 2013
Werwik napisał/a: | Zawsze wolałem dołożyć nieco i mieć pod ręka sprzedawce któremu na gwarancji sprzęt łatwo oddam i nie będzie się krył za emailem czy telefonem. |
we PoLsCe (całkiem dziwnym kraju) jak kupujesz cos przez net możesz to zwrócić bez podawania przyczyny przez 10 dni. Nie ma bezpieczniejszej metody na kupowanie niż przez net, oczywiście trzeba wybierać renomowane sklepy, które mają już jakąs pozycję na rynku zamiast u pana "Ziutka z garażu".
Werwik napisał/a: | tóremu na gwarancji sprzęt łatwo oddam i nie będzie się krył za emailem czy telefonem. |
łatwo nie oddasz, a zeby dostać kasę z powrotem, to już grubsza misja. Serwis i powołani specjalni rzeczoznawcy mągą ci udowadniać, że to ty uszkodziłeś sprzęt i naprawa może być odpłatna takie klimaty są na porządku dziennym.
mozer - Wto 17 Wrz, 2013
kozidron, idąc tym tokiem rozumowania to nieuczciwy sprzedawca przez net też może nie przyjąć zwrotu twierdząc, że użytkownik uszkodził sprzęt. Dlaczego uważasz, że przez net jest bezpieczniej? Jeśli mamy dwa renomowane sklepy, to jednak lepiej wybrać ten, do którego można przyjść. To samo w przypadku dwóch "nierenomowanych".
kozidron - Wto 17 Wrz, 2013
mozer napisał/a: | kozidron, idąc tym tokiem rozumowania to nieuczciwy sprzedawca przez net też może nie przyjąć zwrotu twierdząc, że użytkownik uszkodził sprzęt. |
nie ma szans jak wiesz co zrobić
mozer - Sro 18 Wrz, 2013
kozidron, możesz rozwinąć? Szczególnie w czym jest korzyść zakupu przez sieć.
kozidron - Sro 18 Wrz, 2013
mozer napisał/a: | Szczególnie w czym jest korzyść zakupu przez sieć. |
mozer, to proste, nie mieszkam w Warszawie, u mnie są 3 sklepy, z czego jeden ma ISO i fajne ceny i nigdy na stanie to co bym chciał więc nie ma o czym mówić, do tego to ciasna nora gdzie zawsze są kolejki, w drugim zawsze słyszę, będzie za tydzień jak sprowadzimy z Warszawy, a trzeci wyposażony jest miernie i miły Pan nawet nie udaję, że sprowadzi.
Tak więc jak chce kupić 16-35 to wole przez net, spokojnie sobie go przetestuje w jakich chce warunkach i jak coś jest nie tak najzwyczajniej zwracam, bo mam 10 dni na zwrot bez podawania przyczyny.
MM - Sro 18 Wrz, 2013
Są jeszcze sklepy, gdzie można kupić w realu i też oddać towar po kilku dniach. To oczywiście ich dobra wola. I nie chodzi tu tylko o Media...
mozer - Sro 18 Wrz, 2013
kozidron, aaa, to Ty zupełnie o czym innym. Miało być o bezpieczeństwie zakupów a nie o wygodzie...
[ Dodano: Sro 18 Wrz, 2013 10:18 ]
Cytat: | Są jeszcze sklepy, gdzie można kupić w realu i też oddać towar po kilku dniach |
Tylko pytanie czy na pewno chciałbyś kupować w takim sklepie
broczek - Sro 18 Wrz, 2013
kozidron napisał/a: | mozer napisał/a: | Szczególnie w czym jest korzyść zakupu przez sieć. |
mozer,
Tak więc jak chce kupić 16-35 to wole przez net, spokojnie sobie go przetestuje w jakich chce warunkach i jak coś jest nie tak najzwyczajniej zwracam, bo mam 10 dni na zwrot bez podawania przyczyny. |
A to już jest nieuczciwe Towar można zwrócić pod warunkiem, że nie był używany.
Teraz ktoś inny nie dostanie nówki lecz "testówkę"
kozidron - Sro 18 Wrz, 2013
broczek napisał/a: | A to już jest nieuczciwe Towar można zwrócić pod warunkiem, że nie był używany. |
no to teraz popłynąłeś jak baba ze sklepu z lodówkami co się zna , używane szkło
a jak byś sprawdził w sklepie stacjonarnym szkło przed zakupem ? Masz jakąś szklaną kulę
czy wróżysz z fusów czy ze szkłem wszystko w porządku ?
broczek wytłumacz mi z jakiej racji mam płacić za kopnięty albo nierówno grający obiektyw 5 tysia tylko dlatego, że strzeliłem nim 20 razy
MC - Sro 18 Wrz, 2013
broczek napisał/a: | Towar można zwrócić pod warunkiem, że nie był używany. |
Bzdura.
broczek - Sro 18 Wrz, 2013
Faktycznie.
@kozidron
Chyba źle zinterpretowałem określenie "spokojnie sobie go przetestuje w jakich chce warunkach". Nie skojarzyłem ,że może to być zaledwie 20 pstryków.
Tak czy siak okazuje się, że można sprzęt używać przez ten okres. Ważne aby był "w stanie nienaruszonym"
kozidron - Sro 18 Wrz, 2013
broczek napisał/a: | że może to być zaledwie 20 pstryków.
|
nie ma znaczenia, niech to będzie nawet 50
broczek - Czw 19 Wrz, 2013
Jeszcze jedna kwestia mnie nurtuje.
Wiadomo, że owe przepisy dotyczą tylko osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Czy wobec tego kupujecie sprzęt prywatnie i dopiero po testach prosicie, o wystawienie faktury na podstawie paragonu? Nie ma z tym problemu?
Andrzej.M. - Czw 19 Wrz, 2013
Tu mogą być "schody" - najczęściej zastrzegają się że faktury wysyłają tylko ze sprzętem - później to dodatkowy koszt i kłopot. Taka praktyka.
siosio - Nie 29 Wrz, 2013
MM napisał/a: | Są jeszcze sklepy, gdzie można kupić w realu i też oddać towar po kilku dniach. To oczywiście ich dobra wola. I nie chodzi tu tylko o Media... |
A jakie to sklepy
malwinafon - Wto 08 Paź, 2013
Ja preferuje kupowanie tam gdzie jest taniej Jeśli taniej jest w sklepie internetowym - a bardzo często się tak zdarza, to idę do sklepu stacjonarnego, oglądam to co chcę kupić na wszystkie strony i jeśli się zdecyduję to kupuje przez internet
ADRIANNO - Czw 31 Paź, 2013
Czy ktoś spotkał się z przypadkiem, że sklep internetowy nie przyjął sprzętu lub robił problemy, jeśli ktoś odesłał ekwipunek przed upływem terminowych 10 dni ? Oczywiście zakładam, że zachowane zostały przez klienta warunki zwrotu - tzn. sprzęt został przetestowany (symboliczne 50 fotek), ale odesłany w stanie technicznym nienaruszonym ?
Pytam, bo sam chce nabyć sprzęt za kilka/może kilkanaście koła i też mam dylemat, czy w sklepie internetowym, czy w stacjonarnym - biorąc za główne kryterium możliwość ewentualnego zwrotu sprzętu.
Tak, jak pisał Kozidron - klient nie ma innej możliwości sprawdzenia sprzętu, jak wykonanie trochę fotek testowych. I jeśli coś jest nie tak, powinien mieć możliwość zwrotu.
Czy ktoś może polecić jakiś sklep stacjonarny we Wrocławiu, gdzie można "w razie czego" zwrócić sprzęt w ciągu 7 dni ?
Andrzej.M. - Sob 02 Lis, 2013
ADRIANNO napisał/a: | klient nie ma innej możliwości sprawdzenia sprzętu, jak wykonanie trochę fotek testowych. I jeśli coś jest nie tak, powinien mieć możliwość zwrotu.
Czy ktoś może polecić jakiś sklep stacjonarny we Wrocławiu, gdzie można "w razie czego" zwrócić sprzęt w ciągu 7 dni ? |
Myślę że jest jeszcze jedna możliwość - zrobić zdjęcia przed zakupem (w sklepie) i obejrzeć spokojnie w domu , jak jest dobrze - kupić (spisanie numerów nie kosztuje). Na to sprzedawcy raczej pójdą. Ze zwrotem - schody zaczynają się choćby od fiskusa. Księgowi się burzą... To trochę bardziej skomplikowane.
Bartosz Nowak - Pon 04 Lis, 2013
Rzadko kiedy kupuję sprzęt (typu telewizor, laptop, aparat itp.) w stacjonarnych sklepach. W necie jednak można trafić na dobre okazje cenowe. Staram się robić zakupy w sprawdzonych już przeze mnie sklepach, ale jeśli nie znam sklepu, wybieram płatność przy odbiorze. Fakt, że nigdy dotąd nie miałem problemów ze sprzętem, nie musiałem nic zwracać, ani reklamować.
ADRIANNO - Wto 05 Lis, 2013
AndrzejM.Makuch napisał/a: |
Myślę że jest jeszcze jedna możliwość - zrobić zdjęcia przed zakupem (w sklepie) i obejrzeć spokojnie w domu , jak jest dobrze - kupić (spisanie numerów nie kosztuje). Na to sprzedawcy raczej pójdą. |
Dzięki za info. To jest jakiś pomysł. Zastanawiam się tylko, która z tych dwóch mozliwości jest bardziej pewna.
RobertWawa - Pon 25 Lis, 2013
Dobra rada:)
adammak - Wto 21 Sty, 2014
Czy warto kupować w internecie ?
komor - Wto 21 Sty, 2014
adammak, a o czym dyskutujemy od dwóch stron? Poza tym to pytanie z cyklu: jak żyć, panie premierze? Pewne rzeczy warto kupować w internecie, inne lepiej osobiście, a przede wszystkim ludzie mają różne upodobania w tym względzie. A sam fakt kupowania też musi sprawiać przyjemność, nie?
MC - Wto 21 Sty, 2014
komor, taki duży a spamu nie rozróżnia...
kozidron - Wto 21 Sty, 2014
MC napisał/a: | komor, taki duży a spamu nie rozróżnia... |
MC,
komor w 10 minut ogarnął pół foruma i napisał kilka postów, to się nazywa szybka ogarynka przed lunchem
komor - Wto 21 Sty, 2014
Do lunchu jeszcze droga daleka, a spam od czasu wyłączenia stopek się skończył. Ale dziękuję wam za wsparcie i porady. Bez was – to nie byłoby to samo.
tomekct - Sro 22 Sty, 2014
Jak szybko chcesz kupić to szkło - może poczekaj do targów Foto-Video w Łodzi - koniec marca i tam podotykasz co będziesz chciał
Chyba będą wystawcy z obiektywami - pogadasz też z kimś kto się zna, a jak dobrze zagadasz to ci Taniej sprzedadzą na miejscu.
Co do zwrotów - tak to jest - możesz oddać do 10 dni, ale zapakowany, niedotykany - takie prawo. W sklepie zawsze otworzą ale i ciut więcej policzą by mieć na to by otwierać przy kliencie a potem "używane" sprzedawać, lub kupować sobie sprzęt demonstracyjny.
Pozdrawiam
|
|