forum.optyczne.pl

Cyfrowe lustrzanki - Pentax K-3 - test cyfrowej lustrzanki

maciej.latallo - Pon 20 Sty, 2014
Temat postu: Pentax K-3 - test cyfrowej lustrzanki
Serdecznie zapraszamy do lektury testu aparatu Pentax K-3 oraz dyskusji na jego temat.

http://www.optyczne.pl/25...Wst%C4%99p.html

kozidron - Pon 20 Sty, 2014

Cytat:
Odtworzenie detali na zdjęciach z K-3 i D7100 jest bardzo podobne i ogólnie rzecz biorąc świetne. Wzrokowa ocena wycinków pokazała, że Nikon radzi sobie lepiej na wysokich czułościach pod względem szumu. Według pomiarów zakłóceń w programie Imatest jego przewaga wynosi ok. 2/3 EV. Z kolei 70D wypada porównywalnie do K-3.


tego wycinku z testu Andrzej może nie przetrzymać :wink:

jaad75 - Pon 20 Sty, 2014

maciej.latallo, pewnie w komentarzach pod testem moje pytanie zginie, więc powtórzę je tutaj:
jaad75 napisał/a:
A mnie dalej frapuje ten Wasz test WB - coś jest nie tak, skoro nie wychodzi Wam praktycznie żadna różnica między silną, a słabą korekcją AWB dla żarowego. Pokazywałem kiedyś na forum jak duża jest to różnica - nie rozumiem w czym rzecz? Jakiego rodzaju światła używacie do oświetlenia Checkera - chyba halogenów?


Generalnie, lepszy od K-5IIs WB w K-3 jest zauważalny gołym okiem - u Was rożnice dC są znikome, wyraźne natomiast jest niedosycenie w K-3, co nie bardzo pokrywa się z rzeczywistością.
W jakim trybie wykonywane są testy WB?

Wojmistrz - Pon 20 Sty, 2014

Czy tylko ja mam wrażenie, że celując w Pentaxa, lepiej kupić K-5II(s)?
jaad75 - Pon 20 Sty, 2014

Wojmistrz, to zależy... Jeśli np. zależy Ci na lepszym AF-C, czy serii, to lepiej kupić K-3.
muzyk - Wto 21 Sty, 2014

Coś szumi, czy to tylko złudzenie?
jaad75 - Wto 21 Sty, 2014

muzyk, myślę, że ta kwestia była przedyskutowana wystarczająco dokładnie w oryginalnym wątku o K-3.
muzyk - Wto 21 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
myślę, że ta kwestia była przedyskutowana wystarczająco dokładnie w oryginalnym wątku o K-3.

Komentuje to co widzę po obejrzeniu testu.
Ustawiam 12 800 i widzę, że K3 szumi w porównaniu z innymi.
Po to jest chyba temat otwarty, by tu komentować ten aparat.

jaad75 - Wto 21 Sty, 2014

muzyk napisał/a:
Ustawiam 12 800 i widzę, że K3 szumi w porównaniu z innymi.
Szumi trochę bardziej niż K-5 (w którejkolwiek wersji), ale ma więcej megapikseli, więc końcowy wynik będzie podobny, czyli postępu brak. :roll:
muzyk napisał/a:
Po to jest chyba temat otwarty, by tu komentować ten aparat.
Raczej test aparatu - o aparacie powiedziane już było wszystko w poprzednim wątku. Łącznie z tym, że szumi bardziej od poprzednika i ma od niego gorszy DR. :roll:
Lucas1981r - Wto 21 Sty, 2014

Nikon D600 vs. Pentax K-3 :
- http://www.digitalcamerar...son+Pentax+wins

Wojmistrz - Wto 21 Sty, 2014

Lucas1981r, bój się Boga...
Jak można porównywać test z takich szkieł?
Nikkor 1.8/85

Pentax 1.4/55

komor - Wto 21 Sty, 2014

Mnie interesuje co jest z Jego Świątobliwością dcrawem, że on pokazuje te mozaiki/paciorki, które widać na wycinkach z K-3 i szczególnie na D7100, w rozdziale Jakość RAW. Czy to niezbyt dobre radzenie sobie z matrycą pozbawioną AA w połączeniu z rastrem drukarskim fotografowanej próbki? Ale te charakterystyczne mozaiki były widoczne czasem w znacznie starszych matrycach, znacznie mniej upakowanych i niekoniecznie na próbce oliwnej Optycznych, kojarzę je z jakimś niezbyt zaawansowanym demozaikowaniem.


Andrzej.M. - Wto 21 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
Z kolei 70D wypada porównywalnie do K-3.


tego wycinku z testu Andrzej może nie przetrzymać


Mogę, spokojnie - tego w teście nie znalazłem - ale jak zwykle w podsumowaniu musieli Canona docenić. :razz:
W teście jest za to wyraźnie:
Cytat:
Canon 70D nie dorównuje K-3 i D7100

Cytat:
Przewaga tych dwóch lustrzanek nad Canonem jest widoczna i wynika nie tylko z mniejszej liczby pikseli w 70D.

Cytat:
W tej kategorii można uznać remis pomiędzy K-3 i D7000, a nawet z lekkim wskazaniem na Pentaksa. Przy ISO 100 obserwujemy całkiem sporo szczegółów na zdjęciach z K-3.

Test mnie wcale nie zdziwił (poza zwykłą u optycznych pomyłką - nagle w kolejnym rozdziale pojawia się jakiś "upiór z przeszłości" - tym razem zamiast D7100 - D7000) - bo o tym że względem K-5IIs i D 7100 nie zrobiono postępu pod względem szumów - to wiedziałem już z testów DxO. Choć zapewne można było się spodziewać że wycisną z tej matrycy tyle co Nikon w D5300. Ale jak widać bardziej skupiono się na samym korpusie - zarówno na ilości punktów AF jak i jego jakości. I reszcie detali . Poprawę może przyniesie kolejny firmware albo kolejny korpus.
Chciało by się niektóre rzeczy dostać w K-5III (symulacja filtra AA). Albo w firmware do K-5IIs.
komor napisał/a:
co jest z Jego Świątobliwością dcrawem, że on pokazuje te mozaiki/paciorki,

Też już to kiedyś zauważyłem - a tutaj widać toto (kratka/kreski?) wyjątkowo mocno.
Sam na wywołanych RAW-ach tego nie miałem. Mimo że nie wołałem silkypixem ( do k-3 jest nowsza wersja niż k-5 , a ta z k-5 plików RAW k-3 nie obsługuje).

jaad75 - Wto 21 Sty, 2014

komor, mnie tu bardziej zastanawia przyczyna tej oczojebności czerwonego i ogólnego nasycenia kolorów w K-3 - aby na pewno profile są te same?

AndrzejM.Makuch napisał/a:
poza zwykłą u optycznych pomyłką - nagle w kolejnym rozdziale pojawia się jakiś "upiór z przeszłości" - tym razem zamiast D7100 - D7000
D7000 jest tylko w przykładzie wyciągania z cieni/świateł.
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Choć zapewne można było się spodziewać że wycisną z tej matrycy tyle co Nikon w D5300
D5300 ma inną matrycę, podobnie jak D5200, czy D7100.
AndrzejM.Makuch napisał/a:
Poprawę może przyniesie kolejny firmware
Poprawę czego? Jakości zdjęć w RAW?

[ Dodano: Wto 21 Sty, 2014 12:53 ]
Widzę, że na odpowiedź w kwestii WB to się jak zwykle nie doczekam... :roll:

Andrzej.M. - Wto 21 Sty, 2014

Wojmistrz napisał/a:
Jak można porównywać test z takich szkieł?


Faktycznie - powinni dać D600 szkło 85/1,4 - żeby była pełna jasność co do jakości obrazu, choć nie sądzę by nawet 10lpmm przewagi obiektywu pentaxa nad nikkorem 1,8 coś tutaj zmieniało. Tym bardziej że autorowi tego porównania bardziej chodziło o kolorystykę i kontrasty - słowem atrakcyjność wizualną kadrów. Czyli co się komu podoba.
Bo co do ogniskowej - to zastrzeżeń nie mam 55mm na APS-C daje odpowiednik 82,5mm.

[ Dodano: Wto 21 Sty, 2014 13:16 ]
jaad75 napisał/a:
D7000 jest tylko w przykładzie wyciągania z cieni/świateł.

Jest w całym rozdziale
Cytat:
8. Zakres i dynamika tonalna
, oczywiście poza wymienionym również D610, moim zdaniem pomyłka czy literówka - bez sensu jest porównywać raz do D7100 by za chwilę do D7000. Tak sądzę.
jaad75 napisał/a:
D5300 ma inną matrycę,

Inną niż D5200? Sądziłem że i D7100 i D5200 i D5300 mają takie same matryce . Tylko D7100 z filtrami "znoszącymi się" - jak napisano w teście a bez filtra - jak na specyfikacji na stronie optycznych , a D5300 bez filtra. Ale to cały czas ta sama matryca? Ta od Sony co w K-3? W specyfikacjach D5200 i D5300 mają identyczną całkowitą liczbę pikseli 24.71 Mpix, co K-3.

jaad75 - Wto 21 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch, nie zrozumieliśmy się - wymienione Nikony mają matryce Toshiby, K-3 ma matrycę Sony.
Andrzej.M. - Wto 21 Sty, 2014

Odnośnie testu - test Balansu Bieli (WB) - zastanawia mnie dlaczego w teście dla światła sztucznego występuje temp. barwowa 3000 st.K , podczas gdy wiadomo że dla halogena to 3200stK a dla żarówki fotograficznej to ok. 2800 stK. Dla zwykłej nieprzewoltowanej - to nawet 2600 st K.
Czym szanowna redakcja świeciła? Halogenem , żarówką fotograficzną czy może " energooszczędną" albo LED-em?

Może mam nieaktualne dane tych źródeł światła (wszak znam je ponad 30 lat) i temperatury barwowe się pozmieniały ? Choć nie sądzę - bo nie robili by chyba energooszczędnych 827 (czyli o temp. barwowej 2700 st K) , gdyby wszystkim żarówkom skoczyło na 3000 st K, a halogenom opadło na 3000... Wiem też że przybyło sporo nowych - wszak świat się nie zatrzymał. :mrgreen:

[ Dodano: Wto 21 Sty, 2014 13:37 ]
jaad75 napisał/a:
Nikony mają matryce Toshiby

O.K. Szkoda że Pentax ich nie kupił... Toshibę zawsze lubiłem, zanim jeszcze pojawiły się laptopy. :wink:

kozidron - Wto 21 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch, jak zwykle przeczytałeś test ze zrozumieniem.

AndrzejM.Makuch napisał/a:
O.K. Szkoda że Pentax ich nie kupił...


AndrzejM.Makuch pentax już niczego nie kupi. Na szczęście "kupili" pentaxa, bo marce wyszło to tylko na dobre.

Wojmistrz - Wto 21 Sty, 2014

Ciekawe czy w kolejnym modelu napis z przodu też zostanie zastąpiony na RICOH jak ten pod wyświetlaczem.
komor - Wto 21 Sty, 2014

Czas X nadal 1/180 s. Szkoda, że nie 1/250, które dałoby się „wycisnąć” do 1/320.
jaad75 - Wto 21 Sty, 2014

Wojmistrz napisał/a:
Ciekawe czy w kolejnym modelu napis z przodu też zostanie zastąpiony na RICOH jak ten pod wyświetlaczem.
Nie sądzę, bo Ricoh kupił firmę po to między innymi, by mieć prawo do marki. Teraz to nazwa produktów, jak powiedzmy Lumix Panasonica. Zresztą za czasów Asahi też tak było, więc to nic nowego - w zasadzie to Pentax Corp. był efemerydą istniejącą zaledwie 4 lata.
komor napisał/a:
Szkoda, że nie 1/250, które dałoby się „wycisnąć” do 1/320.
No szkoda, zwłaszcza, że nie ma też ISO50, czy nawet 80 jak w K-5. Bezsensowna jest też blokada sygnału na stopce, czy gnieździe sync powyżej x-sync, zwłaszcza, że taką 1/200s można bez problemu uzyskać, więc pewnie i 1/250 też dałoby się wykorzystać po małym docięciu.
matys - Wto 21 Sty, 2014

AndrzejM.Makuch napisał/a:
Odnośnie testu - test Balansu Bieli (WB) - zastanawia mnie dlaczego w teście dla światła sztucznego występuje temp. barwowa 3000 st.K , podczas gdy wiadomo że dla halogena to 3200stK a dla żarówki fotograficznej to ok. 2800 stK. Dla zwykłej nieprzewoltowanej - to nawet 2600 st K.
Czym szanowna redakcja świeciła? Halogenem , żarówką fotograficzną czy może " energooszczędną" albo LED-em?

Może mam nieaktualne dane tych źródeł światła (wszak znam je ponad 30 lat) i temperatury barwowe się pozmieniały ? Choć nie sądzę - bo nie robili by chyba energooszczędnych 827 (czyli o temp. barwowej 2700 st K) , gdyby wszystkim żarówkom skoczyło na 3000 st K, a halogenom opadło na 3000... Wiem też że przybyło sporo nowych - wszak świat się nie zatrzymał. :mrgreen:

[ Dodano: Wto 21 Sty, 2014 13:37 ]
jaad75 napisał/a:
Nikony mają matryce Toshiby

O.K. Szkoda że Pentax ich nie kupił... Toshibę zawsze lubiłem, zanim jeszcze pojawiły się laptopy. :wink:


W skali Kelvina nie używa się pojęcia "stopień" ;)

muzyk - Sro 22 Sty, 2014

Ja tam kibicuję Pentaxowi, żeby wypuścił K1 i trochę namieszał.

W tym ... Jaadowi. :wink:

jaad75 - Sro 22 Sty, 2014

muzyk napisał/a:
W tym ... Jaadowi. :wink:
Żeby mnie namieszał? Niby w czym?
muzyk - Sro 22 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
Żeby mnie namieszał? Niby w czym?

No... w Twoim zamiłowaniu do APSc... :razz:

P.S. Jaad, luz.

jaad75 - Sro 22 Sty, 2014

muzyk, FF Pentaksa ma zmienić moje zdanie o tym, że APS-C, to sweet spot, jeśli chodzi o rozmiar matrycy bardziej, niż FF innych firm? No proszę Cię... :roll:
muzyk - Sro 22 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
niż FF innych firm?

Ja nic nie piszę o innych firmach.


Z resztą... jak będzie K 1, to pogadamy :wink:

dcs - Sro 22 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
wymienione Nikony mają matryce Toshiby, K-3 ma matrycę Sony.

-To chyba nie ma znaczenia w której fabryce robią
http://www.sony.net/SonyI...01102/11-0228E/

https://www.google.pl/sea...22.01.2014&tbm=

Projektowanie i produkcja dwu matryc o takich samych parametrach przez jedną firmę /głównego udziałowca/ z punktu ekonomicznego jest bezsensowna.

Andrzej.M. - Sro 22 Sty, 2014

jaad75 napisał/a:
wymienione Nikony mają matryce Toshiby, K-3 ma matrycę Sony.

Czyli jednak te same?
kozidron napisał/a:
jak zwykle przeczytałeś test ze zrozumieniem.

Jak zrozumiałeś lepiej - to wytłumacz łaskawie? Bo jak zwykle się naigrawasz, nie podając żadnych wyjaśnień. Można by sądzić że się naśmiewasz nie mając pojęcia z czego. :roll: :zalamany:

[ Dodano: Sro 22 Sty, 2014 12:07 ]
matys napisał/a:
nie używa się pojęcia "stopień"

dziękuję - to z pośpiechu... niech zatem będzie że napisałem po prostu Kelvinów.

Wujek_Pstrykacz - Sro 22 Sty, 2014

Teraz już nie gorączka tylko pośpiech przeszkadza w pisaniu :razz:
Andrzej.M. - Sro 22 Sty, 2014

kozidron napisał/a:
pentax już niczego nie kupi.

No top kupi Ricoh dla lub do Pentaxa. Na jedno wychodzi. W Ricoh-u chyba nie pracują tacy idioci jak w ... , co dobrą markę "Minolta" w błoto wywalili. Dodatek Konica jako "przejściowy" sobie podarowałem. Choć i on dobrze się kojarzył - całkiem przyzwoite filmy były.
muzyk napisał/a:
żeby wypuścił K1

To już w tym roku ponoć... zapowiadany od 2 lat. Zdawało się że to K-3 będzie , ale może się będzie nazywał K-2 ? Tak dla pognębienia konkurencji... że tak trudno będzie im dogonić jak wejść... :lol: Tym bardziej że już taki model analogowy był.

[ Dodano: Sro 22 Sty, 2014 12:39 ]
Wujek_Pstrykacz napisał/a:
pośpiech przeszkadza w pisaniu

Toś się wykazał! :roll: Spostrzegawczości gratuluję!

jaad75 - Sro 22 Sty, 2014

dcs, to są różne fabryki i różne matryce. Zupełnie różne fizyczne, co widać na zdjeciach. Toshiby są na miedzi, Sony na aluminium (ponoć). Zauważ też , że Toshiby miały problemy z bandingiem, Sony nie.
Wujek_Pstrykacz - Sro 22 Sty, 2014

Cytat:

Wujek_Pstrykacz napisał/a:
pośpiech przeszkadza w pisaniu

Toś się wykazał! Spostrzegawczości gratuluję!


Czym się tu wykazywać, poprostu trzeba pomysleć zanim się naciśnie "wyslij", a u kolegi z tym krucho :razz:

komor - Sro 22 Sty, 2014

Bardzo proszę o merytoryczne wypowiedzi dotyczące K-3. Wystarczy, panowie.
jaad75 - Sro 22 Sty, 2014

komor, a ja się dalej odpowiedzi na temat WB nie doczekałem...
dcs - Sro 22 Sty, 2014

jaad75, Wiesz ile ja już tu rzeczowych pytań zadałem?

[ Dodano: Sob 01 Mar, 2014 13:58 ]
http://www.imaging-resour...tax-k3A.HTM#SR2

TexonStudio - Pią 13 Cze, 2014

Witam.
A jak prezentuje się wizjer w porównaniu do np. Nikona D7100 lub Canona 70D ? ? ?
Chodzi mi głównie o wielkość i wygodę użytkowania...

Czy w trybie filmowania są dostępne wszystkie funkcje ? ? ?

certainbeing - Pią 17 Paź, 2014

Przeglądałem instrukcję i nie udało mi się na jej podstawie wywnioskować czy podobnie jak w k-5 nie można manualnie ustawić migawki w trybie filmowania, czy jednak już można ?
Wojmistrz - Pią 17 Paź, 2014

certainbeing, ale Pentax tez po macoszemu traktuje filmowanie, wiec mala szansa.
certainbeing - Pią 17 Paź, 2014

w k-3 jest h.264 i mov a nie motion jpg jak w k-5 więc z tą macochą bym nie przesadzał
kozidron - Sob 18 Paź, 2014

certainbeing napisał/a:
w k-3 jest h.264 i mov a nie motion jpg jak w k-5 więc z tą macochą bym nie przesadzał


on nie przesadza piszę o systemie jako całości.

Wojmistrz - Sob 18 Paź, 2014

certainbeing, pytałeś o manualne ustawienia migawki w trybie filmowania, a nie o system kodowania. h.264 to aktualny standard, więc nie dziwi jego obecność i nie ważne w jakim kontenerze.
Poza tym masz coś do mjpg? Przez lata, to był jeden z najdoskonalszych nieliniowych kodeków w historii zapisy obrazu. Przecież jego architektura została wykorzystana do stworzenia mpeg1, mpeg2 i właśnie H.264/MPEG-4 AVC :mrgreen:

certainbeing - Sob 18 Paź, 2014

to była sugestia że być może wraz z H.264 weszło bardziej sensowne manualne ustawienie w trybie filmowania migawki i przesłony, a nie tylko przysłony jak w k-5
Wiem że ktoś tu ma k-3, ale nie chce się przyznać

bogdanek - Sob 25 Paź, 2014

Panowie , wstydzić się K3 , no rolmalnie nie ładnie , a co do K5 to faktycznie tryb filmowy ma spore ograniczenia , ale dla amatorów full hd 30 kl/s z jasnym obiektywem to dość, by się pobawić w operatora .
Sony zapowiada 8K , wchodzi 4K , no właściwie już jest , i wszystko ładnie , tylko ludzkie oko ma ograniczenia dopuki nie będą nam wszczepiać jakiegoś ustrojstwa do jego poprawy.
Jeżeli Pentax traktuje filmowanie po macoszemu , to sądzę , że właśnie dlatego ma takie korpusy , a nie inne .

Wojmistrz - Sob 25 Paź, 2014

No co wy z tym 30fps ciągle? 30 to zaszłość NTSC i 60Hz w gniazdkach amerykańskich.
Sony zapowiada? 2 Chińskie telewizje przeszły w tym roku na 8K, a Europa zacznie wprowadzać od 2018. Problem nie polega na tym co widzimy tylko na odległości. Telewizja 8K (bo to jest rzeczywisty standard), jak i 4K (chociaż podobnie jak HD 1080p to tylko standardy przejściowy), nie są przeznaczony na małe urządzenia. Chodzi o wyświetlanie w doskonałej jakości obrazu na wielkich powierzchniach pokroju (na razie) 80-150". Przyszłościowo, będziesz miał zamiast ścian jeden wielki panel, który będzie potrafił wyświetlić ci np 100 różnych stacji na raz, a oglądany program będzie szedł za tobą do toalety :)

nienietaktak - Sob 25 Paź, 2014

Wojmistrz napisał/a:
a oglądany program będzie szedł za tobą do toalety

a nie program, przez który będziesz oglądany? :mrgreen:

Wojmistrz - Sob 25 Paź, 2014

nienietaktak, to też :)
bogdanek - Sob 25 Paź, 2014

@wojmistrz,- ja naprawdę zdaję sobie sprawę ,czym jest rozdzielczość na panelu telewizora czy matrycy , a poprawiłem się , żebyś się nie czepiał.
Ekrany na całą scianę mówisz, hm , chyba w salach konferencyjnych , tak się składa , że na wiosnę wymieniam jeden z trzech telewizorów , które mam w domu.
Spotkań rodzinnych już kilka było , aby uzgodnic wielkość ekranu , i wyszło , że 50 cali to jest góra, razy 2,54 = 127 cm przekątna , ale tu następny kłopot , bo ceny za 4k opadły i to dosyć znacznie wiec pokusa jest.
Z Chinami i Japonią toTy Ameryki nie o odkryłeś , zawsze tak było z wchodzeniem nowych technologii , najpierw pierwsza jest wdrażana tam gdzie jest kasa i popyt ,w Polsce przecież standard full hd wchodził 10 lat , 4k podobno potrzebuje 6-8 lat , by nie być nowinką.
Co do mojego sprzętu, to za 5000 zł można już kupić samsunga klasy 8 , mówię o oznaczeniu z zeszłego roku , chyba , więc mogę się mylić , ale na pewno nie 4k , bo mi do szczęścia jest nie potrzebny .
Ja w Polsce mieszkam i wystarczy mi odświerzanie 1000 hercowe :twisted: , bo wolę mieć starą super jakość niż nową byle jakość, ponieważ te telewizory 4k dla biednych są o dupęcję rozbić. :smile:

Wojmistrz - Sob 25 Paź, 2014

bogdanek, po pierwsze Wojmistrz, a nie wojmistrz.
Po wtóre, 4K jest już obecne i cenowo zaczyna być powszednie. Ja nic nie odkryłem nowego, to prawda, ale cały czas śledzę wyścig technologiczny, by wybrać dogodny moment na przejście z 1080p na 4K - i tylko tyle. Część znajomych już zaczęła inwestować i nagrywać w 4K, ale dla mnie to obecnie jeszcze strata kasy, nawet w UK gdzie mieszkam. Nie zmienia to faktu, że fotki do netu szykuje aktualnie w 2160p.
Co do TV i wielkości, mam 50" plazmę od ponad 5 lat, a przyzwyczajenie do bydlaka było automatyczne. Jeśli się popsuje, stanie plazma 65" 1080p, chyba, że OLEDy stanieją.
PS. Gdzie ty masz odświeżanie 1KHz w TV?

mozer - Sob 25 Paź, 2014

Po cholerę komu 4K w domu? Przez lupę TV oglądacie? :shock:
Wojmistrz - Sob 25 Paź, 2014

mozer, mi wystarczy HD/FullHD, ale fajnie się na tym pracuje. Widziałeś kiedyś pulpit Windowsa na 4k na 80" :) Gdyby nie inputLag to bym pewnie do domu kupił.
komor - Nie 26 Paź, 2014

Ja się tylko was zapytam, ile materiału w telewizjach dostępnych w Polsce jest w ogóle w jakimkolwiek 1080? A te które nie są 720 tylko 1080 – jaki mają bitrate? Bo ja co prawda nadal nie mam telewizora LCD ani Full HD, ale gdziekolwiek widzę taki obraz, to widzę same artefakty a przy szybkim ruchu można się naocznie nauczyć jak działa kompresja.
Ciekaw jestem czy chińskie telewizje w 8K to też taka sama ściema.

Wojmistrz - Nie 26 Paź, 2014

komor, ja patrzę teraz i mam np TVN HD max 12692kbps na obraz i 321kbps audio, TVP1 HD 10084/195 Polsat HD 7562/192. Francuski kanał 4K nadaje ponoć 40-60Mbps na wizję i przyznam, że wygląda to super.
komor - Pon 27 Paź, 2014

Wojmistrz, 12,7 Mbps, czyli? 720? Czy chu#$%we 1080? Nie sądzisz, że to ściema? A ile materiału wejściowego w tych telewizjach to jest w ogóle 1080? Czy chociaż wszystkie nowe newsy są w tej jakości? A filmy?
Wojmistrz - Pon 27 Paź, 2014

Nie pokazuje takiej informacji, ale po jakości wnioskuję, że TVN daje 1080, Polsat raczej 720, a reszta to ciężko powiedzieć. Mam problem, bo na mojej plazmie, nawet stare nagrania z VHS wyglądają całkiem przyjemnie.
bogdanek - Pią 31 Paź, 2014

@Wojmistrz,- wybacz mi proszę przekręcenie Twojego nicka , absolutnie nie było moim zamiarem obrażenie Ciebie :oops: , a co do tych nieszczęsnych herców to też się nie spinaj , bo zawsze myślałem , że 1000 Hz to 1000 herców , a to, że to nieprawda i wymysł producentów , by zwabić klienta to już inna sprawa.
Samsung UE48H8000SL Curved chodzi mi po głowie , ot i wszystko :wink:

Wujek_Pstrykacz - Pią 31 Paź, 2014

Wszystkie telewizje w Polsce nadają tylko 720p :razz:
certainbeing - Pon 03 Lis, 2014

i tak oto w wątku o Pentax k-3 mamy ględzenie o tv, jest tu jakiś admin ?
komor - Pon 03 Lis, 2014

certainbeing, nawet dwóch. :) Dyskusja nieco zboczyła, ale z powodu pytania dotyczącego K-3…
certainbeing - Pon 03 Lis, 2014

rozpuszczone macki twierdzą że k-3 ma full manual w trybie video,
k-5.x nie, ale żeby było ciekawiej k-50 tak :)
Tym samym Pentax również pozycjonuje puszki z kalkulatorem,
co jest zrozumiałe, szczególnie że k-5 jest w lineu-pie razem z k-3
Mnie zniechęca w k-3 ogromna ilość czerni w prawidłowo naświetlonym zdjęciu
i w trybie video, trochę jak w Nikonie Df

allthatshewants - Czw 22 Lut, 2018

jeśli można, spróbuję po raz kolejny odgrzać stary temat i podgrzać atmosferę (a może temat już nie może rozgrzać?). Mam dylemat dokładnie taki, jak w temacie. Tylko, co ciekawe mam do wyboru droższą k-3 z przebiegiem około 7000 zdjęć oraz k-5IIs z wyższym przebiegiem (15000). Od ostatniego posta w temacie minęło ca półtora roku. Pewnie sporo Szanownych Forumowiczów przeszło przez temat k-3 i k5IIs. Czy można 5 lat po premierze postawić popartą doświadczeniem tezę, który sprzęt bardziej warto wybrać? Czy to nadal temat bardziej subiektywny, a różnice między modelami są tak nikłe, że nie warto się zastanawiać i brać po prostu model aktualnie tańszy, gdzie brak jest różnic w stanie sprzętu? Z jednej strony baaardzo kusi k5IIs i jego "legenda". Wciąż bardzo mało egzemplarzy. Bardzo dobry obrazek, mniejsze zaszumienie. Z drugiej strony - czy nie warto wejść na półkę "wyżej" i kupić czegoś nowszego? Chyba nie na darmo Pentax wypuścił na rynek k-3?
Vocir - Sob 03 Mar, 2018

Wyższością modelu bym się nie przejmował, podobno k3II miał gorsze obrazowanie od k3- ale tu niech się wypowiedzą praktycy z większym doświadczeniem w pentaxie.

Zwróc tylko uwagę, że w kolejnych modelach często dodawane były nowe funkcjonalności (choćby astrotracer)- i z tego mogła wynikać lepszość, a nie z jakości zdjęć.

Andrzej.M. - Pon 12 Mar, 2018

Podobno, nawet podobno K-3II ma gorszy obrazek od K-5 - tyle że używając zauważyłem dużą różnicę na korzyść K-3II. Tak w obrazku jak w działaniu AF i co ważne w liczbie punktów AF. Inna sprawa to że K-5IIs daje maks co można wyciągnąć z 16 Mpix matrycy. I różnica w obrazku nie jest bardzo widoczna. Tyle że K-3II ma Pixel Shift - co przy produktówce na duży (wielki) format się przydaje. Daje poczucie użycia większej klatki - jak chodzi o jakość obrazu. K-3II jest jednak trochę lepszy od k-3 - może odrobinę gorzej w testach wysokiej czułości wypada ale drobne zmiany w precyzji AF są akurat na plus. Różnice testowe miedzy modelami K-5II a K-3II są rzędu 1/8-1/6 EV - czyli praktycznie trudne do zauważenia nawet przy dużych powiększeniach.
komor - Pon 12 Mar, 2018

Andrzej.M. napisał/a:
Tyle że K-3II ma Pixel Shift - co przy produktówce na duży (wielki) format się przydaje.

Masz światło ciągłe nadające się do fotografii produktowej?

Andrzej.M. - Sro 02 Maj, 2018

komor napisał/a:
Masz światło ciągłe nadające się do fotografii produktowej?

A można nie mieć ? Toż każda studyjna lampa błyskowa ma halogenową lampę pilotującą o mocy (najczęściej) 150W. Zatem - tak , mam. :cool:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group